ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
Μέρος:1
0000008307
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008307
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ
ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
Μέρος:1
Χρονολογία Παραγωγής
1981
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Είδος
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ / ΘΕΑΤΡΟ / ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΕΡΤ
Περίληψη
Περιγραφή Περιεχομένου
Το θεατρικό έργο της ΦΩΦΗΣ ΤΡΕΖΟΥ, που παρουσιάζεται στη σειρά «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ» σε σκηνοθεσία του ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΖΑΜΑΝΗ, τοποθετείται σε ένα αγρόκτημα, κοντά σε ένα ποτάμι που φουσκώνει και απειλεί να τους πνίξει, κάποια Χριστούγεννα. Στο αγρόκτημα ζει μια πολυμελής οικογένεια σε αναμονή της μεγάλης κόρης που επιστρέφει παντρεμένη με τον σύζυγό της, ο οποίος θα μεταβάλλει την ήδη εύθραυστη οικογενειακή ισορροπία, καθώς θα έρθει σε σύγκρουση με τη δεσποτική χήρα μητέρα, που θέλει να «αποδείξει τα κυριαρχικά της δικαιώματα» απέναντι στους δικούς της. Οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες. Τον «σατανά» γαμπρό θα ερωτευτεί η μικρή κόρη της οικογένειας και θα θελήσει να φύγει μαζί του, ενώ η κλονισμένη υγεία της μεγάλης κόρης ολοένα και επιβαρύνεται. Στην τελευταία πράξη του δράματος ο γαμπρός εγκαταλείπει τη μικρή κόρη κι εκείνη απελπισμένη αφήνεται στο έλεος του ορμητικού ποταμού… Το έργο με καθημερινούς ανθρώπινους χαρακτήρες και τις ορατές ψυχολογικές τους διακυμάνσεις, που παρουσιάζει το σύγχρονο μεσοαστικό καθεστώς της ελληνικής επαρχίας, με διάχυτα τσεχοφικά και συμβολιστικά στοιχεία. Αποτελεί το τρίτο μέρος τριλογίας που γράφτηκε από τη συγγραφέα ΦΩΦΗ ΤΡΕΖΟΥ την περίοδο 1959-1962-τα άλλα έργα της τριλογίας είναι «ΟΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ» και «ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ».
Τίτλοι έναρξης.
00:02:51:00
Στο καθιστικό αστικού σπιτιού, σε κτήμα, στην επαρχία. Παραμονές Χριστουγέννων, από την μπαλκονόπορτα φαίνεται να χιονίζει. Σε αναμονή των νιόπαντρων της οικογένειας, που έρχονται αεροπορικώς από την ΑΘΗΝΑ. Ακούγεται χορευτική μουσική. Η ΤΖΕΝΗ (ΙΛΕΑΝΑ ΦΕΞΗ) σηκώνεται από την καθιστή πολυθρόνα, χορεύει και πηγαίνει να βάλει ένα ποτό, πίνει από το μπουκάλι. Μπαίνει η μεγαλύτερη ηλικιακά υπηρέτρια ΚΟΡΝΗΛΙΑ (ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΕΡΕΜΕΤΗ) με μια πιατέλα κουραμπιέδες. Διαμαρτύρεται για τη δυνατή μουσική και προτείνει στην ΤΖΕΝΗ να παίξει λίγο ήρεμη μουσική στο πιάνο, ενώ νοσταλγεί την ΚΑΤΙΑ, την αδελφή της ΤΖΕΝΗΣ, που λείπει. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ βλέπει το μπουκάλι με το ουίσκι άδειο, παραξενεύεται, η ΤΖΕΝΗ αντιδρά. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ επισημαίνει ότι οι νιόπαντροι που περιμένουν ενδέχεται να μην ταξιδέψουν λόγω κακοκαιρίας και συμμαζεύει τα βινύλια της ΤΖΕΝΗΣ. Η ΤΖΕΝΗ πηγαίνει στο δωμάτιό της, στεναχωρημένη με τη σκέψη ότι δεν θα έρθουν σήμερα αυτοί που με αγωνία περιμένει.
00:05:51:00
Η υπηρέτρια μαζεύει τους δίσκους που άκουγε πριν η ΤΖΕΝΗ. Φωνάζει τη νεαρή υπηρέτρια, τη ΜΑΡΙΓΩ (ΕΛΕΝΗ ΚΑΟΥΛΑ), εκείνη έρχεται. Η ΜΑΡΙΓΩ μιλά για τον παππού που την παρενοχλούσε σεξουαλικά. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ την προτρέπει να είναι πιο σεμνή για να αποφεύγονται τέτοια επεισόδια. Μπαίνει ο ΣΩΤΗΡΗΣ, γιος της ΚΟΡΝΗΛΙΑΣ (ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΛΟΥΚΑΔΗΣ), στέλνει ένα κλεφτό φιλί στη ΜΑΡΙΓΩ, ζητά την ΑΜΑΛΙΑ. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ τον επιπλήττει ότι παράτησε τη δουλειά του, εκείνος δικαιολογείται ότι πήγε μια βόλτα στην πόλη. Της ζητά να του επιτρέψει να αλλάξει δουλειά, εκείνη δεν του δίνει απάντηση. Ο ΣΩΤΗΡΗΣ λέει ότι θέλει να δει την ΑΜΑΛΙΑ για να τον διαβεβαιώσει για την ώρα άφιξης των νεόνυμφων. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ βγαίνει. Μένουν η ΜΑΡΙΓΩ και ο ΣΩΤΗΡΗΣ.
00:07:31:00
Ο ΣΩΤΗΡΗΣ δείχνει στη ΜΑΡΙΓΩ τα χρήματα που κέρδισε από την πώληση χριστουγεννιάτικων δένδρων και της ζητά δανεικά για να κάνει νέες αγορές, υποσχόμενος ότι θα της τα επιστρέψει με κέρδος. Εκείνη αρνείται. Τη γαργαλάει για να την πείσει να του τα δώσει. Μπαίνουν η ΚΟΡΝΗΛΙΑ και η ΑΜΑΛΙΑ (ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ) και βρίσκουν τη ΜΑΡΙΓΩ και τον ΣΩΤΗΡΗ να χαριεντίζονται. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ θυμίζει στη ΜΑΡΙΓΩ το σιγύρισμα που έχει αναλάβει και η ΑΜΑΛΙΑ λέει στον ΣΩΤΗΡΗ ότι σε λίγη ώρα πρέπει να ξεκινήσει για το αεροδρόμιο. Ο ΣΩΤΗΡΗΣ βγαίνει. Μένουν η ΑΜΑΛΙΑ και η ΚΟΡΝΗΛΙΑ.
00:09:02:00
Η ΑΜΑΛΙΑ και η ΚΟΡΝΗΛΙΑ μιλούν για τον ΣΩΤΗΡΗ και τη ΜΑΡΙΓΩ, η ΑΜΑΛΙΑ προτείνει να μην αφήνει τη ΜΑΡΙΓΩ χωρίς εργασία για να μην απασχολείται με τον ΣΩΤΗΡΗ. Μιλούν για τους νεόνυμφους-η νιόπαντρη είναι η ΚΑΤΙΑ, κόρη της ΑΜΑΛΙΑΣ, που παντρεύτηκε κρυφά με έναν νεαρό συγγραφέα στην Αθήνα. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ εύχεται ο νέος να είναι καλός ο γαμπρός, θυμάται τα πορίσματα των γιατρών για την κατάσταση της υγείας της ΚΑΤΙΑΣ και αναφέρει για πρώτη φορά στην ΑΜΑΛΙΑ τα παράπονα της ΚΑΤΙΑΣ, ότι δεν την αγαπούσε η ΑΜΑΛΙΑ. Η τελευταία επιπλήττει την ΚΟΡΝΗΛΙΑ ότι έπρεπε να την είχε πληροφορήσει για όλα αυτά και η ΚΟΡΝΗΛΙΑ απαντά ότι τότε δεν μπορούσε να τα ακούσει. Μπαίνει ο ΝΙΚΟΛΑΣ (ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΓΚΛΟΣ), σύζυγος της ΚΟΡΝΗΛΙΑΣ και πατέρας του ΣΩΤΗΡΗ, και περιγράφει την ανησυχία του σχετικά με το φουσκωμένο, λόγω της κακοκαιρίας, ποτάμι. Η ΑΜΑΛΙΑ λέει ότι μετά τις γιορτές θα επισκεφθεί την Αθήνα για να επιληφθεί του θέματος της δημοπρασίας του φράγματος κατά την υπόσχεση που έχει λάβει. Του λέει ότι πρέπει να τηλεφωνήσουν υπηρεσιακώς για να επιληφθεί προσωρινά ο στρατός. Ο ΝΙΚΟΛΑΣ τής λέει ότι θα έχει επισκέψεις για τον γάμο της κόρης της και εκείνη βεβαιώνει ότι θα τους δεχθεί με χαρά.
00:11:29:00
Μπαίνει ο ΠΑΠΠΟΥΣ, πεθερός της ΑΜΑΛΙΑΣ (ΣΠΥΡΟΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ), και ακολουθεί μια ευτράπελη σκηνή εστιασμένη στις παραξενιές του παππού: τον έχουν αφήνουν, λέει, να κρυώνει και επιμένει να συγυρίσει η ΜΑΡΙΓΩ-και όχι η ΚΟΡΝΗΛΙΑ!-το δωμάτιό του. Ο ΝΙΚΟΛΑΣ και ο ΠΑΠΠΟΥΣ, αφού ο δεύτερος εξαπολύει ένα υβρεολόγιο προς τις δύο κυρίες, βγαίνουν. Οι κυρίες τον ακούν στωικά. Μένουν η ΑΜΑΛΙΑ και η ΚΟΡΝΗΛΙΑ.
00:13:05:00
Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ σχολιάζει τη «γεροντική άνια» του ΠΑΠΠΟΥ. Αλυχτούν σκυλιά, η ΚΟΡΝΗΛΙΑ το ερμηνεύει ως σημάδι άφιξης των νεόνυμφων, η ΑΜΑΛΙΑ το αποκλείει. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ σπεύδει να ανοίξει. Έρχεται κάποιος άλλος.
00:13:22:00
Ακούγονται από την πόρτα φωνές καλωσορίσματος. Μπαίνει ο φίλος και γιατρός της οικογένειας ΓΙΩΡΓΟΣ (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΣ) μαζί με την ΚΟΡΝΗΛΙΑ. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ εκφράζει την ανησυχία της για τον καιρό και τον ερχομό του νιόπαντρου ζευγαριού, ο ΓΙΩΡΓΟΣ την καθησυχάζει. Λέει ότι δεν πρόκειται να μείνει πολύ. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ φεύγει. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ προτείνει στην ΑΜΑΛΙΑ να πάνε στο αεροδρόμιο για να υποδεχθούν την ΚΑΤΙΑ κι εκείνη αρνείται, θεωρώντας το «μικροαστικό»-κατά την αντίληψη του γαμπρού της-και περιγράφει τις θεωρίες του γαμπρού της σχετικά με την «τέλεια απελευθέρωση από την αστική μυθολογία». Ο ΓΙΩΡΓΟΣ της υποδεικνύει ότι δεν πρέπει να ταυτίζει την ΚΑΤΙΑ με τον σύζυγό της.
00:15:22:00
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ επιλέγει να μείνει και οι δυο τους συνομιλούν για το φουσκωμένο ποτάμι. Μπαίνει η ΤΖΕΝΗ, μιλά επίμονα για τον καιρό, για την πλήξη που νιώθει στο χωριό και για την επιθυμία της να πάει στην ΑΘΗΝΑ, με την πρόφαση να παρακολουθήσει το φροντιστήριο για τις εξετάσεις της. Η μητέρα της δεν της το επιτρέπει. Αλυχτούν σκυλιά, σημάδι ότι κάποιος ήρθε. Η ΤΖΕΝΗ πηγαίνει να ανοίξει.
00:17:23:00
Η ΤΖΕΝΗ ανοίγει την πόρτα, μπαίνει η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ (ΡΕΝΑ ΒΕΝΙΕΡΗ), θεία της ΚΑΤΙΑΣ από την πλευρά του πατέρα της, και ο σύζυγός της ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ (ΣΠΥΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ), δήμαρχος, για να υποδεχτούν τους νεόνυμφους από την ΑΘΗΝΑ. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ μιλά για την ΚΑΤΙΑ και εκφράζει την πικρία της που δεν πήγε στο αεροδρόμιο για να την υποδεχτεί. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ μιλά με τον γιατρό για τον λόγο του στο τοπικό συμβούλιο, στον οποίον επαίρεται ότι τους τα έψαλε για τα καλά. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ τον επιπλήττει σχετικά με την αποφυγή να θέσει στην πρώτη γραμμή το θέμα του ποταμού. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ το μεταθέτει στον νομάρχη. Το θέμα της συζήτησης οδηγείται στο πόσο μέτρια μαγείρισσα είναι η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ. Η διάθεση της παρέας είναι ευτράπελη, η ΤΖΕΝΗ παρακολουθεί τη σκηνή χωρίς να μιλάει, γελάει όμως.
00:19:09:00
Οι νιόπαντροι φτάνουν από την ΑΘΗΝΑ. Το νιόπαντρο ζευγάρι, η ΚΑΤΙΑ (ΑΝΝΑ ΓΕΡΑΛΗ) και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ (ΝΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΗΣ), συγγραφέας, μπαίνουν σιωπηρά-έμπνευση της ΚΑΤΙΑΣ. Η ΚΑΤΙΑ μιλά για τον φόβο της από το ταξίδι λόγω της κακοκαιρίας. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ της εκφράζει τη στεναχώρια της που δεν την υποδέχθηκε στο αεροδρόμιο και η ΚΑΤΙΑ της απαντά ότι δεν χρειαζόταν, γιατί στον ΔΗΜΗΤΡΗ δεν αρέσουν οι υποδοχές. Η ΚΑΤΙΑ συστήνει τον ΔΗΜΗΤΡΗ στην ΤΖΕΝΗ, εκείνος της λέει ότι νόμιζε από τις περιγραφές ότι θα ήταν πολύ μικρή, και η ΤΖΕΝΗ παραπονιέται γι’ αυτό. Η ΚΑΤΙΑ συστήνει στον άνδρα της και τον ΓΙΩΡΓΟ, οι δυο τους φλυαρούν. Η ΚΑΤΙΑ μιλά για το πόσο ήθελε να επιστρέψει στο σπίτι της στο χωριό. Μιλά για τις κούκλες της που «αυτοκτονούσαν», τις κούκλες «που στραγγάλιζε η ίδια το προηγούμενο βράδυ». Η ΑΜΑΛΙΑ προσπαθεί να μη δώσει σημασία στο γεγονός, το ίδιο και ο ΓΙΩΡΓΟΣ. Η ΚΑΤΙΑ επιμένει στο θέμα. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ αναγγέλλει το δείπνο. Η ΚΑΤΙΑ ζητά να δει τον παππού και πληροφορείται ότι θα έρθει αργότερα στο τραπέζι. Πηγαίνουν για το φαγητό.
00:24:46:00
. Ο παππούς βγαίνει από το δωμάτιό του και έρχεται στο καθιστικό στο οποίο δεν υπάρχει κανένας. Με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο αντίληψης παρατηρεί ότι δεν βρίσκει κανέναν όποτε τον χρειάζεται. Κάθεται στην κουνιστή πολυθρόνα, λικνίζεται. Μπαίνει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ από την τραπεζαρία. Ο παππούς του κάνει μια σχετική ανάκριση και τον «εμπαίζει». Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ απαντά με στωικότητα και του ζητά να δει τη συλλογή με τις πεταλούδες του (μέσα από την «ανάκριση» πληροφορούμαστε ότι ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ είναι συγγραφέας και ότι παράτησε την ιατρική στο δεύτερο έτος). Ο παππούς παίρνει μέσα στο δωμάτιό του τον ΔΗΜΗΤΡΗ για να του δείξει τη συλλογή με τις πεταλούδες. Βγαίνουν.
00:27:39:00
Άνοιξη. Οι νιόπαντροι από την ΑΘΗΝΑ είναι στο χωριό. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ βγαίνει με το κλουβί με το πουλί. Βγαίνουν και ο ΣΩΤΗΡΗΣ και η ΜΑΡΙΓΩ, κυνηγιούνται. Έρχεται ο ΓΙΩΡΓΟΣ, τον έχει καλέσει η ΑΜΑΛΙΑ. Ζητά από την ΚΟΡΝΗΛΙΑ να τη φωνάξει να μιλήσουν στην αυλή. Έρχεται και ο ΝΙΚΟΛΑΣ με κρασί για να γιορτάσουν το γεγονός της έναρξης των προστατευτικών έργων στο ποτάμι. Έχει βγει στην αυλή και η ΑΜΑΛΙΑ. Ο ΝΙΚΟΛΑΣ αναρωτιέται σχετικά με το παρασκηνιακό μέρος των εργασιών στο αφρισμένο ποτάμι. Μόλις ο ΝΙΚΟΛΑΣ βλέπει την ΑΜΑΛΙΑ αλλάζει θέμα συζήτησης. Η ΑΜΑΛΙΑ ρωτά τον ΓΙΩΡΓΟ για το τι έλεγε πριν ο ΝΙΚΟΛΑΣ και της απαντά την αλήθεια. Η ΑΜΑΛΙΑ δηλώνει ότι πιστεύει ότι τα λόγια αυτά τα βάζει να τα λέει ο γαμπρός της ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ, και ότι θέλει συνένοχό του την ΤΖΕΝΗ. Φωνάζει την ΚΟΡΝΗΛΙΑ για να τη ρωτήσει πού είναι η ΤΖΕΝΗ και εκείνη επιβεβαιώνει ότι λείπει περίπατο με τον ΔΗΜΗΤΡΗ. Όταν φεύγει η ΚΟΡΝΗΛΙΑ από την αυλή, η ΑΜΑΛΙΑ εκφράζει τους φόβους της στον ΓΙΩΡΓΟ ότι ο γαμπρός της προσπαθεί να πείσει τους χωριανούς να μην έρθουν στα εγκαίνια των εργασιών και ζητά από τον ΓΙΩΡΓΟ να πάνε και οι ίδιοι εκεί. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ φοβάται ότι η ΑΜΑΛΙΑ θα μαλώσει με τον γαμπρό της, εκείνη το αποκλείει. Εν τω μεταξύ περνάει η ΜΑΡΙΓΩ χωρίς να την αντιληφθούν. Η ΑΜΑΛΙΑ επιμένει να πάνε, ο ΓΙΩΡΓΟΣ διστάζει, φοβούμενος ότι η ΑΜΑΛΙΑ θα παραφερθεί. Βγαίνουν.
00:32:07:00
Η ΜΑΡΙΓΩ κρυμμένη πίσω από ένα περβάζι παραφυλάει για το ποιος έρχεται. Βγαίνει ο ΠΑΠΠΟΥΣ με ένα δίχτυ ψαρέματος. Τη βλέπει και την ανακρίνει, εκείνη απαντά ότι ήταν στον σταύλο. Ο ΠΑΠΠΟΥΣ την επιπλήττει ότι δεν έρχεται όταν τη φωνάζει, εκείνη απολογείται ότι δεν την αφήνει η ΚΟΡΝΗΛΙΑ. Εν τω μεταξύ μπαίνει η ΚΟΡΝΗΛΙΑ και ζητάει από τη ΜΑΡΙΓΩ να ετοιμάσουν το τραπέζι για το βράδυ, ο ΠΑΠΠΟΥΣ εκνευρίζεται. Φεύγουν ο ΠΑΠΠΟΥΣ με τη ΜΑΡΙΓΩ, η ΚΟΡΝΗΛΙΑ μόνη σιγομουρμουρίζει και βρίζει «γεροκολασμένο» τον ΠΑΠΠΟΥ.
00:33:19:00
Έρχονται απ’ έξω ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ και η ΤΖΕΝΗ, κρατιούνται χέρι-χέρι. Μιλούν για τις σπουδές της. Η μητέρα της αποφάσισε γι’ αυτήν να γίνει γεωπόνος, λόγω του κτήματος που έχουν στην κατοχή τους, ενώ η ΤΖΕΝΗ θα ήθελε να γίνει γιατρός. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ προσπαθεί να της διδάξει ότι πρέπει να ανακαλύψει μόνη της αυτό που της αρέσει και η ΚΑΤΙΑ του λέει ότι το δεν έχει βρει ακόμη. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ της μιλά για τις θεωρίες του για τη ζωή, τη σχέση εξουσίας μεταξύ γονέων και παιδιών, την απελευθέρωση από τους γονείς. Ακούνε φωνές, σημάδι ότι κάποιοι έρχονται. Είναι η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ και ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ. Η ΤΖΕΝΗ και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ βγαίνουν για να μην τους συναντήσουν.
00:37:09:00
Είναι η ημέρα των εγκαινίων των έργων του φράγματος στο ποτάμι. Έχουν έρθει η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ και ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ. Η ΤΖΕΝΗ και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ βγαίνουν για να μην τους συναντήσουν. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ λέει ότι νόμιζε ότι άκουσε την ΤΖΕΝΗ στην αυλή, ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ εκφράζει το ότι δεν έχει καμιά διάθεση να δει τον Νομάρχη. Μπαίνει η ΚΟΡΝΗΛΙΑ, μετά από κάλεσμα του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ, λέει πως είναι όλοι στο σπίτι. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ρωτάει για την ΚΑΤΙΑ, της λέει να μην την ενοχλήσει από το πρωινό χουζούρι. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ επαινεί τον ΔΗΜΗΤΡΗ ότι ξυπνά νωρίς για το μεροκάματο, μιλά επικριτικά για την ΑΜΑΛΙΑ λέγοντας ότι πέταξε τη ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ έξω από το κτήμα. Εκείνη απαντά ότι αυτός ήθελε να πουλήσουν το μερίδιό της, ενώ εκείνος εξηγεί ότι το έκανε επειδή έπαιρνε ψίχουλα για εισόδημα.
00:39:29:00
Από το σπίτι βγαίνει η ΚΑΤΙΑ και συναντά στην αυλή τη θεία της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ και τον ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ. Η ΚΑΤΙΑ παραπονιέται ότι η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ δεν τους επισκέπτεται και η τελευταία δικαιολογείται με τα συνήθη προβλήματα υγείας της. Η ΚΑΤΙΑ μιλά για τη ζεστασιά από το τζάκι, για τον ΔΗΜΗΤΡΗ που συχνοβγαίνει, και η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ την προτρέπει να αρχίσει και εκείνη τις εξόδους. Η ΚΑΤΙΑ λέει ότι ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ άρχισε πάλι να γράφει, ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ρωτά αν έχει κάτι δημοσιεύσει και εκείνη απαντά ότι το πρώτο του βιβλίο τής το έχει αφιερώσει. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ της ζητά να του το δώσει για να το διαβάσει.
00:41:12:00
Έρχονται από το σπίτι η ΤΖΕΝΗ και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ δηλώνει ειρωνικά στον ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ότι θα του δώσει «μερικά κιλά» από το βιβλίο του για τη Δημοτική Βιβλιοθήκη και ρωτά τη ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ για την απουσία της όλο αυτόν τον καιρό, τόσο που φαντάστηκε ότι την απογοήτευσε η επιλογή της ΚΑΤΙΑΣ για τον σύζυγό της. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ συζητούν με τον ΔΗΜΗΤΡΗ για την ανάπτυξη της περιοχής. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ δηλώνει ότι θα προτιμούσε να υπάρχει ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα στην περιοχή και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ χλευάζει το δημαγωγικό στοιχείο που εμπεριέχει η ανάπτυξη του φράγματος του ποταμού. Η ΚΑΤΙΑ παρατηρεί ότι έρχεται η μητέρα της.
00:43:00:00
Έρχεται η ΑΜΑΛΙΑ και ο ΓΙΩΡΓΟΣ. Χαιρετούν και ο ΓΙΩΡΓΟΣ ανακοινώνει ότι ο Νομάρχης έχει έκτακτη σύσκεψη πριν από τα εγκαίνια των εργασιών της Νομαρχίας με το νέο συμβούλιο. Η ΑΜΑΛΙΑ μιλά για τον ενθουσιασμό που επικρατεί στο χωριό λόγω των εγκαινίων. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ειρωνεύεται την ΑΜΑΛΙΑ σχετικά με την ανάληψη των έργων στο ποτάμι. Γίνεται μια στιχομυθία με το «αναρχικό»-όπως το χαρακτηρίζει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ποτάμι και το «ύπουλο»-όπως το χαρακτηρίζει η ΑΜΑΛΙΑ. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ αναφέρεται στο κήρυγμα ενός χωρικού σχετικά με τα οφέλη από τα μεγάλα έργα μόνο των εταιρειών και των μεγάλων συμφερόντων. Η συζήτηση στρέφεται γύρω από την επίσκεψη της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ στην ΑΘΗΝΑ, και με την ευκαιρία η ΑΜΑΛΙΑ της ζητά να πάρει μαζί της και την ΤΖΕΝΗ για να παρακολουθήσει το φροντιστήριο για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο. Η ΤΖΕΝΗ αρνείται λέγοντας ότι μπορεί να διαβάσει και στο χωριό. Η ΑΜΑΛΙΑ και η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ πάνε να φρεσκαριστούν για τα εγκαίνια και η ΑΜΑΛΙΑ ζητά και από την ΤΖΕΝΗ να έρθει μαζί. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ περιπαίζει τη ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ. Μπαίνουν στο σπίτι όλοι εκτός από τον ΔΗΜΗΤΡΗ και την ΚΑΤΙΑ.
00:46:11:00
Στην αυλή μένουν ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ και η ΚΑΤΙΑ. Η ΚΑΤΙΑ λέει πόσο μισεί τον θείο της ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ, επειδή βασανίζει τη θεία της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ και ότι η θεία της νιώθει μόνη και συμπληρώνει ότι και η ίδια φοβάται τη μοναξιά. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ προσπαθεί να την καθησυχάσει, λέγοντας ότι όλο αυτό σχετίζεται με τα «φαντάσματα» του παρελθόντος. Η ΚΑΤΙΑ του ζητά να πάνε μαζί τους, ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ της απαντά διπλωματικά να πάει πρώτα να ετοιμαστεί. Φιλιούνται. Η ΚΑΤΙΑ μπαίνει στο σπίτι, ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ μένει μόνος.
00:47:53:00
Στην αυλή μόνος ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ, έρχεται ο ΣΩΤΗΡΗΣ και ζητάει να του μιλήσει ιδιωτικά. Ο ΣΩΤΗΡΗΣ του ζητά να μιλήσει, κρυφά από την ΑΜΑΛΙΑ, στους μηχανικούς να τον προσλάβουν στις «φαγάνες» και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ του υπόσχεται ότι θα τον βοηθήσει. Του ζητάει να κρατήσει την όλη συζήτηση μυστική-ακόμα και από τη ΜΑΡΙΓΩ. Ο ΣΩΤΗΡΗΣ ακούει τη ΜΑΡΙΓΩ, και, μη θέλοντας να τη δει, φεύγει. Μπαίνει η ΜΑΡΙΓΩ και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ της κλείνει ερωτικό ραντεβού. Εκείνη γελάει και φεύγει.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ
Παραγωγός:
ΒΙΚΥ ΜΟΥΝΔΡΕΑ
Σκηνοθεσία:
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΖΑΜΑΝΗΣ
Συγγραφέας θεατρικού έργου:
ΦΩΦΗ ΤΡΕΖΟΥ
Μουσική επιμέλεια:
ΕΥΡΙΣ ΠΑΡΙΤΣΗΣ
Σκηνικά – Κοστούμια
ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΝΤΟΥΔΗΣ
Πρωταγωνιστούν με τη σειρά που εμφανίζονται:
ΙΛΕΑΝΑ ΦΕΞΗ
ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΕΡΕΜΕΤΗ
ΕΛΕΝΗ ΚΑΟΥΛΑ
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΛΟΥΚΑΔΗΣ
ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΓΚΛΟΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΣ
ΡΕΝΑ ΒΕΝΙΕΡΗ
ΣΠΥΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΝΝΑ ΓΕΡΑΛΗ
ΝΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΗΣ
Διεύθυνση φωτισμού:
Γ. ΜΑΚΡΙΝΟΣ
Βοηθοί:
Ν. ΣΑΒΒΑΚΗΣ
Δ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάμερες:
Λ. ΔΑΡΜΗΣ
Κ. ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ
Π. ΠΟΥΛΟΣ
Ι. ΣΚΟΥΡΤΗΣ
Ρύθμιση εικόνας:
Γ. ΝΑΣΙΑΚΟΥ
Ε. ΖΟΛΙΝΔΑΚΗ
Μίξη εικόνας:
Σ. ΤΣΟΛΑΚΗΣ
Ν. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ρύθμιση ήχου:
Χ. ΒΡΑΤΟΛΗΣ
Ε. ΦΑΤΟΥΡΟΣ
Μπούμαν:
Μ. ΔΑΛΕΖΙΟΣ
Μαγνητική εγγραφή:
Σ. ΤΖΕΡΑΝΗΣ
Ν. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
Βίντεο μοντάζ:
Α. ΛΑΖΟΣ
Η. ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ
Κεντρικός έλεγχος:
Γ. ΒΥΖΙΚΙΔΗΣ
Τεχνικός προϊστάμενος:
Γ. ΡΕΒΙΝΘΗΣ
Συντονιστές σκηνής:
Β. ΚΑΚΑΒΑΣ
Ν. ΒΑΡΕΛΑΣ
Μακενίστας:
Γ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗΣ
Μακέτες:
ΜΙΡΕΛΛΑ ΖΑΧΑΡΙΟΥΔΑΚΗ
Φωτογραφίες:
Σ. ΓΟΓΩΝΗΣ
Π. ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ
Κατασκευή σκηνικών:
Γ. ΒΑΡΘΑΛΗΣ
Κ. ΛΕΓΑΚΗΣ
Α. ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ν. ΓΑΛΑΤΗΣ
Λ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ
Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Π. ΚΟΤΤΑΡΑΣ
Π. ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ. ΚΑΛΦΑΓΙΑΝΝΗΣ
Ράπτης:
Ι. ΜΑΝΟΛΑΚΗΣ
Ζωγράφοι σκηνικών:
Θ. ΜΠΕΓΝΗΣ
Γ. ΤΣΙΚΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Β. ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
Α. ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός Παραγωγής:
ΜΑΜΙΚΑ ΛΙΒΑ
Βοηθός σκηνοθέτη:
Α. ΚΟΥΡΤΗΣ
Αμπιγιέζ:
ΚΙΤΣΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:50:30:05
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
02/11/2009