ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
0000004890
Ο ΓΛΥΠΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΕΣ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000004890
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΖΩΝΤΑΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1984
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Ο ΓΛΥΠΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΕΣ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Στην εκπομπή «ΖΩΝΤΑΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ» παρουσιάζονται καλλιτέχνες, αλλά και διάφορες τάσεις και προτάσεις τέχνης. Ο γλύπτης ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ μιλά για τα θέματα που εκφράζονται μέσα από τα έργα του και τον τρόπο της ΑΤΕΡΜΟΝΗΣ εξέλιξής τους. Εξηγεί την παρουσία της ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ στα έργα του, ώστε να δημιουργείται ΧΩΡΟΣ. Ακούγεται να περιγράφει τα «ΝΤΥΜΕΝΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ» και πώς μέσα από αυτά εμφανίζεται ο τρόπος δουλειάς του. Αναφέρεται στην επίδραση που δέχτηκε από την επίσκεψή του στο Αρχαιολογικό Μουσείο της ΟΛΥΜΠΙΑΣ, αλλά και τα αγάλματα που αντίκρισε στους ΔΕΛΦΟΥΣ. Ως την πιο σημαντική όμως επίδραση, θεωρεί αυτήν που δέχθηκε από την ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗ γλυπτική στο εργαστήρι του ΑΠΑΡΤΗ και, παρουσιάζοντας αρκετά από αυτά τα έργα, εξηγεί τη θέση του. Τέλος, κάνει μοναδική αναφορά σε μια θεά της ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ των ΑΤΖΕΚΩΝ και στο ζωγράφο ΒΑΝ ΡΕΪΝ ΡΕΜΠΡΑΝΤ, ενώ αναφέρεται στην επίδραση όλων αυτών των έργων που περιέγραψε.
Τίτλοι έναρξης.
00:00:35:00
Ασπρόμαυρο πλάνο σε έναν κήπο. Ένας άντρας τον διαπερνά και κατευθύνεται σε κάποιο σπίτι περνώντας ανάμεσα σε γλυπτά. Μπαίνει στο οίκημα.
00:00:51:00
Πλάνο μαύρο στο οποίο εμφανίζεται ο τίτλος του επεισοδίου:«ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ».
00:00:56:00
Πλάνο της ΒΕΑΤΡΙΚΗΣ ΣΠΗΛΙΑΔΗ, καθισμένης σε σαλόνι που μιλά για το γλύπτη και καθηγητή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, ΓΙΩΡΓΟ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ. Αναφέρεται στα υλικά με τα οποία εκφράζεται αλλά και τις τεχνοτροπίες που έχει καταπιαστεί.
00:01:33:00
Εναλλαγή πλάνων από έργα του γλύπτη ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ: γλυπτό φτιαγμένο με χάλυβα, ανθρωπομορφικά. Ακούγεται η ΒΕΑΤΡΙΚΗ ΣΠΗΛΙΑΔΗ που αναφέρει ότι στα ανθρωπομορφικά έργα του των τελευταίων χρόνων παραπέμπει σε ΥΠΑΡΞΙΑΚΑ ανθρώπινα προβλήματα.
00:02:06:00
Πλάνο του γλύπτη ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ. Βρίσκεται καθισμένος μπροστά σε ένα παράθυρο και δίπλα σε κάποιο από τα έργα του. Ξεκινά να μιλά για τα έργα του και τα θέματα που εκφράζουν.
00:02:22:00
Καθώς ο γλύπτης ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ μιλά για τα θέματα που εκφράζονται μέσα από τα έργα του και τον τρόπο της ΑΤΕΡΜΟΝΗΣ εξέλιξής τους, παρουσιάζονται πλάνα με αρκετά από αυτά. Εξηγεί την παρουσία της ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ στα έργα του, ώστε να δημιουργείται ΧΩΡΟΣ. Ακούγεται να περιγράφει τα «ΝΤΥΜΕΝΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ» και πως μέσα από αυτά εμφανίζεται ο τρόπος δουλειάς τους.
00:03:42:00
Πλάνο του γλύπτη ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ που βρίσκεται καθισμένος μπροστά σε ένα παράθυρο. Μιλά για την ενδιάθετη τάση του να δημιουργεί τέχνη αλλά και την αδυναμία, που κατά τη γνώμη του παρουσιάζεται, να μεταδοθεί κάτι απόλυτα συγκεκριμένο μέσα από ένα έργο. Αυτός είναι ο ρόλος της συμμετοχής του δέκτη. Παρεμβάλλεται πλάνο κάποιου έργου του.
00:04:26:00
Πλάνο του γλύπτη ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ. Μιλά για τη διαφορετική οπτική που απέκτησε, όταν τελείωσε τη Σχολή. Αναφέρεται στην επίδραση που δέχτηκε από την επίσκεψή του στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας, αλλά και τα αγάλματα που αντίκρισε στους ΔΕΛΦΟΥΣ. Πλάνα από το ΑΕΤΩΜΑ με τον ΑΠΟΛΛΩΝΑ, με τον ΕΡΜΗ του ΠΡΑΞΙΤΕΛΗ που κρατά το μικρό ΔΙΟΝΥΣΟ και τον ΗΝΙΟΧΟ των ΔΕΛΦΩΝ.
00:07:36:00
Πλάνο του γλύπτη ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ. Βρίσκεται καθισμένος μπροστά σε ένα παράθυρο και δίπλα σε κάποιο από τα έργα του. Μιλά για την επαφή του με την ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗ γλυπτική στο εργαστήρι του ΑΠΑΡΤΗ.
00:08:01:00
Εναλλαγή πλάνων με έργα ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗΣ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ.
00:08:47:00
Πλάνο γλύπτη ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ. Περιγράφει τον ουσιώδη τρόπο με τον οποίο οι Αιγύπτιοι έχουν «αποδώσει» διάφορες μορφές όπως έναν ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟ, τον ΡΑΝ ΕΦΕΡ, τον το ΤΣΑΚΑΛΙ, τον ΔΗΜΑΡΧΟ, ΣΕIΧ ΕΛ ΜΠΕΛΕΤ, το ΓΡΑΦΙΑ που βρίσκεται στο ΛΟΥΒΡΟ, αλλά και το ΤΣΑΚΑΛΙ πάνω στην κασέλα με τα εργαλεία της ταρίχευσης. Συνεχίζει κάνοντας μοναδική αναφορά σε μια θεά της ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ των ΑΤΖΕΚΩΝ και στο ζωγράφο ΒΑΝ ΡΕΙΝ ΡΕΜΠΡΑΝΤ. Παρουσιάζονται πλάνα που παρουσιάζουν τον αξιωματούχο, τον ΔΗΜΑΡΧΟ, ΣΕIΧ ΕΛ ΜΠΕΛΕΤ, το ΓΡΑΦΙΑ, κασέλα με τα εργαλεία της ταρίχευσης που έχει πάνω το ΤΣΑΚΑΛΙ και μια θεάς των ΑΤΖΕΚΩΝ, θεά της ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ. Εναλλαγή πλάνων που παρουσιάζουν έργα ή λεπτομέρειες από έργα του ζωγράφου ΡΕΜΠΡΑΝΤ.
00:18:22:00
Πλάνο του γλύπτη ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ. Βρίσκεται καθισμένος μπροστά σε ένα παράθυρο και δίπλα σε κάποιο από τα έργα του. Αναφέρεται στην επίδραση όλων αυτών των έργων που περιέγραψε στη δημιουργία των δικών του έργων αλλά και σε ό, τι θα ήταν δυνάμει έμπνευση. Εναλλαγή διαφόρων εικόνων από δημιουργήματα της φύσης και των ανθρώπων που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως πηγές έμπνευσης για το γλύπτη.
00:21:30:00
Πλάνα του γλύπτη ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ μέσα στο ατελιέ του, σε ώρα δημιουργίας ενός γλυπτού. Ακούγεται ταυτόχρονα ο ίδιος να εξηγεί τι σημαίνει για αυτόν ΤΕΧΝΗ και πως ταυτίζεται με τις απόψεις του συγγραφέα ΧΟΡΧΕ ΛΟΥΙ ΜΠΟΡΧΕΣ. Με εναλλαγές πλάνων παρουσιάζονται πολλά από τα εργαλεία και τα αντικείμενα που βρίσκονται εκεί.
00:24:16:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Ηχοληψία:
ΝΙΚΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ
Φωτογραφία:
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ
Βοηθός Οπερατέρ:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
Μοντάζ:
ΝΩΝΤΑΣ ΣΑΡΛΗΣ
Βοηθός Μοντέρ:
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ
Τρυκέζα:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΕΝΙΣΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΡΑΠΤΗΣ
Μουσική Επιμέλεια:
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΖΑΝΗΣ
Επεξεργασία Εικόνας:
ΣΤΑΥΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μιξάζ:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΙΡΗΣ
Σκηνοθεσία:
ΑΝΝΑ ΚΕΣΙΣΟΓΛΟΥ
Ρεπορτάζ:
ΒΕΑΤΡΙΚΗ ΣΠΗΛΙΑΔΗ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:24:51:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
17/11/2009