ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ
0000008633
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στην ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008633
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ
Χρονολογία Παραγωγής
2006
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στην ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η σειρά ντοκιμαντέρ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» παρουσιάζει την ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ. Από πολύ νωρίς η ποιήτρια, μόλις δεκατριών χρόνων, εμπνευσμένη από αληθινό περιστατικό, γράφει το πρώτο της ποίημα «Ο ΠΟΝΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ» το 1915. Στα γυμνασιακά της χρόνια γράφει ποιήματα στα σχολικά της τετράδια και τα ονομάζει «ΜΑΡΓΑΡΙΤΕΣ», τα οποία δε διασώθηκαν. Η συνάντησή της με τον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ θα αλλάξει τη ζωή της. Ο ανεκπλήρωτος έρωτάς τους θα γίνει έμπνευσή της για τη δημιουργία έξοχων ποιημάτων, όπως το «ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ Σ’ΑΓΑΠΗΣΑ…». Η απογοήτευση της από το χωρισμό τους και η ασθένεια της θα την οδηγήσει σε ένα μοναχικό δωμάτιο στο νοσοκομείο «ΣΩΤΗΡΙΑ», όπου απομονωμένη θα συνεχίσει να γράφει. Εκεί θα έρθει σε επαφή με σημαντικούς ανθρώπους του πνεύματος όπως οι ποιητές ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ, ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑ και ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ. Εκεί θα την επισκεφτεί για τελευταία φορά το 1928 ο αγαπημένος της ποιητής, ο οποίος μετά από ένα μήνα αυτοκτονεί. Η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, χειραφετημένη γυναίκα, ερωτική και ρομαντική ποιήτρια θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η σημαντικότερη Ελληνίδα ποιήτρια του 20ου αιώνα. Πλούσιο κινηματογραφικό και φωτογραφικό υλικό φωτίζει την προσωπικότητα της ποιήτριας και την εποχή στην οποία έζησε και έγραψε τα ποιήματά της.
Τίτλοι έναρξης.
00:01:26:00
Ο αφηγητής ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΣΤΑΝΑΣ παραθέτει βιογραφικά στοιχεία της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ενώ παρουσιάζονται φωτογραφία της ποιήτριας, γκραβούρες στις οποίες απεικονίζεται η ΚΑΛΑΜΑΤΑ και φωτογραφία των γονιών της.
00:01:47:00
Ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ χαρακτηρίζει το περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε η ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ έντονα φιλελεύθερο. Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ, στη βιβλιοθήκη της, περιγράφει το οικογενειακό περιβάλλον της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ και αποδίδει σε αυτό την ιδιαίτερη πνευματική καλλιέργεια που έλαβε η ποιήτρια. Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ θεωρεί ότι το φιλελεύθερο περιβάλλον που μεγάλωσε η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ συνέβαλλε στη χειραφέτησή της ως ποιήτρια. Παράλληλα παρουσιάζονται εξώφυλλα της «ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΝ».
00:02:40:00
Ο αφηγητής αναφέρει την τοποθεσία που βρίσκεται το πατρικό σπίτι της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ στην ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ενώ προβάλλονται πλάνα από την ΚΑΛΑΜΑΤΑ. Η αφηγήτρια ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ διαβάζει απόσπασμα από ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ της ποιήτριας, το οποίο αναφέρεται στη γέννηση και τη ζωή της. Ταυτόχρονα, προβάλλονται κάρτα με γυναίκα, πλάνα από την ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ιδιόχειρο της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, φωτογραφία της ποιήτριας, πλάνα με ηλιοβασίλεμα, εξώφυλλο βιβλίου με τίτλο «ΖΩΗ ΜΕ ΠΑΡΑΦΟΡΑ. . . » ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ.
00:04:09:00
Ο αφηγητής παραθέτει στοιχεία για την οικογενειακή της κατάσταση και για τα σχολικά της χρόνια στο ΓΥΘΕΙΟ, ενώ προβάλλονται ασπρόμαυρη φωτογραφία με ανθρώπους σε αγορά και πλάνα από το ΓΥΘΕΙΟ.
00:04:29:00
Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ενώ προβάλλονται πλάνα από το ΓΥΘΕΙΟ.
00:06:12:00
Ο αφηγητής αναφέρει μαρτυρία της αδερφής της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, σύμφωνα με την οποία η ποιήτρια δέχτηκε την επιρροή από τα μανιάτικα μοιρολόγια, ενώ προβάλλονται πλάνα από το ΓΥΘΕΙΟ και ακούγεται μανιάτικο μοιρολόι.
00:07:03:00
Ο αφηγητής περιγράφει το ιστορικό πλαίσιο της ΕΛΛΑΔΑΣ, τα χρόνια που η ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ βρίσκεται στο ΓΥΘΕΙΟ. Ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ μπαίνει ενεργά στην πολιτική σκηνή της ΕΛΛΑΔΑΣ και η χώρα ζει με το όνειρο της Μεγάλης ιδέας. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού με ομιλία του Πρωθυπουργού ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ και από το πεδίο των μαχών κατά τη διάρκεια των ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ.
00:07:40:00
Η αφηγήτρια αναφέρει ότι η ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ βιώνει την εμπειρία του θανάτου με το θάνατο δυο αδερφών της, ενώ παρουσιάζεται νυχτερινό πλάνο με τον ουρανό και δέντρα, καθώς και ασπρόμαυρη φωτογραφία από το ΓΥΘΕΙΟ.
00:07:59:00
Ο αφηγητής μιλάει για τη μετάθεση του πατέρα της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ στα ΦΙΛΙΑΤΡΑ με την έναρξη του Α Παγκοσμίου πολέμου. Ο αφηγητής, ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ, περιγράφουν περιστατικό που ενέπνευσε την ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ να συγγράψει το πρώτο της πεζοτράγουδο με τον τίτλο «Ο ΠΟΝΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ» σε ηλικία δεκατριών χρόνων και να το δημοσιεύσει στο περιοδικό «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΑΣΤΗΡ». Ταυτόχρονα, προβάλλονται κινηματογραφικό αρχειακό υλικό από τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο, πλάνα από τα ΦΙΛΙΑΤΡΑ και από παραλία, εξώφυλλο του περιοδικού «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΑΣΤΗΡ». Ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ σημειώνει ότι η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ ακολούθησε την νεορομαντική σχολή.
00:09:35:00
Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από το ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ενώ προβάλλονται πλάνα από τα ΦΙΛΙΑΤΡΑ και παραλία με εγκαταλελειμμένη βάρκα.
00:10:42:00
Ο αφηγητής περιγράφει την πολιτική κατάσταση το 1915 – 1916 στην Ελλάδα, την πολιτική του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, τη συνεργασία του με την ΑΝΤΑΝΤ και την απόβαση των συμμαχικών δυνάμεων στην ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και την ΑΘΗΝΑ, ενώ προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από την απόβαση των συμμαχικών δυνάμεων στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, από την άφιξη του Πρωθυπουργού ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ στην ΑΘΗΝΑ μετά την επιστροφή του από τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και ασπρόμαυρη φωτογραφία με στρατιώτες.
00:11:24:00
Ο αφηγητής αναφέρει ότι η οικογένεια της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ επιστρέφει στην ΚΑΛΑΜΑΤΑ το 1916 και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ μιλάει για τη σχέση της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ με την ποιήτρια ΤΙΛΛΑ ΜΠΑΛΗ και για την ιδιαίτερη αγάπη που είχε η ποιήτρια στον μικρότερο αδερφό της ΕΥΑΓΓΕΛΛΟ. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ποίημα της ποιήτριας ΤΙΛΛΑ ΜΠΑΛΗ «ΤΡΑΒΑΜΕ ΕΜΠΡΟΣ», εξώφυλλο του βιβλίου του ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ «ΤΟ ΤΑΜΠΟΥ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ». Αναγράφεται ο υπότιτλος «Ο ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗΣ ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ».
00:11:52:00
Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από κείμενο της ποιήτριας ΤΙΛΛΑ ΜΠΑΛΗ, το οποίο αναφέρεται στην ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ενώ παρουσιάζεται φωτογραφία του αδερφού της ποιήτριας. Ο φακός εστιάζει στην πανσέληνο.
00:12:29:00
Οι αφηγητές μιλάνε για τα γυμνασιακά χρόνια της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ και την αγάπη της για τους αρχαίους Έλληνες ποιητές. Ο αφηγητής αναφέρει την πρώτη της ποιητική συλλογή, που είχε γράψει σε σχολικό τετράδιο και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ σημειώνει ότι η συγκεκριμένη συλλογή με τίτλο «ΜΑΡΓΑΡΙΤΕΣ» δεν διασώζεται. Παράλληλα, παρουσιάζονται πλάνα από την ΚΑΛΑΜΑΤΑ, σελίδα με στίχους της ποιήτριας ΣΑΠΦΩΣ, πλάνο με το φεγγάρι, το απολυτήριο και ιδιόχειρο της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ και σελίδα με το ποίημα της «ΗΘΕΛΑ. . . ».
00:13:19:00
Ο αφηγητής περιγράφει το ιστορικό πλαίσιο του 1917. Ο Βασιλιάς ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ παραιτείται και τον πρωθυπουργό ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΛΑΜΠΡΟΥ διαδέχεται ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. Στη ΡΩΣΙΑ έχει ήδη ξεσπάσει η ΟΚΤΩΒΡΙΑΝΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ και στην ΕΛΛΑΔΑ γίνεται το Α Συνέδριο των Σοσιαλιστών το 1918. Παράλληλα προβάλλονται εξώφυλλο της εφημερίδας «Η ΕΣΠΕΡΙΑ», πλάνα αρχειακού υλικού από την άφιξη του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ στην ΑΘΗΝΑ από τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, από την ΟΚΤΩΒΡΙΑΝΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ και φωτογραφία με τα μέλη του Α Πανελλαδικού Σοσιαλιστικού Συνεδρίου που ίδρυσαν το Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα Ελλάδος (ΣΕΚΕ) το Νοέμβριο του 1918.
00:13:49:00
Η αφηγήτρια μιλάει για την πολιτική χειραφέτηση της ποιήτριας ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ και αναφέρει περιστατικό με τον βουλευτή της κυβέρνησης του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΚΩΣΤΑ ΜΠΑΣΤΙΑ, ο οποίος πρότεινε στην ελληνική Βουλή να δώσει δικαιώματα στις Ελληνίδες. Ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ αναφέρει τη συμβολή της μητέρας της ποιήτριας στην ενασχόληση της με τα γυναικεία ζητήματα. Παράλληλα, παρουσιάζονται φωτογραφία γυναικών, φωτογραφία με επαναστατημένους αγρότες, φωτογραφία με σουφραζέτες, εξώφυλλο του βιβλίου του ΜΑΡΣΕΛ ΠΡΕΒΟΣΤ (MARCEL PREVOST) « ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΑΓΓΕΛΟΙ (LES ANGES GARDIENS)», φωτογραφία της φεμινίστριας ΚΑΛΛΙΡΟΗΣ ΠΑΡΕΝ, φωτογραφίες από την Παλιά Βουλή και από συνεδρίαση, φωτογραφία του Πρωθυπουργού ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ να μιλάει στο βήμα της Παλιάς Βουλής, φωτογραφία του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ και των βουλευτών του. Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ τονίζει ότι η φεμινιστική συνείδηση ακολουθεί τη ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ σε όλη της τη ζωή, ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ υποστηρίζει ότι η στοχαστικότητα της ποιήτριας οδηγεί πολλές φορές στο αίτημα της γυναικείας χειραφέτησης και ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ συμπληρώνει ότι η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ παραβίασε το ανδρικό άντρο του καφενείου.
00:15:33:00
Η αφηγήτρια αναφέρεται στα τελευταία χρόνια της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ στο σχολείο και στο διορισμό της στη Νομαρχία ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ. Προβάλλονται πλάνα από την ΚΑΛΑΜΑΤΑ, φωτογραφία εργατών σε εργοστάσιο, σελίδες από το φάκελο της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ στο Υπουργείο Εσωτερικών, ενώ η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από το φάκελο.
00:16:23:00
Ο αφηγητής περιγράφει το ιστορικό πλαίσιο του 1919 και 1920. Η ΕΛΛΑΔΑ συμμετέχει στην εκστρατεία ενάντια των μπολσεβίκων στην ΟΥΚΡΑΝΙΑ, ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ χάνει τις εκλογές του 1920 και η επιστροφή του Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ είναι ο προάγγελος των δεινών που θα ακολουθήσουν. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από την εκστρατεία της ΑΝΤΑΝΤ στη Νότια ΟΥΚΡΑΝΙΑ το 1919, με τη συμμετοχή της ΕΛΛΑΔΑΣ, από τους πανηγυρισμούς των οπαδών της «ΗΝΩΜΕΝΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ» που επικράτησε στις εκλογές του Νοεμβρίου του 1920 και από την επιστροφή του Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ στην ΑΘΗΝΑ το Δεκέμβριο του 1920.
00:16:59:00
Η αφηγήτρια κάνει λόγο για το βαθύ πένθος που έπεσε στην οικογένεια της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ με το θάνατο των γονιών της, την εγγραφή της στη Νομική Σχολή της ΑΘΗΝΑΣ και την μετάθεση της στη Νομαρχία Αττικής και Βοιωτίας, ενώ προβάλλονται πλάνα από την ΚΑΛΑΜΑΤΑ, φωτογραφία των γονιών της ποιήτριας, το ποίημα της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ «ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ» από την ποιητική της συλλογή «ΟΙ ΤΡΙΛΛΙΕΣ ΠΟΥ ΣΒΗΝΟΥΝ», πιστοποιητικό με τον τίτλο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών, έγγραφα του Υπουργείου Εσωτερικών από το φάκελο της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ. Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ δικαιολογεί την επιλογή της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ να φοιτήσει στη Νομική Σχολή και ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ αναφέρει ότι η ποιήτρια ήταν από τις λίγες Ελληνίδες φοιτήτριες εκείνη την εποχή. Ασπρόμαυρη φωτογραφία από τα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών.
00:17:59:00
Η αφηγήτρια αναφέρει στοιχεία σχετικά με την εγκατάσταση της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ στα ΕΞΑΡΧΕΙΑ και τη ζωή της στην ΑΘΗΝΑ το 1921.
00:18:18:00
Προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από τη ΣΜΥΡΝΗ, φωτογραφία από την ΚΙΟΥΤΑΧΕΙΑ τον Ιούλιο του 1921 κατά τη διάρκεια των συσκέψεων του πολεμικού συμβουλίου, όπου αποφασίζεται η πορεία προς το ΣΑΓΓΑΡΙΟ, στην οποία διακρίνονται ο Πρωθυπουργός ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΟΥΝΑΡΗΣ, ο Αρχιστράτηγος Αν. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ, ο Στρατηγός Β. ΔΟΥΣΜΑΝΗΣ, ο Υπουργός Στρατιωτικών Ν. ΘΕΟΤΟΚΗΣ, ο διοικητής της 2ης Μεραρχίας Π. ΚΑΛΛΙΔΟΠΟΥΛΟΣ και ο Υποστράτηγος Ξ. ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ, φωτογραφία του Οκτωβρίου του 1920 στην οποία απεικονίζεται με πολιτικά ο Ύπατος Αρμοστής της ΣΜΥΡΝΗΣ, ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΣΤΕΡΓΙΑΔΗΣ με την ηγεσία του ελληνικού στρατού, φωτογραφία στην οποία διακρίνεται η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ενώ η αφηγήτρια μιλάει για τον πλατωνικό έρωτα της ποιήτριας με τον ΣΠΥΡΟ ΜΑΡΚΕΤΟ, ο οποίος βρίσκεται στη ΣΜΥΡΝΗ. Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ μιλάει για τη γοητεία της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ.
00:19:03:00
Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, στο οποίο περιγράφει την πρώτη της μέρα στη δουλειά, την πρώτη μέρα στο Πανεπιστήμιο και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε κατά τη διαμονή της στην ΑΘΗΝΑ. Παράλληλα, παρουσιάζονται φωτογραφία από νεοκλασικό κτήριο, σελίδες από τετράδιο, φωτογραφία υπαλλήλων, έγγραφα του Υπουργείου Εσωτερικών από το φάκελο της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ασπρόμαυρη φωτογραφία από τα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών, ασπρόμαυρη φωτογραφία με θαμώνες σε καφενείο, φωτογραφία της ποιήτριας, εξώφυλλο της εφημερίδας «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» και ασπρόμαυρη φωτογραφία ανδρών.
00:20:42:00
Ο αφηγητής κάνει λόγο για τη μετάθεση του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ στη Νομαρχία Αθηνών το 1922 και μιλάει για την ποιητική του δραστηριότητα πριν τη συνάντηση του με την ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, στα οποία περιγράφει τα πρώτα της συναισθήματά της για τον ποιητή. Παράλληλα, παρουσιάζονται φύλλο της «ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ», φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, εξώφυλλα των ποιητικών συλλογών του ποιητή «Ο ΠΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΑΜΑΤΩΝ» και τα «ΝΗΠΕΝΘΗ», ιδιόχειρο της ποιήτριας και φωτογραφίες της.
00:21:52:00
Ο αφηγητής περιγράφει την ιδιαίτερη σχέση της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ με τον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και αναφέρει περιστατικά στα οποία αποκαλύπτεται ο έρωτας τους, ενώ παρουσιάζονται ιδιόχειρα και φωτογραφία της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ασπρόμαυρη φωτογραφία από ζαχαροπλαστείο, σελίδα με το ποίημα της «ΓΙΑΤΙ Μ’ ΑΓΑΠΗΣΕΣ» από την ποιητική της συλλογή «ΟΙ ΤΡΙΛΛΙΕΣ ΠΟΥ ΣΒΗΝΟΥΝ». Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ σημειώνει ότι η αγάπη για την ποίηση και τη ζωή ένωσε τους δυο ποιητές.
00:23:05:00
Προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από την Μικρασιατική Καταστροφή, ενώ ο αφηγητής μιλάει για την τραγωδία που έζησε η ΕΛΛΑΔΑ το 1922.
00:23:16:00
Η αφηγήτρια μιλάει για την ασθένεια του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ το 1922 και την αντίδραση της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ σε αυτό το γεγονός. Παράλληλα, παρουσιάζονται αποκόμματα εφημερίδων στα οποία διαφημίζονται γιατροί της εποχής, ασπρόμαυρη φωτογραφία θεραπευτηρίου στην ΑΘΗΝΑ του 1900 και της ποιήτριας.
00:24:01:00
Ο αφηγητής περιγράφει την ψυχολογική κατάσταση της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ εξαιτίας της ασθένειας του αγαπημένου της ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και μιλάει για το ποίημα που έγραψε εμπνευσμένη από εκείνα τα συναισθήματα, το «ΣΑΝ ΠΕΘΑΝΩ», που δημοσιεύτηκε στον «ΕΣΠΕΡΟ». Ο αφηγητής σημειώνει την παράδοξη σύνδεση που έχει η ποιήτρια με το μήνα Απρίλιο, ενώ προβάλλονται πλάνα με φυλλωσιές δέντρων.
00:24:29:00
Η αφηγήτρια απαγγέλλει απόσπασμα από το ποίημα της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ «ΣΑΝ ΠΕΘΑΝΩ» από την ποιητική συλλογή ««ΟΙ ΤΡΙΛΛΙΕΣ ΠΟΥ ΣΒΗΝΟΥΝ», ενώ παρουσιάζεται σελίδα με το ποίημα.
00:24:47:00
Ο αφηγητής μιλάει για την δημοσίευση των ποιημάτων της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, «ΑΠΡΙΛΙΑΤΙΚΑ», «ΑΡΜΟΝΙΑ», «ΔΕΙΛΙΝΑ» στο φιλολογικό ημερολόγιο «ΠΑΝΔΩΡΑ» και το «ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ» στο περιοδικό «ΕΥΑ» το 1923. Σύμφωνα με τη μαρτυρία της αδερφής της ποιήτριας οι δυο ποιητές συνεχίζουν να συναντιούνται και μετά το χωρισμό τους και να συζητούν για ποίηση. Η ποιήτρια ασθενεί και κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο ΜΑΡΟΥΣΙ την επισκέπτεται ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ δίνοντας της το ποίημα «ΕΝΑ ΣΠΙΤΑΚΙ», ενώ εκείνη την εποχή ο ποιητής δημοσιεύει το ποίημα του «ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗΣ». Παράλληλα, παρουσιάζονται το εξώφυλλο του φιλολογικού ημερολογίου «ΠΑΝΔΩΡΑ», έγγραφα από το φάκελο του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ από το Υπουργείο Εσωτερικών, φωτογραφία της ποιήτριας, γκραβούρα που απεικονίζει τοπίο, πλάνο με ηλιοβασίλεμα, σελίδα με το ποίημα «ΕΝΑ ΣΠΙΤΑΚΙ» και το εξώφυλλο της ποιητική συλλογής του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ» και σελίδα με το ποίημα του «ΩΧΡΑ ΣΠΕΙΡΟΧΑΙΤΗ».
00:25:54:00
Η αφηγήτρια απαγγέλλει απόσπασμα από το ποίημα του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «ΩΧΡΑ ΣΠΕΙΡΟΧΑΙΤΗ» από την ποιητική συλλογή «ΕΛΕΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ», ενώ παρουσιάζεται σελίδα με το ποίημα και ασπρόμαυρη φωτογραφία γυναίκας.
00:26:23:00
Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ σημειώνει ότι μόνο η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ μπορούσε να κατανοήσει το ποίημα του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «ΩΧΡΑ ΣΠΕΙΡΟΧΑΙΤΗ», γιατί μόνο εκείνη γνώριζε την ασθένεια του. Ο αφηγητής μιλάει για «ΤΑ ΣΟΝΕΤΑ ΤΟΥ ΚΥΝΗΓΟΥ», ποίημα το οποίο εμπνεύστηκε η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ κατά τη διάρκεια της ανάρρωσης της στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ενώ παρουσιάζονται ασπρόμαυρες φωτογραφίες από την ΑΘΗΝΑ του 1900.
00:26:39:00
Η αφηγήτρια περιγράφει τη σχέση της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ και του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ μετά το χωρισμό τους και τη φιλία τους που κράτησε μέχρι το τέλος της ζωής του ποιητή, ενώ παρουσιάζεται φωτογραφία της ποιήτριας και πλάνο από το σπίτι της στα ΕΞΑΡΧΕΙΑ.
00:27:03:00
Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ περιγράφει τον απόλυτο έρωτα που ένιωθε η ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ για τον αγαπημένο της ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ υποστηρίζει πως η σχέση των δυο ποιητών ήταν κάτι βαθύτερο που άξιζε να μελετηθεί. Τέλος, ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ σημειώνει ότι η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ δεν ήταν απλώς η σύντροφος του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ αλλά η σημαντικότερη ποιήτρια του Ελληνικού 20ου αιώνα. Παράλληλα παρουσιάζεται φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ.
00:28:09:00
Ο αφηγητής αναφέρει ότι η ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ και ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ περνούν μια περίοδο σιωπής μετά το χωρισμό τους, από το 1924 ως το 1928 η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ως το 1926. Παράλληλα, παρουσιάζεται σελίδα με τον τίτλο «ΤΟ ΠΗΓΑΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΚΡΕΜΕΣ» του ΕΝΤΓΚΑΡ ΑΛΛΑΝ ΠΟΕ (EDGAR ALLAN POE) από το αρχείο της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, φωτογραφία από το κτήριο της «ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΙΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΕΩΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΕΠΙΣΤΡΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ».
00:28:29:00
Ο αφηγητής περιγράφει την ταραγμένη περίοδο του 1924 με 1926, κατά τη διάρκεια της οποίας γίνεται η ανακήρυξη της ελληνικής δημοκρατίας, η δικτατορία του στρατηγού ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΠΑΓΚΑΛΟΥ και η ανατροπή του από τον ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΟΝΔΥΛΗ, ενώ προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού στα οποία διακρίνεται ο δικτάτορας ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ να βγαίνει από άμαξα, ο Πρωθυπουργός ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΝΔΥΛΗΣ σε αμαξοστοιχία και ο στρατηγός ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων.
00:28:44:00
Η αφηγήτρια αναφέρει ότι το 1924 η φιλία των δυο ποιητών του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ διαταράσσεται. Ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ σημειώνει ότι ο ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ δεν υπήρξε η μόνη συναισθηματική σχέση της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ. Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ αναφέρει τον αρραβώνα της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ με τον δικηγόρο ΑΡΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ενώ ο αφηγητής τονίζει ότι τα αισθήματά της για τον ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ εξακολουθούσαν να υπάρχουν και αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η ποιήτρια φορούσε ένα μενταγιόν με φωτογραφία του ποιητή. Παράλληλα, παρουσιάζεται σκίτσο του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και φωτογραφία της ποιήτριας.
00:29:43:00
Η αφηγήτρια αναφέρει την ιστορία του πεζού ποιήματος του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ». Ο ποιητής το δίνει στην ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ το 1924, όταν καταλαβαίνει ότι η σχέση τους κλυδωνίζεται, εκείνη το εμπιστεύεται στην ποιήτρια ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑ και τελικά δημοσιεύεται στα ΑΠΑΝΤΑ του ποιητή το 1966, ενώ παρουσιάζεται το ιδιόχειρο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ από το πεζό ποίημα «Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ».
00:30:07:00
Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα από το πεζό ποίημα του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ», ενώ παρουσιάζεται το ιδιόχειρο του ποιήματος.
00:30:36:00
Η αφηγήτρια αναφέρει πηγές που βεβαιώνουν ότι η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ παρέμενε ερωτευμένη με τον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και μετά τον χωρισμό τους. Ο αφηγητής, αναφερόμενος σε ανεπίδοτη επιστολή της ποιήτριας προς τον ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, περιγράφει τις ενοχές που ένιωθε η ποιήτρια απέναντι στον αγαπημένο της. Παράλληλα, παρουσιάζεται εξώφυλλο του βιβλίου της ΛΙΛΥΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ «ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ ΚΑΙ Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ», το ιδιόχειρο του γράμματος της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ προς τον ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και φωτογραφία του ποιητή.
00:31:17:00
Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από την ανεπίδοτη επιστολή της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ στον αγαπημένο της ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, ενώ προβάλλονται πλάνα με δάσος και ηλιοβασίλεμα.
00:32:13:00
Ο αφηγητής περιγράφει την κατάσταση της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ μετά το χωρισμό της από τον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Η ποιήτρια εγκαταλείπει τις σπουδές της στη Νομική, χάνει τη δουλειά της και το 1925 ασχολείται με το θέατρο φοιτώντας στη σχολή του ΦΩΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ και στη σχολή ΚΟΥΝΕΛΑΚΗ. Παίζει στην παράσταση «ΤΟ ΚΟΥΡΕΛΙ», αλλά εγκαταλείπει και αυτή την προσπάθεια. Την άνοιξη του 1926 πηγαίνει στη ΦΤΕΡΗ του ΑΙΓΙΟΥ μετά από περιπέτεια με την υγεία της και η έμπνευσή της επιστρέφει, γράφοντας αφήγημα το οποίο εκδίδεται το 1981 στα ΑΠΑΝΤΑ της. Παράλληλα, παρουσιάζεται φωτογραφία της ποιήτριας, φύλλο της «ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ», στο οποίο αναγράφεται η απόλυση της, σελίδες τετραδίου, ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ με τους συμφοιτητές της σε σχολή θεάτρου, εξώφυλλο και το εσώφυλλο του θεατρικού έργου «ΤΟ ΚΟΥΡΕΛΙ» του ΜΑΡΙΟΥ ΝΙΚΟΝΤΕΜΙ (MARIO NICODEMI), πλάνα από το χωριό ΦΤΕΡΗ στο ΑΙΓΙΟ και εξώφυλλο από τα ΑΠΑΝΤΑ της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ.
00:33:53:00
Ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ μιλάει για το πεζογράφημα της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, το οποίο γράφτηκε το καλοκαίρι του 1926 και χαρακτηρίζεται από τον συγγραφέα ως αντίποδας στην ποίηση της και ένα σκωπτικό κείμενο στο οποίο η ποιήτρια σχολιάζει την αστική τάξη, ενώ παρουσιάζεται το ιδιόχειρο του πεζογραφήματος.
00:34:36:00
Ο αφηγητής αναφέρει ότι η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ μακριά από τον κοινωνικό της περίγυρο και αποστασιοποιημένη από όλα αποφασίζει να χωρίσει με τον αρραβωνιαστικό της και φεύγει για το ΠΑΡΙΣΙ. Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ συμπληρώνει ότι η ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ φεύγοντας για το ΠΑΡΙΣΙ αφήνει γράμμα στον αρραβωνιαστικό της. Παράλληλα, προβάλλονται το εξώφυλλο γαλλικού λεξικού, το διαβατήριο της ποιήτριας και πλάνα από τον ΠΥΡΓΟ ΤΟΥ ΆΙΦΕΛ στο ΠΑΡΙΣΙ.
00:35:07:00
Η αφηγήτρια μιλάει για τις σπουδές ραπτικής της ποιήτριας στο ΠΑΡΙΣΙ και ο αφηγητής συμπληρώνει ότι το 1927 παίρνει το πτυχίο της από τη σχολή ΜΠΙΖΙΕ και συναντά την ποιήτρια ΤΙΛΛΑ ΜΠΑΛΗ. Οι αφηγητές αναφέρονται στην ασθένεια της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, στη διαμονή της σε νοσοκομείο του ΠΑΡΙΣΙΟΥ και στην επιστροφή της στην ΕΛΛΑΔΑ. Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ περιγράφει το νοσοκομείο στο οποίο νοσηλεύτηκε η ποιήτρια στο ΠΑΡΙΣΙ. Ο αφηγητής αναφέρει την παράξενη σύμπτωση, ότι ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ πηγαίνει στο ΠΑΡΙΣΙ όταν η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ φεύγει για την ΕΛΛΑΔΑ. Παράλληλα, παρουσιάζονται περιοδικά μόδας της εποχής, το τετράδιο σημειώσεων της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ κατά τη διάρκεια της φοίτησής της στη σχολή ραπτικής από το αρχείο της που φυλάσσεται από τον ΕΛΙΑ, φύλλο από εφημερίδα, πλάνα από το ΠΑΡΙΣΙ, φωτογραφία της ποιήτριας και φωτογραφίες από το νοσοκομείο ΣΑΡΙΤΕ στο οποίο νοσηλεύτηκε η ποιήτρια και πλάνα από το ξενοδοχείο «HOTEL CONCORDE SAINT LAZARE» στο ΠΑΡΙΣΙ.
00:37:02:00
Η αφηγήτρια αναφέρει στοιχεία σχετικά με τη διαμονή της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ στο νοσοκομείο «ΣΩΤΗΡΙΑ», ενώ παρουσιάζονται φωτογραφίες της ποιήτριας αλλά και άλλων ασθενών του νοσοκομείου. Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ αναφέρει ότι η ποιήτρια, μετά από δική της απαίτηση, μεταφέρεται σε μικρό καμαράκι στη πτέρυγα των μελλοθάνατων. Η αφηγήτρια κάνει λόγο για τη γνωριμία της ποιήτριας με τον ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟ στο νοσοκομείο «ΣΩΤΗΡΙΑ» και την αφιέρωση σε κείνον του ποιήματός της «ΘΥΣΙΑ», ενώ παρουσιάζεται φωτογραφία του ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ και σελίδα με το ποίημα «ΘΥΣΙΑ». Ο αφηγητής μιλάει για την επίσκεψη του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ στην ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ στο νοσοκομείο και τονίζει την αμηχανία και των δυο, όπως την περιγράφει και ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ, που τους παρακολουθούσε από μακριά. Φωτογραφία του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και φωτογραφίες από τους θαλάμους του νοσοκομείου.
00:38:16:00
Η αφηγήτρια αναφέρεται στο γράμμα που έστειλε ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ από την ΠΡΕΒΕΖΑ, τις τελευταίες μέρες της ζωής του, στην ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ενώ ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα από το γράμμα, στο οποίο περιγράφει την ανιαρή ζωή του στην ΠΡΕΒΕΖΑ και την συμβουλεύει για την κατάσταση της υγεία της. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται ασπρόμαυρες φωτογραφίες από την ΠΡΕΒΕΖΑ, το ιδιόχειρο του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και σύγχρονα πλάνα από την ΠΡΕΒΕΖΑ.
00:40:47:00
Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ δεν είχε επιτρέψει στην ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ να αντιληφθεί την κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει λίγο πριν αυτοκτονήσει. Η αυτοκτονία του στις 21 Ιουλίου το 1928 προκαλεί νευρικό κλονισμό στην ποιήτρια και εκδηλώνεται στο γράψιμό της. Ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ σημειώνει ότι η αυτοκτονία του ποιητή επηρέασε την πορεία της υγείας της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, αφού έπαψε να υπακούει στους γιατρούς. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα από το σπίτι που κατοίκησε για 32 μέρες ο ποιητής ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ στην ΠΡΕΒΕΖΑ και έγραψε το τελευταίο του σημείωμα που βρέθηκε στη τσέπη του, φωτογραφία την οποία τράβηξε η χωροφυλακή, όταν εντόπισε τον αυτόχειρα ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, νεκρό, φωτογραφία από το νοσοκομείο «ΣΩΤΗΡΙΑ» και ιδιόχειρο της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ.
00:41:39:00
Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ αναφέρει ότι μετά την αυτοκτονία του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, η ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ αφήνεται στην ασθένειά της και στη δυστυχία της, αλλά δημιουργεί ποιήματα που την οδηγούν στην αθανασία. Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ υποστηρίζει ότι τα χρόνια που έχουν περάσει από το θάνατο της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ αποδεικνύουν τη δύναμη της ποίησης της που παραμένει ακόμα ζωντανή. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται ιδιόχειρο της ποιήτριας, πλάνο με προτομή του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και πλάνο από εξωτερικό χώρο καφενείου.
00:42:11:00
Η αφηγήτρια αναφέρει την έκδοση της πρώτης της ποιητικής συλλογής της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ «ΟΙ ΤΡΙΛΛΙΕΣ ΠΟΥ ΣΒΗΝΟΥΝ» στο τέλος του 1928 και σημειώνει την αίσθηση που έκανε στους λογοτεχνικούς κύκλους, ενώ παρουσιάζεται το εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής και γράμμα προς την ποιήτρια.
00:42:31:00
Ο αφηγητής περιγράφει την ασθενή ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ και τον ανυπακοή της στις συστάσεις των γιατρών. Στο νοσοκομείο την επισκέπτονται ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ και η ηθοποιός ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ, ενώ αναπτύσσει φιλική σχέση με την ποιήτρια ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑ. Παράλληλα, παρουσιάζονται φωτογραφίες του νοσοκομείου «ΣΩΤΗΡΙΑ», του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, της ηθοποιού ΜΑΡΙΚΑΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ και της ποιήτριας ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑΣ.
00:43:02:00
Η αφηγήτρια διαβάζει γράμμα της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ προς τη φίλη της, ποιήτρια ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑ, ενώ παρουσιάζονται φωτογραφίες της ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑΣ και από τους θαλάμους του νοσοκομείου, ιδιόχειρο της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, σελίδα με το ποίημα της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ «ΓΛΕΝΤΙ» και με το ποίημα «ΣΩΤΗΡΙΑ» από την ποιητική της συλλογή «ΟΙ ΤΡΙΛΛΙΕΣ ΠΟΥ ΣΒΗΝΟΥΝ».
00:44:33:00
Ο αφηγητής σημειώνει ότι η ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, παρά την άσχημη κατάσταση της υγείας της, συνεχίζει να έλκει νεαρούς ποιητές όπως ο ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ και ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗΣ. Ο τελευταίος έχει δημοσιεύσει την αλληλογραφία του με την ποιήτρια στην οποία διαφαίνεται ο δυναμισμός της ποιήτριας. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται φωτογραφία της ποιήτριας με δυο νεαρούς, εξώφυλλο του βιβλίου του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ, «Η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ».
00:44:53:00
Η αφηγήτρια διαβάζει γράμμα της ποιήτρια ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ προς τον ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ, ενώ παρουσιάζονται σελίδες με τις επιστολές της ποιήτριας και φωτογραφία από τους θαλάμους νοσοκομείου.
00:46:03:00
Ο αφηγητής μιλάει για τον έρωτα του ποιητή ΜΙΝΟΥ ΖΩΤΟΥ για την ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ενώ η αφηγήτρια αναφέρει λόγια της ποιήτριας προς εκείνον. Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται φωτογραφία του ποιητή και σελίδα από περιοδικό με τον τίτλο «ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΝ ΜΙΝΩ ΖΩΤΟ».
00:46:27:00
Ο αφηγητής αναφέρει ότι η ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ δημοσιεύει ποιήματα της στο λογοτεχνικό περιοδικό «ΠΝΟΗ» και στην εφημερίδα «ΠΡΩΙΑ» και ότι το 1929 κυκλοφορεί η δεύτερη ποιητική της συλλογή «ΗΧΩ ΣΤΟ ΧΑΟΣ» και δέχεται θετικές κριτικές από σημαντικούς ανθρώπους του πνεύματος, όπως τον ΚΛΕΩΝΑ ΠΑΡΑΣΧΟ, τον ΚΩΣΤΑ ΟΥΡΑΝΗ και τον ΑΛΚΗ ΘΡΥΛΟ. Ο συγγραφέας ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ συμπληρώνει ότι η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ δεν πρόλαβε να διαβάσει τις θετικές κριτικές που γράφτηκαν για τη δεύτερή της συλλογή από τον ΚΛΕΩΝΑ ΠΑΡΑΣΧΟ και τον ΤΕΛΟ ΑΓΡΑ. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται εξώφυλλο του περιοδικού «ΠΝΟΗ» με φωτογραφία της ποιήτριας, το εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ «ΗΧΩ ΣΤΟ ΧΑΟΣ», τα περιεχόμενα του λογοτεχνικού περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ», φωτογραφία του ποιητή και κριτικού ΚΛΕΩΝΑ ΠΑΡΑΣΧΟΥ και την ταυτότητα του ποιητή και κριτικού ΤΕΛΟΥ ΑΓΡΑ.
00:47:07:00
Ο κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, στη βιβλιοθήκη του, χαρακτηρίζει την ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ερωτική ποιήτρια και σημειώνει ότι η ένταση και ο παλμός της ζωντανεύουν τα ποιήματά της, ενώ παρουσιάζεται το εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΠΝΟΗ» και σελίδα με ποιήματα της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ. Ο συγγραφέας ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ υποστηρίζει ότι τα ποιήματα της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ είναι άτεχνα, αλλά συγκινούν και αγγίζουν τον αναγνώστη γιατί είναι ειλικρινή. Παρουσιάζεται σελίδα με τίτλο «Μ. ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ ΠΟΙΗΜΑΤΑ» και σελίδα περιοδικού με τον τίτλο «ΔΥΟ ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ». Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων και συγγραφέας ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ, στη βιβλιοθήκη της, μιλάει για την συγκλονιστική ειλικρίνεια που χαρακτηρίζει την ποίηση της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ.
00:48:14:00
Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα από το άρθρο της ΚΑΙΤΗΣ ΖΕΓΚΕΛΗ για την ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ στο περιοδικό «ΕΛΛΗΝΙΣ». Παρουσιάζεται εξώφυλλο του περιοδικού «ΕΛΛΗΝΙΣ», σελίδα με το ποίημα της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ «ΟΛΟΙ ΜΑΣ» και ιδιόχειρο της ποιήτριας.
00:48:38:00
Η αφηγήτρια διαβάζει στίχο από το ποίημα της ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ «ΑΣ ΗΜΟΥΝ» από την ποιητική της συλλογή «ΗΧΩ ΣΤΟ ΧΑΟΣ» και μιλάει για την παρουσία της ατομικότητας στο έργο της ποιήτριας. Παράλληλα, παρουσιάζονται ιδιόχειρα της ποιήτριας και σελίδα με ποίημά της.
00:49:01:00
Ο αφηγητής κάνει λόγο για το άρθρο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΟΥΡΑΝΗ, στο οποίο απευθύνει έκκληση στους ανθρώπους του πνεύματος να βοηθήσουν την ποιήτρια ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ. Η αφηγήτρια περιγράφει την αντίδραση της ποιήτριας σε αυτό το άρθρο. Το Φεβρουάριο του 1930 μεταφέρεται στην κλινική ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ στα ΠΑΤΗΣΙΑ, συνεχίζει να δημοσιεύει ποιήματα και στις 29 Απριλίου πεθαίνει. Παράλληλα, παρουσιάζεται φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΟΥΡΑΝΗ, εξώφυλλο της εφημερίδας «ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΒΗΜΑΝ», φωτογραφία από θάλαμο νοσοκομείου, σκίτσο της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ με τίτλο «ΜΙΑ ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ», ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΑΘΗΝΑΣ στα 1930, εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΙΣ», σελίδα με το ποίημα «ΔΕΙΛΙΝΑ», χειρόγραφο και φωτογραφία της ποιήτριας ΜΑΡΙΑΣ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ.
00:50:16:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, βιογραφία, ποιήτριες, ποιήματα
Αναφορές
ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ, ποιήτρια
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, ποιητής
ΤΑΚΗΣ ΜΕΝΔΡΑΚΟΣ, συγγραφέας
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ, αναπληρώτρια καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ, συγγραφέας,
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ, συγγραφέας
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Επιλογή κειμένων:
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ
Φωτογραφία:
ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ηχοληψία:
ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΟΣ
Αφήγηση:
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΣΤΑΝΑΣ
ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ
Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ
Μοντάζ-μιξάζ:
ΡΑΦΑΕΛ ΑΛΟΥΠΗΣ
Κείμενο:
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ
Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Τεχνική επεξεργασία:
ARTISTICO
μηχανήματα:
AYLON
Ήχος:
STYDIO ERA
AKRON STYDIO
Έρευνα:
ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ
Συνεργάτες εξωτερικού:
RADU GAINA
NIYAZI DALYANCI
Βιβλιογραφία:
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΤΟΥΝΙΑ
Κ. Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ
Η ΑΝΤΟΧΗ ΜΙΑΣ ΑΔΕΣΠΟΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Κ. Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ
ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Γ. Π. ΣΑΒΒΙΔΗΣ
ΛΙΛΗ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ
ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΟΝΔΟΓΙΑΝΝΗΣ
«Η ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΟΚΟΛΗ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
Εκδοτικής Αθηνών
Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΜΟΧΘΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΑΥΡΑΚΗ
ΕΝΑΣ ΑΙΩΝΑΣ ΣΩΤΗΡΙΑ
ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
ΕΝΙΑΠ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ:
ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ
ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΕΠΟΧΗ
ΟΔΟΣ ΠΑΝΟΣ
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ
Προμήθεια αρχειακού υλικού:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΚΙΝ/ΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΡΤ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ ΕΡΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ
RTR
Ευχαριστούμε θερμά:
Το Ε. Λ. Ι. Α
Το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
Την ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ
Την ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Την ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Τη ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα:
Digital BETACAM
Με κάμερα SONY 700 DW
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:51:28:19
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009