Επεισόδιο:003
ΟΙ ΚΑΛΕΣ ΜΕΡΕΣ 1952-1957
0000007076
Η περίοδος ακμής του ραδιοφώνου στην Ελλάδα, 1952-1957. Η ίδρυση του Β’ προγράμματος, οι εκπομπές πολιτιστικού περιεχομένου και οι άνθρωποι που εργάστηκαν για τη λειτουργία της ελληνικής ραδιοφωνίας.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007076
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ
Επεισόδιο:003
ΟΙ ΚΑΛΕΣ ΜΕΡΕΣ 1952-1957
Χρονολογία Παραγωγής
1995
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
05/03/1998
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Η περίοδος ακμής του ραδιοφώνου στην Ελλάδα, 1952-1957. Η ίδρυση του Β’ προγράμματος, οι εκπομπές πολιτιστικού περιεχομένου και οι άνθρωποι που εργάστηκαν για τη λειτουργία της ελληνικής ραδιοφωνίας.
Περιγραφή Περιεχομένου
Το τρίτο επεισόδιο της σειράς «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ» επικεντρώνεται στην περίοδο 1952-1957. Γίνεται λόγος για την ίδρυση του Β’ Προγράμματος του Ε.Ι.Ρ. (1952), τη λειτουργία αλλά και τη φιλοσοφία του. Άνθρωποι που δούλεψαν για το ραδιόφωνο την περίοδο αυτή (ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΙΑΣΚΑΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, ΦΡΑΓΚΙΣΚΗ ΚΑΡΟΡΗ, ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ κ.ά.) μιλούν για το ραδιοφωνικό πρόγραμμα, τις πρώτες καθημερινές οικογενειακές εκπομπές, τη διαφήμιση στο ραδιόφωνο, τη λαϊκή μουσική. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται ακόμα στα επιτυχημένα μυθιστορήματα συνεχειών-στην ερωτική ιστορία «Πικρή Μικρή μου Αγάπη»-καθώς και στην εκπομπή «Θέατρο στο μικρόφωνο». Στην εκπομπή περιλαμβάνονται φωτογραφικό υλικό καθώς και ηχητικά ντοκουμέντα, σύντομα αποσπάσματα ραδιοφωνικών εκπομπών.
Τίτλος έναρξης της εκπομπής. Παρουσιάζεται ο τίτλος του περιεχομένου της συγκεκριμένης εκπομπής και ένα προλογικό-εισαγωγικό κείμενο. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα ονόματα των διαφόρων συνεργατών για την πραγματοποίησή της.
00:00:56:00
Πλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΣΙΑΣΚΑ, Ιδρυτή Β Προγράμματος του Ε. Ι. Ρ, καθισμένου σε πολυθρόνα ενός σαλονιού. Μιλά για την ίδρυση του Β Προγράμματος το 1952 επί στρατηγού ΤΣΙΓΑΝΤΕ. Εξιστορεί τα γεγονότα και τη φιλοσοφία που διέπει το σκεπτικό των ιδρυτών του. Παρεμβάλλεται μια ασπρόμαυρη φωτογραφία του στρατηγού ΤΣΙΓΑΝΤΕ.
00:01:53:00
Πλάνο του συνθέτη ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ. Βρίσκεται καθισμένος μπροστά σε μια βιβλιοθήκη. Εξηγεί πως το 1952, χρονιά επιστροφής του από την Αμερική, ήταν φορέας των καλύτερων στιγμών λειτουργίας του ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ από την εκεί εμπειρία του. Αρνήθηκε όμως να συμμετέχει στη δημιουργία του Β Προγράμματος.
00:02:42:00
Πλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΣΙΑΣΚΑ, Ιδρυτή Β Προγράμματος του Ε. Ι. Ρ, καθισμένου σε πολυθρόνα ενός σαλονιού. Αναφέρεται στην ανάγκη να στελεχωθεί το Β Πρόγραμμα για να λειτουργήσει και στη λύση που δόθηκε από το ΕΚΦΩΝΗΤΙΚΟ ΣΩΜΑ. Αναφέρεται στο όνομα της ΦΡΑΓΚΙΚΗΣ ΚΑΡΟΡΗ.
00:03:22:00
Πλάνο της ΦΡΑΓΚΙΣΚΗΣ ΚΑΡΟΡΗ, παραγωγού εκπομπών του Ε. Ι. Ρ. Κάθεται στον καναπέ του σαλονιού της. Δίπλα της έχει κάποιες σημειώσεις τις οποίες και συμβουλεύεται. Μιλά για την προσπάθεια που ξεκίνησαν με τους υπόλοιπους συνεργάτες τους οποίους αναφέρει έναν έναν: ΤΟΝΙΑ ΚΑΡΑΛΗ, ΤΑΚΗΣ ΤΣΙΡΟΣ, ΚΙΤΤΥ ΣΟΛΩΜΟΥ, ΟΛΙΑ ΚΑΡΑΖΗΣΗ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΙΜΩΝ ΚΑΡΡΑΣ και για τις κινήσεις διαφοροποίησης που έκαναν προκειμένου να ξεχωρίσουν.
00:05:18:00
Πλάνο της ΜΑΡΙΑΝΝΑΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ στο σαλόνι του σπιτιού της και πλάι της βρίσκεται τοποθετημένο ένα παλιό ραδιόφωνο. Αναφέρεται στο μαέστρο και διευθύνων του Β Προγράμματος, ΑΚΗ ΣΜΥΡΝΑΙΟ. Παρουσιάζει την εκπομπή «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ» και εξηγεί με ποιο τρόπο βρέθηκε να τραγουδά στο Β Πρόγραμμα και για τα τραγούδια που δημιουργήθηκαν τότε. Παρουσιάζονται πλάνα από μικρούς δίσκους βινιλίου της εποχής.
00:06:19:00
Πλάνο της ΦΡΑΓΚΙΣΚΗΣ ΚΑΡΟΡΗ, παραγωγού εκπομπών του Ε. Ι. Ρ. Κάθεται στον καναπέ του σαλονιού της. Ξεφυλλίζοντας αποκόμματα από έντυπα και εφημερίδες της εποχής μιλά για την απήχηση που είχε από τον κόσμο τη δημιουργία του Β Προγράμματος. Παρουσιάζονται τεύχη από το περιοδικό «ΡΑΔΙΟΠΡΟΓΑΜΜΑ» και σελίδες από το εσωτερικό του, που παρουσιάζουν το πρόγραμμα των διαφόρων εκπομπών.
00:06:46:00
Εναλλαγή φωτογραφιών της ΣΟΦΙΑΣ ΒΕΜΠΟ και ταυτόχρονα ακούγεται μέρος από κάποιο τραγούδι της.
00:07:17:00
Πλάνα ελληνικής φύσης, καθώς και πλάνα από μια παραθαλάσσια πόλη με τις βάρκες δεμένες στο μόλο, τραβηγμένα μέσα από κάποιο αυτοκίνητο. Ακούγεται το τραγούδι της ΣΟΦΙΑΣ ΒΕΜΠΟ.
00:08:08:00
Στο πλάνο παρουσιάζονται σελίδες από το περιοδικό «ΡΑΔΙΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ» και μέσα από αυτές η αφηγήτρια παρουσιάζει τη δραστηριότητα του «ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ», του «ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ» και του «ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ».
00:08:45:00
Πλάνο του ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ, συγγραφέα, καθισμένου στο γραφείο του μπροστά σε μια βιβλιοθήκη και σε αρκετά προσωπικά του αντικείμενα, μεταξύ των οποίων και μια γραφομηχανή. Θυμάται και αναπαράγει αφηγούμενος τις πολιτικές στιγμές που έζησε στην ΕΛΛΑΔΑ «της αντιπαροχής» και εξηγεί τη δική του σχέση «αντιπαροχής» με τα Ραδιοφωνικά πράγματα.
00:10:34:00
Εναλλαγή ασπρόμαυρων φωτογραφιών της ΑΘΗΝΑΣ την εποχή της αναγέννησής της με τα διάφορα έργα που πραγματοποιούνταν. Ακούγεται τραγούδι της εποχής που είναι αφιερωμένο στην πόλη της ΑΘΗΝΑΣ και στις ομορφιές της.
00:11:46:00
Πλάνο του ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ συγγραφέα, καθισμένου στο γραφείο του μπροστά σε μια βιβλιοθήκη και σε αρκετά προσωπικά του αντικείμενα, μεταξύ των οποίων και μια γραφομηχανή. Αναφέρεται στη συνάντηση που είχε με το ΜΗΤΙΑ (ΜΙΧΑΛΗ) ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, στο ξεκίνημά του ως κειμενογράφου ραδιοφωνικών μονόλεπτων και στη γνωριμία του με το ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ, εμπνευστή και δημιουργό της πρώτης καθημερινής ραδιοφωνικής εκπομπής με τίτλο «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ». Παρουσιάζει τους συντελεστές της εκπομπής και τον τρόπο που η χορηγία της ΑΒΕΛ συνέβαλε στη λειτουργία του ραδιοφωνικού προγράμματος.
00:13:29:00
Πλάνο του συνθέτη ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ. Βρίσκεται καθισμένος μπροστά σε μια βιβλιοθήκη, ενώ διακρίνεται και πίσω του ένα φυτό. Αναφέρεται στη συνειδητοποίηση εκ μέρους των ιθυνόντων της αναγκαιότητας για οργάνωση. Κάνει ειδική μνεία στην προσφορά του ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΗ.
00:13:55:00
Πλάνο της ηθοποιού ΡΕΝΑΣ ΝΤΟΡ, καθισμένης σε έναν κατακόκκινο καναπέ του σαλονιού της. Αναφέρεται στις επαγγελματικές επιθυμίες των παιδικών της χρόνων αλλά και στην πρώτη της εμπειρία με τον ομιλούντα κινηματογράφο, που της δημιούργησε το όνειρο να γίνει ηθοποιός. Περιγράφει την επαφή της με το ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ μέσα από τις εκπομπές του ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ «ΤΑ ΤΑΛΕΝΤΑ». Αναφέρει χαρακτηριστικά περιστατικά που περιγράφουν όσα διηγείται. Παρουσιάζονται ασπρόμαυρες φωτογραφίες από τη θεατρική της πορεία.
00:17:31:00
Πλάνο του συνθέτη ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ. Βρίσκεται καθισμένος μπροστά σε μια βιβλιοθήκη. Περιγράφει την προσωπικότητα, το ταλέντο και την προσφορά του ΓΙΩΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ. Παρουσιάζεται μια ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ.
00:18:03:00
Πλάνο της ηθοποιού ΡΕΝΑΣ ΝΤΟΡ, καθισμένης σε έναν κατακόκκινο καναπέ του σαλονιού της. Αναφέρει την απήχηση του ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ αλλά και της εκπομπής του ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ από την οποία και αναδείχτηκαν τραγουδιστές, όπως η ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ, η ΤΖΕΝΗ ΒΑΝΟΥ, ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ.
00:18:43:00
Εναλλαγή φωτογραφιών με προσωπικότητες του καλλιτεχνικού χώρου. Ακούγεται το γνωστό τραγούδι «Μένω σε κάποια γειτονιά…».
00:19:41:00
Στο πλάνο ο ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΡΚΑΚΟΣ, παραγωγός ραδιοφωνικών εκπομπών. Καθισμένος πίσω από κάποιο γραφείο γεμάτο με βιβλία. Αναφέρεται στην πρωτόγνωρη εμπειρία που είχε ακούγοντας τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ τραγούδια αλλά και στη γνωριμία τους με τους μουσικούς τους. Εξηγεί με ποιο τρόπο η ΕΛΕΝΗ ΒΛΑΧΟΥ δέχτηκε να ακούσει αυτά τα τραγούδια και να συνεργαστεί με το ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ κάνοντας το «ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ». Παρεμβάλλονται πλάνα που παρουσιάζουν δίσκους βινιλίου, φωτογραφίες των ΤΣΙΤΣΑΝΗ, ΖΑΜΠΕΤΑ, ΠΑΠΑIΩΑΝΝΟΥ, ΒΑΜΒΑΚΑΡΗ, ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ κ. ά. Επίσης, παρουσιάζονται φωτογραφίες της ΕΛΕΝΗΣ ΒΛΑΧΟΥ.
00:21:23:00
Εναλλαγή πλάνων με φωτογραφίες από ρεμπέτες και ηθοποιούς ελληνικών ταινιών.
00:22:20:00
Πλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙΡΟΦΥΛΛΑ, δημοσιογράφου-ιστορικού, καθισμένου στο σαλόνι του σπιτιού του. Αναφέρεται στη μεγάλη επιτυχία που σημείωσαν οι «ραδιοσαπουνόπερες» που μεταδίδονταν.
00:22:57:00
Εναλλαγή πλάνων από φωτογραφίες, διαφημίσεις και δημοσιευμένα κείμενα των διαλόγων από τις συνέχειες των εκπομπών.
00:23:42:00
Πλάνο του ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ συγγραφέα, καθισμένου στο γραφείο του μπροστά σε μια βιβλιοθήκη και σε αρκετά προσωπικά του αντικείμενα, μεταξύ των οποίων και μια γραφομηχανή. Μιλά για την κριτική που δέχτηκαν τα κείμενά του, για την ιστορία των ηρώων της «ΠΙΚΡΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΑΓΑΠΗΣ», για την αποδοχή και τις αντιδράσεις που είχε η ραδιοφωνική σειρά την οποία συνέγραφε.
00:26:55:00
Πλάνο του συνθέτη ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ. Βρίσκεται καθισμένος μπροστά σε μια βιβλιοθήκη. Αναφέρεται στη διάρκεια των διαφόρων εκπομπών του, μοιράζεται τις μνήμες του από αυτές περιγράφοντας τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιούσε την κάθε εκπομπή. Παρουσιάζονται φωτογραφίες του της εποχής εκείνης.
00:29:37:00
Ασπρόμαυρες φωτογραφίες εποχής από την ΑΘΗΝΑ και τον ΠΕΙΡΑΙΑ με το ΤΡΑΜ και τα ΤΡΟΛΕΫ να κυκλοφορούν. Ακούγεται το τραγούδι «ΕΣΟΥΡΩΣΑ ΚΙ ΑΡΓΗΣΑΜΕ…»
00:30:22:00
Φωτογραφίες ηθοποιών από τη ραδιοφωνική εκπομπή «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ» και ταυτόχρονα φωτογραφίες του ΑΧΙΛΛΕΑ ΜΑΜΑΚΗ. Ακούμε απόσπασμα από τη μετάδοση εκπομπής αφιερωμένης στα τρία χρόνια της εκπομπής αυτής. Ταυτόχρονα εναλλάσσονται φωτογραφίες των ομιλούντων: του ΑΧΙΛΛΕΑ ΜΑΜΑΚΗ, του ΒΑΣΙΛΗ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗ, του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑ, του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΟΡΝ, του ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΝΕΖΕΡ, του ΒΑΣΙΛΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, της ΕΛΛΗΣ ΛΑΜΠΕΤΗ, της ΚΑΤΙΝΑΣ ΠΑΞΙΝΟΥ, αλλά και κοινές φωτογραφίες του ΑΧΙΛΛΕΑ ΜΑΜΑΚΗ με πρωταγωνίστριες του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου, όπως με την ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ, την ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ, τη ΒΟΥΛΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, τη μοναδική ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ, τη ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, τη ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ κ. ά.
00:32:51:00
Στο πλάνο η σύζυγος του ΑΧΙΛΛΕΑ ΜΑΜΑΚΗ, ΤΑΤΙΑΝΑ ΒΑΡΟΥΤΗ-ΜΑΜΑΚΗ. Καθισμένη μπροστά σε μια βιβλιοθήκη, μιλά για την ιδέα του άντρα της να παρουσιάσει θεατρικά κείμενα μέσα από το ραδιόφωνο, για την προσφορά αυτής της εκπομπής, για την παρουσία σε αυτήν του συνόλου των ηθοποιών από όλα τα είδη θεάτρου και για την ευσυνειδησία και αγάπη του για την εκπομπή αυτή. Ενώ μιλά, παρουσιάζονται φωτογραφίες του ΑΧΙΛΛΕΑ ΜΑΜΑΚΗ με τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟ, τον ΚΑΡΟΛΟ ΚΟΥΝ, τη ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ, την ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΠΑ κ. ά.
00:34:06:00
Εναλλαγή φωτογραφιών του ΑΧΙΛΛΕΑ ΜΑΜΑΚΗ και της ΜΑΡΙΚΑΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ. Ακούγεται απόσπασμα από τη συνέντευξη που παραχώρησε σε εκπομπή του κατά το 1953. Μιλά για την περιοδεία της σε όλη την ΕΛΛΑΔΑ και ευχαριστεί το κοινό για ό, τι της πρόσφερε. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται φωτογραφίες από ομάδες ηθοποιών, όταν παρουσιάζουν αυτές τις ραδιοφωνικές θεατρικές παραγωγές.
00:35:01:00
Πλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙΡΟΦΥΛΛΑ, δημοσιογράφου-ιστορικού, καθισμένου στο σαλόνι του σπιτιού του. Αναφέρεται στη ραδιοφωνική θεατρική σειρά με τον τίτλο «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ».
00:35:17:00
Πλάνο της ΛΗΔΑΣ ΚΡΟΝΤΗΡΑ, ραδιοφωνικής παραγωγού, καθισμένης στο σαλόνι του σπιτιού της. Αναφέρεται την προσφορά του ΚΩΣΤΑ ΚΡΟΝΤΗΡΑ, ραδιοσκηνοθέτη στην παρουσίαση θεατρικών έργων στο ραδιόφωνο. Παρουσιάζονται δυο φωτογραφίες του ραδιοσκηνοθέτη σε διαφορετικές ηλικίες.
00:35:58:00
Πλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΣΙΑΣΚΑ, Ιδρυτή Β Προγράμματος του Ε. Ι. Ρ, καθισμένου σε πολυθρόνα ενός σαλονιού. Αναφέρεται στην αλλαγή της φιλοσοφίας του Β Προγράμματος μετά την αλλαγή της πολιτικής κατάστασης και συγκεκριμένα αναφέρει την απαγόρευση που υπέστη ο ΜΗΤΣΟΣ ΛΥΓΙΖΟΣ. Επίσης, αναφέρεται στην παρουσία του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, ως διευθυντή στο Β Πρόγραμμα.
00:37:19:00
Πλάνο του ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ συγγραφέα, καθισμένου στο γραφείο του μπροστά σε μια βιβλιοθήκη και σε αρκετά προσωπικά του αντικείμενα, μεταξύ των οποίων και μια γραφομηχανή. Μιλά για τη δυσκολία που είχε να εργάζεται στο ραδιόφωνο με το όνομά του? αναφέρει το ψευδώνυμό που χρησιμοποιούσε: ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΛΑΜΗΣ.
00:38:13:00
Πλάνο της ΛΗΔΑΣ ΚΡΟΝΤΗΡΑ, ραδιοφωνικής παραγωγού, καθισμένης στο σαλόνι του σπιτιού της, δίπλα σε μια ανθοδέσμη από κατακόκκινα τριαντάφυλλα. Περιγράφει τη συνεργασία της μητέρας της με το ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ στα πλαίσια της εκπομπής της «ΠΑΙΔΙΚΗ ΩΡΑ». Διηγείται μια μαρτυρία του ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ σε εκείνη, όταν της εξήγησε για την προτροπή της ΡΙΤΑΣ ΜΠΟΥΜΗ-ΠΑΠΑ σε εκείνον, για να γράψει παιδικά τραγουδάκια που θα παρουσιάζονταν στην εκπομπή της ΘΕΙΑΣ ΛΕΝΑ. Παρουσιάζονται όσο μιλά φωτογραφίες τόσο του ΜΑΝΟΥ ΚΑΤΡΑΚΗ όσο και του ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ.
00:39:23:00
Πλάνο του ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ συγγραφέα, καθισμένου στο γραφείο του μπροστά σε μια βιβλιοθήκη και σε αρκετά προσωπικά του αντικείμενα, μεταξύ των οποίων και μια γραφομηχανή. Εξηγεί πως η υποτίμηση εκ μέρους των κυβερνήσεων της δύναμης του ραδιοφώνου αλλά και η παρουσία των πνευματικών ανθρώπων ως διευθυντών σε αυτό έδωσε επαγγελματικό καταφύγιο στους αριστερούς. Αναφέρεται στο ΜΙΧΑΛΗ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΟ.
00:41:17:00
Πλάνα που παρουσιάζουν το περιοδικό «ΕΔΩ ΑΘΗΝΑΙ»: εξώφυλλο, πρόγραμμα ραδιοφωνικών εκπομπών. Ακούγεται η αφηγήτρια που διαβάζει εκπομπές του προγράμματος αλλά και κάποια σχετικά σχόλια με την προσφορά του Β Προγράμματος.
00:42:09:00
Πλάνα εξωφύλλων από το περιοδικό «ΡΑΔΙΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ».
00:42:12:00
Πλάνο της ηθοποιού ΡΕΝΑΣ ΝΤΟΡ, καθισμένης σε έναν κατακόκκινο καναπέ του σαλονιού της. Προσπαθεί να αποδώσει ένα μικρό απόσπασμα από παιδικό τραγουδάκι, όπως το θυμάται.
00:42:48:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΜΜΕ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ
Θεματικοί Όροι
ραδιόφωνο, ιστορία των ΜΜΕ, σύγχρονη ελληνική ιστορία, μαρτυρίες, θέατρο στο ραδιόφωνο
Αναφορές
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΙΑΣΚΑΣ, ιδρυτής Β’ Προγράμματος Ε.Ι.Ρ.
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΣΙΓΑΝΤΕΣ, γενικός διευθυντής Ε.Ι.Ρ.
ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ, συνθέτης
ΦΡΑΓΚΙΣΚΗ ΚΑΡΟΡΗ, παραγωγός εκπομπών Ε.Ι.Ρ.
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ, τραγουδίστρια
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΦΑΣ, συγγραφέας
ΡΕΝΑ ΝΤΟΡ, ηθοποιός
ΓΙΩΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ, ραδιοφωνικός παραγωγός
ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΡΚΑΚΟΣ, ραδιοφωνικός παραγωγός
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΙΡΟΦΥΛΛΑΣ, δημοσιογράφος
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΜΑΜΑΚΗΣ, ραδιοφωνικός παραγωγός
ΤΑΤΙΑΝΑ ΒΑΡΟΥΤΗ-ΜΑΜΑΚΗ, σύζυγος Αχιλλέα Μαμάκη
ΛΗΔΑ ΚΡΟΝΤΗΡΑ, κόρη Αντιγόνης Μεταξά
ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΟΝΤΗΡΑΣ, ραδιοσκηνοθέτης
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σκηνοθεσία:
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΖΑΝΗΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΟΣΧΟΣ
Συντονισμός Παραγωγής:
ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΒΙΛΙΚΑΣ
Βοηθός Παραγωγής:
ΖΕΤΑ ΧΑΤΖΗΣΤΑΥΡΙΔΟΥ
Γραμματεία Παραγωγής:
ΑΛΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΟΧΩΡΗ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΧΑΡΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
Μουσικός επιμελητής / Συνθέτης:
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΖΑΝΗΣ
Διευθυντής Φωτογραφίας:
ΛΑΚΗΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Μοντάζ:
ΝΙΚΟΣ ΣΒΟΜΠΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΧΑΛΑΜΠΑΛΑΣ
Ηχοληψία:
ΝΙΚΟΣ ΓΛΥΚΙΩΤΗΣ
Τρυκέζα:
ΕΛΛΗ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
Μίξη Ήχου:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΤΕΛΗΣ
Βοηθός Οπερατέρ:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
Βοηθός Ηχολήπτη:
ΣΤΡΑΤΟΣ ΑΞΙΩΤΗΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΟΥΓΙΑΣ
Κοπή Αρνητικού:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
Εταλονάζ Εικόνας:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΥΚΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΟΥΔΗΣ
Φροντιστήριο:
ΓΙΩΤΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Έρευνα-Δημοσιογραφική Επιμέλεια:
ΦΩΦΩ ΚΑΣΤΑΝΑΚΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΒΡΙΛΗΣ
Πρωτότυπο μουσικό θέμα:
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
Εργαστήρια Κινηματογραφίας ΕΡΤ:
ΑΛΕΚΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΑΛΙΠΟΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ
Ευχαριστούμε:
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΡΣΕΝΗ, Διευθύντρια ΜΟΥΣΕΙΟΥ-ΑΡΧΕΙΟΥ ΕΡΤ
ΣΠΥΡΟ ΜΠΕΡΑΤΗ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΟΣ
ΜΑΝΟ ΙΑΤΡΙΔΗ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΜΗΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ
© 1995
Με την υποστήριξη του σχεδίου δράσης 16,9 της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:43:52:10
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
02/11/2009