Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗΣ ΘΕΑΣ
0000007801
Αυτό το επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ επιχειρεί μια κριτική αλλά και συναισθηματική προσέγγιση του παγκόσμιου και του ελληνικού ποδοσφαίρου, αναφερόμενο στην ιστορία του από το 1940 μέχρι σήμερα, στις σημαντικές στιγμές του αθλήματος, στις προσωπικές ιστορίες των ανθρώπων του μέσα από τις αφηγήσεις των αθλητών, των αθλητικογράφων και των διανοούμενων.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007801
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗΣ ΘΕΑΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2001
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Αυτό το επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ επιχειρεί μια κριτική αλλά και συναισθηματική προσέγγιση του παγκόσμιου και του ελληνικού ποδοσφαίρου, αναφερόμενο στην ιστορία του από το 1940 μέχρι σήμερα, στις σημαντικές στιγμές του αθλήματος, στις προσωπικές ιστορίες των ανθρώπων του μέσα από τις αφηγήσεις των αθλητών, των αθλητικογράφων και των διανοούμενων.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η παγκοσμιότητα του πλέον αγαπημένου αθλήματος, του ποδοσφαίρου, η κριτική και η συναισθηματική του προσέγγιση σε εγχώριο και παγκόσμιο επίπεδο από το 1940 και εξής, προσεγγίζονται στην εκπομπή αυτή της σειράς ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ. Τα μέλη της παγκόσμιας κοινότητας συμφωνούν ότι η μπάλα έχει θεοποιηθεί και μέσα από τα μάτια των ίδιων των συμμετεχόντων, αθλητικογράφων και διανοουμένων, παρακολουθούμε τις σημαντικότερες στιγμές του ποδοσφαίρου, τις περιπέτειές του στη διάρκεια της ιστορίας του, αλλά και τις προσωπικές ιστορίες των ανθρώπων του, οι οποίοι αποκαλούν την Κυριακή ως την «κοντή γιορτή του ποδοσφαίρου». Οι «αιώνιοι αντίπαλοι», οι ομάδες της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και άλλες παρελαύνουν νικήτριες ή ηττημένες, πάντα όμως με τη δόξα του παρελθόντος να τις περιβάλλει. Παρουσιάζεται πλούσιο και σπάνιο φωτογραφικό, ηχητικό και οπτικό υλικό από στιγμές δόξας των ομάδων, θρυλικούς εκφωνητές και αντιδράσεις οπαδών, με έντονα γραφικό στοιχείο τα λαϊκά άσματα που κατά καιρούς γράφονταν για τις ελληνικές ομάδες.
Τίτλοι έναρξης.
00:00:52:00
Φάσεις από ποδοσφαιρικούς αγώνες. Τραγούδι.
00:01:49:00
Πλάνο του δημοσιογράφου-συγγραφέα ΗΛΙΑ ΜΠΑΖΙΝΑ ο οποίος μιλά για το ποδόσφαιρο και τη δυνατότητα ανθρώπου, με οποιοδήποτε σωματότυπο, να συμμετάσχει σε αυτό, φέρνοντας ως παράδειγμα τον ΝΤΙΕΓΚΟ ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ (DIEGO MARADONA). Παρεμβάλλονται πλάνα με τον ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ (DIEGO MARADONA) να αγωνίζεται.
00:02:48:00
«Κάδρο» του δημοσιογράφου-συγγραφέα ΘΑΝΑΣΗ ΧΕΙΜΩΝΑ που αναφέρεται στην «υπερπραγματικότητα» του ποδοσφαίρου και στην επίδρασή του στις κατώτερες κοινωνικές ομάδες της Αργεντινής. Προβολή πλάνων από κερκίδες ποδοσφαιρικών σταδίων, από φάσεις αγώνων και πανηγυρισμούς παικτών της Εθνικής Αργεντινής.
00:03:23:00
Σε πρώτο πλάνο ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ μιλά για την παλαιότερα επικρατούσα ρατσιστική αντιμετώπιση έναντι των Βραζιλιάνων ποδοσφαιριστών και για το πολυπολιτισμικό μοντέλο του σήμερα. Αναφορά στην Εθνική Γαλλίας, η οποία απαρτίζεται από ποδοσφαιριστές ποικίλων εθνικοτήτων. Παρεμβάλλεται φωτογραφικό υλικό Βραζιλιάνων ποδοσφαιριστών και βίντεο από αγώνες και νίκες της Εθνικής Γαλλίας.
00:04:20:00
Φωτογραφικό υλικό με θέμα το ποδόσφαιρο, ενώ ακούγεται τραγούδι σχετικό με το άθλημα.
00:05:02:00
Πλάνο του βετεράνου ποδοσφαιριστή ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΜΑΡΑ, ο οποίος μιλά για τις συνοικιακές ποδοσφαιρικές ομάδες των περασμένων δεκαετιών και για τη σχέση του κόσμου. Παρεμβάλλεται φωτογραφικό υλικό από φάσεις ποδοσφαιρικών αγώνων.
00:05:41:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ αναφέρεται στους οπαδούς του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ, στις «λαΪκές-ρωμαίικες αρετές του» και στους παίκτες-μορφές της ομάδας. Παρεμβάλλεται φωτογραφικό υλικό με την ομάδα του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ.
00:06:42:00
Φωτογραφικό υλικό με την ομάδα του ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ, ενώ ακούγεται ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ να αναφέρεται στην «προνομιακή θέση» του ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ, λόγω «πρωτευουσιάνικης» καταγωγής.
00:07:22:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ αναφέρεται στις εποχές των κοινωνικών διαφορών των οπαδών των μεγάλων ομάδων.
00:07:38:00
«Κάδρο» στον κριτικό κινηματογράφου ΑΝΔΡΕΑ ΤΥΡΟ, ο οποίος μιλά για τις ομάδες της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΟΚ, ΑΡΗ, ΗΡΑΚΛΗ) και τους οπαδούς τους. Φωτογραφικό υλικό από ποδοσφαιρικούς αγώνες.
00:08:46:00
Απόσπασμα από την ταινία «ΟΙ ΑΣΣΟΙ ΤΩΝ ΓΗΠΕΔΩΝ» του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ – είσοδος παικτών στο γήπεδο).
00:09:07:00
Πλάνο του δημοσιογράφου ΠΑΝΟΥ ΓΕΡΑΜΑΝΗ ο οποίος μιλά για τα βιοποριστικά προβλήματα των Ελλήνων ποδοσφαιριστών του 1950 και 1960 και την ένταξή τους, μέσω των συλλόγων τους, σε κρατικές υπηρεσίες προκειμένου να βιοπορίζονται.
00:10:12:00
Πλάνο του βετεράνου ποδοσφαιριστή ΗΛΙΑ ΥΦΑΝΤΗ που μιλά για τις συνθήκες ζωής των Ελλήνων ποδοσφαιριστών στην εποχή του.
00:10:31:00
Πλάνο του ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΜΑΡΑ, ο οποίος αναφέρεται στο τρίπτυχο «ισότητα-ισοτιμία-ισονομία» που επικρατούσε στον κύκλο των ποδοσφαιριστών της εποχής του. Φωτογραφικό και αρχειακό υλικό με τον ποδοσφαιριστή.
00:11:09:00
Ο ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ στην οθόνη κάνει λόγο για το ποδόσφαιρο ως «τρόπο ζωής» στην παλαιότερη ελληνική κοινωνία.
00:11:25:00
«Κάδρο» του ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΜΑΡΑ, ο οποίος μιλά για την ανταπόκριση του κόσμου και τη συμπεριφορά των φιλάθλων προς το ποδόσφαιρο. Βίντεο με φάσεις από τον αγώνα του ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ-ΑΠΟΛΛΩΝΑ (1938) και πλάνα από τις κερκίδες.
00:11:59:00
Ο ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ μιλά για την ευχάριστη συνήθεια του Ελλήνων φιλάθλων να παρακολουθούν την κυριακάτικη «γιορτή» του ποδοσφαίρου, ζωντανά ή μέσω ραδιοφώνου. Βίντεο με ΜΙΧΑΛΗ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΟ, ενώ εκφωνεί ποδοσφαιρικό αγώνα (χωρίς ήχο) και με φιλάθλους στις κερκίδες σταδίου.
00:12:38:00
Απόσπασμα από την ταινία «ΟΙ ΑΣΣΟΙ ΤΩΝ ΓΗΠΕΔΩΝ» του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ με τον ΜΙΧΑΛΗ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΟ να κάνει την περιγραφή ποδοσφαιρικού αγώνα και φιλάθλους στις κερκίδες.
00:12:50:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ στο πλάνο μιλά για τον αγώνα ΠΑΟΚ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ που χάρισε στην ομάδα του ΠΕΙΡΑΙΑ το πρωτάθλημα και για τους πανηγυρισμούς των παικτών στο συγκεκριμένο αγώνα.
00:13:11:00
Φωτογραφίες της ΑΕΚ και ενός ποδοσφαιριστή της ενώ ο ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ μιλά για την ομάδα και έπειτα εμφανίζεται στο πλάνο.
00:13:28:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ μιλά για την προσφυγιά και τις «χαμένες πατρίδες» και τη σχέση τους με τις ομάδες του ΠΑΟΚ και της ΑΕΚ. Παρεμβάλλονται πλάνα από φάσεις ποδοσφαιρικών αγώνων.
00:14:15:00
Αφίσα-κολάζ της ομάδας της Εθνικής Αργεντινής πριν από δεκαετίες.
00:14:21:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ αναφέρεται στο «υψηλό» ποδόσφαιρο-το ευρωπαϊκό και αυτό της ΛΑΤΙΝΙΚΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ-αναλύοντας τις διαφορές τους. Επισημαίνει την ευεξήγητη κυριαρχία της ΕΥΡΩΠΗΣ σε ό, τι αφορά το άθλημα.
00:14:42:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ αναφέρεται στον ποδοσφαιρικό «κώδικα» της ΛΑΤΙΝΙΚΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ. Φωτογραφικό υλικό με θέμα το νοτιοαμερικανικό ποδόσφαιρο.
00:15:23:00
Γραφικό με χάρτη του ΗΝΩΜΕΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, τη σημαία του, χρυσό κύπελλο και τη χρονολογία 1966.
00:15:26:00
Ασπρόμαυρες εικόνες από προπόνηση της Εθνικής ΑΓΓΛΙΑΣ του 1966 ενώ ακούγεται η φωνή του ΗΛΙΑ ΜΠΑΖΙΝΑ να μιλά για τον αγώνα ΑΓΓΛΙΑΣ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ, ενώ έπειτα εμφανίζεται στην οθόνη. Έγχρωμα πλάνα από τον αγώνα του 1966 όπου η ΑΓΓΛΙΑ κατέκτησε το Παγκόσμιο Κύπελλο. Πλάνο του προπονητή της Εθνικής ΑΓΓΛΙΑΣ.
00:16:34:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ αναφέρεται στην Εθνική ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ και στην αρνητική αντιμετώπισή της από τα αρμόδια όργανα του ποδοσφαίρου.
00:16:59:00
Φωτογραφία στο πλάνο ποδοσφαιρικής ομάδας ενώ αναγράφεται στην οθόνη «Η ΦΥΛΗ ΤΩΝ ΓΚΑΟΥΤΣΟΣ».
00:17:06:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ αναφέρεται στην ομάδα των ΓΚΑΟΥΤΣΟΣ της ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ και στον ποδοσφαιρικό τους κώδικα, που βασιζόταν στην «ανωτερότητα της μαγκιάς», τον οποίο και συγκρίνει με τον κώδικα συνολικά των ποδοσφαιριστών της ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ. Παρεμβάλλονται φωτογραφίες ποδοσφαιριστών, ομάδων, μικρών παιδιών σε αλάνες.
00:18:47:00
Πλάνα από αγώνες της ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ. Ακούγεται ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ να μιλά για τους ΜΟΥΛΑΤΟΣ, το «χορευτικό» και «αγαθό» ποδοσφαιρικό τους κώδικα και την επίδρασή τους στο βραζιλιάνικο ποδόσφαιρο. Εμφάνιση στο πλάνο του ΗΛΙΑ ΜΠΑΖΙΝΑ.
00:19:36:00
Φωτογραφία ποδοσφαιρικής ομάδας. Στο μέσο της οθόνης αναγράφεται «ΛΑΚΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΣ ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΓΚΑΟΥΤΣΟ». Ήχος από μπουζούκι.
00:19:44:00
Πλάνο του ΠΑΝΟΥ ΓΕΡΑΜΑΝΗ να μιλά για τον ποδοσφαιριστή ΛΑΚΗ ΣΟΦΙΑΝΟ. Παρεμβάλλεται φωτογραφικό και αρχειακό υλικό με τον ποδοσφαιριστή, και πλάνα από κάμερα της εποχής με σκηνές από την Κατοχή και από την Αθήνα της δεκαετίας του 1950.
00:23:43:00
Απόσπασμα από την ταινία «ΟΙ ΑΣΣΟΙ ΤΩΝ ΓΗΠΕΔΩΝ» του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ.
00:23:52:00
Ο ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ αναφέρεται στη σχέση πολιτικής-ποδοσφαίρου. Φωτογραφικό υλικό από τις φυλακές της ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΥ. Αναφορά στον αγώνα ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ-ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΥ (1948) και στο μακελειό της ΧΑΡΑΔΡΑΣ (1948).
00:25:03:00
Ο ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ αναφέρεται στους πολιτικοποιημένους ποδοσφαιριστές της εποχής του Εμφυλίου, με ιδιαίτερη αναφορά στον ποδοσφαιριστή του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΝΙΚΟΥ ΓΟΔΑ. Βίντεο από φυλακές ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
00:26:14:00
Ασπρόμαυρες φωτογραφίες μετά τη λήξη του Εμφυλίου και ο ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ αναφέρεται στον ξενιτεμό των Ελλήνων ποδοσφαιριστών.
00:26:44:00
Ο ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ μιλά για τη δεκαετία του 1960, με αναφορά σε πρωτοσέλιδο της εφημερίδας ΦΩΣ για την απόκτηση του Ούγγρου ποδοσφαιριστή ΓΙΟΥΤΣΩΦ (αποδείχθηκε ότι ήταν ο ΝΙΚΟΣ ΓΙΟΥΤΣΟΣ) από τον ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ. Φωτογραφίες του ποδοσφαιριστή.
00:27:12:00
Ο ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ αναφέρεται στην «προληπτική» λογοκρισία που υφίσταντο οι εφημερίδες της εποχής κατά τη Δικτατορία. Παρεμβάλλονται αποκόμματα από αθλητικές εφημερίδες και από φιλάθλους σε κερκίδες.
00:28:01:00
Βίντεο από τον αγώνα ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ-ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ για το κύπελλο Ελλάδος το 1968. Ήχος από την περιγραφή.
00:28:31:00
«Κάδρο» του ΠΑΝΟΥ ΓΕΡΑΜΑΝΗ, ο οποίος αναφέρεται σε αγώνα του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ-ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ, στην αντίδραση του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ και στην παρέμβαση ΠΑΤΑΚΟΥ.
00:28:57:00
Στιγμιότυπα του αγώνα ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ το 1969, ενώ ακούγεται τραγούδι για τον ποδοσφαιριστή ΓΙΩΡΓΟ ΣΙΔΕΡΗ.
00:29:32:00
Σε πρώτο πλάνο ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ συγκρίνει τους παλιούς με τους σημερινούς ποδοσφαιριστές. Παρεμβάλλεται φωτογραφικό υλικό με αγώνες και ποδοσφαιριστές της εποχής.
00:30:32:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ στο πλάνο μιλά για τον ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ της εποχής του. Παρεμβάλλεται αφίσα με τη σύνθεση του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ εκείνης της εποχής.
00:31:32:00
Πλάνο του ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΜΑΡΑ να αναφέρεται στην ομάδα του ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ και στην ευρωπαϊκή του πορεία την περίοδο 1960-1975. Φωτογραφίες και πλάνα από αγώνες της εποχής και πρωτοσέλιδα εφημερίδων.
00:32:44:00
Πλάνα από οπαδούς του ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ σε πανηγυρισμούς στους δρόμους και στα γήπεδα κατά τους αγώνες της ομάδας στην πορεία προς το ΓΟΥΕΜΠΛΕΪ (WEMBLEY), ενώ ακούγεται σχετικό τραγούδι.
00:33:55:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ σε πρώτο πλάνο μιλά για τις διαφορές των μεγάλων ομάδων και για τα χρώματα της φανέλας του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ. Φωτογραφίες από αφίσα της εποχής και από αγώνες της ομάδας.
00:34:45:00
Πλάνο στον ΘΑΝΑΣΗ ΧΕΙΜΩΝΑ να μιλά για την αντιπαλότητα ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ-ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ.
00:35:19:00
Το πλάνο στον ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΑΜΑΡΑ, ο οποίος αναφέρεται στις συνθήκες που υπήρχαν κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ειδική αναφορά σε τελικό Κυπέλλου ΕΛΛΑΔΑΣ της εποχής του, που κατέληξε σε επεισόδια. Ασπρόμαυρα πλάνα από φάσεις του αγώνα και επεισόδια μεταξύ φιλάθλων στο γήπεδο, πρωτοσέλιδο εφημερίδας.
00:36:58:00
Φωτογραφία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΥΔΑ με τη φανέλα του ΠΑΟΚ. Στην οθόνη αναγράφεται «ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ… ΜΙΑΣ ΠΟΛΗΣ». Ακούγεται τραγούδι.
00:37:09:00
Ο ΑΝΤΡΕΑΣ ΤΥΡΟΣ στο πλάνο, ο οποίος αναφέρεται στην «Υπόθεση ΚΟΥΔΑ». Φωτογραφίες του αθλητή και του ΠΑΟΚ, φωτογραφία του 1966 του ΚΟΥΔΑ με τη φανέλα του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ σε φιλικό αγώνα, πλάνα με φάσεις από αγώνες του ΠΑΟΚ.
00:38:27:00
Πλάνο του ΠΑΝΟΥ ΓΕΡΑΜΑΝΗ, ο οποίος αναφέρεται στην ομάδα της ΔΟΞΑΣ ΔΡΑΜΑΣ. Παρεμβάλλονται φωτογραφίες της ομάδας και συνάντησης ποδοσφαιριστών με τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ.
00:38:37:00
Σε πρώτο πλάνο ο ποιητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ, οποίος αναφέρεται στον ποδοσφαιριστή ΣΕΡΑΦΙΔΗ. Παρεμβάλλεται φωτογραφία του αθλητή.
00:39:09:00
Πλάνα ασπρόμαυρα από φιλάθλους στο γήπεδο, στους δρόμους να διαβάζουν και να αγοράζουν εφημερίδα και από αγώνες ενώ ακούγεται λαϊκό τραγούδι με θέμα το ΠΡΟ-ΠΟ.
00:40:07:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ στο πλάνο, ο οποίος αναφέρεται στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 1954 και ιδιαίτερα στην ομάδα της ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ. Γραφικό με χάρτη της ΕΛΒΕΤΙΑΣ, τη σημαία της, χρυσό κύπελλο και τη χρονολογία 1954, αφίσα και πλάνα από αγώνες, γήπεδα και φιλάθλους.
00:41:15:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από αγώνες και απονομή κυπέλλου, ενώ αρχικά ακούγεται-και στη συνέχεια εμφανίζεται-ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ να μιλά για τη «χειραγώγηση» του ποδοσφαίρου, με αναφορά σε Παγκόσμια Κύπελλα της μεταπολεμικής εποχής.
00:41:50:00
Πλάνο στον ΗΛΙΑ ΜΠΑΖΙΝΑ, ο οποίος αναφέρεται στην ομάδα της ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ και στα κύπελλα που κατέκτησε κατά τη δεκαετία του 1960 αλλά και στον ΠΕΛΕ (PELE) στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 1966. Παρεμβάλλονται φάσεις από αγώνες της Βραζιλίας.
00:42:34:00
Εναλλασσόμενες ασπρόμαυρες φωτογραφίες ποδοσφαιρικών ομάδων, ενώ αναγράφεται ο τίτλος ΡΕΑΛ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ. Ακούγεται ισπανικό τραγούδι.
00:42:42:00
Το πλάνο στον ΗΛΙΑ ΜΠΑΖΙΝΑ, ο οποίος αναφέρεται στην ομάδα της ΡΕΑΛ (REAL) και στην υποστήριξη από τον δικτάτορα ΦΡΑΝΚΟ και στην ομάδα της ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ (BARCELONA), που ήταν η ομάδα των αναρχικών. Παρεμβάλλεται ένα κομμάτι από την περίφημη ΓΚΕΡΝΙΚΑ του ΠΙΚΑΣΟ και πλάνα από στρατιωτικές μάχες του ισπανικού εμφυλίου πολέμου και του ΦΡΑΝΚΟ (FRANCO).
00:43:08:00
Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ στο πλάνο, ο οποίος αναφέρεται στην άνοδο της ΡΕΑΛ (REAL) επί καθεστώτος ΦΡΑΝΚΟ (FRANCO) και στην ακμή της ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ (BARCELONA) μετά το θάνατο του δικτάτορα. Πλάνα ασπρόμαυρα και έγχρωμα από φάσεις αγώνων τους.
00:43:46:00
Πλάνο σε αφίσα στην οποία απεικονίζεται Ρώσος ποδοσφαιριστής. Αναγράφεται «ΠΟΛΥ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΥΠΟΘΕΣΗ». Ήχος ρωσικής μουσικής.
00:44:00:00
Στο πλάνο ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ, ο οποίος μιλά για τους Ρώσους ποδοσφαιριστές, με αναφορά ιδιαίτερα στον ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΣΤΡΕΛΤΣΩΦ (EDUARD STRELZOV). Φωτογραφίες του ποδοσφαιριστή. Η δεύτερη φωτογραφία του ποδοσφαιριστή έχει λεζάντα «ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΣΤΡΕΛΤΣΩΦ: από τα γήπεδα κατέληξε στη… Σιβηρία»
00:44:47:00
Στο πλάνο ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ μιλά για την αντίληψη των διανοούμενων σχετικά με το ποδόσφαιρο. Παρεμβάλλεται φωτογραφία από μικρό παιδί στα πόδια ενός ελέφαντα.
00:45:44:00
Ο ΑΝΤΡΕΑΣ ΤΥΡΟΣ μιλά για την αντιμετώπιση του ποδοσφαίρου από τους διανοούμενους και τις γυναίκες. Παρεμβάλλονται φωτογραφίες ασπρόμαυρες από ευτράπελα σε ποδοσφαιρικούς αγώνες.
00:46:27:00
Πλάνο στον ΗΛΙΑ ΜΠΑΖΙΝΑ, ο οποίος μιλά για την «έκρηξη παθών» που προσφέρει το ποδόσφαιρο. Πλάνα από πανηγυρισμούς γυναικών στο γήπεδο και από αγώνες.
00:46:45:00
Πλάνο στον ΗΛΙΑ ΜΠΑΖΙΝΑ, ο οποίος αναφέρεται στα «στοιχεία της αριστοτελικής τραγωδίας» που ενέχει το ποδόσφαιρο. Αναφορά σε τελικό του ΟΥΕΦΑ (UEFA) και παράλληλα πλάνα από τον αγώνα.
00:47:58:00
Σε πρώτο πλάνο ο ΑΝΤΡΕΑΣ ΤΥΡΟΣ, ο οποίος αναφέρεται σε αγώνες της ομάδας του ΠΑΟΚ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΥΔΑ και στην αγάπη του κόσμου για τον ποδοσφαιριστή. Παρεμβάλλονται φάσεις από ποδοσφαιρικούς αγώνες.
00:48:42:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ στην οθόνη αναφέρεται στην αξία του αθλήματος. Στη συνέχεια μιλά, για τις συγκινήσεις και την ομορφιά που προσφέρει και για τη βλάβη που υφίσταται από εκείνους που το κακοποιούν.
00:49:05:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ να μιλά για τον MIMH ΔΟΜΑΖΟ στην ομάδα της ΑΕΚ. Φωτογραφία του αθλητή και πλάνα αγώνων.
00:49:44:00
Ο ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ περιγράφει τις τεχνικές των ΒΑΣΙΛΗ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΗ, ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΛΗΚΑΡΗ και ΚΩΣΤΑ ΝΕΣΤΟΡΙΔΗ. Πλάνα από φάσεις ποδοσφαιρικών αγώνων. Ακούγεται τραγούδι.
00:50:36:00
Πλάνα από φάσεις ποδοσφαιρικών αγώνων. Ακούγεται τραγούδι.
00:52:04:00
«Κάδρο» του ΗΛΙΑ ΜΠΑΖΙΝΑ να αναφέρεται στον ΓΚΑΡΙΝΣΑ και στον ΠΕΛΕ (PELE). Παρεμβάλλονται πλάνα από φάσεις αγώνων.
00:53:53:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ
Θεματικοί Όροι
ποδόσφαιρο, ποδοσφαιριστής, ποδοσφαιρική ομάδα, αθλητικογράφος, εμφύλιος πόλεμος, δικτατορία, πρωτάθλημα, ποδοσφαιρικός αγώνας
Αναφορές
ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ, δημοσιογράφος
ΗΛΙΑΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ, συγγραφέας
ΝΤΙΕΓΚΟ ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ, παίκτης ποδοσφαίρου
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ, ποιητής
MIMHΣ ΔΟΜΑΖΟΣ, παίκτης ποδοσφαίρου
ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ, δημοσιογράφος
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, δημοσιογράφος
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΔΑΣ, παίκτης ποδοσφαίρου
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΜΑΡΑΣ, παίκτης ποδοσφαίρου
ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΥΡΟΣ, κριτικός κινηματογράφου
ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ, παίκτης ποδοσφαίρου
ΠΕΛΕ, παίκτης ποδοσφαίρου
ΝΙΚΟΣ ΓΟΔΑΣ, παίκτης ποδοσφαίρου
ΝΙΚΟΣ ΓΙΟΥΤΣΟΣ, παίκτης ποδοσφαίρου
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ, παίκτης ποδοσφαίρου
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΟΣ, εκφωνητής ποδοσφαιρικών αγώνων
ΛΑΚΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΣ, παίκτης ποδοσφαίρου
«ΟΙ ΑΣΣΟΙ ΤΩΝ ΓΗΠΕΔΩΝ», ταινία
ΠΑΟΚ, ομάδα ποδοσφαίρου
ΑΕΚ, ομάδα ποδοσφαίρου
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ, ομάδα ποδοσφαίρου
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ, ομάδα ποδοσφαίρου
ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ, ομάδα ποδοσφαίρου
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΣΤΑΔΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΣΤΑΔΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: CINETIC
Συντελεστές
Οργάνωση παραγωγής:
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΚΥΔΩΝΑΚΗΣ
Έρευνα-Σκηνοθεσία:
ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ
Έρευνα:
ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ
Μουσική επιμέλεια:
ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗΣ
Φωτογραφία:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΙΔΗΣ
Μοντάζ:
ΗΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ηχοληψία:
ΠΕΤΡΟΣ ΣΜΥΡΛΗΣ
Βοηθός σκηνοθέτη:
ΠΕΠΗ ΦΑΡΑΚΛΙΩΤΗ
Βοηθός οπερατέρ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΙΩΡΗΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ
Εργαστήρια:
CINETIC
Copyright:
ERT S. A.
ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΓΕΡΑΜΑΝΗ
Ευχαριστίες στους:
ΓΙΩΡΓΟ ΣΚΕΥΑ
ΕΥΑ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΜΥΡΤΩ ΛΕΚΑΤΣΑ
ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:54:27:24
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
21/09/2009