ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ
0000007956
Ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. Το επεισόδιο αυτό φιλοξενεί τον ζωγράφο και πρώην πρύτανη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, ΓΙΩΡΓΟ ΜΑΥΡΟΪΔΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007956
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1998
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. Το επεισόδιο αυτό φιλοξενεί τον ζωγράφο και πρώην πρύτανη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, ΓΙΩΡΓΟ ΜΑΥΡΟΪΔΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Ο ζωγράφος και πρώην Πρύτανης της Α. Σ. Κ. Τ. , ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ, δίνει συνέντευξη στο δημοσιογράφο ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ στα πλαίσιατης εκπομπής του ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ. Πέρα από την παράθεση βιογραφικών πληροφοριών, ο ζωγράφος αυτοπροσδιορίζεται ως Μεταφυσικός μέσα στο έργο του και αναφέρεται στην παρουσία «ΕΝΟΡΑΣΗΣ» σε αυτά. Μιλά για τους σημαντικούς καλλιτέχνες με τους οποίους ανέπτυξε στενούς δεσμούς φιλίας, όπως το ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ και τον ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ, αλλά και τη σημαντική παρουσία της γυναίκας του ΑΛΕΞΑΝΤΡΑΣ (ΑΝΤΑΝΤΑΣ) στην οποία αφιερώνει τα έργα του. Η παρουσία του ΜΑΝΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ και του ΔΙΟΝΥΣΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ που μιλούν για το έργο, το δάσκαλο αλλά και τον άνθρωπο ΜΑΥΡΟΪΔΗ, ολοκληρώνει το αφιέρωμα.
Τίτλοι έναρξης.
00:00:46:00
Πλάνο με φωτογραφία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ και εμφανής ο τίτλος του επεισοδίου: «ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ».
00:00:51:00
Πλάνο του ΜΑΝΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ, Ιστορικού Τέχνης-Κριτικού και Επιμελητή της ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ. Στέκεται μπροστά σε έναν πίνακα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ και μιλά για το ζωγράφο αυτό και δίνει το στίγμα του ως ανθρώπου κι ως καλλιτέχνη.
00:03:33:00
Εναλλαγή πλάνων με έργα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ.
00:03:47:00
Εναλλάσσονται πλάνα του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ και ζωγράφου ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ στο σαλόνι του σπιτιού του καλλιτέχνη. Συνομιλώντας ο δημοσιογράφος χαρακτηρίζει το ζωγράφο «αιχμηρό» μέσα από τα κείμενά του κάτι που τον ευχαριστεί ιδιαίτερα και συνεχίζει απαριθμώντας τα κείμενά που έχουν εκδοθεί. Παρουσιάζονται πλάνα από τα εξώφυλλα των βιβλίων.
00:05:21:00
Εναλλαγή πλάνων του δημοσιογράφου και του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ. Αναφέρονται στη φιλία, τις μνήμες του καλλιτέχνη για τους φίλους του ποιητές: ΕΛΥΤΗ, ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ, ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟ, ΓΚΑΤΣΟ και τα θέματα που τους απασχολούν. Ο καλλιτέχνης διηγείται το ρόλο του ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ στη συνάντηση και τη δημιουργία της παρέας αυτής παραθέτοντας ευτράπελα περιστατικά που έζησαν και τους έδεσαν ως παρέα.
00:10:52:00
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ απαντώντας σε ερώτηση του δημοσιογράφου, σχολιάζει ως μεγαλόστομη και υπερβολική την άποψη του ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ σχετικά με τη ζωγραφική του και το ρόλο της «ΕΝΟΡΑΣΗΣ» στο έργο του.
00:11:56:00
Η ΝΑΤΑΛΙΑ ΜΕΛΑ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ, γλύπτρια, μιλά για την παρέα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ, τους άλλους σημαντικούς καλλιτέχνες με τους οποίους είχε την τύχη να συνδεθεί, όπως τον ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ και το ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ.
00:13:38:00
Ο ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, καθώς ο καλλιτέχνης αυτοπροσδιορίζεται ως ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΟΣ, ρωτά την αφετηρία της μεταφυσικής αναζήτησής του. Ο ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ απαντώντας συνδέει τη γνώση με τις αισθήσεις και θεωρεί την επεξεργασία των πληροφοριών άγνωστη, άρα μεταφυσική. Συσχετίζει τη μεταφυσική με την παρουσία του ΘΕΙΟΥ, προσεγγίζοντας το μεταφυσικό με μια θρησκευτική θεώρηση, άποψη του εναντιώνεται στην προηγούμενη θέση του ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ περί Ενοράσεως.
00:17:55:00
Εναλλαγή πλάνων με έργα του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ. Ανάμεσά τους και πορτρέτα των ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ και ΓΚΑΤΣΟΥ.
00:18:45:00
Ο δημοσιογράφος καθισμένος απέναντι από τον καλλιτέχνη, παραθέτει πληροφορίες που αφορούν στο βιογραφικό του και ρωτά το ρόλο των διαφορετικών τόπων που είναι μέρος της ζωής τους αλλά και των ανθρώπων σε αυτή. Εμφανίζεται πλάνο με τη γυναίκα του. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ αναφέρεται στην αγάπη του στη ΘΑΛΑΣΣΑ και στη ζωή του στην ΚΥΠΡΟ (ΛΑΡΝΑΚΑ).
00:21:38:00
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ. Μιλά για την ταυτόχρονη παρουσία της ποίησης και της ζωγραφικής στη ζωή του. Εξηγεί σχετικά με τις σπουδές του και την πρώτη του παρουσία στην Κύπρο να μιλήσει για τον ποιητή ΛΥΜΠΕΡΤΗ. Περιγράφει την σχετική του ανάμνηση.
00:25:05:00
Αρχικά, πλάνο του ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ που ζητά από το ΓΙΩΡΓΟ ΜΑΥΡΟΪΔΗ να του μιλήσει για τους γονείς του. Ο καλλιτέχνης αναφέρεται στην καταλυτική παρουσία της Επτανήσιας μητέρας του.
00:26:46:00
Εναλλαγή πλάνων του ΓΙΩΡΓΟ ΜΑΥΡΟΪΔΗ και της γυναίκα του. Αναζητούν τον τόπο της πρώτης τους γνωριμίας και στη συνέχεια, ο ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ διηγείται σχετικά με τη γνωριμία τους.
00:28:09:00
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ καθισμένου απέναντι από το δημοσιογράφο. Η συζήτηση ξαναγυρνά στους γονείς του ΜΑΥΡΟΪΔΗ και την ανάπτυξη της σχέση με τον πατέρα του.
00:28:47:00
Εναλλαγή ασπρόμαυρων φωτογραφιών του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ από την παιδική του κιόλας ηλικία.
00:29:23:00
Αρχικά, εναλλαγή πλάνων ανάμεσα στο δημοσιογράφο και τον καλλιτέχνη. Στη συνέχεια πλάνο του ΜΑΥΡΟΪΔΗ να μιλά για την καλλιτεχνική του διαδρομή, τις σπουδές του στη Νομική και τους εμπνευσμένους καθηγητές που εκεί είχε.
00:33:52:00
Ο δημοσιογράφος ρωτά τον ΓΙΩΡΓΟ ΜΑΥΡΟΪΔΗ για την έκδοση του έργου του ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ ο «ΜΕΓΑΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ». Ο καλλιτέχνης διατυπώνει την άποψη ότι ο φίλος του δεν θα ήθελε να εκδοθούν αυτά τα κείμενα. Διηγείται ένα περιστατικό ανάμεσα στον ίδιο και τον ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ σχετικά με την έκδοση του έργου αυτού σε σημαντικό εκδοτικό οίκο του εξωτερικού.
00:36:35:00
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ που συνομιλεί με το δημοσιογράφο. Ανάβει τσιγάρο. Μιλούν για τη Σχολή Καλών Τεχνών, την παρουσία του εκεί ως Πρύτανη και τη διατυπωμένη από εκείνον άποψη προς τους σπουδαστές του ότι «η ζωγραφική δε διδάσκεται».
00:37:11:00
Πλάνο του ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ. Ζητά από το ΓΙΩΡΓΟ ΜΑΥΡΟΪΔΗ να του παρουσιάσει τους ζωγράφους της Σχολής Καλών Τεχνών που αγαπά ιδιαίτερα.
00:37:22:00
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ που αποκαλύπτει το προφίλ του. Εξηγεί ότι η επιρροή που είχε στους φοιτητές του ήταν ελάχιστη και κατονομάζει τους: ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΑΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟ, ΒΟΥΛΓΑ, ΣΤΑΥΡΟ ΙΩΑΝΝΟΥ και ΔΙΟΝΥΣΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟ. Συνεχίζει διατυπώνοντας την άποψη ότι οι φοιτητές πρέπει να έχουν παιδεία και η Σχολή να είναι Ακαδημαϊκή.
00:40:22:00
Πλάνο του ΔΙΟΝΥΣΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ. Μιλά για την πρώτη του γνωριμία με το έργο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΥΡΟΪΔΗ και στη συνέχεια για τη σημαντική εμπειρία του στη Σχολή Καλών Τεχνών των πολύ σημαντικών δημιουργών τους οποίους αναφέρει ονομαστικά. Καταθέτει ότι από αυτόν έμαθε έναν τρόπο ζωής, τρόπο να αντιμετωπίζει τα ζωγραφικά πράγματα και να αγωνιά για την ύπαρξη Αλήθεια, καθώς τα έργα του ΜΑΥΡΟΪΔΗ διακρίνονται για αυτή του την αγωνία. Καταθέτει τη σημαντική θέση που κατέχει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ στη ζωή του και τεκμηριώνει.
00:44:27:00
Εναλλαγή πλάνων ανάμεσα στους δυο συνομιλητές. Αναφέρονται στο ρόλο και την παρουσία της «ΓΥΝΑΙΚΑΣ» σε όλο το έργο του. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ εξηγεί πως αυτό είναι αφιερωμένο στη γυναίκα του ΑΛΕΞΑΝΤΡΑ (ΑΝΤΑΝΤΑ). Η εκπομπή κλείνει μετά τις αμοιβαίες ευχαριστίες.
00:45:55:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΪΔΗΣ, ζωγραφική, ζωγράφοι, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Παρουσιαστής:
ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Επιμέλεια Παραγωγής:
ΑΛΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΟΧΩΡΗ
Σκηνοθεσία:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΚΑΒΙΑΣ
Δημοσιογραφική Επιμέλεια:
ΡΟΥΛΑ ΚΡΙΚΩΝΗ
Μοντάζ:
ΕΙΡΗΝΗ ΚΕΦΑΛΑ
Εικονολήπτες:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ηχολήπτης:
ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτογράφος:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΔΩΡΗΣ
Μακιγιάζ:
ΕΛΙΝΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ
Κομμώσεις:
ΜΑΡΙ-ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΟΣ, ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ 14, Ν. ΣΜΥΡΝΗ
Φροντίστρια:
ΓΙΩΤΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:46:31:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
10/11/2009