ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
Μέρος:2
0000008313
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008313
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ
ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
Μέρος:2
Χρονολογία Παραγωγής
1981
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Είδος
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ / ΘΕΑΤΡΟ / ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΕΡΤ
Περίληψη
Περιγραφή Περιεχομένου
Το θεατρικό έργο της ΦΩΦΗΣ ΤΡΕΖΟΥ, που παρουσιάζεται στη σειρά «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ» σε σκηνοθεσία του ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΖΑΜΑΝΗ, τοποθετείται σε ένα αγρόκτημα, κοντά σε ένα ποτάμι που φουσκώνει και απειλεί να τους πνίξει, κάποια Χριστούγεννα. Στο αγρόκτημα ζει μια πολυμελής οικογένεια σε αναμονή της μεγάλης κόρης που επιστρέφει παντρεμένη με τον σύζυγό της, ο οποίος θα μεταβάλλει την ήδη εύθραυστη οικογενειακή ισορροπία, καθώς θα έρθει σε σύγκρουση με τη δεσποτική χήρα μητέρα, που θέλει να «αποδείξει τα κυριαρχικά της δικαιώματα» απέναντι στους δικούς της. Οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες. Τον «σατανά» γαμπρό θα ερωτευτεί η μικρή κόρη της οικογένειας και θα θελήσει να φύγει μαζί του, ενώ η κλονισμένη υγεία της μεγάλης κόρης ολοένα και επιβαρύνεται. Στην τελευταία πράξη του δράματος ο γαμπρός εγκαταλείπει τη μικρή κόρη κι εκείνη απελπισμένη αφήνεται στο έλεος του ορμητικού ποταμού… Το έργο με καθημερινούς ανθρώπινους χαρακτήρες και τις ορατές ψυχολογικές τους διακυμάνσεις, που παρουσιάζει το σύγχρονο μεσοαστικό καθεστώς της ελληνικής επαρχίας, με διάχυτα τσεχοφικά και συμβολιστικά στοιχεία. Αποτελεί το τρίτο μέρος τριλογίας που γράφτηκε από τη συγγραφέα ΦΩΦΗ ΤΡΕΖΟΥ την περίοδο 1959-1962-τα άλλα έργα της τριλογίας είναι «ΟΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ» και «ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ».
Στην αυλή αστικού σπιτιού σε κτήμα στην επαρχία. Καλοκαίρι. Έρχεται η ΜΑΡΙΓΩ (ΕΛΕΝΗ ΚΑΟΥΛΑ). Κλαίει. Βγαίνει η ΚΟΡΝΗΛΙΑ (ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΕΡΕΜΕΤΗ). Η ΜΑΡΙΓΩ την πληροφορεί ότι ο γιος της ο ΣΩΤΗΡΗΣ (ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΛΟΥΚΑΔΗΣ) πάει στην ΑΘΗΝΑ και καταγγέλλει τον ΔΗΜΗΤΡΗ ότι αυτός του έδωσε τις συστάσεις. Λέει ότι την «ξεγέλασε» και έφυγε. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ φωνάζει τον ΝΙΚΟΛΑ (ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΓΚΛΟΣ) και τον πληροφορεί για το φευγιό του ΣΩΤΗΡΗ. Εκείνος εκνευρίζεται. Βγαίνει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ (ΝΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΗΣ) από το σπίτι. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ και ο ΝΙΚΟΛΑΣ επιπλήττουν τον ΔΗΜΗΤΡΗ. Ο ΝΙΚΟΛΑΣ φεύγει για να αναζητήσει τον ΣΩΤΗΡΗ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ συζητά με την ΚΟΡΝΗΛΙΑ, η ΚΟΡΝΗΛΙΑ τον επικρίνει για τη συμμετοχή του στο φευγιό του ΣΩΤΗΡΗ και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ τη συμβουλεύει να ηρεμήσει γιατί ο ΣΩΤΗΡΗΣ επιθυμούσε πολύ να φύγει από το χωριό και ότι είναι καλύτερα να τον αφήσει να κάνει εκείνο που θέλει. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ μπαίνει στο σπίτι πικραμένη. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ μένει μόνος.
00:04:36:00
Έρχεται η ΤΖΕΝΗ (ΙΛΕΑΝΑ ΦΕΞΗ) τρέχοντας και ανήσυχη του λέει ότι η μητέρα της θέλει να τη στείλει με το ζόρι το ίδιο βράδυ στην ΑΘΗΝΑ μαζί με τη ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ. Του λέει ότι δεν θέλει να πάει στην ΑΘΗΝΑ και προτείνει τρόπους για το αποφύγει. Εκείνος ειρωνεύεται τη μητέρα της ότι θέλει να «αποδείξει τα κυριαρχικά της δικαιώματα» και της συστήνει ψυχραιμία. Το τέλος της σκηνής βρίσκει τον ΔΗΜΗΤΡΗ και την ΤΖΕΝΗ σε τρυφερή στιγμή.
00:05:27:00
Από το σπίτι βγαίνει η μητέρα της ΤΖΕΝΗΣ ΑΜΑΛΙΑ (ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ). Λέει στον ΔΗΜΗΤΡΗ να μην καθυστερεί την ΤΖΕΝΗ γιατί πρέπει να ετοιμαστεί για την ΑΘΗΝΑ. Η ΤΖΕΝΗ αρνείται και της εξηγεί ότι δεν θέλει να σπουδάσει γεωπόνος και ότι είναι ήδη μεγάλη για να διαλέξει μόνη της το επάγγελμά της. Ακολουθεί μια έντονη σκηνή λογομαχίας μεταξύ του ΔΗΜΗΤΡΗ και της ΑΜΑΛΙΑΣ. Η ΑΜΑΛΙΑ τον επιπλήττει ότι ξεσηκώνει τα μυαλά των νέων και του απαγορεύει να επεμβαίνει στη ζωή της ΤΖΕΝΗΣ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ την ειρωνεύεται, και την κατηγορεί ότι θεωρεί ότι κατέχει το «αλάθητο». Βγαίνει η ΚΟΡΝΗΛΙΑ με τον καφέ, ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ πίνει. Βγαίνει η ΚΑΤΙΑ (ΑΝΝΑ ΓΕΡΑΛΗ), επεμβαίνει στη λογομαχία. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ λέει ότι αν κάποιος πρέπει να φύγει από το σπίτι αυτός είναι ο ίδιος, η ΑΜΑΛΙΑ τον χαρακτηρίζει «θεατρίνο». Η ΚΑΤΙΑ φοβούμενη ότι θα φύγει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ, λέει στη μητέρα της να πάψει και η μητέρα της την χαστουκίζει. Η ΚΑΤΙΑ παθαίνει σοκ. Ακούγονται κορναρίσματα, η ΤΖΕΝΗ βγαίνει να δει.
00:08:16:00
Μπαίνουν η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ (ΡΕΝΑ ΒΕΝΙΕΡΗ) και ο ΓΙΩΡΓΟΣ (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΣ). Βλέπουν την ΚΑΤΙΑ, αναρωτιούνται τι συμβαίνει, η ΑΜΑΛΙΑ λέει απλώς στον ΓΙΩΡΓΟ ότι ήταν μια «λίγο έντονη οικογενειακή συζήτηση». Η ΑΜΑΛΙΑ μπαίνει στο σπίτι για να βοηθήσει την ΤΖΕΝΗ στις ετοιμασίες της. Η ΚΑΤΙΑ παρακαλεί τον ΔΗΜΗΤΡΗ να φύγουν μαζί από το σπίτι, να πάνε όπου θέλει εκείνος, ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ απαντά ειρωνευόμενος ότι το μόνο που θέλει η ΑΜΑΛΙΑ είναι να μείνει μόνη της με «υποταγμένο το ποτάμι». Η ΚΑΤΙΑ ζαλίζεται. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ζητά από την ΚΟΡΝΗΛΙΑ να μάθει για το περιστατικό, η ΚΟΡΝΗΛΙΑ μιλά αινιγματικά για «μάγια» και για τον «σατανά» που «τριγυρίζει εδώ μέσα» και βγαίνει. Η ΚΑΤΙΑ λιποθυμά. Ανεβαίνουν στο σπίτι.
00:10:04:00
Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ βγαίνει κλαμένη. Παίρνει τον δίσκο με τον καφέ που ήπιε ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ. Μπαίνει στο σπίτι.
00:10:20:00
Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ (ΣΠΥΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ), μπαίνει στην αυλή και δεν βρίσκει κανέναν έτοιμο για την αναχώρηση. Από το σπίτι βγαίνει η ΚΟΡΝΗΛΙΑ κλαίγοντας. Σε σχετική ερώτηση του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ, η ΚΟΡΝΗΛΙΑ δεν παραδέχεται ότι κλαίει. Μπαίνει ο ΝΙΚΟΛΑΣ, στεναχωρημένος που δεν έχει προλάβει τον γιο του να μη φύγει για την ΑΘΗΝΑ και κατηγορεί τον ΔΗΜΗΤΡΗ. Ο ΝΙΚΟΛΑΣ και ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ αναζητούν τρόπους να φέρουν πίσω τον ΣΩΤΗΡΗ. Ο ΝΙΚΟΛΑΣ ξεκινά να πάει πάνω στο σπίτι να βρει τον ΔΗΜΗΤΡΗ, τον σταματά η ΚΟΡΝΗΛΙΑ μιλώντας του για το περιστατικό που προηγήθηκε με την ΚΑΤΙΑ. Βγαίνει από το σπίτι η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ και ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ την επιπλήττει ότι ξέχασε το ραντεβού τους. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ εξηγεί τα της λιποθυμίας της ΚΑΤΙΑΣ. Εκείνος επιμένει να φύγουν για να μην ταξιδέψουν νύχτα.
00:12:47:00
Βγαίνουν από το σπίτι η ΑΜΑΛΙΑ, ακολουθεί η ΤΖΕΝΗ και ο ΓΙΑΤΡΟΣ κρατώντας βαλίτσες. Αποχαιρετιούνται. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ κάνει μια τελευταία ερώτηση στον ΓΙΑΤΡΟ για την κατάσταση της υγείας της ΚΑΤΙΑΣ, εκείνος την καθησυχάζει. Φεύγουν, τους ξεπροβοδίζει η ΚΟΡΝΗΛΙΑ. Μένουν μόνοι ο ΓΙΑΤΡΟΣ και η ΑΜΑΛΙΑ.
00:14:03:00
Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ανάβει την πίπα του, βγάζει δύο εισιτήρια για την αποψινή πρεμιέρα στο θέατρο. Κάθονται. Ο ΓΙΑΤΡΟΣ μιλά με ειρωνεία για την επίσημη παράσταση που θα ανέβει για το φιλοθεάμον κοινό της πόλης. Της λέει ότι τα εισιτήρια του τα έδωσε ο νεαρός γιατρός «προστατευόμενος» της ΑΜΑΛΙΑΣ. Εμμέσως της λέει ότι τον ετοιμάζει για διάδοχό του. Μιλά για τον νεαρό γιατρό, εμμέσως για τον εαυτό του, και για την «προσωρινή» εικοσαετία που έζησε ο ίδιος στο χωριό και που μάλλον θα ζήσει ο νεαρός γιατρός. Η ΑΜΑΛΙΑ ανάβει ένα τσιγάρο. Κάθονται. Ακούγεται η φωνή του παππού που φωνάζει την ΚΟΡΝΗΛΙΑ.
00:19:10:00
Μπαίνει ο ΠΑΠΠΟΥΣ (ΣΠΥΡΟΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ), φωνάζει την ΚΟΡΝΗΛΙΑ. Παραπονιέται ότι η ΚΟΡΝΗΛΙΑ δεν του έχει φέρει κρύο νερό από το πρωί. Ο ΓΙΑΤΡΟΣ και η ΑΜΑΛΙΑ δεν αντιδρούν. Ο ΠΑΠΠΟΥΣ τους υβρίζει και βγαίνει. Μακρά σιωπή.
00:21:06:00
Η ΚΑΤΙΑ μισοξαπλωμένη στον καναπέ, μιλά στη μητέρα της με κολακευτικά λόγια για τον άνδρα της ΔΗΜΗΤΡΗ και της προτείνει να προσπαθήσει να τον κερδίσει με την αγάπη της. Η ΑΜΑΛΙΑ είναι ανήσυχη γιατί την περιμένουν στο ποτάμι, που πάλι έχει φουσκώσει. Η ΚΑΤΙΑ την εκλιπαρεί να μην ξαναμαλώσει με τον ΔΗΜΗΤΡΗ, η ΑΜΑΛΙΑ της ζητά να της υποσχεθεί ότι θα προσπαθήσει να ησυχάσει. Η ΑΜΑΛΙΑ την ηρεμεί και της λέει ότι μπορεί να χρειαστεί να πάνε σε άλλο σπίτι. Η ΚΑΤΙΑ αποκοιμιέται. Μπαίνουν η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ και ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ανησυχεί για την κατάσταση της ΚΑΤΙΑΣ. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ παραπονιέται για την «υπερβολική συμπεριφορά» της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ της λέει ότι τα μηχανήματα των εταιρειών που έχουν αναλάβει τα έργα στο ποτάμι αποσύρονται, η ΑΜΑΛΙΑ του λέει ότι αυτό δεν ισχύει. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ προτείνει να έρθουν όλοι από το σπίτι, από φόβο πλημμύρας, η ΑΜΑΛΙΑ ρωτά για τον ΓΙΩΡΓΟ, ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ απαντά ότι ελπίζει να καταφέρει να έρθει. Η ΑΜΑΛΙΑ και ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ φεύγουν για να ελέγξουν το ποτάμι.
00:24:44:00
Επιστρέφει η ΑΜΑΛΙΑ για να ζητήσει από τη ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ να μείνει κοντά στην ΚΑΤΙΑ. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ κάθεται δίπλα της και τη ρωτά πού είναι ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ. Εκείνη της απαντά ότι γράφει. Λέει ότι πολύ θα ήθελε να κοιμηθεί και ότι «γκρεμίζεται ο κόσμος κάθε φορά που καβγαδίζουν» ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ και η ΑΜΑΛΙΑ. Αναφέρει τη ΤΖΕΝΗ ως αιτία του καβγά. Τη ρωτά αν ξανακαβγάδισαν, η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ της απαντά ότι δεν γνωρίζει αλλά η ΚΑΤΙΑ δεν την πιστεύει. Ρωτά επίμονα τη ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ αν κάτι της κρύβουν, η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ορκίζεται ότι δεν ξέρει τίποτα περισσότερο. Ακούγεται η φωνή της ΚΟΡΝΗΛΙΑΣ.
00:28:17:00
Μπαίνει η ΚΟΡΝΗΛΙΑ ανάστατη. Ανακοινώνει ότι πρέπει να ετοιμαστούν για να φύγουν. Η ΚΑΤΙΑ ανησυχεί για τον ΔΗΜΗΤΡΗ, φεύγει για να τον βρει. Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ την ακολουθεί. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ μένει μόνη, παρακαλεί την Παναγιά να τους σώσει από τον κατακλυσμό.
00:28:58:00
Μπαίνει ο ΓΙΩΡΓΟΣ. Μιλούν για την κατάσταση έξω, στο ποτάμι, στο σπίτι. Ρωτά για την ΚΑΤΙΑ και φοβάται μήπως ξεφύγει της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ το μεγάλο μυστικό, ότι η ΑΜΑΛΙΑ έχει βρει ένα ερωτικό γράμμα που έστειλε η ΤΖΕΝΗ στον ΔΗΜΗΤΡΗ, και που κατά τύχη δεν το βρήκε η ΚΑΤΙΑ. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ αποκαλεί «σατανά» τον ΔΗΜΗΤΡΗ. Του λέει ότι γύρισε ο ΣΩΤΗΡΗΣ και ότι είναι έγκυος η ΜΑΡΙΓΩ και ότι θα πρέπει ο ΣΩΤΗΡΗΣ να τη στεφανωθεί. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ την καθησυχάζει ότι δεν θα ξαναφύγει ο ΣΩΤΗΡΗΣ. Βγαίνει τρέχοντας η ΤΖΕΝΗ, η ΚΟΡΝΗΛΙΑ ανησυχεί για εκείνη, της λέει να ντυθεί πιο βαριά αν θέλει να βγει έξω γιατί κάνει κατακλυσμό. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ βγαίνει.
00:30:58:00
Μόνοι η ΤΖΕΝΗ και ο ΓΙΩΡΓΟΣ. Η ΤΖΕΝΗ τον αποπαίρνει, του λέει ότι πάντα υποστήριζε τη μητέρα της. Σε σχετική ερώτηση απαντά ότι δεν εγκρίνει το γράμμα που έστειλε στον ΔΗΜΗΤΡΗ, η ΤΖΕΝΗ εξηγεί ότι είναι ερωτευμένη με τον ΔΗΜΗΤΡΗ, και του υπενθυμίζει ότι στα 11 της χρόνια ήταν ερωτευμένη και με τον ίδιο αλλά ότι αυτό εκείνος το ενέκρινε. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ταράζεται, η ΤΖΕΝΗ του λέει ότι όλοι το ήξεραν αλλά διασκεδάζανε με το γεγονός. Του υπενθυμίζει ότι κι αυτός ήταν ερωτευμένος, αλλά με τη μητέρα της. Η ΤΖΕΝΗ φεύγει. Ακούγεται μια φωνή να καλεί τον ΓΙΩΡΓΟ.
00:32:48:00
Μπαίνει η ΑΜΑΛΙΑ και ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ σχολιάζει τον καιρό, η ΑΜΑΛΙΑ φοβάται ότι δεν θα γλιτώσουν την πλημμύρα. Ανησυχεί και για το αν η ΚΟΡΝΗΛΙΑ ειδοποίησε τους πάντες. Η ΑΜΑΛΙΑ αναφέρει ότι το πιο φρόνιμο είναι να φυγαδευτούν στο σπιτάκι του λόφου και ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ τη μαλώνει που έπρεπε να περιμένουν το ποτάμι να φουσκώσει. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ εξεγείρεται με την παραξενιά του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ. Μπαίνει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ με ένα ποτό στο χέρι. Σχολιάζουν την κατάσταση και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ προσπαθεί να απαλύνει το βαρύ κλίμα της πιθανής πλημμύρας, λέγοντας ότι έχει ανακαλύψει ένα καλό «αντιπλημυρικό» κοκτέιλ. Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ πείθεται να δοκιμάσει το κοκτέιλ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ και ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ βγαίνουν.
00:35:22:00
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ και η ΑΜΑΛΙΑ μένουν μόνοι. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ υποθέτει ότι ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ είναι μεθυσμένος και η ΑΜΑΛΙΑ του λέει ότι μάλλον τον παριστάνει. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ σημειώνει ότι η μικρή θα ήταν καλύτερο να φύγει το συντομότερο από το χωριό και να πάει στην Ελβετία. Όμως η ΑΜΑΛΙΑ του λέει ότι κάτι τέτοιο συνέβαινε πριν από την έλευση του «μεσσία» (εννοώντας τον ΔΗΜΗΤΡΗ), και του έρωτα. «Αλήθεια», τον ρωτά, «θυμάσαι τι σημαίνει έρωτας; Στην ηλικία της εννοώ». Τη σκηνή διακόπτει ο ήχος καμπάνας που χτυπά επίμονα.
00:36:26:00
Μπαίνει ο ΝΙΚΟΛΑΣ και ανακοινώνει ότι ξεχείλισε το ποτάμι. Ακούγοντας τις φωνές, βγαίνουν ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ. Η ΑΜΑΛΙΑ λέει να ετοιμαστούν όλοι και να πάνε στο σπίτι του λόφου. Μπαίνει η ΚΑΤΙΑ, ανήσυχη για τον ΔΗΜΗΤΡΗ, και η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ. Η ΚΑΤΙΑ επιμένει ότι θα φύγει για το σπίτι μαζί με τον ΔΗΜΗΤΡΗ, ενώ εκείνος βρίσκει αφορμή να σατιρίσει τις εντολές της μητέρας της. Η ΚΟΡΝΗΛΙΑ μπαίνει τρέχοντας και λέει ότι αναζητά παντού τον ΠΑΠΠΟΥ και την ΤΖΕΝΗ, η ΑΜΑΛΙΑ φεύγει μαζί με την ΚΟΡΝΗΛΙΑ για να τους βρουν. Ο ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ απειλεί ότι φεύγει, πιέζουν την ΚΑΤΙΑ να φύγει μαζί με την ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, τον ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ και τον ΓΙΩΡΓΟ. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ μένει μόνος.
00:37:55:00
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ μόνος, γελάει. Από μέσα ακούγεται η ΑΜΑΛΙΑ να φωνάζει την ΤΖΕΝΗ. O ΔΗΜΗΤΡΗΣ κάθεται σκεφτικός.
00:38:18:00
Μπαίνει ο ΠΑΠΠΟΥΣ και σχολιάζει ότι είναι το παράθυρο ανοιχτό και μπαίνει κρύο. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ εμπαίζει τον ΠΑΠΠΟΥ λέγοντάς του ότι οι «Υπερδυνάμεις» έχουν εξαπολύσει πυρηνικό πόλεμο. Ο ΠΑΠΠΟΥΣ φωνάζει την ΚΟΡΝΗΛΙΑ σε βοήθεια. Μπαίνει η ΚΟΡΝΗΛΙΑ από τις φωνές του παππού, τον καθησυχάζει. Μπαίνει ο ΓΙΑΤΡΟΣ τους καλεί να ανέβουν στο σπίτι με το τζιπ. Βγαίνουν η ΚΟΡΝΗΛΙΑ και ο ΠΑΠΠΟΥΣ έτοιμοι να φύγουν. Μένουν μόνοι ο ΓΙΩΡΓΟΣ και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ επιπλήττει τον ΔΗΜΗΤΡΗ ότι ταράζει τον ΠΑΠΠΟΥ, και λέει στον ΔΗΜΗΤΡΗ να ετοιμαστεί για να πάνε στο σπίτι του λόφου, υπενθυμίζοντάς του ότι η ΚΑΤΙΑ τον περιμένει, εκείνος αρνείται. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ του υποδεικνύει ότι το καλύτερο καταφύγιο είναι η λεύκα στον κήπο και ότι κάποια στιγμή θα έρθουν με τον ΝΙΚΟΛΑ να «ψαρέψουν τους άφρονες του είδους». Ο ΓΙΩΡΓΟΣ στη συνέχεια φεύγει.
00:42:40:00
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ μόνος, βάζει ένα ποτό, πίνει, παίζει μερικές νότες στο πιάνο. Ακούγεται η φωνή της ΤΖΕΝΗΣ, να τον φωνάζει. Εμφανίζεται βρεγμένη. Του λέει ότι το ’σκασε για να τον βρει. Η ΤΖΕΝΗ κάθεται άνετα, ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ σερβίρει ποτά. Εκείνη προσπαθεί να τον φιλήσει, ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ αποφεύγει. Τελικά καταφέρνει και τον φιλάει. Μιλάει για τη σχέση του ΓΙΩΡΓΟΥ με την ΑΜΑΛΙΑ. Εκείνος ισχυρίζεται ότι διατηρούν κρυφή σχέση, εκείνη ότι δεν έχουν καν σχέση. Η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τον γάμο και η ΤΖΕΝΗ ρωτά επίμονα τον ΔΗΜΗΤΡΗ γιατί παντρεύτηκε την ΚΑΤΙΑ και αν την αγαπά. Εκείνος σιωπά και μεταθέτει την απάντηση για το μέλλον. Η ΤΖΕΝΗ λέει ότι όλοι τώρα θα έχουν ανακαλύψει ότι η ίδια το ’σκασε και ότι θα υποψιάζονται πως το είχαν σχεδιάσει να φύγουν μαζί. Τον ρωτά αν όντως θα φύγουν μαζί, εκείνος αρνείται. Εκείνη τον ρωτά γιατί δεν πήγε στο σπίτι του λόφου, εκείνος εκνευρισμένος της απαντά ότι δεν της ζήτησε να έρθει να τον βρει. Η ΤΖΕΝΗ τον βρίσκει διαφορετικό από παλιά, τον ρωτά τι άλλαξε, αρχίζει ένα μονόλογο που τελειώνει με την απόφαση να φύγει από το σπίτι. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ πάει να φέρει κάτι να φάει και συνειδητοποιεί ότι το ισόγειο πλημύρισε. Εκείνη γελά, της ζητάει να φύγουν μαζί. Την πιέζει αλλά αυτή δεν ακολουθεί. Εκείνος φεύγει, εκείνη κλαίει, γράφει στον καθρέφτη τη λέξη «Δειλός». Ξαπλώνει στο πάτωμα. Ακούγονται φωνές που την καλούν, αλλά εκείνη παραμένει ακίνητη.
00:56:06:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ
Παραγωγός:
ΒΙΚΥ ΜΟΥΝΔΡΕΑ
Σκηνοθεσία:
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΖΑΜΑΝΗΣ
Συγγραφέας θεατρικού έργου:
ΦΩΦΗ ΤΡΕΖΟΥ
Μουσική επιμέλεια:
ΕΥΡΙΣ ΠΑΡΙΤΣΗΣ
Σκηνικά – Κοστούμια
ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΝΤΟΥΔΗΣ
Πρωταγωνιστούν με τη σειρά που εμφανίζονται:
ΙΛΕΑΝΑ ΦΕΞΗ
ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΕΡΕΜΕΤΗ
ΕΛΕΝΗ ΚΑΟΥΛΑ
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΛΟΥΚΑΔΗΣ
ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΓΚΛΟΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΣ
ΡΕΝΑ ΒΕΝΙΕΡΗ
ΣΠΥΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΝΝΑ ΓΕΡΑΛΗ
ΝΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΗΣ
Διεύθυνση φωτισμού:
Γ. ΜΑΚΡΙΝΟΣ
Βοηθοί:
Ν. ΣΑΒΒΑΚΗΣ
Δ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάμερες:
Λ. ΔΑΡΜΗΣ
Κ. ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ
Π. ΠΟΥΛΟΣ
Ι. ΣΚΟΥΡΤΗΣ
Ρύθμιση εικόνας:
Γ. ΝΑΣΙΑΚΟΥ
Ε. ΖΟΛΙΝΔΑΚΗ
Μίξη εικόνας:
Σ. ΤΣΟΛΑΚΗΣ
Ν. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ρύθμιση ήχου:
Χ. ΒΡΑΤΟΛΗΣ
Ε. ΦΑΤΟΥΡΟΣ
Μπούμαν:
Μ. ΔΑΛΕΖΙΟΣ
Μαγνητική εγγραφή:
Σ. ΤΖΕΡΑΝΗΣ
Ν. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
Βίντεο μοντάζ:
Α. ΛΑΖΟΣ
Η. ΒΑΦΕΙΑΔΗΣ
Κεντρικός έλεγχος:
Γ. ΒΥΖΙΚΙΔΗΣ
Τεχνικός προϊστάμενος:
Γ. ΡΕΒΙΝΘΗΣ
Συντονιστές σκηνής:
Β. ΚΑΚΑΒΑΣ
Ν. ΒΑΡΕΛΑΣ
Μακενίστας:
Γ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗΣ
Μακέτες:
ΜΙΡΕΛΛΑ ΖΑΧΑΡΙΟΥΔΑΚΗ
Φωτογραφίες:
Σ. ΓΟΓΩΝΗΣ
Π. ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ
Κατασκευή σκηνικών:
Γ. ΒΑΡΘΑΛΗΣ
Κ. ΛΕΓΑΚΗΣ
Α. ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ν. ΓΑΛΑΤΗΣ
Λ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ
Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Π. ΚΟΤΤΑΡΑΣ
Π. ΙΩΑΝΝΟΥ
Γ. ΚΑΛΦΑΓΙΑΝΝΗΣ
Ράπτης:
Ι. ΜΑΝΟΛΑΚΗΣ
Ζωγράφοι σκηνικών:
Θ. ΜΠΕΓΝΗΣ
Γ. ΤΣΙΚΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Β. ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
Α. ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός Παραγωγής:
ΜΑΜΙΚΑ ΛΙΒΑ
Βοηθός σκηνοθέτη:
Α. ΚΟΥΡΤΗΣ
Αμπιγιέζ:
ΚΙΤΣΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:58:43:03
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
02/11/2009