Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ ΕΝΑΣ ΑΥΤΟΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ
0000008501
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον Θεσσαλονικιό ποιητή Γ. Θ ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008501
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ ΕΝΑΣ ΑΥΤΟΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2002
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον Θεσσαλονικιό ποιητή Γ. Θ ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η σειρά ντοκιμαντέρ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» παρουσιάζει τη ζωή και το έργο ενός όχι ιδιαίτερα γνωστού, αλλά εφάμιλλης αξίας των ποιητών της Γενιάς του ’30, του Θεσσαλονικιού ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ. Διακεκριμένοι άνθρωποι του πνεύματος μιλούν και σχολιάζουν την ποίηση του Γενάρχη της ποιητικής σχολής της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, τον χαρακτηρίζουν υπαρξιακό ποιητή γιατί προσπάθησε μάταια να αγγίξει το ΘΕΟ και να λύσει το μυστήριο της ζωής. Διαβάζοντας ποιήματά του από ποιητικές συλλογές, όπως «ΤΑ ΡΟΔΑ ΤΗΣ ΜΥΡΤΑΛΗΣ», «Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ» και «Η ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ» φωτίζεται περισσότερο η ποιητική αξία του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ. Στην εκπομπή επίσης προβάλλεται η προσφορά του στην πνευματική ανάπτυξη της γενέθλιας πόλης του, καθώς ίδρυσε το «ΒΑΦΟΠΟΥΛΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ», ασχολήθηκε με την οργάνωση Βιβλιοθηκών και υπήρξε από τα πρώτα μέλη του Κ. Θ. Β. Ε. Τέλος μέσα από πλούσιο κινηματογραφικό αρχειακό υλικό και από αποσπάσματα από το αυτοβιογραφικό πεζογράφημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ», προβάλλεται η ιστορία της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Τίτλοι έναρξης.
00:01:27:00
Παρουσιάζεται ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ, ενώ στο πλάνο αναγράφεται: «Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ – ΈΝΑΣ ΑΥΤΟΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ».
00:01:32:00
Η αφηγήτρια περιγράφει την ποίηση που δεν δημιουργείται από τις κοινωνικές και πολιτικές ανάγκες της εποχής, αλλά από τις υπαρξιακές αναζητήσεις των μοναχικών ανθρώπων. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και ο ποιητής ΓΙΩΡΓΟΣ Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα από τείχη κάστρου καθώς και δάσος με ομίχλη.
00:02:15:00
Προβάλλεται ασπρόμαυρο πλάνο αρχείου στο οποίο ο ποιητής ΓΙΩΡΓΟΣ Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ διαβάζει απόσπασμα από την ποιητική συλλογή «ΤΑ ΡΟΔΑ ΤΗΣ ΜΥΡΤΑΛΗΣ». Η αφηγήτρια αναφέρει ότι κάποιοι μπορεί να αμφισβητήσουν τον χαρακτηρισμό «σύγχρονος» για τον ποιητή.
00:02:41:00
Η αφηγήτρια παραλληλίζει τον ποιητή ΓΙΩΡΓΟ Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ με τον ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ όσον αφορά στη «συγχρονικότητα» τους και στα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιούν στην ποίηση τους. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται εξώφυλλο του βιβλίου του ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ «ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΡΑΦΗ» και ασπρόμαυρες φωτογραφίες του.
00:03:06:00
Προβάλλεται πλάνο αρχειακού υλικού με τον ποιητή ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ αναφέρεται στην απόφαση της Σουηδικής Ακαδημίας να του απονείμει το Νόμπελ Λογοτεχνίας.
00:03:25:00
Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο ποιητή ΓΙΩΡΓΟΣ Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ, ξεκίνησε με τον συμβολισμό και την ανανεωμένη παράδοση και στράφηκε στα νέα ρεύματα την εποχή της εμφάνισης του υπερρεαλισμού στην ΕΛΛΑΔΑ, χωρίς όμως να ασπαστεί τις ιδέες του. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται φωτογραφία του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ, εξώφυλλα βιβλίων του Γάλλου υπερρεαλιστή λογοτέχνη ΑΝΤΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ (ANDRE BRETON) και ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΝΔΡΕΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ.
00:03:51:00
Η αφηγήτρια παραθέτει στοιχεία για τη γέννηση του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ το 1903 στη ΓΕΥΓΕΛΗ, τις σπουδές στο μαθηματικό που δεν ολοκλήρωσε ποτέ και τη ζωή του στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, όπου υπήρξε ιδρυτής της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, δημιούργησε το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, ασχολήθηκε με τη διοίκηση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο ποιητής τη δεκαετία του ‘80, έγινε μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και Επίτιμος Διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, παρουσιάζονται σελίδα με συνέντευξη του ποιητή, πλάνα αρχειακού υλικού και έγχρωμα πλάνα από τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, εξώφυλλα βιβλίων, δημοσίευμα εφημερίδας που αναφέρεται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ασπρόμαυρη φωτογραφία της Πλατείας ΧΑΝΘ (ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ), φωτογραφία από την ανέγερση του Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου στην οποία διακρίνονται ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ και η σύζυγος του, το κτήριο του Πνευματικού Κέντρου, ασπρόμαυρη φωτογραφία ηθοποιών και εσωτερικού θεάτρου, φωτογραφία του κτηρίου του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, πλάνο από την Ακαδημία Αθηνών, ασπρόμαυρη φωτογραφία του κτηρίου της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ με τήβεννο.
00:05:34:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, στη βιβλιοθήκη του, μιλάει για την επαφή του με την ποίηση του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ και σημειώνει ότι η θεματική του θανάτου στην οποία επέμενε ο ποιητής επηρέασε και το δικό του έργο.
00:06:01:00
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και καθηγητής του Πανεπιστημίου, ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, μπροστά από στοίβες βιβλίων, αναφέρει τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε στην ποίησή του ο Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ, το θάνατο, το χρόνο και την πίστη του στο Θεό και σημειώνει τον θαυμασμό που έτρεφε ο ποιητής στον Ρώσο συγγραφέα ΦΙΟΝΤΟΡ ΜΙΧΑΗΛΟΒΙΤΣ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ (FYODOR MIKHAILOVICH DOSTOEVSKY), ενώ παρουσιάζεται φωτογραφία του συγγραφέα και πλάνο με τον ουρανό και τον ήλιο να μεσουρανεί.
00:06:28:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ, στη βιβλιοθήκη του, περιγράφει του άξονες που κινείται στην ποίησή του ο Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ, τον έρωτα και το θάνατο. Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ αναφέρει το θάνατο της πρώτης γυναίκας του ποιητή, της ποιήτριας ΑΝΘΟΥΛΑΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ και εξηγεί ότι ο ποιητής στην ποιητική του συλλογή «ΤΑ ΡΟΔΑ ΤΗΣ ΜΥΡΤΑΛΗΣ» περιγράφει την οδύνη που βιώνει ο άνθρωπος από την απώλεια κάποιου αγαπημένου προσώπου. Παράλληλα, παρουσιάζονται φωτογραφία της ποιήτριας ΑΝΘΟΥΛΑΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ και εξώφυλλο από βιβλίο της με τίτλο «ΕΡΓΑ» και σελίδα με το ποίημά της «ΓΥΡΕ. . . », το εξώφυλλο από την ποιητική συλλογή του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΤΑ ΡΟΔΑ ΤΗΣ ΜΥΡΤΑΛΗΣ», καθώς και ασπρόμαυρες φωτογραφίες από τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
00:07:47:00
Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ, στο γραφείο της, σημειώνει ότι τα βιώματα θανάτου που είχε ο Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ πέρασαν στην ποίησή του.
00:08:09:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, στη βιβλιοθήκη του, μιλάει για τη σχέση του με τον ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ, η οποία ξεκίνησε με αφορμή το ποίημα «ΚΑΛΕΝΤΑΡΙ» που αναφέρεται στο θάνατο της πρώτης του συζύγου, ΑΝΘΟΥΛΑΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ και είχε κυρίως επιστολικό χαρακτήρα. Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ περιγράφει την ιδιαίτερη μοναχική προσωπικότητα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ. Παρουσιάζεται σελίδα με το ποίημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΚΑΛΕΝΤΑΡΙ», από την ποιητική του συλλογή «Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ».
00:09:33:00
Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ μιλάει για τη γνωριμία της με τον ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ κατά τη διάρκεια των φοιτητικών της χρόνων στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και την μελέτη του έργου του, ενώ παρουσιάζονται φωτογραφίες της φιλολόγου με τον ποιητή και με τη σύζυγό του, καθώς και το εξώφυλλο του βιβλίου της «ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ – ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ (1918 – 1988)». Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ, στο γραφείο της, συμφωνεί με το χαρακτηρισμό που έχουν δώσει στον ποιητή, ως Γενάρχη της σχολής της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, αλλά σημειώνει ότι διαφέρει κατά πολύ από τους ομοτέχνους συμπατριώτες του. Η φιλόλογος αναλύει τους στοχασμούς του ποιητή σχετικά με το θάνατο και μιλάει για τον αντιθετικό άξονα που στηρίζει την ποίησή του. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται φωτογραφίες της ποιήτριας ΖΩΗΣ ΚΑΡΕΛΛΗ, του ποιητή και ζωγράφου ΝΙΚΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ ΠΕΝΤΖΙΚΗ, του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ και πλάνα από το εσωτερικό ναού με το φακό να εστιάζει σε αγιογραφίες.
00:10:52:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ περιγράφει τα μοτίβα που χρησιμοποιεί Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ στην ποίησή του, τα οποία προέρχονται από την Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση, ενώ προβάλλονται πλάνα από το ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ.
00:11:14:00
Η αφηγήτρια κάνει λόγο για τις πρώτες δημοσιεύσεις του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ σε λογοτεχνικά περιοδικά, όπως ο «ΝΟΥΜΑΣ» και η «ΣΦΑΙΡΑ» με το ψευδώνυμο ΠΕΤΡΟΣ ΒΑΚΧΟΣ και στα «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» με το όνομά του. Η αφηγήτρια μιλάει για την πρώτη επίσημη εμφάνιση του ποιητή που έγινε το ΜΑΡΤΙΟ του 1828 από τη «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» και συνοδευόταν από σημείωμα του ποιητή ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ. Παράλληλα, παρουσιάζονται πρωτοσέλιδο του λογοτεχνικού περιοδικού «Ο ΝΟΥΜΑΣ», ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή, σελίδα με τα περιεχόμενα του φιλολογικού περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ», καθώς και το εξώφυλλο του σε τεύχος αφιερωμένο στον Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ.
00:12:07:00
Η αφηγήτρια αναφέρει τις ποιητικές συλλογές που εξέδωσε ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ, τα « ΡΟΔΑ ΤΗΣ ΜΥΡΤΑΛΗΣ» το 1931, «ΠΡΟΣΦΟΡΑ» το 1938, «Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ» το 1948, «ΤΟ ΔΑΠΕΔΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ» το 1951, «Η ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ» το 1959, «ΕΠΙΘΑΝΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΑΤΙΡΕΣ» το 1966, την τραγωδία «ΕΣΘΗΡ» το 1934, η οποία περιλήφθηκε στη συλλογή «ΤΑ ΠΟΙΗΤΙΚΑ» του 1970, «ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΤΙΡΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ» το 1975, «ΤΑ ΕΠΙΓΕΝΟΜΕΝΑ» το 1977 και τέλος τους πέντε αυτοβιογραφικούς τόμους με τίτλο «ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ». Παράλληλα, προβάλλονται διαδοχικά τα εξώφυλλα των παραπάνω συλλογών και πλάνα αρχειακού υλικού από παρέλαση της ΕΟΝ (Εθνική Οργάνωση Νεολαίας), από τον Ελληνικό Εμφύλιο Πόλεμο, από τον Λευκό Πύργο στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, από περιοδεία του Πρωθυπουργού ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, εκδήλωση στην οποία παρευρίσκεται ο Πρωθυπουργός ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ, δημόσια εμφάνιση του Δικτάτορα ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με τη συνοδεία του επιτελείου του, από ομιλία του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ και από την έξοδο του από αεροπλάνο.
00:13:38:00
Ο ποιητής Γ. Φ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ μιλάει για την σπουδαία προσωπικότητα του παππού του, ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ, ο οποίος υπήρξε το πρώτο θύμα του Μακεδονικού Αγώνα. Παράλληλα, παρουσιάζονται πλάνα αρχειακού υλικού από ελληνική επαρχία, απεικόνιση παρέλασης στρατιωτών, φωτογραφία Βούλγαρων στρατιωτών, σελίδα στην οποία απεικονίζεται όπλο και μαχαίρι, πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Ο ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ», ασπρόμαυρη φωτογραφία μαχητών, ομαδική φωτογραφία από το προσωπικό του Ελληνικού Προξενείου της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ το 1908, πλάνο από το παλιό Γενικό Προξενείο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, στο οποίο σήμερα στεγάζεται το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, φωτογραφία του Γενικού Πρόξενου της Ελλάδας στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ από το Μάιο του 1904 ως το καλοκαίρι του 1906, ΛΑΜΠΡΟΥ ΚΟΡΟΜΗΛΑ, καθώς και άλλες φωτογραφίες σχετικές με τον Μακεδονικό Αγώνα.
00:14:52:00
Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ ανήκει στους νεότερους εκπροσώπους της Γενιάς του ’20 και το σημαντικότερο κομμάτι της ποιητικής του παραγωγής το έδωσε μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά η ευρύτερη αναγνώριση του καθυστέρησε γιατί η φήμη του σκεπάστηκε από τους νεωτεριστές της Γενιάς του ’30 και γιατί ο ίδιος είχε επιλέξει να μένει αποτραβηγμένος στην πόλη του, τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται σελίδα από το λογοτεχνικό περιοδικό «ΤΑ ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ», πλάνα από τις εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Απελευθέρωσης στην Ακρόπολη, στα οποία διακρίνεται ο Πρωθυπουργός ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, φωτογραφία του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ στο γραφείο του, πλάνα από το σπίτι του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ τον Οκτώβριο του 1963, όπου δέχεται τα συγχαρητήρια για το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ο ποιητήςπίνει σαμπάνια με τη σύζυγό του ΜΑΡΩ ΖΑΝΝΟΥ και το συγγραφέα ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ και εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΥΠΡΟΣ» με τεύχος αφιερωμένο στον ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ.
00:15:35:00
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και καθηγητής του Πανεπιστημίου, ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, μπροστά από στοίβες βιβλίων, χαρακτηρίζει τον Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ ως υπαρξιακό, εσωστρεφή και αυτοέγκλειστο ποιητή και απαγγέλλει το απόσπασμα από σχόλιο του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ στα «ΤΕΙΧΗ» του ποιητή Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ «ΌΜΩΣ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΜΥΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ ΕΜΕΝΑ, ΜΕ ΠΕΡΙΣΚΕΨΗ ΜΕ ΦΡΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΣΟΦΙΑ, ΥΨΩΣΑ ΜΟΝΟΣ ΓΥΡΩ ΜΟΥ ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΟΥΤΑ. . . », ενώ προβάλλονται πλάνα από τα Τείχη στην Άνω Πόλη της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
00:16:10:00
Η αφηγήτρια απαγγέλλει το απόσπασμα από το σχόλιο του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ στο ποίημα του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ «ΤΑ ΤΕΙΧΗ», «ΌΜΩΣ ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ ΕΜΕΝΑ, ΜΕ ΠΕΡΙΣΚΕΨΗ ΜΕ ΦΡΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΣΟΦΙΑ, ΥΨΩΣΑ ΜΟΝΟΣ ΓΥΡΩ ΜΟΥ ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΟΥΤΑ, ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΞΩ ΟΤΑΝ ΜΕΣΑ ΤΟΣΑ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ, ενώ παρουσιάζεται χειρόγραφο με το ποίημα του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ «ΤΕΙΧΗ».
00:16:29:00
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και καθηγητής του Πανεπιστημίου, ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, μπροστά από στοίβες βιβλίων, αναφέρει ότι το σχόλιο του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ στα «ΤΕΙΧΗ» του ποιητή Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ αποτελεί την κατάλληλη εισαγωγή στην ποίηση του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ, ενώ παρουσιάζεται φωτογραφία του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ.
00:16:43:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, μπροστά από τη βιβλιοθήκη του, αποκαλύπτει την ιδιαίτερη σχέση του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ με τον ποιητή Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ και διαβάζει επιστολή του Αλεξανδρινού ποιητή προς τον Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ, γραμμένη το 1925, ενώ προβάλλονται πλάνα από το σπίτι του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ στην οδό LEPSIUS (ΛΕΠΣΙΟΥΣ), στην ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ.
00:18:12:00
Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ, στο γραφείο της, αναφέρει ότι στην ποίηση του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ διαφαίνεται η «σλεγκελικής» καταγωγής αντίληψη της ειρωνείας αλλά και η προσπάθεια του να την ανατρέψει, ενώ προβάλλονται σελίδα με το ποίημα του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ «ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ», ασπρόμαυρα πλάνα με μουσουλμάνους.
00:18:29:00
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και καθηγητής του Πανεπιστημίου, ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, μπροστά από στοίβες βιβλίων, αναφέρει ότι στη θεματική της ποίησης του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ απουσιάζει η φύση και δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο ανθρώπινο τοπίο, ενώ προβάλλονται ασπρόμαυρα πλάνα από τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
00:18:53:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ, στη βιβλιοθήκη του, διαβάζει το ποίημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ» από τη συλλογή «Η ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ» και η αφηγήτρια συνεχίζει να απαγγέλλει το ίδιο ποίημα, ενώ προβάλλονται πανοραμικά πλάνα της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
00:19:34:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ, στη βιβλιοθήκη του, μιλάει για το θάνατο της καθημερινής τριβής, της φθοράς και των καθημερινών συμβιβασμών.
00:19:45:00
Η αφηγήτρια αναφέρει ότι η ποίηση του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ αποτελεί μια συνεχή, δραματική και μάταιη αναζήτηση του ΘΕΟΥ και απαγγέλλει το απόσπασμα «ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΟ ΤΕΛΕΙΩΜΑ. . . » από ποίημα του. Η αφηγήτρια σχολιάζει το παραπάνω ποίημα και το συνδέει με το μυθιστόρημα «ΠΥΡΓΟΣ» του λογοτέχνη ΦΡΑΝΤΣ ΚΑΦΚΑ (FRANZ KAFKA). Ταυτόχρονα, προβάλλονται πλάνα από τα ΤΕΙΧΗ στην ΑΝΩ ΠΟΛΗ της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ενώ ο φακός εστιάζει στα σύννεφα και παρουσιάζονται φωτογραφίες του λογοτέχνη ΦΡΑΝΤΣ ΚΑΦΚΑ (FRANZ KAFKA)
00:21:29:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, μπροστά από τη βιβλιοθήκη του, χαρακτηρίζει τον ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ βαθύτατα υπαρξιακό και αναφέρει ότι ο ποιητής προσπάθησε να ανακαλύψει τον Θεό μέσα από το θάνατο. Αυτό όμως υπήρξε ατελέσφορο στοχαστικά αλλά όχι και ποιητικά. Επίσης ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και καθηγητής του Πανεπιστημίου, ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, υποστηρίζει ότι ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ δεν κατάφερε να ανακαλύψει τον Θεό μέσα από την ποίησή του, γιατί η πίστη δεν έρχεται ολόκληρη σε όσους θέλουν να επαληθεύουν. Παράλληλα προβάλλονται πλάνα από νεκροταφείο.
00:22:30:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ αναφέρει ότι για τον ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ αντίδοτο στον θάνατο είναι ο έρωτας και αυτό φαίνεται στα Αναστάσιμα ποιήματά του που μιλάνε για τη δεύτερη σύζυγό του ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ. Ταυτόχρονα, προβάλλονται πλάνα από τη Μονή Αχειροποίητος στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
00:22:50:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, μπροστά από τη βιβλιοθήκη του, συγκρίνει τον τρόπο που οι νεότεροι ποιητές αντιμετωπίζουν το θάνατο με τον τρόπο που τον αντιμετωπίζει και τον βιώνει ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ μέσα από την ποίησή του, ενώ προβάλλονται πλάνα από νεκροταφείο.
00:23:10:00
Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ, στο γραφείο της, χαρακτηρίζει την ποίηση του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ βιωματική και αναφέρεται στην συλλογή του «ΠΡΟΣΦΟΡΑ» που είναι εμπνευσμένη από το θάνατο της πρώτης του συζύγου και τη συλλογή «ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ» που δημιουργήθηκε από τον έρωτα του για τη δεύτερη σύζυγό του, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ, ενώ προβάλλονται πλάνα με το εξωτερικό σπιτιού και το φακό να εστιάζει στον ήλιο.
00:23:39:00
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και καθηγητής του Πανεπιστημίου, ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, αναλύει το αδιέξοδο που βρίσκεται ο ποιητής Κ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ, ενώ προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από την εποχή του Μεσοπολέμου.
00:23:51:00
Η αφηγήτρια απαγγέλει απόσπασμα από ποίημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΕΝ ΑΡΧΗ Η ΕΝΔΟΜΥΧΟΣ ΠΡΟΘΕΣΗ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΜΟΝΟΣ. . . », ενώ προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από την εποχή του Μεσοπολέμου.
00:24:17:00
Ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ, στο γραφείο του, χαρακτηρίζει τον εαυτό του μοναχικό και ατομιστή και τονίζει ότι πάντα ήθελε να ξεχωρίζει από τον όχλο. Παράλληλα προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από συγκέντρωση στο Λευκό Πύργο.
00:24:53:00
Η αφηγήτρια απαγγέλλει απόσπασμα από το ποίημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «Ο ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ» από την ποιητική του συλλογή «Η ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ», ενώ προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από συγκέντρωση στο λιμάνι της, καθώς στο φόντο παρουσιάζεται φωτογραφία του ποιητή.
00:25:12:00
Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ, στο γραφείο της, αναφέρει ότι ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ θεωρεί την καλλιτεχνική συνείδηση ως την ύψιστη πραγματικότητα και τον μόνο τρόπο για να ξεπεράσεις το θάνατο και σημειώνει ότι έχει επηρεαστεί από τους Γερμανούς Ρομαντικούς, ενώ παρουσιάζεται φωτογραφία από εκκλησία και νεκροταφείο σε ευρωπαϊκή πόλη.
00:25:39:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ θέτει το ερώτημα σε τι διαφέρει η ποίηση του Θεσσαλονικιού ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ από την ποίηση των ομοτέχνων του στην ΑΘΗΝΑ, του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ, του ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και του ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ και αν επηρέασε την ποίηση του η βυζαντινή παράδοση και το πνευματικό κλίμα της πόλης του. Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ σημειώνει ότι στην ποίηση του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ υπάρχει ο πόνος σε αντίθεση με τους ποιητές της Γενιάς του ’30 που στην ποίησή τους κυριαρχεί η αισιοδοξία, ο ήλιος και τα νησιά του Αιγαίου. Παράλληλα, παρουσιάζονται φωτογραφία από δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» στις 14 ΜΑΡΤΙΟΥ του 1963, η οποία απεικονίζει τους συγγραφείς και ποιητές της γενιάς του ’30, καθισμένοι από αριστερά είναι: ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ, Κ. Θ. ΔΗΜΑΡΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗΣ, ΚΟΣΜΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ και ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ, όρθιοι από αριστερά είναι: ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΣΑΛΗΣ, ΗΛΙΑΣ ΒΕΝΕΖΗΣ, ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗΣ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΞΕΦΛΟΥΔΑΣ και ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ, πλάνο από τον Ιερό Ναό της ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και από το εσωτερικό του ναού, ενώ ακούγεται Θεία Λειτουργία.
00:26:39:00
Η αφηγήτρια χαρακτηρίζει τον ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ ιδιότυπο και σημειώνει ότι δέχτηκε ελάχιστες επιδράσεις από άλλους ποιητές. Αναφέρει τους ποιητές από τους οποίους φαίνεται να έχει επηρεαστεί αχνά ο Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ, όπως ο ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ, ο Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ, ο ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, ο ΚΑΡΟΛΟΣ ΜΠΟΝΤΛΕΡ (CHARLES BAUDELAIRE), ο ΤΟΜΑΣ ΣΤΕΡΝΣ ΕΛΙΟΤ (THOMAS STEARNS ELIOT), ενώ παρουσιάζονται φωτογραφία του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ, εξώφυλλο του βιβλίου του Κ. Θ. ΔΗΜΑΡΑ «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ» και φωτογραφίες όλων των παραπάνω ποιητών. Η αφηγήτρια περιγράφει τους κοινούς τόπους που είχε ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ με τον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, ενώ παρουσιάζονται εξώφυλλο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» από τεύχος αφιερωμένο στην ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ, σελίδα με το ποίημα του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ «ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΙ. . . » και με το ποίημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΤΡΙΤΟ».
00:27:51:00
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και καθηγητής του Πανεπιστημίου, ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, στη βιβλιοθήκη του, χαρακτηρίζει τον Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ «ιδιότυπο» ποιητή μαζί με τον ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΛΒΟ, τον Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ και τον ΤΑΚΗ ΠΑΠΑΤΣΩΝΗ και σημειώνει ότι από την ποιητική του συλλογή «Η ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ» και πέρα κατέληξε μονάχα προσωπικός. Παράλληλα, παρουσιάζονται σελίδα με το ποίημα του Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗ «ΒΑΚΧΙΚΟΝ» από τα Αποκηρυγμένα του και εξώφυλλο των «ΩΔΩΝ» του ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΛΒΟΥ.
00:28:20:00
Η αφηγήτρια διαβάζει το απόσπασμα «ΠΕΡΠΑΤΩ ΜΕΡΑ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΘΕΤΟΣ ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ ΣΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ. . . » από ποίημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ, ενώ παρουσιάζεται έργο τέχνης που απεικονίζει δυο άλογα στο δάσος.
00:28:51:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, μπροστά από τη βιβλιοθήκη του, μιλάει για την περίοδο του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ κατά την οποία με την ειρωνεία και την κριτική διάθεση που τον διέκρινε σχολίαζε στην ποίησή του τα μεγάλα γεγονότα της εποχής του.
00:29:06:00
Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ αναφέρει ότι ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ μέσα από την ποιητική του συλλογή «ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΤΙΡΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ», επηρεασμένος από την ποίηση του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ, σχολιάζει την πολιτική κατάσταση της εποχής του. Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται σελίδα από το λογοτεχνικό περιοδικό «Ο ΝΟΥΜΑΣ» και το εξώφυλλο του βιβλίου του ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ «ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ, ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ».
00:29:20:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ αναφέρει ότι ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ ασχολήθηκε στην ποίησή του και με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής του, όπως ο Εμφύλιος Πόλεμος και η τραγωδία στην ΚΥΠΡΟ, αλλά αυτά τα ποιήματα δεν είχαν τη δραματικότητα των ποιημάτων του με θέμα το θάνατο και τον έρωτα. Παράλληλα, παρουσιάζονται το εξώφυλλο του βιβλίου του ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ «ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ, ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ», πλάνα αρχειακού υλικού από τον Εμφύλιο Πόλεμο.
00:29:53:00
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και καθηγητής του Πανεπιστημίου, ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ μιλάει για τα πεζά έργα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ και αναφέρει ότι ο ποιητής θεωρούσε σημαντικότερο το ποιητικό του έργο και όχι τα πεζογραφήματά του, αν και ήταν μεγαλύτερα σε έκταση. Παράλληλα, παρουσιάζονται πλάνα αρχειακού υλικού από τον Εμφύλιο, εξώφυλλο του πεζογραφήματος του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ» και πλάνο με άγαλμα στο ΛΟΝΔΙΝΟ.
00:30:28:00
Ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ μιλάει για την επίσκεψή του στο ΛΟΝΔΙΝΟ για να γνωρίσει από κοντά το σύστημα λειτουργίας των Βρετανικών Βιβλιοθηκών, καθώς και για το κάλεσμα του μαζί με άλλους τρεις βιβλιοθηκάριους από την Αμερικανική κυβέρνηση για να μελετήσουν τη λειτουργία των αμερικάνικων βιβλιοθηκών. Ο ποιητής εκφράζει την οργή του γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν αξιοποίησε τη γνώση αυτών των ανθρώπων για να οργανωθούν οι ελληνικές βιβλιοθήκες. Παράλληλα, παρουσιάζονται πλάνα από το κτήριο της Δημόσιας Βιβλιοθήκης (PUBLIC LIBRARY) στο ΛΟΝΔΙΝΟ καθώς και από τη Βρετανική Βιβλιοθήκη του ΛΟΝΔΙΝΟΥ (THE BRITISH LIBRARY), πλάνα από δρόμους στις ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ της ΑΜΕΡΙΚΗΣ (ΗΠΑ), από το κτήριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και πλάνα αρχειακού υλικού με τον ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ στη βιβλιοθήκη του.
00:32:17:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, μπροστά από τη βιβλιοθήκη του, μιλάει για το ταξίδι του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ στις ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ της ΑΜΕΡΙΚΗΣ (ΗΠΑ) για να επιμορφωθεί σχετικά με το σύστημα λειτουργίας των βιβλιοθηκών.
00:32:35:00
Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ μιλάει για το πάθος του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ για τις βιβλιοθήκες και για τα ταξίδια του σε ΕΥΡΩΠΗ και ΑΜΕΡΙΚΗ με σκοπό να μελετήσει τη λειτουργία των βιβλιοθηκών εκεί και σημειώνει ότι παρ’ όλες τις δυσκολίες κατάφερε να ενδυναμώσει το θεσμό στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται φωτογραφία του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ με τη σύζυγό του ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ και πλάνο από την είσοδο της Βρετανικής Βιβλιοθήκης (THE BRITISH LIBRARY) στο ΛΟΝΔΙΝΟ.
00:32:56:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, μπροστά από τη βιβλιοθήκη του, μιλάει για την αξία του πεντάτομου πεζογραφήματος του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ» και τονίζει ότι μέσα από αυτούς τους τόμους ο ποιητής περιγράφει με γλαφυρό τρόπο την ιστορία της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ενώ παρουσιάζεται το εξώφυλλο από το πεζογράφημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ» καθώς και πλάνα αρχειακού υλικού από την πόλη της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
00:33:35:00
Η αφηγήτρια διαβάζει απόσπασμα από το πεζογράφημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ», στο οποίο περιγράφει την μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ στις 5 Αυγούστου 1917 και διήρκησε τρεις μέρες, ενώ προβάλλονται σχετικά πλάνα αρχειακού υλικού.
00:35:54:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ χαρακτηρίζει τις «ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ» του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ μεγάλο αυτοβιογραφικό πεζογράφημα και τονίζει ότι μέσα από την περιγραφή της ζωής του ποιητή ξετυλίγεται και η ιστορία της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από την εισβολή του Γερμανικού Στρατού στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ στις 9 Απριλίου 1941.
00:36:40:00
Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ χαρακτηρίζει το πεζογράφημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ» σημαντικό γιατί μέσα από την προσωπική περιπέτεια του ποιητή ξεδιπλώνεται όλη η ιστορία της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από τις εκδηλώσεις για την Απελευθέρωση της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ από τους Γερμανούς τον Οκτώβρη του 1944.
00:37:04:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ αναλύει το ύφος και τα λογοτεχνικά μέσα που χρησιμοποίησε ο Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ για να δημιουργήσει το πεζογράφημα «ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ» και αναφέρει λογοτέχνες που επηρεάστηκαν από αυτόν, όπως ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ και ο ΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από τις εκδηλώσεις για την Απελευθέρωση της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ από τους Γερμανούς τον Οκτώβρη του 1944.
00:37:59:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, μπροστά από τη βιβλιοθήκη του, αναφέρει ότι το πεζογράφημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ» είναι κείμενο λογοτεχνικό, με γλώσσα ρέουσα και με κριτική, αλλά αντικειμενική διάθεση από την πλευρά του συγγραφέα. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα αρχειακού υλικού από επίσκεψη του Στρατάρχη ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
00:38:32:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ μιλάει για τη συμβολή του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ στην πνευματική ζωή της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, τόσο με την ίδρυση του Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου και της Δημοτικής Βιβλιοθήκης όσο και με την παρότρυνσή του σε νέους λογοτέχνες να δημιουργήσουν. Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ, μπροστά από βιβλιοθήκη, περιγράφει περιστατικό με τον Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ και αντιδήμαρχο της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ που πίκρανε τον ποιητή. Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται πλάνο από τι Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, φωτογραφία στην οποία ο δήμαρχος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΥΒΕΛΑΣ βραβεύει το ζεύγος ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ για τη δωρεά και την κατασκευή του ΒΑΦΟΠΟΥΛΕΙΟΥ και την απόφασή τους να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή της Κεντρικής Δημοτικής Βιβλιοθήκης και φωτογραφία του ζεύγους κατά τη διάρκεια συνεδρίου.
00:39:29:00
Ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ απαγγέλλει το απόσπασμα «ΑΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΤΟ ΣΩΜΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ. . . » από ποίημά του, ενώ προβάλλονται πανοραμικά πλάνα από τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, από τα Τείχη της ΑΝΩ ΠΟΛΗΣ και από το Λευκό Πύργο.
00:41:02:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ, μπροστά από βιβλιοθήκη, μιλάει για την προσωπική του σχέση με τον ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ.
00:41:40:00
Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ αναφέρει ότι υπήρχε αντιστοιχία ανάμεσα στη ζωή και στο έργο του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ. Παράλληλα, παρουσιάζεται σελίδα από το λογοτεχνικό περιοδικό «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ».
00:41:56:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, μπροστά από τη βιβλιοθήκη του, χαρακτηρίζει τον ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ «κλειστό σύμπαν και δυσπρόσιτο άνθρωπο».
00:42:10:00
Η αφηγήτρια χαρακτηρίζει το έργο του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ ως προς τη μορφή και την ουσία του «κόσμο κλειστό», αλλά σημειώνει ότι τα ποιήματά του είναι τελειωμένα ως σχήματα. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται σελίδα από το λογοτεχνικό περιοδικό «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» με άρθρο αφιερωμένο στον ποιητή, εξώφυλλο βιβλίου με τίτλο «ΣΠΟΥΔΗ ΣΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗ Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ» και εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «Ο ΜΙΚΑΔΟ, ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΚΑΙ Ο 3001ος ΠΟΙΗΤΗΣ».
00:42:31:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ μετατρέπει τις σκέψεις του σε ποίηση, ενώ παρουσιάζεται το εξώφυλλο του βιβλίου του ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΡΒΕΡΗ «ΠΟΙΗΤΙΚΕΣ (Σ)ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ».
00:42:47:00
Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ είναι συνθετικός στην ποίησή του σε αντίθεση με τη σκέψη του που είναι αναλυτικός, ενώ παρουσιάζεται άρθρο από το λογοτεχνικό περιοδικό «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» με τίτλο «Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ».
00:42:54:00
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και καθηγητής του Πανεπιστημίου, ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρει ότι όσο περνάει ο χρόνος ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ βυθίζεται περισσότερο στον εαυτό του και τον τραβάει η γήινη έλξη. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα από τον αρχαιολογικό χώρο των ΔΕΛΦΩΝ.
00:43:09:00
Η αφηγήτρια απαγγέλλει το απόσπασμα «ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΩ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ. . . » από ποίημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ, ενώ προβάλλονται πλάνα από τον αρχαιολογικό χώρο των ΔΕΛΦΩΝ.
00:43:21:00
Ο ποιητής, κριτικός λογοτεχνίας και καθηγητής του Πανεπιστημίου, ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ υποστηρίζει ότι ο χρόνος και η διανοητική κατάσταση του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ τον ακινητοποιούν, ενώ προβάλλεται πλάνο με φθινοπωρινό τοπίο.
00:43:31:00
Η αφηγήτρια περιγράφει τη σχέση του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ με το χρόνο και τον τρόπο που αυτή αποτυπώνεται στα ποιήματά του. Η αφηγήτρια απαγγέλλει απόσπασμα από το ποίημα του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ «ΤΟ ΣΥΝΟΡΟ» από την ποιητική του συλλογή «Η ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ». Ταυτόχρονα, προβάλλονται πλάνα με φθινοπωρινό τοπίο.
00:44:13:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, στη βιβλιοθήκη του, χαρακτηρίζει τον ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟ μοναχικό φάρο και υποστηρίζει ότι έχει επηρεάσει άλλους ποιητές αλλά είναι αρκετά δύσκολο να διαφανεί μέσα από το έργο τους.
00:44:41:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ μιλάει για τη σχέση του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ με τους κριτικούς της λογοτεχνίας ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗ και ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ και τη διαμάχη του με τον συγγραφέα Ι. Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟ, τον οποίο ο ποιητής χαρακτήρισε συκοφάντη. Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ μιλάει για τη φιλία του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ με τον Ι. Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟ και την προσπάθεια του πρώτου να αποκαταστήσει την αλήθεια σε αυτή τη διαμάχη. Παράλληλα, παρουσιάζονται φωτογραφία με τον ΓΙΩΡΓΟ ΣΕΦΕΡΗ και τη σύζυγο του και τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗ, φωτογραφία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ στη βιβλιοθήκη του να διαβάζει τα συγχαρητήρια τηλεγραφήματα μετά την είδηση της βράβευσής του με το Νόμπελ Λογοτεχνίας, σελίδα με φωτογραφία του κριτικού λογοτεχνίας ΑΝΤΡΕΑ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ, του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗ και του Ι. Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, άρθρο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ με τον τίτλο «Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ» από το λογοτεχνικό περιοδικό της «ΝΕΑΣ ΕΣΤΙΑΣ», φωτογραφία από την κηδεία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ το 1971 και του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ να παρατηρεί ανάγλυφο, σελίδα από το λογοτεχνικό περιοδικό «ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ» με τίτλο «ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ Κ. ΚΑΤΣΙΜΠΑΛΗ»,
00:46:30:00
Η φιλόλογος ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ χαρακτηρίζει τον Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ πολύ σημαντικό ποιητή και τονίζει ότι απουσιάζει μια συστηματική μελέτη για το έργο του.
00:46:47:00
Ο λογοτέχνης, κριτικός, ιατρός καρδιολόγος, ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ υποστηρίζει ότι ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ είναι ισάξιος των ποιητών ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ, ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ και ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟ, αλλά ο ίδιος δε θέλησε να προβάλει το έργο του και παρέμεινε στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ απομονωμένος.
00:47:20:00
Η αφηγήτρια μιλάει για τις αναζητήσεις του ποιητή Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ, την αποτυχημένη προσπάθεια του να φτάσει στον Θεό και την επιστροφή του στον άνθρωπο. Η αφηγήτρια τονίζει ότι εξαιτίας αυτών στο έργο του Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΥ υπάρχει σαρκαστική διάθεση και η ποίησή του έχει δραματικό βάρος. Παράλληλα, προβάλλονται πλάνα με τοπίο και τον ήλιο να μεσουρανεί.
00:48:09:00
Ο ποιητής Γ. Θ. ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ διαβάζει το απόσπασμα «ΜΟΝΟ ΣΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΤΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΑΜΕΙΛΙΚΤΟ, ΑΔΥΣΩΠΗΤΟ ΚΙ ΑΔΟΞΟ ΤΕΛΟΣ. . . » από το τελευταίο του ποίημα.
00:48:36:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
Γ. Θ. Βαφόπουλος, βιογραφία, ποίηση, ποιητές, Γενιά του ’30, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο
Αναφορές
Γ. Θ ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ, ποιητής
«ΤΑ ΡΟΔΑ ΤΗΣ ΜΥΡΤΑΛΗΣ», ποιητική συλλογή
«Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ», ποιητική συλλογή
«Η ΜΕΓΑΛΗ ΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ», ποιητική συλλογή
«ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ», πεζογράφημα
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ, κριτικός λογοτεχνίας
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΡΒΕΡΗΣ, ποιητής
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ, λογοτέχνης
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΣΦΥΡΙΔΗΣ, κριτικός
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΩΣΤΙΟΥ, φιλόλογος
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΒΑΦΟΠΟΥΛΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Επιλογή κειμένων:
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ
Φωτογραφία:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
Ηχοληψία:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Μακιγιάζ:
ΦΑΝΗ ΑΛΕΞΑΚΗ
Αφήγηση:
ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ
Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ
Μοντάζ-μιξάζ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΡΕΜΗΣ
Κείμενο:
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Τεχνική επεξεργασία – μηχανήματα:
PPV Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Α. Ε
Ήχος:
STYDIO ERA
Συνεργάσθηκαν:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΖΕΛΚΑΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΓΚΟΥΛΗΣ
Έρευνα:
ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ
Συνεργάτες εξωτερικού:
RADU GAINA
NIYAZI DALYANCI
Προμήθεια αρχειακού υλικού:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΚΙΝ/ΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΕΡΤ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ ΕΡΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ
RTR
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Ευχαριστούμε θερμά:
Την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ στο ΚΑΙΡΟ
Το ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΒΑΦΗ
Το Ε. Λ. Ι. Α
Το Ε. ΚΕ. ΒΙ
Την ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Την ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα:
Digital BETACAM
Με κάμερα SONY 1000
Το μοντάζ σε AVID
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:50:14:05
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009