ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ 1904-1908, ΔΙΨΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΑΛΛΟΤΙΝΗ
Μέρος:3
0000006588
Σειρά ντοκιμαντέρ η οποία ερευνά και προβάλλει θέματα από ολόκληρη την Ελλάδα. Το συγκεκριμένο επεισόδιο είναι αφιερωμένο στον Μακεδονικό Αγώνα.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000006588
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΤ1 ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, Η
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ 1904-1908, ΔΙΨΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΑΛΛΟΤΙΝΗ
Μέρος:3
Χρονολογία Παραγωγής
–
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
16/01/1989
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ η οποία ερευνά και προβάλλει θέματα από ολόκληρη την Ελλάδα. Το συγκεκριμένο επεισόδιο είναι αφιερωμένο στον Μακεδονικό Αγώνα.
Περιγραφή Περιεχομένου
Το επιμορφωτικό αυτό ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τον αγώνα των ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ αγωνιστών για την απελευθέρωση των εδαφών τους. Ξεκινά με μια ιστορική αναδρομή, η οποία αναφέρεται στη θέση που κατείχε η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στους ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ κατακτητές και στη συμπεριφορά τους απέναντι στους ΕΛΛΗΝΕΣ αγωνιστές. Παράλληλα, βλέπουμε και φωτογραφίες τους, στις οποίες αναγράφονται τα ονόματα των στρατιωτών. Παρακολουθούμε πλάνο του γνωστού Μακεδονομάχου ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ, ο οποίος διαδραμάτισε σοβαρό και καθοριστικό ρόλο σε όλη τη διάρκεια του Αγώνα. Στη συνέχεια, γίνονται εκτενείς αναφορές και περιγραφές στη βοήθεια που παρείχαν οι υπόλοιπες πόλεις στον αγώνα: σύσσωμες οι ελληνικές πόλεις προσέφεραν ό, τι μπορούσαν στην εξέλιξη και στην επιτυχή έκβασή του. Επίσης, συμπαραστάτες και βοηθοί υπήρξαν η ελληνική κυβέρνηση και οι έμπειροι διπλωμάτες, οι οποίοι χειρίστηκαν σοβαρά θέματα με επιτυχία και ευελιξία. Τα πλάνα των ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΩΝ αγωνιστών εναλλάσσονται με πλάνα από τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Κλείνοντας, ο αφηγητής θέτει θεμελιώδη και καίρια ζητήματα, που σχετίζονται με την ανθρώπινη ύπαρξη, το θάνατο και τον πόλεμο.
Παρουσίαση του τίτλου της σειράς.
00:00:21:05
Πέφτουν οι τίτλοι έναρξης καθώς ακούγεται παραδοσιακό τραγούδι.
00:01:31:20
Δραματοποιημένη εικόνα. Πλάνο Μακεδόνα αγωνιστή που κρατά το όπλο του και κινείται σε χιονισμένες τοποθεσίες. Ο αφηγητής αναφέρεται στον όρκο που δίνουν οι Μακεδόνες για τον Αγώνα τους εναντίον των Βούλγαρων και την απελευθέρωση της πόλης τους. Ακούγεται παραδοσιακό τραγούδι.
00:03:52:20
Ασπρόμαυρες φωτογραφίες Μακεδόνων αγωνιστών.
00:04:07:20
Πλάνα από το κτήριο της Παλαιάς Βουλής. Ο αφηγητής μιλάει για τη θέση που κατείχε η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ στην ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ και για τον τρόπο διοίκησής της. Ήταν χωρισμένη σε βιλαέτια. Παράλληλα, πλάνα από τη φύση.
00:04:28:20
Πλάνο των δύο ομιλητών σε αμφιθέατρο της Παλαιάς Βουλής. Ο ένας από αυτούς συνεχίζει να μιλάει για τα βιλαέτια της ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ, που πρωταγωνίστησαν στον Μακεδονικό Αγώνα. Πρόκειται για το βιλαέτι της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και του ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ. Παράλληλα, αναφέρεται στις περιοχές που περιλάμβανε το καθένα.
00:04:39:20
Φωτογραφίες Μακεδόνων αγωνιστών. Η πρώτη γράφει και το όνομα του στρατιώτη: ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΡΕΦΗΣ.
00:04:51:20
Δραματοποιημένη εικόνα. Νεαρός άνδρας εμφανίζεται στο πλάνο. Ο αφηγητής αναφέρεται στο 1904, ημερομηνία θανάτου του ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ.
00:05:00:20
Το πλάνο και πάλι στους δύο συνομιλητές. Μιλούν για τις επιθέσεις των Ελλήνων ανταρτών εναντίον των Βούλγαρων. Οι επιθέσεις αυτές επεκτείνονταν σε διάφορες πόλεις, όπως η ΚΑΣΤΟΡΙΑ και η ΦΛΩΡΙΝΑ. Όσο πίεζαν οι Βούλγαροι τόσο αντιδρούσαν οι Έλληνες αντάρτες. Ο Αγώνας έφτασε μέχρι τη ΘΡΑΚΗ, αν και δεν ήταν πιεστικοί οι Βούλγαροι εκεί. Σιγά-σιγά οι περισσότερες πόλεις συμμετείχαν στον Μακεδονικό Αγώνα.
00:06:16:20
Το πλάνο συνεχίζεται με τους δύο συνομιλητές. Συζητούν για τη ΜΑΝΗ και την ΚΡΗΤΗ και τη μεγάλη στήριξη που προσέφεραν στον Μακεδονικό Αγώνα. Επισημαίνουν ότι ο πληθυσμός της ΚΡΗΤΗΣ ήταν ήδη εμπειροπόλεμος και ότι, παρόλο που δεν είχε λυθεί το δικό τους ζήτημα, έσπευσαν να βοηθήσουν τους συμπατριώτες τους. Η ΜΑΝΗ, αν και δεν είχε συμμετάσχει σε πόλεμο από το 1821, έσπευσε και αυτή να ενισχύσει τον αγώνα. Παράλληλα, και η ΗΠΕΙΡΟΣ έδωσε δυναμικό παρόν.
00:07:43:20
Ασπρόμαυρες φωτογραφίες Κρητικών και Μανιατών αγωνιστών. Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ αναφέρεται στη γενναιότητα των Κρητικών και τονίζει ότι για αυτούς η γενναιότητα ήταν τρόπος ζωής. Οι Μανιάτες, από την άλλη, εκπαιδεύονταν να γίνουν ανδρείοι. Οι πρώτοι ήταν περισσότεροι αριθμητικά από τους δεύτερους στον Αγώνα.
00:08:19:20
Πλάνο του ΗΛΙΑ ΜΠΑΖΙΝΑ στην οθόνη. Συνεχίζει να μιλάει για τη συμμετοχή των Κρητικών και των Μανιατών στον Αγώνα. Αυτοί μάθαιναν να είναι ανδρείοι όχι μόνο για την οικογένεια και το χωριό τους, αλλά και για ολόκληρο το έθνος. Για αυτούς η υψηλή απόδοση στο πεδίο της μάχης σήμαινε τιμή. Η πολεμική ήττα τούς ενοχλούσε πολύ και έπρεπε να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους σε αυτόν τον Αγώνα. Η ελληνική γενναιότητα έπρεπε να αναδειχθεί. Παράλληλα, βλέπουμε ασπρόμαυρες φωτογραφίες αγωνιστών. Κάποιοι από αυτούς σκοτώθηκαν στο πεδίο της μάχης.
00:10:38:20
Στην οθόνη ενθύμιο της κρητικής οικογένειας ΑΝΔΡΙΑΝΑΚΗ, το οποίο χάρισε στο μουσείο της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Τα τέσσερα αγόρια της οικογένειας σκοτώθηκαν στο πεδίο της μάχης και επέζησε μόνο ένας.
00:10:52:20
Δραματοποιημένη εικόνα. Στην οθόνη νεαρός άνδρας που ζωγραφίζει Μακεδόνα αγωνιστή. Πιθανόν να είναι ο ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ. Παρεμβάλλονται πλάνα από τη φύση. Ακούγεται ο αφηγητής να μιλάει για τα αντάρτικα σώματα της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, τα οποία δεν ξεπερνούσαν τις 2. 500. Ήταν τόσο λίγοι και όμως κατάφεραν σπουδαία έργα.
00:11:50:20
Το πλάνο και πάλι στους δύο συνομιλητές. Μιλούν για την υποστήριξη του ντόπιου πληθυσμού στα αντάρτικα σώματα. Τους βοηθούσαν με κάθε μέσο και τρόπο. Έκρυβαν τους τραυματίες και τους έδιναν φάρμακα. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν και τα μικρά παιδιά. Διέδιδαν μηνύματα και έκαναν κατασκοπείες, χωρίς να κινούν υποψίες. Παράλληλα, βλέπουμε και ασπρόμαυρες φωτογραφίες αγωνιστών. Γίνεται αναφορά στην ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ και στο βιβλίο της «Στα μυστικά του βάλτου», στο οποίο αναφέρει αληθινά περιστατικά εκείνης της περιόδου.
00:13:41:20
Το πλάνο και πάλι στους δύο συνομιλητές. Συζητούν τώρα για τη στάση της επίσημης ελληνικής κυβέρνησης. Αυτή διορίζει έμπειρους και ικανούς διπλωμάτες στα προξενεία της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, με επικεφαλής τον ΛΑΜΠΡΟ ΚΟΡΟΜΗΛΑ και τον ΙΩΝΑ ΔΡΑΓΟΥΜΗ στο Προξενείο του ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ. Τα προξενεία με τους διοικητικούς υπαλλήλους πιστεύουν στον Αγώνα. Προσλαμβάνουν αξιωματικούς και τους δίνουν ψεύτικα ονόματα, ταυτότητες και διευθύνσεις. Οι αξιωματικοί θα ήταν υπεύθυνοι για το στρατιωτικό μέρος.
00:14:51:20
Δραματοποιημένη εικόνα. Πλάνο Μακεδόνα αγωνιστή να τρέχει σε χιονισμένο τοπίο κρατώντας το όπλο του.
00:15:01:20
Στο πλάνο Μακεδόνας αγωνιστής που διανύει το 100ό έτος της ζωής του, ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ. Μιλάει για τον τρόπο που δρούσαν και τη συνεργασία τους με τους κατοίκους των πόλεων από τις οποίες περνούσαν. Παράλληλα, αναφέρεται και στους κομιτατζήδες και στον τρόπο που τους πολεμούσαν. Εναλλάξ πλάνα σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες αγωνιστών.
00:16:18:20
Πλάνο σε προτομή του Μακεδονομάχου ΣΑΡΑΝΤΟΥ ΑΓΑΠΗΝΟΥ. Γεννήθηκε στη ΜΕΣΣΗΝΙΑ και απαγχονίστηκε από τους κομιτατζήδες στις 7-6-1907. Εναλλάξ δραματοποιημένα πλάνα από τη φύση.
00:16:55:20
Το πλάνο και πάλι στους δύο συνομιλητές. Μιλούν για τον Μακεδονομάχο ΤΕΛΛΟ ΑΓΡΑ, ο οποίος πίστευε ότι θα λυθούν οι διαφορές με τους Βούλγαρους με τη συζήτηση και το διάλογο. Για αυτό συναντήθηκε μαζί τους άοπλος και έτσι τον σκότωσαν και τον απαγχόνισαν. Προς τιμήν του ονόμασαν και το χωριό ΒΛΑΔΟΒΟ σε ΑΓΡΑ. Αναφέρονται στο βιβλίο της ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ, η οποία τον χαρακτηρίζει «ιδανικό ήρωα». Παράλληλα, βλέπουμε φωτογραφίες του.
00:18:30:20
Το πλάνο στους δύο συνομιλητές συνεχίζεται. Αναφέρονται σε άλλους αγωνιστές, οι οποίοι, αν και σλαβόφωνοι, βοήθησαν πολύ στον Αγώνα. Καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η γλωσσική διαφοροποίηση δεν ταυτίζεται με την εθνική συνείδηση. Μιλούν για τον Καπετάν ΚΩΤΑ, ο οποίος σχημάτισε εσφαλμένη εντύπωση για τους κομιτατζήδες. Θεωρούσε ότι οι κομιτατζήδες θα ελευθέρωναν τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ από τους Τούρκους. Τελικά, όχι μόνο δε συνέβη αυτό, αλλά οι κομιτατζήδες τον σκότωσαν κιόλας. Παράλληλα, συζητούν για τον Μητροπολίτη ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, ο οποίος συνεργάστηκε με τους μη Ελληνόφωνους Μακεδόνες και τους μύησε στον Αγώνα. Παράλληλα, βλέπουμε και ασπρόμαυρες φωτογραφίες του.
00:19:54:20
Η συζήτηση συνεχίζεται γύρω από το θέμα της γλώσσας και το ρόλο που διαδραμάτισε στον Αγώνα. Η γλώσσα δεν ταυτίζεται με την εθνική συνείδηση. Αναφέρεται σε Τουρκοκρητικούς που ζουν στην ΤΟΥΡΚΙΑ και σε Έλληνες της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ.
00:20:32:20
Πλάνο σε άγαλμα άλλου Μακεδονομάχου. Πρόκειται για τον ΑΝΤΩΝΙΟ ΜΙΓΓΑ, ο οποίος γεννήθηκε στη ΝΑΟΥΣΑ και απαγχονίστηκε από τους κομιτατζήδες στις 7-6-1907. Εναλλάξ πλάνα στην πλατεία που είναι τοποθετημένη η προτομή του.
00:21:17:20
Πλάνο στους δύο συνομιλητές. Μιλούν για την τελευταία φάση του Μακεδονικού Αγώνα και τις αλλαγές που συνέβησαν. Αυτές ξεκίνησαν με την επανάσταση των Νεότουρκων, οι οποίοι ζητούσαν να αποσυρθούν οι Έλληνες αξιωματικοί και να σταματήσει ο ένοπλος αγώνας. Το γεγονός αυτό επισπεύδει την Επανάσταση του 1909 και την άφιξη του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Τώρα πια ο αγώνας έπαιρνε όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, πέρα από τα όρια της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και μεταφερόταν και στην υπόλοιπη χώρα. Όμως, οι αντάρτες Μακεδόνες έχουν τον πρώτο ρόλο και οργανώνουν και πάλι την επανάσταση.
00:23:41:20
Φωτογραφίες νεαρών παιδιών, φορώντας παραδοσιακές στολές. Στο πλάνο ο ηλικιωμένος Μακεδονομάχος μιλάει για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στον αγώνα εναντίον των Βούλγαρων αλλά και εναντίον των Τούρκων. Τονίζει το πόσο περήφανος αισθάνεται τώρα που η χώρα ελευθερώθηκε.
00:24:38:20
Εναλλάξ πλάνα σύγχρονα της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και του ηλικιωμένου Μακεδονομάχου. Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα που αναφέρεται στην πατρίδα και στις θυσίες που γίνονται για αυτήν.
00:25:00:20
Δραματοποιημένη εικόνα. Πλάνο στον Μακεδονομάχο αγωνιστή, ο οποίος κρατά το όπλο του και κινείται σε χιονισμένη τοποθεσία. Ο αφηγητής συνεχίζει να διαβάζει απόσπασμα που αναφέρεται στην ανθρώπινη φυλή και στην πατρίδα.
00:25:18:20
Δραματοποιημένη εικόνα. Πλάνο νεαρού άνδρα που ζωγραφίζει Μακεδονομάχο αγωνιστή. Ο αφηγητής συνεχίζει να διαβάζει απόσπασμα για τις δυσκολίες της ανθρώπινης ζωής.
00:25:43:20
Σύγχρονα πλάνα της πόλης σε διάφορες φάσεις. Ο αφηγητής συνεχίζει να διαβάζει απόσπασμα που αναφέρεται στη ζωή και στο θάνατο και σε άλλα σημαντικά ζητήματα.
00:26:06:20
Ασπρόμαυρες φωτογραφίες που δείχνουν σκηνές πολέμου: ανθρώπους νεκρούς, άλλους λυπημένους και εξουθενωμένους από τις ταλαιπωρίες και τα βάσανα. Στη συνέχεια, οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες γίνονται έγχρωμες. Ο αφηγητής συνεχίζει να διαβάζει το απόσπασμα που μιλάει για τα σημαντικά θέματα της ανθρώπινης ύπαρξης.
00:27:03:20
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΠΟΛΕΜΟΙ, ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ & ΤΑΡΑΧΕΣ
Θεματικοί Όροι
Μακεδονικός Αγώνας, Μακεδονομάχοι, Οθωμανική Αυτοκρατορία, αντάρτες, Τουρκοκρατία, κομιτατζήδες, εκβουλγαρισμός, Νεότουρκοι, επαναστάσεις
Αναφορές
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ, μακεδονομάχος
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ, μακεδονομάχος
ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ, μακεδονομάχος
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (ΚΩΤΤΑΣ) ΧΡΗΣΤΟΥ, μακεδονομάχος
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Συντελεστές
Παραγωγή:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ, δημοσιογράφος
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Επιμέλεια Παραγωγής:
ΣΤΕΛΛΑ ΤΣΙΚΡΑ
Σκηνοθεσία:
ΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθοί Σκηνοθέτη:
ΖΩΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΚΡΙΔΑΣ
Ομιλητές:
ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΩΡΕΜΗΣ, αρχαιολόγος-ιστορικός
ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ, αρχαιολόγος-ιστορικός
ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ, νομικός-δημοσιογράφος
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ, αιωνόβιος Μακεδονομάχος
ΖΩΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ, κόρη Παύλου Μελά
Εμφανίζονται:
ΚΩΣΤΑΣ ΒΡΕΤΤΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ
Διευθυντής Φωτογραφίας:
ΛΑΚΗΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
ΦΩΤΗΣ ΜΗΤΣΙΑΚΗΣ
Ρεπορτάζ:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Μουσική επιμέλεια:
ΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΠΑΜΠΗΣ ΑΛΕΠΗΣ
Μοντάζ:
ΤΑΚΗΣ ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΣ
Ηχοληψία:
ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΦΙΛΙΠΠΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μιξάζ:
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΛΑΜΠΡΟΥΔΗ
Εικονολήπτης:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΛΑΝΗΣ
Βοηθός Οπερατέρ:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΩΤΗΣ
Β’ κάμερα:
ΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
Τίτλοι:
ΕΙΡΗΝΗ ΦΑΤΟΥΡΟΥ
Βοηθοί Ηχολήπτες:
ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΛΗΚΑΡΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ
Εταλονάζ:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΟΥΔΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΥΚΑΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΣΠΥΡΟΣ ΜΠΙΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΟΥΓΙΑΣ
Τρυκέζα:
ΕΛΛΗ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
Ευχαριστίες:
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:27:53:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
21/06/2010