ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
0000007712
Ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. To επεισόδιο αυτό φιλοξενεί τον σκηνοθέτη και συγγραφέα ΝΤΙΝΟ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟ και παρουσιάζει τη ζωή και την καλλιτεχνική του πορεία. Ο ίδιος μιλάει επίσης για την εξέλιξη του ελληνικού κινηματογράφου.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007712
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2000
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. To επεισόδιο αυτό φιλοξενεί τον σκηνοθέτη και συγγραφέα ΝΤΙΝΟ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟ και παρουσιάζει τη ζωή και την καλλιτεχνική του πορεία. Ο ίδιος μιλάει επίσης για την εξέλιξη του ελληνικού κινηματογράφου.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η ενημερωτική εκπομπή ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ είναι αφιερωμένη στη ζωή και το έργο του καλλιτέχνη (σκηνοθέτη, συγγραφέα και ποιητή) ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ. Ο ίδιος ξεκινά αλλά και κλείνει την εκπομπή διαβάζοντας ποιήματά του. Παραχωρεί συνέντευξη στο δημοσιογράφο ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ απαντώντας σε ερωτήματα σχετικά με τη γενέτειρά του, τις εμπειρίες του, τη μύησή του στο χώρο της Αριστεράς, τη γενιά του, τον έρωτα και τη δημιουργία. Μιλάει για τα έργα του ενώ προβάλλονται αποσπάσματα από ορισμένα εξ’ αυτών, όπως «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ», «ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΑΚΙΑ ΤΟΥ ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΥ», «ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ» και «ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ». Ακόμη, μιλάει για την αθωότητα που αναδύεται καθ’ όλη τη διάρκεια της καλλιτεχνικής του πορείας, για την εξέλιξη του ελληνικού κινηματογράφου, για τους λόγους που εγκατέλειψε το θέατρο και ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο, για τις σημαντικές προσωπικότητες της γενιάς του. Προβάλλεται εμβόλιμο φωτογραφικό υλικό από τα νεανικά και φοιτητικά του χρόνια αλλά και από έργα του.
Τίτλοι αρχής.
21:42:13:24
Προβάλλονται ασπρόμαυρες φωτογραφίες από τα νεανικά και φοιτητικά χρόνια του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, καθώς και φωτογραφικό υλικό όπου πρωταγωνίστησε μαζί με γνωστούς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου, όπως ΙΝΤΑ ΧΡΗΣΤΙΝΑΚΗ, ΝΤΙΝΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ, ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ στο «ΚΛΩΤΣΟΣΚΟΥΦΙ», ΟΡΕΣΤΗ ΜΑΚΡΗ και ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ στο «ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ 288», ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ και ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ στο «ΜΙΑ ΤΡΕΛΗ ΤΡΕΛΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ», ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΠΑ και ΑΝΝΑ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ στον «ΑΝΘΡΩΠΟ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ», ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ και ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ στο «ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ», ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ και ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ στο «ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ», ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ και ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ στην πρώτη του ταινία: «ΟΙ ΟΥΡΑΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ». Επίσης προβάλλονται εμβόλιμες φωτογραφίες από «ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΑΚΙΑ ΤΟΥ ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΥ», βιβλίο και ταινία με πολλά διεθνή βραβεία, καθώς και με τον ΑΛΕΞΗ ΣΟΛΩΜΟ, διευθυντή του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, και, τέλος, με την ΦΛΩΡΕΤΑ ΖΑΝΝΑ από το γαμήλιο ταξίδι τους.
21:44:05:24
Προβολή πλάνου με τον ΝΤΙΝΟ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟ ο οποίος ξεκινά την εκπομπή διαβάζοντας ποίημα που αναδύει αθωότητα και παραπέμπει σε Πρωτομαγιά.
21:45:52:24
Πλάνα που εναλλάσσονται και παρουσιάζουν τους δύο συνομιλητές καθισμένους αντίκρυ: το δημοσιογράφο ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ και τον ΝΤΙΝΟ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟ, ο οποίος αναφέρεται στη πιο πικρή εποχή της μνήμης του. Συνεχίζοντας μιλά για τη γενιά του και το γεγονός ότι μοιράστηκαν τα ίδια οράματα και την πορεία που αυτά διέγραψαν παρασύροντας σε νέους προσανατολισμούς. Τέλος, κάνει έναν απολογισμό εμπειριών εκφράζοντας την πικρία του για τα ανεκπλήρωτα όνειρα και την προσωπική ευθύνη του καθενός. Μιλάει για το ταξίδι του στο ΚΟΝΓΚΟ και την επιθυμία του μετά απ’ αυτό να συγγράψει το «ΑΘΕΑΤΗ ΟΨΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ».
21:49:26:24
Ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ με αφορμή το ερώτημα του δημοσιογράφου μιλάει για την αθωότητα που αναδύεται καθ’ όλη τη διάρκεια της καλλιτεχνικής του πορείας, τόσο στις θεατρικές παραστάσεις και κινηματογραφικές ταινίες, όσο και στο σημαντικό λογοτεχνικό έργο του. Συνεχίζοντας μιλάει για την αθωότητα και τον καλύτερο τρόπο που εκδηλώθηκε αυτή, μέσω της παιδικής λογοτεχνίας, που σημείωσε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία. Επίσης, αναφέρεται στη δυσκολία να εκφράσει αυτό που ήθελε μέσω της κινηματογραφικής ταινίας, εξαιτίας της λογοκρισίας.
21:52:42:24
Προβάλλονται πλάνα από την ασπρόμαυρη ταινία «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ», που σκηνοθέτησε ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ και πρωταγωνίστησαν γνωστοί ηθοποιοί του ελληνικού κινηματογράφου, ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ, ΚΑΖΑΚΟΣ κ. ά. Στο τέλος των πλάνων προβάλλεται φωτογραφία του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ μπροστά στην κάμερα.
21:54:21:24
Το πλάνο επιστρέφει στο στούντιο όπου ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ συνεχίζει για την κατάσταση του ελληνικού κινηματογράφου μετά την Κατοχή και τον Εμφύλιο, αναφερόμενος στο προσφιλές θέαμα.
21:55:55:24
Εναλλασσόμενα μακρινά και κοντινά πλάνα μεταξύ των δύο συνομιλητών. Ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρεται στη χρονιά του 74 και έπειτα, που ο κινηματογράφος παύει να είναι αντικείμενο που ενδιαφέρει κάποιους να κάνουν παραγωγή, αλλά πέρασε στο κράτος, που χρηματοδοτούσε κάποιες προσπάθειες.
21:57:20:24
Ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, με αφορμή το ερώτημα του δημοσιογράφου σχετικά με τη γενέθλια γη, αναφέρεται στον Αμβρακικό ζωντανεύοντας ευχάριστες μνήμες από τα παιδικά του χρόνια. Στο χώρο αυτό γυρίζει τρεις ταινίες: «ΤΟ ΒΑΛΤΟ», «ΤΟ ΑΜΟΚ», «ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΑΚΙΑ ΤΟΥ ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΥ», ξεχωρίζοντας ιδιαίτερα την τελευταία που τη θεωρεί κομμάτι του εαυτού του.
22:00:16:24
Προβάλλονται πλάνα από την ταινία «ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΑΚΙΑ ΤΟΥ ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΥ» και ο Άρης Σκιαδόπουλος ρωτά για την καταγωγή του.
22:01:05:24
Συνεχίζοντας τη συνέντευξη ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρεται στη δουλειά του σκηνοθέτη και την παιδεία που χρειάζεται, εννοώντας την ευρύτερη εμπειρία ζωής, την ευαισθησία, την οξυδέρκεια, αλλά και τη φωνή του ΘΕΟΥ.
22:03:33:24
Πλάνα που εναλλάσσονται και παρουσιάζουν τους δύο συνομιλητές να μιλούν για την Δραπετσώνα του ’39. Ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ καταθέτει μνήμες εκείνης της εποχής, όταν μαθητής τότε εργαζόταν στα λιπάσματα της Δραπετσώνας.
22:05:07:24
Σε ερώτημα του δημοσιογράφου σχετικά με τη μύησή του στο χώρο της αριστεράς, ο ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρει πότε δραστηριοποιήθηκε στο χώρο δίνοντας πληροφορίες για τον άνθρωπο που τον μύησε.
22:05:59:24
Η συζήτηση αλλάζει και ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ εξιστορεί την εφιαλτική περιπέτεια υγείας που πέρασε στα 20 χρόνια του, παρουσιάζοντάς την ως ταξίδι από τη ζωή στο θάνατο. Συνεχίζοντας, αναφέρεται στη φιλία του με τον ΝΤΙΝΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ και στο γεγονός ότι τον στήριξε στην περιπέτεια αυτή.
22:07:55:24
Ο καλλιτέχνης συνεχίζοντας αναφέρεται στις σπουδές του ΝΤΙΝΟΥ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ και του ίδιου αλλά και πώς ξεκίνησε η ιδέα να ασχοληθούν με το θέατρο. Μιλάει για τη σχολή ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ και τα σημαντικά ονόματα που φοίτησαν σ’ αυτήν, όπως ΝΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΑΝΗΣ κ. ά. , για τους δασκάλους τους ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ, ΘΡΑΣΟ ΚΑΣΤΑΝΑΚΗ, ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, ΕΛΥΤΗ.
22:10:30:24
Ο πολυπράγμων δημιουργός καλλιτέχνης συζητά με τον ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ για την πρώτη του σκηνοθετική δουλειά, η οποία έγινε στον κινηματογράφο το 53 και κατόπιν ακολούθησαν δουλειές και στο θέατρο. Μιλάει για τον κινηματογράφο όπου ξεκίνησε ως Ζεν Πρεμιέ με πολύ καλές κριτικές και για τον ΦΙΝΟ που τον προέτρεψε να σκηνοθετήσει. Συνεχίζοντας αναφέρει τα στάνταρ που πρέπει να έχει ένας Ζεν Πρεμιέ.
22:13:37:24
Μιλάει για τις σημαντικές γνωριμίες και συνεργασίες του εξηγώντας το γεγονός και τους λόγους που εγκατέλειψε το θέατρο και ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο, παρά την επιτυχημένη του διαδρομή στο θέατρο. Η συζήτηση μεταξύ τους συνεχίζεται για τη Σχολή ΣΤΑΥΡΑΚΟΥ και τα πρώτα μαθήματα που έγιναν από κείμενα του ίδιου αλλά και τις σημαντικές προσωπικότητες της γενιάς του.
22:15:56:24
Ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ συνεχίζοντας αναφέρεται στις σημαντικές προσωπικότητες και τους καλλιτέχνες της γενιάς του: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΟΥΡΓΑΡΗΣ, ΡΑΦΑΗΛΙΔΗΣ, ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΔΕΡΑΤΟΣ κ. ά. Αναφέρεται σε μια γενιά με ζεστασιά, τρυφερότητα, αγάπη και, συσχετίζοντας το χθες με το σήμερα, υποστηρίζει την άποψη ότι δεν υπάρχει εποχή χωρίς ταλέντα και πως στις συνθήκες της κάθε εποχής αξιοποιείται αυτό το ταλέντο ή όχι.
22:17:20:24
Ο δημιουργός καλλιτέχνης αναφέρεται στη συνέχεια στο σενάριο που έχασε με 675 ζωγραφιές. Επίσης, αναφέρεται στην αγάπη του για το γράψιμο που τον οδήγησε στη σκηνοθεσία κινηματογραφικών ταινιών και στον ΦΙΝΟ που έστησε το μύθο του και τον δίδαξε την τεχνική αυτή.
22:21:33:24
Συνεχίζοντας με την εναλλαγή κοντινών και μακρινών πλάνων ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ με αφορμή το ερώτημα του δημοσιογράφου αναφέρεται στη ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ και στην παραγωγή μύθων που στήνει και τους συντηρεί μιλώντας για την ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ και την ευθύνη τη δική του για το βραβείο που πήρε στην ταινία «Η ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ»
22:22:11:24
Πλάνα από την ταινία η «ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ» και κάρτα: «ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΝΑΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΘΥΜΑΤΑΙ».
22:22:59:24
Ο ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ κάνει αναφορά στο βιβλίο του «ΕΝΑΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΘΥΜΑΤΑΙ» και εκφράζει την άποψή του για την ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ και τις δυνατότητές της που σηματοδότησαν την πορεία της.
22:24:20:24
Προβάλλονται πλάνα από την ταινία «ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ» με την ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ.
22:25:24:24
Ο καλλιτέχνης με αφορμή ερώτημα του δημοσιογράφου περιγράφει την ενασχόλησή του με το γράψιμο και την πορεία του, καθώς και την ανάγκη του για δημιουργία χωρίς να έχει σημασία το αποτέλεσμα. Συνεχίζοντας για την εκδοτική του δραστηριότητα μιλάει για τον ΚΑΒΑΦΗ και τον ΠΑΛΑΜΑ.
22:27:50:24
Η συζήτηση συνεχίζεται, καθώς ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ περιγράφει τους λόγους δημιουργίας του μυθιστορήματος «ΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΜΥΡΙΝΘΑΣ». Ο καλλιτέχνης αυτοπροσδιορίζεται ως άτακτος άνθρωπος χωρίς μέτρο και δικαιολογεί την άποψή του. Καταθέτει τις απόψεις του για τον έρωτα της σημερινής εποχής και τους λόγους που δεν τον γεύονται πλήρως οι σημερινοί νέοι. Οι λόγοι αυτοί τον ώθησαν να περιγράψει μέσα στο μυθιστόρημά του τον έρωτα της δικής του εποχής.
22:30:13:24
Ο Α. ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ευχαριστεί τον καλεσμένο και του προτείνει να κλείσει την εκπομπή με ποίημά του.
22:30:58:24
Ο καλλιτέχνης κάνει τον επίλογο διαβάζοντας το ποίημά του «ΝΤΟΥΣΑΝ Ο ΣΙΔΕΡΑΣ», γραμμένο με αφορμή τα γεγονότα της ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑΣ. Πλάνο στον ΝΤΙΝΟ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟ καθώς απαγγέλλει το ποίημά του.
22:32:13:24
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, σκηνοθεσία, σκηνοθέτες, κινηματογράφος, ελληνικός κινηματογράφος, λογοτεχνία
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Παρουσιαστής:
ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνοθέτης/έρευνα:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΚΑΒΙΑΣ
Σκηνογράφος Ενδυματολόγος:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
Διευθυντής Φωτογραφίας:
ΧΑΡΗΣ ΠΕΤΡΙΔΗΣ
Μοντέρ:
ΤΑΣΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗΣ
Επιμέλεια παραγωγής:
ΑΛΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΟΧΩΡΗ
Δημοσιογραφική επιμέλεια:
ΡΟΥΛΑ ΚΡΙΚΩΝΗ
Ηλεκτρολόγος:
ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
Ρύθμιση εικόνας:
ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗΣ
Μίξη εικόνας:
ΓΙΟΥΛΗ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ρύθμιση ήχου:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΡΑΤΟΛΗΣ
Βοηθός ηχολήπτη:
ΠΩΛ ΤΣΟΓΚΑΣ
Βίντεο εγγραφή:
ΣΙΣΣΥ ΚΑΡΑΦΥΛΛΗ
Φροντίστρια:
ΓΙΩΤΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Μακιγιάζ:
ΓΙΟΥΛΑ ΚΟΡΟΒΗΛΑ
Συντονιστής:
ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΛΗΚΑΡΑΣ
Μακενίστας:
ΘΑΝΟΣ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΙΤΗΣ
Φωτογράφος:
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ
Εικονολήπτες:
ΜΑΝΙΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΛΑΝΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΗΣ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:51:44:16
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
10/11/2009