Κωδικός Τεκμηρίου
0000096770
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
Επεισόδιο:026
ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2004
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
11/4/2005
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον συγγραφέα ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Eπεισόδιο της σειράς «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» το οποίο παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του εκπροσώπου της γενιάς του ’30 ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ (γενν. 1898 ή 1904 – πέθ. 1973) παράλληλα με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής του. Παρατίθενται βιογραφικά στοιχεία σχετικά με την καταγωγή του από το Αϊβαλί, την επώδυνη περίοδο της αιχμαλωσίας του μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, τη μετακίνησή του ως πρόσφυγα στη Μυτιλήνη, την εγκατάστασή του στην Αθήνα το 1932. Εκεί ο συγγραφέας των μυθιστορημάτων «Το νούμερο 31328» (πρώτη μορφή 1925, δεύτερη και ολοκληρωμένη 1931), «Γαλήνη» (1939) και «Αιολική Γη» (1943) αρθρογραφεί στον ημερήσιο Τύπο, ενώ παράλληλα εργάζεται ως τραπεζικός υπάλληλος έως το 1957. Για το έργο του «Γαλήνη» βραβεύεται το 1940 με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας, ενώ το 1957 εκλέγεται ακαδημαϊκός και τιμάται με θέσεις σε σημαντικά πολιτιστικά ιδρύματα και θεσμούς της χώρας (Εθνικό Θέατρο, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κ.α.). Όπως επισημαίνεται, ο Η. ΒΕΝΕΖΗΣ υπήρξε μειλίχιος ραψωδός των προσωπικών του εμπειριών από την προσφυγιά και τον ξεριζωμό, ενώ η λογοτεχνική του φόρμα, που χαρακτηρίζεται από έντονη λυρικότητα, εκκινεί από το πραγματικό για να οδηγηθεί στο φανταστικό αποτυπώνοντας με αμεσότητα τη βιωμένη πραγματικότητα του ίδιου και της γενιάς του. Πολυμεταφρασμένος, σημειώνεται ότι υπήρξε από τους πρώτους σύγχρονους Έλληνες συγγραφείς που το έργο τους μεταφράστηκε σε τόσο μεγάλο αριθμό γλωσσών.
Στην εκπομπή, εκτός από πανεπιστημιακούς, μελετητές του έργου του, για τον πεζογράφο και άνθρωπο Η. ΒΕΝΕΖΗ μιλά η κόρη του ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ-ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ, η οποία ξεδιπλώνει την ατομική του περιπέτεια. Πλούσιο φωτογραφικό και οπτικοακουστικό αρχειακό υλικό πλαισιώνει την αφήγηση, καθώς η πορεία του συγγραφέα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τα γεγονότα της εποχής του. Περιλαμβάνεται επίσης ηχητικό ντοκουμέντο από την ομιλία του στην Ακαδημία Αθηνών και ακούγεται απόσπασμα από την εκπομπή του ΕΙΡ “Εκλεκτές σελίδες της λογοτεχνίας μας” (1955), του Ντίμη Αποστολόπουλου, με τη φωνή της ΚΥΒΕΛΗΣ στην ανάγνωση της «Αιολικής Γης» του Η.ΒΕΝΕΖΗ.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:00:00
Τίτλοι έναρξης.
00:01:25:00
Τίτλος επεισοδίου: «ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ». Φωτογραφίες του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην κατηγορία εκείνη των συγγραφέων που δοκιμάστηκων αρχικά από την κριτική, ευνοήθηκαν κατόπιν, για να τύχουν ακόμη μεγαλύτερη δοκιμασία στο τέλος της ζωής τους.
00:01:47:00
Φωτογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ από την παιδική ηλικία και φιλμ αρχείου από την καταστροφή της ΣΜΥΡΝΗΣ τον Αύγουστο του 1922 και νεότερα πλάνα με τον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ και τη σύζυγό του ΣΤΑΥΡΙΤΣΑ. Ο αφηγητής σχολιάζει τα αμέριμνα παιδικά χρόνια του ΒΕΝΕΖΗ, το μέγα γεγονός της καταστροφής της ΣΜΥΡΝΗΣ, την οποία και έζησε, τον θρίαμβο που ακολούθησε και την προσωπική περιπέτεια με την οποία ολοκληρώθηκε η διαγραφή της πορείας του.
00:02:20:00
Φωτογραφία με τους Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ, ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ, ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ και φωτογραφία με τον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, στην οποία διακρίνεται και ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στα λόγια του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ για τον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ: «άρχισε την ενσυνείδητη ζωή του χιλιοβασανισμένος και την τελείωσε κατατυραγνισμένος» […]. Φιλμ αρχείου με τον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ και το ζεύγος ΣΕΦΕΡΗ και φωτογραφία με τον ΒΕΝΕΖΗ να διαβάζει.
00:03:05:00
Φιλμ αρχείου μετά την καταστροφή της ΣΜΥΡΝΗΣ και προσφύγων μετά τη Μικρασιατική Εκστρατεία. Ο αφηγητής αποκαλεί τον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ραψωδό της προσφυγιάς και του ξεριζωμού, αλλά και της ανθρωπιάς, της καρτερίας και της πίστης», υπενθυμίζοντας ότι η πορεία του συγγραφέα συνδέεται άρρηκτα με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής του.
00:03:42:00
Φιλμ αρχείου από τους Βαλκανικούς Πολέμους και από τη Μικρασιατική Εκστρατεία. Ο αφηγητής μιλά για τους πεζογράφους της Γενιάς του Τριάντα, που αποκάλυψαν τον κόσμο της ιστορίας όπως τον βίωσαν ή όπως τον επινόησαν.
00:03:57:00
Η φιλόλογος-συγγραφέας ΝΕΝΑ ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ αναφέρεται στην ποικιλία της θεματικής των εκπροσώπων της Γενιάς του Τριάντα κατά τον Μεσοπόλεμο, και στη μετακίνηση-σε πραγματικό και φανταστικό επίπεδο-των μυθιστορηματικών ηρώων τους.
00:04:22:00
Η φιλόλογος ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στους συγγραφείς που με εκκίνηση το φανταστικό οδηγούνται στο πραγματικό. Η διαφορετικότητα όμως του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ έγκειται στο ότι εκκινεί από τα προσωπικά του βιώματα για να καταλήξει στη λογοτεχνία.
00:04:41:00
Ο καθηγητής Πανεπιστημίου και συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ επαναλαμβάνει ότι ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ διαγράφει αντίθετη πορεία από τους εκπροσώπους πεζογράφους της Γενιάς του Τριάντα, καθώς φτάνει στο φανταστικό ορμώμενος από το πραγματικό.
00:05:00:00
Φωτογραφία από το ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ και πλάνα από την περιοχή (τα πλάνα έχουν ληφθεί τον Μάιο του 2004). Ο αφηγητής αναφέρεται στη μαρτυρία του ίδιου περί γέννησής του στις 4 Μαρτίου 1904, προσθέτει όμως ότι, σύμφωνα με τη ληξιαρχική πράξη θανάτου του, απεβίωσε σε ηλικία 75 ετών, οπότε μπορεί και να προκύπτει ότι γεννήθηκε το 1898, όπως άλλωστε σχετικώς αναφέρουν και άλλα αρχειακά έγγραφα, τα οποία επικαλείται.
00:05:57:00
Πλάνα από την περίοδο των αρχών του 20ού αιώνα από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Ο αφηγητής περιγράφει τον αναβρασμό που υπήρχε στις ευρωπαϊκές πόλεις κατά την «ενδιαφέρουσα» εποχή της γέννησης του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, τις νέες ζώνες επιρροής που επιδίωκαν οι πόλεις αυτές καθώς και το εθνικιστικό τους πνεύμα.
00:06:06:00
Πλάνα από φιλμ αρχείου από την ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ των αρχών του 20ού αιώνα και από την εκεί καθημερινή ζωή την εποχή αυτή. Ο αφηγητής μιλά για την εξέγερση των υποτελών λαών που ζούσαν στα εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που δεν συμβιβάστηκαν ποτέ με το πνεύμα της κυριαρχίας των Οθωμανών.
00:06:25:00
Φωτογραφία του Κεφαλονίτη ΜΙΧΑΗΛ ΜΕΛΛΟΥ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, πατέρα του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, και της ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΜΠΙΜΠΕΛΑ, της μητέρας του. Ο αφηγητής αναφέρεται στο επώνυμο του παππού του, ΒΕΝΕΖΗΣ, από τον οποίον αντλεί το λογοτεχνικό του όνομα-και όχι ψευδώνυμο-, και στο επώνυμο ΜΕΛΛΟΣ, το οποίο ήταν παρωνύμιο (παρατσούκλι, και στον οποίο δόθηκε από την ωραία φωνή που διέθετε). Πλάνα από το ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ (τα πλάνα έχουν ληφθεί τον Μάιο του 2004).
00:06:58:00
Η κόρη του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ, εξηγεί την επικράτηση του επωνύμου ΜΕΛΛΟΣ στην οικογένεια ΒΕΝΕΖΗ, επειδή τα μέλη της οικογένειας διέθεταν πολύ ωραία φωνή.
00:07:07:00
Φωτογραφικό υλικό από το προσωπικό αρχείο του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στα αδέλφια του-ήταν το τέταρτο από τα επτά παιδιά της οικογένειας-και στο πατριαρχικό περιβάλλον στο ΑΪΒΑΛΙ στο οποίο μεγάλωσε.
00:07:24:00
Η ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στα παιδικά χρόνια του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στα ΚΙΜΙΝΤΕΝΙΑ της ΜΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ, μνήμες που αναπαριστά στο μυθιστόρημά του «ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ».
00:07:38:00
Πλάνα από το ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ (τα πλάνα έχουν ληφθεί τον Μάιο του 2004) και σχετικό φωτογραφικό υλικό. Ο αφηγητής μιλάει για το σημαντικό αυτό εμπορικό λιμάνι της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ, που είχε σχεδόν αυτόνομη διοίκηση, και για τον πληθυσμό του, ο οποίος στην πλειονότητά του ήταν ελληνικός, με καταγωγή κυρίως από τη ΛΕΣΒΟ. Αναφέρεται και στο γεγονός ότι εξελίχθηκε σε αξιόλογο πνευματικό κέντρο (διέθετε τυπογραφείο, Ακαδημία, παρθεναγωγείο και ελληνικά σχολεία και είχε σημαντική καλλιτεχνική κίνηση). Εξώφυλλο του περιοδικού «ΑΙΟΛΙΚΟΣ ΑΣΤΗΡ» και φωτογραφικό υλικό από την πνευματική-εκπαιδευτική κίνηση στην περιοχή.
00:08:34:00
Φωτογραφία της Ακαδημίας Κυδωνιών που κτίστηκε στο ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ το 1800. Ακούγεται απόσπασμα από ομιλία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στην Ακαδημία Αθηνών. Στην ομιλία ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ αναφέρεται στην Ακαδημία Κυδωνιών, της οποίας την ίδρυση εισηγήθηκε ο ΒΕΝΙΑΜΙΝ ο ΛΕΣΒΙΟΣ και της οποίας οι μαθητές μιλούσαν την αρχαία ελληνική, υπενθυμίζει δε στους χώρους της δίνονταν παραστάσεις αρχαίου θεάτρου (το 1816 παραστάθηκε εκεί η «ΕΚΑΒΗ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ από μαθητές της Ακαδημίας). Αρχειακό υλικό από τον Τύπο της εποχής («ΚΥΔΩΝΙΑΤΙΚΟΣ ΑΣΤΗΡ») σχετικά με την Ακαδημία Κυδωνιών και φωτογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ να αγορεύει στην Ακαδημία Αθηνών.
00:09:27:00
Πλάνα από εκκλησίες στο ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στη Μητρόπολη και σε άλλες εκκλησίες που είχαν κτιστεί στην περιοχή.
00:09:34:00
Πλάνα και φωτογραφίες από το πατρικό σπίτι του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στο ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ και από τη συνοικία των Κοντραμπατζήδων. Ο αφηγητής αναφέρεται στη συνοικία των Κοντραμπατζήδων όπου βρισκόταν το πατρικό σπίτι του ΒΕΝΕΖΗ, απέναντι από την εκκλησία της Αγίας Τριάδας. Η ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ, που εμφανίζεται αργότερα στο πλάνο, τονίζει ότι δεν είχε δει ποτέ το πατρικό σπίτι του πατέρα της και ότι το γνώριζε μόνο από τις διηγήσεις του πατέρα της στο μυθιστόρημά του «ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ».
00:10:32:00
Πλάνα από το πατρικό σπίτι του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στο ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ στη συνοικία των Κοντραμπατζήδων. Ο αφηγητής αναφέρει ότι την εποχή των παιδικών χρόνων του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ συνέβαιναν σημαντικές πολιτικοκοινωνικές εξελίξεις, μεταξύ άλλων η Επανάσταση στο ΓΟΥΔΙ, οι Βαλκανικοί Πόλεμοι, ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Κάνει δε ιδιαίτερη αναφορά στην επανάσταση των λαών της Βαλκανικής, προκειμένου να τους αναγνωριστεί η εθνική τους ταυτότητα αλλά και στα εδάφη που κατακτούσε η ΕΛΛΑΔΑ από τους νικηφόρους γι’ αυτήν Βαλκανικούς Πολέμους, στη διάδραση που προέρχεται από την αλλαγή του γεωγραφικού χάρτη της υφηλίου και των σχέσεων των ανθρώπων, κυρίως εκείνων που ζουν στις περιοχές όπου κατοικούσαν διαφορετικές εθνότητες. Φιλμ αρχείου από ομιλία του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, πλάνα με ελληνικά στρατεύματα που μάχονται στους Βαλκανικούς Πολέμους, πλάνα από τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και τα νησιά του ΑΙΓΑΙΟΥ.
00:11:48:00
Φωτογραφία από τη ΜΥΤΙΛΗΝΗ, πατρίδα της μητέρας του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ, και πλάνα από το Γυμνάσιο Μυτιλήνης. Ο αφηγητής αναφέρεται στη μετακίνηση του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ και μελών της οικογένειάς του στη ΜΥΤΙΛΗΝΗ, στις εγκύκλιες σπουδές του συγγραφέα στο Γυμνάσιο Μυτιλήνης και στην εργασία του σε φούρνο με σκοπό την οικονομική στήριξη της οικογένειάς του.
00:12:16:00
Φιλμ αρχείου από τη Συνθήκη των Σεβρών (1920). Ο αφηγητής μιλά για τις αξιώσεις της ΕΛΛΑΔΑΣ προς τις δυνάμεις της Αντάντ σχετικά με τις αλύτρωτες περιοχές της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ.
00:12:34:00
Πλάνα από φιλμ αρχείου με τη Μικρασιατική Εκστρατεία, με Νεότουρκους και τον ΚΕΜΑΛ ΑΤΑΤΟΥΡΚ (KEMAL ATATURK). O αφηγητής αναφέρεται στην καταστροφική εκστρατεία που επιχείρησε ο ελληνικός στρατός για την απελευθέρωση των αλυτρωτικών περιοχών και για την προστασία του εκεί ελληνικού στοιχείου.
00:12:54:00
Φωτογραφία από το προσωπικό αρχείο του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ και άλλη με τους αποφοίτους του Γυμνασίου Κυδωνιών. Ο αφηγητής αναφέρεται στην επανένωση της οικογένειας του ΒΕΝΕΖΗ στο ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ, στον θάνατο της αδελφής του ΑΡΤΕΜΗΣ, στην αποφοίτησή του από το Γυμνάσιο Κυδωνιών και στην εργασία του ως βοηθητικός καλλιγράφος γραμματικός στην Ιερά Μητρόπολη Κυδωνιών.
00:13:09:00
Έγγραφο, ημερομηνίας 10 Ιανουαρίου 1922, της Ιεράς Μητρόπολης Κυδωνιών, όπου εργαζόταν ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ μετά την αποφοίτησή του από το Γυμνασίου Κυδωνιών-το έγγραφο φέρει την υπογραφή του συγγραφέα (απόκειται στο αρχείο της ΑΝΝΑΣ ΒΕΝΕΖΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ). Ο αφηγητής κάνει τις σχετικές αναφορές.
00:13:27:00
Πλάνα από φιλμ αρχείου με την παρουσία του ελληνικού στρατού στη ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ. Ο αφηγητής μιλά για τον ελληνικό στρατό στη ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ, που αριθμούσε περισσότερους από 100. 000 άνδρες και που προήλασε μέχρι την Αλμυρά Έρημο και τον Σαγγάριο ποταμό, για τους πολιτικούς ανταγωνισμούς της εποχής μεταξύ βασιλικών και βενιζελικών, για την απόπειρα δολοφονίας κατά του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ στη ΛΥΟΝ της ΓΑΛΛΙΑΣ, για το χρονικό της επιστροφής του Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, για την επιλογή των Μεγάλων Δυνάμεων να αφήσουν ακάλυπτο τον ελληνικό στρατό, που είχε σαν αποτέλεσμα τη Μικρασιατική Καταστροφή και για τις διώξεις του εκεί ελληνικού στοιχείου. Πλάνα του ΚΕΜΑΛ ΑΤΑΤΟΥΡΚ και του επιτελείου του, πλάνα μετά τη δολοφονική απόπειρα κατά του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, από την επάνοδο του Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ στην πολιτική ζωή της ΕΛΛΑΔΑΣ (διαδρομή με τρένο, πανηγυρισμοί στην αμαξοστοιχία που τον μεταφέρει), πλάνα από τη φλεγόμενη ΣΜΥΡΝΗ, πλάνα από τον ξεριζωμό των Ελλήνων της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ.
00:15:05:00
Φωτογραφία από τη ΜΥΤΙΛΗΝΗ, όπου κατέφυγε η οικογένεια του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην άκαρπη προσπάθεια του ίδιου του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ-και του μετέπειτα κουνιάδου του, ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΟΛΥΒΙΑΤΗ-να διαφύγει από τη ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ, καθώς συνελήφθη από τους Τούρκους και οδηγήθηκε σε τάγμα εργασίας της Ανατολής. Φωτογραφία με Έλληνες να πορεύονται στα μικρασιατικά χώματα για να οδηγηθούν σε τάγμα εργασίας και σχετική καρτ ποστάλ, χρονολογούμενη στα 1923.
00:15:33:00
Φωτογραφία από την καθημερινή ζωή στη ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ της εποχής. Η ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ και η ΝΕΝΑ ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ αναφέρονται στο μυθιστόρημα «προσωπικής μαρτυρίας» του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328».
00:15:42:00
Πλάνο σε μικρασιάτικο σπίτι. Ο αφηγητής αναφέρεται στο σπίτι που στέγαζε την τουρκική αστυνομία και του οποίου το υπόγειο λειτουργούσε ως φυλακή (εκεί ήταν φυλακισμένος ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ), όπως αναφέρει ο συγγραφέας στο μυθιστόρημά του «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328», στο οποίο ο συγγραφέας εξιστορεί το χρονικό της αιχμαλωσίας του από τη σύλληψη μέχρι την απελευθέρωσή του. Έκδοση του μυθιστορήματος «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328. ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ» του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ και εστίαση στο οπισθόφυλλο του μυθιστορήματος, όπου είναι φιλοτεχνημένο πορτρέτο του συγγραφέα.
00:16:01:00
Φωτογραφικό υλικό με Έλληνες αιχμαλώτους μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή και επιστολική κάρτα της εποχής. Ο αφηγητής διαβάζει αποσπάσματα από το μυθιστόρημα του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328». Τυπογραφικό δοκίμιο από το πρώτο κεφάλαιο της έκδοσης του μυθιστορήματος του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328», με χειρόγραφες σημειώσεις-διορθώσεις του συγγραφέα, καθώς η ΝΕΝΑ ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ μιλά για τη λιτή αμεσότητα και την ειρωνεία, στοιχεία με τα οποία παρουσιάζει ο συγγραφέας την βιωμένη πραγματικότητα στο έργο του. Η ίδια διαβάζει σύντομο απόσπασμα από την εισαγωγή στο έργο του.
00:17:09:00
Πλάνα από το ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στις λίγες μέρες που ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ παρέμεινε φυλακισμένος στο ΑΪΒΑΛΙ.
00:17:13:00
Ιδιόχειρη επιστολή του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ προς τις αδελφές του, σε σελίδα παλαιού ημερολογίου, του Ιανουαρίου του 1913, και η μεταγραφή της σε δακτυλόγραφη μορφή, που περιλαμβάνεται σε έκδοση σχετική με την αλληλογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ. Ο αφηγητής διαβάζει αποσπάσματα από την εν λόγω επιστολή, που έγραψε την περίοδο που ήταν στο τάγμα εργασίας στο ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ.
00:18:22:00
Ιδιόχειρη επιστολή του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ σε σελίδα παλαιού ημερολογίου, του Φεβρουαρίου του 1913, και η μεταγραφή της σε δακτυλόγραφη μορφή, που περιλαμβάνεται σε έκδοση σχετική με την αλληλογραφία του ΒΕΝΕΖΗ. Ο αφηγητής διαβάζει αποσπάσματα από την εν λόγω επιστολή, που έγραψε την περίοδο που βρισκόταν στο τάγμα εργασίας στο ΑΪΒΑΛΙ (ΚΥΔΩΝΙΕΣ) της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ.
00:18:43:00
Τμήμα από ιδιόχειρη επιστολή του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ από σελίδα παλαιού ημερολογίου, του Φεβρουαρίου του 1913. Ο αφηγητής περιγράφει την ένταξη του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στο 2ο Τάγμα 4ο Λόχο Πολιτών Αιχμαλώτων και την αποστολή του στην ενδοχώρα της Ανατολής.
00:18:51:00
Ιδιόχειρη επιστολή του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ από τη ΣΜΥΡΝΗ, ημερομηνίας 28 Μαΐου 1923. Ο αφηγητής αναφέρει ότι, μετά την αποστολή του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στην ενδοχώρα της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ, πέρασε ένα διάστημα οκτώ μηνών κατά το οποίο δεν επικοινωνούσε με την οικογένειά του (η επιστολή αποτελεί την πρώτη μετά την αναχώρησή του) και στην οποία προτρέπει τους παραλήπτες του να του γράψουν σε διεύθυνση κάποιου κινηματογράφου σε άλλη γλώσσα από την ελληνική για λόγους ασφαλείας. Η ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στη γραφή του ΒΕΝΕΖΗ, όπως προκύπτει από την αλληλογραφία της περιόδου, την οποία χαρακτηρίζει «δημοσιογραφική». Η αλληλογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ της περιόδου.
00:19:52:00
Ιδιόχειρη επιστολή του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, ημερομηνίας 8 Δεκεμβρίου 1923, και η μεταγραφή της σε δακτυλόγραφη μορφή, που περιλαμβάνεται σε έκδοση σχετική με την αλληλογραφία του ΒΕΝΕΖΗ. Ο αφηγητής σημειώνει ότι έχει αποκατασταθεί η επικοινωνία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ με την οικογένειά του και διαβάζει ιδιόχειρη επιστολή του ΒΕΝΕΖΗ από το πλοίο της επιστροφής.
00:20:08:00
Τηλεγράφημα στο οποίο αναφέρεται η επιστροφή του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στη ΜΥΤΙΛΗΝΗ και φωτογραφία του ΒΕΝΕΖΗ με την σύζυγό του ΣΤΑΥΡΙΤΣΑ, μικρότερη αδελφή του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΟΛΥΒΙΑΤΗ, αρραβωνιαστικού της αδελφής του ΒΕΝΕΖΗ, ΑΓΑΠΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην επιστροφή του ΒΕΝΕΖΗ στη ΜΥΤΙΛΗΝΗ και κάνει αναφορές σχετικά με την καταγωγή της αγαπημένης του και κατοπινής συζύγου του.
00:20:27:00
Ιδιόχειρες επιστολές από την αλληλογραφία του ζεύγους ΗΛΙΑ και ΣΤΑΥΡΙΤΣΑΣ ΒΕΝΕΖΗ. Ο αφηγητής τονίζει το ενδιαφέρον που παρουσιάζει η ερωτική αλληλογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ με τη σύζυγό του. Ηχητικό ντοκουμέντο με την ΑΝΝΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ και τη ΣΤΑΥΡΙΤΣΑ ΒΕΝΕΖΗ, στο οποίο η ΑΝΝΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ ζητά από τη ΣΤΑΥΡΙΤΣΑ ΒΕΝΕΖΗ να μάθει «ανατριχιαστικές» λεπτομέρειες από τη συμπεριφορά του ζεύγους ΒΕΝΕΖΗ μετά την επιστροφή του ΒΕΝΕΖΗ από την αιχμαλωσία στις ΚΥΔΩΝΙΕΣ.
00:21:20:00
Επιχρωματισμένη καρτ ποστάλ από το ΠΛΩΜΑΡΙ ΛΕΣΒΟΥ. Ο αφηγητής αναφέρεται στον διορισμό του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ το 1924 ως υπαλλήλου της Διευθύνσεως Κτημάτων εξ ανταλλαγής του Υπουργείου Γεωργίας.
00:21:32:00
Φωτογραφία του ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ, με τον οποίον γνωρίστηκε ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ στο ΠΛΩΜΑΡΙ ΛΕΣΒΟΥ, κατά την περίοδο του διορισμού του δεύτερου στο Υπουργείο Γεωργίας. Ο αφηγητής αναφέρει ότι την περίοδο αυτή ο συγγραφέας ήλθε σε επαφή με τους κύκλους της Λεσβιακής Άνοιξης και ότι άρχισε να συμμετέχει ενεργά στην πνευματική και καλλιτεχνική κίνηση του νησιού.
00:21:41:00
Φωτογραφία του ΦΩΤΗ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ, με τον οποίον γνωρίστηκε ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ στο ΑΪΒΑΛΙ. Ο αφηγητής επισημαίνει ότι ο ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ υπήρξε ο πρώτος δάσκαλος του ΒΕΝΕΖΗ στη λογοτεχνία.
00:21:47:00
Πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΚΑΜΠΑΝΑ» ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, επίσημο όργανο των Ενώσεων Εφέδρων Λέσβου (1923-1924), εκδότης της οποίας ήταν ο ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ, και φύλλο της ίδιας εφημερίδας, ημερομηνίας 8 Μαρτίου 1924, όπου δημοσιευόταν σε συνέχειες το μυθιστόρημα του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328», αμέσως μετά το μυθιστόρημα του ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» (που δημοσιεύθηκε σε 42 συνέχειες το 1923). Ο αφηγητής αναφέρεται στη δημοσίευση του μυθιστορήματος «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328», σε συνέχειες από τον Φεβρουάριο του 1924.
00:22:07:00
Ταυτότητα με τον Αριθμό Μητρώου Αιχμαλώτου του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, στο οποίο έχει χαραχθεί σε αραβική γραφή το νούμερο 31328, από το οποίο εμπνεύστηκε ο ΒΕΝΕΖΗΣ το μυθιστόρημά του «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328». Ο αφηγητής κάνει τις σχετικές αναφορές.
00:22:16:00
Πρωτοσέλιδο της καθημερινής πολιτικής εφημερίδας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», την οποία εκδίδουν από το 1925 ο ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ και ο ΘΕΙΕΛΠΙΣ ΛΕΦΚΙΑΣ και φύλλο της εφημερίδας με την τακτική στήλη του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ με τον τίτλο «ΝΥΧΤΟΛΟΥΛΟΥΔΑ», στο οποίο υπέγραφε με το ψευδώνυμο Ο ΞΕΝΥΧΤΗΣ. Ο αφηγητής κάνει τις σχετικές αναφορές.
00:22:37:00
Εξώφυλλο του περιοδικού «ΛΕΣΒΙΑΚΑ ΦΥΛΛΑ», και ιδιόχειρη επιστολή του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στα λογοτεχνικά περιοδικά της ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ με τα οποία συνεργαζόταν την περίοδο αυτή ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ. Στη συνέχεια η ΝΕΝΑ ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ αναφέρεται στην αυτοβιογραφούμενη αφήγηση της Αιολικής Σχολής. Ο ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, που εμφανίζεται στο πλάνο, αναφέρεται στη λανθασμένη, κατά τη γνώμη του, υφολογική σύνδεση του ΒΕΝΕΖΗ με τον ΜΥΡΙΒΗΛΗ από την κριτική, χαρακτηρίζοντας τον πρώτο αφενός περισσότερο «μουσικό» και αφετέρου εκπρόσωπο του εσωτερισμού στη λογοτεχνία.
00:23:31:00
Πλάνα από την πρόσοψη του κτηρίου της Τράπεζας Ελλάδος. Ο αφηγητής αναφέρει ότι το 1926 ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ διορίστηκε στην Εθνική Τράπεζα και στη μετάθεσή του στην Τράπεζας Ελλάδος στη ΜΥΤΙΛΗΝΗ. Πλάνα από το νησί της ΜΥΤΙΛΗΝΗ.
00:23:44:00
Δημοσίευμα που αφορά στη βράβευση του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ (υπέγραφε ακόμα ως ΗΛΙΑΣ ΜΕΛΛΟΣ) το 1927 από το περιοδικό «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» του διηγήματός του «Ο ΘΑΝΑΤΟΣ», με το οποίο και πρωτοεμφανίζεται στην αθηναϊκή λογοτεχνική παραγωγή. Ο αφηγητής αναφέρεται στην κριτική επιτροπή του διαγωνισμού και στην ένταξη του διηγήματος αργότερα στη συλλογή διηγημάτων με τον τίτλο «ΑΝΕΜΟΙ» (1944).
00:24:04:00
Η πρώτη έκδοση της συλλογής διηγημάτων του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «Ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΛΕΚΑΣ ΚΙ ΑΛΛΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ» (1928). Ο αφηγητής κάνει τις σχετικές αναφορές.
00:24:14:00
Φωτοαναπαραστατικό εξώφυλλο του μυθιστορήματος του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328» (ΜΥΤΙΛΗΝΗ 1931). Πρόκειται για την πρώτη έκδοση του μυθιστορήματος κατά την αναφορά του αφηγητή, με το οποίο ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ καθιερώνεται και ως συγγραφέας. Επίσης, ο αφηγητής αναφέρει τα σχετικά με τη μετάθεσή του στην ΑΘΗΝΑ το 1932 και την εκεί εγκατάστασή του.
00:24:31:00
Φωτογραφία της ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ της εποχής. Ο αφηγητής αναφέρεται στη λίγο πριν από την εγκατάσταση του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στην ΑΘΗΝΑ σύλληψή του στη ΜΥΤΙΛΗΝΗ, ως μέλος της αγωνιστικής ομάδας «Πρωτοπόροι», και την αθώωσή του στη δίκη του με την κατηγορία του «Ιδιωνύμου», με κίνδυνο της απώλειας της θέσης του στην τράπεζα. Ο αφηγητής στη συνέχεια αναφέρεται στη δίκη του επί ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ το 1936. Εξώφυλλο του φυλλαδίου που εξέδιδαν οι «ΜΑΛΛΙΑΡΟΙ» και πλάνα με τον ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ από την παρουσία του στην 11η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
00:24:58:00
Φωτογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ με τη σύζυγό του ΣΤΑΥΡΙΤΣΑ, το γένος ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΟΛΥΒΙΑΤΗ, και άλλη οικογενειακή φωτογραφία με το ζεύγος ΒΕΝΕΖΗ και την κόρη τους ΑΝΝΑ (μετέπειτα ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ). Ο αφηγητής αναφέρεται στα έτη 1938, χρονιά του γάμου τους, και 1939, οπότε γεννήθηκε η κόρη τους.
00:25:12:00
Η ΑΝΝΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ σημειώνει τη σεμνότητα που επιδείκνυε ο πατέρας της, ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ, σχετικά με το συγγραφικό του ταλέντο, λέγοντας ότι η ίδια δεν γνώριζε καν το πότε εκείνος έγραφε, καθώς οι μόνες ώρες που απασχολούνταν με το γράψιμο ήταν κατά τη διόρθωση των τυπογραφικών δοκιμίων, στη διόρθωση των οποίων συνέδραμε και η μητέρα της ΣΤΑΥΡΙΤΣΑ. Τυπογραφικά δοκίμια από έργο του ΒΕΝΕΖΗ με ιδιόγραφες σημειώσεις-διορθώσεις.
00:25:51:00
Έκδοση του μυθιστορήματος του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΓΑΛΗΝΗ» (1939), το οποίο βραβεύεται το 1940 με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας και με Έπαινο της Ακαδημίας Αθηνών.
00:26:03:00
Οι τίτλοι έναρξης και σκηνές από την τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΓΑΛΗΝΗ», σε σκηνοθεσία ΚΩΣΤΑ ΛΥΧΝΑΡΑ. Ηχητικό ντοκουμέντο με τον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ να διαβάζει αποσπάσματα από το μυθιστόρημά του «ΓΑΛΗΝΗ».
00:27:14:00
Φιλμ αρχείου όπου παρουσιάζεται το χρονικό της προσφυγιάς. Η ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στις μνήμες της προσφυγιάς που κείνται στο μυθιστόρημα του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΓΑΛΗΝΗ», ο ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρεται στο συλλογικό ασυνείδητο και στην παρουσία του ανώνυμου πλήθους στο έργο του ΒΕΝΕΖΗ και ο κοινωνιολόγος και συγγραφέας ΔΙΟΝΥΣΗΣ Κ. ΜΑΓΚΛΙΒΕΡΑΣ αναφέρεται στη «μικροκοινωνία» που δημιουργεί στο λογοτεχνικό έργο του ο ΒΕΝΕΖΗΣ.
00:27:49:00
Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ Κ. ΜΑΓΚΛΙΒΕΡΑΣ περιγράφει την πλοκή στο μυθιστόρημα του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΓΑΛΗΝΗ» (1939). Αναφέρεται στα στοιχεία της μικροκοινωνίας-κοινωνίας εμπορευματογεωργικής, έτσι όπως τα παρουσιάζει ο ΒΕΝΕΖΗΣ στο εν λόγω έργο (διανομή γης προς καλλιέργεια, στέγαση, αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης νερού, επαγγελματική δραστηριότητα των κατοίκων [γεωργοί, τεχνίτες, έμποροι]). Φωτογραφικό υλικό από λαϊκές γειτονιές και νεόδμητες περιοχές.
00:29:21:00
Φιλμ αρχείου από τυπογραφείο, διανομή Τύπου, διαδήλωση, ελληνικά άρματα μάχης στους δρόμους της ΑΘΗΝΑΣ, επί γερμανικής κατοχής, με τον αφηγητή να κάνει τις αναφορές σχετικά με τις χαλεπές εποχές από το 1940 και εξής.
00:29:37:00
Έκδοση της συλλογής διηγημάτων του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΑΙΓΑΙΟ» (1941) και πλάνα από τη θάλασσα του ΑΙΓΑΙΟΥ. Η ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ αναφέρεται στη λέξη «Αιγαίο», σύμβολο συμφιλίωσης συνάμα και μοναξιάς στο λογοτεχνικό έργο του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, ο καθηγητής Πανεπιστημίου και πρόεδρος της Ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΡΑΚΛΗΣ, που εμφανίζεται αργότερα στο πλάνο, αναφέρεται στην τάση για «παραμύθι» στο έργο του ΒΕΝΕΖΗ, ενώ ο ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρεται στον θαλάσσιο χώρο του ΑΙΓΑΙΟΥ που κυριαρχεί στο έργο του ΒΕΝΕΖΗ.
00:30:53:00
Πλάνα από φιλμ αρχείου με Γερμανούς αξιωματούχους και έγγραφο, ημερομηνίας 21 Νοεμβρίου 1943, σχετικό με τη σύλληψη του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ από τους Γερμανούς στις 27 Οκτωβρίου 1943. Ο αφηγητής αναφέρει την κατηγορία της σύλληψής του: η απαγγελία του ποιήματος του Γάλλου ποιητή ΜΙΣΤΡΑΛ (FREDERIC MISTAL) «Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΜΙΣΤΡΑΛ» σε μετάφραση του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ. Ιδιόχειρο του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, καθώς ο ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρεται στο ποίημα, που αποτέλεσε τον λόγο σύλληψης του ΒΕΝΕΖΗ για αντιστασιακή δράση, με συνέπεια το να οδηγηθεί στις Φυλακές Αβέρωφ, στο Μπλοκ C (που θα αποτελέσει το υλικό για τη συγγραφή του θεατρικού του έργου «ΜΠΛΟΚ C» και που θα παρασταθεί από τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το 1945).
00:31:38:00
Αρχειακό υλικό-έγγραφο σχετικό με τη σύλληψη του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ από τους Γερμανούς στις 27 Οκτωβρίου 1943 και άλλο με συγκεντρωμένες υπογραφές του πνευματικού κόσμου προς αποφυγή της εκτέλεσης του ΒΕΝΕΖΗ, κίνηση που οργάνωσε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ. Ο αφηγητής κάνει τις σχετικές αναφορές στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών ΔΑΜΑΣΚΗΝΟ, που κινήθηκε με υπογραφές και διαβήματα και πέτυχε τελικώς την αποφυλάκιση του ΒΕΝΕΖΗ, μετά από είκοσι τρεις ημέρες στη φυλακή. [Το 1952 ο ΒΝΕΖΗΣ θα γράψει μια μελέτη αφιερωμένη στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών ΔΑΜΑΣΚΗΝΟ].
00:32:05:00
Η πρώτη έκδοση του μυθιστορήματος του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ» (1943) και γελοιογραφία σχετική με την έκδοση του μυθιστορήματος. Ο αφηγητής αναφέρεται στη μεγάλη εκδοτική επιτυχία του έργου, καθώς τα αντίτυπα της πρώτης έκδοσης εξαντλήθηκαν πολύ σύντομα, και στην επανέκδοση του μυθιστορήματος με πρόλογο του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
00:32:30:00
Εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ», αφιερωμένο στον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ (τόμος 96, τεύχος 1139 [Χριστούγεννα 1974]. Ο αφηγητής αναφέρει ότι ο εκδοτικός οίκος της «ΕΣΤΙΑΣ» ανέλαβε την τρίτη έκδοση του μυθιστορήματος «ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ», το 1953. Ξενόγλωσση έκδοση (στη γερμανική γλώσσα) της «ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΓΗΣ». Ο αφηγητής αναφέρεται στις πολλαπλές εκδόσεις και αντίτυπα του μυθιστορήματος.
00:33:04:00
Φωτογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ και ηχητικό ντοκουμέντο με τον ΒΕΝΕΖΗ να προλογίζει την ηθοποιό ΚΥΒΕΛΗ στην ανάγνωση της «ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΓΗΣ» από το ραδιόφωνο. Ακολουθεί η ΚΥΒΕΛΗ να διαβάζει ενδεικτικό απόσπασμα από το μυθιστόρημα. Χειρόγραφα του μυθιστορήματος.
00:34:23:00
Πλάνα από τη θάλασσα του ΑΙΓΑΙΟΥ. Ο καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρεται στον λυρισμό της αφήγησης του μυθιστορήματος του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ» και στα κριτήρια λυρικότητας-και επικότητας-που έθετε η κριτική της εποχής του. Εξώφυλλα ξενόγλωσσων εκδόσεων της «ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΓΗΣ».
00:35:25:00
Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΡΑΚΛΗΣ αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε η κριτική τον λυρισμό του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στο μυθιστόρημά του «ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ».
00:35:34:00
Εξώφυλλο του περιοδικού «ΑΙΟΛΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» (τόμος 2, τεύχος 12, [1972]), τεύχος αφιερωμένο στον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ και στη Μικρασιατική Καταστροφή. Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ, που εμφανίζεται αργότερα στο πλάνο, προτείνει να γίνεται η αποτίμηση του αφηγηματικού λυρισμού της «ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΓΗΣ» στη βάση της εξυπηρέτησης των νοηματικών αξόνων του έργου, ξέχωρα από ιδεολογικές τοποθετήσεις.
00:35:57:00
Πλάνα από φιλμ αρχείου από το κέντρο της ΑΘΗΝΑΣ, πλάνα από το επιτελείο του ΕΑΜ (Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο), από αντικατοχική διαδήλωση στο κέντρο της ΑΘΗΝΑΣ, από αντάρτες, από την περίοδο των Δεκεμβριανών, από το Γενικό Στρατηγείο του ΕΛΑΣ (Ελληνικός Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός) όπου διακρίνεται ο στρατιωτικός διοικητής του ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΑΡΑΦΗΣ, με τον ηγέτη του ΕΛΑΣ ΑΡΗ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ, με Βρετανούς στρατιώτες να διασκεδάζουν, από την Απελευθέρωση της Αθήνας και τον εορτασμό της στην Ακρόπολη των Αθηνών, παρουσία του πρωθυπουργού της Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ (18 Οκτωβρίου 1944). Ο αφηγητής αναφέρει ότι ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ μετέχει στην Εθνική Αντίσταση, κατά την περίοδο της Κατοχής και διαβάζει απόσπασμα από κείμενο του φιλόσοφου ΚΩΣΤΑ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΥ («ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΕΥΘΥΝΗΣ», 23/10/1978), στο οποίο αναφέρει τη συμμετοχή του ΒΕΝΕΖΗ στην Εθνική Αντίσταση, σχέση όμως που λήγει με τα Δεκεμβριανά. Στο ίδιο κείμενο του ΚΩΣΤΑ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΥ περιγράφεται η παρουσία της «ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΓΗΣ» στην κρυπτογραφική υπηρεσία του ΕΛΑΣ, αλλά και η αχρήστευσή της από τις βρετανικές υπηρεσίες. Ο ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρει ότι τα περί χρήσης από τον ΕΛΑΣ της «ΑΙΟΛΙΚΗΣ ΓΗΣ» ως κώδικα για εσωτερικές επικοινωνίες ήταν άγνωστα στους Γερμανούς, γιατί προφανώς ο συγγραφέας θα είχε συλληφθεί νωρίτερα.
00:38:16:00
Έκδοση της συλλογής διηγημάτων του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΑΝΕΜΟΙ» (1944), πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου με το θεατρικό έργο του ΒΕΝΕΖΗ «ΜΠΛΟΚ C», από τη σκηνή του οποίου ανέβηκε το 1945 σε σκηνοθεσία ΠΕΛΟΥ ΚΑΤΣΕΛΗ και σκηνικά ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΥ ΚΛΩΝΗ, η έκδοση του «ΜΠΛΟΚ C» (1946) και έκδοση της συλλογής διηγημάτων «ΩΡΑ ΠΟΛΕΜΟΥ» (1946). Ο αφηγητής κάνει τις σχετικές αναφορές για την παραγωγή λογοτεχνική και θεατρική του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, που αφορά την τριετία 1944-1946. Επίσης αναφέρει ότι το 1946 ο ΒΕΝΕΖΗΣ εγκαινιάζει τη συνεργασία του ως τακτικού φιλολογικού συνεργάτη με την εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ», που θα διαρκέσει μέχρι τον θάνατό του.
00:38:56:00
Η ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ αναφέρεται στο κοινωνικό προφίλ του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, στην ορειβατική του δραστηριότητα, στις οικογενειακές τους εκδρομές. Σειρά φωτογραφιών που απόκεινται στο προσωπικό αρχείο του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, πλάνα από τον Εμφύλιο Πόλεμο στην ΕΛΛΑΔΑ και φωτογραφίες με στρατιώτες σε γέφυρες, αφίσα με χάρτη στην οποία αναγράφεται ότι την ξενάγηση έχει αναλάβει ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ.
00:40:36:00
Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ Κ. ΜΑΓΚΛΙΒΕΡΑΣ αναφέρεται στην υπηρεσία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στην Τράπεζα της Ελλάδος, ως συνάδελφος του πατέρα του ομιλούντα, και στην ανέλιξή του δικαιωματικά στον βαθμό του τμηματάρχη προϊσταμένου. Φωτογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ από την περίοδο που εργαζόταν στην Τράπεζα της Ελλάδος και ιδιόχειρο του ΒΕΝΕΖΗ που απευθύνεται στον πατέρα του ομιλούντα (από το αρχείο του ΔΙΟΝΥΣΗ Κ. ΜΑΓΚΛΙΒΕΡΑ).
00:41:25:00
Η ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ αναφέρεται στον παραθερισμό τους ως οικογένεια στην ΑΝΑΒΥΣΣΟ, στην ΚΗΦΙΣΙΑ, κατόπιν στο σπίτι του ΑΓΙ ΘΕΡΟΥ, όπου και συνάντησε για πρώτη φορά τον ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ. Φωτογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ σε παραλία στην ΑΝΑΒΥΣΣΟ, πλάνα από εγκαταλελειμμένα λεωφορεία, φωτογραφικό υλικό από την ΚΗΦΙΣΙΑ της εποχής, φωτογραφία της συγγραφέως ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ ΔΕΛΤΑ, φωτογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ με την κόρη του ΑΝΝΑ, φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, φωτογραφία γυναίκας στον αργαλειό.
00:42:49:00
Φιλμ αρχείου με τον ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ από τις Β’ Δελφικές Γιορτές, όπου παρουσιάστηκαν οι «ΙΚΕΤΙΔΕΣ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ, καθώς ακούγεται, σε πρώτη παρουσίαση, ηχητικό ντοκουμέντο με τον ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ να απαγγέλλει ποίημά του (η ηχοληψία ανήκει στον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ), φωτογραφικό υλικό με τον ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ.
00:43:45:00
Φωτογραφία της ΑΝΝΑΣ ΒΕΝΕΖΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ, η οποία εμφανίζεται στο πλάνο και αναφέρεται στην απαγγελία ποιήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ από τον ίδιο, εμπειρία την οποία χαρακτηρίζει από τις πιο έντονες των παιδικών της χρόνων.
00:43:54:00
Μετάφραση στην πορτογαλική γλώσσα του μυθιστορήματος του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ «ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328» (“A GRANDE JORNADA”) και πλάνα σε βραβεία με τα οποία τιμήθηκε ο ΒΕΝΕΖΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στη μεγάλη επιτυχία του ΒΕΝΕΖΗ μετά τον πόλεμο, στα τιμητικά βραβεία που του απονεμήθηκαν (λογοτεχνικά βραβεία, Ανώτερος Ταξιάρχης του Τάγματος του Φοίνικα, Ταξιάρχης του Τάγματος του Γεωργίου Α’, Ταξιάρχης Αξίας της Ιταλικής Δημοκρατίας κ. ά.), στην εκλογή του ως ακαδημαϊκού (1957), στην παραίτησή του από την Τράπεζα της Ελλάδος με τον βαθμό του υποδιευθυντή.
00:44:32:00
Ηχητικό απόσπασμα από την ομιλία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στην Ακαδημία Αθηνών. Φωτογραφικό υλικό από την εκλογή του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ ως ακαδημαϊκού το 1957, πλάνα από την Ακαδημία Αθηνών, με εστίαση στο αέτωμα που κοσμεί το κτήριο. Ο αφηγητής τονίζει ότι ο ΒΕΝΕΖΗΣ ήταν από τους νεότερους ακαδημαϊκούς όταν εξελέγη (ήταν 53 ετών), και ότι ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα στους κόλπους της και ότι διετέλεσε μέλος της Διοίκησής της και Πρόεδρος της Τάξης των Γραμμάτων και των Τεχνών.
00:45:41:00
Φωτογραφικό υλικό από τα ταξίδια και τις αποστολές του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στο εξωτερικό. Ο αφηγητής παραθέτει τη σειρά ταξιδιών που πραγματοποίησε (ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΡΩΣΙΑ, ΗΠΑ κ. α.).
00:46:11:00
Πλάνα επικαίρων από την άφιξη στην ΕΛΛΑΔΑ του αντιπροέδρου του Εκτελεστικού Συμβουλίου της ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑΣ, με αναφορά του εκφωνητή περί βελτίωσης των ελληνογιουγκοσλαβικών σχέσεων. Φωτογραφία από τη ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ, καθώς ο αφηγητής αναφέρει ότι ο ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ ανταπέδωσε το 1963 την επίσκεψη κατόπιν πρόσκλησης του βραβευμένου με Νόμπελ Λογοτεχνίας ΙΒΟ ΑΝΤΡΙΤΣ (IVO ANDRITCH), και του Προέδρου της Ένωσης Γιουγκοσλάβων Συγγραφέων με ταξίδι του στη ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑ. Πλάνα και από την ΕΛΒΕΤΙΑ, την οποία επισκέφθηκε ο ΒΕΝΕΖΗΣ με αφορμή τον εορτασμό των 250 από τη γέννηση του ΖΑΝ ΖΑΚ ΡΟΥΣΣΩ (JEAN-JACQUES ROUSSEAU).
00:46:41:00
Φωτογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, καθώς ο αφηγητής αναφέρει ότι ο ΒΕΝΕΖΗΣ διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος και ως γενικός γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου (1950-1952).
00:46:52:00
Η ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ περιγράφει την καθημερινότητα του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, που προσπαθούσε να τη διαχωρίσει από το συγγραφικό του έργο, και στην επιλογή του να συζητά για «απλά» πράγματα. Φωτογραφικό υλικό και μακέτες από θεατρικές παραστάσεις, φωτογραφία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗ,
00:47:54:00
Φωτογραφία του κτηρίου του Εθνικού Θεάτρου, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στην θητεία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ ως διοικητικού διευθυντή του οργανισμού και προέδρου της καλλιτεχνικής του επιτροπής (1964-1967).
00:48:06:00
Φωτογραφία του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ και στελεχών του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ο αφηγητής αναφέρεται στην ανάδειξη του ΒΕΝΕΖΗ ως προέδρου του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (1963-1966) και αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνοαμερικανικής Ενώσεως (1966-1970).
00:48:23:00
Πλάνα επικαίρων από το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και την Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου-εμφανίζονται μεταξύ άλλων οι: ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ, ΚΩΣΤΑΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΑΚΙΑ ΑΝΑΛΥΤΗ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΝΕΖΕΡ, ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ κ. ά. , με σχετικές αναφορές του εκφωνητή.
00:48:50:00
Η ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ θυμάται τον παραθερισμό τους ως οικογένεια στον ΜΟΛΥΒΟ της ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, στο μικρό σπίτι που έχτισαν στην ΕΦΤΑΛΟΥ, το οποίο χάρηκε μόνο πέντε χρόνια ο ΒΕΝΕΖΗΣ, λόγω της ανίατης ασθένειάς του, που τον οδήγησε και στον θάνατο. Πλάνα από τη ΜΥΤΙΛΗΝΗ και τον ΜΟΛΥΒΟ, πλάνο στο σπίτι που έχτισαν στην ΕΦΤΑΛΟΥ, πινακίδα του χωριού ΕΦΤΑΛΟΥ, πλάνα σε θάλασσα, φωτογραφία με τον ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ. Πλάνα στη θάλασσα του ΑΙΓΑΙΟΥ.
00:49:32:00
Πλάνα στο σπίτι του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ στην ΕΦΤΑΛΟΥ της ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στην ολοκλήρωση των εργασιών του σπιτιού του στη ΜΥΤΙΛΗΝΗ το 1968.
00:49:40:00
Πλάνα από το εσωτερικό του σπιτιού του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στην επάρατη νόσο που χτύπησε τον ΒΕΝΕΖΗ το 1971, στην παρα
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ, γενιά του ’30, βιογραφία, λογοτεχνία, λογοτέχνες, πεζογραφία, Μεσοπόλεμος, Λεσβιακή Άνοιξη, αιολική σχολή
Αναφορές
ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ, συγγραφέας
ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ-ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ, κόρη του Ηλία Βενέζη
ΝΕΝΑ ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ, φιλόλογος
ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, φιλόλογος
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΑΓΚΛΙΒΕΡΑΣ, κοινωνιολόγος
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ, καθηγητής Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΡΑΚΛΗΣ, καθηγητής πανεπιστημίου
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, κριτικός λογοτεχνίας
«ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ 31328», μυθιστόρημα
«ΓΑΛΗΝΗ», μυθιστόρημα
«ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ», μυθιστόρημα
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Μια τηλεοπτική σειρά του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ
Κείμενο:
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ
Οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ
Επιλογή κειμένων:
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ
Αφήγηση:
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΣΤΑΝΑΣ
Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ
Έρευνα:
ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ
Συνεργάτες εξωτερικού:
RADU GAINA
NIYAZI DALYANCI
Φωτογραφία:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
Ηχοληψία:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΟΥΠΗΣ
Ήχοι:
STUDIO ERA
AKRON STUDIO
Μοντάζ:
ΡΑΦΑΕΛ ΑΛΟΥΠΗΣ
Τεχνική επεξεργασία-Μηχανήματα
ARTISTICO
Συνεργάστηκαν:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΥΩΤΗΣ
Προμήθεια αρχειακού υλικού:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΕΡΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ
RTR
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Ευχαριστίες σε:
ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ
ΓΙΩΡΓΟ ΖΕΒΕΛΑΚΗ
ΕΛΙΑ
ΕΚΕΒΙ
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα digital BETACAM με κάμερα SONY 700 DW και το μοντάζ σε AVID.
έτος παραγωγής 2004
© ΕΡΤ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:58:13:13
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Τύπος: VIDEO – BETACAM DIGITAL
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Ηχος: ΜΟΝΟΦΩΝΙΚΟΣ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
01/08/2012