ΑΡΘΟΥΡ ΠΕΝ
000248814
Η σειρά « Τετράδια» αποτελεί μια επιμελημένη αναδρομή στο προσωπικό αρχείο συνεντεύξεων του δημοσιογράφου ΘΑΝΑΣΗ ΛΑΛΑ με διεθνούς φήμης προσωπικότητες από τον χώρο της τέχνης, της επιστήμης και του πολιτισμού. O ΛΑΛΑΣ επιστρέφει στα τετράδια με τις σημειώσεις του από τις σημαντικότερες συνεντεύξεις που έχει πάρει επαναπροσεγγίζοντάς τις ενώ προβάλλονται πλάνα από τα παρασκήνια τους.
Στο επεισόδιο αυτό ο ΛΑΛΑΣ επαναπροσεγγίζει τη συνέντευξη με τον Αμερικανό σκηνοθέτη ΑΡΘΟΥΡ ΠΕΝ που έλαβε χώρα τον Απρίλιο του 2000 στο σπίτι του στην Νέα Υόρκη.
Κωδικός Τεκμηρίου
248814
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΤΕΤΡΑΔΙΑ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΑΛΑΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2017
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ/ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Η σειρά « Τετράδια» αποτελεί μια επιμελημένη αναδρομή στο προσωπικό αρχείο συνεντεύξεων του δημοσιογράφου ΘΑΝΑΣΗ ΛΑΛΑ με διεθνούς φήμης προσωπικότητες από τον χώρο της τέχνης, της επιστήμης και του πολιτισμού. O ΛΑΛΑΣ επιστρέφει στα τετράδια με τις σημειώσεις του από τις σημαντικότερες συνεντεύξεις που έχει πάρει επαναπροσεγγίζοντάς τις ενώ προβάλλονται πλάνα από τα παρασκήνια τους.
Στο επεισόδιο αυτό ο ΛΑΛΑΣ επαναπροσεγγίζει τη συνέντευξη με τον Αμερικανό σκηνοθέτη ΑΡΘΟΥΡ ΠΕΝ που έλαβε χώρα τον Απρίλιο του 2000 στο σπίτι του στην Νέα Υόρκη.
Περιγραφή Περιεχομένου
Στο επεισόδιο αυτό ο ΛΑΛΑΣ επαναπροσεγγίζει τη συνέντευξη με τον Αμερικανό σκηνοθέτη ΑΡΘΟΥΡ ΠΕΝ που έλαβε χώρα τον Απρίλιο του 2000 στο σπίτι του στην Νέα Υόρκη. Ο Λάλας μιλάει για τον χαρακτήρα του Πεν, Αμερικανού εβραϊκής καταγωγής. Εξηγεί πως πραγματοποίησε τις σπουδές του στην Ιταλία, ενώ παραμένει θαυμαστής του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, και αναφέρεται στη καριέρα του, αλλά και τις υποψηφιότητες για Όσκαρ.
Ο Πεν μιλάει αρχικά για τη δύσκολή παιδική του ηλικία και εξηγεί πως δεν είναι δυνατή η ζωή χωρίς πόνο, κάτι που ονομάζει «ένα τρελό αμερικανικό όνειρο». Θεωρεί πως ενώ οι άνθρωποι δεν γεννιούνται καλλιτέχνες, γεννιούνται με κάτι που θα ενεργοποιήσει τη φαντασία τους, και πιστεύει πως υπάρχουν πολλοί άνθρωποι οι οποίοι δεν εμπιστεύονται τη φαντασία τους. Θυμάται πως στη παιδική του ηλικία, το διάβασμα ήταν μία σημαντική διέξοδος από τη δύσκολη πραγματικότητα.
Θεωρεί πως ένας καλός ηθοποιός είναι «αναρχικός», δηλαδή δεν υπακούει αναγκαστικά τα όρια που θέτει ο σκηνοθέτης, αλλά ερμηνεύει το έργο με τον δικό του τρόπο, κάτι στο οποίο ξεχωρίζει τον Μάρλον Μπράντο. Σκιαγραφεί τον χαρακτήρα των ηθοποιών, εξηγώντας πως τους διακατέχει αναγκαστικά η επιδειξιμανία, η ανησυχία για τα συναισθήματα τους και κυρίως το θάρρος, καθώς αποκαλύπτουν τα βαθύτερα στοιχεία του εαυτού τους στο κοινό. Εξηγεί πως οι καλλιτέχνες διατηρούν ζωντανή εν μέρει τη παιδική τους φύση. Θεωρεί πως ο μεγάλοι σκηνοθέτες ανήκουν σε «έναν άγνωστο σε εκείνον κόσμο», και δεν θα μπορούσε να ορίσει τα στοιχεία ενός καλού σκηνοθέτη. Ο Πεν καταγγέλλει το Χόλυγουντ ως μία «βιομηχανία», που δεν έχει χώρο για Τέχνη. Εξηγεί πως στις ταινίες του που θεωρεί καλές, είχε όση λιγότερη επαφή με το Χόλυγουντ μπορούσε, και φέρνει το παράδειγμα της ταινίας «Μπόνι και Κλάιντ» (1967), η οποία γυρίστηκε στο Τέξας, και αρχικά δεν εκτιμήθηκε από τη Warner Bros Studios. Θεωρεί πως το Χόλυγουντ δεν αντιλαμβάνεται πλέον τον σκηνοθέτη ως καλλιτέχνη, και εξηγεί πως επειδή η παραγωγή ταινιών είναι μία ακριβή τέχνη, είναι συχνή η ιδεολογική ευθυγράμμιση των καλλιτεχνών με τα πιστεύω της βιομηχανίας, στην αναζήτηση της απαραίτητης χρηματοδότησή. Εξηγεί πως ο ίδιος δεν ενδιαφέρεται τόσο για το χρηματικό κέρδος που θα του αποφέρει μια κινηματογραφική παραγωγή, όσο για την ίδια τη τέχνη.
Ο Πεν εξηγεί πως είναι απαραίτητη η αποτυχία στη ζωή, ενώ το τίμημα της επιτυχίας είναι συχνά η απώλεια της δημιουργικότητας. Θεωρεί πως σκοπός της σπουδαίας τέχνης είναι η αποκάλυψη της αλήθειας, σε αντίθεση με τον καθημερινό λόγο. Μετανιώνει τη θέληση του να συμμορφωθεί και να μην ακολουθήσει τις παρορμήσεις του, και μιλάει για τη καταστροφική πίεση που δέχεται όταν δουλεύει στο κινηματογράφο, η οποία τον οδηγεί συχνά στο αίσθημα της απογοήτευσης με τον εαυτό του. Μιλάει για το τέλος, των ταινιών και της ζωής του, και την ομορφιά της ανθρώπινης φύσης.
Προβάλλονται πλάνα από τις ταινίες «Το Μεγάλο Ανθρωπάκι» (1970), «Το Θαύμα της Άννυ Σάλιβαν» (1962), «Μπόνι και Κλάιντ» (1967) και «Οι Φυγάδες του Μιζούρι» (1976).
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
Αμερικανοί Σκηνοθέτες, Συνεντεύξεις, Προσωπικότητες,Σκηνοθεσία
Αναφορές
ΑΡΘΟΥΡ ΠΕΝ, σκηνοθέτης
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΑΛΑΣ, δημοσιογράφος
«ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙ» , ταινία
«ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΆΝΝΥ ΣΑΛΙΒΑΝ» , ταινία
«ΜΠΟΝΙ ΚΑΙ ΚΛΑΙΝΤ», ταινία
«ΟΙ ΦΥΓΑΔΕΣ ΤΟΥ ΜΙΖΟΥΡΙ», ταινία
Γλώσσα Περιεχομένου
Ελληνικά, Αγγλικά
Δημιουργός
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ
Παρουσίαση: ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΑΛΑΣ
Σενάριο: ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ
Διεύθυνση φωτογραφίας: ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΗΣ
Μοντάζ: ΙΩΑΝΝΑ ΠΟΓΙΑΝΤΖΗ
Εκτέλεση παραγωγής: ΙΩΑΝΝΑ ΠΟΓΙΑΝΤΖΗ
Μουσική επιμέλεια: ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ
Μουσική επιμέλεια: ΙΩΑΝΝΑ ΠΟΓΙΑΝΤΖΗ
Υποτιτλισμός: ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Γραφικά: KOMODO DESIGN STUDIO
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00.25.47
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Τύπος:
Εικόνα: , 4:3
Ηχος:
Τελευταία Ενημέρωση
24/10/2025
