ΤΟ ΤΡΟΜΠΟΝΙ
Μέρος:1
0000008448
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008448
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ
ΤΟ ΤΡΟΜΠΟΝΙ
Μέρος:1
Χρονολογία Παραγωγής
1982
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Είδος
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ / ΘΕΑΤΡΟ / ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΕΡΤ
Περίληψη
Περιγραφή Περιεχομένου
Το «ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ» παρουσιάζει το έργο του ΜΑΡΙΟΥ ΠΟΝΤΙΚΑ «ΤΟ ΤΡΟΜΠΟΝΙ», σε σκηνοθεσία ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ. Ο ήρωας του έργου, ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ (ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ), παίζει τρομπόνι στην μπάντα του δήμου, στην οποία έχουν επενδύσει αυτός και η γυναίκα του (ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΔΙΑΒΑΤΗ) το προσωπικό τους όνειρο.
Μια μπάντα, όμως, εκτός από ψυχαγωγικό έργο μπορεί να επιτελέσει και άλλους σκοπούς σε ένα απολυταρχικό καθεστώς, όπως το να σκεπάσει τις κραυγές των ανθρώπων που βασανίζονται από τα όργανα της Εξουσίας. Όποιος δε γνωρίζει ή προσποιείται ότι δε γνωρίζει θεωρεί τιμητική τη συμμετοχή του στην μπάντα και επαινεί το δήμαρχο που είχε την ιδέα να την βάλει να παιανίζει στην πλατεία της πόλης. Όταν όμως έρχεται η στιγμή που αποκαλύπτεται η αλήθεια, ο ΠΕΛΟΠΊΔΑΣ βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα συνειδησιακό πρόβλημα: θα σιωπήσει, για να προστατέψει το όνειρό του ή θα αντιδράσει και θα αρνηθεί τη συμμετοχή του στο καθεστώς.
Ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ (ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ) έρχεται στο καθιστικό του σπιτιού του, κάθεται μπροστά στο αναλόγιο με τις παρτιτούρες και παίρνει στα χέρια του το τρομπόνι του. Στο δωμάτιο μπαίνει η γυναίκα του ΕΥΤΥΧΙΑ (ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΔΙΑΒΑΤΗ) και σιδερώνει το παντελόνι της στολής του.
00:01:11:00
Τίτλοι έναρξης.
00:02:44:00
Στο καθιστικό του σπιτιού του ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ παίζει τρομπόνι καθισμένος μπροστά στο αναλόγιο με τις παρτιτούρες, ενώ η ΕΥΤΥΧΙΑ σιδερώνει πάνω στο τραπέζι. Παράλληλα, εμφάνιση τίτλου: «Σε μια επαρχιακή πόλη της Ελλάδας 1968». Το ζευγάρι συζητά μεταξύ άλλων για τη συμμετοχή του ΠΕΛΟΠΙΔΑ στην μπάντα του δήμου και για το δήμαρχο. Στη συνέχεια, ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ αναφέρεται σε ένα επεισόδιο μεταξύ αυτού και ενός συναδέλφου που τον αποκάλεσε «φασίστα». Έπειτα, της ανακοινώνει το πρόγραμμα της μπάντας και μιλούν επαινετικά για το δήμαρχο, ο οποίος μάλιστα του έχει υποσχεθεί μετάθεση στη μεγάλη μπάντα της πρωτεύουσας. Η ΕΥΤΥΧΙΑ τον συμβουλεύει να προσέχει τις συναναστροφές του και τα λόγια του και κάνουν όνειρα για τη ζωή που τους περιμένει στην πρωτεύουσα. Κατόπιν, συζητούν για το χαρακτηρισμό «φασίστας» που πολλοί αποδίδουν στον ΠΕΛΟΠΙΔΑ.
00:17:05:00
Στο καθιστικό του σπιτιού τους ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ και η ΕΥΤΥΧΙΑ συζητούν για τη συμπεριφορά των γειτόνων απέναντί τους και εκείνη αναφέρεται συγκεκριμένα σε μια γειτόνισσα που δεν τη χαιρέτησε. Ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ κάνει λόγο για το χαρακτήρα της γειτόνισσας και τη σχολιάζουν και οι δυο τους. Στη συνέχεια, η ΕΥΤΥΧΙΑ προσπαθεί να του πει για τη σύλληψη κάποιου, αλλά ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ τη διακόπτει. Η ΕΥΤΥΧΙΑ κάνει όνειρα για τη ζωή τους στην Αθήνα και εκφράζει το μόνο παράπονο που έχει από τη ζωή της.
00:21:36:00
Στο καθιστικό του σπιτιού, ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ απαγγέλλει στη γυναίκα του τους στίχους τραγουδιού που έγραψε ο ίδιος, για να κάνει εντύπωση στην εθνική εορτή και εκείνη τον καμαρώνει. Περιγράφει στη γυναίκα του πώς εμπνεύστηκε τους στίχους του τραγουδιού. Εκείνος κάνει όνειρα για τη στιγμή που θα παίξει το τραγούδι του μπροστά στον στρατηγό. Μετά αποσύρεται για φαγητό.
00:25:49:00
Ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ επιστρέφοντας στο καθιστικό αναφέρεται ξανά στο μεγάλο όνειρο της ζωής τους και η ΕΥΤΥΧΙΑ μακαρίζει την τύχη της για τον άντρα που έχει. Έπειτα, συζητούν και σχολιάζουν περιστατικό με ένα ζευγάρι από τη γειτονιά τους και για την ηθική της ανιψιάς της ΕΥΤΥΧΙΑΣ. Στη συνέχεια, ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ φοράει τη στολή του τραγουδώντας και η γυναίκα του τον καμαρώνει. Παίρνει το τρομπόνι του και φεύγει με τις ευχές της. Εκείνη απομένει μόνη στο σπίτι και κάνει δουλειές τραγουδώντας.
00:33:12:00
Σε σκοτεινό δωμάτιο ένας ΑΝΤΡΑΣ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΟΣ) κάθεται σε καρέκλα με τα χέρια δεμένα, ενώ απέναντί του έχει δύο «ανακριτές» (ΝΙΚΟ ΛΥΚΟΜΗΤΡΟ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΖΟΥΜΑΚΗ). Έξω η μπάντα παίζει μουσική. Ο ένας «ανακριτής» αφηγείται παραστατικά στον άλλο το συμβάν με τη φιλενάδα του, που την έπιασε με άλλον, ενώ κινούνται κυκλικά γύρω από τον ΑΝΤΡΑ. Έπειτα, αρχίζουν να μιλούν για άσχετα πράγματα πάνω από τον δεμένο ΑΝΤΡΑ και στη συνέχεια κάθονται πίσω από αυτόν. Όσο μιλούν, αλλάζουν συνεχώς τον τόνο της φωνής τους. Ο ΑΝΤΡΑΣ που είναι δεμένος κάποιες φορές βγάζει κραυγές. Οι «ΑΝΑΚΡΙΤΕΣ» μυρίζουν τις κάλτσες τους και έπειτα αφαιρούν τα παπούτσια του ΑΝΤΡΑ και αρχίζουν να γαργαλάνε τις πατούσες του. Εκείνος ξεσπάει σε φωναχτά γέλια.
00:49:08:00
Στο σκοτεινό δωμάτιο απομένουν ο δεμένος στην καρέκλα ΑΝΤΡΑΣ με τον έναν «ΑΝΑΚΡΙΤΗ». Έξω η μπάντα παιανίζει αδιάκοπα. Ο ΑΝΤΡΑΣ παραμένει σιωπηλός στις παραινέσεις του «ΑΝΑΚΡΙΤΗ» να μιλήσει, προκαλώντας την οργή του. Επιστρέφει ο άλλος «ΑΝΑΚΡΙΤΗΣ» μαζί με ΝΟΣΟΚΟΜΟ (ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΠΟΤΙΝΗ) που κρατάει ένα δίσκο. Ο δεμένος ΑΝΤΡΑΣ κοιτάζει επίμονα τον ΝΟΣΟΚΟΜΟ. Ο ΝΟΣΟΚΟΜΟΣ δίνει οδηγίες στους δυο ΑΝΑΚΡΙΤΕΣ για όσα χρειάζεται. Ο ΑΝΤΡΑΣ ουρλιάζει. Όταν οι ανακριτές ετοιμάζονται να τον λύσουν ο ΑΝΤΡΑΣ αρχίζει και παραληρεί. Τον λύνουν, για να τον ξαπλώσουν πάνω στο τραπέζι, εκείνος τους ξεφεύγει και ουρλιάζει έξω από το παράθυρο. Η μπάντα σταματά να παίζει, εκτός από το τρομπόνι.
01:03:19:00
Στο σπίτι του ΠΕΛΟΠΙΔΑ, η ΕΥΤΥΧΙΑ κάθεται στο τραπέζι μαζί με μια ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ (ΚΛΕΙΩ ΣΚΟΥΛΟΥΔΗ), η οποία της διαβάζει το φλιτζάνι του καφέ. Μεταξύ άλλων της λέει ότι διακρίνει στο φλιτζάνι έναν καημό και η συζήτηση έρχεται στο παιδί που επιθυμεί να αποκτήσει η ΕΥΤΥΧΙΑ. Εκείνη κλαίει περιγράφοντας τα όνειρά της για αυτό το παιδί. Η ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ τής φανερώνει έναν τρόπο για να μείνει έγκυος.
01:12:36:00
Στο δωμάτιο όπου βρίσκονται οι δυο γυναίκες μπαίνει ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ. Η ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ καληνυχτίζει και αποχωρεί. Ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ διηγείται στην ΕΥΤΥΧΙΑ το παράξενο περιστατικό που συνέβη στην πλατεία όπου έπαιζε η μπάντα. Το συζητούν. Η ΕΥΤΥΧΙΑ προσπαθεί να τον καθησυχάσει, ενώ ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ τελικά αντιλαμβάνεται τι συνέβη στην πλατεία και ταραγμένος της λέει ότι θα εγκαταλείψει τη μπάντα. Η ΕΥΤΥΧΙΑ ξεσπάει σε κλάματα κάνοντάς του πικρά παράπονα για τη ζωή της. Φεύγει από το δωμάτιο φωνάζοντας ενώ ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ απομένει μόνος του και σκεφτικός.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Συγγραφέας:
ΜΑΡΙΟΣ ΠΟΝΤΙΚΑΣ
Παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΔΙΑΒΑΤΗ
ΝΙΚΟΣ ΛΥΚΟΜΗΤΡΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΖΟΥΜΑΚΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΟΤΙΝΗΣ
ΚΛΕΙΩ ΣΚΟΥΛΟΥΔΗ
Μουσική σύνθεση:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΟΥΓΑΝΕΛΗΣ
Σκηνικά –κοστούμια:
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΟΠΑΝΙΤΣΑ
Διεύθυνση παραγωγής:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ
Θεατρική σκηνοθεσία:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Τηλεοπτική σκηνοθεσία:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Διεύθυνση φωτισμού:
Γ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός:
Ν. ΣΑΒΒΑΚΗΣ
Κάμερες:
Κ. ΙΝΤΖΕΣ
Π. ΠΟΥΛΟΣ
Λ. ΔΑΡΜΗΣ
Μακιγιάζ:
Γ. ΠΑΠΑΜΕΤΖΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
Μ. ΚΑΛΑΤΖΗ
Ρύθμιση εικόνας:
Ε. ΜΑΜΑΓΚΑΚΗΣ
Γ. ΝΑΣΙΑΚΟΥ
Μίξη εικόνας:
Σ. ΓΟΥΜΕΝΑΚΗΣ
Ν. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ρύθμιση ήχου:
Α. ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΥ
Σ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Μπούμαν:
Μ. ΔΑΛΕΖΙΟΣ
Μαγνητική εγγραφή:
Γ. ΣΟΥΤΖΗΣ
Π. ΣΟΥΡΗΣ
Βίντεο μοντάζ:
Σ. ΤΣΙΓΓΟΥΝΗΣ
Κ. ΚΑΤΣΑΜΠΕΚΗΣ
Τελεσίνε:
Δ. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ
Γ. ΠΑΠΑΜΩΚΟΣ
Κεντρικός έλεγχος:
Π. ΒΡΑΚΑΤΣΕΛΗΣ
Τεχνικός προϊστάμενος:
Σ. ΒΡΥΣΟΠΟΥΛOΣ
Συντονιστής σκηνής:
Π. ΤΣΙΚΝΗΣ
Μακενίστας:
Γ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗΣ
Ηλεκτρονικοί τίτλοι:
ΑΝΝΑ ΝΟΝΑ
Φωτογραφίες:
Σ. ΓΟΓΩΝΗΣ
Α. ΜΠΕΡΤΟΣ
Κατασκευή σκηνικών:
Λ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ
Α. ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Π. ΚΟΤΑΡΑΣ
Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Ζωγραφικά σκηνικών:
Γ. ΤΣΙΚΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Α. ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Γραμματεία παραγωγής:
Β. ΚΑΠΕΝΤΖΩΝΗ
Μ. ΔΟΥΖΙΝΑ
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για την τηλεοπτική μεταφορά του θεατρικού έργου του ΜΑΡΙΟΥ ΠΟΝΤΙΚΑ «ΤΟ ΤΡΟΜΠΟΝΙ», σε σκηνοθεσία ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ.
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
01:31:37:08
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
02/11/2009