Κύκλος:Γ Επεισόδιο:005
ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΠΛΟ
Μέρος:3
0000036941
Το συγκεκριμένο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ παρουσιάζει το προφίλ της Σαουδικής Αραβίας, μιας χώρας με τα πλουσιότερα κοιτάσματα πετρελαίου και διεθνώς ισχυρούς επιχειρηματίες, μιας συντηρητικής ισλαμικής κοινωνίας και γενέτειρας των ηγετικών στελεχών της Αλ Κάιντα. Το επεισόδιο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000036941
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΞΑΝΤΑΣ
Κύκλος:Γ Επεισόδιο:005
ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΠΛΟ
Μέρος:3
Χρονολογία Παραγωγής
2006
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ
Περίληψη
Το συγκεκριμένο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ παρουσιάζει το προφίλ της Σαουδικής Αραβίας, μιας χώρας με τα πλουσιότερα κοιτάσματα πετρελαίου και διεθνώς ισχυρούς επιχειρηματίες, μιας συντηρητικής ισλαμικής κοινωνίας και γενέτειρας των ηγετικών στελεχών της Αλ Κάιντα. Το επεισόδιο χωρίζεται σε τέσσερα μέρη.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η σειρά «ΕΞΑΝΤΑΣ» παρουσιάζει το ντοκιμαντέρ «ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ-ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΠΛΟ». Έπειτα από 2 χρόνια προσπαθειών για την απόκτηση της πολυπόθητης άδειας, άνοιξαν επιτέλους οι πύλες του Βασιλείου της ΣΑΟΥΔΙΚΗΣ ΑΡΑΒΙΑΣ για τον «ΕΞΑΝΤΑ». Και η κάμερα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ σήκωσε το πέπλο που καλύπτει την κλειστή αυτή χώρα, αποκαλύπτοντας πίσω απ’ τον αμύθητο πλούτο των πετρελαιοπηγών και τους παραμυθένιους Σεΐχηδες, μια κοινωνία που ακροβατεί επικίνδυνα ανάμεσα στον εκμοντερνισμό και την οπισθοδρόμηση. Ο «ΕΞΑΝΤΑΣ» ταξιδεύει στο Λίκνο του ΙΣΛΑΜ, στη χώρα της ΜΕΚΚΑ και της ΜΕΔΙΝΑ, τη γενέτειρα του Προφήτη. Εκεί που οποιαδήποτε άλλη πίστη τιμωρείται αυστηρά και Δικαιοσύνη είναι ο Ισλαμικός νόμος που, συχνά, επιβάλλεται με δημόσιο αποκεφαλισμό. Η κάμερα μεταφέρει την εικόνα της χώρας, όπου η ίδια η εικόνα βρίσκεται υπό περιορισμό, ο κινηματογράφος και το θέατρο απαγορεύονται δια νόμου, και η μοναδική μελωδία που επιτρέπεται να ακουστεί δημόσια είναι το κάλεσμα των Μουλάδων για προσευχή, πέντε φορές τη μέρα…Το συνεργείο του «ΕΞΑΝΤΑ», επίσημα προσκεκλημένο από τον Βασιλιά ΑΜΠΝΤΑΛΑ, καταγράφει την ακρόαση των υπηκόων στο παλάτι του. Συνομιλεί με τον Πρίγκιπα ΟΥΑΛΙΝΤ, τον 4ο πλουσιότερο άνθρωπο της γης, και καταγράφει την καθημερινότητα, την προσωπικότητα και την επιχειρηματική του λογική. Μιλάει με υπερσυντηρητικούς κληρικούς που καταθέτουν τις απόψεις τους για το ΙΣΛΑΜ, και με τους παιδικούς φίλους του ΟΣΑΜΑ ΜΠΙΝ ΛΑΝΤΕΝ εξιχνιάζοντας τους λόγους που οδήγησαν τον φίλο τους σε αυτό το δρόμο, αλλά και το ρόλο που έπαιξε η Αμερικανική πολιτική σε αυτό. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ συνομιλεί με προοδευτικούς Μεταρρυθμιστές που ζητούν κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές, και συχνά το πληρώνουν με φυλάκιση. Με γονείς Ισλαμιστών τρομοκρατών που έχασαν τα παιδιά τους «στο όνομα του ΜΩΑΜΕΘ». Με γυναίκες που κρύβονται πίσω απ’ την αμπάγια, αλλά και με άλλες, που τολμούν να ζητούν δικαιώματα πρωτόγνωρα για τη ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ, όπως το να οδηγούν αυτοκίνητο, να μην καλύπτουν το πρόσωπο και, ακόμη περισσότερο, να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων. Στην κάμερα του «ΕΞΑΝΤΑ» μιλά μια από τις πρώτες γυναίκες που τόλμησαν να οδηγήσουν αυτοκίνητο στη χώρα ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων. Μιλά και η πρώτη γυναίκα Πιλότος της ΣΑΟΥΔΙΚΗΣ ΑΡΑΒΙΑΣ, που έχει το δικαίωμα να πετά σε όλο τον κόσμο, όχι όμως και στον εναέριο χώρο της πατρίδας της. . . Η νεολαία του Βασιλείου, περιγράφει στην οθόνη την αγωνιώδη αναζήτησή της να βρει μια διέξοδο ανάμεσα στο Δυτικό καταναλωτισμό που φαντάζει ελκυστικός, και την υπακοή στην παράδοση και τα διδάγματα του Προφήτη. Οι νέοι εκμυστηρεύονται τα καθημερινά τους προβλήματά, μας ξεναγούν στα μέρη της Ερήμου όπου οργανώνουν αυτοσχέδιους αγώνες με αυτοκίνητα, και μας εξηγούν τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν για να έρθουν σε επαφή με το «άλλο φύλο», σε μια κοινωνία όπου κάτι τέτοιο φαντάζει αδιανόητο με τη θρησκευτική αστυνομία πανταχού παρούσα. Η κάμερα περιπλανιέται στη στρωμένη με άσπρο πλακάκι μπάνιου «πλατεία των εκτελέσεων». Και καταγράφει περιγραφές πολιτών που υπήρξαν μάρτυρες των αποκεφαλισμών και των ακρωτηριασμών αμέσως μετά τη λειτουργία της Παρασκευής. Σιγά-σιγά ο θεατής συνθέτει το παράδοξο παζλ μιας κοινωνίας ακραίων αντιθέσεων, που ισορροπεί σε τεντωμένο σκοινί. Από τη μία οι φωνές που ζητούν προοδευτικές μεταρρυθμίσεις, κι απ’ την άλλη οι ακραίοι Ισλαμιστές που κηρύττουν την επιστροφή στις ρίζες φοβούμενοι τα διεφθαρμένα δυτικά πρότυπα. Τα τεράστια οικονομικά συμφέροντα από τα κέρδη του πετρελαίου και οι Διεθνείς ισορροπίες έρχονται να συμπληρώσουν το γρίφο για το μέλλον που μπορεί να έχει η ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ, αλλά και τον κομβικό ρόλο που καλείται να διαδραματίσει στη Διεθνή σκηνή. Θα παραμείνει η ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ μια χώρα εγκλωβισμένη ανάμεσα στην κληρονομική βασιλεία, τα πιο ακραία ρεύματα του ΙΣΛΑΜ και τον πετρελαϊκό πλούτο; Ποιοι είναι οι εναλλακτικοί δρόμοι που οδηγούν στον εκσυγχρονισμό της;
Ανάλυση Περιεχομένου
Θεματική Κατηγορία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΔΟΞΑΣΙΕΣ
ΕΝΝΟΜΗ ΤΑΞΗ & ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΠΟΛΕΜΟΙ, ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ & ΤΑΡΑΧΕΣ
Θεματικοί Όροι
Σαουδική Αραβία, Ισλάμ, πετρέλαιο, εκσυγχρονισμός, αραβικές φυλές, μοναρχία, Ουαχαμπισμός, διακρίσεις μεταξύ των δύο φύλων, επιχειρηματικότητα, κοινωνική θέση της γυναίκας
Αναφορές
ΧΑΝΑΝΤΙ ΧΙΝΤΙ, η πρώτη γυναίκα πιλότος της Σαουδικής Αραβίας
ΟΥΑΛΙΝΤ ΜΠΙΝ ΤΑΛΑΛ, Σαουδάραβας πρίγκιπας και επιχειρηματίας
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΑΣΙΑ, ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σκηνοθεσία – Σενάριο:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
Επιμέλεια – Συντονισμός Έρευνας:
ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Editing Director:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Οργάνωση – Διεύθυνση Παραγωγής:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΚΟΥΜΠΡΗ
Διεύθυνση Φωτογραφίας:
ΑΛΕΞΗΣ ΜΠΑΡΖΟΣ
Επιτόπια Έρευνα:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
Εικόνα – Ήχος:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
Έρευνα:
ΕΛΗ ΚΡΙΘΑΡΑΚΗ
ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Μοντάζ:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΟΓΚΑΣ
ΝΟΤΗΣ ΜΠΕΚΟΣ
Μουσική Επιμέλεια:
ΕΛΕΝΗ ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗ
Σχετικά Θέματα
36927, 36935, 36951
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:19:06:21
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΕΡΤ ΑΕ
Τελευταία Ενημέρωση
13/11/2009ΠΟΛΕΜΟΙ, ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ & ΤΑΡΑΧΕΣ