ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ
0000008606
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον πεζογράφο και θεατρικό συγγραφέα ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008606
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2004
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον πεζογράφο και θεατρικό συγγραφέα ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Το πορτρέτο του πεζογράφου και θεατρικού συγγραφέα ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ (ΝΑΥΠΛΙΟ, 1907-ΑΘΗΝΑ, 1979) και τη σχέση του με την πολιτική και πολιτιστική ζωή της ΕΛΛΑΔΑΣ εξετάζει το επεισόδιο της σειράς «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ». Γλωσσομαθής και προικισμένος με μουσική παιδεία, προορισμένος από τον βουλευτή πατέρα του να ασχοληθεί με την πολιτική, θα σπουδάσει δικηγορία, την οποία θα εγκαταλείψει μετά από διετή εξάσκησή της, για να αφοσιωθεί στη λογοτεχνία και στο θέατρο. Σε ηλικία 14 ετών θα γράψει το μακροσκελές μυθιστόρημα «ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΟΣ», επίσημα στα γράμματα θα εμφανιστεί το 1926 με τη συλλογή διηγημάτων «Ο ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΣ», ενώ το έργο του «ΔΕΣΜΩΤΕΣ» (1932) θα θεωρηθεί γενέθλιο της λογοτεχνίας της Γενιάς του ’30. Το μυθιστόρημα που τον καθιέρωσε είναι «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ» (πρώτη μορφή 1937/8, δεύτερη μορφή 1945), που σχολιάζει βαθύτερα την κοινωνικοπολιτική κατάσταση της χώρας, γραμμένο σε μεταιχμιακή εποχή κατά την οποία θα ταχθεί κατά της στρατευμένης τέχνης και θα γίνει πολέμιος του Εμφυλίου της χώρας. Θεατράνθρωπος από το 1937, θα μνημονευθεί κυρίως ως καθηγητής στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (1950-1971) και διευθυντής της σε τρεις περιόδους, ενώ τα ιστορικά του δράματα «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΑΘΙ» (1939) «ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΜΙΧΑΗΛ» (1936) και «ΘΕΟΦΑΝΩ» (1956) θα παρασταθούν από κρατικές και ιδιωτικές θεατρικές σκηνές. Διεισδυτικός γνώστης του κλασικού ρεπερτορίου και λάτρης της χρονικογραφίας, θα τιμηθεί με το Α’ Κρατικό Βραβείο Θεάτρου (1939) για τα θεατρικά του έργα «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΑΘΙ» και «ΕΙΛΩΤΕΣ», με το Α’ Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος για το έργο του «ΜΥΣΤΙΚΗ ΖΩΗ» (1958), αλλά και με τον τίτλο του ακαδημαϊκού (1974). Στο ντοκιμαντέρ γίνεται ακόμη λόγος για τη συμμετοχή του στο Αλβανικό Μέτωπο κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τις εμπειρίες του από τον πόλεμο κατέγραψε σε κείμενά του, όπως στα «ΝΕΡΟΠΟΝΤΗ» και «ΑΣΚΕΡΙ ΦΤΕΡΟΣΤΟΛΙΣΤΟ, ΕΧΕ ΓΕΙΑ», που συμπεριελήφθησαν στη συλλογή πεζογραφημάτων «Απρίλης» (1940). Τέλος, γίνεται αναφορά στα σενάρια που έγραψε για ταινίες, καθώς και στο μεταφραστικό του έργο. Ο γιος του ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ σκιαγραφεί τον πατέρα του λέγοντας μεταξύ άλλων ότι αν και ήταν μεγαλωμένος σε αστικό περιβάλλον «στράφηκε στον κοσμάκη».
Για τον ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ και το έργο του μιλούν επίσης ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, ο ΤΑΚΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ, συγγραφέας και διευθυντής της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ, επικ. καθηγήτρια Φιλολογικού Τμήματος και ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, διευθυντής «Θησαυρού της Ελληνικής Γλώσσας». Περιλαμβάνεται πλούσιο αρχειακό υλικό, όπως ιδιόχειρα σημειώματα από το προσωπικό αρχείο του συγγραφέα, καθώς και οπτικοακουστικά ντοκουμέντα, όπως απόσπασμα ομιλίας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, με τη φωνή του Άγγελου Τερζάκη, καθώς και πλάνα από τον εορτασμό της πρώτης επετείου από την αποκατάστασης της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, που έγινε στην Πνύκα τον Ιούλιο του 1975. Προβάλλεται επίσης, απόσπασμα από το «Θέατρο της Δευτέρας» (1978) και το έργο «Γαμήλιο Εμβατήριο», κοινωνικό δράμα του Αγγ. Τερζάκη που έγραψε το 1937, και από την ταινία «Νυχτερινή Περιπέτεια» (1954), που σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Άγγελος Τερζάκης.
Τίτλοι έναρξης.00:01:09:00
Τίτλος επεισοδίου: «ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ». Πορτρέτο του πεζογράφου, θεατρικού συγγραφέα και δοκιμιογράφου ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, που κοσμεί την οικία του γιου του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΕΡΖΑΚΗ. Η αφηγήτρια ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΗ αναφέρεται σε βιογραφικά στοιχεία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ-γέννηση στο ΝΑΥΠΛΙΟ το 1907, μοναχογιός του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, βουλευτή Αργολιδοκορινθίας με το κόμμα των Φιλελευθέρων και δημάρχου ΝΑΥΠΛΙΟΥ και της ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗ, το γένος ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ. Ζωγραφικά πορτρέτα των γονιών του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ.
00:01:27:00
Πλάνα από το ΝΑΥΠΛΙΟ και κείμενο του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ με τίτλο «Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ». Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από κείμενο του ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ», που αναφέρεται στη γενέτειρά του, το ΝΑΥΠΛΙΟ. Πλάνα του Αργολικού Κόλπου, της πόλης του ΝΑΥΠΛΙΟΥ και γκραβούρες του ΝΑΥΠΛΙΟΥ.
00:02:04:00
Ο γιος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ συνθέτης ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ μιλά για την επιστροφή του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από το Αλβανικό Μέτωπο και τη σκηνή της «αναγνώρισης» πατέρα και γιου, όπως εξελίχθηκε. Φωτογραφίες του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από την περίοδο που υπηρετούσε την πατρίδα.
00:03:02:00
Πλάνα στον σιδηροδρομικό σταθμό του ΝΑΥΠΛΙΟΥ και σε αμαξοστοιχία. Πλάνα από φιλμ αρχείου με την Ακρόπολη των Αθηνών, με πλήθος κόσμου σε κεντρικούς δρόμους, πλάνα με τον ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ σε δημόσιες εμφανίσεις του με το επιτελείο του και από ομιλία του. Η αφηγήτρια μιλάει για την οικογένεια του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΕΡΖΑΚΗ, που μετακόμισε στην ΑΘΗΝΑ το 1915, όπου και πραγματοποίησε ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ τις εγκύκλιες σπουδές του. Ο γιος του λογοτέχνη, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, αναφέρεται στη μετακόμιση της οικογένειας του παππού του στην ΑΘΗΝΑ, λόγω της εκλογής του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΕΡΖΑΚΗ ως βουλευτή του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, με το κόμμα των Φιλελευθέρων.
00:03:41:00
Φωτογραφία από την παιδική ηλικία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, που εμφανίζεται στο πλάνο, αναφέρεται στη μοναχικότητα του πατέρα του, ΑΓΓΕΛΟΥ, και στην αντίληψη του κόσμου του ΝΑΥΠΛΙΟΥ για το μοναχογιό του ΤΕΡΖΑΚΗ.
00:03:50:00
Πλάνα από τους Βαλκανικούς Πολέμους και από τον Α ’Παγκόσμιο Πόλεμο. Η αφηγήτρια αναφέρεται στα γεγονότα αυτά της νεοελληνικής ιστορίας, στην παρατεταμένη πολεμική εμπλοκή και στη διαφωνία που είχε ξεσπάσει μεταξύ του φιλοανταντικού ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ και του γερμανόφιλου Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ σχετικά με τη στάση που έπρεπε να τηρηθεί στον Α ’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
00:04:09:00
Αρχειακό έγγραφο του Βασιλείου της Ελλάδος, πλάνα από την επάνοδο του Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ στην πολιτική ζωή της ΕΛΛΑΔΑΣ (διαδρομή με τρένο, πανηγυρισμοί στην αμαξοστοιχία που τον μεταφέρει), πλάνα από τη φλεγόμενη ΣΜΥΡΝΗ τον Αύγουστο του 1922. Η αφηγήτρια αναφέρεται στα γεγονότα που σημάδεψαν την πολιτική ζωή της χώρας, τα οποία βίωσε ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, και στην εγγραφή του στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1922.
00:04:29:00
Πλάνα από τους Βαλκανικούς Πολέμους (1912-1913) και από τον Α ’ Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στον επηρεασμό του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από τους πολέμους αυτούς, στη ροπή του προς την απαισιοδοξία και στο γεγονός ότι ήταν ιδιαίτερα φιλάσθενος.
00:04:59:00
Πλάνα από την Οκτωβριανή Επανάσταση στη ΡΩΣΙΑ το 1917. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη νέα κοινωνική πραγματικότητα, που επηρεάζει και τον νεαρό τότε ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ.
00:05:09:00
Πλάνα από το χρονικό της προσφυγιάς μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922. Η αφηγήτρια αναφέρεται στις νέες πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτισμικές συνθήκες που διαμορφώνονται από την εισροή των προσφύγων, που επηρεάζουν και την προσωπικότητα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ.
00:05:25:00
Πλάνα από τα Προπύλαια του Πανεπιστήμιου Αθηνών. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην ολοκλήρωση των νομικών σπουδών του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και στην αναγόρευσή του σε διδάκτορα Νομικής το 1927. Συνεχίζει με την αναφορά ότι το 1929 ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ έλαβε την άδεια ασκήσεως δικηγορίας, επάγγελμα το οποίο θα ασκήσει για μόλις μια διετία.
00:05:39:00
Φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην επί διετίας εξάσκηση του δικηγορικού επαγγέλματος από τον λογοτέχνη και στην εγκατάλειψή της με στόχο την αφοσίωσή του στη λογοτεχνία.
00:05:47:00
Φιλμ αρχείου με τον ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΖΑΪΜΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην προσπάθεια του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, να ασχοληθεί ο γιος του ΑΓΓΕΛΟΣ με την πολιτική. Πλάνα με τον ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΟΝΔΥΛΗ σε δημόσια ομιλία (διακρίνεται και ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΣ), από επιτελείο πολιτικών-διακρίνεται επίσης ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΣ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στην αποστροφή του πατέρα του, ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, για τους πολιτικούς, κάτι που υπογράμμιζε και στα έργα του, αλλά και στην απογοήτευση που δοκίμασε ο παππούς του, όταν ο γιος του αρνήθηκε να γίνει πολιτικός.
00:06:07:00
Άρθρο στο λογοτεχνικό περιοδικό «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» με τίτλο «Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑ», αναφερόμενη στον ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ. Η αφηγήτρια και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ μιλούν για τη γλωσσομάθεια και για τη μουσική παιδεία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ (γνώριζε πιάνο, βιολοντσέλο και τραγούδι) και την αγάπη του για τη μουσική. Πλάνα από ταινία.
00:06:29:00
Ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ μιλά για τη μουσική παιδεία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ.
00:06:35:00
Ιδιόχειρο του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ με σημειώσεις-διορθώσεις. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στην ενασχόληση του πατέρα του, ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, με το τραγούδι, αλλά και στη εγκατάλειψή του λόγω της διαπίστωσής του ότι δεν «είχε μεγάλη ευκολία στις ψηλές περιοχές» [φωνητικές]. Φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, καθώς ο γιος του αναφέρει ότι μετά την εγκατάλειψη και της μουσικής θα αφοσιωθεί στη λογοτεχνία.
00:06:54:00
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στο δίτομο μυθιστόρημα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, το οποίο έγραφε σε ηλικία 14 ετών με τίτλο «ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΟΣ», σε άπταιστη καθαρεύουσα γλώσσα, το οποίο είχε επιπλέον εικονογραφήσει. Ακολουθεί η αναφορά του στην πρώτη εμφάνιση του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ στα γράμματα, το 1926, με τη συλλογή διηγημάτων «Ο ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΣ» και πρόλογο του λογοτέχνη ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΔΑΦΝΗ. Φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ και πορτρέτο του ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΔΑΦΝΗ.
00:07:36:00
Φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη δεύτερη συλλογή διηγημάτων του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ με τίτλο «ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ» (1929), στη διεύθυνση και επιμέλεια ύλης από τον ίδιο των λογοτεχνικών περιοδικών «ΠΝΟΗ» και «ΛΟΓΟΣ» (το περιοδικό «ΛΟΓΟΣ» υπήρξε συνέχεια του περιοδικού «ΠΝΟΗ»). Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στην ελεύθερη ζωή που διήγε ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ μέχρι το 1936, οπότε και παντρεύτηκε, και στη γνωριμία του με τους λογοτέχνες της Γενιάς του Τριάντα. Φωτογραφικό υλικό με τους λογοτέχνες της Γενιάς του Τριάντα (ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ, ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ και η γυναίκα του ΘΡΑΣΟΥ ΚΑΣΤΑΝΑΚΗ ΕΛΠΙΔΑ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ κ. ά.).
00:08:08:00
Έκδοση του δίτομου κοινωνικού περιεχομένου μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΔΕΣΜΩΤΕΣ» (1932). Η αφηγήτρια αναφέρει ότι το εν λόγω έργο και «ΟΙ ΠΡΙΓΚΗΠΕΣ» (1924) του πεζογράφου ΘΡΑΣΟΥ ΚΑΣΤΑΝΑΚΗ εγκαινιάζουν τη λογοτεχνία της Γενιάς του Τριάντα.
00:08:21:00
Το πρωτότυπο κείμενο του προλόγου με ιδιόχειρες σημειώσεις-διορθώσεις του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΔΕΣΜΩΤΕΣ» (1932). Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στη Μεγάλη Ιδέα που ενέπνεε τους λογοτέχνες της Γενιάς του Τριάντα, στην υπέρβασή της από τον ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ, στη θεματολογία και στους αφηγηματικούς ήρωες του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ. Πλάνα από τη διαφημιστική ταινία με θέμα τα Υφαντουργεία Παπαγεωργίου του ΒΟΛΟΥ, με ανθρώπους της βιοπάλης και από φτωχογειτονιές.
00:09:01:00
Έκδοση του μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΩΝ ΣΚΛΗΡΩΝ» (1933). Η αφηγήτρια αναφέρει ότι το έργο «Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΩΝ ΣΚΛΗΡΩΝ» ήταν, κατά τον συγγραφέα μυθιστόρημα κοινωνικής και ψυχολογικής υφής, και προκάλεσε τον έπαινο του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ. Πλάνα με σκηνές από τη βιοπάλη των απλών ανθρώπων. Χειρόγραφα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ και πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ», έκδοση με τίτλο «Η ΤΡΙΤΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗΣ», φωτογραφία από το Α (Ιδρυτικό) Πανελλαδικό Σοσιαλιστικό Συνέδριο του ΣΕΚΕ (Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα Ελλάδος, Πειραιάς, 4-10 Νοεμβρίου 1918). Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στην προσχώρηση του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ στο ΚΚΕ, χωρίς όμως να υπακούει τυφλά την πολιτική γραφή του κόμματος.
00:09:30:00
Φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ και της γυναίκας του ΛΟΥΙΖΑΣ ΒΟΓΑΣΑΡΗ (1937). Χειρόγραφες σημειώσεις από το πρωτότυπο κείμενο του θεατρικού έργου του ΤΕΡΖΑΚΗ «ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΜΙΧΑΗΛ». Η αφηγήτρια αναφέρεται στον γάμο του ζεύγους το 1936 και στη στροφή του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ την ίδια χρονιά στο θέατρο, γράφοντας το βυζαντινό δράμα «ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΜΙΧΑΗΛ», το οποίο υποβλήθηκε στο Εθνικό Θέατρο με την προτροπή του ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ, μέλους της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Εθνικού Θεάτρου, που έγινε δεκτή παμψηφεί (στην παράσταση που σκηνοθέτησε ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΟΝΤΗΡΗΣ, πρωταγωνίστησαν μεταξύ άλλων οι ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ, ΜΗΤΣΟΣ ΜΥΡΑΤ, ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ κ. ά). Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, που εμφανίζεται αργότερα, αναφέρεται στην αγάπη του πατέρα του για το θέατρο, το οποίο αγαπούσε πιο πολύ και από το μυθιστόρημα, και στην «περηφάνια» του ότι μόνο ο ίδιος και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΟΝΤΗΡΗΣ γνωρίζουν από θέατρο.
00:10:23:00
Ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ από το χώρο του γραφείου του μιλά με θαυμασμό για τον ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ τόσο για τον άνθρωπο όσο και για τον δάσκαλο.
00:10:41:00
Πλάνα από ομιλία του ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ από τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς του 1938 και από παρελάσεις της ΕΟΝ (Εθνική Οργάνωση Νεολαίας). Η αφηγήτρια αναφέρεται στο καθεστώς της 4ης Αυγούστου του ΜΕΤΑΞΑ και στις διαφοροποιημένες πολιτικοκοινωνικές σχέσεις της ΑΘΗΝΑΣ του 1915, έτους άφιξης του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ στην ΑΘΗΝΑ, και του 1936 κ. ε. , εποχή της Δικτατορίας του ΜΕΤΑΞΑ.
00:11:01:00
Πλάνα από την ΑΘΗΝΑ της εποχής του Μεσοπολέμου, στον ναό του Ηφαίστου στο ΘΗΣΕΙΟ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρει ότι ο μεγαλωμένος σε αστικό περιβάλλον πατέρας του «στράφηκε στον κοσμάκη».
00:11:11:00
Έκδοση του μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΜΕΝΕΞΕΔΕΝΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ» (1937) (το εξώφυλλο και σχετικές σελίδες). Η αφηγήτρια αναφέρεται στην τεράστια εκδοτική επιτυχία του έργου και διαβάζει απόσπασμα από την αυτοβιογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, στο οποίο ο ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στην ΑΘΗΝΑ την περίοδο της πολιτισμικής και κοινωνικής της αλλαγής. Λήψεις της ΑΘΗΝΑΣ από αέρος.
00:11:40:00
Φύλλο της εφημερίδας «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» στο οποίο δημοσιεύεται το πρώτο κεφάλαιο του ιστορικού-ηρωικού μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ» (1937-1938). Η αφηγήτρια και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ κάνουν τις σχετικές με το έργο αναφορές: δημοσίευσή του σε συνέχειες, κατά παραγγελία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΒΛΑΧΟΥ, διαφωνία των ΒΛΑΧΟΥ και ΤΕΡΖΑΚΗ σχετικά με τον αριθμό των φύλλων της εφημερίδας που θα φιλοξενήσουν το έργο, στη δεύτερη διορθωμένη έκδοση του έργου. Πλάνο από φιλμ αρχείου της πρόσοψης των γραφείων της εφημερίδας «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», εργαζομένων της «επί του πιεστηρίου» και με τον ΑΓΓΕΛΟ ΒΛΑΧΟ στο γραφείο του με την κόρη του ΕΛΕΝΗ και τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΤΣΑΤΣΟ.
00:12:36:00
Χειρόγραφα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από το θεατρικό του έργο «ΓΑΜΗΛΙΟ ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ», που παρουσιάστηκε από τον θίασο της ΜΑΡΙΚΑΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ στο θέατρο «ΡΕΞ» (1938), στο οποίο έπαιξε και η ίδια η ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ. Η αφηγήτρια μιλά για τη μεγάλη επιτυχία της παράστασης.
00:13:02:00
Σκηνές από την τηλεοπτική μεταφορά του θεατρικού έργου «ΓΑΜΗΛΙΟ ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ» του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, που παρουσιάστηκε στη σειρά της ΕΡΤ «ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ» στις 16 Ιανουαρίου 1978, σε σκηνοθεσία ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΟΥΤΣΙΝΟΥ, σκηνικά ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΡΥΔΗ, μουσική ΖΑΚ ΜΕΝΑΧΕΜ και τηλεσκηνοθεσία ΧΡΗΣΤΟΥ ΡΑΛΛΗ. Παίζουν οι ηθοποιοί ΠΙΤΣΑ ΜΠΟΥΡΝΟΖΟΥ, ΝΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΗΣ, ΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΑΛΚΑΙΟΥ, ΟΛΓΑ ΤΟΥΡΝΑΚΗ κ. ά. (υλικό από το αρχείο της ΕΡΤ).
00:14:27:00
Φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ με τον γιο του ΔΗΜΗΤΡΗ στην εξοχική τους κατοικία στο ΚΑΣΤΡΙ, αρχές της δεκαετίας του ’50. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη χρονιά που γεννήθηκε ο γιος του, το 1938.
00:14:40:00
Πλάνα από την κατοχική ΑΘΗΝΑ, ποικίλο αρχειακό υλικό: λογαριασμός τηλεφώνου που ανήκει στην οικογένεια ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΕΡΖΑΚΗ (περιόδου 1958), όπου αναγράφεται η διεύθυνση Πιπίνου 40Α στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα, βιβλιάριο ενσήμων του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, πλάνα με τανκς, πλάνα από την περίοδο της Κατοχής και του Εμφυλίου, έργο τέχνης με απεικόνιση θεατρικής σκηνής και θεατών και τέλος, ακουαρέλα του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΕΡΖΑΚΗ για το γιο του ΑΓΓΕΛΟ ζωγραφισμένη το 1945. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στη μετακόμισή τους με την κήρυξη του Β Παγκοσμίου Πολέμου από το πατρικό σπίτι της οδού Πιπίνου σε ένα μικρό διαμέρισμα στη οδό Φαβιέρου. Μιλά για τις πρώτες του εντυπώσεις από τον πατέρα του, για τη λατρεία του για το θέατρο, για το κουκλοθέατρο και τα άλλα παιχνίδια που έπαιζαν μαζί.
00:16:08:00
Χειρόγραφο του θεατρικού έργου του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΑΘΙ», που παρουσιάστηκε από τον θίασο του Εθνικού Θεάτρου το 1939. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ συνεχίζει τη διήγησή του σχετικά με τη μύηση του ίδιου από τον πατέρα του στη λογοτεχνία. Η αφηγήτρια στη συνέχεια αναφέρεται στην έμμετρη βυζαντινή τραγωδία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΑΘΙ» (σε σκηνοθεσία ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΟΝΤΗΡΗ και στο οποίο πρωταγωνίστησαν, μεταξύ άλλων, οι ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ, ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ, ΒΑΣΩ ΜΑΝΩΛΙΔΟΥ και ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΒΕΑΚΗΣ).
00:16:47:00
Κείμενο της πρώτης πράξης του θεατρικού έργου του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΕΙΛΩΤΕΣ». Η αφηγήτρια αναφέρεται στο κοινωνικό αυτό δράμα που παρουσιάστηκε από τον θίασο «Άρμα Θέσπιδος» του Εθνικού Θεάτρου, το 1939, στην απονομή του Α Κρατικού Βραβείου Θεάτρου (1939) για τα θεατρικά του έργα «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΑΘΙ» και «ΕΙΛΩΤΕΣ», στην έναρξη μιας μακροχρόνιας συνεργασίας του με τον οργανισμό του Εθνικού Θεάτρου: ανάληψη καθηκόντων στη Γραμματεία του Εθνικού Θεάτρου (από το 1937), πρώτου διευθυντή δραματολογίου (1940), καλλιτεχνικού διευθυντή, κυβερνητικού επιτρόπου, υπηρεσιακού γενικού διευθυντή και διοικητικού συμβούλου. Εξώφυλλο της έκδοσης «60 ΧΡΟΝΙΑ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ 1932-1992» από τις εκδόσεις Κέδρος (1992), επιστολή του Συλλόγου Σπουδαστών Δραματικών Σχολών «Ο ΘΕΣΠΙΣ» προς τον ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ. Ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ σημειώνει ότι επί διευθύνσεως του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ στο Εθνικό Θέατρο προσελήφθη ο πατέρας του, ΑΝΤΙΟΧΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, αρχιμουσικός της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, που ανήκε στο Εθνικό Θέατρο.
00:17:37:00
Φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην παραίτηση του ΤΕΡΖΑΚΗ από τη θέση του Γενικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου και επανήλθε στη Διεύθυνση Δραματολογίου στην οποία και παρέμεινε μέχρι την οριστική του παραίτηση το 1969.
00:17:49:00
Ο συγγραφέας και διευθυντής της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου ΤΑΣΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ αναγνωρίζει τις ικανότητες του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ στη διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου.
00:17:56:00
Ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ από το χώρο του γραφείου του, αναφέρεται στον τίτλο «τιμής» που έφερε επί χρόνια ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ ως Διευθυντή Δραματολογίου του Εθνικού Θεάτρου και στην περίπτωση του ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΟΥ (1964) ως Διευθυντή Θεάτρου, επί διευθύνσεως του οποίου οι πρωταγωνιστές επέλεγαν τα έργα που θα παριστάνονταν.
00:18:23:00
Ο συγγραφέας και διευθυντής της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου ΤΑΣΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ αναφέρεται στο ταλέντο του στην ανάλυση των κειμένων που περιλαμβάνονταν στα προγράμματα που αφορούσαν τα θεατρικά έργα που ανέβαιναν στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.
00:18:37:00
Ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ συμπληρώνει τα σχετικά με την εξαιρετική επιλογή των κειμένων που δημοσιεύονταν στα προγράμματα του Εθνικού Θέατρου και στη συγγραφή ορισμένων από αυτά.
00:18:45:00
Ο συγγραφέας και διευθυντής της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου ΤΑΣΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ μιλά με θαυμασμό για τα σημειώματα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ που περιλαμβάνονταν στα προγράμματα του Εθνικού Θεάτρου για τα κλασικά έργα που ανέβαιναν στο Εθνικό Θέατρο.
00:18:53:00
Ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ χαρακτηρίζει ιδιαίτερα διεισδυτικές τις δραματολογικές αναλύσεις του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ για τα κλασικά θεατρικά έργα που επιλέγονταν και παριστάνονταν τελικώς από τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου (παραθέτει επιλεκτικά τον «ΜΑΚΒΕΘ» (MACBETH) του ΟΥΙΛΛΙΑΜ ΣΑΙΞΠΗΡ (WILLIAM SHAKESREARE), «ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ του ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ (ΑΝΤΟΝ PAVLOVICH CHEKHOV).
00:19:02:00
Επιστολή του ηθοποιού και διευθυντή καθηγητή της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου ΘΑΝΟΥ ΚΩΤΣΟΠΟΥΛΟΥ, προς τον ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ, όπου αναφέρεται ως καθηγητής της Δραματικής Σχολής του οργανισμού, ημερομηνίας 14 Μαΐου 1963. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη θητεία του ως καθηγητή ιστορίας του θεάτρου και δραματολογίας στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (1950-1971) και διευθυντής της σε τρεις περιόδους.
00:19:29:00
Ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ αναφέρεται στο ενδιαφέρον του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ για το γενικό πλαίσιο του θεάτρου και όχι απλώς για τις λεπτομέρειες του και τα επιμέρους στοιχεία του.
00:19:50:00
Φιλμ αρχείου που καταγράφει την ελληνική εποποιία του Αλβανικού Μετώπου. Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από κείμενο του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «…μετέχω της εκστρατείας εις την ζώνη του πυρός μέχρι της λήξεως του πολέμου…». Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στην περιπέτεια του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ που παρά λίγο να του στοιχίσει τη ζωή. Φωτογραφία από το Μέτωπο, όπου διακρίνεται όρθιος τελευταίος από δεξιά ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ.
00:20:47:00
Φιλμ αρχείου από το Αλβανικό Μέτωπο. Ηχητικό ντοκουμέντο με την ομιλία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.
00:21:40:00
Ιδιόχειρο του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, με τον τίτλο «ΑΣΚΕΡΙ ΦΤΕΡΟΣΤΟΛΙΣΤΟ, ΕΧΕ ΓΕΙΑ». Η αφηγήτρια αναφέρει ότι οι εμπειρίες του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από το Αλβανικό Μέτωπο καταγράφονται στα αυτοβιογραφικά του κείμενα «Η ΝΕΡΟΠΟΝΤΗ» και «ΑΣΚΕΡΙ ΦΤΕΡΟΣΤΟΛΙΣΤΟ, ΕΧΕ ΓΕΙΑ», που περιλαμβάνονται στη συλλογή πεζογραφημάτων «ΑΠΡΙΛΗΣ» (1946).
00:21:56:00
Έκδοση της συλλογής διηγημάτων του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ με τίτλο «ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ» (1943) και της νουβέλας «Η ΣΤΟΡΓΗ» (1944). Η αφηγήτρια κάνει τις σχετικές αναφορές.
00:22:05:00
Δημοσίευση του μονόπρακτου δράματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ με τίτλο «Ο ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΗΣ», με αφορμή τον εορτασμό της καλλιτεχνικής τεσσαρακονταετίας του ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΒΕΑΚΗ στο οποίο πρωταγωνιστούσαν ο ΒΕΑΚΗΣ και η κυρία ΚΑΤΕΡΙΝΑ, και σημείωμα με την υπογραφή του ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΒΕΑΚΗ. Η αφηγήτρια κάνει τις σχετικές αναφορές.
00:22:18:00
Δακτυλογραφημένο κείμενο γραμμένο στη γερμανική γλώσσα του κωμικού θεατρικού έργου του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ “DAS GROSSE SPIEL” («ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ»), που ανεβαίνει στο Εθνικό Θέατρο το 1944, σε σκηνοθεσία ΠΕΛΟΥ ΚΑΤΣΕΛΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται σχετικώς.
00:22:24:00
Τετράδιο όπου φυλάσσονται οι δημοσιευμένες στην εφημερίδα «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» συνέχειες, κατά την περίοδο 1937-1938, του μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ». Αυτό εκδόθηκε στη δεύτερη και οριστική μορφή του το 1945. Ακολουθεί η σχετική αφιέρωση στον γιο του σε επόμενη σελίδα του τετραδίου. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι το έργο αποτέλεσε τεράστια εκδοτική επιτυχία και το θέμα του απηχεί την περίοδο της Φραγκοκρατίας, στην ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ.
00:22:47:00
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται σε παιδική του ανάμνηση για το μυθιστόρημα του πατέρα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ».
00:22:55:00
Πλάνα με γερμανικά οχήματα και «κλούβες» στο κέντρο της ΑΘΗΝΑΣ την περίοδο της Κατοχής. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ σκιαγραφεί την εικόνα της ΑΘΗΝΑΣ της Κατοχής, όταν γραφόταν από τον ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ το μυθιστόρημά του «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ».
00:23:14:00
Έκδοση του μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ» και τετράδιο όπου φυλάσσονται οι δημοσιευμένες στην εφημερίδα «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», κατά την περίοδο 1937-1938, συνέχειές της, που αποτελεί την πρώτη μορφή του έργου. Η επίκουρος καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ, που εμφανίζεται για λίγο στα πλάνο, αναφέρεται στην ιστορία του βιβλίου, του οποίου η πρώτη μορφή δημοσιεύτηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» (1937-1938), ενώ η δεύτερη και οριστική της μορφή εκδόθηκε το 1945, ενώ γραφόταν ήδη από το 1943. Σημειώνει τις διαφορές μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης μορφής του έργου. Αντίθετα, υπογραμμίζει, την πρόθεση για ομοιότητα με τα ιπποτικά μυθιστορήματα της Δύσης και την άμιλλα με τους Δυτικούς της πρώτης εκδοχής, που αποτελούσε τάση των πεζογράφων της Γενιάς του Τριάντα. Απεικονίσεις της τάξης των δυτικών ιπποτών και σκηνές από κινηματογραφικές ταινίες όπου εικονίζονται ιππότες της Δύσης, Πλάνα από το μεσαιωνικό κάστρο της ΠΑΤΡΑΣ, απεικονίσεις των Σλάβων.
00:26:10:00
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αρνείται να κριτικάρει τις διαφορές (πχ το σλαβικό στοιχείο) μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης μορφής του μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ» για τον λόγο ότι δε γνωρίζει την πρώτη μορφή.
00:26:16:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ επίκουρος καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης αναφέρεται στο σλαβικό στοιχείο της δεύτερης μορφής του μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ». Παρακολουθεί την αλλαγή στον τρόπο παρουσίασης του σλαβικού στοιχείου στη δεύτερη εκδοχή του ιστορικού-ηρωικού μυθιστορήματος του ΤΕΡΖΑΚΗ. Πλάνα από το μεσαιωνικό κάστρο της ΠΑΤΡΑΣ και σελίδες από την έκδοση της «ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑΣ ΙΖΑΜΠΩ».
00:26:55:00
Πλάνα από φιλμ αρχείου με γερμανικές δυνάμεις να μάχονται και γερμανικά αεροπλανοφόρα, με Σοβιετικούς στρατιώτες και πλάνα από την περίφημη μάχη του Στάλινγκραντ (καλοκαίρι 1942-χειμώνας 1943), ανάμεσα στις δυνάμεις του Άξονα και τη ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ. Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ επίκουρος καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης υποθέτει ότι οι δεινοί αντιστασιακοί Σλάβοι του έργου του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ», ταυτίζονται με τους Σοβιετικούς, των οποίων η αντίσταση στη μάχη του ΣΤΑΛΙΝΓΚΡΑΝΤ έδωσε νέα ώθηση στον αντιστασιακό αγώνα όλων των υπόδουλων λαών. Επίσης, τονίζει την τάση της εποχής της Κατοχής οι συγγραφείς να είναι φιλοσοβιετικοί, αναμένοντας τον σοσιαλισμό σαν το νέο πολιτικό σύστημα, που τελικά απογοήτευσε τους οπαδούς του. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ δίνει τη δική του εκδοχή για την εισροή των Σλάβων στο έργο του πατέρα του, αποδίδοντάς την στην παρουσία πληθώρας Σλάβων στη φραγκοκρατούμενη Ελλάδα.
00:28:37:00
Πανοραμική φωτογραφία της ΑΘΗΝΑΣ. Πλάνα από τα Δεκεμβριανά του 1944. Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ επίκουρος καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης αναφέρεται στην απογοήτευση του πνευματικού κόσμου της ΕΛΛΑΔΑΣ από τα Δεκεμβριανά και στην άποψη του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ που ως φιλελεύθερος αστός τάχθηκε εναντίον του κινήματος. Θεωρεί ότι ο ΤΕΡΖΑΚΗΣ, με δεδομένη την εξέγερση των Δεκεμβριανών, στο τέλος του έργου του «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ», που τοποθετείται στο 1945, απεικονίζει την άποψή του για τη νέα κατάσταση.
00:29:18:00
Έκδοση της δεύτερης μορφής του ιστορικού-ηρωικού μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ» (1945) και πλάνα από φιλμ αρχείου από την Απελευθέρωση του 1944. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στην τεράστια εκδοτική επιτυχία του μυθιστορήματος.
00:29:50:00
Σκηνές από κινηματογραφική ταινία με ιππότη που κινείται με φόντο το μεσαιωνικό κάστρο της ΠΑΤΡΑΣ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στα «προσωπικά δημιουργήματα» του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ» και «ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΜΙΧΑΗΛ». Τα αποκαλεί προσωπικά λόγω έλλειψης ιστορικών πηγών και επομένως χρονικά, με ιδιαίτερη προσωπική συμβολή δημιουργημένα. Φύλλο μικρογραφίας χειρογράφου.
00:30:04:00
Τοπογραφικοί χάρτες-απεικονίσεις περιοχών της ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (1690). Η αφηγήτρια αναφέρεται στις ιστορικές πηγές του ιστορικού-ηρωικού μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ», «ΧΡΟΝΙΚΟΝ ΤΟΥ ΜΟΡΕΩΣ» και «ΓΑΛΛΙΚΟ ΧΡΟΝΙΚΟ», αλλά και στη φανταστική πλοκή της ιστορίας του. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ μιλά για το τμήμα που αφορά τον συγγραφέα, που είναι η μεγέθυνση του προσώπου της Πριγκηπέσας ΙΖΑΜΠΩ.
00:30:35:00
Εξώφυλλο ελληνικής έκδοσης του «ΙΒΑΝΟΗ» (1819) του Σκοτσέζου συγγραφέα ΒΑΛΤΕΡ ΣΚΟΤ (WALTER SCOTT), φωτογραφία του ΒΑΛΤΕΡ ΣΚΟΤ και σκηνές από κινηματογραφική ταινία. Η αφηγήτρια αναφέρεται στα χαρακτηριστικά του κοινωνικού μυθιστορήματος που ενυπάρχουν στο μυθιστόρημα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ» και στο πρότυπο του είδους που είναι ο «ΙΒΑΝΟΗΣ» του ΣΚΟΤ. Δακτυλογραφημένο κείμενο στη γαλλική γλώσσα του μυθιστορήματος του ΤΕΡΖΑΚΗ «Η ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ» (“LA PRINCEUSE IZABEAU”).
00:30:54:00
Έκδοση του μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΟ» (1946) και το αντίστοιχο κινηματογραφικό σενάριο. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη μεταφορά του μυθιστορήματος σε κινηματογραφικό σενάριο-η ταινία όμως δε γυρίστηκε ποτέ. Ο συγγραφέας και διευθυντής της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου ΤΑΣΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ, που εμφανίζεται στο πλάνο, μιλά για ένα δώρο που του πρόσφερε ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, τη νουβέλα του «ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΟ».
00:31:15:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ επίκουρος καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης μιλά για τη συζήτηση που είχε ανοίξει το καλοκαίρι του 1945 μεταξύ των περιοδικών «ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» και «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» και στην οποία πήρε μέρος ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ υπέρ της αστράτευτης τέχνης και χαρακτήρισε «Νέο Μεσαίωνα» τα όσα γράφουν οι στρατευμένοι Αριστεροί. Φύλλα από το αριστερό περιοδικό «ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» και από το περιοδικό «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» (τεύχος αφιέρωμα στον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟ [τόμος 28, τεύχος 332 (1940)]). Περίληψη για σενάριο του μυθιστορήματος «ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΟ» με την ομιλήτρια να σχολιάζει ότι, καθώς το θέμα του έργου είναι εκτός επικαιρότητας, εντάσσεται στη επιδίωξη του ΤΕΡΖΑΚΗ να μη συνδέεται η εθνική πραγματικότητα με τη λογοτεχνική παραγωγή.
00:32:30:00
Τετράδιο όπου φυλάσσονται οι δημοσιευμένες το 1947 στην εφημερίδα «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» συνέχειες, του μυθιστορήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ», το οποίο εκδόθηκε μετά τον θάνατο του συγγραφέα. Ακολουθεί η έκδοση του μυθιστορήματος (1989, εισαγωγή και προλογικό σημείωμα του ΒΑΪΟΥ ΠΑΓΚΟΥΡΕΛΗ). Η αφηγήτρια αναφέρεται στην πλοκή του μυθιστορήματος που συνδέεται με την κοινωνική ελληνική πραγματικότητα, σε ένα ιστορικό πλαίσιο που ξεκινάει από την έκρηξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και ολοκληρώνεται δραματουργικά με την κηδεία ενός αγωνιστή της Αντίστασης. Πλάνα από φιλμ αρχείου με την κηδεία αγωνιστή κατά τον Εμφύλιο.
00:33:03:00
Χειρόγραφο, πρωτότυπο κείμενο των έργων «ΑΓΝΗ» και «ΔΙΧΩΣ ΘΕΟ» του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ (1949). Η αφηγήτρια αναφέρεται στην έκδοση και στην παράστασή του «ΑΓΝΗ» από τον θίασο ΚΑΤΣΕΛΗ-ΓΛΗΝΟΥ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ καθώς και στη συγγραφή του μυθιστορήματος με τίτλο «ΔΙΧΩΣ ΘΕΟ» (1951). Στη συνέχεια, ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρει ότι ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ θεωρεί το «ΔΙΧΩΣ ΘΕΟ» το πιο σημαντικό του έργο. Ο ΤΑΣΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ συμπληρώνει ότι το «ΔΙΧΩΣ ΘΕΟ» είναι πολύ ωραίο μυθιστόρημα. Χειρόγραφα με τον τίτλο «ΔΙΧΩΣ ΘΕΟ» και ιδιόχειρο έγγραφο με την υπογραφή του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ με ημερομηνία 23 Σεπτεμβρίου 1950.
00:33:28:00
Οι τίτλοι και σκηνές από την κινηματογραφική ταινία «ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ» (1954), που γυρίστηκε σε σενάριο και σκηνοθεσία ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ, μουσική ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ και πρωταγωνιστές τους ΝΤΑΙΖΗ ΜΑΥΡΑΚΗ, ΒΑΣΙΛΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟ, ΝΤΙΝΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ, ΜΑΡΙΑ ΑΛΚΑΙΟΥ, ΝΙΚΟΣ ΤΖΟΓΙΑΣ-στη σκηνή εμφανίζονται οι ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ και ΜΑΡΙΑ ΑΛΚΑΙΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην μη εμπορική επιτυχία της ταινίας και στη γρήγορη απόσυρσή της από τις κινηματογραφικές αίθουσες. Οι τίτλοι και σκηνές από την κινηματογραφική ταινία «ΚΑΤΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ» (1954), που γυρίστηκε σε σενάριο και σκηνοθεσία Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ και πρωταγωνιστές τους ΛΑΜΠΡΟ ΚΩΝΤΣΑΝΤΑΡΑ, ΖΙΝΕΤ ΛΑΚΑΖ, ΛΕΛΑ (ΕΛΕΝΗ) ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ, ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟ ΝΕΖΕΡ-στη σκηνή εμφανίζονται οι ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΤΣΑΝΤΑΡΑΣ και ΖΙΝΕΤ ΛΑΚΑΖ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην τάση των πεζογράφων της Γενιάς του Τριάντα να γυρίζουν ταινίες, με όχι ιδιαίτερη επιτυχία, όπως η περίπτωση Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ.
00:36:05:00
Χειρόγραφες σημειώσεις του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από το σενάριο που προοριζόταν να γίνει κινηματογραφική ταινία «ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΚΟΣ». Η ταινία δε γυρίστηκε ποτέ.
00:36:20:00
Χειρόγραφα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από τις διαλέξεις του. Η αφηγήτρια αναφέρεται στις διαλέξεις του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ για τον κινηματογράφο και συγκεκριμένα, για εκείνη με τίτλο «ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΦΙΛΜ».
00:36:32:00
Χειρόγραφες σημειώσεις του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από τη βυζαντινή τραγωδία του «ΘΕΟΦΑΝΩ» (1956). Η αφηγήτρια αναφέρεται στη συγγραφή του έργου κατά παραγγελία της ΜΑΡΙΚΑΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ, που ανεβαίνει όμως από τον θίασο του Εθνικού Θεάτρου την ίδια χρονιά (1956) και στη συγγραφή της έμμετρης ιστορικής κωμωδίας με τίτλο «ΝΥΧΤΑ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ» (1957), που ανέβηκε τη χρονιά της συγγραφής του επίσης από το Εθνικό Θέατρο. Χειρόγραφες σημειώσεις από το θεατρικό έργο του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΝΥΧΤΑ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ».
00:37:01:00
Ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ από το χώρο του γραφείου του διατυπώνει την άποψή του για το θεατρικό έργο του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΘΕΟΦΑΝΩ», κατατάσσει τον συγγραφέα μεταξύ των σπουδαιότερων θεατρικών συγγραφέων του 20ού αιώνα και εκθειάζει τον τρόπο γραφής της βυζαντινής τραγωδίας του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ θεωρώντας ότι αυτό εξυψώνει τη νεοελληνική δραματουργία.
00:37:22:00
Χειρόγραφα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από το θεατρικό έργο του «ΘΕΟΦΑΝΩ». Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται σε περιστατικό με τον βυζαντινολόγο ΟΔΥΣΣΕΑ ΛΑΜΨΙΔΗ και στην απάντησή του ότι ο πατέρας του παρουσίασε το Βυζάντιο όπως το φανταζόταν.
00:37:51:00
Ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ εκφράζει τον θαυμασμό του για την ανάλυση των χαρακτήρων στο έργο του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΘΕΟΦΑΝΩ», αμφισβητεί την έλλειψη επικαιρότητας του έργου λόγω της βυζαντινής του θεματολογίας και θυμάται το ανέβασμα της «ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ» από το Αμφι-Θέατρο του ΣΠΥΡΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ, σε δική του σκηνοθεσία και πρωταγωνιστές τη ΛΗΔΑ ΤΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ (στον ομώνυμο ρόλο) και τους ΝΙΚΟ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ και ΚΩΣΤΑ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ θυμάται την πρεμιέρα του έργου στο Εθνικό Θέατρο το 1971, όταν ο ΝΙΚΟΣ ΤΖΟΓΙΑΣ (ως ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΜΙΣΚΗΣ) εμφανίστηκε με άλογο επί σκηνής, μια αποτυχημένη παράσταση στη Ροτόντα στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και την παράσταση του Αμφι-Θεάτρου του ΣΠΥΡΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ, για την οποία μιλάει με θαυμασμό. Χειρόγραφα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από το εν λόγω θεατρικό έργο.
00:38:34:00
Ιδιόγραφο του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ από το μυθιστόρημά του «ΜΥΣΤΙΚΗ ΖΩΗ». Η αφηγήτρια αναφέρεται στο μυθιστόρημα που εκδόθηκε το 1957. Εξώφυλλο του μυθιστορήματος «ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ» (1958) που γράφτηκε από τους ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ, Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ και ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, από κοινού.
00:38:50:00
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στο γεγονός ότι ο πατέρας του δεν πληροφορούσε ποτέ την οικογένειά του για τα νέα του σχέδια για βιβλίο. Η μόνη φορά αφορούσε στο «παιχνίδι» των συγγραφέων για το «ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ», καθώς ο ΤΕΡΖΑΚΗΣ ήθελε να παρακολουθήσει τις αντιδράσεις του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στο δραματουργικό αδιέξοδο που οδήγησε το κείμενό του. Φωτογραφικό υλικό με τον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ.
00:39:22:00
Πλάνα από το ROMANIAN ATHENAEUM στο ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ της ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ. Σημειώσεις σε έγγραφο με το λογότυπο του Ελεύθερου Καλλιτεχνικού Οργανισμού της Κυρίας ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ και φωτογραφίες με του ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ και τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΟΡΝ. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ κερδίζει το Α Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος για το έργο του «ΜΥΣΤΙΚΗ ΖΩΗ» (1958) και ταξιδεύει στη ΡΟΥΜΑΝΙΑ. Ακολούθως, γράφει στην ΕΣΣΔ το θεατρικό έργο «ΤΑ ΛΥΤΡΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ» (1959), που ανεβαίνει από τον θίασο της Κυρίας ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ και το 1962, το θεατρικό έργο «ΘΩΜΑΣ Ο ΔΙΨΥΧΟΣ», που ανεβαίνει με τον θίασο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΟΡΝ. Ο ΤΑΣΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ αναφέρει ότι η μετάφραση του έργου «ΘΩΜΑΣ Ο ΔΙΨΥΧΟΣ» έγινε από τον ΑΘΑΝ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟ και ότι η παράσταση στις ΗΠΑ σημείωσε τεράστια επιτυχία.
00:40:04:00
Ο ΑΘΑΝ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, διευθυντής του Θησαυρού της Ελληνικής Γλώσσης και μεταφραστής του θεατρικού έργου του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΘΩΜΑΣ Ο ΔΙΨΥΧΟΣ» σε χώρο γραφείου. Αναφέρεται στη γνωριμία του με τον ΤΕΡΖΑΚΗ το 1964 με αφορμή μια εργασία μετάφρασης στο Πανεπιστήμιο TUFTS των ΗΠΑ όπου σπούδαζε, στην ανάγνωση του έργου στο TUFTS ARENA THEATRE των ΗΠΑ και στην παράσταση που οργάνωσαν φοιτητές του Πανεπιστημίου στην οποία είχε προσκληθεί ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ. Χειρόγραφο και δακτυλογραφημένο κείμενο της μετάφρασης από τον ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟ του θεατρικού έργου του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ «ΘΩΜΑΣ Ο ΔΙΨΥΧΟΣ» (“THOMAS WITH TWO SOULS”) και φωτογραφίες με τον ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ και συντελεστές της παράστασης του Πανεπιστημίου του TUFTS. Η αφηγήτρια προσθέτει ότι ο ΤΕΡΖΑΚΗΣ παρακολούθησε τις πρόβες και την παράσταση και ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ εκφράζει την ικανοποίηση του ΤΕΡΖΑΚΗ για το ανέβασμα του έργου του.
00:42:15:00
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ αναφέρεται στην παρουσία του θεατρολόγου ΓΟΥΪΤΜΑΝ (CEDR
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, Γενιά του ’30, λογοτέχνες, λογοτεχνία, θεατρικοί συγγραφείς, θέατρο, θεατρικά έργα, «Μυθιστόρημα των τεσσάρων» (μυθιστόρημα)
Αναφορές
ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, συγγραφέας «Ο ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΣ», συλλογή διηγημάτων «ΔΕΣΜΩΤΕΣ», μυθιστόρημα «ΜΕΝΕΞΕΔΕΝΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ», μυθιστόρημα «Η ΠΡΙΓΚΙΠΕΣΣΑ ΙΖΑΜΠΩ», μυθιστόρημα ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, σκηνοθέτης «ΓΑΜΗΛΙΟ ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ», θεατρικό έργο «ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ», μυθιστόρημα ΤΑΣΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ, συγγραφέας ΤΑΣΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ, διευθυντής Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου «ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ», ταινία ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, διευθυντής θησαυρού ελληνικής γλώσσας ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, γιος του Άγγελου Τερζάκη ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, συνθέτης
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Μια τηλεοπτική σειρά του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ Σκηνοθεσία: ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ Οργάνωση: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ Επιλογή κειμένων: ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ Αφήγηση: ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΗ Μουσική τίτλων: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ Έρευνα: ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ Συνεργάτες εξωτερικού: RADU GAINA NIYAZI DALYANCI Φωτογραφία: ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ Ηχοληψία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΟΥΠΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ Ήχος: STUDIO ERA TONE STUDIO Μοντάζ: ΟΡΣΑΛΙΑ ΚΑΤΑΚΗ Τεχνική επεξεργασία-Μηχανήματα PPV Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΑΕ Συνεργάστηκαν: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΕΛΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ Προμήθεια αρχειακού υλικού: ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ ΕΡΑ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ RTR ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ Ευχαριστίες σε: ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΔΟΤΙΚΟ ΟΙΚΟ «ΕΣΤΙΑ» ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΕΛΙΑ ΕΚΕΒΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα digital BETACAM με κάμερα SONY 700 DW και το μοντάζ σε AVID.
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:55:13:23
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
02/08/2019