ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ
0000008576
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον ποιητή ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008576
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2003
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον ποιητή ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Τη λογοτεχνική του αυτοπροσωπογραφία σκιαγραφεί ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ (ΛΩΖΑΝΝΗ, 1921) στο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ». Ο δισέγγονος του Επτανήσιου ποιητή της «εξωσολωμικής» παράδοσης ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ κοινωνεί στον θεατή την περιήγησή του στους δρόμους της ΕΥΡΩΠΗΣ, την αγάπη του για την ποίηση που του εμφύσησε ο K. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ, το χρονικό των πρώτων του δημοσιεύσεων και των πρώτων ευμενών κριτικών του έργου του. Η γνωριμία του με τον ελληνικό και τον αμιγή-γαλλικό-υπερρεαλισμό στο ΠΑΡΙΣΙ θα αποδώσει τα «ορθόδοξα» υπερρεαλιστικά κείμενα του ποιητή, ενώ το μοντερνιστικό του ύφος θα συνδεθεί με την πορεία του στο ΛΟΝΔΙΝΟ, παρέα αργότερα με τα μηνύματα της αμερικανικής beat λογοτεχνίας. Στην ΑΘΗΝΑ θα παραμείνει την περίοδο 1960-1968 και στη συνέχεια θα διδάξει στις ΗΠΑ συγκριτική λογοτεχνία και δημιουργική γραφή (1968-1975). Άνθρωποι του πνεύματος μιλούν για τον συγγραφέα της Διασποράς και της «βαθύτερης ενδοχώρας» ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, που κομίζει στην ΕΛΛΑΔΑ το ρεύμα του γλωσσοκεντρισμού και συνέβαλε στην έκδοση του βραχύβιου μεν φιλόδοξου δε πρωτοποριακού λογοτεχνικού περιοδικού «ΠΑΛΙ» στην ΑΘΗΝΑ τη δεκαετία του 1960. Για το έργο του τιμήθηκε με το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών (2004) και με τον Χρυσό Σταυρό του Τάγματος της Τιμής (2005). Στο επεισόδιο παρελαύνει η γαλλική υπερρεαλιστική πρωτοπορία της εποχής, ο ελληνικός πνευματικός του κύκλος, η προ-και μετεμφυλιακή περίοδος στην ΕΛΛΑΔΑ, ο γαλλικός Μάης του ’68, η ταραγμένη περίοδος 1967-1974, οι πόλεις που έζησε αλλά και το σύγχρονο αθηναϊκό τοπίο.
Τίτλοι έναρξης.
00:01:10:00
Τίτλος επεισοδίου: «ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ. ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ. ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2004 και ΧΡΥΣΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Κ. ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟ. ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2005». Ο αφηγητής αναφέρεται στον ποιητή, πεζογράφο και δοκιμιογράφο ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, στον πεζό δοκιμιακό λόγο του ποιητικού έργου του συγγραφέα της Διασποράς και της «βαθύτερης ενδοχώρας» ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ και στην αναζήτησή του περί των γλωσσικών τρόπων. Έκδοση των έργων του «ΠΟΙΗΜΑΤΑ, 1 (1944-1964)» (συγκεντρωτική έκδοση, 1983), και «ΑΠ’ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΗ» (1982) σελίδες από εκδομένα έργα του, έκθεση εκδομένων έργων του που είναι μεταφρασμένα σε διεθνείς γλώσσες. Στο πλάνο φόντο το λευκαδίτικο νησί ΜΑΔΟΥΡΗ (όπου βρίσκεται το σπίτι του προπάππου του, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ) που στη συνέχεια γίνεται πρώτο πλάνο. Ο αφηγητής αναφέρεται στη «μητρίδα», τη γλώσσα του.
00:02:27:00
Πλάνο στο λευκαδίτικο νησί ΜΑΔΟΥΡΗ, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στον ταξιδευτή ποιητή ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ και το «άγνωστο» που συγκλονίζει τον ποιητή. Στο νησάκι βρίσκεται το σπίτι του προπάππου του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
00:03:04:00
Πλάνο στο νεκροταφείο της ΛΕΥΚΑΔΑΣ όπου είναι θαμμένος ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, προπάππους του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, και στον τάφο του. Ο αφηγητής αναφέρεται στη γέννηση του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ στη ΛΩΖΑΝΗ της ΕΛΒΕΤΙΑΣ το 1921, στους γονείς του, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ, διπλωματικό υπάλληλο στη ΛΩΖΑΝΗ, και ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ το γένος ΛΕΩΝΙΔΑ. Φωτογραφίες των γονιών του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ και ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ, πλάνα από τη ΛΩΖΑΝΗ.
00:03:36:00
Φωτογραφικό υλικό από τη λίμνη ΛΑΚ ΛΕΜΑΝ (LAC LEMAN) της ΛΩΖΑΝΗΣ, και ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, που εμφανίζεται για λίγο στο πλάνο, μιλάει για τη χρονολογία 1921 («100 χρόνια μετά την Ελληνική Επανάσταση» καθώς χαρακτηριστικά λέει) και τον τόπο της γέννησής του (στην περιοχή κοντά στη λίμνη ΛΑΚ ΛΕΜΑΝ σε μια πανσιόν), και σχολιάζει τον χρόνο που περνά. Διαδρομή με όχημα σε δρόμο της ΛΩΖΑΝΗΣ.
00:04:17:00
Πλάνα από πόλη της ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στη διαμονή της οικογένειας του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ το 1925 στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ, λόγω ασθένειας του πατέρα του, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, και στην επιστροφή του ΝΑΝΟΥ και της μητέρας του στην ΕΛΛΑΔΑ μετά την επιδείνωση της υγείας του πατέρα του.
00:04:33:00
Φωτογραφία από τη λίμνη ΛΑΚ ΛΕΜΑΝ (LAC LEMAN) της ΛΩΖΑΝΗΣ, και ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, που εμφανίζεται για λίγο στο πλάνο, μιλάει για την εγκατάστασή τους στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ και για τις πρώτες του αναμνήσεις από τη ζωή (τον κήπο του σπιτιού που διέμενε, τα φρούτα και το λυκόσκυλο της οικογένειας που τους φιλοξενούσε, το τρενάκι του…), για την «τεχνολογική αργοπορία» και για την εποχή του πληθωρισμού στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ της εποχής. Στη συνέχεια, αναφέρεται στις σχετικές αναμνήσεις του από την επιστροφή του με τη μητέρα του στην ΕΛΛΑΔΑ, μέσω ΒΕΝΕΤΙΑΣ. Πλάνα από ανάκτορο στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ και από σιδηροδρομικό σταθμό. Φιλμ αρχείου από το ΒΕΡΟΛΙΝΟ και την Πύλη του Βραδεμβούργου, από θύελλα, από τη ΒΕΝΕΤΙΑ.
00:06:16:00
Πλάνα από διαδρομή στην ΕΛΒΕΤΙΑ, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στην κατ’ οίκον διδασκαλία του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ (1927-1931), στο ταξίδι του ίδιου και της μητέρας του στην ΕΛΒΕΤΙΑ και στο ΠΑΡΙΣΙ (1928), στη γλωσσομάθειά του (γνωρίζει αγγλικά και γαλλικά) και στην ενασχόλησή του με τη γαλλική λογοτεχνία. Πλάνα από το College de France (Κολέγιο του Παρισιού).
00:06:39:00
Φωτογραφία του πανοράματος της ΑΘΗΝΑΣ με φόντο τον ΛΥΚΑΒΗΤΤΟ, και ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, που εμφανίζεται για λίγο στο πλάνο, μιλάει για την επιστροφή του στην ΑΘΗΝΑ και για τη διαμονή του στο ΚΟΛΩΝΑΚΙ (στην οδό Αναγνωστοπούλου), για την κατ’ οίκον διδασκαλία του, για τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού όπου φοίτησε στο Ελληνικό Εκπαιδευτήριο Δ. Ν. Μακρή. Πλάνα από την περιοχή όπου βρισκόταν το σπίτι του στην Πλατεία Κολωνακίου, από διαμέρισμα στην περιοχή, φωτογραφία από το Ελληνικόν Εκπαιδευτήριον Δ. Ν. Μακρή και πλάνα από την περιοχή κοντά στη Βασιλίσσης Σοφίας, όπου βρίσκεται η Σχολή Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου-Ελληνικό Εκπαιδευτήριο.
00:07:35:00
Φωτογραφία του λογοτέχνη και κριτικού Ι. Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ. Ο αφηγητής αναφέρεται στον καθηγητή του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ στα φιλολογικά μαθήματα, τον Ι. Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟ, στη συνεργασία του με την περιοδική έκδοση με τίτλο «ΔΕΛΤΙΟ» της Σχολής Σχολή Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου-Ελληνικό Εκπαιδευτήριο, δημοσιεύοντας πεζά του έργα (1933 και 1935-1936) και στον θάνατο του πατέρα του (1935). Πλάνο στην επιγραφή της Σχολής Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου-Ελληνικό Εκπαιδευτήριο και πρωτοσέλιδο από το «ΔΕΛΤΙΟΝ» που εξέδιδε η εν λόγω Σχολή, κολάζ-φωτογραφία με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
00:08:03:00
Φωτογραφία του ποιητή Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ και χειρόγραφο ποίημα του ΜΕ ΤΊΤΛΟ «ΚΕΡΙΑ». Ο αφηγητής αναφέρεται στην ανακάλυψη του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ από τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, κομβικό σημείο για να εμφυσηθεί η αγάπη του για την ποίηση.
00:08:29:00
Έκθεση σε βιβλιοπωλείο έργων του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ και μελετών για τον ποιητή. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στην «ανακάλυψη» από τον ίδιον του ΚΑΒΑΦΗ και στη διαφορετική ποίηση που πρότεινε. Φωτογραφία του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ, του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, δημοσιευμένο στο περιοδικό «ΝΕΑ ΖΩΗ» το ποίημα του ΚΑΒΑΦΗ με τίτλο «Η ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΥ ΣΑΡΠΗΔΟΝΟΣ», πλάνα από την πρόσοψη του Ελληνικού Γενικού Προξενείου στην ελληνική συνοικία του Chatby στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ, στον άνω όροφο του οποίου στεγάζεται το σπίτι του ΚΑΒΑΦΗ (υποτυπώδες μουσείο). Χειρόγραφο ποίημα του ΚΑΒΑΦΗ με τίτλο «ΦΩΝΕΣ» και φωτογραφίες του ΚΑΒΑΦΗ. Ο αφηγητής συνεχίζει την ανάγνωση αποσπασμάτων από άρθρο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ σχετικά με τον Κ. Π ΚΑΒΑΦΗ, στο οποίο επισημαίνεται η αγάπη του ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ για τον παλαιότερό του ποιητή. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται έπειτα στο διαφορετικό στυλ του Αλεξανδρινού ποιητή και στην όρεξη για συγγραφή ποίησης που του ενέπνευσε. Χειρόγραφο ποίημα του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ με τίτλο «ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΛΗ» και πλάνα από το εσωτερικό του σπιτιού του ΚΑΒΑΦΗ στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ στον χώρο του Ελληνικού Γενικού Προξενείου της πόλης.
00:10:18:00
Φωτογραφία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ, του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και του ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ, έκδοση με φωτογραφία του ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ, φωτογραφία του ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΜΠΑ, οικογενειακή φωτογραφία με τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην επαφή του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ με τον μοντερνισμό και τον υπερρεαλισμό, στη μεσολάβηση του ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ να δημοσιεύσουν οι ποιητές ΑΝΤΡΕΑΣ ΚΑΜΠΑΣ και ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ έργα τους στο περιοδικό «ΤΑ ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» και στη γνωριμία του με σημαντικούς ποιητές της γενιάς του (1939).
00:10:47:00
Έκδοση της πρώτης ποιητικής συλλογής του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ» (1940), φωτογραφία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ και άλλη του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΤΑ ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ». Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, που εμφανίζεται για λίγο στο πλάνο, αναφέρεται στους ποιητές που γνώρισε την εποχή εκείνη, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στον ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, στον ΓΙΩΡΓΟ ΣΕΦΕΡΗ και στον ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ, μέσα από την πρώτη επαφή του ίδιου και του ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΜΠΑ με τον ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ και τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗ και στην πρώτη παρουσίαση των ποιημάτων τους. Φωτογραφία της οδού Σταδίου της εποχής, του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ, του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗ και του ζεύγους ΜΑΡΩΣ και ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ, φωτογραφία από πόλη της ΜΕΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ, πλάνα και σχετική φωτογραφία από την περιπέτεια του Αλβανικού Μετώπου.
00:12:03:00
Ο ΑΝΤΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ μιλάει για τον ποιητή, πεζογράφο, δοκιμιογράφο και εικαστικό καλλιτέχνη ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, το έργο του και τη συμβολή του στη δημιουργία διαφόρων καλλιτεχνικών κινημάτων. Σελίδα από έκδοση του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ και πλάνα σε εικαστικά του έργα.
00:12:44:00
Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στο κίνημα του υπερρεαλισμού, με το οποίο ήρθε σε επαφή όταν συνεργάστηκε με το περιοδικό «ΤΑ ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» και με τον ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και τον ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ. Εξώφυλλο του περιοδικού «ΤΑ ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ», φωτογραφία με τον ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και τον ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ, Φωτογραφία με Γάλλους υπερρεαλιστές: όρθιοι από αριστερά προς τα δεξιά: JACQUES BARON, RAYMOND QUENEAU, ANDRE BRETON, JACQUES-ANDRE BOIFFARD, GIORGIO DE CHIRICO, ROSE VITRAC, PAUL ELUARD, PHILIPPE SOUPAULT, ROBERT DESNOS και LOUIS ARAGON, καθιστοί από αριστερά προς τα δεξιά PIERRE NAVILLE, SIMONE COLLINET-BRETON, MORISE και MARIE-LOUISE SOUPAULT.
00:13:26:00
Έκδοση του έργου του ANDRE BRETON “FLAGRANT DELIT RIMBAUD DEVANT LA CONJURATION DE L’ IMPOSTURE ET DU TRUQUAGE” (ΠΑΡΙΣΙ 1949), φωτογραφία του ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ, του ΝΙΚΟΥ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ, σελίδα από την ποιητική σύνθεση του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ «ΑΜΟΡΓΟΣ», το ποίημα «ΕΠΕΤΕΙΟΣ» της συλλογής του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ», το ποίημα «ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ», αφιερωμένο στον ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ αναφέρεται στις επιρροές του NANOY ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ από τον Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ, τον ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ, τον NIKO ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟ, τον ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, τον ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ, στην αφομοίωση και διεύρυνση των υπερρεαλιστικών τρόπων.
00:14:04:00
Εξώφυλλο της πρώτης έκδοσης της πρώτης ποιητικής συλλογής του ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ «ΥΨΙΚΑΜΙΝΟΣ» (1935), άρθρο δημοσιευμένο σε περιοδικό για τον ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ, φωτογραφία με τον ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στη γνωριμία του με τον ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ, μέσω του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ.
00:14:31:00
Πλάνα από φιλμ αρχείου με γερμανικά άρματα μάχης κατά την περίοδο της Κατοχής στην ΑΘΗΝΑ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην προσωπική γραφή του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ μετά τη γνωριμία του με τον υπερρεαλισμό. Στη συνέχεια, ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στην ανάγνωση ποιημάτων-μεταξύ άλλων της «ΑΜΟΡΓΟΥ» του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ και του «ΜΠΟΛΙΒΑΡ» του ΝΙΚΟΥ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΥ-λογοτεχνών της εποχής στο σπίτι του ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ. Εσωτερικό οικίας, φωτογραφία του ΝΙΚΟΥ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, Έκδοση του εκτενούς ποιήματος του ΝΙΚΟΥ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΥ «ΜΠΟΛΙΒΑΡ» (1944), της ποιητικής σύνθεσης του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ «ΑΜΟΡΓΟΣ» (1943).
00:15:29:00
Φιλμ αρχείου από την περίοδο του Εμφυλίου στην ΕΛΛΑΔΑ και τοπίο. Ο αφηγητής αναφέρεται στις πολιτικές και αντιστασιακές σημάνσεις και στην παρουσία του «υπερπραγματικού» και του «ασυνείδητου» στο έργο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
00:16:04:00
Πλάνα από τις Πυραμίδες της ΑΙΓΥΠΤΟΥ και από αιγυπτιακό καφενείο, φιλμ αρχείου με το πανόραμα της ΣΜΥΡΝΗΣ, φωτογραφικό υλικό με Άγγλους στρατιώτες, κτήριο στο ΚΑΪΡΟ, φωτογραφία του ΤΣΑΡΛΣ ΜΠΕΡΝΑΡΝΤ ΣΠΕΝΣΕΡ (CHARLES BERNARD SPENCER), εσωτερικό του ξενοδοχείου «CECIL» της ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, όπου διέμενε ο ποιητής ΛΟΡΕΝΣ (ΛΑΡΥ) ΝΤΑΡΕΛ (LAWRENCE DARRELL), πλάνα από την επιστροφή της Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας, που προέκυψε μετά την Απελευθέρωση από τη γερμανική κατοχή (1944), όπου διακρίνεται ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, πλάνα από το ΛΟΝΔΙΝΟ και από το Big Ben. Ο αφηγητής αναφέρεται στις περιπέτειες του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ στη ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ κατά την περίοδο της Κατοχής. Στο ΚΑΪΡΟ, αναφέρει ο ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, συνάντησε τον ΓΙΩΡΓΟ ΣΕΦΕΡΗ και άλλους συγγραφείς, και μετά την Απελευθέρωση δέχθηκε την πρόταση να υπηρετήσει ως διάμεσος ανάμεσα στους Έλληνες και τους Βρετανούς ποιητές στην ΑΓΓΛΙΑ.
00:17:29:00
Πλάνα από το ΛΟΝΔΙΝΟ, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στις υπηρεσίες που πρόσφερε στην Ελληνική Πρεσβεία στο ΛΟΝΔΙΝΟ, μέχρι την απόλυσή του από την Κυβέρνηση ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΣΑΛΔΑΡΗ, και κατόπιν στο BBC (1948). Πλάνα από το Royal Exchange Building και από Δημόσια Βιβλιοθήκη του ΛΟΝΔΙΝΟΥ, φωτογραφία, από δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» (14 Μαρτίου 1963) λογοτεχνών, που θεωρήθηκε ότι αποδίδει τη Γενιά του Τριάντα (όρθιοι, από αριστερά: ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΣΑΛΗΣ-ΔΙΟΜΗΔΗΣ, ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ, ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, ΑΝΤΡΕΑΣ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΞΕΦΛΟΥΔΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ. καθιστοί, από αριστερά: AΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, Κ. Θ. ΔΗΜΑΡΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗΣ, ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ), πλάνα από το Βρετανικό Μουσείο (The British Museum). Ο αφηγητής αναφέρεται στην παραμονή του στο ΛΟΝΔΙΝΟ την περίοδο του Εμφυλίου στην ΕΛΛΑΔΑ, στην ενασχόλησή του με τη μετάφραση Ελλήνων ποιητών και στη δημοσίευση άρθρου του στο περιοδικό «ΗΟΡΙΖΟΝ» σχετικά με τους συγγραφείς της Γενιάς του 1930.
00:18:37:00
Φιλμ αρχείου από το ΛΟΝΔΙΝΟ της εποχής, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στην έκδοση το 1948 της συλλογής επιλεγμένων ποιημάτων με τίτλο «THE KING OF ASSINI AND OTHER POEMS» σε μετάφραση μεταξύ άλλων και του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στην τεράστια επιτυχία που είχε η έκδοση της συλλογής «THE KING OF ASSINI AND OTHER POEMS» και στο ξάφνιασμα του T. S. ELIOT από την αναπάντεχη επιτυχία, στην επιτυχία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ και λιγότερο του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ. Τέλος μιλά για τον Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ, ο οποίος γίνεται αργότερα γνωστός στη ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ, στο οποίο συνέβαλε η μετάφραση των έργων του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ από τη ΡΕ ΝΤΑΛΒΕΝ (RAE DALVEN). Φιλμ αρχείου με τον ΓΙΩΡΓΟ ΣΕΦΕΡΗ, το ποίημα του ΣΕΦΕΡΗ «Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΣΙΝΗΣ», φωτογραφία του T. S. ELIOT, φωτογραφία στην οποία διακρίνεται ο T. S. ELIOT, πλάνα από φιλμ αρχείου επισκέψεις του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ και του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ (πρεσβευτή τότε της ΕΛΛΑΔΑΣ στο ΛΟΝΔΙΝΟ) σχετικά με το Κυπριακό και τις υπογραφές συμφωνιών ΖΥΡΙΧΗΣ και ΛΟΝΔΙΝΟΥ, προτομή του ΟΜΗΡΟΥ, μνημείο με επιγραφή σχετική με τον τόπο διαμονής του ΟΜΗΡΟΥ, ζωγραφικό πορτρέτο του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, ξενόγλωσσες εκδόσεις του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ.
00:19:58:00
Πλάνο από το ΛΟΝΔΙΝΟ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην πρώτη ποιητική συλλογή του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ «Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ» (ΛΟΝΔΙΝΟ 1947), στην οποία συνυπάρχουν τα πολιτικά μηνύματα με την υπερρεαλιστική φαντασία.
00:20:28:00
Προσωπική φωτογραφία του κριτικού λογοτεχνίας και θεάτρου ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΟΥ και φωτογραφία από εκδήλωση, όπου στο μέσον διακρίνουμε τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ. Ο αφηγητής διαβάζει αποσπάσματα από την ευνοϊκή κριτική του ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΟΥ για τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
00:20:49:00
Πλάνα από τον καθεδρικό ναό του Αγίου Παύλου. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στις γνωριμίες του στο ΛΟΝΔΙΝΟ με τους Βρετανούς συγγραφείς και το μοντερνιστικό κίνημα, που είχε σχέση με την ΕΛΛΑΔΑ, καθώς εκτιμούσαν την ΕΛΛΑΔΑ για τις επιτυχίες της στον πόλεμο στα βουνά της ΑΛΒΑΝΙΑΣ. Πλάνα από το Αλβανικό Μέτωπο.
00:21:36:00
Πλάνα από κτήριο του ΛΟΝΔΙΝΟΥ. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στην ιδέα του για σενάριο κινηματογραφικής ταινίας, με αφορμή περιστατικό ευρεσιτεχνίας μιας μπαταρίας που δεν τελειώνει ποτέ, που εκμυστηρεύτηκε στον σκηνοθέτη ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΜΑΚΕΝΤΡΙΚ (ALEXANDER MACKENDRICK) και ο οποίος με το θέμα αυτό γύρισε την ταινία χωρίς όμως να αναφέρει τον ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, που ήταν ο κάτοχος της ιδέας-ο ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΜΑΚΕΝΤΡΙΚ γύρισε την ταινία με παραλλαγμένο θέμα (δεν χαλούσε το κοστούμι). Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ επικρίνει τον ΜΑΚΕΝΤΡΙΚ, εκτός από το ότι γύρισε την ταινία χωρίς να αναφέρει ότι ο ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ είχε την ιδέα της ταινίας, του ζήτησε και δεύτερη ιδέα για ταινία! Πλάνα από την ταινία του ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΜΑΚΕΝΤΡΙΚ, με τον τίτλο «THE MAN IN THE WHITE SUIT» («Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ ΛΕΥΚΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙ»), με πρωταγωνιστές τον ΑΛΕΚ ΓΚΙΝΕΣ (ALEC GUINNESS), την ΤΖΟΑΝ ΓΚΡΙΝΓΟΥΝΤ (JOAN GREENWOOD), την ΣΕΣΙΛ ΠΑΡΚΕΡ (CECIL PARKER).
00:23:59:00
Πλάνα από το ΛΟΝΔΙΝΟ. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στην παραμονή του στο ΛΟΝΔΙΝΟ για εννέα χρόνια και στις δυσκολίες που συνάντησε εκεί, στον γάμο του, στην επιστροφή του στην ΕΛΛΑΔΑ και στην εγκατάστασή του στο ΠΑΡΙΣΙ.
00:24:28:00
Πανοραμικά πλάνα από το ΠΑΡΙΣΙ. Ο αφηγητής αναφέρει ότι μετά τη στρατιωτική θητεία του, ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ εγκαταστάθηκε στο ΠΑΡΙΣΙ (1953-1960). Πλάνα από τους Κήπους του Λουξεμβούργου στο ΠΑΡΙΣΙ, καθώς ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στην εκεί διαμονή του.
00:25:17:00
Φωτογραφία του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ με τη σύζυγό του ΜΑΡΙ. Ο αφηγητής αναφέρεται στον γάμου του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ με την Αμερικανίδα ζωγράφο ΜΑΡΙ ΟΥΙΛΣΟΝ (MARIE WILSON), που τον μύησε στην υπερρεαλιστική τεχνοτροπία. Η ΜΑΡΙ ΟΥΙΛΣΟΝ στη συνέχεια στο πλάνο αναφέρεται σε στιγμές με τον σύζυγό της ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
00:25:43:00
Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στην σύζυγό του, ΜΑΡΙ ΟΥΙΛΣΟΝ, χάρη στην οποία ήρθε σε επαφή με την ομάδα των υπερρεαλιστών ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ (ANDRE BRETON), ΜΠΕΝΖΑΜΙΝ ΠΕΡΕ (BENJAMIN PERET) κ. ά. έκδοση του ΜΠΕΝΖΑΜΕΝ ΠΕΡΕ με τίτλο “JE ME MANGE PAS DE CE PAIN-LA” (1936), ζωγραφικά έργα της ΜΑΡΙ ΟΥΙΛΣΟΝ, πλάνα με τη σύζυγό του.
00:26:08:00
Φωτογραφία με Γάλλους υπερρεαλιστές: όρθιοι από αριστερά προς τα δεξιά: JACQUES BARON, RAYMOND QUENEAU, ANDRE BRETON, JACQUES-ANDRE BOIFFARD, GIORGIO DE CHIRICO, ROSE VITRAC, PAUL ELUARD, PHILIPPE SOUPAULT, ROBERT DESNOS και LOUIS ARAGON, καθιστοί από αριστερά προς τα δεξιά PIERRE NAVILLE, SIMONE COLLINET-BRETON, MORISE και MARIE-LOUISE SOUPAULT. Ο αφηγητής αναφέρεται στον κύκλο των Γάλλων υπερρεαλιστών ποιητών, με τους οποίους ήρθε σε δημιουργική επαφή ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ: τον ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ, τον ποιητή ΜΠΕΝΖΑΜΕΝ ΠΕΡΕ, τον ζωγράφο ΒΙΚΤΟΡ ΜΠΡΟΥΝΕΡ (VICTOR BRAUNER) κ. ά. Φωτογραφία του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, έκδοση της μελέτης του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Χ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ «ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ. ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ – ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ (ΑΠΟ ΤΟ 1933 ΩΣ ΤΟ 1999)». Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ μιλά για τον επηρεασμό του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ από τον υπερρεαλισμό και για τη συγγραφή «ορθόδοξων» υπερρεαλιστικών κειμένων από τον ποιητή.
00:26:29:00
Ο ποιητής και κριτικός λογοτεχνίας ΣΩΤΗΡΗΣ ΛΟΝΤΟΣ αναφέρεται στον υπερρεαλισμό, στον επηρεασμό του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ από το εν λόγω αισθητικό και καλλιτεχνικό ρεύμα και στη διεύρυνση των εκφραστικών τρόπων της ποίησής του. Πλάνα από το ΠΑΡΙΣΙ. Στη συνέχεια, ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ μιλά για τον ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ, ότι διετέλεσε διορθωτής του ΠΡΟΥΣΤ, από τον οποίον καλοπληρωνόταν, δεν εκτιμούσε τον ΠΡΟΥΣΤ ως συγγραφέα, ότι ο ΠΟΛ ΒΑΛΕΡI (PAUL VALERY) έκανε παρατηρήσεις στον ΠΡΟΥΣΤ για τον τρόπο γραφής του, ότι διέκοψε τις σχέσεις του με τον ΠΩΛ ΕΛΥΑΡ (PAUL ERUARD) από την εποχή που εκτελέστηκαν οι Τσέχοι σουρεαλιστές. Αναφέρεται επίσης στη συμμετοχή του ΕΛΥΑΡ στο κομμουνιστικό κόμμα, για τη γνωριμία του με την ΕΛΥΑΡ. Φωτογραφία του ΜΠΡΕΤΟΝ, του ΜΑΡΣΕΛ ΠΡΟΥΣΤ (MARCEL PROUST), έντυπο με τίτλο «Ο ΣΟΥΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ» (“LA SURREALISME AU SERVICE DE LA REVOLUTION”) με φόντο ζωγραφικό πορτρέτο του ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ, φωτογραφία με τον ΒΑΛΕΡI, πίνακες ζωγραφικής υπερρεαλιστικής τεχνοτροπίας, εξώφυλλο του πεζού έργου των ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ και του ΠΩΛ ΕΛΥΑΡ με τίτλο «L’ IMMACULEE CONCEPTION» («Η ΑΜΩΜΟΣ ΣΥΛΛΗΨΙΣ»), φωτογραφία του 1920 με τους PAUL CHADOURNE, TRISTAN TZARA, PHILIPPE SOUPAULT, SERGE CHARCHOUNE, MAN RAY (εικόνα), PAUL ELUARD, JACQUES RIGAUT, MICK SOUPAULT, GEORGES RIBEMOND-DESSAIGNES, σελίδα έκδοσης του «ΜΑΝΙΦΕΣΤΟΥ ΤΟΥ ΣΟΥΡΡΕΑΛΙΣΜΟΥ (1924)» σε μετάφραση και του «ΔΕΥΤΕΡOY ΜΑΝΙΦΕΣΤΟΥ ΤΟΥ ΣΟΥΡΡΕΑΛΙΣΜΟΥ», φωτογραφία με τους ANDRE BRETON, PAUL ELUARD, TRISTAN TZARA και BENJAMIN PERET και φωτογραφικό υλικό με τον ELUARD όταν μετέβη στο ΒΙΤΣΙ κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου, το 1948, πλάνα από την περίοδο του Εμφυλίου στην ΕΛΛΑΔΑ.
00:29:10:00
Φωτογραφικό υλικό του ΖΑΝ ΠΩΛ ΣΑΡΤΡ (JEAN PAUL SARTRE), του ΦΡΑΝΤΣ ΚΑΦΚΑ (FRANZ KAFKA) και του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΤΙΤΗΣ, που εμφανίζεται στο πλάνο, αναφέρεται στη γνωριμία του με τους ΖΑΝ ΠΩΛ ΣΑΡΤΡ και του ΦΡΑΝΤΣ ΚΑΦΚΑ μέσω του ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ, για την τάση προς τον υπαρξισμό στον ΓΚΑΤΣΟ, για την ιδεολογική, αισθητική και φιλοσοφική διαφορά των ΜΠΡΕΤΟΝ και ΣΑΡΤΡ, για την εξάπλωση του ρεύματος του υπαρξισμού στο ΠΑΡΙΣΙ της εποχής. Πλάνα από το ΠΑΡΙΣΙ, αφίσα του έργου του ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ “ATHOLOGIE DE L’ HUMOUR NOIR” («Η ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ»).
00:30:28:00
Έκδοση του πεζού έργου του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ «Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ» (1984), τα ποιήματά του «ΜΙΑ ΚΟΥΚΛΑ» και «ΡΑΜΜΕΝΟ ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΡΤΑ». Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ μιλά για τον «προδρομικό» ποιητή ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ και για τη νέα ποιητική τάση που συστήνει, τον γλωσσοκεντρισμό. Πλάνα και φωτογραφικό υλικό με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, έκδοση του συγκεντρωτικού τόμου «ΠΟΙΗΜΑΤΑ, 1 (1944-1964)» του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ (1983).
00:31:13:00
Εστίαση στα βιβλία της προσωπικής βιβλιοθήκης του ποιητή ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, με έργα κυρίως του ποιητή ή με μελέτες για το ποιητικό και λογοτεχνικό του έργο. Ο αφηγητής αναφέρεται στη δεύτερη ποιητική συλλογή του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, με τίτλο «ΚΕΝΡΤΙΚΗ ΣΤΟΑ» (1958), που παρουσίαζε διαφορετικά ποιητικά χαρακτηριστικά από την πρώτη με τίτλο «Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ» (ΛΟΝΔΙΝΟ 1947).
00:31:30:00
Πλάνα από το Royal Exchange Building, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στη δεύτερη ποιητική συλλογή του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, με τίτλο «ΚΕΝΡΤΙΚΗ ΣΤΟΑ» (1958, περιέχει ποιήματα από την περίοδο του ΛΟΝΔΙΝΟΥ, την περίοδο δηλαδή του Εμφυλίου στην ΕΛΛΑΔΑ) και από την ποιητική συλλογή του με γαλλικά κείμενα “TERRE DE DIAMANT” (1959, βασισμένη σε σχέδια της Αμερικανίδας ζωγράφου συζύγου του ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, ΜΑΡΙ ΟΥΙΛΣΟΝ). Σημειώνει την παρέκκλιση που συμβαίνει στο έργο του ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ. Φωτογραφία της ΜΑΡΙ ΟΥΙΛΣΟΝ.
00:32:00:00
Φωτογραφία του ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΤΙΤΗΣ αναφέρεται στη λήξη της σχέσης τους μετά το 1960 με τον ΜΠΡΕΤΟΝ. Πλάνα στα βουλεβάρτα του ΠΑΡΙΣΙΟΥ.
00:32:19:00
Οικογενειακές φωτογραφίες με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, τη ΜΑΡΙ ΟΥΙΛΣΟΝ και τον γιο τους, φωτογραφία από την Ακρόπολη των Αθηνών. Ο αφηγητής αναφέρεται στον γάμο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ με τη ΜΑΡΙ ΟΥΙΛΣΟΝ το 1960 και στη διαμονή τους στην ΑΘΗΝΑ κατά την περίοδο 1960-1968 και στη γόνιμη λογοτεχνικά περίοδο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, καθώς γράφει και εκδίδει πληθώρα ποιημάτων και πεζών. Το ποίημα του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ «Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ (Η ΚΑΚΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΤΡΙΔΑ)» και το ποίημα “THE FABLE OF THE LAST HOUR”,
00:32:38:00
Φωτογραφία με τον σκηνοθέτη και ιδρυτή του Θεάτρου Τέχνης ΚΑΡΟΛΟ ΚΟΥΝ. Ο αφηγητής αναφέρεται στη συνεργασία του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ με θεατρικές σκηνές της ΕΛΛΑΔΑΣ (Θέατρο Τέχνης) και του εξωτερικού. Πλάνα από θέατρο του ΠΑΡΙΣΙΟΥ, από χορευτική παράσταση και από παράσταση στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.
00:33:15:00
Τεύχη του λογοτεχνικού περιοδικού «ΠΑΛΙ», με τον υπότιτλο «ένα τετράδιο αναζητήσεων» (1963-1967). Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στο 1963, οπότε ο ίδιος αποφασίζει την έκδοση του περιοδικού «ΠΑΛΙ», στη διαφωνία του με τον ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και τον ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ σχετικά με τη μορφή και το περιεχόμενο του περιοδικού, στην τελική του συνεργασία με τον ΠΑΝΟ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΟΥΣΗ, τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΟΥΛΙΚΑΚΟ, τον ΤΑΣΟ ΔΕΝΕΓΡΗ και τον ΝΙΚΟ ΣΤΑΓΚΟ και στη συγχρηματοδότηση του περιοδικού από τον ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ και τον ίδιο. Φωτογραφίες του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και του ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ και σελίδες περιεχομένων και εικονογραφήσεις του περιοδικού.
00:35:06:00
Πλάνα από τη περίοδο της Δικτατορίας των Συνταγματαρχών στην Πλατεία Συντάγματος, από τους ΓΕΩΡΓΙΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ και ΣΤΥΛΙΑΝΟ ΠΑΤΤΑΚΟ και από τον ΓΕΩΡΓΙΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ σε δημόσιες εμφανίσεις του. Ο αφηγητής αναφέρεται στα μοντερνιστικά και πρωτοπόρα κείμενα που φιλοξένησε στις σελίδες του το βραχύβιο περιοδικό «ΠΑΛΙ» (1963-1967), που είχε εμπνευστή τον ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
00:35:27:00
Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στο δύσκολο εγχείρημα της έκδοσης ενός περιοδικού πρωτοπορίας, όπως ήταν το περιοδικό «ΠΑΛΙ», που θα εισήγαγε στην ΕΛΛΑΔΑ όλα τα λογοτεχνικά ρεύματα της τότε πρωτοπορίας (beat λογοτεχνία, «Νέο Μυθιστόρημα», πειραματικοί ποιητές της ΓΑΛΛΙΑΣ, άρθρα για υπερρεαλισμό κ. ά.). Φωτογραφικό υλικό από τα αισθητικά κινήματα της εποχής και πλάνα από τους Κήπους του Λουξεμβούργου στο ΠΑΡΙΣΙ.
00:36:00:00
Σελίδα περιεχομένων και τεύχη του λογοτεχνικού περιοδικού «ΠΑΛΙ». Ο αφηγητής αναφέρεται στο προλογικό σημείωμα της συντακτικής επιτροπής του εν λόγω περιοδικού. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, που εμφανίζεται αργότερα στο πλάνο, αναφέρεται στον ΚΩΣΤΑ ΤΑΧΤΣΗ και τον ΝΙΚΟΛΑ ΚΑΛΑΣ, που συνεργάστηκαν με το περιοδικό μέχρι τη λήξη της κυκλοφορίας του το 1967. Φωτογραφία του λογοτέχνη ΚΩΣΤΑ ΤΑΧΤΣΗ και λογοτεχνών μεταξύ αυτών και του ΝΙΚΟΛΑ ΚΑΛΑΣ (ψευδώνυμο του λογοτέχνη ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΗ). Το ποίημα του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ «ΤΟ ΘΑΥΜΑ» δημοσιευμένο στο περιοδικό «ΠΑΛΙ», αφιερωμένο στον ΝΙΚΟΛΑ ΚΑΛΑΣ, συγκεντρωτική έκδοση με το σύνολο των προπολεμικών άρθρων, κριτικών και δοκιμίων του ΝΙΚΟΛΑ ΚΑΛΑΣ με τον τίτλο «ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ (1929-1938)» (1982, σε επιμέλεια ΑΛΕΞΗ ΑΡΓΥΡΙΟΥ).
00:36:46:00
Ο συγγραφέας ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΗΤΡΑΣ αναφέρεται στον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, στην έκδοση και κυκλοφορία του «μυθικού», όπως το χαρακτηρίζει, περιοδικού «ΠΑΛΙ» και στη συνάντησή του και συνεργασία του με τον λογοτέχνη από τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Τεύχη του λογοτεχνικού περιοδικού «ΠΑΛΙ», φωτογραφίες με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
00:37:41:00
Πλάνα επικαίρων από το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και την Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου-εμφανίζονται μεταξύ άλλων οι: ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ, ΚΩΣΤΑΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΑΚΙΑ ΑΝΑΛΥΤΗ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΝΕΖΕΡ, ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ κ. ά. Ο αφηγητής αναφέρεται στην υψηλή στάθμη που είχε αγγίξει η ελληνική καλλιτεχνική παραγωγή κατά τη δεκαετία του 1960, την οποία όμως ανέκοψε η Δικτατορία των Συνταγματαρχών.
00:38:18:00
Έκδοση του ποιήματος του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ με τίτλο «ΑΝΩΝΥΜΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΦΩΤΕΙΝΟΥ ΑΗΓΙΑΝΝΗ» (1974, με το ψευδώνυμο ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΑΗΓΙΑΝΝΗΣ) και δακτυλόγραφες σελίδες του ποιήματος. Ο αφηγητής αναφέρεται στην εν λόγω έκδοση και ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ σχολιάζει το ψευδώνυμο που επέλεξε ο ποιητής για να εκδώσει το ποίημά του, το οποίο εμπνεύστηκε από τον προπάππου του, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ. Ανακοινώνει δε την πεποίθησή του ότι ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ είναι ο κατεξοχήν ρομαντικός ποιητής, εν αντιθέσει προς τον ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ, τον οποίον θεωρεί περισσότερο νεοκλασικό ποιητή. Έκδοση από τον «ΦΩΤΕΙΝΟ» του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, φωτογραφία, προτομή και ζωγραφικό πορτρέτο του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, σελίδα από έκδοση για τον ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, άρθρο από το περιοδικό «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» με θέμα τον ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, προτομή του ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ.
00:39:20:00
Πλάνα από το πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Ο αφηγητής αναφέρεται στη μετακόμιση του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ στο ΠΑΡΙΣΙ το 1968, όπου γίνεται μάρτυρας του κινήματος του Μάη του 1968, και διαβάζει σχετικό κείμενο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ. Φωτογραφικό υλικό από την σημαντική αυτή περίοδο στο ΠΑΡΙΣΙ του 1968.
00:39:53:00
Πλάνα από τα βουλεβάρτα του ΠΑΡΙΣΙΟΥ. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ μιλά για το κίνημα των μποέμ κατά τη δεκαετία του 1960 στο ΠΑΡΙΣΙ,
00:40:10:00
Πλάνα από τη ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ, όπου εγκαταστάθηκε ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ με την οικογένειά του το 1968 όπου και διδάσκει συγκριτική λογοτεχνία και δημιουργικό γράψιμο στο Πανεπιστήμιο του ΣΑΝ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ ως το 1975, οπότε και επιστρέφει στο ΠΑΡΙΣΙ όπου διαμένει ως το 1977. Πλάνα από το ΠΑΡΙΣΙ.
00:40:34:00
Πλάνα από τη νυχτερινή ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ, καθώς ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στη διαμονή του στη ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ και στο ΣΑΝ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ την περίοδο του 1968, για τις διαλέξεις του στο εκεί πανεπιστήμιο και για τις αποδοχές του από αυτό. Φωτογραφικό υλικό με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ από την εποχή αυτή και το ποίημα του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ «ΣΤΡΑΤΟΚΡΑΤΙΑ».
00:42:08:00
Φωτογραφικό υλικό από την ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ, το ποίημα του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ «ΜΙΑ ΚΟΥΚΛΑ» και πλάνα και φωτογραφικό υλικό από το λευκαδίτικο νησάκι στη ΜΑΔΟΥΡΗ, όπου βρίσκεται το σπίτι του προπάππου του, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, και όπου γυρίστηκε η ταινία του “FEDORA” του BILLY WILDER. Ο αφηγητής μιλά για το «μοίρασμα» της ζωής του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ μεταξύ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΣ, ΑΘΗΝΑΣ και ΜΑΔΟΥΡΗΣ. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στο χρονικό του γυρίσματος της ταινίας στο σπίτι του προπάππου του. Σκηνές από την κινηματογραφική ταινία “FEDORA” σε σκηνοθεσία BILLY WILDER, βασισμένη σε σενάριο του TOM TRYON, με τους WILLIAM HOLDEN και MARTHE KELLER.
00:45:15:00
Ξενόγλωσση έκδοση της συλλογής διηγημάτων του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ “MY AFTERLIFE QUARANTEED” (1990) και ο αφηγητής παραθέτει λεγόμενα του ΖΑΚ ΛΑΚΑΡΙΕΡ (JACQUES LACARRIERE που περιλαμβάνονται στον πρόλογο του εν λόγω έργου, σχετικά με τη «χρήση ασυνήθιστων και προκλητικών εικόνων, πυρακτωμένων μεταφορών». Έκδοση του «ΔΕΥΤΕΡOY ΜΑΝΙΦΕΣΤΟΥ ΤΟΥ ΣΟΥΡΡΕΑΛΙΣΜΟΥ» (1930), φωτογραφία με τους ANDRE BRETON, PAUL ELUARD, TRISTAN TZARA και BENJAMIN PERET, σελίδες έργων του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
00:45:41:00
Πλάνα με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ να περπατά στην ΑΘΗΝΑ. Ο αφηγητής μιλά για «μετεώρισμα» του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ ανάμεσα σε έναν διευρυμένο υπερρεαλισμό, που δεν παύει να μεταμορφώνεται, και σε νέες τάσεις όπως η beat λογοτεχνία, της περιόδου της δεκαετίας του 1960. Φωτογραφία σχετική με την beat λογοτεχνία.
00:46:12:00
Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ περιγράφει το ρεύμα της beat λογοτεχνίας με το οποίο ήρθε σε επαφή ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ. Φωτογραφία σχετική με την beat λογοτεχνία.
00:46:21:00
Φωτογραφικό υλικό σχετικό με την beat λογοτεχνία. Ο αφηγητής αναφέρεται στο λογοτεχνικό έργο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ που είναι διάσπαρτο με στοιχεία της beat λογοτεχνίας και διαβάζει σχετική αναφορά του λογοτέχνη. Έκδοση του ποιήματος του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ με τίτλο «ΑΝΩΝΥΜΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΦΩΤΕΙΝΟΥ ΑΗΓΙΑΝΝΗ» (1974, με το ψευδώνυμο ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΑΗΓΙΑΝΝΗΣ) και δακτυλόγραφες σελίδες του ποιήματος.
00:47:14:00
Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ μιλά για την περίοδο που βρισκόταν στο ΠΑΡΙΣΙ, καθώς παρακολουθούμε σχετικά πλάνα από το Ινστιτούτο Ανατολικών Γλωσσών στο ΠΑΡΙΣΙ. Ακολούθως ο αφηγητής αναφέρεται στην ομάδα που δημιούργησαν ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ και η ΜΑΝΤΩ ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΥ στα μέσα της δεκαετίας του 1970.
00:48:19:00
Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ μιλάει για την εργασία του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ στα ομηρικά έπη της «ΙΛΙΑΔΑΣ» και της «ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ». Ζωγραφικός πίνακας με τίτλο «Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ» του ΕΝΓΚΡ (JEAN AUGUSTE DOMINIQUE INGRES) (1827, Musee du Louvre) και προτομή του ΟΜΗΡΟΥ.
00:48:42:00
Η φιλόλογος ΠΕΡΣΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ αναφέρεται στην εργασία του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ σχετικά με την απόδειξη της ακροφωνικής οργάνωσης των ομηρικών επών (σχέση ανάμεσα στο γράμμα που τίθεται ως τίτλος κάθε ραψωδίας και στο περιεχόμενό της).
00:48:52:00
Σελίδα από πεζό έργο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, έκδοση των μυθιστορημάτων «ΑΠ’ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΗ» (συγγραφή 1961, έκδοση 1982), «Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ» (συγγραφή 1964, έκδοση 1984) «ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ» (2002), «Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ Μ» (2002). Ο αφηγητής αναφέρεται στην τριλογία του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ «ΑΠ’ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΗ», «Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ» και «ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ» (2002), στο έργο «Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ Μ» και στην έκθεση με κολάζ του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, με τίτλο «ΜΙΑ ΑΛΦΑΒΗΤΟΣ ΚΩΦΑΛΑΛΩΝ», που παρουσιάστηκε στην αίθουσα τέχνης «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ» (2003). Πλάνα από την αίθουσα τέχνης «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ», όπου παρουσιάστηκε η έκθεση του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
00:49:41:00
Οι Κήποι του Λουξεμβούργου στο ΠΑΡΙΣΙ, καθώς ο ποιητής ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στον 19ο αιώνα, τον αιώνα του ρομαντισμού και του συμβολισμού, και στον 20ό αιώνα, τον αιώνα του μοντερνισμού και του υπερρεαλισμού. Φωτογραφικό υλικό με μοντερνιστές και σουρεαλιστές.
00:50:12:00
Πλάνα με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ να περπατά στην ΑΘΗΝΑ. Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΗΤΡΑΣ μιλά με εγκωμιαστικά λόγια για τον ποιητή ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ.
00:50:44:00
Πλάνα και φωτογραφικό υλικό με τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ. Ο αφηγητής αναφέρεται στον ποιητή «με μέτρο τις ελευθερίες του». Έκδοση με εξώφυλλο τον ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ με τίτλο “GRIECHISCHE SCHRIFTSTELLER”.
00:51:19:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, βιογραφία, ποίηση, ποιητές, λογοτεχνία, λογοτέχνες, υπερρεαλισμός
Αναφορές
ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, ποιητής
ΑΝΤΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ, ποιητής
ΜΑΡΙ ΓΟΥΙΛΣΟΝ, σύζυγος Νάνου Βαλαωρίτη
ΣΩΤΗΡΗΣ ΛΟΝΤΟΣ, ποιητής
ΣΩΤΗΡΗΣ ΛΟΝΤΟΣ, κριτικός λογοτεχνίας
«ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ», λογοτεχνικό περιοδικό
«ΠΑΛΙ», περιοδικό
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Μια τηλεοπτική σειρά του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ
Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Κείμενο:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ
Οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ
Αφήγηση:
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΣΤΑΝΑΣ
Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ
Έρευνα:
ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ
Συνεργάτες εξωτερικού:
RADU GAINA
NIYAZI DALYANCI
Φωτογραφία:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
ΑΛΕΞΗΣ ΠΟΝΣΕ
Ηχοληψία:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Ήχος
STUDIO ERA
TONE STUDIO
Μοντάζ-Μιξάζ:
ΟΡΣΑΛΙΑ ΚΑΤΑΚΗ
Τεχνική επεξεργασία-Μηχανήματα
PPV Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΑΕ
Συνεργάστηκαν:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΕΛΚΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ
Προμήθεια αρχειακού υλικού:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ ΕΡΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ
RTR
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Ευχαριστίες σε:
ΕΛΙΑ
ΕΚΕΒΙ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ
Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα digital BETACAM με κάμερα SONY 700 DW και το μοντάζ σε AVID.
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:52:52:24
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009