ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ
0000008478
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008478
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2001
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η σειρά εκπομπών «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ παρουσιάζει εξέχοντες έλληνες λογοτέχνες και ποιητές που με το έργο τους και την προσωπικότητά τους επηρρέασαν την πολιτική, κοινωνική και πολιτισμική ζωή της εποχής τους. Ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ «φιλοξενείται»στη συγκεκριμένη εκπομπή. Γεννιέται στην ΤΡΙΠΟΛΗ αλλά εξαιτίας των μεταθέσεων του πατέρα του έζησε σε πολλές επαρχικές πόλεις. Το 1919 συνεργάζεται με τον ΑΓΗ ΛΕΒΕΝΤΗ και εκδίδουν το εβδομαδιαίο σατιρικό περιοδικό «Η ΓΑΜΠΑ» το οποίο κρίνεται άσεμνο και διακόπτεται η κυκλοφορία του. Βραβεύεται στον Φιλαδέλφειο διαγωνισμό. Εκδίδει τρεις μόνο ποιητικές συλλογές «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ», «ΝΗΠΕΝΘΗ» και «Ο ΠΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ». Συνδέεται με την ομότεχνή του ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ αλλά αρνείται να την παντρευτεί. Το έργο του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ είναι επηρρεασμένο από τα γεγονότα και τις αλλαγές που συντελουνταν σε προσωπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η έντονη διάθεση για αμφισβήτηση, κοινωνική κριτική και σάτιρα που συχνά εξελίσσεται σε σαρκασμό είναι διάχυτα στο έργο του. Παραμερίζει το κίνημα του δημοτικισμού και επιλέγει να γράψει στην «ομιλουμένη». Η αμφισβήτηση της ποιητικής του ιδιότητας από τον ΒΑΣΙΛΗ ΡΩΤΑ και άλλους διανοούμενους της δεακετίας του ’20 συνεχίστηκε και κορυφώθηκε με τον Κ. Θ. ΔΗΜΑΡΑ. Μισό αιώνα μετά την αυτοκτονία του αναγνωρίζεται η διαχρονικότητα της ποίησης του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και ο ίδιος συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σπουδαιότερους έλληνες ποιητές. Συγγραφείς και μελετητές μιλούν για τη ζωή και το έργο του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, διαβάζονται απόσπάσματα από τις ποιητικές του συλλογές και προβάλλεται πλούσιο φωτογραφικό και αρχειακό υλικό.
Τίτλοι αρχής.
00:01:34:00
Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ διαβάζει το ποίημα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «Η ΠΕΔΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟΝ» από τη συλλογή «ΣΑΤΙΡΕΣ». Διαδοχικές εικόνες με τη δύση του ηλίου, ζωγραφικές απεικονίσεις τοπίων, πλάνα αρχείου με τον στρατηγό ΘΕΟΔΩΡΟ ΠΑΓΚΑΛΟ να βγαίνει από αυτοκίνητο, πλάνο αρχείου από την καταστροφή της ΣΜΥΡΝΗΣ.
00:02:32:00
Πλάνα αρχείου από την καταστροφή της ΣΜΥΡΝΗΣ και από την πορεία των προσφύγων, καθώς και πλάνα από κατάθεση στεφάνου. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ περιγράφει την περίοδο του ελληνικού μεσοπολέμου με αφετηρία το 1922 και το βαθύ εθνικό τραύμα που παραμένει ανεπούλωτο μετά τη Μικρασιατική καταστροφή.
00:03:09:00
Ασπρόμαυρη φοιτητική φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στο κάλεσμα του ποιητή ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΛΒΟΥ-«Ω! μεγάλε Ζακύνθιε»-από τον ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ που αποσκοπούσε στην ιστορική περιγραφή των γεγενημένων και στην έκθεση των συμβάντων. Η εικόνα παρουσιάζει το εξώφυλλο από την ποιητική συλλογή «Η ΛΥΡΑ» που περιλαμβάνεται στο ποιητικό έργο ΩΔΑΙ, το ποίημα «ΕΙΣ ΑΝΔΡΕΑΝ ΚΑΛΒΟ» από τη συλλογή «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ» και πλάνα αρχείου από εκστρατείες, κάστρο στο οποίο κυματίζει η ελληνική σημαία. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ διαβάζει στροφές από το ποίημα «ΕΙΣ ΑΝΔΡΕΑΝ ΚΑΛΒΟΝ».
00:03:56:00
Πλάνα αρχείου με τον Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ Α και της συζύγου του Βασίλισσας ΣΟΦΙΑΣ σε άμαξα, παρέλαση ιππικού, αξιωματούχοι που παρακολουθούν την παρέλαση. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην πολυτάραχη εσωτερική κατάσταση της χώρας και στις επιπτώσεις που είχε. Διαβάζει την προτελευταία στροφή από το ποίημα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «ΕΙΣ ΑΝΔΡΕΑΝ ΚΑΛΒΟ» της συλλογής «ΣΑΤΙΡΕΣ».
00:04:23:00
Ο Χ. Λ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ αν. Καθηγητής Α. Π. Θ. στο γραφείο του, χαρακτηρίζει την εποχή που έζησε ο ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ως την πιο κρίσιμη του Νεώτερου ελληνισμού με κυριότερα γεγονότα τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 και τη Μικρασιατική καταστροφή που συγκλόνισαν το ελληνικό έθνος και σύντριψαν τα όνειρα του. Παράλληλα, παρουσιάζονται διαδοχικές εικόνες με πλάνα αρχείου, λιθογραφία της ΜΑΧΗΣ ΣΤΗ ΜΕΛΟΥΝΑ (Ελληνοτουρκικός πόλεμος 1897) δημοσιευμένη στην εφημερίδα «LE PETIT JOURNAL» στις 2 Μαΐου 1897, ζωγραφική απεικόνιση της ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ, κοντινό πλάνο της ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ, πλάνα αρχείου από την καταστροφή της ΣΜΥΡΝΗΣ.
00:05:12:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ σε νεαρή ηλικία με την οικογένειά του. Η αφηγήτρια παραθέτει βιογραφικά στοιχεία του ποιητή, πλάνο με το σπίτι που γεννήθηκε στην ΤΡΙΠΟΛΗ, αναφέρεται στους ποικίλους τόπους διαμονής εξαιτίας των μεταθέσεων του πατέρα του, απεικόνιση λιμανιού, στη συνεργασία του με τα περιοδικά «ΕΛΛΑΣ», προβάλλεται το πρωτοσέλιδο, και «ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ», στην εγγραφή του στη Νομική σχολή, πλάνο από το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
00:06:12:00
Πλάνο από το ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ. Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ, περιγράφει το ποιητικό έργο του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, δίνει στοιχεία της προσωπικότητάς του και σημειώνει τη διδακτορική διατριβή που έχει ως αντικείμενο τις μεταφράσεις του ποιητή οι οποίες δεν διακρίνονται για την πιστότητά τους, χαρακτηριστικό παράδειγμα η «ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙΡΟΥ» του FRANCOIS VILLON. Παράλληλα, προβάλλονται διαδοχικές εικόνες με πρακτικά της Βουλής δεμένα σε τόμο, το εξώφυλλο της «ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ», δοκίμιο του ποιητή και δοκιμιογράφου ΚΩΣΤΑ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ με τίτλο «Ο ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΣ».
00:07:09:00
Εξώφυλλο του περιοδικού «Ο ΝΟΥΜΑΣ», όπου ξεκίνησε να δημοσιεύει ο ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ το 1919, της πρώτης ποιητικής συλλογής του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «Ο ΠΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΑΜΑΤΩΝ» και εξώφυλλο της σατιρικής επιθεώρησης «Η ΓΑΜΠΑ» που εκδόθηκε την ίδια χρονιά από τον ποιητή σε συνεργασία με τον ΑΓΗ ΛΕΒΕΝΤΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ διαβάζει ποίημα σατιρικό που δημοσιεύτηκε στην «ΓΑΜΠΑ» και περιγράφει τις αντιδράσεις που προκάλεσε η έκδοση του περιοδικού με αποτέλεσμα την απαγόρευση της κυκλοφορίας του.
00:08:01:00
Προτομή του ποιητή ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ στην ΤΡΙΠΟΛΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη βράβευση του στον Φιλαδέλφειο Διαγωνισμό, στην δημοσιοϋπαλληλική του περιοδεία με πρώτο σταθμό τη ΣΥΡΟ, προβάλλονται πλάνα από το λιμάνι της ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ, και στην έκδοση της δεύτερης ποιητικής του συλλογής «ΝΗΠΕΝΘΗ», εικόνα με το εξώφυλλο της συλλογής. Ασπρόμαυρη φωτογραφία της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, χειρόγραφη επιστολή της στον ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, στροφές από το ποίημα «ΣΩΤΗΡΙΑ» της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, πλάνο από ηλιοβασίλεμα, στροφές από το ποίημα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «ΤΙ ΝΕΟΙ ΠΟΥ ΦΤΑΣΑΜΕΝ ΕΔΩ» από τη συλλογή ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ που διαβάζει η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ. Η ίδια προηγουμένως κάνει λόγο για την αδιευκρίνιστη ερωτική σχέση του ποιητή με την ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, μια σχέση που έμεινε θρυλική, αφού και οι δυο πέθαναν νέοι.
00:09:09:00
Πλάνο με ηλιοβασίλεμα και το ποίημα «ΤΟΥ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ» από τα ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, φωτογραφία του στρατευμένου ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, το ποίημα «ΩΧΡΑ ΣΠΕΙΡΟΧΑΙΤΗ» από τη συλλογή «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ», φωτογραφία νεαρής γυμνής γυναίκας. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ μιλάει για την άρνηση του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ να παντρευτεί την ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ και την υπόνοια ότι ο ποιητής είχε προσβληθεί από σύφιλη γεγονός που πιθανολογείται και περιγράφεται στο ποίημα «ΩΧΡΑ ΣΠΕΙΡΟΧΑΙΤΗ» που διαβάζει η αφηγήτρια.
00:09:51:00
Προτομή του λογοτέχνη ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΙΖΥΗΝΟΥ, φωτογραφία του συγγραφέα ΜΙΧΑΗΛ ΜΗΤΣΑΚΗ, του ποιητή ΡΩΜΟΥ ΦΙΛΥΡΑ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στις έντονες ψυχικές μεταπτώσεις και την προσωπικότητα του τελευταίου που τον οδήγησαν στο ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΙΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ, όπως και τους ομότεχνούς του ΒΙΖΥΗΝΟ και ΜΗΤΣΑΚΗ. Διαβάζει στίχους από το ποίημα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «ΥΠΟΘΗΚΑΙ» της συλλογής ΣΑΤΙΡΕΣ που παραινούν τον ΡΩΜΟ ΦΙΛΥΡΑ. Ακολουθεί ασπρόμαυρη φωτογραφία εποχής από χορό της αστικής τάξης. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην έκπτωση και υποτίμηση της εθνικής ποίησης που εμπνεόταν από την Μεγάλη Ιδέα και εκφραζόταν στην ποίηση ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ. Διαδοχικές εικόνες με εξώφυλλο της ΝΕΑΣ ΕΣΤΙΑΣ, απόσπασμα από το έργο του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ «Η ΦΛΟΓΕΡΑ ΚΑΙ Ο ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ», πληθωριστικό χαρτονόμισμα, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ στο γραφείο του.
00:10:56:00
Φωτογραφίες του ποιητή ΚΑΡΟΛΟΥ ΠΙΕΡ ΜΠΩΝΤΛΑΙΡ, του συγγραφέα ΜΑΡΣΕΛ ΠΡΟΥΣΤ, του συγγραφέα ΤΖΑΙΗΜΣ ΤΖΟΫΣ, του ποιητή ΕΖΡΑ ΠΑΟΥΝΤ. Πλάνο από την ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ, φωτογραφία του ποιητή ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ, φωτογραφία της συγγραφικής γενιάς του ’30 που έλαβε χώρα στο σπίτι του ΓΙΩΡΓΟΥ ΘΕΟΤΟΚΑ. (Όρθιοι: ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΣΑΛΗΣ, ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ, ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, ΑΝΤΡΕΑΣ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΞΕΦΛΟΥΔΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ. Καθισμένοι: ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, Κ. Θ. ΔΗΜΑΡΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗΣ, ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ). Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ μιλάει για τα νέα πνευματικά πρότυπα που διαμόρφωσαν την ελληνική λογοτεχνία σύγχρονα των καιρών με σαφή ευρωπαϊκό προσανατολισμό, για την ανάδειξη του ποιητικού έργου του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ και την είσοδο της γενιάς του ‘30 στη μεσοπολεμική λογοτεχνία.
00:11:21:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από τη βωβή ταινία των ΑΔΕΡΦΩΝ ΓΑΖΙΑΔΗ, που διατίθενται από το «ΜΟΥΣΕΙΟ – ΑΡΧΕΙΟ» της ΕΡΤ. Πρόκειται για διαδοχικές εικόνες από τη θεατρική παράσταση «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ, από τους γυμνικούς και Πυθικούς αγώνες και τις εκδηλώσεις ελληνικών χορών στα πλαίσια της διοργάνωσης των ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ στους ΔΕΛΦΟΥΣ το 1927. Παρεμβάλλονται πλάνα αρχείου του ποιητή και διοργανωτή των γιορτών ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ με συντελεστές της παράστασης «ΠΕΡΣΑΙ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ στο ΗΡΩΔΕΙΟ το 1920 (κατά άλλους 24 ή 34), της ΑΝΝΑΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ και της ΚΟΥΛΑΣ ΠΡΑΤΣΙΚΑ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ εκτιμά τη διοργάνωση των ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ που αποσκοπεί στην αναβίωση του αρχαιοελληνικού ιδεώδους ως την τελευταία ανάμνηση της Μεγάλης Ιδέας και διαβάζει απόσπασμα από το ποίημα – σχόλιο του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, «ΔΕΛΦΙΚΗ ΕΟΡΤΗ» της συλλογής «ΣΑΤΙΡΕΣ». Πλάνο του Ναού του Πυθίου ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ στους ΔΕΛΦΟΥΣ.
00:12:59:00
Διαδοχικές ζωγραφικές απεικονίσεις της ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ, αναμνηστική κάρτα από την αμερικανική μεγαλούπολη. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ σημειώνει την ανερχόμενη αμερικανική οικονομία που αντιπαρέρχεται στα χαμένα ελληνικά ιδεώδη και υπόσχεται συγκλονιστικές αλλαγές. Αναφέρεται στο ποίημα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ που απομυθοποιεί το αμερικανικό όνειρο. Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑΣ αναλύει την κεντρική ιδέα του ποιήματος «ΣΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΠΟΥ ΦΩΤΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» και παράλληλα, προβάλλονται στίχοι, το ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ στη ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ, πλάνα αρχείου από την καθημερινή ζωή στη ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από το ποίημα. Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑΣ μιλάει για την απαισιοδοξία που χαρακτηρίζει το έργο του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και διακατέχει και τον ίδιο. Η αφηγήτρια διευκρινίζει ότι η επίκριση του αμερικάνικου ονείρου από τον ποιητή δεν ερμηνεύεται ως προσχώρηση στην αριστερή παράταξη. Διαδοχικές εικόνες με πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ», του περιοδικού «ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ», αντίτυπα της μελέτης του συγγραφέα ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΚΡΟΥ για τον ΛΕΝΙΝ.
00:15:23:00
Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ επισημαίνει ότι ο ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ αμφισβητήθηκε τόσο από την αριστερή όσο και από τη δεξιά παράταξη και θεωρεί ότι η αριστερά ζημιώθηκε από αυτή τη στάση. Περιγράφει τη συμπεριφορά των διανοούμενων της εποχής – δεκαετία του ‘20-απέναντι στον ποιητή και κάνει λόγο για τους χαρακτηρισμούς που του αποδίδονταν στα λογοτεχνικά έντυπα που κινούνταν στη γραμμή του κριτικού ΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ και του ΦΩΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ενώ τον πρώτο ρόλο στην επίθεση αυτή έπαιξε ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΩΤΑΣ, παρεμβάλλονται φωτογραφίες τους. Η αμφισβήτηση της «ποιητικής ιδιότητας» του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ εξακολούθησε και στις επόμενες δεκαετίες και κορυφώθηκε με τον Κ. Θ. ΔΗΜΑΡΑ. Παρεμβάλλονται εικόνες του πρωτοσέλιδου του ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ, του φιλολογικού περιοδικού ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ, φωτογραφία διανοούμενων της εποχής όπου διακρίνονται ο ποιητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, η σύζυγός του ΜΑΡΩ και ο συγγραφέας ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗΣ, φωτογραφία του κριτικού ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ, εξώφυλλο της ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
00:16:55:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία των μελών του ΣΕΚΕ (Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα Ελλάδος). Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ μιλάει για τη δυσπιστία του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, παρά την έντονη συνδικαλιστική του δράση, απέναντι στην νέα ιδεολογία και στις φερέλπιδες υποσχέσεις.
00:17:18:00
Ο αν. καθηγητής Α. Π. Θ. Χ. Λ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ σημειώνει το αίτημα της εποχής, την πίστη σε ένα σύστημα ή σε μια ιδεολογία που θα συγκλόνιζε και θα έφερνε συντριπτικές κοινωνικές αλλαγές και την απογοήτευση που ακολούθησε. Προβάλλονται το εξώφυλλο της ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ, πλάνα του πολιτικού ηγέτη της Ρωσικής Επανάστασης ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΙΛΙΤΣ ΟΥΛΙΑΝΟΒ, ΛΕΝΙΝ, και πλάνα από ομιλία του στο μνημείο των «ΜΑΡΞ – ΕΝΓΚΕΛΣ».
00:17:47:00
Εξώφυλλο του δοκιμίου «ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΝ ΜΑΣ ΖΗΤΗΜΑ», ασπρόμαυρες φωτογραφίες αστών και εργατών, το έμβλημα της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ εκτιμά ότι ο μεσσιανισμός της εποχής απωθεί τον ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και επιδίδεται σε ανελέητη κοινωνική κριτική.
00:18:08:00
Η εικόνα παρουσιάζει το ποίημα «Η ΠΕΔΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ» από τη συλλογή «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ». Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ προσδιορίζει τα ποιητικά γνωρίσματα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑΣ σημειώνει τα χαρακτηριστικά που οφείλει να έχει ο ποιητής της εκάστοτε εποχής. Εμβόλιμο πλάνο του εξώφυλλου του βιβλίου «Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ»
00:18:31:00
Πλάνο από κάστρο. Η αφηγήτρια διαβάζει την τελευταία στροφή του ποιήματος «ΕΙΣ ΑΝΔΡΕΑΝ ΚΑΛΒΟ» της συλλογής ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ και παράλληλα προβάλλονται πλάνα από πολυπληθείς συγκεντρώσεις. Αναφέρεται στην καυστική κριτική του για τη «γυναίκα της πόλης», την καλομαθημένη αστή και διαβάζει το ποίημα «ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ» από τη συλλογή ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ. Διαδοχικές εικόνες με φωτογραφίες γυναικών, προτομή του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ σε κεντρική πλατεία της ΤΡΙΠΟΛΗΣ, ασπρόμαυρη φωτογραφία του και το ποίημα «ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ» της συλλογής «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ». Η αφηγήτρια αναφέρεται στη σκληρή κριτική του για τους έμμισθους υπαλλήλους, διαβάζει το αντίστοιχο ποίημα, αναλύει την οπτική του ποιητή για τον δημοσιοϋπαλληλικό βίο, διαβάζει μαρτυρίες ανθρώπων που τον γνώριζαν. Εμβόλιμα πλάνα με φωτογραφίες υπαλλήλων σε υπηρεσίες, φωτογραφίες της παλιάς ΑΘΗΝΑΣ, πλάνο της Γλυπτοθήκης στο KOENINGSPLATZ του ΜΟΝΑΧΟΥ, φοιτητική φωτογραφία του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, χειρόγραφο του ποιητή, φωτογραφία του ποιητή στη ΣΙΝΑΪΑ της ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ το 1926, σχέδιο του Ν. ΚΑΣΤΑΝΑΚΗ που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο του 1923.
00:22:19:00
Εξώφυλλο του περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ», πλάνα αρχείου από πολεμικές επιχειρήσεις, πρόσφυγες. Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑΣ, εκτιμά ότι οι συνθήκες και οι εποχές καθορίζουν τον ποιητή, αναλύει τον όρο «ποίηση της ήττας» και θεωρεί πλοηγό της τον ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ.
00:23:19:00
Διαδοχικές εικόνες με δοκίμιο που αφορά στον ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, εξώφυλλο της ΝΕΑΣ ΕΣΤΙΑΣ όπου έχει δημοσιευτεί το ποίημα «ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΕΣ», ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΜΑΝΟΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ. Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ συντάσσεται με την άποψη του ΘΑΝΑΣΗ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑ σχετικά με τη διαχρονικότητα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ.
00:23:52:00
Η αφηγήτρια κάνει λόγο για το ποίημα «ΜΙΚΡΗ ΑΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΕ Α ΜΕΙΖΟΝ». Με αφορμή το τελευταίο δίστιχο «Α! κύριε, κύριε Μαλακάση. . . » ξεδιπλώνει τις αντιθέσεις που υπάρχουν ανάμεσα στους δύο ποιητές και αναρωτιέται για τη διαίσθηση του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ η οποία δε λειτούργησε ως αντικίνητρο στην απόφασή του να αυτοκτονήσει, γεγονός που αποκαλύπτεται στο πρώτο ποίημα με τίτλο «ΘΑΝΑΤΟΙ» της πρώτης του συλλογής «Ο ΠΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ». Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα με το ποίημα «ΜΙΚΡΗ ΑΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΕ Α ΜΕΙΖΟΝ», τεύχος της ΝΕΑΣ ΕΣΤΙΑΣ αφιερωμένο στον ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΜΑΛΑΚΑΣΗ, φωτογραφία και προτομή του ποιητή ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΜΑΛΑΚΑΣΗ, πλάνο με την προτομή του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ στην ΠΡΕΒΕΖΑ.
00:25:21:00
Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑΣ αναφέρεται στο μότο που προηγείται του ποιήματος «ΘΑΝΑΤΟΙ». Πλάνο σε Κοιμητήριο, διαδοχικά σκίτσα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, φωτογραφία του ποιητή σε εκδρομή στα ΚΙΟΥΡΚΑ (16 Μαΐου 1926). Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ σκιαγραφεί την ιδιόμορφη προσωπικότητα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ διαβάζοντας περιγραφή.
00:26:35:00
Πλάνα με εξώφυλλα ποιητικής συλλογής και ποιήματα, διαδοχικά πλάνα με παρέλαση ιππικού, πεζικού. Ο αν. καθηγητής Α. Π. Θ. , Χ. Λ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ διαβάζει απόσπασμα από το ποίημα «ΚΙΘΑΡΕΣ» από τη συλλογή «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ». Εξηγεί τους λόγους που ωθούν τον άνθρωπο να αναζητάει διεξόδους προκειμένου να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα.
00:27:25:00
Διαδοχικά πλάνα με πρόσφυγες, φωτογραφία του ποιητή ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ, πανοραμικό πλάνο της ΑΘΗΝΑΣ, το σπίτι του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ στην Τρίπολη, η οδός Κ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ περιγράφει τις δύσκολες συνθήκες επιβίωσης στον ελλαδικό χώρο μετά την καταστροφή της ΣΜΥΡΝΗΣ και διαβάζει το ποίημα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «ΕΝΑ ΣΠΙΤΑΚΙ». Ο αν. καθηγητής Α. Π. Θ. , Χ. Λ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ αναλύει την ψυχοσύνθεση του ελληνικού λαού την εποχή του μεσοπολέμου.
00:28:56:00
Πλάνο με δέντρα, διαδοχικές φωτογραφίες με κάρα που τα σέρνουν άλογα, βάρκες δεμένες στο λιμάνι, τρένο που κινείται. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ μιλάει για τη μη εξέλιξη της ποίησης και την περιθωριοποίηση του ποιητή εξαιτίας της αδυναμίας του να συμβαδίσει με την εποχή του. Ο ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ εντούτοις δε συμμερίζεται το «σινάφι» του και επιδίδεται σε ειρωνικά σχόλια. Ο αν. καθηγητής Α. Π. Θ.Χ. Λ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ αναφέρεται στη σατιρική στάση του ποιητή απέναντι στους ομότεχνούς του. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ διαβάζει το ποίημα «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ» από τη συλλογή «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ».
00:30:06:00
Διαδοχικά πλάνα με νεοκλασικές κατοικίες, το ποίημα «ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ ΠΕΝΘΙΜΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟ»από τη συλλογή «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ», το σπίτι του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ στην ΤΡΙΠΟΛΗ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ σημειώνει ότι με τον ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ η ποίηση περνά οριστικά στην αστική εποχή και πλέον ο ποιητής θα επιδιώξει μέσα από το έργο του να αναζητήσει το ρόλο του και να προσδιοριστεί μέσα στη νέα πραγματικότητα. Με το έργο του εισρέουν νέα στοιχεία στη ποίηση. Η αφηγήτρια διαβάζει στίχους από το ποίημα «ΕΜΒΑΤΗΡΙΟ ΠΕΝΘΙΜΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟ».
00:31:11:00
Διαδοχικές εικόνες με φωτογραφία εποχής σε καφενείο, ποικίλες εκδόσεις που αφορούν σε αλληλογραφία γύρω από το γλωσσικό ζήτημα, εξώφυλλο του «ΝΟΥΜΑ», χειρόγραφα, φωτογραφία εποχής της καθημερινής ζωής. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρει ότι ο ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ανοίγει την αυλαία της προσωπικής ποίησης και παραμερίζοντας το κίνημα του Δημοτικισμού, επιλέγει ως μέσο έκφρασης την «ομιλουμένη» που επικρατεί μέχρι σήμερα. Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από τη «ΦΥΓΗ» που ανήκει στα πεζά του ποιητή.
00:32:24:00
Σελίδα όπου αναγράφεται ο τίτλος «ΕΚΛΟΓΗ ΑΠΌ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Κ. Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ ΑΠΟ ΤΑ ΝΗΠΕΝΘΗ». Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στην τελευταία ποιητική συλλογή του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ» το 1927 και στην περίφημη φράση που δήλωνε την αναγνώριση του ποιητή από το σύγχρονο ομότεχνό του και κριτικό ΤΕΛΛΟ ΑΓΡΑ το 1933. Παρεμβάλλεται πλάνο με το δελτίο ταυτότητας του κριτικού και φωτογραφία του, πλάνο αρχείου από τα ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ και κεντρικούς δρόμους της ΑΘΗΝΑΣ, αντίτυπο της ποιητικής συλλογής «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ», σκίτσο του ΤΕΛΛΟΥ ΑΓΡΑ, πλάνο από το μουσείο τέχνης ALBERTINA στη ΒΙΕΝΝΗ. Η αφηγήτρια παρατηρεί ότι η ποίηση του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ ξεπερνά αυτή των σύγχρονών του και διαβάζει απόσπασμα από το ποίημα του ΤΕΛΛΟΥ ΑΓΡΑ «ΑΜΑΞΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ» που είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα της ποίησης της εποχής. Την συγκρίνει με την ποίηση του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, αναφέρεται στα χαρακτηριστικά της και διαβάζοντας τους τελευταίους στίχους από το ποίημα «ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΙ. . . », επαληθεύει την ομολογία του ΤΕΛΛΟΥ ΑΓΡΑ για τον ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Παρεμβάλλονται πλάνα με χειρόγραφα και το εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ σε επιμέλεια Γ. Π. ΣΑΒΒΙΔΗ.
00:34:31:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία εποχής σε προαύλιο σχολείου, ζωγραφική απεικόνιση αντρών, το ποίημα «ΚΙ ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΕΣΧΑΤΟΙ ΠΡΩΤΟΙ». Εναλλάσσονται πλάνα του ποιητή ΘΑΝΑΣΗ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑ και του συγγραφέα ΚΩΣΤΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ, που αναφέρονται στους οπαδούς της ποίησης του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και εξηγούν τους λόγους για τους οποίους προσελκύει κυρίως τους νέους περιγράφοντας και χαρακτηριστικό περιστατικό.
00:35:38:00
Πλάνα αρχείου από τον εορτασμό της Εκατονταετηρίδας όπου διακρίνονται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΑΪΜΗΣ και ο Πρωθυπουργός ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ. Ο Χ. Λ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ, αν. καθηγητής Α. Π. Θ. αναφέρεται στη συνδικαλιστική δράση και στα έργα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ που εξέφραζαν την αντίθεσή του στις νέες κοινωνικές συνθήκες. Διαδοχικές εικόνες με εσωτερικό χώρο γραφείου και χειρόγραφα.
00:36:11:00
Διαδοχικές εικόνες με χειρόγραφα, φωτογραφία της Χωροφυλακής του νεκρού ποιητή 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 1928, νεοκλασικό κτήριο, πρωτοσέλιδα εφημερίδων, φωτογραφίες αρχείου από απεργία, πλάνα αρχείου με διαδηλώσεις, πλάνο από την Παλιά Βουλή, τον ΙΣΘΜΟ της ΚΟΡΙΝΘΟΥ, λιμάνι με ιστιοφόρα, χειρόγραφο του ποιήματος «ΠΡΕΒΕΖΑ» από «ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ». Διαδοχικές φωτογραφίες αρχείου από την καθημερινή ζωή στην ΠΡΕΒΕΖΑ, πλάνα από το σπίτι που έζησε ο ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ στην ΠΡΕΒΕΖΑ, σύγχρονα πλάνα από την πόλη, πλάνο από το σιδηροδρομικό σταθμό St. Lazare στο ΠΑΡΙΣΙ όπου διακρίνεται το γλυπτό με τα ρολόγια, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή με φίλους. Διακρίνεται ο ομότεχνός του ΒΥΡΩΝ ΛΕΟΝΤΑΡΗΣ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ επισημαίνει ότι «τελευταίο καταφύγιο» του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ απομένει η «ποίηση», όπως αποκαλύπτεται στους τελευταίους στίχους του ποιήματος «ΚΙΘΑΡΕΣ» από τη συλλογή «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ» τους οποίους απαγγέλλει. Περιγράφει την περίοδο που ακολούθησε μεταξύ της έκδοσης της τελευταίας του ποιητικής συλλογής «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ» στα τέλη του 1927 και της 21ης ημέρας του Ιουλίου του 1928, που σημαδεύτηκε από την αυτοκτονία του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Διαβάζει το ποίημα «ΠΡΕΒΕΖΑ», αναφέρεται στη δυσχερή θέση του ποιητή, στις διεξόδους που αναζητούσε και στο δοκίμιο του ΒΥΡΩΝΑ ΛΕΟΝΤΑΡΗ που αφορά στην ποίηση του ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και στα στοιχεία που τη χαρακτηρίζουν. Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από το ποίημα «ΠΟΙΑ ΘΕΛΗΣΗ ΘΕΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ. . . » από την συλλογή «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ».
00:40:48:00
Πρέβεζα 21η Ιουλίου 1928, μεσημέρι. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ περιγράφει τις ενέργειες του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ προτού δώσει τέλος στη ζωή του. Διαβάζει απόσπασμα από το τελευταίο του σημείωμα.
00:41:37:00
Διαδοχικές εικόνες με θάλασσα, το σημείωμα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, ασπρόμαυρη φωτογραφία από προσωπικό του άλμπουμ, φωτογραφία κατοίκων της ΠΡΕΒΕΖΑΣ όπου διακρίνεται ο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ, ο τελευταίος άνθρωπος που τον είδε ζωντανό. Πλάνα από το θωρηκτό «ΑΒΕΡΩΦ» και τάγμα πεζικού. Ο αφηγητής σημειώνει την αποτυχημένη απόπειρα του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ να πνιγεί στη θάλασσα και παραθέτει στοιχεία για το ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟ.
00:42:15:00
Διαδοχικές εικόνες στο σημείο όπου αυτοκτόνησε ο ΚΩΣΤΑΣ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, φωτογραφία της Χωροφυλακής του νεκρού ποιητή 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 1928, φωτογραφία του τάφου του ποιητή στην ΠΡΕΒΕΖΑ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ περιγράφει τις τελευταίες στιγμές του ποιητή και αναφέρεται στην τελική αναγνώριση του ποιητή μισό αιώνα μετά την αυτοκτονία του.
00:42:54:00
Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ αναφέρεται στη διαχρονικότητα της ποίησης του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Διαδοχικές εικόνες από την ΠΡΕΒΕΖΑ.
00:43:12:00
Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑΣ διαβάζει το ποίημά του «Ο ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΣΤΑΔΙΟΥ». Διαδοχικές εικόνες με φωτογραφία του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ ως φοιτητής, πλάνα από την οδό ΣΤΑΔΙΟΥ, πλάνα από ορεινό τοπίο.
00:44:40:00
Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ αναλύει το «καρυωτακικό παράδοξο» και ονοματίζει τους ποιητές που εμπνεύστηκαν στίχους από τον ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Παρεμβάλλονται πλάνα με χειρόγραφα.
00:45:03:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ. Η αφηγήτρια διαβάζει ποίημα του εμπνευσμένο από τον ποιητή ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Διαδοχικές εικόνες από το λιμάνι της ΠΡΕΒΕΖΑΣ, φωτογραφία του ΚΩΣΤΑ Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ με τον ΝΙΚΟ ΚΑΡΑΚΑΛΟ στο Π. ΦΑΛΗΡΟ (17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1925).
00:46:47:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, βιογραφία, λογοτέχνες, λογοτεχνία, ποιητές, ποίηση, αυτοκτονία
Αναφορές
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, ποιητής
Χ. Λ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ, αναπληρωτής καθηγητής ΑΠΘ
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ, συγγραφέας
ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑΣ, ποιητής
«ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ», ποιητική συλλογή
«ΝΗΠΕΝΘΗ», ποιητική συλλογή
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΝΟΜΟΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ, ΠΡΕΒΕΖΑ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Επιλογή κειμένων:
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ
Φωτογραφία:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
Ηχοληψία:
ΑΡΓΥΡΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Μακιγιάζ:
ΦΑΝΗ ΑΛΕΞΑΚΗ
Αφήγηση:
ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ
Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ – ΜΠΑΧ
Μοντάζ – μιξάζ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΡΕΜΗΣ
Κείμενο:
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ
Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Τεχνική επεξεργασία – μηχανήματα:
PPV Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Α. Ε.
Συνεργάσθηκαν:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΕΛΚΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ
Έρευνα:
ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ
Συνεργάτες εξωτερικού:
RADU GAINA
NIYAZI DALYANCI
Προμήθεια αρχειακού υλικού:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΚΙΝ/ΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ
Ευχαριστούμε θερμά:
Την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ στο ΚΑΪΡΟ
Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΒΑΦΗ
ΤΟ Ε. Λ. Ι. Α.
ΤΟ Ε. ΚΕ. ΒΙ
ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:48:29:06
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009