ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ
Μέρος:1
0000006698
Το επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ είναι το πρώτο μέρος από ένα αφιέρωμα στον Έλληνα ποιητή ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ. Η ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, σύντροφος του ποιητή, παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ. Για τον ποιητή μιλούν πολλοί καλλιτέχνες και άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών όπως ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ, o ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000006698
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ
Μέρος:1
Χρονολογία Παραγωγής
2000
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Το επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ είναι το πρώτο μέρος από ένα αφιέρωμα στον Έλληνα ποιητή ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ. Η ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, σύντροφος του ποιητή, παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ. Για τον ποιητή μιλούν πολλοί καλλιτέχνες και άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών όπως ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ, o ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Το πρώτο μέρος του αφιερώματος στον ποιητή ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ αποτελεί μια αφήγηση της στιχουργού και συντρόφου του ΑΓΑΘΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ για αυτή την ξεχωριστή παρέα, καλλιτεχνών που σύχναζε στο πατάρι του ΛΟΥΜΙΔΗ, χαρακτήρισε με τις δημιουργίες της μια ολόκληρη εποχή στην Ελλάδα με εμφανείς επιδράσεις ως τις μέρες μας. Είχε μέλη της τον ΟΔΥΣΣΕΑ ΑΛΕΠΟΥΔΕΛΗ (ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ), τον ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ, τον ΝΙΚΟ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟ, τον ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ και άλλους. Σε αυτήν εντάχθηκε και ο ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ, όταν έφτασε στην Αθήνα φοιτητής από την Ασέα Αρκαδίας. Η ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, περιγράφει σημεία-σταθμούς στη ζωή και την καλλιτεχνική πορεία του ποιητή, τη σχέση του με τον ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, τον ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ, τον τρόπο με τον οποίο προσέγγιζε την ποίηση και τη στιχουργία, ενώ αναφέρεται και στην περίοδο των 16 ετών που έζησαν μαζί ως ζευγάρι. Κατά τη διάρκεια της εκπομπής παρεμβάλλονται αποσπάσματα συνεντεύξεων από συνεργάτες, φίλους του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ αλλά και μελετητές του έργου του, όπως ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ, ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, η ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, οι οποίοι περιγράφουν αναμνήσεις που έχουν από τον ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ μιλούν για την προσωπικότητά του, την καλλιτεχνική παρουσία του, την «ΑΜΟΡΓΟ» αλλά και τη μετάφραση του έργου του ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΣΙΑ ΛΟΡΚΑ «Ο ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ».
Τίτλοι αρχής.
00:00:51:00
Εμφάνιση τίτλου: «ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ ΜΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ». «ΔΕΥΤΕΡΑ. ΣΗΜΕΡΑ ΒΓΗΚΑ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΩ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ. ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ».
00:01:03:00
Πλάνα από μια ακρογιαλιά σε ώρα ηλιοβασιλέματος. Ακολουθεί πλάνο ενός σκίτσου με φεγγαράκι και αστέρια και στη συνέχεια πλάνα μιας βάρκας να πλέει. Ακούγεται η ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ να τραγουδάει «ΧΑΡΤΙΝΟ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ».
00:01:24:00
Πλάνα με τη ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ να τραγουδάει «ΧΑΡΤΙΝΟ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ».
00:01:43:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, στιχουργό και σύντροφο του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ. Βρίσκεται στο χώρο ενός γραφείου, πλαισιωμένη από βιβλία που βρίσκονται στο γραφείο και τη βιβλιοθήκη. Μιλά για την καταγωγή του ποιητή και την παιδική ηλικία του.
00:02:10:00
Πλάνα από το χωριό του ΓΚΑΤΣΟΥ, ΑΣΕΑ στην Αρκαδία. Επίσης, πλάνα από τους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του πατρικού σπιτιού του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ.
00:03:16:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, στιχουργό και σύντροφο του Ν. ΓΚΑΤΣΟΥ. Αναφέρεται στους γονείς του, στα σχολικά χρόνια του στην Τρίπολη, στην εγγραφή του στη ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ και στις ανησυχίες του, ως έφηβου. Συμπληρώνει την αναφορά της κάνοντας λόγο για τη συνάντηση και τη γνωριμία του με τον ΟΔΥΣΣΕΑ ΑΛΕΠΟΥΔΕΛΗ (ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ) και άλλους ποιητές της εποχής, όπως τους ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ, ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟ, ΣΑΡΑΝΤΑΡΗ, που ήταν ομότεχνοι στο ΚΙΝΗΜΑ του ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΥ. Η ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ διαβάζει στίχους από το ποίημα του ΓΚΑΤΣΟΥ «ΧΙΟΝΙ», το οποίο και βλέπουμε σε κάποια έκδοσή του. Παράλληλα, παρουσιάζονται ασπρόμαυρες νεανικές φωτογραφίες του ΓΚΑΤΣΟΥ, προσωπικά έγγραφά του, εξώφυλλο Ημερολογίου του 1999 με φωτογραφία του, φωτογραφίες από το στέκι στου ΛΟΥΜΙΔΗ.
00:07:18:00
Πλάνα με τον ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ να μιλά για το ΠΑΤΑΡΙ του ΛΟΥΜΙΔΗ, για τον ΓΚΑΤΣΟ και τη μετάφρασή του για το «ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΓΑΜΟ». Αναφέρεται στην παρέα τους με τον ΕΛΥΤΗ, τον ΚΟΥΝ και τη «σημαντικότητα των στιγμών» που ζούσαν ως νέοι σε αυτό το χώρο.
00:08:18:00
Πλάνα με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, συγγραφέα. Μιλάει για τη συνάντησή του με τον ΕΛΥΤΗ και τον ΓΚΑΤΣΟ στο πατάρι του ΛΟΥΜΙΔΗ και τις μεταξύ τους συζητήσεις για τους εκπροσώπους του ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΥ.
00:09:28:00
Πλάνα της ΑΓΑΘΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, στιχουργού και συντρόφου του Ν. ΓΚΑΤΣΟΥ. Αναφέρεται στην είσοδο του ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ, στην παρέα αυτή και την ανάπτυξη της φιλίας του με τον ΓΚΑΤΣΟ.
00:10:10:00
Πλάνο με τη ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ καθισμένη στο σαλόνι του σπιτιού της να τραγουδάει το «ΧΑΡΤΙΝΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ». Αναφέρεται στη σημασία αυτού του τραγουδιού για την ίδια. Παρεμβάλλεται φωτογραφία της με τον ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ.
00:11:46:00
Εμφάνιση αποσπάσματος από το ημερολόγιο του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ:«ΤΡΙΤΗ. ΑΝΟΙΞΑ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΝΑ ΧΑΙΡΕΤΗΣΩ ΔΥΟ ΑΣΠΡΑ ΣΥΝΝΕΦΑ. ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΕΙΔΕ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΕ».
00:11:52:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ ενώ μιλάει για τη συγγραφή της «ΑΜΟΡΓΟΥ» και τις εκδόσεις που έτυχε.
00:12:36:00
Πλάνα με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, συγγραφέα, ο οποίος μιλάει για τη μοναδικότητα της ποιητικής συλλογής του ΓΚΑΤΣΟΥ «ΑΜΟΡΓΟΣ», καθώς είναι το μοναδικό μας ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ με εικόνες.
00:13:16:00
Εναλλαγή πλάνων της ΑΓΑΘΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ και της ΝΑΝΑΣ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ. Η πρώτη κρατώντας την «ΑΜΟΡΓΟ» διαβάζει αποσπάσματα και η δεύτερη, καθισμένη στο σαλόνι του σπιτιού της, αποδίδει τα αποσπάσματα αυτά μελοποιημένα από τον ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ.
00:16:51:00
Πλάνα με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, συγγραφέα, ο οποίος μιλάει για την ιδιοσυγκρασία του ΓΚΑΤΣΟΥ και το χαρακτήρα του.
00:17:41:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, η οποία λέει ότι τα πρώτα δημοσιεύματα για τον ΓΚΑΤΣΟ, όπως και το πρώτο αντίτυπο της «ΑΜΟΡΓΟΥ», τα έχει κρύψει σε μια θυρίδα στην Τράπεζα.
00:18:12:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ να εισέρχεται σε ένα υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας. Κατευθύνεται στις θυρίδες, από όπου και βγάζει το πρώτο αντίτυπο της «ΑΜΟΡΓΟΥ», αλλά και τα χειρόγραφα του ποιητή. Ακούγεται να διαβάζει απόσπασμα στίχων της.
00:19:29:00
Πλάνα με τον ΦΙΛΙΠΠΟ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ, ερευνητή της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας. Αναφέρεται στις άσχημες κριτικές που δέχτηκε ο ΓΚΑΤΣΟΣ για την «ΑΜΟΡΓΟ» και τις παρουσιάζει. Επικεντρώνεται σε αυτήν του ΡΟΔΑ από την εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» και στην Έμμετρη Παρωδία της «ΑΜΟΡΓΟΥ», που εκδόθηκε από το περιοδικό «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ», διαβάζοντας ένα απόσπασμα. Πλάνα με τα αποκόμματα των εφημερίδων.
00:21:06:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, η οποία λέει ότι εκτός από τα δημοσιεύματα που έχει φυλάξει στην Τράπεζα έχει και το μικρό ποίημα που είχε γράψει ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ για τον ΓΚΑΤΣΟ.
00:21:21:00
Πλάνο με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ να απαγγέλλει το ποίημά του για τον Ν. ΓΚΑΤΣΟ.
00:21:59:00
Πλάνο με την ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΣΣΙΑ, ερευνήτρια Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας. Αναφέρει ότι ο ΓΚΑΤΣΟΣ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «ΑΝΑΡΧΙΚΟΣ» ποιητής, καθώς δε συμβιβάστηκε ποτέ με νόρμες. Συνεχίζει την αναφορά της κάνοντας λόγο για τη σχέση των ποιημάτων της «ΑΜΟΡΓΟΥ» με τα τραγούδια και ολοκληρώνει λέγοντας ότι ήταν ένας σεμνός άνθρωπος, που ήθελε τα έργα του να μιλούν από μόνα τους. Παρεμβάλλεται ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ.
00:23:20:00
Εμφάνιση αποσπάσματος από το ημερολόγιο του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ:«ΤΕΤΑΡΤΗ. ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ. ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΕΣ ΧΡΥΣΗΣ ΒΡΟΧΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΑΝΤΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ».
00:23:25:00
Πλάνα από χειρόγραφα του Ν. ΓΚΑΤΣΟΥ, πιθάρια σε κήπο, σχέδια και έργα τέχνης. Ακούγεται ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ να τραγουδά μελοποιημένους στίχους του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ.
00:25:21:00
Πλάνο με τον ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟ, φιλόλογο και κριτικό θεάτρου, σε πλάνα από το Αρχείο του ΓΙΑΝΝΗ ΣΟΛΔΑΤΟΥ. Αναφέρεται στον ΓΚΑΤΣΟ και στην «ΑΜΟΡΓΟ», υποστηρίζοντας ότι με αυτό το έργο του «ό, τι είχε να πει το είπε». Εξηγεί, έτσι, γιατί δεν υπήρξε συνέχεια στο έργο του και ταυτόχρονα χαρακτηρίζει την «ΑΜΟΡΓΟ» ως έργο σταθμό. Συνεχίζει με τη δημιουργία των τραγουδιών που έγραψε κάνοντας «λαϊκό τον Υπερρεαλισμό» και γι αυτό θεωρεί μοναδική την προσφορά του.
00:26:22:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, η οποία λέει ότι μετά την «ΑΜΟΡΓΟ» η επόμενη εργασία που έκανε ήταν η μετάφραση του «ΜΑΤΩΜΕΝΟΥ ΓΑΜΟΥ» του ΛΟΡΚΑ. Παρεμβάλλεται σχετική ασπρόμαυρη φωτογραφία.
00:27:05:00
Πλάνο του τραγουδιστή ΒΑΣΙΛΗ ΓΙΣΔΑΚΗ να ερμηνεύει απόσπασμα από το «ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΓΑΜΟ» του ΛΟΡΚΑ.
00:28:02:00
Πλάνο με τον ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟ, φιλόλογο και κριτικό θεάτρου. Παραθέτει την άποψη ότι ο ΓΚΑΤΣΟΣ «κατόρθωσε να βρει στον ΛΟΡΚΑ τη ρίζα του τραγικού», φωτίζοντας το έργο με τη δική του οπτική και δίνοντας στη μετάφραση αυτή τη δύναμη να επηρεάσει το ελληνικό τραγούδι, φτιάχνοντας ολόκληρο τον κώδικα του Νεοελληνικού τραγουδιού, τον κώδικα των Συμβόλων.
00:29:24:00
Πλάνο με το εξώφυλλο της μετάφρασης του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ «ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ». Ακούγεται ο ΓΚΑΤΣΟΣ να απαγγέλλει απόσπασμα. Εμφανίζεται ο υπότιτλος: «Ο ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ ΑΠΑΓΓΕΛΛΕΙ ΛΟΡΚΑ». Παρακολουθούμε πλάνα με τους τυπωμένους στίχους του από το «ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΓΑΜΟ», από διάφορες εκδόσεις του έργου αλλά και από παλιές φωτογραφίες του ΛΟΡΚΑ.
00:30:35:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, η οποία λέει πως μετά από το «ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΓΑΜΟ» μετέφρασε και άλλα έργα του ΛΟΡΚΑ. Αναφέρεται και στο γεγονός ότι ο ΓΚΑΤΣΟΣ τιμήθηκε από την Ακαδημία της Βαρκελώνης ως αντεπιστέλλον μέλος της για την προσφορά του αυτή. Πλάνα από το δίπλωμα που του απένειμαν. Εδώ αναφέρεται στον ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ και στη γνωριμία τους.
00:31:40:00
Πλάνο με τον ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ σε πλάνα από το Αρχείο του ΓΙΑΝΝΗ ΣΟΛΔΑΤΟΥ. Αναφέρεται στη γνωριμία του με τον ΓΚΑΤΣΟ, στο ποίημα που του έδωσε και τις συνθήκες στις οποίες έγραψε το «ΣΕ ΠΟΤΙΣΑ ΡΟΔΟΣΤΑΜΟ».
00:33:54:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ. Μιλάει για την επιλογή των θεμάτων που απασχολούσαν τον ποιητή, την προτίμησή του να γράφει πάνω σε μελωδίες, καθώς πίστευε πως δεν πρέπει οι συνθέτες να γράφουν πάνω σε στίχους. Παραθέτει παραδείγματα.
00:34:54:00
Πλάνο της ΑΛΕΞΙΑΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑ να τραγουδάει την «ΑΘΑΝΑΣΙΑ», σε στίχους Ν. ΓΚΑΤΣΟΥ και μουσική ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ.
00:35:56:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ να υποστηρίζει ότι τον ΓΚΑΤΣΟ δεν τον ενδιάφερε η δημοσιότητα, αλλά «το μόνο που ήθελε να αφήσει πίσω του είναι μόνο το έργο του».
00:36:12:00
Πλάνα με τον ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ σε πλάνα από το Αρχείο του ΓΙΑΝΝΗ ΣΟΛΔΑΤΟΥ, να διαβάζει σκέψεις του για τον ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ, την ποίηση, τους ποιητές και τη συμβολή του ποιητικού λόγου του ΓΚΑΤΣΟΥ στα μουσικά έργα που δημιούργησε.
00:37:59:00
Πλάνο με τη ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ καθισμένη στο σαλόνι του σπιτιού της. Αφηγείται τη γνωριμία της με τον ΓΚΑΤΣΟ μέσω του ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ. Αναφέρει ότι ο ΓΚΑΤΣΟΣ με τον ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ «ήταν η ψυχή και το πνεύμα της ιστορίας του καθενός μας» και εξηγεί αυτή τη θέση της.
00:40:20:00
Εμφάνιση αποσπάσματος από το ημερολόγιο του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ: «ΠΕΜΠΤΗ. ΘΑ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΩ ΤΟΝ ΤΟΞΟΤΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΡΙΟ».
00:40:27:00
Εναλλαγή ασπρόμαυρων πλάνων με τοπία. Ακούγεται η ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ να απαγγέλλει στίχους του ΓΚΑΤΣΟΥ.
00:41:05:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ που περιγράφει τη γνωριμία της με τον ποιητή, την προσωπική της σχέση με τον ΓΚΑΤΣΟ, την περιοδικότητα του αριθμού 16 στη ζωή του, το σπίτι της οδού ΣΠΕΤΣΩΝ 101. Παρεμβάλλεται φωτογραφία του ποιητή.
00:43:39:00
Πλάνα από το σπίτι όπου έμενε ο ΓΚΑΤΣΟΣ. Η ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ κινείται στο εσωτερικό του ερειπωμένου σπιτιού. Ακούγεται ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ να τραγουδά σχετικό τραγούδι σε στίχους του Ν. ΓΚΑΤΣΟΥ.
00:44:58:00
Ασπρόμαυρα πλάνα με το ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ να κινείται σε αυτό το σπίτι από ταινία της Καναδικής τηλεόρασης. Εναλλαγή αυτών των πλάνων με κάποια της ΑΓΑΘΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ στο εσωτερικό του σπιτιού της όπου έμενε με τον Ν. ΓΚΑΤΣΟ.
00:46:18:00
Πλάνο με τον ΜΑΝΩΛΗ ΜΗΤΣΙΑ να τραγουδάει με τη συνοδεία ακορντεόν.
00:46:43:00
Πλάνα με την ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, η οποία εντοπίζει την παρουσία της «μοναξιάς» του ΓΚΑΤΣΟΥ μέσα από τα ποιήματά του.
00:47:18:00
Πλάνα θάλασσας, κάμπου και ενός εξωκκλησιού σε δάσος ενώ ακούγεται η φωνή της ΑΓΑΘΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ να απαγγέλλει στίχους του ΓΚΑΤΣΟΥ. Εμφανίζεται ο υπότιτλος: «Τέλος Α Μέρους».
00:48:03:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
βιογραφία, προσωπικότητες, ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ, λογοτεχνία, ποίηση, ποιητής
Αναφορές
ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ, ποιητής
ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ, συνθέτης
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ, συνθέτης
ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, στιχουργός
ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ, σύντροφος του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ
ΑΛΕΞΙΑ ΜΟΥΣΤΑΚΑ, τραγουδίστρια
ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ, τραγουδιστής
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΙΣΔΑΚΗΣ, τραγουδιστής
ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ, φιλόλογος
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ, ερευνητής της νέας ελληνικής λογοτεχνίας
ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, συγγραφέας
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΣΣΙΑ, ερευνήτρια νέας ελληνικής λογοτεχνίας
ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ, τραγουδίστρια
ΦΕΝΤΕΡΙΚΟ ΓΚΑΡΣΙΑ ΛΟΡΚΑ, ποιητής
«ΑΜΟΡΓΟΣ», ποιητική συλλογή
”ΧΙΟΝΙ”, ποίημα
«ΧΑΡΤΙΝΟ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ», τραγούδι
«ΑΘΑΝΑΣΙΑ», τραγούδι
”ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ”, θεατρικό έργο
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ, ΑΡΚΑΔΙΑ, ΑΣΕΑ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: CINETIC
Συντελεστές
Σκηνοθέτης:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΟΓΕΡΟΝΤΑΚΗΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΚΥΔΩΝΑΚΗΣ
Μουσικός επιμελητής
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Διευθυντής Φωτογραφίας:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΙΔΗΣ
Μοντέρ:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ηχολήπτης:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
Τραγουδιστές:
ΝΑΝΑ ΜΟΥΣΧΟΥΡΗ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΙΣΔΑΚΗΣ
ΑΛΕΞΙΑ ΜΟΥΣΤΑΚΑ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΑΝΝΑ ΒΟΤΣΗ
Β Μοντέρ:
ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΛΚΑΣ
Β Οπερατέρ:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΕΡΑΝΤΖΑΣ
Τα σχέδια ήταν του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΡΚΙΔΗ από το βιβλίο «Νίκος Γκάτσος όλα τα τραγούδια», εκδόσεις Πατάκη 1999
Τα εικαστικά των εξωφύλλων των δίσκων που χρησιμοποιήθηκαν ανήκουν στους ζωγράφους ΓΙΩΡΓΟ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟ και ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ.
Το ηχητικό ντοκουμέντο της απαγγελίας στα ισπανικά ανήκει στην ΑΓΑΘΗ ΔΗΜΗΤΡΟΥΚΑ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ:
ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ για την παραχώρηση της ταινίας της Καναδικής τηλεόρασης “THE INNER MAN”
ΓΙΑΝΝΗ ΣΟΛΔΑΤΟ για τα αποσπάσματα του αρχείου
ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ
ΚΟΛΟΚΥΘΑΚΟΥ από το υποκατάστημα Ιπποκράτους της Εθνικής Τράπεζας
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ
ΓΙΩΡΓΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ-ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟ
ΕΥΓΕΝΙΟ ΑΡΑΝΙΤΣΗ
Μια παραγωγή της CINETIC
για τη ΝΕΤ
©2000
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:48:38:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
21/09/2009