1) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ (1866-1955), Η ΠΟΛΙΣ 2) ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΑΪΔΙΝΗΣ,ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ
0000027076
Το συγκεκριμένο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο είναι αφιερωμένο στον λόγιο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΑ και την πλούσια πολιτιστική προσφορά της οικογένειάς του. Ο απόγονός του, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΑΣ, μιλάει για την ιστορία της οικογένειας και παρουσιάζει κειμήλια και φωτογραφίες από τη ζωή και τη δράση των προγόνων του. Το δεύτερο μέρος παρουσιάζει μια συνέντευξη του καλλιτέχνη ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΑΪΔΙΝΗ ο οποίος μιλάει για το έργο του και τις επιρροές του.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000027076
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
1) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ (1866-1955), Η ΠΟΛΙΣ 2) ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΑΪΔΙΝΗΣ,ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1995
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΣΥΝΘΕΤΟ-ΠΟΛΥΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Το συγκεκριμένο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο είναι αφιερωμένο στον λόγιο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΑ και την πλούσια πολιτιστική προσφορά της οικογένειάς του. Ο απόγονός του, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΑΣ, μιλάει για την ιστορία της οικογένειας και παρουσιάζει κειμήλια και φωτογραφίες από τη ζωή και τη δράση των προγόνων του. Το δεύτερο μέρος παρουσιάζει μια συνέντευξη του καλλιτέχνη ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΑΪΔΙΝΗ ο οποίος μιλάει για το έργο του και τις επιρροές του.
Περιγραφή Περιεχομένου
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Α ΜΕΡΟΥΣ
Συνοπτική αναφορά στους λόγιους ΧΡΙΣΤΟ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ-ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, ιδρυτή της Αρχαιολογικής Εταιρείας, της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός και ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, συγγραφέα της Ιστορίας των Αθηνών επί Τουρκοκρατίας. Είναι πρόγονοι του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, ζωγράφου, δημοσιογράφου, καθηγητή στο Αρσάκειο, Έφορου Αρχαιοτήτων Αττικής, διευθυντή της Ακρόπολης των Αθηνών και του Μουσείου της, ιδρυτή του Μουσείου Συκιώνος, θιασώτη των ανασκαφών στη Νικόπολη, στην πρωτοχριστιανική εκκλησία του Δουμετίου 5ου-6ου αιώνα, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού και στην Αρχαία Αγορά των Αθηνών, ιδρυτή του Γραμματικού Συλλόγου Ευριπίδη για την αναβίωση του αρχαίου δράματος και εκδότη του πρώτου οδηγού της πόλης των Αθηνών. Στον οδηγό αυτό ανήκει, μεταξύ άλλων, η πατρότητα της πρότασης προς τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή για τον τρόπο ανάμματος της Ολυμπιακής Φλόγας από το φως του ήλιου με φακό (το 1936), καθώς και της πρώτης κίνησης για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο στην Ελλάδα (ήδη από το 1937).
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Β ΜΕΡΟΥΣ
Αφιέρωμα στη ζωή, το έργο και τις απόψεις του καλλιτέχνη, καρτουνίστα – ζωγράφου ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΑΪΔΙΝΗ και παρουσίαση έργων του, καθώς και ελληνικών και ξένων περιοδικών με τα οποία έχει κατά καιρούς συνεργαστεί. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης μιλά για τα πρώτα του βήματα στη ζωγραφική και το δάσκαλό του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ, αναφέρεται στους καλλιτέχνες και τις καταστάσεις που τον επηρέασαν σαν ζωγράφο, την αισθητική της Ρώμης και την επιρροή που είχε πάνω του, τη νέα αισθητική στις τάσεις της ζωγραφικής και της κομικογραφίας, τη στροφή του προς το μεταμοντέρνο στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και την επιρροή που είχαν τα κόμικς στο ζωγραφικό του έργο. Μας παρουσιάζει ένα μεγάλο ζωγραφικό του έργο από τη σειρά ‘ΠΟΛΕΙΣ‘ αλλά και την τελευταία του δουλειά σε τσίγκο, αλουμίνιο και άλλα φθηνά υλικά, τα οποία χαρακτηρίζει ‘ξόρκια’ που τον εξευμενίζουν από τους φόβους του για την ενηλικίωση και την απώλεια της παιδικότητάς του, ενώ αναφέρεται γενικότερα στον τρόπο εξιλέωσής του από τις σκέψεις και τις φοβίες του μέσα από την τέχνη του.
Τίτλοι αρχής.
00:00:52:00
Εισαγωγή φωτογραφία.
00:00:56:00
Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ στο γραφείο του μιλά για τους προγόνους του και την αγάπη που εκείνοι έτρεφαν για την πόλη της Αθήνας.
00:01:45:00
Εναλλάσσονται γρήγορα παλαιές λιθογραφίες. Η πύλη του ΑΔΡΙΑΝΟΥ. Αρχαία ερείπια στην ΠΛΑΚΑ, οι ΑΕΡΗΔΕΣ.
00:02:00:00
Πορτρέτο του ΧΡΙΣΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:02:05:00
Ο αφηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ στο γραφείο του μιλά για την καταγωγή και τις σπουδές του προπάππου του, ΧΡΙΣΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:02:30:00
Εξώφυλλο εντύπου της εποχής. «ΦΙΛΙΣΤΟΡ ΕΝΤΥΠΟΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΝ» 1862. Ο αφηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ μιλά για την ίδρυση του πρώτου τυπογραφείου στην Αθήνα.
00:02:38:00
Ο αφηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ στο γραφείο του μιλά για το έργο του ΧΡΙΣΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:02:44:00
Παλαιά φωτογραφία άνδρα με μωρό στην αγκαλιά, πιθανόν τον ΧΡΙΣΤΟ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΑ. Ο αφηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ συνεχίζει την αφήγηση. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ, ιδρυτής της ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, της ΦΙΛΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ και του ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ.
00:02:52:00
Ο αφηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ στο γραφείο του μιλά για τις σπουδές του προπάππου του, ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΑ.
00:03:07:00
Ράχες παλαιών δερματόδετων τόμων της «ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ» του ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ του 1900. Ο αφηγητής μιλά για το έργο αυτό.
00:03:13:00
Πρώτη σελίδα της «ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ» του ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ ΤΟΥ 1900. Ο αφηγητής μιλά για το έργο αυτό.
00:03:17:00
Εσωτερική σελίδα της «ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ» του ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ του 1900 με λιθογραφία από την πόλη των Αθηνών. Ο αφηγητής μιλά για το έργο αυτό.
00:03:23:00
Γρήγορη εναλλαγή παλιών λιθογραφιών με τοπία και αρχαιότητες της Αθήνας των αρχών του προηγούμενου αιώνα. Μουσική.
00:03:38:00
Εσωτερική σελίδα πρώτου τόμου της «ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ» του ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ του 1900. Ο αφηγητής αρχίζει να μιλά για τη ζωή του ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:03:42:00
Ο αφηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ στο γραφείο του μιλά για τα παιδιά του ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:03:48:00
Παλαιό πορτρέτο του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ. Ο αφηγητής μιλά για τη γέννηση του παππού του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:03:55:00
Ο αφηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ στο γραφείο του μιλά για τα παιδικά χρόνια, το περιβάλλον και τα ταλέντα του παππού του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:04:26:00
Εναλλαγή παλαιών φωτογραφιών του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, αδελφών, μελών της οικογένειας και συμφοιτητών, αναφορά στις σπουδές του στη ζωγραφική κοντά στον ΓΚΥΖΗ, αλλά και στη σχολή του Μονάχου.
00:05:15:00
Προσωπογραφία του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ δια χειρός ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΡΟΪΛΟΥ. Η ΝΑΤΑΛΙΑ ΒΕΡΝΑΡΔΟΥ στο σπίτι της μιλά για τη ζωή και το έργο του θείου της.
00:05:56:00
Προσωπογραφία του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ δια χειρός ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΡΟΪΛΟΥ. Η ΝΑΤΑΛΙΑ ΒΕΡΝΑΡΔΟΥ στο σπίτι της μιλά για το πορτρέτο.
00:06:08:00
Ο αφηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ δίπλα σε πίνακες του παππού του μιλά για το ζωγραφικό έργο του παππού του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:06:53:00
Πλάνα από τον πίνακα «ΣΥΣΣΙΤΙΟ» του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ. Ο αφηγητής μιλά για τον πίνακα και για τη διάκρισή του σε διαγωνισμό ζωγραφικής το 1889.
00:07:25:00
Κοντινό του αφηγητή ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ. Μιλά για τις φιλολογικές προτιμήσεις του παππού του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:07:40:00
Νεανικό πορτρέτο του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στη στροφή του καλλιτέχνη προς άλλες αναζητήσεις.
00:07:52:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικού σπιτιού. Αναφέρεται στις σπουδές του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ στη Φιλοσοφική Σχολή.
00:08:01:00
Παλαιές φωτογραφίες του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ. Ο αφηγητής μιλά για τις νέες του σπουδές.
00:08:13:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικού σπιτιού. Αναφέρεται στις επαγγελματικές δραστηριότητες του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ ως δημοσιογράφου και καθηγητή στο ΑΡΣΑΚΕΙΟ.
00:08:31:00
Παλαιά φωτογραφία του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:08:35:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικού σπιτιού. Αναφέρεται στην προσωπική ζωή του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:08:45:00
Παλαιές φωτογραφίες της ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, συζύγου του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ. Αναφορά στη σκανδαλώδη για την εποχή σχέση τους.
00:09:04:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικού σπιτιού. Αναφορά στις επαγγελματικές δυσκολίες του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ λόγω της σκανδαλώδους ιδιωτικής του ζωής.
00:09:29:00
Παλαιά φωτογραφία του ζεύγους ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ και ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ με τα παιδιά τους. Αναφορά στη μετεγκατάστασή τους στην ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ.
00:09:36:00
Χειρόγραφοι στίχοι. Γυναικεία φωνή απαγγέλλει στίχους του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ εμπνευσμένους από τη ΒΙΚΤΩΡΙΑ Α. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:10:01:00
Πίνακας του ΠΑΡΘΕΝΗ που παριστάνει τη ΒΙΚΤΩΡΙΑ Α. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, κόρη ΒΑΛΑΣΗ. Η ΝΑΤΑΛΙΑ ΒΕΡΝΑΡΔΟΥ μιλά για τη προσωπικότητα της θείας της ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ Α. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:10:46:00
Παλαιές φωτογραφίες του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ. Ο αφηγητής, εγγονός του, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ μιλά για το διορισμό του παππού του στην ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ και το εκεί έργο του.
00:11:23:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικού σπιτιού. Αναφέρεται στην ίδρυση του ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΥΚΙΩΝΟΣ και στην πρότασή του προς την Ελληνική Κυβέρνηση για διενέργεια ανασκαφών στη ΝΙΚΟΠΟΛΗ.
00:11:45:00
Έγγραφα και σκίτσα σχετικά με τις ανασκαφές στη ΝΙΚΟΠΟΛΗ. Αναφορά στις ανασκαφές.
00:12:07:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικού σπιτιού. Αναφέρεται στην ΠΡΩΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ του ΔΟΥΝΕΤΙΟΥ 5ου-6ου αιώνα.
00:12:21:00
Το χέρι του αφηγητή ξεφυλλίζει βιβλίο με σκίτσα από το ψηφιδωτό δάπεδο της ΠΡΩΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ του ΔΟΥΝΕΤΙΟΥ. Αναφορά στη μοναδικότητα του ψηφιδωτού.
00:12:51:00
Σκίτσα από το ψηφιδωτό δάπεδο της ΠΡΩΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ του ΔΟΥΝΕΤΙΟΥ. Γυναικεία φωνή διαβάζει απόσπασμα από τις σχετικές σημειώσεις του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:13:31:00
Το χέρι του αφηγητή ξεφυλλίζει βιβλίο με σκίτσα από το ψηφιδωτό δάπεδο της ΠΡΩΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ του ΔΟΥΝΕΤΙΟΥ. Αναφορά στη μοναδικότητα και την αξία των σημειώσεων και των σκίτσων αυτών.
00:13:43:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικού σπιτιού. Αναφέρεται στη θέση του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, ως ΕΦΟΡΟΥ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ και ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ των ΑΘΗΝΩΝ και του ΜΟΥΣΕΙΟΥ της.
00:14:01:00
Παλαιά φωτογραφία του χώρου της ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΓΟΡΑΣ των Αθηνών πριν την ανασκαφή, αναπαράσταση του χώρου, αναπαράσταση του ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ. Αναφορά στην πρόταση του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ προς την Γ’ Εθνοσυνέλευση για την ανασκαφή του χώρου.
00:14:22:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στις απαραίτητες απαλλοτριώσεις και την αναστολή του έργου λόγω της Μικρασιατικής καταστροφής.
00:14:52:00
Παλαιά φωτογραφία του Ναού του ΗΦΑΙΣΤΟΥ στο ΘΗΣΕΙΟ με σκηνές προσφύγων. Αναφορά στην εγκατάσταση προσφύγων.
00:15:03:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στους κινδύνους οριστικής ματαίωσης των ανασκαφών με τη μόνιμη και οριστική εγκατάσταση προσφύγων στην περιοχή εκείνη.
00:15:17:00
Εναλλαγή φωτογραφιών εποχής με προσφυγικά σπίτια στην περιοχή. Αναφορά στις συντονισμένες προσπάθειες των λογίων της εποχής.
00:15:30:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στην ανάληψη ολόκληρου του σχετικού κόστους από την ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ και στην αρχή των ανασκαφών το 1930.
00:16:10:00
Φωτογραφίες από τις ανασκαφές. Αναφορά στη σημαντικότητα του έργου.
00:16:17:00
Ο αφηγητής περπατά στο εσωτερικού σπιτιού. Κρατά βιβλίο. Αναφέρεται στην αναστήλωση της Βορεινής Πλαγιάς της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ από τον ΜΠΑΛΑΝΟ.
00:16:37:00
Ξένες εφημερίδες της εποχής. Ο αφηγητής αναφέρει ότι τότε έγινε η πρώτη αναφορά για την επιστροφή των μαρμάρων του ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ από το ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ στην Ελλάδα, αναφέρεται δε σε σχετική επιστολή του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ προς τους TIMES του Λονδίνου.
00:17:05:00
Ο αφηγητής όρθιος στο εσωτερικού σπιτιού. Κρατά βιβλίο. Αναφέρεται στην επιστολή του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ προς τους TIMES του Λονδίνου.
00:17:19:00
Φωτογραφία της θέσης όπου λείπει ο βορεινός κίονας του ΕΡΕΧΘΕΙΟΥ, των ΚΑΡΥΑΤΙΔΩΝ. Αναφορά στην επιστολή του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ προς τους TIMES του Λονδίνου με την οποία ζητά από το ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ την επιστροφή τους.
00:17:44:00
Φωτογραφία του ΩΔΕΙΟΥ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ πριν από την αναστήλωση. Γυναικεία φωνή αναφέρεται στην ίδρυση του ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ «ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ» από τον ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΑ.
00:18:03:00
Εξώφυλλο καταστατικού του συλλόγου και προτομή του ΕΥΡΙΠΙΔΗ. Αναφορά στη διάδοση των αρχαίων δραμάτων που υπήρξε σκοπός του συλλόγου «ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ».
00:18:13:00
Μαυρόασπρα πλάνα εποχής, είσοδος χορού σε κάποιο αρχαίο θέατρο, αναφορά στην αναβίωση της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας στα αρχαία θέατρα ως σκοπό του συλλόγου «ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ».
00:18:24:00
Κοντινό του αφηγητή σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στις δυσκολίες των πρώτων ερασιτεχνικών παραστάσεων.
00:18:39:00
Μαυρόασπρα πλάνα εποχής από παράσταση της ΗΛΕΚΤΡΑΣ του ΕΥΡΙΠΙΔΗ στο μη ανασκαμμένο ακόμα ΩΔΕΙΟ ΤΟΥ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ το 1930. Αναφορά αρχαίων δραμάτων που παρουσιάστηκαν εκείνη την εποχή.
00:19:20:00
Πρακτικά του συλλόγου ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ όπου φαίνεται το όνομα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, ως πρόεδρου.
00:19:28:00
Μαυρόασπρα πλάνα εποχής από το εξωτερικό του μη ανασκαμμένου ακόμα ΩΔΕΙΟΥ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ με οχήματα εποχής να περνούν μπροστά του. Αναφορά στο όραμα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ για την ανασκαφή και αναστήλωση του Ωδείου.
00:19:42:00
Κοντινό του αφηγητή σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφορά στο όραμα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ για την πραγματοποίηση αρχαίων δραμάτων στα αρχαία θέατρα.
00:20:03:00
Μαυρόασπρα πλάνα εποχής από την ΕΛΕΥΣΙΝΑ και τον αρχαιολογικό της χώρο το 1930. Αναφορά στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στο ΤΕΛΕΣΤΗΡΙΟ της ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ με την ευκαιρία της άφιξης των ΑΧΕΠΑ στην Αθήνα.
00:20:31:00
Μαυρόασπρα πλάνα εποχής, το ζεύγος των ηθοποιών ΒΑΣΟΣ και ΤΑΝΑΓΡΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ. Αναφορά στη συμμετοχή τους στο Φεστιβάλ.
00:20:36:00
Μαυρόασπρα πλάνα εποχής με κόσμο που περπατά. Αναφορά στη σημαντικότητα του Φεστιβάλ ως κοσμικού γεγονότος της εποχής.
00:20:51:00
Κοντινό του αφηγητή σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφορά στο πρωτοποριακό πνεύμα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:21:03:00
Μαυρόασπρα πλάνα εποχής από τη Αφή της Ολυμπιακής Φλόγας το 1936. Αναφορά στις προτάσεις του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ στη συνεδρίαση της Διεθνούς Ολυμπιακής επιτροπής το 1936 στην Αθήνα για τον τρόπο ανάμματος της Ολυμπιακής φλόγας από το φως του ηλίου με φακό. Αναφορά στην παρασημοφόρησή του από την Γερμανική Ολυμπιακή Επιτροπή το 1937 για την ιδέα του αυτή.
00:22:31:00
Φωτογραφία του σχετικού βραβείου.
00:22:36:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στη θέση που κατέλαβε το 1932 ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ, ως διευθυντής του Αρχαιολογικού Μουσείου.
00:23:04:00
Παλαιές φωτογραφίες του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ από τη δράση του ως διευθυντής του Αρχαιολογικού Μουσείου. Αναφορά στη συνταξιοδότησή του το 1939.
00:23:22:00
Εναλλαγή φωτογραφιών του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ. Αφηγείται η θεία του ΝΑΤΑΛΙΑ ΒΕΡΝΑΡΔΟΥ. Αναφέρεται στις σχέσεις του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ με τις γυναίκες.
00:23:44:00
Η ΝΑΤΑΛΙΑ ΒΕΡΝΑΡΔΟΥ στο εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στο χαρακτήρα και το χιούμορ του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:24:06:00
Εναλλασσόμενα σκίτσα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ. Αναφορά στη Δημοτική ως «νέα γλώσσα».
00:24:19:00
Κοντινό της ΝΑΤΑΛΙΑΣ ΒΕΡΝΑΡΔΟΥ, εναλλαγή χειρογράφων του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ. Αναφορά στο χαρακτήρα και την κοινωνική ζωή του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:24:43:00
Τοιχογραφίες δια χειρός ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ στον ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΑΡΥΤΣΗ στην Αθήνα. Αναφορά στα πρόσωπα της οικογένειάς του, που χρησιμοποίησε ως μοντέλα.
00:25:29:00
Η θεία του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, ΝΑΤΑΛΙΑ ΒΕΡΝΑΡΔΟΥ, σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφορά στις κοινές τους επισκέψεις στην ΑΚΡΟΠΟΛΗ.
00:25:49:00
Χειρόγραφα και έγχρωμες γυμνές φωτογραφίες εποχής της Γαλλίδας χορεύτριας ΜΟΝΑ ΠΑΪΒΑ. Αναφορά στην ξενάγηση της χορεύτριας από τον ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΑ στην ΑΚΡΟΠΟΛΗ και το απροσδόκητο γεγονός να χορέψει αυτή εντελώς γυμνή ενώπιον επισκεπτών, αλλά και του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:26:30:00
Εναλλαγή φωτογραφιών και σκίτσων του Παρθενώνα. Ο αφηγητής ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ, εγγονός του εν λόγω ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, αναφέρεται στην έκδοση από τον παππού του του πρώτου ΟΔΗΓΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ το 1900.
00:26:44:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφορά στο περιεχόμενο του ΟΔΗΓΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ που εξέδωσε ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ.
00:26:54:00
Εσώφυλλο τουΟΔΗΓΟΥ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ που εξέδωσε ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ. Περαιτέρω αναφορά στο περιεχόμενο του οδηγού.
00:27:04:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφορά στις επόμενες εκδόσεις του ΟΔΗΓΟΥ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ το 1924 με το όνομα «ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ».
00:27:34:00
Ξεφύλλισμα του Οδηγού. Αναφορά στις βελτιωμένες εκδόσεις του και στην τελευταία, που πραγματοποίησε ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ το 1954, ένα χρόνο πριν από το θάνατό του.
00:27:48:00
Ο αφηγητής σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στον πατέρα του ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ, γιο του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ, ο οποίος ανέλαβε τη συνέχιση του έργου του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:28:02:00
Εξώφυλλα των εκδόσεων του 1963 του οδηγού «ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ». Αναφορά στις επανεκδόσεις που πραγματοποίησε ο ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ Α. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ.
00:28:12:00
Κοντινό του αφηγητή. Αναφορά στις προσπάθειες και τις δυσκολίες του ίδιου του ομιλούντος για τη 10η έκδοση του εν λόγω οδηγού.
00:28:51:00
Εναλλαγή φωτογραφιών από τον εν λόγω οδηγό. Αναφορά στην εικονογράφηση.
00:29:17:00
Ο αφηγητής στο εσωτερικό σπιτιού. Αναφορά στην αίσθηση χρέους που τρέφει προς τους προγόνους του.
00:29:29:00
Εναλλαγή οικογενειακών φωτογραφιών. Αναφορά στις τελευταίες μέρες του παππού του, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΩΣ.
00:29:56:00
Κοντινό του αφηγητή. Αναφορά στη τελευταία προσωπική του ανάμνηση από τον παππού του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΑ.
00:30:18:00
Τίτλοι έναρξης Β μέρους: ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΑΪΔΙΝΗΣ, ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ.
00:30:29:00
Η κορυφογραμμή του ΛΟΦΟΥ ΤΟΥ ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ σαν σκιά στον ορίζοντα. Η αφηγήτρια αναφέρεται σε ποιητικό λόγο για το απρόσωπο των πόλεων.
00:31:04:00
Το πλάνο κινείται προς τα κάτω, ανοίγει και καταλήγει στον αφηγητή ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΑΪΔΙΝΗ σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στην κατεδάφιση νεοκλασικών και οικοδόμηση πολυκατοικιών τη δεκαετία του ’60, καθώς και στις αναμνήσεις από τα μεγάλα κτήρια στη γειτονιά του, τότε ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ και μετέπειτα ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ, τις μετακινήσεις της οικογένειας στο Ψυχικό και μετά στην Πλάκα.
00:32:28:00
Επεξεργασμένα ασπρόμαυρα πλάνα, με πρόσθετο χρώμα, αυτοκινήτων της δεκαετίας ’60 που κινούνται στο κέντρο της Αθήνας.
00:33:22:00
Ο αφηγητής – καλλιτέχνης σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στα κόμικς της εποχής που τον επηρέασαν.
00:33:43:00
Σκίτσο της Ακρόπολης των Αθηνών δια χειρός ΑΪΔΙΝΗ.
00:33:56:00
Πλάνα της Ακρόπολης των Αθηνών. Αναφέρεται στα πρώτα του βήματα στη ζωγραφική και στον ΤΣΑΡΟΥΧΗ.
00:34:19:00
Ο αφηγητής – καλλιτέχνης σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στους καλλιτέχνες και τις καταστάσεις που τον επηρέασαν.
00:34:38:00
Έργο του ΑΪΔΙΝΗ.
00:34:51:00
Ο αφηγητής – καλλιτέχνης σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στην εγκατάστασή του στη Ρώμη και μιλάει για την αισθητική της πόλης αυτής και την επιρροή που είχε πάνω του.
00:36:20:00
Βίαιες φάτσες κόμικς. Αναφέρεται στη βία της εποχής.
00:36:30:00
Ο αφηγητής – καλλιτέχνης σε εσωτερικό σπιτιού. Φλασάρουν κόμικς. Αναφέρεται στη βία στην πόλη της Ρώμης τη δεκαετία του ’70 και την πρώτη του δουλειά στο περιοδικό FRIGIDAIRE.
00:37:46:00
Εναλλάσσονται εξώφυλλα, σελίδες και σκίτσα του περιοδικού FRIGIDAIRE. Αναφορά στην αρχή της δουλειάς εκεί.
00:38:24:00
Ο αφηγητής – καλλιτέχνης σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στους συνεργάτες του.
00:38:27:00
Φωτογραφία του TABURINI.
00:38:32:00
Φωτογραφία του PAZIENZA.
00:38:36:00
Εναλλάσσονται εξώφυλλα και σελίδες του περιοδικού FRIGIDAIRE. Αναφορά στην νέα αισθητική της δεκαετίας του ’80.
00:38:46:00
Ο αφηγητής – καλλιτέχνης σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στις τάσεις της ζωγραφικής και της κομικογραφίας τη δεκαετία του ’80.
00:39:21:00
Εναλλάσσονται σκίτσα του περιοδικού FRIGIDAIRE. Αναφέρεται στην προσωπική του αίσθηση απελευθέρωσης ως καλλιτέχνης.
00:39:49:00
Ο αφηγητής – καλλιτέχνης σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στη στροφή του προς το μεταμοντέρνο στις αρχές της δεκαετίας του ’80.
00:40:34:00
Εναλλάσσονται σκίτσα του περιοδικού FRIGIDAIRE.
00:40:48:00
Ο αφηγητής – καλλιτέχνης σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στην εμπειρία του ως μέλος της δημιουργικής ομάδας του περιοδικού.
00:41:10:00
Εναλλάσσονται μέρη από ζωγραφικούς του πίνακες. Αναφέρεται στην επιρροή που είχε το κόμικ στο ζωγραφικό του έργο.
00:41:38:00
Ο αφηγητής – καλλιτέχνης σε εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στο χαρακτηριστικό της εποχής, την αναπαραγωγή πολλαπλών έργων τέχνης.
00:42:19:00
Ο αφηγητής – καλλιτέχνης, όρθιος μπροστά σε μεγάλο ζωγραφικό του έργο από τη σειρά «ΠΟΛΕΙΣ». Την εικόνα διασχίζουν ιπτάμενα κόμικς. Αναφέρεται στην επαφή και την επιρροή που δέχτηκε από τον ΦΟΥΤΟΥΡΙΣΜΟ και τον ΜΕΤΑΦΟΥΤΟΥΡΙΣΜΟ.
00:44:38:00
Πλάνο της Αθήνας από το λόφο του ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΥ. Το πλάνο κινείται και συναντά τον αφηγητή – καλλιτέχνη ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΑΪΔΙΝΗ και καταλήγει μέσα στην πόλη. Αναφέρεται στην απόφασή του να εγκαταλείψει τη Ρώμη και να επιστρέψει στην Αθήνα.
00:45:12:00
Εξώφυλλα της ΒΑΒΕΛ στο πάτωμα. Το πλάνο ανεβαίνει και συναντά τον αφηγητή – καλλιτέχνη. Αναφέρεται στα περιοδικά ΒΑΒΕΛ και ΠΑΡΑΠΕΝΤΕ και την κατάσταση στην αγορά των Ελληνικών κόμικ.
00:45:41:00
Μια πόρτα ανοίγει, ο καλλιτέχνης στέκεται όρθιος μπροστά στο ζωγραφικό έργο από τη σειρά «ΠΟΛΕΙΣ» και ‘περιφέρεται’ μέσα σ’ αυτό. Γυναικεία φωνή αφηγείται σε ποιητικό λόγο για την περιπλάνηση κάποιου στη ζωή κάποιου άλλου, αλλά και τη δική του.
00:46:32:00
Ο αφηγητής καλλιτέχνης κάθεται μπροστά σε πίνακα από τη σειρά «ΠΟΛΕΙΣ». Μπαίνει ο σκύλος του. Του μιλάει. Αναφέρεται στη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου.
00:46:43:00
Εναλλασσόμενα κοντινά πλάνα σε έργο από τη σειρά «ΠΟΛΕΙΣ». Ο αφηγητής καλλιτέχνης αναφέρεται στις επιρροές από τον κινηματογράφο.
00:47:23:00
Ο καλλιτέχνης-αφηγητής κάθεται μπροστά στον πίνακα. Κοντινό. Αναφέρεται στη προσωπική του σχέση με τις μεγάλες πόλεις και τη φύση.
00:48:02:00
Εναλλασσόμενα κοντινά πλάνα σε έργο από τη σειρά «ΠΟΛΕΙΣ». Καταθέτει την άποψή του για τη σχέση σύγχρονου ανθρώπου – πόλης.
00:48:27:00
Ο καλλιτέχνης-αφηγητής κάθεται μπροστά σε πίνακα που απεικονίζει εσωτερικό σπιτιού. Αναφέρεται στην ιδέα του να εισχωρεί και να περιφέρεται στο εσωτερικό μιας πολυκατοικίας σαν ‘μικροοργανισμός’.
00:49:04:00
Εναλλασσόμενα κοντινά πλάνα στο έργο εσωτερικό σπιτιού. Παρομοίωση του παρατηρητή – μικροοργανισμού με τη μούχλα.
00:49:20:00
Ο καλλιτέχνης-αφηγητής κάθεται μπροστά στον πίνακα από τη σειρά «ΠΟΛΕΙΣ». Μιλά για τις φοβίες του και το πώς αυτές εξευμενίζονται μέσα στα έργα του.
00:50:14:00
Εναλλασσόμενα κοντινά πλάνα εικόνων σε έργο από τη σειρά «ΠΟΛΕΙΣ» του καλλιτέχνη με φόντο την Αθήνα και σκίτσων. Γυναικεία φωνή μιλά σε ποιητικό λόγο για το συσχετισμό της πόλης με το όνειρο.
00:51:00:00
Ο καλλιτέχνης στο ατελιέ του κατασκευάζει ανθρωπάκια. Μιλά για την τελευταία του δουλειά σε τσίγκο, αλουμίνιο και άλλα φθηνά υλικά
00:51:21:00
Ο καλλιτέχνης όρθιος σε εσωτερικό σπιτιού μιλά για τα ομοιώματα σαν ξόρκια, τους φόβους του για την ενηλικίωση και την απώλεια της παιδικότητας.
00:51:56:00
Ο καλλιτέχνης αγγίζει μερικά από τα ξόρκια του και δηλώνει την ηλικία του.
00:52:11:00
Ο καλλιτέχνης όρθιος σε εσωτερικό σπιτιού μιλά για τη ζωγραφική και τις διπλές εικόνες.
00:52:18:00
Εναλλασσόμενα πλάνα διπλών εικόνων. Ο καλλιτέχνης τις παρομοιάζει με τις ‘διαφορές’ των λαϊκών περιοδικών.
00:52:37:00
Ο καλλιτέχνης όρθιος σε εσωτερικό σπιτιού, μιλά για τη δικιά του οπτική όσον αφορά τις διπλές εικόνες.
00:52:54:00
Ο καλλιτέχνης όρθιος σε εσωτερικό σπιτιού κρατάει στα χέρια του κάποιο από τα δικά του τσίγκινα έργα τέχνης. Προσομοιάζει τα αντικείμενα αυτά με τους σύγχρονους φόβους μας.
00:53:10:00
Εναλλασσόμενες εικόνες τσίγκινων ξορκιών ή απεικονισμένων σύγχρονων φόβων, σύμφωνα με την άποψη του καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης – αφηγητής αναφέρεται σ’ αυτή την άποψή του.
00:54:36:00
Ο καλλιτέχνης όρθιος σε εσωτερικό σπιτιού κρατάει στα χέρια του κάποιο από τα δικά του τσίγκινα έργα τέχνης. Μιλά για την επιρροή που έχουν πάνω του τα διάφορα αντικείμενα.
00:54:46:00
Εναλλασσόμενες εικόνες από τσίγκινα ξόρκια και εικόνες. Μουσική.
00:55:37:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
προσωπικότητες, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ, ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΑΪΔΙΝΗΣ, καλλιτέχνης, ζωγραφική, λογοτεχνία, αρχαιολογία, παράδοση, μουσείο, εκπαιδευτικό ίδρυμα, πολιτιστικός σύλλογος
Αναφορές
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ, λόγιος
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ, λόγιος
ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ – ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ, συγγραφέας
ΝΑΤΑΛΙΑ ΒΕΡΝΑΡΔΟΥ, ανιψιά του Αλέξανδρου Θ. Φιλαδελφέως
ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΑΪΔΙΝΗΣ, καλλιτέχνης
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, φορέας πολιτισμού
ΦΙΛΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, φορέας εκπαίδευσης
ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ, φορέας πολιτισμού
«ΦΙΛΙΣΤΟΡ ΕΝΤΥΠΟΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΝ», έντυπο
«ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ», οδηγός
«FRIGIDAIRE», περιοδικό
«ΒΑΒΕΛ», περιοδικό
«ΠΑΡΑΠΕΝΤΕ», περιοδικό
«ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ», βιβλίο
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ, ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ, ΩΔΕΙΟΥ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΥΤΣΗΣ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: CINETIC
Συντελεστές
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Α ΜΕΡΟΥΣ
Σκηνοθέτης:
ΤΑΚΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μοντέρ:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ηχολήπτης:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Αφήγηση:
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Θ. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣ
Έρευνα:
ΤΑΚΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΔΡΕΟΥ
Ηλεκτρολόγος:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΣ
Βοηθός οπερατέρ:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΟΥΡΗΣ
Οπερατέρ:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΤΥΡΟΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Β ΜΕΡΟΥΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΚΥΔΩΝΑΚΗΣ
Μουσικός επιμελητής / Συνθέτης:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιητικό κείμενο:
από το έργο «ΑΟΡΑΤΕΣ ΠΟΛΕΙΣ» του ΙΤΑΛΟ ΚΑΛΒΙΝΟ
Αφήγηση:
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΟΥΤΑΛΟΥ
Μετάφραση:
Ε. Γ. ΑΣΛΑΝΙΔΗ και ΣΑΣΑ ΚΑΠΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
Παραγωγή CINETIC
© ΕΤ1 1995
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:56:04:22
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
08/10/2011