Κωδικός Τεκμηρίου
0000008438
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1999
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η εκπομπή αναφέρεται στον λογοτέχνη, θεατρικό συγγραφέα και σκηνοθέτη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Στον εκπρόσωπο του ελληνικού αισθητισμού, ποιητή, πεζογράφο και θεατρικό συγγραφέα ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟ (ΑΘΗΝΑ, 1867-1911) αναφέρεται το επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ». Ο γλωσσομαθής νέος με τη χαρακτηριστική κύφωση, κατάλοιπο του παιδικού ατυχήματος που θα αναπαράγει στα γραπτά του, προσανατολισμένος σε πολλά και διαφορετικού τύπου επιστημονικά πεδία και ενδιαφέροντα, θα σπουδάσει στη ΒΙΕΝΝΗ, στο Πανεπιστήμιο της οποίας θα διατελέσει καθηγητής της ελληνικής γλώσσας. Δάσκαλος της Αυτοκράτειρας της ΑΥΣΤΡΙΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ, θα γίνει μόνιμος συνοδός της στα ταξίδια και συγγραφέας του ημερολογίου «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ». Μετά τη δολοφονία της Αυτοκράτειρας και την κυκλοφορία του βιβλίου, απογοητευμένος από την κατάκριση της αυτοκρατορικής Αυλής επιστρέφει στην ΕΛΛΑΔΑ για να αγωνιστεί για την «αναγέννηση της δραματικής ποιήσεως και της σκηνικής τέχνης», συστήνει τη «Νέα Σκηνή» (1901-1905) και θεμελιώνει την έννοια του σκηνοθέτη στην ΕΛΛΑΔΑ, προτείνοντας ρηξικέλευθο ρεπερτόριο και ακραίες σκηνοθετικές πρακτικές που θα ανταγωνιστούν το επίσης άρτι ιδρυθέν «Βασιλικόν Θέατρο». Ο εμφορούμενος ταυτόχρονα από τα ρεύματα του νατουραλισμού, της ηθογραφίας, του αισθητισμού και του συμβολισμού ιδιόρρυθμος καλλιτέχνης, στη λογοτεχνική παραγωγή θα καταξιωθεί με το μυθιστόρημα «Η ΚΕΡΕΝΙΑ ΚΟΥΚΛΑ» (1911). Η περιήγηση στο άστυ και την ύπαιθρο της ΒΙΕΝΝΗΣ και της ΚΕΡΚΥΡΑΣ, οι θυμίσεις από την πρώτη ιδιωτική πρωτοβουλία του 20ού αιώνα για σύσταση θεατρικής σκηνής, τα αποσπάσματα από τα έργα του και οι εισηγήσεις της θεατρολόγου ΡΕΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ συστήνουν τον βίο και την πολιτεία της αμφιλεγόμενης αυτής προσωπικότητας.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:00:00
Τίτλοι έναρξης.
00:01:45:00
Τίτλος επεισοδίου: «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ». Πλάνα από την ΒΙΕΝΝΗ, τόπο κατοικίας του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, από το σπίτι όπου διέμενε και από τον σχετικό οδοδείκτη (Alser Strasse), έργο τέχνης εποχής, εσωτερικός διάκοσμος οικίας, έργα τέχνης-πορτρέτο νεαρής γυναίκας και άλλο μικρού κοριτσιού. Μέσα από την πρωτοπρόσωπη αφήγηση της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΧΑΤΟΥΠΗ παρουσιάζονται πληροφορίες για την εκεί διαμονή του ίδιου και του αδελφού του από τον Μάιο του 1891, στην ενοικίαση από τους δυο τους ενός μεγάλου σπιτιού, στη φτωχή σπιτονοικοκυρά τους, που κατοικούσε στο μικρό της καμαράκι μόνη της με το τρίχρονο κοριτσάκι της, την ΓΚΡΕΤΤΙΓΚΑ. «[…] Τα καλά τα έπιπλα του δωματίου μας και το στενό γυμνό καμαράκι και η ευαίσθητη Γκρεττίγκα, που έβρισκε τόσο τρομερή τη ζωή χωρίς χαμόγελο, όλα αυτά μου φαίνονταν τότε πολύ συγκινητικά».
00:03:18:00
Έργο τέχνης με θέμα μάθημα ιατρικής. Μέσα από την πρωτοπρόσωπη αφήγηση της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΧΑΤΟΥΠΗ παρουσιάζονται πληροφορίες για τις σπουδές ιατρικής του αδελφού του, ΤΟΝΙ, στη ΒΙΕΝΝΗ (παρακολουθούμε σχετικά πλάνα από την οδό που βρισκόταν το Πανεπιστήμιο της ΒΙΕΝΝΗΣ και από τον οδοδείκτη [Universitats Strasse]). Ακολουθούν πλάνα από το αέτωμα του ίδιου Πανεπιστημίου, όπου σπούδαζε ο ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ, καθώς η αφηγήτρια αναφέρεται στις σπουδές του ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου της ΒΙΕΝΝΗΣ.
00:03:42:00
Διαδρομή με τρένο. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη μετακόμιση του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ από τη ΒΙΕΝΝΗ στο ΙΝΣΜΠΟΥΡΓΚ, πόλη στην οποία θα συνεχίσει τις μεταπτυχιακές σπουδές του, και στην εκεί εκπόνηση της διατριβής του σχετικά με το δίκαιο επί Φραγκοκρατίας («ΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΕΝ ΤΩ ΦΡΑΓΚΙΚΩ ΔΙΚΑΙΩ»). Μέσα από την πρωτοπρόσωπη αφήγηση της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΧΑΤΟΥΠΗ παρουσιάζονται πληροφορίες για τα παραπάνω. Βυζαντινή φορητή εικόνα.
00:03:55:00
Πλάνα από την πρόσοψη του Πανεπιστημίου της ΒΙΕΝΝΗΣ. Μέσα από την πρωτοπρόσωπη αφήγηση της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΧΑΤΟΥΠΗ παρουσιάζονται πληροφορίες για σχετικά με την επιστροφή του στη ΒΙΕΝΝΗ για τη συνέχεια των σπουδών του, για το σπίτι του στη ΒΙΕΝΝΗ, που μοιραζόταν με τον αδελφό του. Πλάνα από την Staatsoper (Εθνική Όπερα) της ΒΙΕΝΝΗΣ, από στέγες κτιρίων και από μπαλκόνια αστικών σπιτιών, καθώς αναφέρεται στη βουή του δρόμου που ερχόταν από τις στέγες των σπιτιών και από τις ευωδίες από τα άνθη που ερχόταν από τα βιεννέζικα μπαλκόνια.
00:04:59:00
Η φιλόλογος και θεατρολόγος ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ αναφέρεται στα βιογραφικά στοιχεία του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ-γεννήθηκε στην ΑΘΗΝΑ το 1867 και μεγάλωσε στη ΒΙΕΝΝΗ. Παρακολουθούμε πλάνα από τη ΒΙΕΝΝΗ. Η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ και η αφηγήτρια μιλούν για τους γονείς του ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ: ήταν γιος του καθηγητή της Χημείας του Πανεπιστημίου Αθηνών ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ και της ΑΘΗΝΑΣ ΛΙΝΤΕΜΑΓΙΕΡ, κόρης του Βαυαρού γιατρού του ΟΘΩΝΑ (παρεμβάλλεται πορτρέτο του ΟΘΩΝΑ).
00:05:29:00
Φωτογραφία του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην κύφωση που παρουσίασε ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ από την παιδική του ηλικία, καθώς έπεσε από τα χέρια της παραμάνας του και χτύπησε στη σπονδυλική του στήλη. Παρεμβάλλονται χαλκογραφίες με παραμάνες, που κρατούν μωρά παιδιά στην αγκαλιά.
00:05:37:00
Η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ αναφέρεται στο ατύχημα της παιδικής ηλικίας του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, το οποίο, κατά τα λεγόμενά της, εκτός του ότι του προκάλεσε από σωματικό πρόβλημα, επηρέασε και τη διαμόρφωση της ψυχολογίας του.
00:05:46:00
Φωτογραφία του ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ, καθώς η αφηγήτρια αναφέρεται στον τρόπο που αντιλαμβανόταν ο ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ τα εξωτερικά στοιχεία της φυσιογνωμίας του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ και στην αναρώτησή του σχετικά με το αν ήταν άσχημος ή όχι, υπερασπιζόμενος ότι δεν ήταν.
00:05:52:00
Πορτρέτα-φωτογραφίες και σκίτσο του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Η αφηγήτρια ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΑΤΟΥΠΗ κάνει ανάγνωση της εξωτερικής περιγραφής του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ από τον ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟ. Μιλάει για τα μάτια του, το χαμόγελό του, τη φωνή του, το «παιδικό» του κεφάλι.
00:06:43:00
Πλάνα από τον περίβολο των Προπυλαίων του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ αναφέρεται στη γλωσσομάθεια του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ (σε ηλικία 17 ετών γνώριζε ήδη τρεις γλώσσες [γαλλικά, ιταλικά και γερμανικά]) και στην εγγραφή του στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, μετά από προτροπή των γονιών του, την οποία όμως γρήγορα εγκατέλειψε για να συνεχίσει τις σπουδές του στη ΒΙΕΝΝΗ.
00:06:56:00
Πλάνα από την πρόσοψη του Πανεπιστημίου της ΒΙΕΝΝΗΣ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στις εκεί σπουδές του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, όπου θα παραμείνει επί δεκαετία. Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ θα προσανατολιστεί σε διαφορετικού τύπου επιστημονικά πεδία και ενδιαφέροντα-βυζαντινή ιστορία και γενεαλογία, βυζαντινό και ρωμαϊκό δίκαιο, παλαιογραφία-και αργότερα διορίζεται Καθηγητής της ελληνικής γλώσσας στο Πανεπιστήμιο της ΒΙΕΝΝΗΣ και στο Ινστιτούτο Ανατολικών Γλωσσών.
00:07:42:00
Πλάνα από κτίρια της ΒΙΕΝΝΗΣ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο ευρωπαϊκό προφίλ που διαμόρφωσε ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ στη ΒΙΕΝΝΗ και στην αξιοποίηση του εκεί πολιτιστικού περίγυρού του. Παρακολουθεί από κοντά τη ζωή στον χώρο των εικαστικών και μουσικών τεχνών.
00:08:06:00
Πλάνα από την πρόσοψη του Burgtheater (Αυτοκρατορικό Θέατρο) στη ΒΙΕΝΝΗ και εσωτερικό κτηρίου της και ζωγραφικό έργο τέχνης με αυλικούς της ΒΙΕΝΝΗΣ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη θεατρική και λογοτεχνική ζωή που αρχίζει να παρακολουθεί ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ και στα ρεύματα από τα οποία άρχισε να επηρεάζεται (συμβολισμό, νεορομαντισμό και αισθητισμού).
00:08:36:00
Φύλλα του λογοτεχνικού περιοδικού «ΒΙΕΝΝΕΖΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ» («WIENER RUNDSCHAU»). Η αφηγήτρια κάνει λόγο για τις λογοτεχνικές αναζητήσεις του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ και για τους κύκλους με τους οποίους συναναστράφηκε και οι οποίοι τον έστρεψαν στη συνεργασία του με το λογοτεχνικό περιοδικό, όπου και πρωτοεμφανίζεται, φιλοξενώντας τα πρώτα του ποιήματα.
00:08:59:00
Φωτογραφίες των συγγραφέων που συνεργάστηκαν με το λογοτεχνικό περιοδικό «ΒΙΕΝΝΕΖΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ» («WIENER RUNDSCHAU»), του ΕΡΡΙΚΟΥ ΙΨΕΝ, ΜΩΡΙΣ ΜΕΤΕΡΛΙΝΚ, του ΟΣΚΑΡ ΓΟΥΑΪΛΝΤ, του ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΟΦ. Αναφέρονται ακόμα ο ΤΟΛΣΤΟΪ, ο ΝΤ’ ΑΝΝΟΥΤΣΙΟ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στον επηρεασμό του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ από τους συγγραφείς αυτούς.
00:09:09:00
Πλάνα από το Burgtheater (Αυτοκρατορικό Θέατρο) της ΒΙΕΝΝΗΣ. Η αφηγήτρια συνεχίζει την αναφορά της στον επηρεασμό της από τους συγγραφείς που συνεργάστηκαν με το λογοτεχνικό περιοδικό «ΒΙΕΝΝΕΖΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ» («WIENER RUNDSCHAU»), τόσο στη λογοτεχνική όσο και στη θεατρική του παραγωγή. Η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ στη συνέχεια αναφέρεται στην πρώτη ποιητική συλλογή που δημοσίευσε ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ στα γερμανικά «ΟΡΦΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ» («ORPHISCHE LIEDER», 1898).
00:09:29:00
Έργο τέχνης-προσωπογραφία γηραιάς γυναίκας και άλλο με παιδιά. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην πρώτη λογοτεχνική απόπειρα του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, με τη συγγραφή του ονειροδράματος «Η ΣΤΑΧΤΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ» (“DIE GRAUE FRAU”, 1898), το οποίο δημοσιεύει στα γερμανικά, ένα έργο που περιλαμβάνει αυτοβιογραφικά στοιχεία, καθώς η Σταχτιά Γυναίκα ήταν η παραμάνα της παιδικής του ηλικίας, που συνδέθηκε με το ατύχημα που του στοίχισε την κύφωσή του.
00:09:51:00
Το εξώφυλλο της έκδοσης του έργου του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ. ΦΥΛΛΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ» (εκδόσεις «ΝΕΦΕΛΗ»). Η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ μιλά για το περιεχόμενο του βιβλίου, με θέμα τις αναμνήσεις από τη συναναστροφή του με την Αυτοκράτειρα ΕΛΙΣΑΒΕΤ (ΣΙΣΣΥ) της ΑΥΣΤΡΙΑΣ.
00:10:13:00
Έργο τέχνης-ολόσωμο πορτρέτο της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ των Αψβούργων του ζωγράφου ΦΡΑΝΤΣ ΞΑΒΕΡ ΒΙΝΤΕΡΧΑΛΤΕΡ. Η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ αναφέρεται στην Αυτοκράτειρα, στην Αυλή της οποίας εργάστηκε ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ, ως δάσκαλος της ελληνικής γλώσσας (1891-1893, με διαστήματα).
00:10:13:00
Πλάνα από το παλάτι του Hofburg, από το Franzenplatz και από το Michaelertor της ΒΙΕΝΝΗΣ, ασπρόμαυρη φωτογραφία του εσωτερικού του παλατιού του Hofburg και έργο τέχνης με Αυστριακές κυρίες της τιμής. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, αναφερόμενη στην ημερομηνία 8 Δεκεμβρίου 1891, οπότε επισκέφθηκε το ανάκτορο, και κάνει μια γλαφυρή περιγραφή του χώρου και του διαμερίσματος όπου διέμενε (στην Πτέρυγα του Λεοπόλδου).
00:10:59:00
Πλάνα από το κτίριο όπου βρισκόταν το δωμάτιο που διέμενε ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ, στο παλάτι του Hofburg της ΒΙΕΝΝΗΣ, κατά την παραμονή του στην Αυλή της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, όπου κάνει μια γλαφυρή περιγραφή του ευρύχωρου μεν χαμηλοτάβανου δε διαμερίσματος όπου διέμενε, της πρώτης συνάντησης της Αυτοκράτειρας με τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟ, όταν την επισκέφθηκε με τη ιδιότητά του ως δασκάλου των ελληνικών.
00:11:11:00
Πλάνα από το Volksgarten (Το περιβόλι του λαού) στη ΒΙΕΝΝΗ, στο οποίο έβλεπε το δωμάτιο του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Περιγραφή του χώρου.
00:11:21:00
Άγαλμα της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ της ΑΥΣΤΡΙΑΣ στον υπαίθριο χώρο του Volksgarten (Το περιβόλι του λαού), αναφορά στην πρώτη τους συνάντηση, στην αναγγελία θαλαμηπόλου, στον ενθουσιασμό να τη γνωρίσει. Η αφηγήτρια διαβάζει σχετικά αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ.
00:11:37:00
Πλάνα από τον περίβολο του Hofburg και από το Franzenplatz της ΒΙΕΝΝΗΣ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, όπου κάνει μια γλαφυρή περιγραφή της πλατείας, όπου έβλεπε το δωμάτιο στο οποίο διέμενε.
00:12:07:00
Πλάνα από την είσοδο του θερινού ανακτόρου του Schonbrunn της ΒΙΕΝΝΗΣ και μακρινά πλάνα από αυτό. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, όπου περιγράφει τον χώρο στον οποίον έφτασαν στις 11 Δεκεμβρίου 1891 και περιγράφει τα συναισθήματα της Αυτοκράτειρας, αναφέρει ότι χοροπηδάει σαν τους βατράχους μέσα στους βάλτους, «και για πολλούς εδώ αυτή την ώρα θα ’ταν η Κόλασις…»
00:12:41:00
Πλάνα από δρομίσκους στον περιβάλλοντα χώρο του θερινού ανακτόρου του Schonbrunn και από το Gloriette της ΒΙΕΝΝΗΣ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, που αναφέρονται στα συναισθήματα της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ σχετικά με την τωρινή της πεζοπορία, περιγράφονται οι διάλογοι της με τις κυρίες της τιμής που επιθυμούν τη συμβατική και βαρετή ζωή και η απολογία του ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, σε σχετική «θετική ερώτηση-επίκρισή» της για παρόμοια επιθυμία, στην οποία ανταπαντά με την παρομοίωσή του με «φυλακισμένο» που το μόνο που αναμένει είναι η αναγγελία της Αυτοκράτειρας.
00:13:51:00
Πλάνα από την είσοδο του Hofburg της ΒΙΕΝΝΗΣ, με εστίαση στο αυτοκρατορικό έμβλημα της ΑΥΣΤΡΟΟΥΓΓΑΡΙΑΣ, όπου διέμενε η Αυτοκράτειρα ΕΛΙΣΑΒΕΤ, και φωτογραφία του χώρου. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, και από το χωρίο όπου μπαίνει την ώρα του μαθήματος ο Αυτοκράτορας ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΙΩΣΗΦ Α’ της ΑΥΣΤΡΙΑΣ, σύζυγος της ΕΛΙΣΑΒΕΤ, και διακόπτει το μάθημα του ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ και της Αυτοκράτειρας.
00:14:03:00
Πλάνα από το αυτοκρατορικό έμβλημα στο Hofburg της ΒΙΕΝΝΗΣ. Η αφηγήτρια ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΑΤΟΥΠΗ διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, και από το σημείο κατά το οποίο ο Αυτοκράτορας ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΙΩΣΗΦ Α’ της ΑΥΣΤΡΙΑΣ διακόπτει το μάθημα και συνομιλεί στην ουγγρική με την Αυτοκράτειρα. Στην περιγραφή ο ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ σηκώνεται να τον χαιρετίσει με τιμή και ο Αυτοκράτορας του ζητάει να καθίσει και να μην ενοχλείται από την παρουσία του.
00:14:13:00
Ζωγραφικό έργο-πορτρέτο του Αυτοκράτορα ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΙΩΣΗΦ Α’ της ΑΥΣΤΡΙΑΣ, συζύγου της Αυτοκράτειρας της ΑΥΣΤΡΙΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, και από το σημείο κατά το οποίο ο Αυτοκράτορας και περιγράφει την έκφρασή του.
00:14:20:00
Φωτογραφία από το εσωτερικό του παλατιού του Hofburg της ΒΙΕΝΝΗΣ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, κατά το οποίο ο Αυτοκράτορας ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΙΩΣΗΦ Α’, που έχει διακόψει το μάθημα των ελληνικών, συνομιλεί με την ΕΛΙΣΑΒΕΤ, και από τη συνομιλία ο ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ απομονώνει μερικά ονόματα υπουργών και πολιτικών της ΑΥΣΤΡΙΑΣ.
00:14:33:00
Ζωγραφικό έργο τέχνης-πορτρέτο της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, περιγράφοντας τα συναισθήματά της, κατά τη διακοπή του μαθήματος.
00:14:54:00
Ζωγραφικό έργο τέχνης-πορτρέτο του Αυτοκράτορα της ΑΥΣΤΡΙΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΙΩΣΗΦ Α’, συζύγου της ΕΛΙΣΑΒΕΤ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, περιγράφοντας τα συναισθήματα του Αυτοκράτορα, ο οποίος αποχωρεί «με το δυνατό και ελαστικό βήμα αξιωματικού» μετά από την ενημέρωση που έκανε στην Αυτοκράτειρα.
00:15:11:00
Πορτρέτο νεαρής γυναίκας με ομπρελίνο. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, από το σημείο που η χτενίστρα «ξαναφλοίσβισε με τα μεταξωτά της μέσα στη σάλα», και την απάντηση της Αυτοκράτειρας στην ελληνική προς τον ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟ σχετικά με το θέμα της συζήτησης που είχαν με τον Αυτοκράτορα.
00:15:29:00
Ζωγραφικό έργο που εικονίζει τον Αυτοκράτορα ΦΡΑΓΚΙΣΚΟ ΙΩΣΗΦ Α’ της ΑΥΣΤΡΙΑΣ και αξιωματούχους του. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, από το σημείο που η ΕΛΙΣΑΒΕΤ αναφέρει το λιγοστό της ενδιαφέρον για την πολιτική και ρωτάει τον ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟ σχετικά με τη δική του ενασχόληση του με το θέμα.
00:15:39:00
Έργα τέχνης με αυλικούς και αξιωματούχους. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, από το σημείο που ο ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ έδωσε τη δική του απάντηση στο αν αρέσκεται από την πολιτική ζωή, και η Αυτοκράτειρα απάντησε ότι προορισμός των αξιωματούχων είναι «να πέφτουν».
00:16:04:00
Φιλμ αρχείου από το χρονικό της απελευθέρωσης του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου (1918), με παρέλαση στην Αψίδα του Θριάμβου (Arc de Triomphe de l’ Etoile) στο ΠΑΡΙΣΙ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, από το σημείο που ο ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ αναφέρει τη γνώμη του για το περισσότερο ενδιαφέρον που έχει ο δημόσιος βίος στη ΓΑΛΛΙΑ, καθώς αναφέρει ότι «οι άνθρωποι στη Γαλλία παίζουν καλύτερα την κωμωδία τους και με περισσότερο πνεύμα».
00:16:22:00
Πλάνα από κτίρια του ΠΑΡΙΣΙΟΥ (Μουσείο του Λούβρου, Κήποι του Λουξεμβούργου κ. ά.). Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, αναφερόμενη στη γνώμη της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ για τη ματαιότητα των πολιτικών, των υπουργών και των διπλωματών να ρυθμίσουν τα συμβάντα, και ότι το κάθε τι που συμβαίνει είναι απλώς αποτέλεσμα «εσωτερικής ανάγκης και ωριμάδας», και ότι «οι διπλωμάτες δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να πιστοποιούν τα γεγονότα».
00:17:01:00
Πλάνα από το πανόραμα του ΠΑΡΙΣΙΟΥ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, αναφερόμενος στην ευχαρίστησή του να βρίσκεται στο ΠΑΡΙΣΙ, «επειδή το άτομο σβήνει μέσα στο πλήθος».
00:17:11:00
Φωτογραφία του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ σε νεαρή ηλικία. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη διαμονή του στο θερινό ανάκτορο του Schonbrunn.
00:17:18:00
Φωτογραφικό υλικό από το θερινό ανάκτορο του Schonbrunn και από το Gloriette της ΒΙΕΝΝΗΣ. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ συνόδεψε την Αυτοκράτειρα ΕΛΙΣΑΒΕΤ σε πολλά ταξίδια της.
00:17:28:00
Έργα τέχνης με κυρίες της τιμής σε τρένο. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από το έργο του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ», που αναφέρονται στη μετακίνηση του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ και της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ στο ΜΙΡΑ ΜΑΡΕ (MIRA MARE) στις 6 Μαρτίου.
00:17:34:00
Διαδρομή με τρένο. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, περιγράφοντας τη θεσπέσια διαδρομή.
00:18:15:00
Πλάνα από την ΚΕΡΚΥΡΑ, όπου έφτασε ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ με την Αυτοκράτειρα ΕΛΙΣΑΒΕΤ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στον εντυπωσιασμό του ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ από το ταξίδι αυτό.
00:18:26:00
Φωτογραφία πλοίου. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, που αναφέρονται στην άφιξη του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ και της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ στην ΚΕΡΚΥΡΑ.
00:18:35:00
Πλάνα από το Παλαιό Φρούριο στην ΚΕΡΚΥΡΑ. Η αφηγήτρια ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΑΤΟΥΠΗ διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, που αναφέρονται στη διαμονή του Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ στην ΚΕΡΚΥΡΑ.
00:18:44:00
Πλάνα από το Ανάκτορο των Αγίων Μιχαήλ και Γεωργίου στη βόρεια πλευρά της Πλατείας Σπιανάδα της ΚΕΡΚΥΡΑΣ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, με περιεχόμενο την πίστη του Προξένου ΒΑΡΚΣΜΠΕΡΓΚ ότι στην ΚΕΡΚΥΡΑ βρίσκονταν οι Κήποι του Αλκίνοου.
00:19:03:00
Πλάνα από το Μοναστήρι της Παναγίας Βλαχέρνας με φόντο το ΠΟΝΤΙΚΟΝΗΣΙ που συνδέεται με την υπόλοιπη ξηρά με γέφυρα κτισμένη στα νερά της Λιμνοθάλασσας του ΧΑΛΙΚΙΟΠΟΥΛΟΥ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, που αναφέρονται στο ζωγραφικό έργο «ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ» του ΑΡΝΟΛΝΤ ΜΠΟΚΛΙΝ (ARNOLD BOEKLIN), (1886, Μουσείο Καλών Τεχνών, Λειψία), που το παραβάλει με το ΠΟΝΤΙΚΟΝΗΣΙ.
00:19:14:00
Γκραβούρα που εικονίζει το Παλαιό Φρούριο στην ΚΕΡΚΥΡΑ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, που αναφέρονται στο ΠΟΝΤΙΚΟΝΗΣΙ-όνομα διόλου ποιητικό παρά τη θεσπέσια περιγραφή του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ.
00:19:24:00
Πλάνα με πλοιάριο που κατευθύνεται στο Μοναστήρι της Παναγίας Βλαχέρνας. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Το πλοίο που τους μετέφερε στο ΠΟΝΤΙΚΟΝΗΣΙ παραβάλλεται, κατά τον πρόξενο ΒΑΡΣΜΠΕΡΓΚ, με το καράβι των Φαιάκων, το οποίο είχε μαρμαρώσει ο θεός ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ.
00:19:42:00
Πλάνα από ανάγλυφο με το άρμα του ΑΧΙΛΛΕΑ στο ανάκτορο ΑΧΙΛΛΕΙΟ και από την επιγραφή που αναφέρει ότι το οίκημα αυτό χτίστηκε για την Αυτοκράτειρα ΕΛΙΣΑΒΕΤ της ΑΥΣΤΡΙΑΣ (1890-1892), η οποία λόγω της ευαίσθητης υγείας της ζήτησε την οικοδόμηση αυτού κτηρίου το οποίο θα διατηρούσε για καταφύγιό της στο νησί. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, σχετικά με την περιγραφή μέχρι να φτάσει κανείς στην περιοχή, όπου αργότερα θα κτιστεί το ΑΧΙΛΛΕΙΟ.
00:19:55:00
Πλάνα από το ΑΧΙΛΛΕΙΟ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, σχετικά με την ακριβή περιγραφή της αρχιτεκτονικής σύνθεσης και τον εξωτερικό διάκοσμο του ανακτόρου.
00:21:03:00
Πλάνα από το ορεινό χωριό των ΑΓΙΩΝ ΔΕΚΑ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, με αναφορά στο χωριό των ΑΓΙΩΝ ΔΕΚΑ.
00:21:12:00
Φύλλα του λογοτεχνικού και φιλολογικού περιοδικού «ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ», όπου παρουσιάζεται κριτική στο έργο του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ», το οποίο συνοδεύεται από απόσπασμα από ποίημα του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από το εν λόγω έργο.
00:21:30:00
Πλάνα από τον περίβολο του ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, που αναφέρεται στην περιγραφή του χώρου.
00:21:40:00
Νωπογραφία στην οροφή της αίθουσας υποδοχής του ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ, στην οποία εικονίζονται οι Τέσσερις Εποχές και οι Ώρες (έργο του ΚΑΛΟΠΙ [CALOPPI]) και από το κλιμακοστάσιο που οδηγεί στους άνω ορόφους. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, και αναφέρεται στους στίχους από την «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» του ΟΜΗΡΟΥ που απάγγειλε η Αυτοκράτειρα ΕΛΙΣΑΒΕΤ.
00:22:00:00
Σκίτσο που αναπαριστά τη δολοφονία της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ το φθινόπωρο του 1898 στη ΓΕΝΕΥΗ της ΕΛΒΕΤΙΑΣ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη δολοφονία της Αυτοκράτειρας της ΑΥΣΤΡΙΑΣ, από τον αναρχικό ΛΟΥΙΤΖΙ ΛΟΥΚΕΝΙ (LUIGI LUCCHENI).
00:22:05:00
Φωτογραφία με τον αναρχικό ΛΟΥΙΤΖΙ ΛΟΥΚΕΝΙ (LUIGI LUCCHENI), δολοφόνο της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ της ΑΥΣΤΡΙΑΣ, καθώς υποβαστάζεται από τους αστυνομικούς που τον συνέλαβαν. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο δραματικό γεγονός της δολοφονίας της Αυτοκράτειρας.
00:22:10:00
Σκίτσο από την κηδεία της Αυτοκράτειρας ΕΛΙΣΑΒΕΤ της ΑΥΣΤΡΙΑΣ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην κυκλοφορία του έργου του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ» λίγους μήνες μετά τη δολοφονία της, γεγονός που ξένισε το περιβάλλον της αυτοκρατορικής Αυλής.
00:22:16:00
Πλάνα από τους θόλους και από την πρόσοψη του Ναού του Αγίου Στεφάνου στη ΒΙΕΝΝΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στον τρόπο που αντιμετώπισε η αυτοκρατορική Αυλή την έκδοση από τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟ του «ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ», λίγους μήνες μετά τον θάνατό της και στην έκτοτε αίσθησή του ότι ήταν ανεπιθύμητος στη ΒΙΕΝΝΗ.
00:22:31:00
Φωτογραφία εποχής από κεντρικό δρόμο της ΑΘΗΝΑΣ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην επιστροφή του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ στην ΕΛΛΑΔΑ το 1899, οπότε και αρχίζει την ενασχόλησή του με την πραγμάτωση του οράματός του στην ελληνική θεατρική σκηνή.
00:22:40:00
Φωτογραφία εποχής που εικονίζει την ΑΘΗΝΑ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο όραμα του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, «το όραμα της αναγέννησης της δραματικής ποιήσεως και της σκηνικής τέχνης» στην ΕΛΛΑΔΑ, σύμφωνα με την εισήγησή του προς τον πνευματικό κύκλο που επέλεξε για μύστες του θιάσου του, που έφερε την ονομασία Νέα Σκηνή, τον Φεβρουάριο του 1901, στο Θέατρο του Διονύσου.
00:22:54:00
Φωτογραφία του Θεάτρου του Διονύσου, όπου έκανε την εισήγησή του προς τους «μύστες» της Νέας Σκηνής που θα δημιουργήσει το 1901. Η αφηγήτρια κάνει τις σχετικές αναφορές.
00:23:04:00
Φωτογραφίες λογοτεχνών: του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ, του ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΜΠΟΥΡΟΓΛΟΥ, του ΠΑΥΛΟΥ ΝΙΡΒΑΝΑ, τους οποίους κάλεσε στην εισήγησή του ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ, για να τους αναπτύξει το όραμά του για την «αναγέννηση της δραματικής ποιήσεως και της σκηνικής τέχνης». Σχετικές αναφορές της αφηγήτριας.
00:23:13:00
Πίνακας εποχής που εικονίζει θεατές που παρακολουθεί θεατρική παράσταση. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη μύηση των ανθρώπων που επέλεξε ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ να ασχοληθούν με το θεατρικό του όραμα.
00:23:21:00
Ιστορικό φωτογραφικό υλικό από το Δημοτικό Θέατρο Αθηνών (σχεδιασμένο από τον ΕΡΝΕΣΤΟ ΤΣΙΛΕΡ (ERNST ZILLER) που κατεδαφίστηκε τους πρώτους μήνες της Κατοχής), στο οποίο φιλοξενήθηκαν οι θεατρικές παραστάσεις που ανέβασε η Νέα Σκηνή του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη νέα θεατρική τάση που δημιούργησε ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ, με τον ΘΩΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ του Βασιλικού Θεάτρου στην αντίπερα όχθη.
00:23:38:00
Πρόγραμμα θεατρικής παράστασης της Νέας Σκηνής του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Πρόκειται για το έργο «ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ» του ΜΑΡΚΟΥ ΑΥΓΕΡΗ, που ανέβηκε από τη Νέα Σκηνή το 1904 (μαζί με το έργο «ΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΙ» του Κ. Γ. ΞΕΝΟΥ).
00:23:44:00
Επιχρωματισμένη καρτ-ποστάλ με το Δημοτικό Θέατρο Αθηνών, που στέγαζε τη Νέα Σκηνή του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη Νέα Σκηνή του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ ως φορέα ανανέωσης της ελληνικής θεατρικής πραγματικότητας.
00:23:48:00
Πλάνα από την πρόσοψη του Burgtheater (Αυτοκρατορικό Θέατρο) στη ΒΙΕΝΝΗ, με εστίαση στα μικρά αετώματα που κοσμούνται με τις προτομές του θεατρικών συγγραφέων ΚΑΛΝΤΕΡΟΝ (PEDRO CALDERON DE LA BARCA), ΣΑΙΞΠΗΡ (WILLIAM SHAKESPEARE) και ΜΟΛΙΕΡΟΥ (MOLIERE). Η αφηγήτρια αναφέρεται στην εγκαινίαση με την ιδιότητά του, μαζί με τον ΘΩΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ (σκηνοθέτη και καλλιτεχνικό διευθυντή του παράλληλα δρώντος Βασιλικού Θεάτρου) την έννοια του σκηνοθέτη στην ΕΛΛΑΔΑ, και στην ευρωπαϊκή αντίληψη που άρχισε να μεταλαμπαδεύεται στην ΕΛΛΑΔΑ.
00:24:21:00
Σκίτσο-πίνακας από θεατρική παράσταση. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο εναρκτήριο έργο της Νέας Σκηνής του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, την «ΑΛΚΗΣΤΗ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ, την οποία ανέβασε σε δική του μετάφραση σε απλή δημοτική γλώσσα.
00:24:32:00
Πλάνα από την πρόσοψη του Burgtheater (Αυτοκρατορικό Θέατρο) στη ΒΙΕΝΝΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο διευρυμένο και μοντέρνο ρεπερτόριο που επέλεγε ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ για τη Νέα Σκηνή.
00:24:46:00
Εξώφυλλο της έκδοσης στα ελληνικά της «ΑΓΡΙΟΠΑΠΙΑΣ» (“VILDANDEN”, 1884) του ΕΡΡΙΚΟΥ ΙΨΕΝ (HENRIK IBSEN), καθώς η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ αναφέρεται στο ιψενικό ρεπερτόριο της Νέας Σκηνής του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ.
00:24:50:00
Έργα τέχνης που εικονίζουν καθημερινή ζωή απλών ανθρώπων. Η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ αναφέρεται στα ρεαλιστικά και νατουραλιστικά δράματα με ψυχολογικό και κοινωνικό υπόβαθρο, που αποτελούσαν την προτίμηση του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ σε ό, τι αφορά το ρεπερτόριο της Νέας Σκηνής. Δείγμα του ρεαλισμού με τον οποίο αντιμετώπιζε τη θεατρική σκηνοθεσία ήταν η περίπτωση του έργου «ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΖΟΦΟΥ» (“VLAST TMY”, 1884) του ΤΟΛΣΤΟΪ, στο οποίο χρησιμοποίησε περιττώματα επί σκηνής.
00:25:13:00
Πρόγραμμα θεατρικής παράστασης της Νέας Σκηνής του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Πρόκειται για το έργο «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΟΝΤΕΣΣΑΣ ΒΕΛΕΡΑΙΝΑΣ» του ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ, που ανέβηκε από τη Νέα Σκηνή το 1904, με την ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ στον ομώνυμο ρόλο. Η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ κάνει αναφορές σχετικά με τον ρεαλισμό των έργων που επέλεγε να σκηνοθετήσει και να παραστήσει επί σκηνής.
00:25:27:00
Φωτογραφία-πορτρέτο του λογοτέχνη ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΜΠΥΣΗ, του οποίου το έργο «ΟΙ ΚΟΥΡΔΟΙ» ανέβηκε από τη Νέα Σκηνή του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ αναφέρει τα έργα του ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΜΠΥΣΗ ως δείγμα ρεαλιστικών έργων που πρότεινε ο θίασος του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ.
00:25:30:00
Πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ», σε άρθρο της οποίας ασκείται κριτική σε παραστάσεις του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ και της Νέας Σκηνής και της εφημερίδας «ΣΚΡΙΠ». Γίνεται αναφορά από την αφηγήτρια σχετικά με την υποδοχή του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ από την κριτική που έτυχε ο ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ.
00:25:55:00
Φύλλο της εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ», όπου παρουσιάζει επικριτικό άρθρο για τη «ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην κριτική που έτυχε ο ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ ως ιδιόρρυθμη προσωπικότητα, που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει το θεατρικό όραμά του.
00:26:10:00
Αφίσα του Θεάτρου Μαρίκας Κοτοπούλη, με τον υπότιτλο Πρώην Νέα Σκηνή. Η αφηγήτρια αφηγείται την εγκατάλειψη του θεατρικού οράματος του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ το φθινόπωρο του 1905.
00:26:27:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία από το Θέατρο του Φαλήρου το 1910. Η αφηγήτρια αναφέρεται στις αλλαγές που θετικά επέφερε η δημιουργία της Νέας Σκηνής του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ αλλά και που εγκαταλείπονταν ταυτόχρονα με την παύση της λειτουργίας της.
00:26:34:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία από το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (πρώην ΒΑΣΙΛΙΚΟΝ ΘΕΑΤΡΟΝ), που κοσμεί το εξώφυλλο της έκδοσης «60 ΧΡΟΝΙΑ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ 1932-1992» από τις εκδόσεις «ΚΕΔΡΟΣ» (1992). Η αφηγήτρια αναφέρεται στη σύνθετη ιδιότητα του σκηνοθέτη, που εισήγαγε ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ.
00:26:47:00
Σελίδα από δημοσίευση του θεατρικού έργου του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ «ΤΑ ΤΡΙΑ ΦΙΛΙΑ. ΤΡΑΓΙΚΗ ΣΟΝΑΤΑ ΣΕ ΤΡΙΑ ΜΕΡΗ» (1909). Η αφηγήτρια αναφέρεται στην ενασχόληση του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ την περίοδο αυτή με τη συγγραφή.
00:27:04:00
Η πρώτη έκδοση του έργου του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ «Η ΚΕΡΕΝΙΑ ΚΟΥΚΛΑ. ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ» (1911), αλλά και νεότερη έκδοση. Η αφηγήτρια χαρακτηρίζει το έργο ως το πιο σημαντικό και ολοκληρωμένο έργο του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ και εκείνο που θα τον καταξιώσει στην ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας.
00:27:19:00
Απεικονίσεις μέσα από ποικίλο φωτογραφικό και εικαστικό υλικό ανθρώπων της εποχής των αρχών του 20ού αιώνα. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο θέμα της «ΚΕΡΕΝΙΑΣ ΚΟΥΚΛΑΣ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, στις αναφορές του, στη μορφή και στο ύφος του.
00:28:00:00
Φωτογραφία του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ σε νεαρή ηλικία. Η αφηγήτρια μιλά για τα στοιχεία που εισάγονται στο μυθιστόρημα του ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ «Η ΚΕΡΕΝΙΑ ΚΟΥΚΛΑ»: λαϊκή καταγωγή των προσώπων και ρεαλιστικός περίγυρος. Απεικόνιση μέσα από εικαστικό υλικό ανθρώπων της εποχής των αρχών του 20ού αιώνα και τοπιογραφίες. Η ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ αναφέρεται στα θέματα που επεξεργάζεται στο έργο του ο συγγραφέας.
00:28:48:00
Θάλασσα με δύση ηλίου. Η αφηγήτρια διαβάζει αποσπάσματα από το έργο του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ «Η ΚΕΡΕΝΙΑ ΚΟΥΚΛΑ. ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ».
00:29:33:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ, βιογραφία, νεοελληνικό θέατρο, Νέα Σκηνή, θεατρικοί συγγραφείς, σκηνοθεσία, σκηνοθέτες, αισθητισμός, λογοτεχνία, λογοτέχνες, πεζογραφία
Αναφορές
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ, σκηνοθέτης
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΣ, συγγραφέας
ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ, φορέας πολιτισμού
«Η ΚΕΡΕΝΙΑ ΚΟΥΚΛΑ», μυθιστόρημα
«Η ΣΤΑΧΤΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ», ονειρόδραμα
«ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑΣ ΕΛΙΣΑΒΕΤ», συγγραφικό έργο
«ΤΑ ΤΡΙΑ ΦΙΛΙΑ. ΤΡΑΓΙΚΗ ΣΟΝΑΤΑ ΣΕ ΤΡΙΑ ΜΕΡΗ», θεατρικό έργο
ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ, θεατρολόγος
ΕΛΙΣΑΒΕΤ, αυτοκράτειρα της Αυστρίας
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΑΥΣΤΡΙΑ, ΒΙΕΝΝΗ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΚΕΡΚΥΡΑ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Μια τηλεοπτική σειρά του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ
Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Κείμενο:
ΡΕΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ
Οργάνωση:
ΤΑΣΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Επιλογή κειμένων:
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ
Αφήγηση:
ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΑΤΟΥΠΗ
Ανάγνωση κειμένων:
ΝΤΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ
Έρευνα:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΙΨΗ
Συνεργάτες εξωτερικού:
RADU GAINA
NIYAZI DALYANCI
PAUL GRIVAS
Φωτογραφία:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΝΟΥΝΕΣΗΣ
Ηχοληψία:
ΑΡΓΥΡΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Telecine-Post Production:
Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΑΕ
Μοντάζ:
ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΙΧΛΗΣ
Τεχνική επεξεργασία-Μηχανήματα
PPV Π. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΑΕ
Βοηθός οπερατέρ:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Συνεργάστηκε ο:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΡΜΠΑΔΑΚΗΣ
Βοηθός ηχολήπτης:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΕΜΚΑΣ
Μακιγιάζ:
ΦΑΝΗ ΑΛΕΞΑΚΗ
Διαχείριση-Οικονομική οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ
Ευχαριστίες σε:
ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΕΛΙΑ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΡ. ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ
ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΗΜΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Γ’ ΕΦΟΡΙΑ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΡΟΝΤΕΝ
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα digital BETACAM με κάμερα SONY 1000 και το μοντάζ σε AVID.
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:30:43:22
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009