ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ
0000008168
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στη συγγραφέα ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008168
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ
Χρονολογία Παραγωγής
2001
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στη συγγραφέα ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η συγγραφέας ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, 1881-ΑΘΗΝΑ, 1962) και η σχέση της γυναίκας διανοούμενης, της οποίας το πνευματικό υλικό συντίθεται από την αστική της καταγωγή και από τις αριστερές αντιλήψεις, που αφουγκράζεται στο περιβάλλον της υπαίθρου αρχικά και του άστεως έπειτα, εξετάζεται στο επεισόδιο της σειράς «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ». Σύζυγος δύο σημαντικών ανδρών, του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και του ΜΑΡΚΟΥ ΑΥΓΕΡΗ και αδελφή της ΕΛΛΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ, λαμβάνει τυπική και ουσιαστική μόρφωση μέσα στον κύκλο των λογίων που της παρέχει η οικογένειά της. Καταπιεσμένη από την τοπική κοινωνία του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, έρχεται στην ΑΘΗΝΑ με τον ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, τον οποίον και παντρεύεται για να χωρίσει αργότερα, και εντάσσεται στην αριστερή παράταξη. Επιχειρεί τη συγγραφή πρωτοδημοσιεύοντας ποιήματά της το 1906, και συνεργάζεται με πλήθος αριστερών και μη περιοδικών. Πότε «μεσαιωνικών» αντιλήψεων πότε ριζοσπάστισσα η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στα γραπτά της θα μιλήσει για την τοπική κοινωνία και για τη θέση της γυναίκας σε αυτήν, για τα νέα ήθη στις σχέσεις των δύο φύλων, για τη γεροντική ηλικία, σε μια γραφή που μετασχηματίζεται αδιάλειπτα τόσο θεματικά όσο και μορφικά, συχνά ορμώμενη από τις ψυχολογικές συγκρούσεις και τα ηθικά διλήμματα της συγγραφέως. Υπηρετώντας άλλοτε δογματικά άλλοτε αιρετικά την Αριστερά, τα ωριμότερά της δείγματα γραφής θα τα παρουσιάσει όταν απαλλάσσεται από την υποχρέωση που νιώθει προς τη στρατευμένη τέχνη. Το επεισόδιο εστιάζει και στην απουσία του ονόματός της από τις ιστορίες της νεοελληνικής λογοτεχνίας, μολονότι η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ εκπροσωπεί μία από τις πρώτες γυναίκες διανοούμενες της νεότερης ΕΛΛΑΔΑΣ. Η επική νεοελληνική εποχή του τέλους του 19ου και του πρώτου μισού του 20ού αιώνα, οπότε ζει και δρα η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, παρουσιάζεται στα αρχειακά οπτικοακουστικά ντοκουμέντα.
Τίτλοι έναρξης.
00:01:30:00
Τίτλος επεισοδίου: «ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ». Φωτογραφία της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. Φωτογραφία της γενέτειρας της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ και πλάνα από την περιοχή. Ο αφηγητής ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΣΤΑΝΑΣ αναφέρεται στη γέννηση της συγγραφέως στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ το 1881, επί τουρκικής κατοχής, και μιλά για το ΗΡΑΚΛΕΙΟ της εποχής, που ζούσε ακόμα και τότε για μια ζωή «μεσαιωνική».
00:01:51:00
Πλάνα από το μεσαιωνικό κάστρο της πόλης, καθώς ο αφηγητής μιλάει για την επικοινωνία των ανθρώπων της εποχής, των αστών και εκείνων της υπαίθρου, με τις τέσσερις πύλες που παρουσιάζει η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στο έργο της.
00:02:13:00
Σελίδα από το μυθιστόρημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΙ». Η αφηγήτρια διαβάζει το απόσπασμα από το κείμενο πλάνα από την περιοχή του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ.
00:02:38:00
Πλάνα από το ΗΡΑΚΛΕΙΟ της ΚΡΗΤΗΣ και σχετικό φωτογραφικό υλικό. Ο αφηγητής αναφέρεται στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ της εποχής της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και στο συνονθύλευμα των πολιτισμών που το αποτελούσαν. Ο αφηγητής αναφέρεται στην οικογένεια της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, η οποία ήταν από τις λογιότερες του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, και για τη σχέση της με τους Τούρκους.
00:03:37:00
Η επίκουρος καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ αναφέρεται στη λογιοσύνη της οικογένειας της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, στην εργασία του πατέρα της ως τυπογράφου-διευθυντή εφημερίδας και για τη βιβλιοθήκη που διέθετε. Πλάνα από τη Βιβλιοθήκη του ΗρακλεΊου.
00:03:57:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ αναφέρεται στην οικογένεια της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, και στα αδέλφια της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ, ΛΕΥΤΕΡΗ και ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ.
00:04:04:00
Φωτογραφία των τεσσάρων αδελφών της οικογένειας ΑΛΕΞΙΟΥ, ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ, ΕΛΛΗΣ, ΛΕΥΤΕΡΗ και ΡΑΔΑΜΑΝΘΥ. Η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ υπήρξε η μεγαλύτερη αδελφή, κατά τις αναφορές του αφηγητή.
00:04:17:00
Πλάνα από φιλμ αρχείου από την απελευθέρωση της ΚΡΗΤΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στη λογιοσύνη της οικογένειας ΑΛΕΞΙΟΥ και στα αρχαιοελληνικά ονόματα των αδελφών. Μιλά και για την καταγωγή του ονόματος του αδελφού της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ΡΑΔΑΜΑΝΘΥ (ήρωα στον οποίον αποδίδεται ο εκπολιτισμός του νησιού και η θέσπιση των πρώτων νόμων), στον πατέρα της, ΣΤΥΛΙΑΝΟ ΑΛΕΞΙΟΥ, για τον οποίον η ΓΑΛΑΤΕΙΑ μιλά με τα εγκωμιαστικότερα λόγια στο αυτοβιογραφικό της μυθιστόρημα, απόσπασμα από το οποίο διαβάζει η αφηγήτρια, και στον επίσης γόνο της οικογένειας ΑΛΕΞΙΟΥ, ΣΤΥΛΙΑΝΟ, αρχαιολόγο, ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Κρήτης και αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Πλάνα με τον ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ, με τον Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ. Ο αφηγητής αναφέρεται στο «κληρονομικό» χάρισμα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ να έχει τα εχέγγυα να γίνει μια από τις πρώτες γυναίκες διανοούμενες.
00:05:59:00
Εξώφυλλο το μυθιστορήματος της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΙ» (πρώτη έκδοση 1957). Ο αφηγητής αναφέρεται στην «ανταρσία» της σκέψης της συγγραφέως. Φωτογραφία νεαρής κοπέλας και αστών της εποχής. Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ εμφανίζεται αργότερα στο πλάνο, αναφέρεται στον νιτσεϊσμό, ένα ρεύμα που συχνά οδηγούσε τους αστούς των αρχών του 20ού αιώνα σε αντισυμβατικές συμπεριφορές, εξηγώντας έτσι εν πολλοίς τη συμπεριφορά της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:06:28:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ αναφέρεται στη χρήση ψευδωνύμου από τη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και αργότερα, όταν πλέον συνδέεται με τον ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ο οποίος χρησιμοποιούσε το ψευδώνυμο ΠΕΤΡΟΣ ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ, εκείνη αυτοαποκαλείται λογοτεχνικά ΠΕΤΡΟΥΛΑ ΨΗΛΟΡΕΙΤΗ. Χειρόγραφα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:06:41:00
Εξώφυλλο του μηνιαίου καλλιτεχνικού περιοδικού «ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ», σε τεύχος του οποίου δημοσίευσε-πρώτη φορά το 1906, χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο LALO DE CASTRO-η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ενώ διέμενε στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ της ΚΡΗΤΗΣ, κείμενά της που έθιγαν τους Ηρακλειώτες συμπολίτες της, κατά τις αναφορές του αφηγητή.
00:06:57:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ παραθέτει την αντίδραση (σκίσιμο των σελίδων) των Ηρακλειωτών όταν έβλεπαν τα κείμενα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στο περιοδικό «ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ», που κυκλοφορούσε στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ της ΚΡΗΤΗΣ.
00:07:09:00
Εξώφυλλο του περιοδικού «ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ», καθώς ο αφηγητής περιγράφει το είδος των κειμένων της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, που δημοσίευσε στο περιοδικό, προκαλώντας την αντίδραση των Ηρακλειωτών της εποχής: επιστολές στις οποίες προέτρεπε τον ηρακλειώτικο κόσμο να απέχει από την τρυφηλή και να οδηγηθεί στην οικογενειακή ζωή. Αναμνηστική φωτογραφία αστών.
00:07:30:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ σχολιάζει το περιεχόμενο των επιστολών της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, η οποία διατηρούσε μια στάση κριτική μεν για την κοινωνία της εποχής και πουριτανική ταυτόχρονα, κυρίως λόγω της θέσης που πρέσβευε για τη γυναίκα, όπως θα συμπληρώσει ο αφηγητής. Οικογενειακές φωτογραφίες, φωτογραφίες από Παρθεναγωγεία.
00:08:15:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ αναφέρεται στην αντισυμβατική συμπεριφορά της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ όταν γνώρισε τον ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:08:21:00
Φωτογραφία θεατρικής παράστασης και άλλη με συμμαθητές του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ: από αριστερά: ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ, ΜΑΝΟΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ, ΝΙΚΟΣ KΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ και ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗΣ (1905). Ο αφηγητής αναφέρει ότι η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ντυνόταν ανδρικά για να συναντήσει τον αγαπημένο της ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, λόγω των περιορισμών που της έθετε η κλειστή κοινωνία του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ.
00:08:39:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ αναφέρεται στις κρυφές συναντήσεις της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ και του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:08:46:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από το ΗΡΑΚΛΕΙΟ της ΚΡΗΤΗΣ και φωτογραφία νεαρών μαθητριών σε παρθεναγωγείο. Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα κειμένου του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Ο ΝΟΥΜΑΣ» το 1909 στο οποίο σκιαγραφεί τη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και παρουσιάζει την πρώτη νουβέλα της “RIDI PAGLIAZZO”, («ΓΕΛΑ ΠΑΛΙΑΤΣΟ»). Παρουσιάζεται η «παράνομη» σχέση του ζευγαριού, που «κλέφτηκε» και ήρθε στην ΑΘΗΝΑ το 1910. Φύλλο του περιοδικού «Ο ΝΟΥΜΑΣ», φωτογραφίες εκπροσώπων τοπικής κοινωνίας, φωτογραφία ανδρών, μεταξύ τους διακρίνεται η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ντυμένη ανδρικά, οικογενειακές φωτογραφίες των ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΔΩΝ, φωτογραφία του ζεύγους, φωτογραφία της ΑΘΗΝΑΣ, κάρτα εποχής με χρονολογία 1910.
00:10:08:00
Φωτογραφικό υλικό με τον ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στις δύσκολες συνθήκες ζωής του ζεύγους ΝΙΚΟΥ και ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ-φτώχεια, ψυχολογική πίεση και αποξενωτική συμπεριφορά του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:10:22:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ βεβαιώνει τους εξουθενωτικούς ρυθμούς εργασίας του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και τη «λευκή»-ή τουλάχιστον προβληματική-ερωτική τους σχέση. Φωτογραφία του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:10:36:00
Φωτογραφίες της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. Ο αφηγητής μιλά για τη διάψευση της νεαρής συγγραφέως, που την οδήγησε σε ψυχική ανισορροπία, ενώ η αφηγήτρια αναφέρει τα λόγια της αδελφής της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΛΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ: «Άγχος θανάτου την κυνηγά», παρά ταύτα όμως ένα χρόνο αργότερα το παράνομο ζευγάρι θα παντρευτεί στην εκκλησία του νεκροταφείο στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ της ΚΡΗΤΗΣ «μέσα σε πένθιμα στεφάνια από κηδείες». Πανοραμική φωτογραφία του ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ της ΚΡΗΤΗΣ.
00:11:04:00
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ χαρακτηρίζει την επιλογή του γάμου του παράνομου ζευγαριού ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ και ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στην εκκλησία του νεκροταφείο στο ΗΡΑΚΛΕΙΟ της ΚΡΗΤΗΣ ως πράξη επαναστατική.
00:11:06:00
Εξώφυλλο και σελίδες από το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΙ». Ο αφηγητής σημειώνει ότι η σχέση της συγγραφέως με τον ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ τροφοδότησε τον πυρήνα του μυθιστορήματος, στο οποίο ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ αντιμετωπίζεται «με πικρία και διάθεση καταγγελίας», ενώ η ηρωίδα της, η ΔΑΝΑΗ, παρουσιάζεται ως ένα πλάσμα ανυπεράσπιστο απέναντι στην ανδρική μοναρχία. Το μυθιστόρημα αντιπαραβάλλεται με εκείνο της αδελφής της, ΕΛΛΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ, με τίτλο «ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΓΑΛΟΣ», στο οποίο υπερασπίζεται τον ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. Φωτογραφία του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, φωτογραφία της ΕΛΛΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ και της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και του ζεύγους.
00:12:10:00
Πλάνα από το χωριό ΚΡΑΣΙ, χαμηλότερα από το οροπέδιο του ΛΑΣΙΘΙΟΥ, τόπο καταγωγής της οικογένειας ΑΛΕΞΙΟΥ. Ο αφηγητής αναφέρεται στον παραθερισμό του ζεύγους, αλλά και των στενών φίλων τους (ΜΑΡΚΟΣ ΑΥΓΕΡΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ, ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ), στο ΚΡΑΣΙ το 1912, και στο ειδύλλιο της ΕΛΛΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ με τον ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ. Η αφηγήτρια διαβάζει χωρία από κείμενο της ΕΛΛΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ από τις αναμνήσεις της στο ΚΡΑΣΙ. Φωτογραφία των φίλων του ζεύγους, πλάνα από το σπίτι των ΑΛΕΞΙΟΥ, φωτογραφία της ΕΛΛΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ, φωτογραφία του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ.
00:13:30:00
Φωτογραφία του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. Ο αφηγητής σημειώνει, χωρίς να λύνει, το θέμα του κατά πόσον ήταν «λευκή» η σχέση του ζεύγους ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ και ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΑΚΗ, πάντως γεγονός ήταν ο δεκαοκταετής γάμος τους.
00:13:44:00
Πλάνα από διαδρομή στην ΕΥΡΩΠΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στα ταξίδια του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και στις «φλογερές επιστολές» που έστελνε ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ στην ΓΑΛΑΤΕΙΑ. Έκδοση του επιστολών του ΝΙΚΟΥ προς τη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ που συγκεντρώθηκαν σε τόμο με τίτλο «ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΕΙΑ» (1958).
00:14:00:00
Πλάνα και φωτογραφίες από την περιοχή της Δεξαμενής στο ΚΟΛΩΝΑΚΙ, όπου διέμενε η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ τον καιρό που ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ταξίδευε στην ΕΥΡΩΠΗ. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ήταν το «αγαπημένο παιδί» των ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΡΚΑΒΙΤΣΑ, ΙΩΑΝΝΗ ΚΟΝΔΥΛΑΚΗ, ΙΩΑΝΝΗ ΓΡΥΠΑΡΗ, ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΜΑΛΑΚΑΣΗ. Φωτογραφίες των ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΡΚΑΒΙΤΣΑ, ΙΩΑΝΝΗ ΚΟΝΔΥΛΑΚΗ, ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΜΑΛΑΚΑΣΗ, κατά τις αναφορές της αδελφής της, ΕΛΛΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ.
00:14:22:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ αναφέρεται στη σκληρή κριτική που ασκούσε η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στις γυναίκες της εποχής της ως νεοφώτιστη τότε στην Αριστερά. Φωτογραφία κορασίδων.
00:14:36:00
Φωτογραφικό υλικό των ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και ΛΙΛΙΚΑΣ ΝΑΚΟΥ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από το έργο της ΛΙΛΙΚΑΣ ΝΑΚΟΥ, στο οποίο παρουσιάζει τη ΓΑΛΑΤΕΙΑ, λίγο κακούλα, με κομμένα μαλλιά, και να πίνει στη Δεξαμενή παρέα με πολλούς άνδρες και να καταγγέλλει τις γυναίκες για αστική νοοτροπία. Ο αφηγητής συμπληρώνει ότι το 1920 που συμβαίνουν όλα αυτά η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ήταν νεοφώτιστη στην Αριστερά. Φωτογραφία κορασίδων και πλάνα από τη Δεξαμενή.
00:15:17:00
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ μιλά για τη μύηση της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στην Αριστερά και πιθανολογεί ότι σε αυτό μερίδιο έχει και ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ που είχε εν τω μεταξύ γράψει το έργο του «ΤΙ ΕΙΔΑ ΣΤΗ ΡΩΣΙΑ». Φωτογραφία με τον ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:15:33:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ αναφέρεται στη μεταστροφή της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στην Αριστερά και στη γνωριμία της με τον Κερκυραίο πεζογράφο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΘΕΟΤΟΚΗ, που θα γοητευτεί από την εκρηκτική ΓΑΛΑΤΕΙΑ, κατά τις αναφορές της αδελφής της ΕΛΛΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ. Πλάνο σε προτομή του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ, φωτογραφία του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ και φωτογραφία της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ, χειρόγραφα του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ.
00:15:56:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ αναφέρεται στις μη ξεκάθαρες ιδεολογικές τοποθετήσεις των πνευματικών ανθρώπων-κατά συνέπεια ούτε στη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ-των πρώτων δεκαετιών του 20ού αιώνα.
00:16:09:00
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ αναφέρεται στην μη τυφλή υπακοή των αρχών της Αριστεράς από την ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:16:22:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ αναφέρεται στην παρουσία και παλαιότερων ρευμάτων στο ιδεολογικό σύστημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, πχ, του νιτσεϊσμού, που συμπορευόταν με το αριστερό κίνημα στο οποίο είχε ενταχθεί.
00:16:33:00
Ο ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ αναφέρεται στην παρουσία της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ στα αριστερών πεποιθήσεων περιοδικά «ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ» (ως αρχισυντάκτρια μαζί με τον πεζογράφο ΠΕΤΡΟ ΠΙΚΡΟ στη φιλολογική διεύθυνση, 1930-1931) και «ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ» (1933), που θα αποτελέσει τη συνέχεια του περιοδικού, με τροτσκιστικές απόψεις. Φωτοαναστατική ανατύπωση της σελίδας του περιοδικού «ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ» (τεύχος Φεβρουαρίου 1931).
00:16:49:00
Φωτογραφία του ζεύγους ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στο διαζύγιο ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ και ΝΙΚΟΥ το 1926 και στην έκτοτε σχέση της με τον μετέπειτα στυλοβάτη του κομουνιστικού κόμματος ΜΑΡΚΟ ΑΥΓΕΡΗ, τον επονομαζόμενο γιατρό, με τον οποίο παντρεύτηκε το 1933 και θα ζήσουν μαζί μέχρι τον θάνατό τους. Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΙ», στο οποίο αναφέρεται στον γιατρό που έμεινε μαζί με τη ΔΑΝΑΗ. Φωτογραφία με την ΓΑΛΑΤΕΙΑ και τον ΜΑΡΚΟ ΑΥΓΕΡΗ και φίλες του ζεύγους, με τους, ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ, ΘΡΑΣΟ ΚΑΣΤΑΝΑΚΗ, ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ, ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ΜΑΡΚΟ ΑΥΓΕΡΗ, φωτογραφικό υλικό με τον ΜΑΡΚΟ ΑΥΓΕΡΗ, τη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και την ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ, έκδοση του έργου της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «ΑΝΤΡΕΣ» (1935).
00:17:54:00
Αφίσα της όπερας του “PAGLIACCI” του ΡΙΤΖΙΕΡΟ ΛΕΟΝΚΑΒΑΛΟ (RUGGIERO LEONCAVALLO). Ο αφηγητής αναφέρεται στην πρώτη εμφάνιση της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στα γράμματα με τη νουβέλα “RIDI PAGLIAZZO”, («ΓΕΛΑ ΠΑΛΙΑΤΣΟ»), τίτλος που παραπέμπει στην όπερα του RUGGIERO LEONCAVALLO “PAGLIACCI” «ΟΙ ΠΑΛΙΑΤΣΟΙ»). Εικονογραφήσεις ζευγαριών και γυναίκας. Ο αφηγητής αναφέρεται στο περιεχόμενο της νουβέλας της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ: μια νεαρή γυναίκα μη μπορώντας να κερδίσει τον άνδρα της, έναν νεαρό συγγραφέα, που την απατά, αποφασίζει να του συστήσει νέες ερωμένες, ενώ αυτός τελικά φεύγει και τις εγκαταλείπει όλες.
00:18:39:00
Άρθρο του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ με τίτλο «ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ» στο οποίο αναφέρεται στο κίνημα του εστετισμού (αισθητισμός) που κυριαρχούσε την εποχή εκείνη στη λογοτεχνία, και τον Έλληνα εκπρόσωπό του ΠΛΑΤΩΝΑ ΡΟΔΟΚΑΝΑΚΗ, και από το οποίο είναι επηρεασμένο το έργο της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, κατά τις αναφορές του αφηγητή. Ο αφηγητής μιλά για το γεμάτο νοσηρότητα κείμενο που παραπέμπει στον Ιταλό αισθητιστή ΓΚΑΜΠΡΙΕΛΕ ΝΤ’ ΑΝΟΥΤΣΙΟ, αλλά και στην κριτική της αστικής κοινωνίας, καθώς σε αυτό παρουσιάζεται άνεργες γυναίκες, που θα αποτελέσουν προσφιλή θεματική σε επόμενα γραπτά της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. Εικονογραφήσεις αστών και ζευγαριών, φωτογραφία του ΓΚΑΜΠΡΙΕΛΕ ΝΤ’ ΑΝΟΥΤΣΙΟ (GABRIELE D’ ANNUNZIO), φωτογραφίες νέων γυναικών από την αστική τάξη. Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ αναφέρει ότι από τα πρώτα κιόλας γραπτά της η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ασχολήθηκε με τις γυναίκες.
00:19:31:00
Η αφηγήτρια διαβάζει ενδεικτικό απόσπασμα από το έργο της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ “RIDI PAGLIAZZO” («ΓΕΛΑ ΠΑΛΙΑΤΣΟ»), το οποίο πλαισιώνουν ζωγραφικοί πίνακες με αισθησιακό περιεχόμενο και πλάνα από κινηματογραφική ταινία.
00:20:37:00
Πλάνα από κτήριο, φωτογραφία του ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΝΙΤΣΕ (FRIEDRICH NIETZSCHE) και εξώφυλλο και σελίδες έκδοσης στα ελληνικά του έργου του ΝΙΤΣΕ «ΤΑΔΕ ΕΦΗ ΖΑΡΑΤΟΥΣΤΡΑΣ» (“ALSO SPRACH ZARATHUSTRA”). Ο αφηγητής αναφέρεται στον συνδυασμό του εστετισμού και του νιτσεϊσμού, στην αναζήτηση του νιτσεϊσμού από τη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, στην κινητοποίηση προς μια φεμινιστική άποψη, αλλά και στη σύγκρουση νιτσεϊσμού και φεμινισμού.
00:21:01:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ αναφέρει ότι στο πρώιμο έργο της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ενυπάρχει η τάση για απελευθέρωση αλλά και ο φόβος για αυτήν την απελευθέρωση.
00:21:13:00
Πλάνα από τη ΣΠΙΝΑΛΟΝΓΚΑ. Ο αφηγητής αναφέρεται στη μη σημαντική παραγωγή της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ που ακολούθησε, μεταξύ άλλων ένα αφήγημα με τίτλο «ΟΙ ΛΕΠΡΟΙ. Η ΑΡΡΩΣΤΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ», διαδραματίζεται στη ΣΠΙΝΑΛΟΝΓΚΑ, ένα νησάκι που φιλοξενούσε λεπρούς, και στην επιλογή της να ενασχοληθεί με θέμα που υπερέβαινε την άμεση εποπτεία της. Σχετικό φωτογραφικό υλικό και εξώφυλλο της έκδοσης του αφηγήματος της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΟΙ ΛΕΠΡΟΙ. Η ΑΡΡΩΣΤΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ».
00:21:45:00
Φωτογραφία με ανθρώπους χωριού της ΚΡΗΤΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στις σκληρές χωριάτικες ιστορίες που από το 1917 ανακαλύπτει η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και οι οποίες της ταιριάζουν δραματουργικά, και χάρη στις οποίες θα χαρακτηριστεί «ΓΚΡΑΤΣΙΑ ΝΤΕΛΕΝΤΑ της ΚΡΗΤΗΣ». Η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ θα γράψει έκτοτε στο πρότυπο του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ και σε κρητική διάλεκτο ένα διήγημα με τίτλο «Ο ΦΥΓΟΔΙΚΟΣ», την πλοκή του οποίου περιγράφει ο αφηγητής. Δημοσιευμένο διήγημα της ΓΚΡΑΤΣΙΑ ΝΤΕΛΕΝΤΑ (GRACIA DELEDDA) με τίτλο «ΜΕΣ ΣΤΗ ΝΥΧΤΑ» ηθογραφικές εικονογραφήσεις, φωτογραφίες χωριών της ΚΡΗΤΗΣ, φωτογραφία του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ, χειρόγραφα, έκδοση του διηγήματος της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «Ο ΦΥΓΟΔΙΚΟΣ», φωτογραφίες με Κρητικούς.
00:23:21:00
Πλάνα από την ΚΕΡΚΥΡΑ και φωτογραφικό υλικό με τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΘΕΟΤΟΚΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στις ομοιότητες του αφαιρετικού έργου της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με εκείνο του «εισηγητή του κοινωνικού πεζογραφήματος» στη χώρα μας ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ, με τον οποίον και γνωρίζεται προσωπικά το 1920.
00:23:46:00
Πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ», πλάνα από τη Ρωσική Επανάσταση και με τον ΛΕΝΙΝ (VLADIMIR LENIN). Ο αφηγητής μιλά για τη μύηση της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στις αριστερές ιδέες από το 1920.
00:24:09:00
Πλάνα από το Gloriette της ΒΙΕΝΝΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται σε επιστολή του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στη ΓΑΛΑΤΕΙΑ από τη ΒΙΕΝΝΗ το 1921, στην οποία μιλάει για επιθυμία «για μια γενναία πράξη προτού πεθάνουμε». Πλάνα από κτήρια της ΒΙΕΝΝΗΣ, από την Ρωσική Επανάσταση και σελίδες από εκδομένα κείμενα του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:25:06:00
Φωτοαναπαραστατική έκδοση του περιοδικού «ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ» (“LES AVANT-GARDES”), φωτογραφία της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, έκδοση του αναγνωστικού της Γ’ τάξης του Δημοτικού σχολείου από τον ΖΑΧΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ με τίτλο «ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ», φωτογραφία με τον ΖΑΧΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ. Οι αφηγητές μιλούν για την προβολή της ιδέας «πατρίς – θρησκεία – οικογένεια» που πρέσβευε η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στα 1919 και για την καταδίκη από εκείνη του αναγνωστικού της Γ’ τάξης του Δημοτικού σχολείου του ΖΑΧΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ. Ακολούθως, όμως ο αφηγητής επισημαίνει τη στροφή της στον νατουραλισμό, από τα 1920, και στα νέα συγγραφικά πρότυπά της, τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟ και τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΘΕΟΤΟΚΗ. Ζωγραφικός πίνακας, φωτογραφία εργατών, πορτρέτο και φωτογραφία του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ και προτομή του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ.
00:26:28:00
Φωτογραφία χωριού της ΚΡΗΤΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στον πρόωρο θάνατο των ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ και ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ (κατά το πρώτο τέταρτο του 20ού αιώνα) και στη μετεξέλιξη της εικόνας του χωριού από έναν διανοούμενο, όταν πλέον άρχισε η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ να ασχολείται επιμελώς με αυτό. Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ συμπληρώνει ότι η προσέγγιση της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στην εικόνα του χωριού διαφοροποιείται ανάλογα με τις πολιτικές της πεποιθήσεις.
00:26:53:00
Πλάνα από χωριό της ΚΡΗΤΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρει ότι προτίθεται να περιορίσει την αφήγησή του στην εικόνα του χωριού, έτσι όπως παριστάνεται στο έργο της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:27:08:00
Έκδοση της συλλογής από θεατρικά μονόπρακτα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΤΗ ΝΥΧΤΑ Τ’ ΑΗ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΡΑΜΑΤΑ». Ο αφηγητής αναφέρεται στην έκδοση της συλλογής από θεατρικά μονόπρακτα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΤΗ ΝΥΧΤΑ Τ’ ΑΗ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΡΑΜΑΤΑ» το 1927, όπου στα περισσότερα παρουσιάζεται η σκοτεινή εικόνα του χωριού και ασκείται κριτική στα εκεί ήθη. Ο αφηγητής κάνει ειδική αναφορά στο δράμα «ΜΑΡΙΩ», όπου ήρωάς του είναι ένας φυγόδικος, που εξελίσσεται σε φυγάς-επαναστάτης, έργο από το οποίο ακούμε αποσπάσματα που διαβάζει ο αφηγητής. Πλάνα από χωριό της ΚΡΗΤΗΣ και φωτογραφίες αγροτών.
00:28:30:00
Φωτογραφίες εργατών, φιλμ αρχείου από την Εθνική Αντίσταση και το ΕΑΜ (Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο), φωτογραφία με την Κυβέρνηση των Βουνών, της Πολιτικής Επιτροπής Εθνικής Απελευθέρωσης (ΠΕΕΑ). Ο αφηγητής αναφέρεται στον πρωτόγονο επαναστάτη της πρώιμης φάσης της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ που αργότερα θα γίνει ένας κανονικός επαναστάτης, σε μεταγενέστερη μετά την Κατοχή επεξεργασία του δράματος με τίτλο «ΜΑΡΙΩ».
00:29:04:00
Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ μιλάει για τον ζοφερό νατουραλισμό του δράματος της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΜΑΡΙΩ», και για τις εικόνες του που γίνονται ολοένα και φωτεινότερες.
00:29:09:00
Πλάνα από χωριό της ΚΡΗΤΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην υποχώρηση της σκοτεινής εικόνας του χωριού, και παραπέμπει στο δράμα «ΤΗ ΝΥΧΤΑ Τ’ ΑΗ ΓΙΑΝΝΗ» (1921), που ομοιάζει με το διήγημα «ΤΟ ΚΡΙΜΑ ΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ» (1929), καθώς επεξεργάζεται το θέμα της αιμομιξίας. Η διαφορά έγκειται στο ότι το δεύτερο-μεταγενέστερο έργο έχει «φωτεινότερο» τέλος. Εργογραφία της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, έκδοση του συγκεντρωτικού τόμου «ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ» της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, ασπρόμαυρο φωτογραφικό υλικό ηθογραφικού περιεχομένου.
00:30:37:00
Φωτοαναπαραστατική έκδοση τεύχους του περιοδικού «ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ». Ο αφηγητής αναφέρεται στη σύνδεση της απαλλαγής της από τον ζοφερό νατουραλισμό και την χρήση της χριστιανικής συμπόνιας στο γεγονός της ενεργητικής στράτευσης της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με την Αριστερά και την ανάληψη της αρχισυνταξίας στο περιοδικού «ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ» (1931).
00:30:54:00
Εκδομένο διήγημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, με τίτλο «Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ». Ο αφηγητής αναφέρεται στη σύζευξη χριστιανισμού και κομμουνισμού που παρατηρείται στη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και στον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΘΕΟΤΟΚΗ – σημειώνει δε ότι τη σύζευξη αυτή την είχε καταπιέσει το ρεύμα του νιτσεϊσμού που πολλοί διανοούμενοι πριν είχαν ασπαστεί. Φωτογραφία του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ και το κείμενο του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΘΕΟΤΟΚΗ «Ο ΔΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΣΣΙΟΥ» από τις ανέκδοτες «ΑΝΤΙΦΕΓΓΙΔΕΣ» (συγγραφή νωρίτερα από το 1895).
00:31:27:00
Ασπρόμαυρο φωτογραφικό υλικό κατοίκων χωριού της ΚΡΗΤΗΣ. Ο αφηγητής εξηγεί και αλλιώς την σύνδεση της Αριστεράς με τη μεταστροφή της εικόνας του χωριού, μέσω της φιλικής προσέγγισης του λαού από αυτήν με στόχο τη διαφώτισή του. Αναλόγως λειτουργεί και η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στο έργο της, εκκινώντας δηλαδή από την Αριστερά. Ο αφηγητής αναφέρεται ειδικώς και στο μυθιστόρημά της «ΓΥΝΑΙΚΕΣ» (1933), στο οποίο πιστοποιείται το παραπάνω. Σελίδες από εκδόσεις έργων της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ μιλάει για τον φιλικό τόπο στον οποίο μεταμορφώνεται το χωριό στο οποίο είναι τοποθετημένο το μυθιστόρημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «ΓΥΝΑΙΚΕΣ». Ο αφηγητής αναλύει το θέμα και την πλοκή του έργου και εξηγεί ότι η διαφώτιση διαμορφώνει τη φωτεινότητα στη ζωή του χωριού. Φωτογραφία κομμουνιστών δασκάλων, έκδοση με τίτλο «Η ΤΡΙΤΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗΣ», φωτογραφία με τα μέλη από το Α’ (Ιδρυτικό) Πανελλαδικό Σοσιαλιστικό Συνέδριο του ΣΕΚΕ, Πειραιάς, 4-10 Νοεμβρίου 1918, έκδοση των διηγημάτων της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ», πλάνα από την περίοδο της Εθνικής Αντίστασης.
00:34:05:00
Σελίδες από το μυθιστόρημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΓΥΝΑΙΚΕΣ» (1933): πρόκειται για το «ΙΝΤΕΡΜΕΤΖΟ» και την ιστορία της ΕΛΕΝΙΤΣΑΣ, πλάνα από χωριό της ΚΡΗΤΗΣ και ασπρόμαυρο φωτογραφικό υλικό κατοίκων χωριού της ΚΡΗΤΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στο «ΙΝΤΕΡΜΕΤΖΟ» και στην ιστορία της ΕΛΕΝΙΤΣΑΣ.
00:34:57:00
Χειρόγραφα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, πλάνα από χωριό της ΚΡΗΤΗΣ, έκδοση του τόμου της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΑΥΛΑΙΑ», που περιλαμβάνει τη νέα επεξεργασία του μονόπρακτου δράματος με τίτλο «ΜΑΡΙΩ» και άλλα θεατρικά έργα της ώριμης περιόδου της. Ο αφηγητής αναφέρεται στη νέα επεξεργασία που πραγματοποίησε η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στο δράμα «ΜΑΡΙΩ» και στις εκδοχές της επαναστατικότητας που υπάρχουν στο έργο της. Πλάνα από την περίοδο της Εθνικής Αντίστασης και του Εμφυλίου Πολέμου. Σελίδα από έκδοση της «ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΠΕΡΔΙΚΑΡΗ» του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΤΖΗ.
00:36:03:00
Πλάνα από χωριό της ΚΡΗΤΗΣ. Ο αφηγητής συνοψίζει τον μετασχηματισμό στη μορφή, στη θεματολογία και στο ύφος στο έργο της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:36:21:00
Φωτογραφίες γυναικών και ζευγαριού. Ο αφηγητής αναφέρεται στο έτερο θέμα που απασχόλησε τη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ: η θέση της γυναίκας στην κοινωνία και τα νέα ήθη στις σχέσεις των δύο φύλων. Ο αφηγητής εκφράζει την αντίθεση που παρουσιάζει η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ: αντάρτισσα στις συμβάσεις της εποχής στη ζωή της αλλά όχι στην τέχνη της, καθώς προς τα τέλη της δεκαετίας του 1920 την απασχολεί η «παρεξηγημένη ελευθερία που έχουν αποκτήσει οι γυναίκες μαζί με την οικονομική τους χειραφέτηση» και «γυναικεία υποχωρητικότητα στις ανδρικές ορέξεις». Εξώφυλλο τεύχους του περιοδικού «ΧΑΡΑΥΓΗ» (1 Μαρτίου 1923), φωτογραφικό υλικό με γυναίκες ελευθερίων ηθών.
00:37:07:00
Εξώφυλλο της έκδοσης της πρώτης συλλογής διηγημάτων της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «11 π. μ. – 1 μ. μ. » (1929) και σελίδα από την έκδοση με το διήγημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «11π. μ. -1μ. μ. », που περιέχεται στην πρώτη συλλογή διηγημάτων της με τον ομώνυμο τίτλο. Ο αφηγητής αναφέρεται στο θέμα του διηγήματος «11 π. μ. -1 μ. μ. », και η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από ομιλία της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, από την οποία (εμπειρία) προκύπτει και η αφορμή της συγγραφής του διηγήματος-η πιθανότητα της κατάληξης των απλών εργαζόμενων γυναικών στη σωματεμπορία και την πορνεία. Φωτογραφίες νέων γυναικών.
00:38:44:00
Φωτογραφικό υλικό με γυναίκες ελευθερίων ηθών. Ο αφηγητής αναφέρεται στον ιδιαίτερα θετικό τρόπο αντιμετώπισης του θέματος της πορνείας στο έργο της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.
00:39:11:00
Το ποίημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΑΜΑΡΤΩΛΟ» (δημοσιεύεται στο περιοδικό «ΝΕΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ» το 1931). Ο αφηγητής αναφέρεται στο ποίημα που αποκαλύπτεται η ομοιότητα της πόρνης και της κοινωνίας («εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω»). Η αφηγήτρια απαγγέλει το ποίημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΑΜΑΡΤΩΛΟ». Φωτογραφικό υλικό με ιερόδουλες του Μεσοπολέμου.
00:40:06:00
Φύλλο του περιοδικού «ΝΕΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ» (Ιανουάριος 1936, συνέχεια του περιοδικού «ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ»). Ο αφηγητής αναφέρεται στην ανάληψη των καθηκόντων αρχισυντάκτριας για σύντομο διάστημα στο περιοδικό «ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ» του ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΚΡΟΥ (1931), στη μετέπειτα σύγκρουσή της με τους αριστερούς διανοούμενους, στην παράσταση το 1932 του θεατρικού της έργου «ΕΝΩ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ» σε σκηνοθεσία ΦΩΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, στην εκτίμηση του τελευταίου για τη δουλειά της συγγραφέως, στην έκδοση το 1959 του τόμου της με θεατρικά έργα της ώριμης περιόδου της με τον τίτλο «ΑΥΛΑΙΑ» (περιλαμβάνει τη νέα επεξεργασία του μονόπρακτου δράματος με τίτλο «ΜΑΡΙΩ»). Ασπρόμαυρη φωτογραφία από το Εθνικό Θέατρο (πρώην Βασιλικόν Θέατρον), που κοσμεί το εξώφυλλο της έκδοσης «60 ΧΡΟΝΙΑ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ 1932-1992» από τις εκδόσεις «ΚΕΔΡΟΣ» (1992), φωτογραφία του ΦΩΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, σελίδες από θεατρικό έργο της από τον τόμο με τίτλο «ΑΥΛΑΙΑ», φωτογραφία του Εθνικού Θεάτρου.
00:41:00:00
Φύλλο της εφημερίδας «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» και εξώφυλλο του περιοδικού «ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ». Ο αφηγητής αναφέρεται στην αντίδραση των Αριστερών διανοουμένων του περιοδικού «ΝΕΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ», που έκριναν το θεατρικό έργο της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «ΕΝΩ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ» ως αντιδραστικό, και στη συνεργασία της με άλλο περιοδικό αριστερών πεποιθήσεων-λιγότερο δογματικό-τη «ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ».
00:41:30:00
Πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» (23 Ιανουαρίου 1924) με κεντρικό θέμα τον θάνατο του ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΛΕΝΙΝ και άλλο πρωτοσέλιδο της ίδιας εφημερίδας. Ο αφηγητής αναφέρεται στη συγγραφή του μυθιστορήματος «ΓΥΝΑΙΚΕΣ» (1933) από τη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, στρατευμένο έργο απόλυτα σύμφωνο με την κομμουνιστική Αριστερά –πρόκειται για ένα μυθιστόρημα που καταδεικνύει τη διαφθορά των αστών και την ανάγκη της επαναστατικής στράτευσης, το οποίο ο αφηγητής το χαρακτηρίζει «αποτυχημένο».
00:42:04:00
Φύλλο του περιοδικού «ΝΕΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ» (Ιανουάριος 1936). Ο αφηγητής μιλά για τη συνεργασία της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με το περιοδικό «ΝΕΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ» και για την πεποίθησή της ότι κάθε έργο πρέπει να είναι στρατευμένο.
00:42:15:00
Πλάνα με νέες και νέους της ΕΟΝ (Εθνική Οργάνωση Νεολαίας) και με τον ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ και με παρελάσεις του στηρίγματος αυτού του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου. Ο αφηγητής αναφέρεται στη Δικτατορία του ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ που ακολουθεί, στη λήξη της κυκλοφορίας του περιοδικού «ΝΕΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ», στην κράτηση της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στην Ασφάλεια. Φιλμ αρχείου με ήχο από ομιλία του ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ από τον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς του 1938.
00:43:04:00
Πλάνα από την περίοδο της Δικτατορίας. Ο αφηγητής μιλά για περίοδο ωριμότητας της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, απαλλαγμένης πια από την υποχρεωτικότητα της στρατευμένης τέχνης και την πίεση της προβολής των έργων της από τη λεγόμενη Αριστερή διανόηση.
00:43:48:00
Φωτογραφία οικογένειας με γενεές γυναικών και έκδοση του διηγήματος της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΔΥΣΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ» Ο αφηγητής αναφέρεται στο θέμα της τρίτης ηλικίας και χαρακτηρίζει το κείμενό της «ΠΑΡΑΜΕΡΕΣ ΖΩΕΣ» (που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ») ως το καλύτερό της, και το οποίο θυμίζει διηγήματα του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΤΖΗ που περιλαμβάνονται στη συλλογή «ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΜΑΣ ΠΟΛΗΣ». Αναφέρεται επίσης στο διήγημά της «ΟΙ ΚΟΡΕΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΡΕΓΓΙΝΑΣ», με θέμα επίσης τη γεροντική ηλικία, καθώς και στο αυτοβιογραφικό σημείωμα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στο περιοδικό «ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ», που παρουσιάζει η ίδια τη ζωή της να φτάνει στη δύση της, αποσπάσματα από το οποίο διαβάζει η αφηγήτρια. Εξώφυλλο του περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ», έκδοση της συλλογής διηγημάτων του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΤΖΗ «ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΜΑΣ ΠΟΛΗΣ», σελίδα από έργο της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, φωτογραφίες γυναικών, φύλλο του περιοδικού «ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ», φωτογραφία οικογένειας.
00:45:16:00
Η έκδοση του τόμου με διηγήματα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ» (1952). Ο αφηγητής μιλά για την για άλλη μια φορά ανανέωση της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και για τα καλά δείγματα αγωνιστικής λογοτεχνίας αυτής της περιόδου της συγγραφέως, με κύρια προβαλλόμενη αξία το μεγαλείο της λαϊκής ψυχής. Ο αφηγητής αναφέρεται στο θέμα του διηγήματος της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ», που έχει θέμα έναν φυλακισμένο άνδρα. Πλάνα από φυλακές.
00:46:27:00
Σελίδα από το διήγημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΟΡΤΑΝΣ». Ο αφηγητής μιλά για το διήγημα της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΟΡΤΑΝΣ», που αποτελεί διασκευή της «Μαντάμ Ορτάνς», της ηρωίδας του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στο μυθιστόρημά του «ΑΛΕΞΗΣ ΖΟΡΜΠΑΣ», και περιγράφει την πλοκή του. Πλάνα από την ΚΡΗΤΗ, φωτογραφία γυναίκας.
00:47:05:00
Φωτογραφία του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, φωτογραφία του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, έκδοση του μυθιστορήματος της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΙ». Ο αφηγητής αναφέρεται στην αντιπαράθεση της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τον ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και στις μαρτυρίες των ανθρώπων που τη γνώριζαν ότι το μοναδικό θέμα που την απασχολούσε προς το τέλος της ζωής της ήταν ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ. Πλάνα από τον τάφο του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και από το επίγραμμα στον τάφο του. Ο ΑΛΕΞΗΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ, που εμφανίζεται αργότερα στο πλάνο, σημειώνει ότι σε μερικά έργα της φαίνεται σαν να αντιδικεί με τον πρώην σύζυγό της, και παραθέτει τα σχετικά με τη δημοσίευση του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στις παραμονές της Δικτατορίας του 1936 άρθρου του στην εφημερίδα «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», στο οποίο τοποθετεί τον φασισμό στην ίδια κατηγορία καθεστώτων με τον κομμουνισμό. Φύλλο της εφημερίδας «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», πλάνα από τα εγκαίνια της 11ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης παρουσία του ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ.
00:48:09:00
Προτομή του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στο τέλος του έργου της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με την αναψιλάφιση των νεανικών πληγών που της άφησε ο πρώην σύζυγός της.
00:48:17:00
Φωτογραφία της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στον θάνατο της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ από τροχαίο ατύχημα το 1962.
00:48:26:00
Έκδοση της «ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ» του Κ. Θ. ΔΗΜΑΡΑ. Ο αφηγητής σημειώνει το σκανδαλώδες ότι η ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ δεν αναφέρεται σε καμία ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Έκδοση του μυθιστορήματος της ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τίτλο «ΓΥΝΑΙΚΕΣ» (1933). Η ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ, που εμφανίζεται αργότερα στο πλάνο, τονίζει ότι υπάρχουν περιπτώσεις γυναικών διανοουμένων που δεν αναγνωρίστηκε το έργο τους, και αναφέρει τη ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ως την πλέον ακραία περίπτωση.
00:49:09:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, βιογραφία, συγγραφείς, λογοτεχνία, λογοτέχνες
Αναφορές
ΓΑΛΑΤΕΙΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, συγγραφέας
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ, συγγραφέας
«ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΙ», μυθιστόρημα
ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ, επίκουρος καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ, κριτικός λογοτεχνίας
«ΝΕΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ», περιοδικό
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Μια τηλεοπτική σειρά του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ
Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Κείμενο:
ΑΓΓΕΛΑ ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ
Οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ
Επιλογή κειμένων:
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ
Αφήγηση:
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΣΤΑΝΑΣ
Ανάγνωση κειμένων:
ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ
Έρευνα:
ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ
Συνεργάτες εξωτερικού:
RADU GAINA
NIYAZI DALYANCI
Φωτογραφία:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
Ηχοληψία:
ΑΡΓΥΡΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Μοντάζ-Μιξάζ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΡΕΜΗΣ
Τεχνική επεξεργασία-Μηχανήματα
PPV Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΑΕ
Συνεργάστηκαν:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΕΛΚΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ
Μακιγιάζ:
ΦΑΝΗ ΑΛΕΞΑΚΗ
Προμήθεια αρχειακού υλικού:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ
Ευχαριστίες σε:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΣΤΟ ΚΑΪΡΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΒΑΦΗ
ΕΛΙΑ
ΕΚΕΒΙ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ
Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα digital BETACAM με κάμερα SONY 1000 και το μοντάζ σε AVID.
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:50:53:01
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009