Κωδικός Τεκμηρίου
0000008568
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2003
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον ποιητή, δοκιμιογράφο και πανεπιστημιακό ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η σειρά ντοκιμαντέρ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ. Ο ποιητής αφηγείται τις περιπέτειες της ζωής του, μιλάει για την αγάπη του για τη διδασκαλία και τις επιρροές που δέχτηκε από τη Γενιά του ’20, το Ρώσο ποιητή ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΜΑΓΙΑΚΟΦΣΚΙ (VLADIMIR MAYAKOVSKY) και τον Αμερικάνο ποιητή ΤΟΜΑΣ ΣΤΕΡΝΣ ΕΛΙΟΤ (THOMAS STEARNS ELIOT) στην ποίηση του. Ο ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑΣ αναδεικνύει τον τρόπο που συνταιριάζει τη φιλολογική, ποιητική και κριτική του ιδιότητα. Σημαντικοί άνθρωποι του πνεύματος μιλούν για την πολύπλευρη μόρφωσή του, την επηρεασμένη από τους υπερρεαλιστές και τον μοντερνισμό, ποίησή του και την ανθρωπολογική θεώρηση του που άνοιξε νέους δρόμους στην ποίηση. Ακόμα τονίζουν την αξία του δοκιμιογραφικού του έργου, μιλώντας για την ενασχόλησή του με την ποίηση του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ, του ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ και την ανάδειξη συγγραφέων που είχαν παραγκωνιστεί. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ υπήρξε πυρήνας της πνευματικής ζωής της ΗΠΕΙΡΟΥ με την ίδρυση του πρώτου ιδιωτικού σχολείου στα ΙΩΑΝΝΙΝΑ και της «Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών» και παραμένει «ζωντανό κύτταρο» της λογοτεχνίας στην ΕΛΛΑΔΑ.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:00:00
Τίτλοι έναρξης.
00:01:09:00
Παρουσιάζεται ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ.
00:01:13:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για τη γέννησή του το 1924 στην ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑ, στην ΠΡΕΒΕΖΑ, για το σπίτι του πατέρα του, για τον παππού του που ήταν δάσκαλος και καταγόταν από τα ΤΣΕΡΙΤΣΑΝΑ και για τα παιδικά του χρόνια. Περιγράφει το σπίτι του πατέρα του και το σπίτι του παππού του από τη μεριά της μητέρας του και συγκρίνει τις δυο διαφορετικές τάξεις, αγροτική και αστική, που ανήκαν οι δικοί του. Παράλληλα, παρουσιάζονται το κτήριο του Δημοτικού Σχολείου ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ, στο οποίο φοίτησε ο ποιητής, ασπρόμαυρη φωτογραφία από σχολική τάξη, πλάνα από τη ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑ, οικογενειακές ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ποιητή, πλάνα αρχειακού υλικού από το Αλβανικό Μέτωπο και από καθημερινές αγροτικές δραστηριότητες των ανθρώπων της ελληνικής επαρχίας, φωτογραφία του παππού του ποιητή, πλάνα από πορτοκαλεώνες, φωτογραφία του ποιητή σε παιδική ηλικία, πλάνα αρχειακού υλικού από την Μικρασιατική Καταστροφή και από την εισβολή του Γερμανικού Στρατού στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ στις 9 Απριλίου 1941.
00:06:16:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για τα γυμνασιακά του χρόνια στην ΑΡΤΑ και περιγράφει την οικονομική και κοινωνική κατάσταση της πόλης. Ο ποιητής μιλάει για το ποίημα του σκηνοθέτη, σεναριογράφου και ποιητή ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ «Ο ΠΟΡΤΟΚΑΛΕΝΙΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ», το οποίο απήγγειλε πριν από μια παράσταση στην ΑΡΤΑ και για τη δίωξη των Εβραίων από την περιοχή. Ο ποιητής περιγράφει τη σχέση του με τα ποτάμια και ιδιαίτερα με τον Άραχθο, ο οποίος υπήρξε και πηγή έμπνευσης για τη συλλογή πεζών του με τίτλο «ΣΤΟ ΡΕΥΜΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ». Ταυτόχρονα, προβάλλονται πλάνα από Γεφύρι της ΑΡΤΑΣ και από το κτήριο του 1ου Γυμνασίου και 1ου Ενιαίου Λυκείου ΑΡΤΑΣ, από το ΚΑΣΤΡΟ της ΑΡΤΑΣ, από Ιερό Ναό και από την ΠΑΝΑΓΙΑ την ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΙΣΣΑ, από την πόλη της ΑΡΤΑΣ και από πορτοκαλεώνες, φωτογραφία του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΑΣΚΟΥ, εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ», πλάνα αρχειακού υλικού από μετακινήσεις πληθυσμών και οικοδομικές εργασίες, πλάνα από το ΓΕΦΥΡΙ της ΑΡΤΑΣ και από τον ποταμό ΑΡΑΧΘΟ και εξώφυλλο της συλλογής πεζών του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ «ΣΤΟ ΡΕΥΜΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ.
00:09:14:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ αφηγείται το περιστατικό του διωγμού των Εβραίων από την ΑΡΤΑ και τη φυγή του από την πόλη εξαιτίας της υποστήριξής του στον Υποστράτηγο του ΕΛΑΣ (Ελληνικός Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός), ΑΡΗ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ. Ο ποιητής περιγράφει τις δυσκολίες που συνάντησε στο δρόμο για την ΑΘΗΝΑ και την κατάσταση που επικρατούσε στην Πρωτεύουσα λίγο πριν την Απελευθέρωση. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για τις δημοσιεύσεις κειμένων του στο λογοτεχνικό περιοδικό «ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» και την επαφή του με τους λογοτέχνες ΔΗΜΗΤΡΗ ΦΩΤΙΑΔΗ και ΜΑΡΚΟ ΑΥΓΕΡΗ, ενώ ήταν φοιτητής της Φιλοσοφικής. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται πλάνα από την ΑΡΤΑ, πλάνα αρχειακού υλικού με αφίσες και πανό με συνθήματα υπέρ του ηγέτη του Ε. Δ. Ε. Σ (ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ) ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ ΖΕΡΒΑ, με τον Υποστράτηγο του ΕΛΑΣ, ΑΡΗ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ και τους συναγωνιστές του, με πανοραμική θέα της ΑΘΗΝΑΣ και τους δρόμους της, εξώφυλλα από το λογοτεχνικό περιοδικό «ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ», απεικονίσεις των ΜΑΡΚΟ ΑΥΓΕΡΗ και ΔΗΜΗΤΡΗ ΦΩΤΙΑΔΗ.
00:11:36:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ, σε καναπέ, υποστηρίζει ότι το ποιητικό έργο του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ συνδέεται άμεσα με το κριτικό του έργο.
00:11:59:00
Ο καθηγητής Πανεπιστημίου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΑΣ, στο γραφείο του, μιλάει για τις ιδιότητες του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ και υποστηρίζει ότι όλες του οι ιδιότητες συναντιούνται σε κάθε του έργο.
00:12:44:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ, σε καναπέ, μιλάει για τις κριτικές εμμονές του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στους ποιητές ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΛΒΟ, Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ και ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ, ενώ παρουσιάζονται φωτογραφίες των δυο τελευταίων ποιητών.
00:13:03:00
Η φιλόλογος ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ μιλάει για το περιεχόμενο, τα χαρακτηριστικά, το ύφος και τη γλώσσα της ποίησης του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ, ενώ παρουσιάζεται εξώφυλλο των «ΩΔΩΝ» του ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΛΒΟΥ.
00:13:40:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ αναφέρει την δημοσίευση του πρώτου ποιήματος του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ το 1944 στο νεανικό λογοτεχνικό περιοδικό «ΝΕΑΝΙΚΗ ΦΩΝΗ» με τον τίτλο « ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ», ενώ παρουσιάζεται εξώφυλλο του παραπάνω περιοδικού και φωτογραφία του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ.
00:13:51:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για τα λογοτεχνικά περιοδικά της εποχής του στα οποία δημοσίευε ποιήματά του, όπως η « ΝΕΑΝΙΚΗ ΦΩΝΗ», «Ο ΠΑΛΜΟΣ» και τα «ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΝΕΑ». Ο ποιητής περιγράφει την απήχηση που είχε στους κριτικούς το σονέτο του «ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ», στο οποίο απέδιδε το κλίμα της Κατοχής. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για την επιρροή του από τους ποιητές της Γενιάς του ’20, όπως από τον ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, ΤΕΛΛΟ ΑΓΡΑ και τον ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ ΛΑΠΑΘΙΩΤΗ και σημειώνει ότι με τα αγωνιστικά του ποιήματα έγινε γνωστότερος. Παράλληλα, παρουσιάζονται φωτογραφία του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, σελίδες από το λογοτεχνικό περιοδικό « ΝΕΑΝΙΚΗ ΦΩΝΗ», το σονέτο του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ «ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ», φωτογραφία του υπερρεαλιστή ποιητή και πεζογράφου ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ Χ. ΓΟΝΑΤΑ, πλάνα αρχειακού υλικού από την περίοδο της Κατοχής, φωτογραφίες των ποιητών ΜΑΝΟΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ και ΑΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, απεικόνιση και φωτογραφία από την ταυτότητά του, του λογοτέχνη ΤΕΛΛΟΥ ΑΓΡΑ και πλάνα αρχειακού υλικού με τους ποιητές ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ και ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ.
00:15:27:00
Η φιλόλογος ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ μιλάει για την πολιτική τάση του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στα ποιήματά του και σημειώνει ότι ο ποιητής και δοκιμιογράφος δεν στρατεύτηκε ποτέ, αλλά έκρινε πάντα την εποχή του με υψηλούς τόνους, ενώ παρουσιάζονται εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ «ΠΟΙΗΜΑΤΑ 1948 – 1988» και φωτογραφία του ποιητή, εξώφυλλο βιβλίου με τίτλο «ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ» γραμμένο στα Γερμανικά, σελίδα με ποίημα του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ μεταφρασμένο στα Γερμανικά.
00:15:54:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για το θρήνο που έγραψε για τον Ισπανό ποιητή και θεατρικό συγγραφέα ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΘΙΑ ΛΟΡΚΑ (FEDERICO GARCIA LORCA).
00:16:19:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ περιγράφει το είδος της μετρικής που χρησιμοποιεί ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στα ποιήματά του και σημειώνει ότι στα τέλη της δεκαετίας του ’40 δέχεται επιρροές από τη μοντέρνα ποίηση. Παράλληλα, παρουσιάζεται σελίδα με βιογραφικά στοιχεία του ποιητή, γραμμένα στα γαλλικά, καθώς και εξώφυλλο ποιητικής συλλογής ελληνικών ποιημάτων μεταφρασμένων στα γαλλικά, στην οποία περιλαμβάνονται και ποιήματα του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ.
00:16:54:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ διαβάζει μια σειρά από εντυπώσεις του για το Δεκέμβρη του ’44, τις οποίες έγραψε το 1967, ενώ προβάλλονται πλάνα αρχείου από το Δεκεμβριανά, από την άφιξη του Πρωθυπουργού του ΗΝΩΜΕΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΟΥΙΝΣΤΩΝ ΤΣΩΡΤΣΙΛ (WINSTON CHURCHILL) στην ΑΘΗΝΑ, όπου διακρίνεται και ο Αρχιεπίσκοπος ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ, πλάνα από την οικονομική ενίσχυση της ΕΛΛΑΔΑΣ σύμφωνα με το σχέδιο Μάρσαλ, καθώς και από τη Διασυμμαχική Οργάνωση Αρωγής και Αποκαταστάσεως (UNRRA) για την αποκατάσταση των Ελλήνων από τις πληγές του Β Παγκοσμίου Πολέμου.
00:19:49:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, μιλάει για τις επιδράσεις που δέχτηκε από το Ρώσο ποιητή ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΜΑΓΙΑΚΟΦΣΚΙ (VLADIMIR MAYAKOVSKY) και τον Αμερικάνο ποιητή ΤΟΜΑΣ ΣΤΕΡΝΣ ΕΛΙΟΤ (THOMAS STEARNS ELIOT), ενώ παρουσιάζεται απεικόνιση του πρώτου και φωτογραφίες του δεύτερου και αναφέρεται στο πνευματικό του άνοιγμα.
00:20:14:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ μιλάει για τις επιδράσεις που δέχτηκε ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ από τους Έλληνες ομοτέχνους του, όπως τον ΓΙΩΡΓΟ ΣΕΦΕΡΗ και τον Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ, ενώ προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από επίσκεψη του Πρωθυπουργού ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ στο ΛΟΝΔΙΝΟ συνοδευόμενος από τον ποιητή και διπλωμάτη ΓΙΩΡΓΟ ΣΕΦΕΡΗ και φωτογραφία του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ.
00:20:32:00
Ο καθηγητής Πανεπιστημίου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΑΣ μιλάει για την ενασχόληση του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ με τον ποιητή Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ και την κριτική του εποπτεία σχετικά με το έργο του ποιητή ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ. Παράλληλα, παρουσιάζονται φωτογραφία του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ, απεικόνιση του ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ και χειρόγραφο ποιήματός του.
00:21:06:00
Η φιλόλογος ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ μιλάει για τα πρώτα ποιητικά έργα του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ, τα ερωτικά του, τα «παρθένια» και τους ήρωες του και τον χαρακτηρίζει ποιητή – προφήτη. Ταυτόχρονα, προβάλλονται πλάνα από φθινοπωρινό τοπίο.
00:21:36:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ περιγράφει τον εσωτερικό προβληματισμό που του προκάλεσαν η Συμφωνία της Βάρκιζας, οι διώξεις και η καταπίεση των Αντιστασιακών. Ενώ προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού με διαδήλωση του ΕΑΜ (Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο), την παράδοση των όπλων από τους αγωνιστές του ΕΛΑΣ (Ελληνικός Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός) μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας, πλάνα από την ελληνική καθημερινότητα. Ο ποιητής μιλάει για τις ποιητικές τάσεις που υπήρχαν μεταπολεμικά, τους υπερρεαλιστές, τους υπαρξιακούς και τους κοινωνικούς ποιητές και τονίζει τη σημασία της δημιουργίας μιας ποιητικής σκηνής, στην οποία οι ποιητές διατήρησαν μεν την προσωπική τους γραφή, αλλά κατά κάποιον τρόπο ενώθηκαν. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται φωτογραφίες των ποιητών ΕΚΤΟΡΑ ΚΑΚΝΑΒΑΤΟΥ, ΤΑΚΗ ΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΝΟΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ και ΤΙΤΟΥ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ.
00:23:45:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ αναφέρει βιογραφικά στοιχεία για την καταγωγή και τις σπουδές του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ και σημειώνει ότι από τα φοιτητικά του χρόνια ήρθε σε επαφή με τους ποιητές της γενιάς του, ενώ παρουσιάζονται ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή και της πλατείας ΟΜΟΝΟΙΑΣ.
00:24:10:00
Ο καθηγητής Πανεπιστημίου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΑΣ, στο γραφείο του, αναφέρει ότι ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ επιδίδεται σε μια αέναη αναζήτηση μέσα στη νεοελληνική λογοτεχνία.
00:24:19:00
Η φιλόλογος ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ μιλάει για την επιρροή της ποίησης του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στους μεταπολεμικούς ποιητές και ιδιαίτερα στον ποιητή ΜΙΛΤΟ ΣΑΧΤΟΥΡΗ, ενώ παρουσιάζεται φωτογραφία του τελευταίου. Η ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ τονίζει ότι η ανθρωπολογική θεώρηση που πρώτος ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ έκανε άνοιξε καινούριους δρόμους στην ποίηση.
00:24:40:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑΣ, στο γραφείο του, μιλάει για το λογοτεχνικό περιοδικό «ΣΤΟΧΟΣ» που εξέδωσε μαζί με τον κριτικό λογοτεχνίας ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΑΡΓΥΡΙΟΥ, ενώ παρουσιάζεται φωτογραφία στην οποία διακρίνονται ο ποιητής και ο κριτικός λογοτεχνίας. Ο ποιητής περιγράφει το άνοιγμα και το εύρος των ενδιαφερόντων του όπως διαφαίνεται στη συμμετοχή του στο λογοτεχνικό περιοδικό «ΑΘΗΝΑΪΚΑ ΤΕΤΡΑΔΙΑ». Παράλληλα, προβάλλονται εξώφυλλο του παραπάνω περιοδικού, προτομή του ΟΜΗΡΟΥ και σελίδα από βιβλίο για τον ΟΜΗΡΟ, πλάνα από αρχαιολογικό χώρο όπου αναγράφεται σε πλάκα «ΟΜΗΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ, ΤΟΠΟΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΟΜΗΡΟΥ», σελίδες με άρθρο του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ με τίτλο «Ο ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΕΝΑΣ ΠΡΟΚΛΑΣΣΙΚΟΣ» και φωτογραφία του ποιητή ΤΑΚΗ ΠΑΠΑΤΣΩΝΗ,
00:26:00:00
Ο καθηγητής Πανεπιστημίου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΑΣ, στο γραφείο του, σημειώνει ότι ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ δέχεται επιρροές από τους μεταπολεμικούς και τους υπερρεαλιστές ποιητές και τονίζει ότι υπήρχε εύρος στις επιδράσεις που δέχτηκε ο ποιητής, ενώ ζωγραφικοί πίνακες από υπερρεαλιστές ζωγράφους ανάμεσα στους οποίους διακρίνεται ελαιογραφία του ΜΑΞ ΕΡΝΕΣΤ (MAX ERNST) με τον τίτλο «ΟΙΔΙΠΟΥΣ», εξώφυλλο βιβλίου με τον τίτλο «L’ IMMACULEE CONCEPTION» («Η ΑΜΩΜΟΣ ΣΥΛΛΗΨΗ») των ANDRE BRETON et PAUL ELUARD (ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ και ΠΟΛ ΕΛΥΑΡ)
00:26:14:00
Η φιλόλογος ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ αναφέρει ότι τα άρθρα του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ για τους μεταπολεμικούς ποιητές συνέβαλλαν στην ευρύτερη αναγνώρισή τους.
00:26:23:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ υποστηρίζει ότι ο ποιητικός και κριτικός λόγος του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ είναι δυο όψεις της ίδιας πνευματικής οντότητας.
00:26:39:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, στο γραφείο του, μιλάει για τα χρόνια του στο στρατό, την πρώτη του εργασία ως καθηγητής σε νυχτερινό λύκειο και την ίδρυση από τον ίδιο μετά από την πρόσκληση ενός φίλου του, του πρώτου ιδιωτικού λυκείου στην ΗΠΕΙΡΟ και συγκεκριμένα στα ΓΙΑΝΝΕΝΑ. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού σε δρόμους της ΑΘΗΝΑΣ κατά τη διάρκεια εκλογικής αναμέτρησης στα οποία διακρίνονται αφίσες του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΥ του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ και από εκλογικό τμήμα, καθώς και πλάνα από το υπουργικό συμβούλιο στο οποίο διακρίνεται ο Πρωθυπουργός ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΓΟΣ, ο Υπουργός Δημοσίων Έργων ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ και ο Υπουργός Συντονισμού, ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΜΑΡΚΕΖΙΝΗΣ, φωτογραφία του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ όταν ήταν φαντάρος, πλάνα από σχολικά συγκροτήματα και από τα ΓΙΑΝΝΕΝΑ.
00:28:48:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ χαρακτηρίζει τον ποιητή και δοκιμιογράφο ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ «πυρήνα της πνευματικής ζωής» της ΗΠΕΙΡΟΥ. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για την ίδρυση της «Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών» και περιγράφει τις πνευματικές της δραστηριότητές. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα από Πύλη του Κάστρου των ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, από παλιά σπίτια της πόλης, από το κτήριο της Παλαιάς Ζωσιμαίας Σχολής, φωτογραφία και πλάνα από το Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης και από το κτήριο της «Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελέτων» καθώς και από τη λίμνη των ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, όπου διακρίνεται το τζαμί ΙΤΣ ΚΑΛΕ.
00:30:44:00
Ο καθηγητής Πανεπιστημίου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΑΣ, στο γραφείο του, μιλάει για τις γνώσεις του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στην νεοελληνική λογοτεχνία, αλλά και στην αρχαία ελληνική γραμματεία και γλώσσα και τονίζει τη σπανιότητα της πολύπλευρης μόρφωσης του ποιητή, ενώ προβάλλονται πλάνα από το κτήριο της Φιλοσοφικής Σχολής των Ιωαννίνων.
00:31:14:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ μιλάει για τη συμμετοχή του ποιητή και δοκιμιογράφου στη συντακτική ομάδα των λογοτεχνικών περιοδικών της «ΕΝΔΟΧΩΡΑΣ» και της «ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ», ενώ παρουσιάζονται τεύχη της «ΕΝΔΟΧΩΡΑΣ», βιβλιοδετημένα.
00:31:28:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για την αξία των λογοτεχνικών περιοδικών και αναφέρει την ενεργή συμμετοχή του στην «ΕΝΔΟΧΩΡΑ», περιγράφει το περιεχόμενό της και μιλάει για το κλείσιμό της από την Δικτατορία των Συνταγματαρχών. Ο ποιητής αναφέρεται και στην έκδοση του περιοδικού «ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ». Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ», τα περιεχόμενα του λογοτεχνικού περιοδικού «ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» και της «ΕΝΔΟΧΩΡΑΣ», πλάνα αρχειακού υλικού με τα τεθωρακισμένα οχήματα στη Πανεπιστημίου κατά τη διάρκεια της Δικτατορίας, με τον Δικτάτορα ΓΕΩΡΓΙΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ να χαιρετά τον Αντιπρόεδρο του Υπουργικού συμβουλίου και Υπουργό Εσωτερικών, ΣΤΥΛΙΑΝΟ ΠΑΤΑΚΟ και τον Δικτάτορα να χορεύει ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, σελίδες από το περιοδικό «ΕΝΔΟΧΩΡΑ» και από τη «ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ».
00:32:56:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ μιλάει για την αξία του λογοτεχνικού περιοδικού «ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ», που κυκλοφόρησε την περίοδο της Δικτατορίας και την επιθυμία πολλών ανθρώπων του πνεύματος να δημοσιεύσουν έργα τους στο περιοδικό. Παράλληλα παρουσιάζονται σελίδες του περιοδικού και πλάνα από την πόλη των ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ.
00:34:17:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για τη θητεία του στο ιδιωτικό λύκειο που ίδρυσε στα ΓΙΑΝΝΕΝΑ και την απογοήτευση του από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δημιουργήθηκε με την ίδρυση και άλλων ιδιωτικών σχολείων. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για την επιστροφή του στην ΑΘΗΝΑ μαζί με την οικογένεια του και την πρόσληψη του από τη Σχολή Μωραΐτη. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα από τα ΓΙΑΝΝΕΝΑ και οικογενειακές φωτογραφίες του ποιητή.
00:35:21:00
Ο καθηγητής Πανεπιστημίου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΑΣ, στο γραφείο του, περιγράφει το κλίμα που επικρατούσε στα γράμματα μέχρι την εμφάνιση του δοκιμιακού έργου του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ που προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση, ενώ παρουσιάζονται εξώφυλλα των δοκιμίων «ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ» και «ΕΥΡΥΓΩΝΙΑ» του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ και σελίδα από παρουσίαση του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ σε συνέδριο με περιεχόμενο σχετικό με τον λογοτέχνη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΘΕΟΤΟΚΗ.
00:35:57:00
Η φιλόλογος ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ μιλάει για την αξία του δοκιμιακού έργου του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ.
00:36:06:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για την ακαδημαϊκή του καριέρα, αφηγείται περιστατικό με τον Καθηγητή της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών ΓΕΩΡΓΙΟΥ Θ. ΖΩΡΑ και αναφέρεται στο περιεχόμενο της διατριβής του «Ο ΚΑΒΑΦΗΣ ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΟΦΙΣΤΙΚΗ». Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται σελίδα με το ποίημα «Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ» του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ, εξώφυλλο του βιβλίου «Ο ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ – ΠΟΙΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ» του ΓΕΩΡΓΙΟΥ Θ. ΖΩΡΑ, κτήριο σε ευρωπαϊκή πόλη, πλάνα με τα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών, εξώφυλλο του βιβλίου του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ «Ο ΚΑΒΑΦΗΣ ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΟΦΙΣΤΙΚΗ», φωτογραφία του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ, πλάνα από την ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ και από την πρόσοψη του σπιτιού του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ, στην οδό LEPSIUS (ΛΕΠΣΙΟΥΣ), σελίδα με το ποίημα του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ «ΤΡΩΕΣ».
00:38:05:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ αναφέρει ότι ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ως Καθηγητής του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων άνοιξε τους πνευματικούς ορίζοντες πολλών φοιτητών του, ενώ προβάλλονται πλάνα από το Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων.
00:38:22:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για την αγάπη του για τη διδασκαλία και αναφέρει ότι άλλαζε θέμα διδασκαλίας πολύ συχνά. Παράλληλα προβάλλονται πλάνα από τον προαύλιο χώρο του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων.
00:38:53:00
Η φιλόλογος ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ μιλάει για την προσφορά του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ με την ιδιότητα του φιλολόγου και σημειώνει ότι ανέδειξε συγγραφείς της ελληνικής λογοτεχνίας που είχαν παραγκωνιστεί, όπως ο λογοτέχνης ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΗΣ, ενώ παρουσιάζεται φωτογραφία του τελευταίου.
00:39:10:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, στο γραφείο του, αναφέρει ότι ο λογοτέχνης ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΗΣ σημαδεύει μια άλλη τομή στη νεοελληνική λογοτεχνία και σημειώνει ότι οι ιστορικοί της νεοελληνικής λογοτεχνίας ισχυρίζονται ότι οι δυο κορυφαίες λογοτεχνικές Γενιές είναι του 1880 και του 1930. Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται φωτογραφία με τον κύκλο της εφημερίδας «ΕΣΤΙΑ», στην οποία διακρίνονται από αριστερά προς τα δεξιά όρθιοι: ΓΙΑΝΝΗΣ ΨΥΧΑΡΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΟΣ, Γ. ΚΑΣΔΟΝΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΡΟΣΙΝΗΣ και ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ και καθιστοί από αριστερά: Θ. ΒΕΛΙΑΝΝΙΤΗΣ, ΠΕΡΡΗΣ, Ν. Γ. ΠΟΛΙΤΗΣ, ΣΤ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ, ΜΙΚΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΡΗΣ, ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΟΪΔΗΣ και ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΛΥΚΟΥΔΗΣ.
00:39:35:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ σημειώνει ότι ήταν πολύ σημαντικές γι’ αυτόν οι παρατηρήσεις του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ σχετικά με τους ποιητές ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ, ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΛΒΟ, ΜΙΛΤΟ ΣΑΧΤΟΥΡΗ και τονίζει την προτίμηση του ποιητή προς την Επτανησιακή Σχολή και την αγάπη του για τη δημοτική και την αρχαία λυρική ποίηση. Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ χαρακτηρίζει ως κορυφαίες στιγμές του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ τις ποιητικές του συλλογές «ΤΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ» και το «ΣΚΛΑΒΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ» και μιλάει για συνέδρια και ημερίδες που διοργάνωνε στα ΓΙΑΝΝΕΝΑ για πρόσωπα της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Παράλληλα, παρουσιάζονται τα εξώφυλλα των ποιητικών συλλογών του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ, που έχουν αναφερθεί παραπάνω, φωτογραφία του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ, εξώφυλλο του ποιήματος του ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ «ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ» και πλάνο με προτομή του ποιητή.
00:41:20:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για τις ποιητικές του συλλογές και σημειώνει ότι «ΟΙ ΕΦΤΑ ΠΛΗΓΕΣ», που εκδόθηκαν το 1950, έκαναν αίσθηση στο χώρο της λογοτεχνίας. Αναφέρει τις συλλογές του «ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ» «ΚΥΚΛΟΔΙΟΠΤΑ», λέξη «καλβική», «ΑΝΑΤΟΜΙΑ», το 1971 και «Ο ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ» και μια συγκεντρωτική συλλογή που λέγεται «ΠΟΙΗΜΑΤΑ 1948 – 1988», «Ο ΑΠΟΘΕΤΗΣ» και τα «ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ», ενώ παρουσιάζονται πλάνα από φθινοπωρινό τοπίο και τα εξώφυλλα κάποιων από τις παραπάνω συλλογές. Παράλληλα, παρεμβαίνει η φιλόλογος ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ μιλώντας για τις μεταδικτατορικές συλλογές του ποιητή και χαρακτηρίζει «ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ» ως συλλογή εντοπιότητας της ηπειρωτικής γης, ενώ παρουσιάζεται το εξώφυλλο της συλλογής. Η φιλόλογος χαρακτηρίζει τους «ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ» από τα πιο λυρικά ποιήματα του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ, ενώ προβάλλονται πλάνα από σπίτια σε ελληνική επαρχία.
00:43:19:00
Ο καθηγητής Πανεπιστημίου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΑΣ, στο γραφείο του, χαρακτηρίζει τα πεζά του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ πάρεργο, ενώ παρουσιάζεται σελίδα με ποίημα του μεταφρασμένο στα αγγλικά.
00:43:38:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ μιλάει για τη συλλογή αφηγημάτων του «ΤΑ ΠΑΡΕΡΓΑ ΕΝΟΣ ΠΟΙΗΤΗ» και η φιλόλογος ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ σημειώνει ότι αυτή η συλλογή αναφέρεται στον τόπο καταγωγής του ποιητή, ενώ προβάλλονται πλάνα από το Γεφύρι της ΑΡΤΑΣ.
00:44:05:00
Ο καθηγητής Πανεπιστημίου ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΑΣ, στο γραφείο του, υποστηρίζει ότι ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ξεχωρίζει σε όλες του τις δραστηριότητες. Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΑΣ τονίζει ότι χρειάζεται κάποιος να έχει γενική εποπτεία του έργου του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ για να κατανοήσει για παράδειγμα το ποιητικό του έργο. Παράλληλα, παρουσιάζονται σελίδα ποιητικής συλλογής στα ρωσικά που περιλαμβάνει και ποιήματα του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ, φωτογραφίες του ποιητή και το εξώφυλλο του δοκιμίου του «ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΗ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ».
00:44:44:00
Ο ποιητής και δοκιμιογράφος ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο συμπλέκονται ο φιλόλογος, ο ποιητής και ο κριτικός μέσα στα έργα του. Ο ποιητής αναφέρει την ιδιαίτερη σύνδεση που έχει με την ΚΕΡΚΥΡΑ, καθώς δίδαξε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, συνδέθηκε με τους εκδότες του λογοτεχνικού περιοδικού «ΠΟΡΦΥΡΑΣ» και διοργάνωσε μαζί τους φιλολογικά συνέδρια. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται πλάνα από την ΚΕΡΚΥΡΑ, εξώφυλλο του περιοδικού «ΠΟΡΦΥΡΑΣ» στο οποίο απεικονίζεται ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΘΕΟΤΟΚΗΣ,
00:46:14:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ αναφέρει την ενασχόληση του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ με το περιοδικό «ΠΟΡΦΥΡΑΣ» και τον χαρακτηρίζει ως ζωντανό κύτταρο για τα ελληνικά λογοτεχνικά γράμματα. Παράλληλα, παρουσιάζονται προτομές του λογοτέχνη ΙΑΚΩΒΟΥ ΠΟΛΥΛΑ και του συγγραφέα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ και φωτογραφία του ποιητή και δοκιμιογράφου ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ σε νεαρή ηλικία.
00:46:48:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, βιογραφία, λογοτεχνία, ποίηση, ποιητές, δοκιμιογράφοι, δοκίμια
Αναφορές
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, καθηγητής πανεπιστημίου
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, ποιητής
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, συγγραφέας
«Ο ΚΑΒΑΦΗΣ ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΟΦΙΣΤΙΚΗ», μελέτη
ΑΛΕΞΗΣ ΖΗΡΑΣ, κριτικός λογοτεχνίας
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΑΣ, καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
ΔΩΡΑ ΜΕΝΤΗ, φιλόλογος
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΗΠΕΙΡΟΣ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Επιλογή κειμένων:
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ
Φωτογραφία:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
Ηχοληψία:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ
Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ
Μοντάζ-μιξάζ:
ΟΡΣΑΛΙΑ ΚΑΤΑΚΗ
Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Τεχνική επεξεργασία – μηχανήματα:
PPV Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Α. Ε
Ήχος:
STYDIO ERA
TONE STUDIO
Συνεργάσθηκαν:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΕΛΚΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ
Έρευνα:
ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ
Συνεργάτες εξωτερικού:
RADU GAINA
NIYAZI DALYANCI
Προμήθεια αρχειακού υλικού:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΚΙΝ/ΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΡΤ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ ΕΡΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ
RTR
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Ευχαριστούμε θερμά:
Το Ε. Λ. Ι. Α
Το Ε. ΚΕ. ΒΙ
Την ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Την ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα:
Digital BETACAM
Με κάμερα SONY 700 DW
Και το μοντάζ σε AVID
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:48:33:19
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009