ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ
0000007586
Σειρά ντοκιμαντέρ που σκιαγραφεί προσωπικότητες Ελλήνων σκηνοθετών και καταγράφει την προσφορά τους στο χώρο της κινηματογραφικής δημιουργίας. Η συγκεκριμένη εκπομπή αποτελεί αφιέρωμα στη ζωή του σκηνοθέτη Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΥ. Προβάλλονται στιγμιότυπα από τις ταινίες του.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007586
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΡΩΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΠΛΑΝΩΝ, Ο
ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1997
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ που σκιαγραφεί προσωπικότητες Ελλήνων σκηνοθετών και καταγράφει την προσφορά τους στο χώρο της κινηματογραφικής δημιουργίας. Η συγκεκριμένη εκπομπή αποτελεί αφιέρωμα στη ζωή του σκηνοθέτη Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΥ. Προβάλλονται στιγμιότυπα από τις ταινίες του.
Περιγραφή Περιεχομένου
Το επεισόδιο αυτό της σειράς Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΠΛΑΝΩΝ είναι αφιερωμένο στο έργο του σκηνοθέτη ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΥ. Παρακολουθούμε τον ίδιο να μιλά για τη ζωή του, τους φίλους του και τις εμπειρίες του από τους αγώνες για τη δημοκρατία, επικεντρώνοντας στην εξορία του στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ. Στη διάρκεια της εκπομπής παρακολουθούμε πλάνα από πολύ γνωστές ταινίες του όπως «ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ», «ΔΡΑΚΟΣ», « ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ», «ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ», «VORTEX», «1922», «BORDELLO», «BYRON» μαζί με στοιχεία που αφορούν σε αυτές, όπως η συνεργασία του με τον ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ. Σημαντικές είναι οι παρατηρήσεις που κάνει ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ για τον ελληνικό κινηματογράφο και την πορεία σκηνοθετών όπως ο ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ, ο ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ και ο ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ.
Τίτλοι έναρξης.
00:01:41:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από προετοιμασία γυρίσματος ταινίας του Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΥ. Διακρίνεται ο σκηνοθέτης να δίνει οδηγίες σε ηθοποιούς για το γύρισμα κάποιων σκηνών.
00:02:30:00
Σχέδιο έγχρωμο που απεικονίζει έναν άνδρα με ανατολίτικη φορεσιά και έντονα εκφραστικά μάτια.
00:02:43:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από προετοιμασία γυρίσματος ταινίας του Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΥ. Διακρίνεται ο σκηνοθέτης να δίνει οδηγίες σε ηθοποιούς για το γύρισμα κάποιων σκηνών με στρατιώτες που κινούνται σε μια πόλη.
00:03:12:00
Έγχρωμα σχέδια που φέρουν την υπογραφή του Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΥ.
00:03:24:00
Στιγμιότυπο από γύρισμα έγχρωμης ταινίας του σκηνοθέτη με τον ίδιο να καθοδηγεί δύο ηθοποιούς σε έναν ιδιότυπο πολεμικό χορό κρατώντας μαχαίρια και φορώντας ρούχα μιας άλλης εποχής, με προβιά ζώου κ. λ. π
00:04:03:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ βρίσκεται στον τόπο που πρόκειται να γυριστεί η ταινία του «ΑΝΤΙΓΟΝΗ». Μιλά για το όραμά του αυτό. Στη διάρκεια της παρουσίασής του αυτής εκεί εμφανίζονται δύο κοπελιές που συμμετέχουν στην ταινία και τοποθετούν πάνω σε ένα τραπέζι διάφορα αντικείμενα: ρούχα, περούκες κ. ά.
00:04:58:00
Πλάνα από την έναρξη της ταινίας του «ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ». Εμφανίζονται τα ονόματα των πρωταγωνιστών και των συντελεστών. Ακούγεται το ομώνυμο τραγούδι του ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ.
00:05:15:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ βρίσκεται σε εσωτερικό χώρο του σπιτιού του. Διαφαίνονται πίνακες ζωγραφικής, έργα τέχνης και πολλά βιβλία. Κινείται νευρικά εξηγώντας τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή τη συνέντευξη και στη συνέχεια αυτοπαρουσιάζεται μιλώντας για τον τόπο καταγωγής του, το χρόνο γέννησής του και τους γονείς του.
00:06:08:00
Ασπρόμαυρα πλάνα στα οποία βλέπει ο θεατής στιγμές από το διωγμό των Ελλήνων μετά την καταστροφή της Σμύρνης.
00:06:44:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ βρίσκεται σε εσωτερικό χώρο του σπιτιού του. Διαφαίνονται πίνακες ζωγραφικής, έργα τέχνης και πολλά βιβλία. Συνεχίζει τη συνέντευξή του μιλώντας για την προσωπική του πορεία και τη συμμετοχή του στους αγώνες για τη δημοκρατία, ως συνέχεια της παρακαταθήκης από την πατρική διαδρομή στα αντίστοιχα δρώμενα του καιρού του.
00:07:52:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από ταινία του. Παρουσιάζεται μια μάνα που αστυνομικοί παίρνουν το γιο της, ενώ άλλοι αστυνομικοί τη συγκρατούν.
00:08:06:00
Η συνέντευξη συνεχίζεται, ο σκηνοθέτης κάνει έναν απολογισμό των εμπειριών του. Μιλά για τους φίλους του που μοιράστηκαν τα ίδια οράματα και την πορεία που αυτά διέγραψαν παρασύροντας και τον τόπο σε νέους προσανατολισμούς.
00:09:06:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από την ταινία «ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ».
00:09:41:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ μιλά για τις σπουδές του και τη δύναμη του λόγου που ανακάλυψε στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ.
00:10:19:00
Πλάνα από έγχρωμη ταινία του. Άνδρας περιγράφει στιγμές εξόριστων στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ κατά τη διάρκεια μιας ανάκρισης.
00:10:39:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ μιλά για την εμπειρία του εκεί τόσο στο χτίσιμο ενός θεάτρου, όσο και στο ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων. Μάθημα που τον οδήγησε να γίνει σκηνοθέτης.
00:10:55:00
Πλάνο του σκηνοθέτη σε πλήρη δράση. Πίσω από την κάμερα παρακολουθεί και δίνει οδηγίες φορώντας στο κεφάλι του κρητικό μαντήλι.
00:11:12:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ αναφέρεται στη συνεργασία του με τον ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ για τη δημιουργία της ταινίας του «ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ» και τις επιδιώξεις τους.
00:11:42:00
Πλάνα από την ταινία «ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ».
00:12:31:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ αναφέρει την επιδίωξή του μέσα από τη συγκεκριμένη ταινία, αλλά και την προσωπική του ικανοποίηση για αυτό που επέλεξε να είναι.
00:13:07:00
Πλάνα από την ταινία «ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ».
00:14:33:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ μιλά καθισμένος σε έναν καναπέ, ενώ πίσω του βρίσκεται ένας ζωγραφικός πίνακας. Κάνει απολογισμό της ταινίας «ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ». Στη συνέχεια, μέσα στον πίνακα ξεκινά η προβολή πλάνων με τον ίδιο να μιλά για την ταινία του «ΔΡΑΚΟΣ» και την κριτική που δέχτηκε από μια τάξη ανθρώπων που ενοχλήθηκαν από αυτήν. Αναφέρεται και στην προσωπική του επιλογή να εναντιώνεται όσο ζει στη λογική «του λούμπεν προλεταριάτου».
00:15:50:00
Πλάνα από την ταινία «ΔΡΑΚΟΣ».
00:17:11:00
Σε πρώτο πλάνο ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ μιλά για τις επιλογές του στη ζωή και την τέχνη. Στόχος πάντα να σώσει την αξιοπρέπεια της ράτσας του.
00:18:55:00
Πλάνα από την ταινία «ΔΡΑΚΟΣ».
00:19:36:00
Ο σκηνοθέτης μιλά καθισμένος σε έναν καναπέ για την ταινία του «ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ». Αναφέρεται στην ιστορία της ταινίας και στο γεγονός ότι παίχτηκε από το B. B. C
00:20:20:00
Πλάνα από την ταινία «ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ».
00:22:01:00
Ο σκηνοθέτης συνεχίζοντας μιλά για την ταινία του «ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ», που είναι βασισμένη σε έργο του ΑΝΤ. ΣΑΜΑΡΑΚΗ.
00:22:35:00
Πλάνα από την ταινία «ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ».
00:24:22:00
Συνεχίζει ο σκηνοθέτης με την ιστορία της ταινίας αυτής και την απόρριψη που γνώρισε από τους Αμερικανούς παραγωγούς της. Μετά αναφέρεται στην επόμενη ταινία του, τις «ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ», και εξηγεί τους λόγους που τον οδήγησαν στο γύρισμά της.
00:25:01:00
Πλάνα από την ταινία «ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ».
00:26:55:00
Ο σκηνοθέτης μιλά καθισμένος σε έναν καναπέ, ενώ πίσω του βρίσκεται ένας πίνακας. Εξηγεί την ιστορία στην οποία είναι βασισμένη η ταινία, καθώς και προσωπικές του κρίσεις για το αποτέλεσμα.
00:27:39:00
Πλάνα από την ταινία «ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ».
00:28:53:00
Ο σκηνοθέτης εξηγεί αυτά που η ταινία διατυπώνει ως συμπεριφορά, ενώ ταυτόχρονα εξηγεί πώς ευνοήθηκε από την εποχή της (εποχή των αιτημάτων των χίπις) και γνώρισε μεγάλες διακρίσεις.
00:30:00:00
Πλάνο αφίσας. Διακρίνονται πάνω στο κόκκινο πλαίσιο εικόνες από τα ανάγλυφα της ΖΩΦΟΡΟΥ του ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ.
00:30:13:00
Πλάνα από την ταινία «ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ».
00:30:46:00
Ο σκηνοθέτης μιλά για την ταινία του «VORTEΧ» ή «ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΜΕΔΟΥΣΑΣ». Αναφέρεται στην περιπλάνηση της ταινίας αυτής μέχρι να ολοκληρωθεί και καταλήγει λέγοντας πως ποτέ δεν παίχτηκε, αλλά και ο ίδιος περιμένει κάποια στιγμή που θα βγει από το συρτάρι του.
00:31:21:00
Πλάνα από τα γυρίσματα της ταινίας «VORTEX» και ένα πλάνο της.
00:33:19:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ μακιγιάροντας μια κοπέλα-ηθοποιό στα γυρίσματα μιας ταινίας απανταά στο ερώτημα που συχνά του τίθεται, αν το εικαστικό μέρος των ταινιών του υπερκαλύπτει το καθαυτό δραματικό. Αναφέρεται στη σχέση λόγου και εικόνας και στη δύναμη της εικόνας.
00:34:06:00
Πλάνα ταινίας του «1922».
00:34:35:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ μιλάει για την ταινία του μπροστά σε έργα τέχνης. Αναφέρει το λόγο-υπόσχεση που τον οδήγησε να δημιουργήσει την ταινία που θα πραγματευόταν την καταστροφή του 1922.
00:35:03:00
Πλάνα από τα γυρίσματα της ταινίας «1922».
00:36:43:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ με φόντο το νταμάρι που κάνει τα γυρίσματα της ταινίας του μιλά για το έργο του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ που λειτουργεί ως μύθος για την ταινία του «1922».
00:37:19:00
Πλάνο ταινίας του με έναν έφιππο να κινείται με το άλογό του σε έρημο τοπίο.
00:37:47:00
Η έγχρωμη αφίσα της ταινίας του Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΥ «BORDELLO» καθώς ακούγεται ο ίδιος να περιγράφει αυτό που δείχνει στην ταινία.
00:38:01:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ με φόντο το νταμάρι που κάνει τα γυρίσματα της ταινίας του μιλά για την ιστορία της ταινίας.
00:38:28:00
Πλάνα της ταινίας του «BORDELLO».
00:40:34:00
Ενώ ξεκινούν να προβάλλονται πλάνα από τα γυρίσματα της ταινίας «BYRON» σε οθόνη που βρίσκεται πίσω από το σκηνοθέτη, βλέπουμε σταδιακά να αποκαλύπτεται ο ίδιος στην κάμερα και να μιλά για τη συγκεκριμένη ταινία.
00:41:08:00
Πλάνα της ταινίας του «BYRON».
00:42:59:00
Με φόντο το νταμάρι που γίνονται τα γυρίσματα της ταινίας του παρακολουθούμε δύο κοπέλες να μακιγιάρονται και να προετοιμάζονται. Στο πλάνο εμφανίζεται και ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ που συνεχίζει να μιλά για την ταινία του «BYRON» και την τύχη που πιστεύει πως θα κερδίσει στο μέλλον.
00:43:29:00
Πλάνα της ταινίας του «BYRON».
00:44:44:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ μιλάει για την ταινία του. Αναφέρεται στην πορεία του ίδιου και των ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ στον Ελληνικό κινηματογράφο. Τέλος αναφέρει τους ανθρώπους που τον βοήθησαν.
00:46:03:00
Πλάνα από την ταινία «ΔΡΑΚΟΣ».
00:46:46:00
Πλάνα από τον τόπο των γυρισμάτων της ταινίας του. Μιλά για τον απολογισμό του έργου του, στον οποίο οδηγήθηκε μετά από μια παρατήρηση κάποιου για την τελευταία ταινία του «BYRON».
00:47:44:00
Ο Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ κάνει έναν επίλογο-απολογισμό της εκπομπής.
00:48:16:00
Ταυτόχρονη προβολή πλάνων από ασπρόμαυρη ταινία του με έγχρωμα στιγμιότυπα από γυρίσματα, όπου ο ίδιος κινείται ανάμεσα στους ηθοποιούς του. Το πλάνο σταματά στο σκηνοθέτη που φορά στο κεφάλι το χαρακτηριστικό μαύρο κρητικό μαντήλι.
00:48:49:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ, σκηνοθέτες, σκηνοθεσία, κινηματογράφος
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: Π.Κ
Συντελεστές
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΟΡΔΟΥΛΑΣ
Οργάνωση Παραγωγής:
ΒΙΚΥ ΤΣΙΑΝΙΚΑ
Σκηνοθεσία:
ΠΑΝΟΣ ΚΕΚΑΣ
Σκηνοθετική Επιμέλεια:
ΠΕΠΕΤΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΗΡΩ ΤΣΙΦΛΑΚΟΥ
Δημοσιογραφική Επιμέλεια-Έρευνα:
ΕΛΕΝΑ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΥ
Μουσική:
ΧΡ. ΤΑΜΠΟΥΡΑΤΖΗΣ
Διευθυντής Φωτογραφίας:
ΟΔ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Μοντάζ-Μιξάζ:
ΧΡ. ΤΣΟΥΜΠΕΛΗΣ
Ηχολήπτης:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΟΡΜΟΒΑΣ
Βοηθός Οπερατέρ:
ΑΛΚΗΣ ΧΟΡΜΟΒΑΣ
Φροντιστής:
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
Μακιγιάζ:
ΚΕΛΛΥ ΓΙΑΤΡΟΥ
Τεχνική Επεξεργασία:
STUDIO “SYNTHESIS”
Ευχαριστίες:
Τον ΣΗΦΗ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟ για την παραχώρηση αποσπασμάτων ήχου και εικόνας από την ταινία A CRY OF PEACE
τους συντελεστές της ταινίας «1922» « ΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ»
την ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ
ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από τις ταινίες:
«ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ» παραγωγή ΑΚΕΠ-Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ, Δ. ΣΚΑΛΟΘΕΟΥ
«Ο ΔΡΑΚΟΣ» παραγωγή ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ
«ΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ» παραγωγή Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ-ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ
«ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ» παραγωγή ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ / G. W. PROD
«ΜΙΚΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΕΣ» παραγωγή ΑΝΖΕΡΒΟΣ-ΜΙΝΩΣ ΦΙΛΜ
«VORTEX» παραγωγή ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ
«ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ» παραγωγή Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ-ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ
«1922» παραγωγή Ε. Κ. Κ.
«BORDELLO» παραγωγή Ν. ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ-Ε. Κ. Κ.
«BYRON» παραγωγή PROFILM-AKVO-Ε. Κ. Κ-ΕΤ1-MOSFILM
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:48:37:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
13/11/2009