MICHEL DEGUY
0000006787
Σειρά εκπομπών που παρουσιάζει προσωπικότητες της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης. Το συγκεκριμένο επεισόδιο περιλαμβάνει τη συνέντευξη του Γάλλου ποιητή ΜΙΣΕΛ ΝΤΕΓΚΙ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000006787
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ, ΣΤΑ
MICHEL DEGUY
Χρονολογία Παραγωγής
1995
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά εκπομπών που παρουσιάζει προσωπικότητες της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης. Το συγκεκριμένο επεισόδιο περιλαμβάνει τη συνέντευξη του Γάλλου ποιητή ΜΙΣΕΛ ΝΤΕΓΚΙ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Παρουσίαση του Γάλλου ποιητή και στοχαστή ΜΙΣΕΛ ΝΤΕΓΚΙ (MICHEL DEGUY) στην εκπομπή ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ. Ο ΜΙΣΕΛ ΝΤΕΓΚΙ, καθηγητής της θεωρίας της λογοτεχνίας και της ποιητικής, εξέδιδε στο πανεπιστήμιο το περιοδικό «ΠΟΙΗΣΗ», ενώ υπήρξε πρόεδρος του Διεθνούς Κολεγίου της Φιλοσοφίας. Ο DEGUY μιλάει για τα συστατικά του μεγάλου ρομαντισμού που συναντάμε σε ποιητικά και φιλοσοφικά κείμενα προς τα τέλη του 18ου αιώνα και πώς αυτά συνέβαλαν στη διάπλασή του. Υποστηρίζει ότι ο γαλλικός ρομαντισμός άνθησε στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα και κάνει αναφορά στους ΜΠΟΝΤΛΕΡ, ΝΕΡΒΑΛ, ΜΑΛΑΡΜΕ, για να καταλήξει στο μεγάλο γαλλικό ρομαντισμό που έφτασε σε αδιέξοδο με το σουρεαλισμό. Κάνει αναφορά στη σύγχρονη ΕΛΛΑΔΑ, που τη χαρακτηρίζει ζωντανή και αληθινή, στη σχέση του με τους Έλληνες που ζουν στο ΠΑΡΙΣΙ καθώς και με τους Έλληνες ποιητές. Ομολογεί ότι δεν έχει τόσο καλή σχέση με τη μοντέρνα ελληνική λογοτεχνία, ενώ παραδέχεται ότι δεν έχει διαβάσει ποτέ ελληνικό μυθιστόρημα. Τέλος, ο DEGUY κάνει λόγο για τα ΒΑΛΚΑΝΙΑ, τη ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ και τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ δίνοντας τη δική του ερμηνεία στα γεγονότα, ενώ όσον αφορά στη διχοτόμηση της ΚΥΠΡΟΥ υποστηρίζει ότι η πόρτα του μέλλοντος είναι η συμφιλίωση.
Τίτλοι εκπομπής.
00:01:14:00
Ασπρόμαυρο πλάνο με άσπρους ομόκεντρους κύκλους να γυρίζουν. Με τρυκ συμπληρώνεται εικόνα ανθρώπινου σώμα.
00:01:53:00
Ασπρόμαυρο πλάνο όπου εναλλάσσεται και παρουσιάζει έναν άντρα να βρίσκεται μπροστά σε μια πόρτα με την εικόνα του ανθρώπινου σώματος. Ακούμε τον MICHEL DEGUY να διαβάζει κάποιο ποίημά του. Σε ασπρόμαυρο πλάνο παρακολουθούμε ένα γραφιστικό κεφάλι να κινείται και να εναλλάσσεται με το πλάνο του άντρα στην πόρτα.
00:02:43:00
Ο MICHEL DEGUY κρατά ένα βιβλίο και διαβάζει από αυτό. Ενώ ο DEGUY εξακολουθεί να διαβάζει, το πλάνο εναλλάσσεται με την εικόνα του σώματος, τους ομόκεντρους κύκλους και τον άντρα στην πόρτα. Στο πλάνο ένας άντρας, ο οποίος κατεβαίνει με σκοινί από ένα γυμνό δέντρο. Βλέπουμε τον DEGUY να περπατά στον κήπο και να κατευθύνεται στο σπίτι.
00:03:43:00
Βλέπουμε πάλι τον άντρα να κατεβαίνει από το δέντρο.
00:03:53:00
Πλάνο μέσα από το παράθυρο του σπιτιού του DEGUY.
00:04:02:00
Το πλάνο στο γραφείο του DEGUY με τον ίδιο να κινείται στους χώρους του.
00:04:28:00
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΛΤΣΟΣ κρατά και ξεφυλλίζει ένα από τα βιβλία του DEGUY. Διακρίνεται η αφιέρωση του βιβλίου προς εκείνον.
00:04:41:00
Το πλάνο στο γραφείο του DEGUY όπου βλέπουμε τους δύο άντρες να συνομιλούν.
00:04:50:00
Τίτλος με το όνομα του καλεσμένου στην εκπομπή.
00:04:57:00
Στο πλάνο ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΛΤΣΟΣ, ο οποίος μιλάει για τον DEGUY.
00:06:41:00
Ενώ το πλάνο βρίσκεται μέσα στο γραφείο του DEGUY, βλέπουμε το συνεργείο να ετοιμάζεται για το γύρισμα της εκπομπής και τους δύο άντρες να συνομιλούν.
00:07:12:00
Ο DEGUY μιλάει για τα συστατικά του μεγάλου ρομαντισμού που συναντάμε σε ποιητικά και φιλοσοφικά κείμενα προς τα τέλη του 18ου αιώνα και πώς αυτά συνέβαλαν στη διάπλασή του. Χαρακτηρίζει γαλλικό ρομαντισμό ό, τι άνθησε στο δεύτερο ήμισυ του 19ου αιώνα. Αναφέρεται στον ΜΠΟΝΤΛΕΡ, ΝΕΡΒΑΛ, ΜΑΛΑΡΜΕ, για να καταλήξει λέγοντας ότι ο μεγάλος γαλλικός ρομαντισμός έφτασε σε αδιέξοδο με τον σουρεαλισμό.
00:09:34:00
Βλέπουμε το ασπρόμαυρο πλάνο με τον άντρα στην πόρτα και το γραφιστικό κεφάλι.
00:09:57:00
Στο πλάνο ο DEGUY. Εξηγεί ότι γι’ αυτόν η ποιητική γραφή είναι συνδεδεμένη με τις μεγάλες ρητορικές μορφές και πως ένα ποίημα κρατιέται πάντα από το φραστικό στοιχείο.
00:12:44:00
Βλέπουμε τα βιβλία του DEGUY και τον ΒΕΛΤΣΟ να κρατά ένα βιβλίο. Ρωτά τον DEGUY για τη σύγκριση δύο λέξεων που δημιουργούν ένα νόημα και ο DEGUY απαντά κάνοντας αναφορά στη ρητορική έννοια.
00:14:26:00
Στο πλάνο τα βιβλία του DEGUY και μετά πλάνα των δύο αντρών στο χώρο του γραφείου.
00:14:43:00
Βλέπουμε τον DEGUY να μιλάει για το πόσο πολύ επηρεάστηκε από τον ΛΑΚΑΝ.
00:16:10:00
Έχουμε εναλλαγή πλάνου. Ο ΒΕΛΤΣΟΣ ρωτά για τη δραστηριότητά του και οι απαντήσεις δίνονται είτε βλέποντας τον DEGUY στο γραφείο του είτε τους δύο άντρες να περπατούν στο δρόμο.
00:20:01:00
Βλέπουμε το ασπρόμαυρο πλάνο με την πλάτη του άντρα, τον ίδιο να κρεμιέται στην πόρτα, να πέφτει κάτω και να κοιτάζει στην κλειδαρότρυπα.
00:20:47:00
Βλέπουμε τον DEGUY να κρατάει ένα ένα τα βιβλία του και να τα παρουσιάζει.
00:22:14:00
Ο ΒΕΛΤΣΟΣ ξεφυλλίζει ένα βιβλίο και στη συνέχεια μιλάει για τον MICHEL DEGUY.
00:25:14:00
Ο DEGUY κρατά ένα βιβλίο και μετά ο ίδιος διαβάζει αποσπάσματα.
00:25:18:00
Βλέπουμε το ασπρόμαυρο πλάνο με την πλάτη του άντρα και τον ίδιο να κινείται σχεδόν κολλημένος στον τοίχο, μέχρι που φτάνει σε ένα γυναικείο άγαλμα και το κάνει κομμάτια.
00:26:10:00
Στο πλάνο μας ο DEGUY να στέκεται στο παράθυρο και κοιτάζει έξω.
00:26:30:00
Έχουμε εξωτερικό πλάνο και τους δύο άντρες να περπατούν, να κάθονται στο παγκάκι ενός πάρκου και τον ΒΕΛΤΣΟ να ρωτά τον DEGUY τι σημαίνει να είναι κανείς ποιητής στη Γαλλία, καθώς και για τη σχέση του με άλλους διανοούμενους, όπως ο ΣΟΛΛΕΡ.
00:28:25:00
Στο πλάνο μας ο DEGUY καπνίζει και μια πανοραμική άποψη μέσα από το παράθυρο του σπιτιού του.
00:28:38:00
Ο DEGUY μιλάει για τη σύγχρονη Ελλάδα, που τη χαρακτηρίζει ζωντανή και αληθινή, για τη σχέση του με Έλληνες που ζουν στο Παρίσι, για τους Έλληνες ποιητές. Αναφέρει ότι δεν έχει και τόσο καλή σχέση με τη μοντέρνα ελληνική λογοτεχνία, ενώ παραδέχεται ότι δεν έχει διαβάσει ποτέ ελληνικό μυθιστόρημα.
00:31:22:00
Βλέπουμε έναν άντρα να κινείται σε δρόμο της γαλλικής πρωτεύουσας.
00:31:40:00
Στο πλάνο ο DEGUY ο οποίος κάνει αναφορά στα Βαλκάνια, τη Γιουγκοσλαβία, τη Μακεδονία. Εξηγεί ότι από την πλευρά τους, ως Γάλλοι διανοούμενοι, βλέπουν ότι αναπτύσσεται ένας εθνικισμός που κερδίζει την αριστερά και αυτό προκαλεί ανησυχία. Τέλος, μιλά για τη διχοτόμηση της Κύπρου και ότι η πόρτα του μέλλοντος είναι η συμφιλίωση.
00:33:01:00
Ενώ το πλάνο είναι εξωτερικό και κινείται σε δρόμους του ΠΑΡΙΣΙΟΥ με κίνηση πεζών και αυτοκινήτων, ακούμε τον DEGUY. Έχουμε εικόνα να μιλάει για τις φιλοσοφικές του επιρροές κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον ΧΑΙΝΤΕΓΚΕΡ.
00:37:04:00
Στο πλάνο ένας άντρας ανεβασμένος σε γυμνό δέντρο ετοιμάζει το σκοινί του, για να κατεβεί.
00:37:18:00
Βλέπουμε τον DEGUY όρθιο να δείχνει τη φωτογραφία με τους έξι γνωστούς συγγραφείς (ΝΤΕΝΙ ΡΟΣ, ΝΑΤΑΣΑ ΜΙΣΕΛ, ΖΑΚ ΡΟΥΜΠΟ, ΦΛΟΡΑΝΣ ΝΤΕΛΕ, ΜΙΣΕΛ ΣΑΓΙΟΥ, ΜΙΣΕΛ ΝΤΕΓΚΥ) που έχουν συνεργαστεί στην έκδοση ενός βιβλίου με τον τίτλο «ΕΞΑΜΕΡΟ» (L HEXAMERON).
00:38:20:00
Σύντομα πλάνα όπου βλέπουμε τον DEGUY να βγαίνει από το γραφείο, τις φωτογραφίες, την έκδοση του βιβλίου «ΕΞΑΜΕΡΟ». Στη συνέχεια, παρακολουθούμε τον DEGUY να αφιερώνει ένα βιβλίο του στον ΓΙΩΡΓΟ ΒΕΛΤΣΟ.
00:39:25:00
Στο πλάνο ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΛΤΣΟΣ ξεφυλλίζει το βιβλίο που του χάρισε ο DEGUY. Στη συνέχεια, μιλάει για το τελευταίο βιβλίο του DEGUY με τον τίτλο «ΘΡΗΝΟΣ», που το έγραψε για το θάνατο της γυναίκας του.
00:40:20:00
Ο φακός κινείται μέσα στο σπίτι. Εστιάζει για λίγο στις φωτογραφίες της γυναίκας του DEGUY, για να καταλήξει στον DEGUY που αναφέρεται στη συγγραφή του βιβλίου.
00:44:32:00
Ο DEGUY κοιτάζει έξω από τα παράθυρο με την πανοραμική θέα, ακούμε τον ΒΕΛΤΣΟ να κάνει αναφορά σε ένα από τα ποιήματά του με τίτλο «ΠΟΙΟΣ; ΤΙ;», αφιερωμένο και αυτό στη γυναίκα του. Βλέπουμε τον DEGUY στο γραφείο του να μιλά για το συγκεκριμένο ποίημα, λέγοντας ότι απευθύνεται σε πολλαπλούς παραλήπτες. Τέλος, μετά από παρότρυνση του ΒΕΛΤΣΟΥ το διαβάζει.
00:47:58:00
Σύντομο πλάνο όπου δύο χέρια κρατούν ανοιχτό ένα βιβλίο κι ενώ βλέπουμε εξωτερικά νυχτερινά πλάνα σε δρόμους του Παρισιού, ακούμε τον DEGUY να διαβάζει αποσπάσματα βιβλίου του. Το πλάνο επιστρέφει στο γραφείο όπου βλέπουμε τους δύο άντρες.
Θεματική Κατηγορία
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΜΙΣΕΛ ΝΤΕΓΚΙ, ποίηση, λογοτεχνία, φιλοσοφία
Αναφορές
ΜΙΣΕΛ ΝΤΕΓΚΙ, ποιητής
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΛΤΣΟΣ, καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΓΑΛΛΙΑ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: ILLUSION
Συντελεστές
Σκηνοθέτης:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΣΠΙΡΗΣ
Μουσικός επιμελητής:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
Διευθυντής Φωτογραφίας:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
Μοντέρ:
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΚΑΛΕΣΤΟΣ
Επιστημονικοί σύμβουλοι:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΛΟΖΗΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Μετάφραση:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΩΡΑΪΤΗ
Υποτιτλισμός:
VIDEOPRESS
Επιμέλεια:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΛΤΣΟΣ (ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΙΔΕΑ)
Συνεργάτες:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΛΤΣΟΣ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΤΣΑΛΙΚΟΓΛΟΥ
Συνεργάτης στη Γαλλία:
ΚΩΣΤΑΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ
Οργάνωση παραγωγής:
ΜΑΚΗΣ ΒΛΑΧΟΣ
Αρχείο:
PHOTOKINISIS
Post production:
PUBLICA T. V.
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:50:44:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
21/09/2009