ΘΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ – ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ, ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ
0000007928
Μουσική εκπομπή με παρουσιαστή τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ. Το συγκεκριμένο επεισόδιο είναι αφιερωμένο στους : ΘΟΔΩΡΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ και ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007928
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΑΛΙΟΙ ΜΑΣ ΦΙΛΟΙ, ΟΙ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ – ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ, ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ
Χρονολογία Παραγωγής
1993
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Μουσική εκπομπή με παρουσιαστή τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ. Το συγκεκριμένο επεισόδιο είναι αφιερωμένο στους : ΘΟΔΩΡΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ και ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ στην εκπομπή του «ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΜΑΣ ΦΙΛΟΙ» παρουσιάζει δύο μουσικοσυνθέτες της προσφυγιάς, τον ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ και τον ΘΟΔΩΡΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ. Ο δημιουργός της εκπομπής παραθέτει πληροφορίες για τον τόπο γέννησης, το ξεκίνημα της καριέρας τους και το είδος της μουσικής που αντιπροσωπεύουν. Ο παρουσιαστής με τη βοήθεια οπτικοακουστικού υλικού μας μεταφέρει το κλίμα της εποχής που άνθησαν τα δύο είδη τραγουδιών, το ρεμπέτικο και το ελαφρό. Επίσης, παρουσιάζει το χάσμα που δημιουργήθηκε ανάμεσα στα δύο είδη μουσικής, τη λογοκρισία που γνώρισε το ρεμπέτικο και πως κατάφερε να επιβληθεί στο μουσικό στερέωμα της χώρας, καθώς και τη δημιουργία των αρχοντορεμπέτικων. Κατά τη διάρκεια του επεισοδίου, γνωστά ονόματα της σύγχρονης μουσικής, όπως ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ, ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ, ΜΑΝΩΛΗΣ ΛΙΔΑΚΗΣ κ.α. ερμηνεύουν τραγούδια των δύο συνθετών.
Πλάνο με τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ.
00:00:10:00
Ακολουθεί χορός στους παραδοσιακούς ρυθμούς του «ΙΤΙΑ-ΙΤΙΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑΣΜΕΝΗ. . . ».
00:00:32:00
Πλάνο με τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ.
00:00:35:00
Η ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ ερμηνεύει το τραγούδι «ΤΑΓΚΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ. . . » σε στίχους του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΡΗΤΙΚΟΥ. Ακολουθεί χορός στους ρυθμούς του ΤΑΓΚΟ και στη συνέχεια παρεμβάλλεται πλάνο από ασπρόμαυρη ταινία του βωβού κινηματογράφου.
00:02:39:00
Τίτλοι αρχής.
00:04:35:00
Πλάνο με τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ, να αναφέρεται στο ΤΑΓΚΟ.
00:04:48:00
Στη σκηνή παρουσιάζεται ο μικρός ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ, που υποδύεται τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ σε παιδική ηλικία και απαγγέλλει ποίημα για το ΤΑΓΚΟ και το ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ.
00:05:20:00
Η αυλαία ανοίγει και το σκηνικό αλλάζει, καθώς ακούγεται ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ να αναφέρεται στο ρεμπέτικο.
00:05:44:00
Το σκηνικό παρουσιάζει κουτούκι της εποχής όπου ο ΜΠΑΜΠΗΣ ΓΚΟΛΕΣ ερμηνεύει το τραγούδι «ΑΛΗΤΗ Μ’ ΕΙΠΕΣ ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ» του ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ. Έξω από το χώρο ο μικρός ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ, που υποδύεται τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ σε παιδική ηλικία, εμφανίζεται, σπάει το τζάμι και φεύγει τρέχοντας.
00:07:54:00
Στη σκηνή ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ, με αφορμή τη σκανταλιά του μικρού, μιλάει για τα παιδικά του χρόνια και αναφέρεται στην εποχή του ρεμπέτικου τραγουδιού όταν αυτό αρχίζει να καταξιώνεται ως λαϊκή μουσική ευρείας αποδοχής. Παρουσιάζεται η θεματολογία του τραγουδιού μέσα από εμβόλιμο ασπρόμαυρο φωτογραφικό υλικό σε κουτούκια της εποχής και αναφορά του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ.
00:08:51:00
Το σκηνικό παρουσιάζει το ΧΟΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ του Ι. ΚΟΖΑΚΗ και τον μικρό ΧΡΗΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ, ο οποίος υποδύεται τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ σε παιδική ηλικία, να κοιτάζει μέσα, που χορεύουν στους ρυθμούς του τραγουδιού «ΤΙ ΚΑΫΜΟΣ – ΤΙ ΚΑΫΜΟΣ» του Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ. Στη συνέχεια ο φακός κινείται στον εξωτερικό χώρο παρουσιάζοντας την ΠΕΜΥ ΖΟΥΝΗ, η οποία υποδύεται μια mondaine, καθισμένη στο πιάνο και πλαισιωμένη από μουσικούς να ερμηνεύει το τραγούδι.
00:10:38:00
Στη σκηνή η ΠΕΜΥ ΖΟΥΝΗ, η οποία υποδύεται μια mondaine, μιλάει για την επιτακτική ανάγκη της Αθήνας να μοιάσει στη δύση και ανασύρει τις μνήμες της Αθήνας του ’30 και του ’20. Εμβόλιμα ασπρόμαυρα πλάνα της Αθήνας καθώς η ΠΕΜΥ ΖΟΥΝΗ περιγράφει την κοσμική ζωή και τη μόδα της εποχής από την Αθήνα του Μεσοπολέμου. Με φόντο τα πλάνα ανατρέχει σε εικόνες της παλιάς εποχής μιλώντας για τα στέκια της κοσμικής ζωής και ιδιαίτερα για το ΚΑΜΠΑΡΕ «ΣΤΡΕΛΝΑ» με την ορχήστρα του ΘΟΔΩΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ.
00:12:53:00
Το σκηνικό παρουσιάζει ΚΑΜΠΑΡΕ της εποχής ενώ ακούγεται το τραγούδι «ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΓΚΟ» του Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ – Κ. ΚΙΟΥΣΗ, Δ, ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ. Στον εσωτερικό χώρο βλέπουμε τους μουσικούς. Στο πλάνο παρουσιάζεται ο ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ ο οποίος αναφέρεται στη «ΣΤΡΕΛΝΑ» της εποχής εκείνης και στους μουσικούς της και ιδιαίτερα στον εξαίρετο μουσικό ΘΟΔΩΡΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ.
00:14:38:00
Το σκηνικό μας μεταφέρει σε αυλή. Ακούγεται ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ, να μιλάει για το ξεκίνημα της καριέρας και τους παράλληλους βίους των μουσικών ΘΟΔΩΡΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ και ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ. Στη συνέχεια ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗΣ με τη συνοδεία μουσικών, ερμηνεύει το τραγούδι «Ο ΚΑΪΞΗΣ» του ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ – Γ. ΦΩΤΙΔΑ. Στη συνέχεια ο φακός κινείται στο χώρο και εστιάζει σε δωμάτιο της αυλής όπου βρίσκεται η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ και ερμηνεύει το ομότιτλο τραγούδι. Τελειώνοντας την ερμηνεία ανοίγει το παράθυρο και προβάλλεται ασπρόμαυρο πλάνο από τα βάθη της Ανατολής. . .
00:17:01:00
Προβάλλονται ασπρόμαυρα πλάνα από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ και ΣΜΥΡΝΗ. Ακούγεται ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ να αναφέρει βιογραφικά στοιχεία των μουσικών ΘΟΔΩΡΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ και ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ, που αφορούν στον τόπο γέννησης και στο ξεκίνημα της καλλιτεχνικής τους καριέρας καθώς προβάλλονται εμβόλιμες ασπρόμαυρες φωτογραφίες τους. Στη συνέχεια αναφέρεται στην Μικρασιατική Καταστροφή ξεδιπλώνοντας δραματικές μνήμες του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ, αιχμαλωσίας και προσφυγιάς καθώς προβάλλονται πλάνα από την πυρπόληση της ΣΜΥΡΝΗΣ και τους κατοίκους να επιβιβάζονται σε πλοιάρια, ενώ απομακρύνεται άκατος αμερικανικού πολεμικού.
00:18:42:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από το λιμάνι του ΠΕΙΡΑΙΑ. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ συνεχίζει την αφήγηση μιλώντας για τον μουσικό ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ και την άφιξή του στον ΠΕΙΡΑΙΑ. Στη συνέχεια αναφέρεται στην ενασχόληση του με τη μουσική και στην πρώτη του καλλιτεχνική δημιουργία το 1932 την «ΚΟΚΚΙΝΙΩΤΙΣΣΑ» καθώς και στη συνεργασία του με τον ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ. Την αφήγηση συνοδεύει ασπρόμαυρο φωτογραφικό υλικό με τον ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ σε ταβέρνες και καπηλειά πλαισιωμένος από μουσικούς.
00:19:14:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του μουσικού ΘΟΔΩΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ. πλαισιωμένος από την ορχήστρα του. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ συνεχίζοντας την αφήγησή του μιλάει για τη χρονική περίοδο του 1929 έως το 1931 όπου σημειώνει επιτυχία στα «ΑΣΤΕΡΙΑ» της Γλυφάδας ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ.
00:19:29:00
Το σκηνικό παρουσιάζει το ΒΑΡΙΕΤΕ «ΝΙΝΟΝ» και τον ΧΡΗΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ που υποδύεται τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ σε παιδική ηλικία, να χαιρετάει. Στη συνέχεια το πρόγραμμα του ΒΑΡΙΕΤΕ παρουσιάζει τη ΣΟΦΙΑ ΓΚΟΤΖΙΑ με τη φωνή της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΤΣΑΚΙΡΗ και τον ΑΓΓΕΛΟ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ να ερμηνεύουν το τραγούδι «ΣΚΛΗΡΗ ΚΑΡΔΙΑ» του Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ – Κ. ΚΟΡΙΝΑΣ, πλαισιωμένοι από μουσικούς. Στο τέλος της ερμηνείας εμφανίζεται ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΪΝΟΣ και χειροκροτεί την παρουσίαση.
00:20:57:00
Ο παρουσιαστής του ΒΑΡΙΕΤΕ «ΝΙΝΟΝ», ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΪΝΟΣ, δίνει το σήμα για τη δεύτερη ερμηνεία. Ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΛΙΔΑΚΗΣ ερμηνεύει το «ΠΑΡΑΠΟΝΙΑΡΙΚΟ» του ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ – Ι. ΛΕΛΑΚΗ, με τη συνοδεία ορχήστρας.
00:23:40:00
Ακούγεται ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ να μιλάει για την κόντρα που είχε δημιουργηθεί στο Λαϊκό και Ελαφρό τραγούδι. Στο σκηνικό παρουσιάζεται η ΝΕΝΑ ΜΕΝΤΗ, η οποία υποδύεται το Ρεμπέτικο, αναφέρεται στην κόντρα που έχει ξεσπάσει ενώ εμφανίζεται η ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΑΚΑΡΙΣΙΑΝΟΥ, το Ελαφρό Ευρωπαϊκό.
00:24:14:00
Τραγουδώντας ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ: Το σκηνικό παρουσιάζει την ερμηνεία του τραγουδιού «ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΕ ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ» του ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ – Κ. ΜΑΝΕΣΗ, από τη ΓΛΥΚΕΡΙΑ και τον ΚΩΣΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΑ με τη συνοδεία ορχήστρας.
00:24:46:00
Το σκηνικό παρουσιάζει τη ΝΕΝΑ ΜΕΝΤΗ, η οποία υποδύεται το ρεμπέτικο και με τετράστιχο αναφέρεται στο «παρεξηγημένο» είδος τραγουδιού που αποκτούσε ξεχωριστή υπόσταση με το μπουζούκι και το ζεϊμπέκικο.
00:25:04:00
Στο σκηνικό παρουσιάζεται η ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΑΚΑΡΙΣΙΑΝΟΥ, η οποία υποδύεται το Ελαφρό ευρωπαϊκό. Απαγγέλλοντας τετράστιχο παρουσιάζει το ελαφρό ευρωπαϊκό και τη θεματολογία του.
00:25:46:00
Τραγουδώντας ΘΟΔΩΡΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ. Το σκηνικό παρουσιάζει την ερμηνεία του τραγουδιού «ΧΑΜΕΝΗ ΑΓΑΠΗ» του Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ – Κ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ, από την ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ και τον ΚΩΣΤΑ ΓΑΝΩΤΗ.
00:26:46:00
Το σκηνικό παρουσιάζει τη ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΑΚΑΡΙΣΙΑΝΟΥ, που υποδύεται το Ελαφρό ευρωπαϊκό και τη ΝΕΝΑ ΜΕΝΤΗ, το Ρεμπέτικο, οι οποίες με τετράστιχα συνεχίζουν την αντιπαράθεση για το είδος τραγουδιού που αντιπροσωπεύουν.
00:27:04:00
Η ΓΛΥΚΕΡΙΑ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ με τη συνοδεία ορχήστρας, ερμηνεύουν το τραγούδι « ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΜΕ ΤΣΑΡΚΑ» του ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ.
00:27:39:00
Το σκηνικό παρουσιάζει τη ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΑΚΑΡΙΣΙΑΝΟΥ, που υποδύεται το Ελαφρό ευρωπαϊκό και τη ΝΕΝΑ ΜΕΝΤΗ, το Ρεμπέτικο, οι οποίες με τετράστιχα συνεχίζουν την αντιπαράθεση για το είδος τραγουδιού που αντιπροσωπεύουν.
00:28:23:00
Το σκηνικό προβάλλει διαδοχικά πλάνα που παρουσιάζουν ποτ πουρί: H ΓΛΥΚΕΡΙΑ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ με τη συνοδεία ορχήστρας, ερμηνεύουν ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ: « Η ΜΙΚΡΗ ΤΟΥ ΚΑΜΗΛΙΕΡΗ», «ΜΑΡΩ», «ΤΟ ΜΑΓΚΑΛΑΚΙ», «ΒΑΓΓΕΛΙΩ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΕΝΤΑΞΕΙ», «ΚΑΡΔΙΑ ΠΑΡΑΠΟΝΙΑΡΑ», «ΣΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΤΑ ΒΟΥΝΑ» και την ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ με τον ΚΩΣΤΑ ΓΑΝΩΤΗ να ερμηνεύουν Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ: «ΑΪΣΕ», « ΧΑΪΔΩ», «ΤΑΚΟΥ ΤΑΚΟΥ», «ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΑ», « Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΖΗΜΙΑ», «ΝΑΖΙΑΡΙΚΟ», «ΜΑΡΙΩ».
00:32:45:00
Το σκηνικό παρουσιάζει τη ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΑΚΑΡΙΣΙΑΝΟΥ, που υποδύεται το Ελαφρό ευρωπαϊκό και τη ΝΕΝΑ ΜΕΝΤΗ, το Ρεμπέτικο, οι οποίες με τετράστιχα συνεχίζουν την αντιπαράθεση για το είδος τραγουδιού που αντιπροσωπεύουν
00:33:13:00
Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΝΩΤΗΣ ερμηνεύουν το τραγούδι «ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ» του ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ – Χ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ.
00:33:44:00
H ΝΕΝΑ ΜΕΝΤΗ, που υποδύεται το Ρεμπέτικο, παρουσιάζει το τραγούδι που ακολουθεί.
00:33:52:00
Η ΓΛΥΚΕΡΙΑ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ, ερμηνεύουν το τραγούδι «ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΗΣ ΗΤΑΝ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΣΟΥ» του Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ – ΑΛ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ, Δ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΔΗ.
00:34:24:00
Η αυλαία ανοίγει και μας μεταφέρει στο Θέατρο «ΑΚΡΟΠΟΛ», όπου βρίσκεται ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ και ο ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ. Στη μεταξύ τους συζήτηση ο τελευταίος αναφέρεται στη φιλία του με τον ΘΟΔΩΡΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ και στην καλλιτεχνική του πορεία εκθειάζοντας το ταλέντο του όχι μόνο ως μουσικό αλλά και ως εργοδότη και μάστορα σε κατασκευή κέντρου. Στη συνέχεια στη θέση του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ εμφανίζεται ο μικρός ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ. Ο ΑΛΕΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΣ με αφορμή το ερώτημα του μικρού, περιγράφει γεγονότα που αφορούν στο ξεκίνημα της καριέρας του και στη συνέχεια επιτυχημένη πορεία του Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ως βιολιστή.
00:36:40:00
Το σκηνικό παρουσιάζει τη ΣΟΦΙΑ ΒΟΣΣΟΥ στην ερμηνεία του τραγουδιού «ΤΙ ΕΧΕΙΣ ΚΙ ΟΛΟ ΚΛΑΙΣ» του Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ – Κ. ΚΙΟΥΣΗ, Σ. ΠΕΤΡΑ. Την ερμηνεία της συνοδεύει ορχήστρα και στο πιάνο ο μικρός ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ. Παρεμβάλλονται ασπρόμαυρα πλάνα από ξένες κινηματογραφικές ταινίες που παρουσιάζουν διάφορες ντίβες της εποχής. Το σκηνικό κλείνει με τη ΣΟΦΙΑ ΒΟΣΣΟΥ και ΧΡΗΣΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ, που υποδύεται τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ, να παρακολουθούν τα πλάνα.
00:38:55:00
Πλάνο με τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ σε στούντιο, παρουσιάζει τα παιδιά των Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ και ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ, τα οποία ξεδιπλώνουν μνήμες που αφορούν τη ζωή και τη καλλιτεχνική του πορεία των μουσικών.
00:39:05:00
Ξεφυλλίζοντας φωτογραφικό άλμπουμ, διαδοχικά πλάνα παρουσιάζουν τα παιδιά των μουσικών, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ, ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ – ΜΠΑΡΔΗ και ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ να μιλούν για τους γονείς τους, την καλλιτεχνική τους πορεία, το χαρακτήρα τους, το είδος της μουσικής που αντιπροσώπευαν. Εμβόλιμα προβάλλεται φωτογραφικό υλικό με τους Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ και ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟ και παρτιτούρες.
00:41:22:00
Φωτογραφία από το πρώτο εργοστάσιο δίσκων στη Ριζούπολη COLUMBIA και εμφάνιση τίτλο ΠΡΟΣΕΧΩΣ. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ αναφέρεται στο COLUMBIA καθώς προβάλλονται πλάνα από τον εσωτερικό χώρο του εργοστασίου, με έντονα σημάδια φθοράς και εγκατάλειψης.
00:41:58:00
Πλάνα από τον εσωτερικό χώρο του εργοστασίου του COLUMBIA, βλέπουμε τα τελευταία εναπομείναντα μηχανήματα, ελάχιστα και εγκαταλελειμμένα. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΗΤΣΑΚΗΣ ξεδιπλώνει μνήμες του παρελθόντος μιλώντας για τη γνωριμία, τη συνεργασία και κατόπιν φιλία του με τον ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ.
00:43:28:00
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ σε χώρο παλαιοπωλείου στο Μοναστηράκι μιλάει για τη συλλεκτική αξία των δίσκων που διαπραγματεύονται εποχές που δεν υπάρχουν πια, για τα δύο αντιπροσωπευτικά είδη Ρεμπέτικο και Ελαφρό και τη δικαίωση του πρώτου έναντι του δεύτερου.
00:44:33:00
Πλάνο σε σοκάκια στο Μοναστηράκι απ’ όπου ακούγεται η μελωδία της λατέρνας «Η ΑΜΑΞΑ ΜΕΣ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ» του ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ – Χ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ.Το πλάνο κλείνει με δύο αστυνομικούς να σταματούν τον λατερνατζή και να συνομιλούν μαζί του.
00:45:03:00
Το σκηνικό μεταφέρεται σε σπίτι όπου ο ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΠΑΣ ερμηνεύει με την κιθάρα του το τραγούδι «ΠΛΑΚΙΩΤΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ» του Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ – Κ. ΚΙΟΥΣΗ. Το τραγούδι διακόπτεται από δύο αστυνομικούς που χτυπούν την πόρτα.
00:46:50:00
Το σκηνικό παρουσιάζει την ΜΙΡΚΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ που υποδύεται την Ελλάδα του ‘ 50 και δίνει την εικόνα εκείνης της εποχής μέσα από επιθεωρησιακό νούμερο. Στη συνέχεια εμφανίζονται η ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΛΙΓΟΠΟΥΛΟΥ και ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗΣ που φεύγουν από το σκηνικό με μηχανή.
00:51:23:00
Το σκηνικό παρουσιάζει συντροφιά σε παραλιακό τοπίο. Η ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΛΙΓΟΠΟΥΛΟΥ και ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗΣ φθάνουν στο χώρο και ερμηνεύουν το τραγούδι του ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ «ΚΑΡΟΤΣΕΡΗ ΤΡΑΒΑ». Στη συνέχεια η συντροφιά φεύγει με αυτοκίνητο και μηχανή και στη διαδρομή ερμηνεύουν το «ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΦΑΛΗΡΟ» του ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ – Γ. ΦΩΤΙΔΑ.
00:54:08:00
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ παρουσιάζεται στη διαδρομή. Αναφέρεται στα Αρχοντορεμπέτικα, που κλέβουν την παράσταση ήδη από τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, οπότε και το χάσμα ανάμεσα στο Ελαφρό και το Ρεμπέτικο μικραίνει. Το είδος αυτό γίνεται γέφυρα ανάμεσα τους. Τέλος αναφέρεται στο τραγούδι του Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ το «ΧΑΣΤΟΥΚΙ» το οποίο ακούστηκε σε επιθεωρησιακό νούμερο στο Θέατρο ΒΕΜΠΟ.
00:55:01:00
Το σκηνικό παρουσιάζει την ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΟΥ στην ερμηνεία του τραγουδιού «ΤΟ ΧΑΣΤΟΥΚΙ» του Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ-Γ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, Μ. ΤΡΑΪΦΟΡΟΥ. Στο τέλος της παρουσίασης ακούγονται χειροκροτήματα.
00:57:09:00
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΪΝΟΣ απαγγέλλει ποίημα. Στη συνέχεια αναφέρεται στη λογοκρισία που πέρασε το Ρεμπέτικο και πως κατάφερε να επιβληθεί στο μουσικό στερέωμα. Επίσης γίνεται λόγος για τις νέες προσωπικότητες που προσέφεραν με το έργο τους, από μέσα της δεκαετίας του ‘ 50, στην εξέλιξη του νέου ελληνικού τραγουδιού: ΜΙΚΗ ΘΟΔΩΡΑΚΗ και ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ.
00:58:50:00
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ μιλάει για το σκηνικό που αλλάζει στο τέλος της δεκαετίας του ’50 και περιγράφει το άδοξο τέλος της ζωής του ΘΟΔΩΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, το Φεβρουάριο του 1963 και αντίστοιχα του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ τον Ιούνιο του 1959.
00:59:25:00
Το σκηνικό έχει μεταφερθεί σε σταθμό τρένου όπου η ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ, ανάμεσα στα βαγόνια και με τη συνοδεία μουσικών, ερμηνεύει το τραγούδι «ΑΣ ΜΗΝ ΞΗΜΕΡΩΝΕ ΠΟΤΕ» του ΑΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ – Κ. ΜΑΝΕΣΗ. Εμβόλιμο πλάνο με τον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ στη γέφυρα του σταθμού. Το πλάνο κλείνει με την ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ και τους μουσικούς να επιβιβάζονται σε βαγόνι.
01:02:30:00
Εναλλαγή πλάνων ανάμεσα στον ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ στη γέφυρα του σιδηροδρομικού σταθμού και του μικρού ΧΡΗΣΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ, κοντά στις ράγες καθώς το τρένο απομακρύνεται από το σταθμό. Το πλάνο κλείνει με αναγγελία ΤΑΓΚΟ από βιολιστή. . .
01:02:55:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΘΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ, μουσική, Έλληνες συνθέτες, ρεμπέτικο, ελαφρό τραγούδι
Αναφορές
ΘΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, συνθέτης
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ, συνθέτης
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σκηνοθεσία:
ΚΩΣΤΑΣ ΑΥΓΕΡΗΣ
Μια εκπομπή του:
ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ
Σενάριο:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ
Τραγούδησαν με τη σειρά που εμφανίστηκαν:
ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ
ΜΠΑΜΠΗΣ ΓΚΟΛΕΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΛΙΔΑΚΗΣ
ΓΛΥΚΕΡΙΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΝΩΤΗΣ
ΣΟΦΙΑ ΒΟΣΣΟΥ
ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΠΑΣ
ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΛΙΓΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΟΥ
ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ
Mια mondaine:
ΠΕΜΗ ΖΟΥΝΗ
Το ρεμπέτικο:
ΝΕΝΑ ΜΕΝΤΗ
Το ελαφρό ευρωπαϊκό:
ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΑΚΑΡΙΣΙΑΝΟΥ
και η Ελλάδα του ‘50
η ΜΙΡΚΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Κονφερανσιέ:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΪΝΟΣ
Τα ταλέντα του «ΝΙΝΟΝ»:
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
και ΣΟΦΙΑ ΓΚΟΤΖΙΑ
με τη φωνή της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΤΣΑΚΙΡΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΟΥ, παιδί:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ
Παρλάτες:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Σκηνικά – επιμέλεια κουστουμιών:
ΜΑΝΟΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΑΚΗΣ
Ενορχηστρώσεις-Μουσική διεύθυνση:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Μουσικοί:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΠΟΥΛΟΣ – χαβάγια
ΜΙΜΗΣ ΠΑΠΑΜΗΝΑΣ – λατέρνα
ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΤΕΟΣ – κλαρίνο
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ – μπουζούκι
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΙΑΤΡΑΚΟΣ – κιθάρα
ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – πιάνο, ακορντεόν, συνθεσάϊζερ
Χορογραφίες:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΓΙΑΣ
Χόρεψαν:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΓΙΑΣ
ΤΑΝΙΑ ΧΑΪΔΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΣΟΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗΣ
και χορευτές του σωματίου
«ΟΙ ΜΩΜΟΓΕΡΟΙ»
Συνεργάστηκαν:
ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ
ΑΡΗΣ ΖΑΜΠΙΚΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΕΡΡΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΚΡΙΔΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
ΕΛΕΝΗ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ
Διεύθυνση φωτογραφίας:
ΣΥΡΑΚΟΣ ΔΑΝΑΛΗΣ
Διεύθυνση παραγωγής:
ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ-ΜΠΛΕΤΑ
Μοντάζ:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
Μίξη ήχου:
ΚΙΚΗ ΣΚΟΡΔΑΡΑ
Ηχοληψία:
ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΦΙΛΙΠΠΑΣ
Ηχογράφηση τραγουδιών:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΞΕΝΙΚΑΚΗΣ
Βίντεο εγγραφή:
ΚΩΣΤΑΣ ΦΙΛΙΟΥΣΗΣ
Τρυκέζα:
ΜΑΡΙΝΟΣ ΚΑΣΣΟΣ
ΕΛΛΗ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κοπή αρνητικού:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
Τεχνική επεξεργασία:
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΕΤ-1
Εταλονάζ:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΟΥΔΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΥΚΑΣ
Ηλεκτρολόγοι:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΡΓΥΡΗΣ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΣΤΡΟΠΕΚΑΚΗΣ
Βοηθός σκηνοθέτη:
ΑΘΗΝΑ ΚΑΖΟΛΕΑ
Βοηθός οπερατέρ:
ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΣ
Βοηθός παραγωγής:
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΡΟΖΑΚΗ
Βοηθός ηχολήπτη:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ
Βοηθοί σκηνογράφοι:
ΑΡΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΧΑΤΖΗΓΙΩΣΗ
Φροντιστήριο:
ΚΙΤΣΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Ζωγράφοι σκηνικών:
ΝΤΙΝΟΣ ΠΑΡΗΓΟΡΗΣ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΑΤΖΗΠΕΤΡΟΣ
Βαφέας σκηνικών:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΑΣ
Επιμέλεια σκηνικών:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Εργοδηγός σκηνικών:
ΣΠΥΡΟΣ ΣΑΓΙΑΣ
Κατασκευή σκηνικών:
ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΓΡΑΤΣΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΤΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΛΕΓΑΚΗΣ
Μηχανικοί σκηνής:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΤΑΡΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΛΥΜΠΕΡΗΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ
Εργατοτεχνίτες:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΚΡΙΝΟΣ
ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΛΕΡΙΟΥ
ΝΙΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
ΘΑΝΟΣ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΙΤΗΣ
ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΣΟΥΡΤΗΣ
Ράφτης:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
Διαχείριση σκηνικών:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΛΕΠΗΣ
Γραμματεία παραγωγής:
ΒΑΣΩ ΜΙΧΑ
ΝΙΚΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
Φωτογράφος:
ΣΠΥΡΟΣ ΓΟΓΩΝΗΣ
Τίτλοι:
ΕΙΡΗΝΗ ΦΑΤΟΥΡΟΥ
Μίξη τίτλων:
ΧΡΥΣΑ ΚΑΤΣΑΜΠΕΚΗ
Μακινίστας:
ΤΑΚΗΣ ΤΣΑΚΩΝΑΣ
Μακιγιάζ:
ΜΑΛΒΙΝΑ ΚΑΛΑΝΤΖΗ
ΜΑΡΙΝΑ ΦΥΣΣΑΚΗ
Ευχαριστούμε:
τον Ο.Σ.Ε.
την ΕΛΠΑ
το Θέατρο «ΑΚΡΟΠΟΛ»
την Ταινιοθήκη της Ελλάδας
τον ΦΩΤΟ ΛΑΜΠΡΙΝΟ
και τον ΛΕΟΝΤΑ ΛΟΪΣΙΟ
για το «ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ»
και την κ. ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
01:04:48:16
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
21/09/2009