ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
0000007968
Ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. Το επεισόδιο αυτό παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του φωτογράφου ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ο οποίος υπήρξε προσωπικός φωτογράφος του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007968
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Χρονολογία Παραγωγής
1996
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. Το επεισόδιο αυτό παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του φωτογράφου ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ο οποίος υπήρξε προσωπικός φωτογράφος του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Ο δημοσιογράφος ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ συζητά με τον καλεσμένο του, το φωτογράφο ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ. Ο ΜΕΓΑΛOΟΙΚΟΝΟΜΟΥ υπήρξε προσωπικός φωτογράφος του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, του οποίου διαθέτει πάνω από 1. 200 φωτογραφίες. Γίνεται αναφορά στα παιδικά του χρόνια, στη ΣΜΥΡΝΗ όπου μεγάλωσε, στη συγγένειά του με το νεομάρτυρα μητροπολίτη ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΣΜΥΡΝΗΣ, στη συμμαθητεία του με τον ΩΝΑΣΗ, στον ξεριζωμό και την προσφυγιά. Στη συνέχεια, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη συμβολή του στα “Ελληνικά Επίκαιρα”, αλλά και στις φωτογραφίες από την παρουσία του ελληνικού στρατού στην περιοχή πριν από τη μικρασιατική καταστροφή, ενώ αναλύονται τα αίτια που οδήγησαν σε αυτή. Επίσης, γίνεται λόγος για τη γερμανική κατοχή και τη μετέπειτα σταδιοδρομία του. Η συζήτηση εστιάζεται κυρίως στο πρόσωπο του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, το οποίο απαθανάτισε πολλές φορές, ενώ σημειώνεται και η φωτογράφιση του κοιμώμενου ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, η οποία δημοσιεύθηκε στον Τύπο. Τέλος, προβάλλονται πολλές φωτογραφίες από το προσωπικό αρχείο του ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ.
Τίτλοι αρχής.
00:00:55:00
Πλάνα φωτογραφιών του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στα 60 χρόνια από το θάνατό του.
00:01:05:00
Πλάνο φωτογραφίας του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ κρεμασμένης σε τοίχο. Το πλάνο ανοίγει και παρουσιάζει σαλόνι οικίας, στο οποίο κάθεται ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο πρόσωπο του καλεσμένου, προσωπικού φωτογράφου του πολιτικού, έχοντας στη διάθεσή του 1. 200 φωτογραφίες του.
00:01:15:00
Πλάνα φωτογραφιών του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στις μεγάλες στιγμές του πολιτικού που έχουν απαθανατιστεί, αλλά και στη ‘‘μεγάλη γκάφα’’ φωτογράφισης του κοιμώμενου πολιτικού και δημοσίευσης του στιγμιότυπου.
00:01:29:00
Πλάνο του ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ σε γραφείο της βιβλιοθήκης του, ξεφυλλίζοντας βιβλίο. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο προσκεκλημένος ‘‘σήμερα’’ είναι 92 ετών.
00:01:37:00
Πλάνο παλαιών φωτογραφικών μηχανών. Η αφηγήτρια αναφέρει ότι ο φακός του προσκεκλημένου έχει καταγράψει μεγάλες ιστορικές στιγμές.
00:01:42:00
Πλάνο φωτογραφιών βάρκας γεμάτης κόσμο στην προκυμαία της ΣΜΥΡΝΗΣ, προσωπογραφιών, πεζοπόρου στρατιωτικού τμήματος, απόψεις της ΣΜΥΡΝΗΣ, του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην καταστροφή της ΣΜΥΡΝΗΣ, στο Αλβανικό Έπος, στις ελληνικές αρχαιότητες και στις φυσιογνωμίες του εν λόγω αιώνα. Προσθέτει ότι πέρασε από όλες τις τάξεις της κοινωνικής ζωής, ζώντας με ενεργό συμμετοχή τις μεγάλες ιστορικές στιγμές της εποχής του. Επίσης, αναφέρει ότι γεννήθηκε στη ΣΜΥΡΝΗ, ότι είχε φωτογραφείο μαζί με τον πατέρα και τον αδελφό του και ότι τιμήθηκε για την προσφορά του από την ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ.
00:02:29:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να αναφέρεται στην προσφορά του ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ και να τον ρωτά για την προσωπικότητα του νεομάρτυρα ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ. Εμβόλιμα πλάνα φωτογραφίας του ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ, η οποία βρίσκεται στο χώρο της συνέντευξης. Ο προσκεκλημένος αναφέρεται στη συγγένειά του με τον ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΣΜΥΡΝΗΣ, καθώς υπήρξε αδελφός της μητέρας της συζύγου του.
00:03:56:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να αναφέρει στον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ το μαγαζί που είχε στην οδό ΧΡΗΣΤΟΥ ΛΑΔΑ. Ο φωτογράφος απαντάει ότι το είχε μαζί με τα αδέλφια του. Κατόπιν, αναφέρεται στο μετάλλιο που του έδωσε ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΜΥΡΝΗΣ σε κατασκήνωση στις ΦΩΚΑΙΕΣ, λίγο πριν από την καταστροφή της πόλης, προσθέτοντας ότι ήταν ένα από τα ελάχιστα αντικείμενα που έφερε μαζί του από εκεί. Εμφανίζεται ο υπότιτλος: «ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ».
00:05:31:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να ρωτάει τον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ πόσα φιλμ φωτογραφίας και κινηματογραφικά έχει χρησιμοποιήσει στην καριέρα του. Ο προσκεκλημένος απαντάει ότι είχε κάνει και δύο ταινίες, αλλά εμμένει στη σημασία της σειράς ‘‘ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ’’. Ο δημοσιογράφος τον ρωτά και πάλι για τον όγκο αυτής της δουλειάς και ο φωτογράφος απαντάει ότι υπολογίζει 1. 200 φωτογραφίες του ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, 1. 000 φωτογραφίες της ΣΜΥΡΝΗΣ, καθώς και άλλων γεγονότων, όπως του Αλβανικού πολέμου. Ο δημοσιογράφος τον ρωτά αν θυμάται την πρώτη του φωτογραφία και λαμβάνει την απάντηση ότι ήταν στην κατασκήνωση στις ΦΩΚΑΙΕΣ ΣΜΥΡΝΗΣ σε νεαρή ηλικία, λίγο πριν από την καταστροφή της πόλης. Επίσης, ο φωτογράφος αναφέρει ότι ήταν Έλληνας πρόσκοπος στη ΣΜΥΡΝΗ και τονίζει την ελληνικότητα της πόλης.
00:07:46:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι οικίας να ρωτάει τον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ για την καταγωγή του πατέρα του. Αυτός απαντάει ότι είχε γεννηθεί στα ΚΥΘΗΡΑ και μετανάστευσε στη ΣΜΥΡΝΗ για οικονομικούς λόγους, ασχολούμενος με την εμπορία σύκων.
00:09:56:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να παρουσιάζει στον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ μία φωτογραφία της προκυμαίας της ΣΜΥΡΝΗΣ του 1909.
00:10:27:00
Πλάνα φωτογραφιών της ΣΜΥΡΝΗΣ σε ειρηνικές στιγμές και κατά την προσπάθεια φυγής των κατοίκων και άλλη στρατιωτών του ελληνικού εκστρατευτικού σώματος ΣΜΥΡΝΗΣ να χορεύουν. Ακούγεται έντονη μουσική.
00:11:20:00
Πλάνο της φωτογραφίας των στρατιωτών του ελληνικού εκστρατευτικού σώματος ΣΜΥΡΝΗΣ να χορεύουν. Το πλάνο ανοίγει και φαίνονται τα χέρια του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ που την κρατούν. Ο δημοσιογράφος ρωτά πότε λήφθηκε η φωτογραφία και ο φωτογράφος απαντά ότι ήταν 16 ετών, προσθέτοντας το περιστατικό της επισκέψεως του ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ στη ΣΜΥΡΝΗ και της μη περιπλάνησής του, προκειμένου να μην ενθουσιάσει τον πληθυσμό.
00:12:58:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να ρωτάει τον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ για την μέρα της καταστροφής της ΣΜΥΡΝΗΣ. Ο φωτογράφος απαντά ότι ήταν εσφαλμένη η προώθηση των ΕΛΛΗΝΩΝ πέραν των ορίων της ΣΜΥΡΝΗΣ. Μάλιστα, προσθέτει τη μαρτυρία ΤΟΥΡΚΩΝ δημοσιογράφων, το 1930, ότι ήταν σχέδιο του ΚΕΜΑΛ ΑΤΑΤΟΥΡΚ η προώθηση των ελληνικών τμημάτων, για την αποδυνάμωσή τους και τον παράλληλο προσεταιρισμό των συμμάχων.
00:15:08:00
Πλάνο φωτογραφίας ΕΛΛΗΝΩΝ που θανατώθηκαν από ΤΟΥΡΚΟΥΣ και πάνω στα νεκρά σώματα άνθρωποι να κλαίνε. Ακούγεται η φωνή του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ο οποίος ρωτά για την ημέρα της καταστροφής της ΣΜΥΡΝΗΣ.
00:15:14:00
Πλάνο του ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ σε σαλόνι να αναφέρεται στο γεγονός ότι φορούσε τη στολή του Έλληνα προσκόπου στην εγκατάλειψη των κατασκηνώσεων και στην προσέλευση στη ΣΜΥΡΝΗ, την προσπάθεια εξεύρεσης πλωτού μέσου διαφυγής και την είσοδο των έφιππων ΤΣΕΤΩΝ στην πόλη. Επίσης, απαντά στο δημοσιογράφο ότι το πλήθος είχε συγκεντρωθεί προς τη θάλασσα αναμένοντας βοήθεια.
00:17:15:00
Πλάνα ΤΣΕΤΩΝ να εισέρχονται ένοπλοι στους δρόμους της ΣΜΥΡΝΗΣ, αμάχων να επιχειρούν να διαφύγουν, πανοραμικό πλάνο της φλεγόμενης πόλης, πλοίων με πρόσφυγες, ΤΟΥΡΚΩΝ στρατιωτών να υποστέλλουν την ελληνική σημαία, νεκρών δεμένων σε δένδρα και καμένες γειτονιές της ΣΜΥΡΝΗΣ. Ακούγεται το τραγούδι ‘‘Η ΣΜΥΡΝΗ’’, ερμηνευμένο από τον ΓΙΩΡΓΟ ΝΤΑΛΑΡΑ.
00:18:38:00
Πλάνο του ΜΑΝΟΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ σε σαλόνι να αναφέρει στον ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ ότι οι γονείς του είχαν κρυφτεί στο υπόγειο του σπιτιού, ενώ εκείνος κοίταζε από τις χαραμάδες. Περιγράφει περιστατικό με ΕΒΡΑΙΟ που επιτιμήθηκε από ΤΟΥΡΚΟ, επειδή έριχνε γυαλιά στο δρόμο, προκειμένου να τα πατούν οι ΕΛΛΗΝΕΣ.
00:20:08:00
Πλάνο του ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ σε σαλόνι να απαντάει σε ερώτημα του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ εάν θυμάται από εκείνη την ημέρα ΕΛΛΗΝΕΣ της ΣΜΥΡΝΗΣ που έπειτα πρόκοψαν, αναφερόμενος στον ΩΝΑΣΗ με τον οποίο ήταν συμμαθητές, αλλά δεν ανταποκρίθηκε σε μετέπειτα πρόσκλησή του επανένωσης παλαιών συμμαθητών. Επίσης, απαντά σε νέο ερώτημα του δημοσιογράφου ότι ο πατέρας του είχε αιχμαλωτισθεί, αλλά τον γλίτωσαν και τον ίδιο μαζί άνθρωποι του Ερυθρού Σταυρού.
00:22:54:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να ρωτάει τον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ πότε ασχολήθηκε ως φωτορεπόρτερ. Αυτός του απαντά ότι ξεκίνησε αμέσως μετά τον ερχομό στην ΕΛΛΑΔΑ, εντυπωσιασμένος από τις αρχαιότητες τις οποίες φωτογράφιζε, προσθέτοντας ότι λόγω του εμπορικού παρελθόντος του πατέρα του δεν αντιμετώπισαν οικονομικό πρόβλημα. Επίσης, απαντά ότι οι πρώτες φωτογραφίες για τις οποίες αμείφθηκε ήταν αυτές που έδινε στο εργαστήριο εμφανίσεων φωτογραφιών, καθώς ο υπεύθυνός του τις έδινε σε ξένους ανταποκριτές.
00:24:42:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να ρωτάει τον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ πότε και πώς γνώρισε τον ΒΕΝΙΖΕΛΟ, αφού πρώτα του ζητά να δώσει πληροφορίες για κάποιες φωτογραφίες που του δείχνει, ρωτώντας τον επιπλέον τι ήταν αυτό που τον εντυπωσίασε στον ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ. Ο φωτογράφος αναφέρεται στην φωτογράφιση του ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ καθώς υπαγορεύει προς δακτυλογράφηση απόρρητα έγγραφα από τη σύζυγό του, θυμάται το ταξίδι στο ΓΑΛΑΞΕΙΔΙ, όπου ο Βενιζέλος αποφάσισε, αν και ήταν ηλικιωμένος, να πολιτευθεί ξανά.
00:27:04:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να δείχνει μία φωτογραφία στον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ και να τον ρωτάει εάν είναι από ταξίδι με τον ΒΕΝΙΖΕΛΟ στη ΣΜΥΡΝΗ. Ο φωτογράφος απαντά ότι είναι στην ΑΓΚΥΡΑ και υποδεικνύει τα πρόσωπα της φωτογραφίας.
00:27:42:00
Πλάνα φωτογραφίας του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ να κάθεται σε σαλόνι, δίπλα σε καρέκλα που φέρει κεντημένο το αστέρι της ΒΕΡΓΙΝΑΣ και άλλων φωτογραφιών από τη δράση του.
00:28:03:00
Πλάνο φωτογραφίας του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ που βρίσκεται στο χώρο της συνέντευξης. Το πλάνο ανοίγει και δείχνει τον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ να δέχεται ερώτηση από τον ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ εάν είχε κάνει ποτέ γκάφα. Ο φωτογράφος απαντά αναφερόμενος στη φωτογράφιση του ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ την ώρα που κοιμόταν και τη δημοσίευση της φωτογραφίας στο ΒΗΜΑ, καθώς και στη φωτογράφιση του ίδιου πολιτικού μετά το σεισμό της Κορίνθου, όπου του προέβαλε την ευρισκόμενη στην τσέπη του εφημερίδα ΒΗΜΑ. Εμφανίζεται ο υπότιτλος: «ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ».
00:30:08:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να δείχνει μία φωτογραφία στον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ. Αυτός απαντά ότι είναι από τον ναό της ΑΓΙΑΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ στη ΣΜΥΡΝΗ κατά την εκεί επίσκεψη του Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, αλλά δεν είχε κάνει ο ίδιος τη φωτογράφιση. Επίσης, ο δημοσιογράφος του δείχνει μία ακόμα φωτογραφία και ο φωτογράφος του απαντά ότι είναι από την είσοδο του ΚΕΜΑΛ ΑΤΑΤΟΥΡΚ στη ΣΜΥΡΝΗ.
00:31:14:00
Εμφανίζεται ο τίτλος της εκπομπής ‘‘ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ’’ και ανάμεσα στις λέξεις προβάλλονται φωτογραφίες από το αρχείο του ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ. Ακούγεται το μουσικό σήμα της εκπομπής.
00:31:33:00
Εμφανίζεται το σήμα της εκπομπής ‘‘ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ’’.
00:31:48:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να ρωτάει τον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ για τα ‘‘ΕΠΙΚΑΙΡΑ’’. Εμβόλιμο πλάνο φωτογραφικών μηχανών. Ο φωτογράφος απαντά ότι ακολούθησαν πρότυπα από το εξωτερικό και ότι συνεργάσθηκε με τον ΟΥΓΓΡΟ ΖΟΖΕΦ ΧΕΠ, με τον ΦΙΝΟ για τα πολεμικά επίκαιρα και τον ΓΙΑΝΝΗ ΔΗΜΑΡΟΠΟΥΛΟ στο ελληνοϊταλικό μέτωπο. Εμφανίζεται ο υπότιτλος: «ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ». Εμβόλιμα πλάνα από τον ελληνοϊταλικό πόλεμο και την προέλαση ΓΕΡΜΑΝΩΝ.
00:33:08:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να ρωτάει τον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ εάν είχαν και άλλοι τότε κινηματογραφική μηχανή εκτός από τον ίδιο. Ο φωτογράφος αναφέρεται στους ΓΑΖΙΑΤΕΣ (Αδερφοί ΓΑΖΙΑΔΗ), οι οποίοι είχαν σπουδάσει στο εξωτερικό και στον ΜΑΔΡΑ. Απαντάει σε νέο ερώτημα του δημοσιογράφου ότι τα φιλμ τα τύπωναν σε εργαστήριο απέναντι από την εφημερίδα ΒΗΜΑ και προέβαλλαν τις ταινίες σε κινηματογράφους της Αθήνας. Επίσης, αναφέρεται στις δυσκολίες του μετώπου και τις επεμβάσεις της λογοκρισίας. Εμβόλιμο πλάνο φωτογραφιών με πτώματα και εξαθλιωμένους ανθρώπους. Εμφανίζεται ο υπότιτλος: «ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ». Αναφέρεται σε περιστατικό επιτίμησής του, επειδή κινηματογράφισε κατάκοπο ημίονο στο πολεμικό μέτωπο. Εμβόλιμο πλάνο φωτογραφικών μηχανών.
00:37:05:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να δείχνει στον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ φωτογραφίες από την περίοδο της Κατοχής με σκελετωμένα παιδιά, απαγχονισμένους κ. α. , τις οποίες ο φωτογράφος εξηγεί ότι είχε τραβήξει από μηχανές ΓΕΡΜΑΝΩΝ στρατιωτών, τονίζοντας και τη συμβολή ενός ΤΟΥΡΚΟΥ βοηθού του.
00:39:20:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να σημειώνει στον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ ότι έχει φωτογραφίσει όλες τις πολιτικές προσωπικότητες και του δείχνει φωτογραφίες του ΜΠΕΝΑΚΗ, του ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, του ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, του νεότερου ΤΣΑΛΔΑΡΗ και του πατέρα του, του ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, του ΤΖΑΝΑ και του ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ. Ο φωτογράφος σημειώνει ότι αυτοί ‘‘ήταν πολύ τίμιοι και έτρωγαν τα λεφτά των γυναικών τους’’. Η συζήτηση ακολούθως περιστρέφεται στον ΒΕΝΙΖΕΛΟ, τους βασιλείς και τον ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ και την εκτίμηση που είχε προς τη σύζυγό του. Εμφανίζεται ο υπότιτλος: «ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ». Εμβόλιμο πλάνο με φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες.
00:42:19:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να σημειώνει στον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ τη μεγάλη του δουλειά, το σπουδαίο αρχείο, την αποκομιδή χρημάτων, με τα οποία ο φωτογράφος συμφωνεί και επαυξάνει αναφέροντας το σπίτι του. Επίσης, απαντά σε νέο ερώτημα του δημοσιογράφου ότι έχει τιμηθεί από την πολιτεία με 20 μετάλλια από την ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ και ότι δώρισε το αρχείο του στην «Εστία» ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ.
00:42:59:00
Πλάνο του ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ να ανέρχεται τις εξωτερικές σκάλες της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ.
00:43:07:00
Πλάνα φωτογραφιών της προκυμαίας και της πόλης της ΣΜΥΡΝΗΣ, ανθρώπων στις εκεί δραστηριότητές τους, στρατιωτών, σφαγιασμένων και προσφύγων. Ακούγεται το τραγούδι ‘‘ΕΡΩΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ’’ ερμηνευμένο από τη ΡΙΑ ΖΕΡΒΑ.
00:44:59:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να σημειώνει στον ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟ ότι είναι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος που έζησε δύο τραγωδίες. Η συζήτηση έπειτα στρέφεται στη σπουδαιότητα της γνωριμίας με τον ΒΕΝΙΖΕΛΟ και στις εκατέρωθεν ευχαριστίες.
00:44:59:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, φωτογράφοι, φωτογραφία, φωτορεπόρτερς
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Παρουσιαστής:
ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΟΣΧΟΣ
Σκηνοθέτης:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΚΑΒΙΑΣ
Ενδυματολογική επιμέλεια:
ARTISTI ITALIANI, ΚΑΝΑΡΗ 5 ΚΟΛΩΝΑΚΙ
Εικονολήπτες:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΕΝΙΔΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΗΣ
Φωτιστής:
ΧΑΡΗΣ ΠΕΤΡΙΔΗΣ
Ηλεκτρονικός:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΡΑΚΑΤΣΕΛΗΣ
Ρύθμιση Ήχου:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΡΟΥΣΣΗΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΓΚΑΣ
Εργατοτεχνίτες:
ΗΛΙΑΣ ΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
Μακιγιάζ:
ΣΟΦΙΑ ΒΛΑΧΟΥ
Μονταζ:
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΟΡΟΠΟΥΛΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΕΝΤΟΣ
Τϊτλοι:
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΔΡΑΚΑΚΗ
Φωτογράφος:
ΑΡΗΣ ΜΠΕΡΤΟΣ
Μουσικη:
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
Φροντίστρια:
ΓΙΩΤΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Επιμέλεια Παραγωγής:
ΑΛΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΟΧΩΡΗ
Δημοσιογραφική Επιμέλεια:
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΥΨΗΛΑΝΤΗ
ΡΟΔΟΥΛΑ ΛΟΥΛΟΥΔΑΚΗ
Συντονισμός Παραγωγής:
ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΒΙΛΙΚΑΣ
Ακούστηκαν τα τραγούδια:
‘‘Η ΣΜΥΡΝΗ’’ ερμηνευμένο από τον ΓΙΩΡΓΟ ΝΤΑΛΑΡΑ
‘‘ΕΡΩΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ’’ ερμηνευμένο από τη ΡΙΑ ΖΕΡΒΑΕυχαριστίες:
Κομμωτήρια “ΜΑΡΙ-ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΟΣ” ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ 14, ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Διεύθυνση Τροχαίας ΑΤΤΙΚΗΣ για την πολύτιμη βοήθειά της
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:45:52:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
10/11/2009