ΚΡΗΤΗ-ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ
0000007216
ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΕΠΗΡΕΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΑ ΙΤΑΛΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΡΗΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΜΕ ΚΥΡΙΟ ΕΡΓΟ ΤΗΝ ΕΡΩΦΙΛΗ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007216
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ «…ΑΠΟ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ…», Η
ΚΡΗΤΗ-ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1990
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΕΠΗΡΕΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΑ ΙΤΑΛΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΡΗΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΜΕ ΚΥΡΙΟ ΕΡΓΟ ΤΗΝ ΕΡΩΦΙΛΗ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Παρουσίαση μέσα από την εκπομπή Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ . . . ΑΠΟ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ. . . της πορείας του θεάτρου στην ΚΡΗΤΗ κατά την περίοδο της ΒΕΝΕΤΟΚΡΑΤΙΑΣ. Τονίζεται η μίμηση, ως ένα βαθμό, ιταλικών προτύπων, καθώς επέδρασε η ιταλική ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ με την αναβίωση του αρχαίου δράματος. Σημειώνεται ότι Κρητικοί τυπογράφοι εργάζονται στην έκδοση κλασικών συγγραφέων, ενώ η ΚΡΗΤΗ επί διακόσια χρόνια αποτελεί το σταυροδρόμι μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Πρώτη σωζόμενη τραγωδία Κρητικού συγγραφέα είναι η ΦΑΙΔΡΑ του ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΜΠΟΤΣΑ, στην ιταλική γλώσσα, που τυπώθηκε το 1578, όταν ήταν φοιτητής νομικής στην ΠΑΔΟΒΑ. Σχολιάζεται μάλιστα ότι το έργο μοιάζει στην ΕΡΩΦΙΛΗ. Ακολουθεί η ΠΙΣΤΗ ΕΡΩΜΕΝΗ, του ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΠΑΝΤΕΜΟΥ, ενώ σημαντικότερος ποιητής είναι ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΡΤΑΤΣΗΣ από το ΡΕΘΥΜΝΟ, που έγραψε την ΕΡΩΦΙΛΗ, το ποιμενικό δράμα ΠΑΝΩΡΙΑ και την κωμωδία ΚΑΤΣΟΥΡΜΠΟΣ. Μάλιστα, υπογραμμίζεται η σπουδαιότητα της ΕΡΩΦΙΛΗΣ, οι επιδράσεις της οποίας φτάνουν ως τα μέσα του 18ου αιώνα. 50 χρόνια μετά την ΕΡΩΦΙΛΗ τυπώνεται στη ΒΕΝΕΤΙΑ η κρητική τραγωδία ΒΑΣΙΛΕΥΣ ο ΡΟΔΟΛΙΝΟΣ, του ΙΩΑΝΝΗ ΑΝΔΡΕΑ ΤΡΩΪΛΟΥ, Ρεθυμνιώτη υπαλλήλου των βενετικών αρχών, ο οποίος βρέθηκε στη ΒΕΝΕΤΙΑ μετά το 1645, με την εισβολή των ΤΟΥΡΚΩΝ στην ΚΡΗΤΗ, όπως και το έργο ΖΗΝΩΝ, γραμμένο από άγνωστο συγγραφέα μεταξύ των ετών 1631-83, που παριστάνεται στη ΖΑΚΥΝΘΟ, και μπορεί να είναι γραμμένο στα ΕΠΤΑΝΗΣΑ, τη ΡΩΜΗ, τη ΒΕΝΕΤΙΑ ή και αλλού. Θέμα του είναι η πτώση του Βυζαντινού Αυτοκράτορα ΖΗΝΩΝΑ το 451 μ. Χ.
Τίτλοι αρχής.
00:02:00:00
Πλάνα σκίτσων θεατρικών παραστάσεων.
00:02:21:00
Πλάνα του ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ στην πλατεία θεάτρου. Αναφέρει ότι η πορεία του θεάτρου στην ΚΡΗΤΗ κατά την περίοδο της ΒΕΝΕΤΟΚΡΑΤΙΑΣ μιμείται ως ένα βαθμό ιταλικά πρότυπα, καθώς βρέθηκε υπό την επίδραση της ιταλικής ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ, με την αναβίωση του αρχαίου δράματος και την έκφραση ηγεμονίας των διαφόρων αυλών.
00:02:39:00
Πλάνο χάρτη της ΚΡΗΤΗΣ. Ακούγεται ο ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ να αναφέρει ότι η ΒΕΝΕΤΟΚΡΑΤΙΑ οδήγησε σε άνθηση της παιδείας και των τεχνών.
00:02:56:00
Πλάνο σε μετάλλιο με τη μορφή του ΑΛΔΟΥ ΜΑΝΟΥΤΙΟΥ. Ο ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ αναφέρει ότι Κρητικοί τυπογράφοι εργάζονται στην έκδοση έργων κλασικών συγγραφέων.
00:02:59:00
Πλάνα σκίτσων με άνδρες να χειρίζονται πιεστήρια τυπογραφείου και να εργάζονται σε συναφή εργαστήρια. Ο αφηγητής αναφέρει ότι τις εκδόσεις τις πραγματοποιεί ο ΑΛΔΟΣ ΜΑΝΟΥΤΙΟΣ στη ΒΕΝΕΤΙΑ, ενώ Κρητικοί κλασικοί φιλόλογοι διδάσκουν στα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια.
00:03:10:00
Πλάνα ζωγραφικών πινάκων του ΔΟΜΙΝΙΚΟΥ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΥ με προσωπογραφία ανδρός, τη Σταύρωση και άλλα θέματα. Ο αφηγητής αναφέρει ότι ο ζωγράφος μεγαλουργεί στην ΙΣΠΑΝΙΑ.
00:03:29:00
Πλάνα χαρτών της ΚΡΗΤΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρει ότι λόγιοι και ιερείς διδάσκουν τα κλασικά γράμματα στα ιταλικά πανεπιστήμια και οι Κρητικοί αποτελούν το σημαντικότερο τμήμα της ελληνικής παροικίας στη ΒΕΝΕΤΙΑ, ενώ η ΚΡΗΤΗ επί διακόσια χρόνια αποτελεί το σταυροδρόμι μεταξύ Ανατολής και Δύσης.
00:03:45:00
Πλάνα χαλκογραφιών πόλεων της ΚΡΗΤΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρει ότι οι πόλεις της ΚΡΗΤΗΣ ΧΑΝΔΑΚΑΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ), ΡΕΘΥΜΝΟ και ΧΑΝΙΑ γνωρίζουν σημαντική πληθυσμιακή αύξηση.
00:03:58:00
Πλάνα σκίτσων σκηνών θεατρικών παραστάσεων. Ο αφηγητής αναφέρει ότι τον 16ο αιώνα η ΚΡΗΤΗ αποτελεί το νοτιότερο άκρο του ευρωπαϊκού ανθρωπισμού, ως αποτέλεσμα της ιταλικής Αναγέννησης.
00:04:15:00
Πλάνο έκδοσης θεατρικής παράστασης. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι πρώτη σωζόμενη τραγωδία Κρητικού συγγραφέα είναι η «ΦΑΙΔΡΑ» του ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΜΠΟΤΣΑ, στην ιταλική γλώσσα, που τυπώθηκε το 1578, όταν ήταν φοιτητής νομικής στην ΠΑΔΟΒΑ. Σχολιάζεται μάλιστα ότι το έργο μοιάζει με την «ΕΡΩΦΙΛΗ».
00:04:39:00
Πλάνα σκίτσων θεατρικών παραστάσεων. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι υπάρχουν και άλλα δραματικά έργα στα ιταλικά, όπως η «ΠΙΣΤΗ ΕΡΩΜΕΝΗ» του ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΠΑΝΤΕΜΟΥ, που παρουσιάστηκε το 1620.
00:04:51:00
Πλάνα σκίτσων αστών. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι οι γνωστοί ποιητές είναι ευγενείς ή αστοί με υπαλληλική ιεραρχία των βενετικών αρχών.
00:05:04:00
Πλάνα του ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ σε πλατεία θεάτρου. Αναφέρει ότι το κρητικό θέατρο ασχολήθηκε και με τα τρία θεατρική είδη της αρχαιότητας, τραγωδία-κωμωδία-ποιμενικό δράμα, ενώ στις παραστάσεις τους παρεμβάλλονται και μικρά δραματικά έργα με έντονα θεαματικά, μουσικά και χορευτικά στοιχεία.
00:05:40:00
Πλάνα σκίτσων από θεατρικές παραστάσεις. Ο αφηγητής αναφέρει ότι σημαντικότερος ποιητής είναι ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΡΤΑΤΣΗΣ από το ΡΕΘΥΜΝΟ, έχοντας γράψει την «ΕΡΩΦΙΛΗ», το ποιμενικό δράμα «ΠΑΝΩΡΙΑ» και την κωμωδία «ΚΑΤΣΟΥΡΜΠΟΣ». Μάλιστα σημειώνει τη σπουδαιότητα της «ΕΡΩΦΙΛΗΣ», οι επιδράσεις της οποίας φτάνουν ως τα μέσα του 18ου αιώνα.
00:06:37:00
Πλάνα φωτογραφιών σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων της «ΕΡΩΦΙΛΗΣ». Η αφηγήτρια απαγγέλλει απόσπασμα του έργου.
00:06:52:00
Πλάνο των ηθοποιών ΙΛΙΑΔΟΣ ΛΑΜΠΡΙΔΟΥ και ΘΑΝΟΥ ΚΑΛΗΩΡΑ να διαβάζουν απόσπασμα του έργου «ΕΡΩΦΙΛΗ».
00:08:00:00
Πλάνα φωτογραφιών σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων της «ΕΡΩΦΙΛΗΣ». Ο αφηγητής αναφέρει την υπόθεση του έργου.
00:08:56:00
Πλάνο της ηθοποιού ΙΛΙΑΔΟΣ ΛΑΜΠΡΙΔΟΥ να διαβάζει απόσπασμα της «ΕΡΩΦΙΛΗΣ».
00:10:30:00
Πλάνα φωτογραφιών σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων της «ΕΡΩΦΙΛΗΣ». Ακούγεται η συνέχεια της απαγγελίας.
00:10:45:00
Πλάνο αφηγητή σε εσωτερικό χώρο να αναφέρεται στο φιλοσοφικό μήνυμα του έργου για τη ματαιότητα της ανθρώπινης περηφάνιας και δόξας. Παρουσιάζονται πλάνα φωτογραφιών σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων της «ΕΡΩΦΙΛΗΣ». Ακούγεται η συνέχεια του προηγούμενου σχολιασμού με την προσθήκη ότι το έργο επηρέασε τα μετέπειτα δημοτικά τραγούδια και τις λαϊκές παραστάσεις.
00:12:00:00
Εναλλαγές πλάνων με τους ηθοποιούς ΙΛΙΑΔΑ ΛΑΜΠΡΙΔΟΥ και ΜΑΚΗ ΡΕΥΜΑΤΑ, που απαγγέλλουν αποσπάσματα της «ΕΡΩΦΙΛΗΣ».
00:13:06:00
Πλάνα σκίτσων θεατρικής παράστασης. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι η «ΕΡΩΦΙΛΗ» αποτελεί συνδετικό κρίκο της λόγιας με τη λαϊκή παράδοση στη νεότερη ΕΛΛΑΔΑ.
00:13:19:00
Πλάνο της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΜΑΡΑΓΚΟΥ να αναφέρεται στην αποδοχή που είχε το έργο στο ελληνικό κοινό.
00:13:45:00
Πλάνο του ηθοποιού ΜΗΝΑ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑ να διαβάζει απόσπασμα του θεατρικού κειμένου «ΒΑΣΙΛΕΥΣ Ο ΡΟΔΟΛΙΝΟΣ» του ΙΩΑΝΝΗ ΑΝΔΡΕΑ ΤΡΩΪΛΟΥ.
00:14:49:00
Πλάνα του ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ σε πλατεία θεάτρου. Αναφέρει ότι 50 χρόνια μετά την ΕΡΩΦΙΛΗ τυπώνεται στη ΒΕΝΕΤΙΑ η κρητική τραγωδία «ΒΑΣΙΛΕΥΣ Ο ΡΟΔΟΛΙΝΟΣ» του ΙΩΑΝΝΗ ΑΝΔΡΕΑ ΤΡΩΪΛΟΥ, Ρεθυμνιώτη υπαλλήλου των βενετικών αρχών, ο οποίος βρέθηκε στη ΒΕΝΕΤΙΑ μετά το 1645 με την εισβολή των ΤΟΥΡΚΩΝ στην ΚΡΗΤΗ. Σχολιάζει ότι στο έργο η ψυχολογία των προσώπων είναι περίπλοκη και γεμάτη συγκρούσεις, ενώ ο χαρακτήρας του πρωταγωνιστή είναι διφορούμενος.
00:15:50:00
Πλάνα από την τυπωμένη έκδοση του θεατρικού έργου «ΒΑΣΙΛΕΥΣ ο ΡΟΔΟΛΙΝΟΣ». Ο ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ αναφέρει ότι η δράση του έργου είναι κυρίως εσωτερική, χαρακτηριζόμενο από την ψυχοπαθολογία του ΜΠΑΡΟΚ.
00:16:27:00
Πλάνα φωτογραφιών από σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις. Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ αναφέρεται στην αξία και σπουδαιότητα του έργου του ΤΡΩΪΛΟΥ.
00:17:28:00
Πλάνο της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΜΑΡΑΓΚΟΥ να προβαίνει σε σύγκριση των έργων «ΕΡΩΦΙΛΗ» και «ΒΑΣΙΛΕΥΣ ο ΡΟΔΟΛΙΝΟΣ».
00:17:50:00
Πλάνα φωτογραφιών από σχετικές σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις. Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ συνεχίζει την προηγούμενη αναφορά της.
00:18:16:00
Πλάνα φωτογραφιών από σύγχρονη θεατρική παράσταση, χαλκογραφία λιμανιού και νομίσματα της εποχής. Ο αφηγητής αναφέρεται στην τρίτη τραγωδία του Κρητικού Θεάτρου, «ΖΗΝΩΝ», γραμμένη από άγνωστο συγγραφέα μεταξύ των ετών 1631-83. Προσθέτει ότι παριστάνεται στη ΖΑΚΥΝΘΟ και μπορεί να είναι γραμμένη στα ΕΠΤΑΝΗΣΑ, τη ΡΩΜΗ, τη ΒΕΝΕΤΙΑ και αλλού. Θέμα του είναι η πτώση του Βυζαντινού Αυτοκράτορα ΖΗΝΩΝΑ το 491 μ. Χ.
00:18:52:00
Πλάνο του αφηγητή να κατατάσσει το έργο στην ιστορική τραγωδία του ΜΠΑΡΟΚ.
00:19:08:00
Πλάνα σκίτσων και φωτογραφιών σχετικών με το έργο. Ο αφηγητής ολοκληρώνει την παρουσίαση των σκέψεών του για την τραγωδία «ΖΗΝΩΝ».
00:19:24:00
Πλάνο των ηθοποιών ΚΩΣΤΑ ΓΑΛΑΝΑΚΗ και ΖΑΧΑΡΙΑ ΡΟΧΑ να απαγγέλλουν απόσπασμα της τραγωδίας «ΖΗΝΩΝ».
00:20:41:00
Πλάνα φωτογραφιών από σύγχρονη θεατρική παράσταση. Ο αφηγητής αναφέρει ότι το έργο είναι γλωσσικά κατώτερο από τις δύο άλλες τραγωδίες.
00:21:06:00
Πλάνο του ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ σε πλατεία θεάτρου. Αναφέρει ότι το έργο είναι το μόνο ολοκληρωμένο δράμα του ΜΠΑΡΟΚ. Παρεμβάλλονται πλάνα φωτογραφιών από σύγχρονη θεατρική παράσταση. Ο ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ αναφέρει ότι το έργο 300 χρόνια μετά την πρώτη του παράσταση στη ΖΑΚΥΝΘΟ το 1683, παρουσιάστηκε και πάλι στη νεότερη ΕΛΛΑΔΑ από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο ΚΡΗΤΗΣ, το 1983.
00:21:52:00
Πλάνο των ηθοποιών ΜΑΚΗ ΡΕΥΜΑΤΑ και ΘΑΝΟΥ ΚΑΛΗΩΡΑ να απαγγέλλουν απόσπασμα της τραγωδίας «ΔΑΥΙΔ».
00:22:46:00
Πλάνα αγιογραφιών. Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ αναφέρει ότι ο «ΔΑΥΙΔ» από την ΧΙΟ, έχει ιησουϊτική προέλευση, όπου σημαντικό ρόλο παίζουν οι αστείοι δαίμονες. Επίσης, ότι υπάρχουν έργα από ορθόδοξους ιερείς που διδάσκουν στο φροντιστήριο των ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ και του ΑΓΙΟΥ ΒΙΚΤΩΡΟΣ με θέματα από την ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ. Από τον ΜΙΧΑΗΛ ΒΕΣΤΑΡΧΗ έχουμε ένα διαλογικό στιχούργημα για τα Εισόδεια της ΘΕΟΤΟΚΟΥ και την Ανάσταση του ΧΡΙΣΤΟΥ και ένα για τους επτά παίδες ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΥΣ και τον ΕΛΕΑΖΑΡ, που θανατώνονται από τον ΑΝΤΙΟΧΟ τον ΕΠΙΦΑΝΗ.
00:23:40:00
Πλάνο της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΜΑΡΑΓΚΟΥ να αναφέρει ότι το τελευταίο έργο περιέχει και ένα ιντερμέδιο για τη θυσία του ΑΒΡΑΑΜ, άσχετο με το κρητικό δράμα, και ένα κωμικό ιντερμέδιο. Προσθέτει ότι οι δαίμονες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο και στο έργο του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΟΝΤΑΡΑΤΟΥ για τους «τρεις παίδες εν καμίνω», όπως και στο δράμα «περί του γεννηθέντος τυφλού» του ΓΑΒΡΙΗΛ ΠΡΟΣΩΨΑ.
00:24:04:00
Πλάνα φωτογραφιών από σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις. Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ αναφέρει ότι το τελευταίο έργο συνδέεται με το Κρητικό Θέατρο, καθότι δείχνει ισχυρές επιδράσεις από την «ΕΡΩΦΙΛΗ».
00:24:27:00
Πλάνο της ηθοποιού ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΜΠΟΥΡΛΟΥ που απαγγέλλει απόσπασμα του θεατρικού έργου «ΕΡΩΦΙΛΗ».
00:24:57:00
Πλάνα από εικονογραφίες. Αρχικά, ακούγεται η συνέχεια απαγγελίας της «ΕΡΩΦΙΛΗΣ». Στη συνέχεια ο ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ αναφέρεται στο σημαντικό αυτό δημιούργημα της Κρητικής λογοτεχνίας.
00:25:34:00
Πλάνο του ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ σε πλατεία θεάτρου. Αναφέρεται στη σημαντική προσφορά της «ΕΡΩΦΙΛΗΣ», που σφράγισε δύο αιώνες θεατρικής παραγωγής.
00:25:46:00
Πλάνα σκίτσων και εικόνων σχετικών με την «ΕΡΩΦΙΛΗ». Ο αφηγητής αναφέρει ότι το έργο επηρέασε πολλούς μετέπειτα δραματογράφους.
00:26:14:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: ΒΙΛΗ ΑΝΔΡΕΟΥ
Συντελεστές
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΕΛΕΑΣ
Σκηνοθέτης:
ΚΩΣΤΑΣ ΑΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ηθοποιοί:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΛΑΝΑΚΗΣ
ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ
ΘΑΝΟΣ ΚΑΛΗΩΡΑΣ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΕΛΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΙΛΙΑΣ ΛΑΜΠΡΙΔΟΥ
ΘΕΜΙΣ ΜΠΑΖΑΚΑ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΟΥΡΛΟΥ
ΠΕΝΥ ΠΑΠΟΥΤΣΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΡΤΣΑΛΑΚΗΣ
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΠΕΠΠΑΣ
ΜΑΚΗΣ ΡΕΥΜΑΤΑΣ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΡΟΧΑΣ
ΧΡΥΣΑ ΣΠΗΛΙΩΤΗ
ΟΛΓΑ ΤΟΥΡΝΑΚΗ
ΤΑΣΟΣ ΧΑΛΚΙΑΣ
ΜΗΝΑΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ
Αφήγηση:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΛΑΧΟΚΥΡΙΑΚΟΣ
Κείμενα-Παρουσίαση-Επιμέλεια:
ΜΑΡΙΟΣ ΠΛΩΡΙΤΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
Ήχος:
ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μιξάζ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
Μοντάζ:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΓΙΑ
Επιμέλεια-Ντεκόρ Κουστουμιών:
ΑΓΝΗ ΝΤΟΥΤΣΗ
Φωτογραφία:
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Κείμενα-Παρουσίαση:
ΒΑΛΤΕΡ ΠΟΥΧΝΕΡ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΒΕΡΑ ΝΤΙΚΕΥ
Βοηθοί Οπερατέρ:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΡΟΥΣΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΛΕΡΑΣ
Γραμματεία Παραγωγής:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΕΪΝΟΓΛΟΥ
Ηλεκτρολόγος:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΓΚΑΚΟΣ
Επιμέλεια Φροντιστηρίου:
ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΛΕΤΟΣ
Τρικέζα:
ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΚΚΑΔΑΚΗΣ
Φωτοσύνθεση:
ΑΡΓΥΡΗΣ ΒΑΒΟΥΡΗΣ
Κοπή Αρνητικού:
ΝΙΚΟΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
Εταλονάζ:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ
Επεξεργασία Ήχου και εικόνας:
CINEMAGIC
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:27:01:20
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009