ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ
0000007711
Ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. To επεισόδιο αυτό φιλοξενεί τον καλλιτέχνη ΓΙΩΡΓΟ ΚΟΥΖΟΥΝΗ ο οποίος μιλάει, μεταξύ άλλων, για την τέχνη της γιγαντοαφίσας και περιγράφει την αγάπη του για τη ζωγραφική.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007711
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1995
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. To επεισόδιο αυτό φιλοξενεί τον καλλιτέχνη ΓΙΩΡΓΟ ΚΟΥΖΟΥΝΗ ο οποίος μιλάει, μεταξύ άλλων, για την τέχνη της γιγαντοαφίσας και περιγράφει την αγάπη του για τη ζωγραφική.
Περιγραφή Περιεχομένου
Ο καλλιτέχνης ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ μιλά στην εκπομπή ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ για το ξεκίνημα του στο χώρο της τέχνης της γιγαντοαφίσας. Για να ασχοληθεί κάποιος με το συγκεκριμένο χώρο, πρέπει να αγαπά τη ζωγραφική. Ο ίδιος από μικρή ηλικία μυήθηκε στην τέχνη, ενώ σπούδασε και στη Σχολή Καλών Τεχνών. Στη συνέχεια, περιγράφει τον τρόπο που δημιουργούσε αφίσες εμπνευσμένες από κινηματογραφικές ταινίες. Παράλληλα, παραθέτει τις διαφορές μεταξύ αφίσας και γιγαντοαφίσας. Για αυτές τις δημιουργίες του, επηρεάστηκε από διάφορα ζωγραφικά ρεύματα, τα οποία ονομάζει. Κατά τη γνώμη του, η τέχνη σήμερα δεν επιτελεί το ρόλο της, που είναι κυρίως επαναστατικός, ενώ και οι ίδιοι οι άνθρωποι δε δείχνουν κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον για αυτή. Έπειτα, κάνει αναφορά στα πορτρέτα των πολιτικών που έχει φιλοτεχνήσει και καταθέτει τις προσωπικές του απόψεις για τη θρησκεία, την προσωπικότητα του ανθρώπου και για τη σχέση του με το χρήμα. Σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης, προβάλλονται οι καλλιτεχνικές του δημιουργίες.
Εμφάνιση τίτλου εκπομπής: «ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ» με τον ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ.
00:00:47:00
Στην οθόνη γράφεται το όνομα «ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ».
00:00:51:00
Ο Α. ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ καλωσορίζει τον άνθρωπο, που ασχολήθηκε με την γιγαντοαφίσα στην Ελλάδα, ΓΙΩΡΓΟ ΚΟΥΖΟΥΝΗ. Αναφέρεται και σε άλλους συναδέλφους του, στον αδερφό του, ΚΩΣΤΑ ΚΟΥΖΟΥΝΗ, στο ΓΙΩΡΓΟ ΒΑΚΙΡΤΖΗ, και στο ΣΤΕΦΑΝΟ ΑΛΜΑΛΙΩΤΗ. Στη συνέχεια, ο καλλιτέχνης μιλάει για τα πρώτα του βήματα στο χώρο της γιγαντοαφίσας. Για να ασχοληθεί κάποιος με τη συγκεκριμένη τέχνη, πρέπει να αγαπάει τη ζωγραφική. Ο ίδιος χαρακτηρίζει τη γιγαντοαφίσα: « δύσκολη τεχνικά ζωγραφική ». Μαθήτευσε κοντά στον αδερφό του, που ήταν ζωγράφος, και τελείωσε τη σχολή Καλών Τεχνών.
00:03:55:00
Ο δημοσιογράφος τον ρωτά, πότε εμφανίστηκε η γιγαντοαφίσα στις αίθουσες των κινηματογράφων. Απαντά, ότι από το χρονικό διάστημα 1925-1936 εμφανίστηκαν οι αυτοδίδακτοι ερασιτέχνες, που ασχολούνταν με τη γιγαντοαφίσα. Από το 1937 ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΛΜΑΛΙΩΤΗΣ έκανε τη γιγαντοαφίσα τέχνη. Στη συνέχεια, εξηγεί τη διαφορά μεταξύ έντεχνης και μη έντεχνης γιγαντοαφίσας. Ο ίδιος αγαπούσε τον κινηματογράφο και παρακολουθούσε ταινίες, τις οποίες περιγράφει, από μικρή ηλικία. Κοντινά πλάνα σε δημιουργίες του, εμπνευσμένες από κινηματογραφικές ταινίες.
00:08:12:00
Ο δημοσιογράφος, έπειτα, τον ρωτά για τα υλικά, που χρησιμοποιούσε. Εκείνος, λέει ότι ήταν πιο ευτελή, σε σύγκριση με εκείνα, που χρησιμοποιούσαν οι ζωγράφοι. Περιγράφει αναλυτικά, τόσο τα υλικά όσο και τις τεχνικές, που διακρίνονται στα έργα του. Παράλληλα, περιγράφει τον τρόπο, που δημιουργούσε μια αφίσα από ταινία. Αρχικά, έπαιρνε το φωτογραφικό υλικό της ταινίας, στη συνέχεια το συνέθετε και δημιουργούσε την αφίσα. Αυτή, έπρεπε να έχει ζωγραφικότητα και εικαστικότητα, αλλά, και να προσελκύει το κοινό και να είναι ευκολοδιάβαστη. Κατά συνέπεια, θεωρεί ότι η δουλειά του, είναι επιβεβλημένο να αποτελείται από καλλιτεχνικά και εμπορικά στοιχεία.
00:10:52:00
Στην οθόνη πλάνα από αφίσες, που έχει δημιουργήσει. Προέρχονται από κινηματογραφικά έργα.
00:11:19:00
Το πλάνο επιστρέφει στη συνέντευξη. Ο δημοσιογράφος, τον ρωτά για μια αφίσα του ηθοποιού ΑΝΤΟΝΙ ΚΟΥΙΝ. Την αντέγραψε από μια φωτογραφία της ταινίας, που πρωταγωνίστησε ο ηθοποιός. Η αντιγραφή απαιτεί ταλέντο. Περιγράφει αναλυτικά τον τρόπο δημιουργίας των έργων του. Παράλληλα, μιλά και για την ενασχόληση του με την γιγαντοαφίσα, η οποία ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια. Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΙΑΤΑΣ του ζήτησε να φτιάξει τη γιγαντοαφίσα του έργου, που συμμετείχε. Ο καλλιτέχνης τον είδε σαν μια νέα πρόκληση. Κοντινό πλάνο στη συγκεκριμένη γιγαντοαφίσα. Αναφέρεται στα χαρακτηριστικά της τέχνης της γιγαντοαφίσας, που τη διαφοροποιούν από τις άλλες αφίσες. Τονίζει το γεγονός ότι τα έργα του τα φιλοτεχνεί και τα επιμελείται μόνος του, χωρίς καμιά βοήθεια.
00:15:39:00
Ο καλλιτέχνης μιλάει για την τέχνης της γιγαντοαφίσας. Αναφέρεται στα πρώτα του έργα και περιγράφει τον τρόπο δημιουργίας του. Για αυτόν, η γιγαντοαφίσα είναι τέχνη και προϋποθέτει μια τεχνική. Παράλληλα, του απέφερε και πολλά χρήματα.
00:18:22:00
Στην οθόνη πλάνα από αφίσες, που έχει δημιουργήσει.
00:18:45:00
Ο Γ. ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ παραθέτει τις απόψεις του για το ρόλο της Τέχνης στη σημερινή εποχή. Πιστεύει ότι είναι ανώδυνη και ταγμένη στο κεφάλαιο. Παράλληλα, τη θεωρεί διαφημιστή της τεχνολογίας. Παλιότερα, η Τέχνη ήταν κοντά στις επαναστάσεις, δεν έκανε συμβιβασμούς. Δυσαρεστείται από την υποταγή της τέχνης στα κομπιούτερ. Στη συνέχεια, μιλάει για της Τέχνη της ζωγραφικής, την οποία αποκαλεί αίσθημα. Αναφέρεται στο ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ και στα βασικότερα ρεύματα ζωγραφικής (Ιμπρεσιονισμός, Κυβισμός).
00:22:13:00
Ο Γ. ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ λέει ότι, από μικρή ηλικία, ήθελε να ασχοληθεί με το χορό και τη ζωγραφική. Η ενασχόληση του με τη γιγαντοαφίσα τον έκανε να αισθάνεται κοντά στην Τέχνη και τη ζωγραφική. Παράλληλα, μιλάει για την σχέση ανθρώπου και Τέχνης. Πιστεύει ότι την σημερινή εποχή, οι άνθρωποι δε δείχνουν κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον για τα δρώμενα στο χώρο της Τέχνης. Αντίθετα, παλαιότερα, το ενδιαφέρον ήταν βαθύτερο και ουσιαστικότερο.
00:25:05:00
Ο καλλιτέχνης μιλάει για τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια. Ήταν πρόσφυγας πρώτης γενιάς και καταγόταν από ένα νησί, κοντά, στην Προποντίδα της Μικράς Ασίας. Μετά την Μικρασιατική καταστροφή, πήγε στη Θεσσαλονίκη και αργότερα εγκαταστάθηκε στην Αθήνα.
00:26:02:00
Στην οθόνη προβάλλονται φωτογραφίες από την προσωπική, οικογενειακή και επαγγελματική ζωή του καλλιτέχνη.
00:26:27:00
Το πλάνο επιστρέφει στη συνέντευξη. Ο Γ. ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ παραδέχεται ότι στην οικογένεια του η τέχνη ήταν κληρονομική, καθώς πολλά μέλη της στράφηκαν σε αυτή. Στη συνέχεια, μιλάει για τις πρώτες του δουλειές και συνεργασίες. Ξεκίνησε στο τότε Βασιλικό Θέατρο, όταν ήταν δεκαπέντε ετών. Εκεί, κατασκεύαζε και ζωγράφιζε τα σκηνικά. Βέβαια, από τις δουλειές στα θέατρα δεν πληρωνόταν πάντα, παρά μόνο, όταν πήγαινε καλά το έργο.
00:29:59:00
Ο καλλιτέχνης μιλάει για τα χρόνια φοίτησης του στη Σχολή Καλών Τεχνών. Οι αναμνήσεις του είναι ευχάριστες. Θεωρεί ότι στη συγκεκριμένη Σχολή, οι ζωγράφοι βελτιώνονται και αλληλοσυμπληρώνονται. Μέσα από τη συλλογικότητα, αναπτύσσουν αισθήματα άμιλλας και διαρκούς προσπάθειας. Στη συνέχεια, αναφέρεται στις επιρροές, που δέχθηκε στη ζωγραφική του. Κατά διαστήματα, είχε επηρεαστεί από όλα τα ρεύματα, αλλά, ήταν θαυμαστής του ΠΑΜΠΛΟ ΠΙΚΑΣΟ και του ΤΖΟΡΤΖ ΜΠΡΑΚ. Το γεγονός, που τον ευχαριστεί είναι ότι η τέχνη της γιγαντοαφίσας εμπεριέχει όλα τα ρεύματα. Κοντινό πλάνο σε έργο του, ενώ, μιλά για τα έργα, που επιθυμεί να δημιουργήσει.
00:32:43:00
Στην οθόνη προβάλλεται ο τίτλος της εκπομπής: « ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ».
00:33:02:00
Το πλάνο επιστρέφει στη συνέντευξη. Ο Γ. ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ μιλάει για τη σχέση του με την κόρη και τον τρόπο ανατροφής της. Θεωρεί ότι ο καλύτερος τρόπος, για να αποκτηθεί η γνώση είναι ο βιωματικός. Αποκαλεί τον ευατό του αναρχικό. Δεν πιστεύει στην έννοια της ιδιοκτησίας, αλλά, στην έννοια της χρήσης. Περιγράφει τη σχέση του με τα χρήματα και το γεγονός, ότι, στη σημερινή κοινωνία οι άνθρωποι είναι περισσότεροι υλιστές και φιλοχρήματοι. Προσδιορίζουν την κοινωνική τους θέση σε συνάρτηση με τα υλικά αγαθά, που αποκτούν. Αντίθετα, μερικοί άνθρωποι του πνεύματος, δεν ενδιαφέρονταν για τις υλικές απολαύσεις, αλλά, αισθάνονταν ευτυχισμένοι με το τρόπο ζωής, που είχαν επιλέξει (όπως ο ποιητής ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΖΟΣ).
00:38:15:00
Η συνέντευξη στρέφεται στη σχέση του καλλιτέχνη με τη θρησκεία. Πιστεύει ότι ο άνθρωπος πρέπει να έχει επικοινωνία και φιλική σχέση με το Θεό. Δεν πρέπει να αισθάνεται δέος απέναντι του. Ασπάζεται τους δώδεκα Θεούς του Ολύμπου και ο δημοσιογράφος τον χαρακτηρίζει ειδωλολάτρη. Παράλληλα, δηλώνει ότι πιστεύει στη ζωή και ότι είναι οπαδός της Επικούρειας Φιλοσοφίας.
00:41:29:00
Ο καλλιτέχνης θεωρεί ότι μετά το τέλος της γιγαντοαφίσας κλείνει μια εποχή. Παράλληλα, αναφέρεται και στις διαφορετικές περιόδους, που χαρακτηρίζουν τα έργα του ΠΙΚΑΣΟ. Στη συνέχεια, μιλά για τα πορτρέτα των πρωθυπουργών, που έχει φιλοτεχνήσει. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το ΓΕΩΡΓΙΟ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ-ΝΟΒΑ, τον ΗΛΙΑ ΤΣΙΡΙΜΩΚΟ και τον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ. Έπειτα, μιλά για τις μέρες της στρατιωτικής του θητείας.
00:45:01:00
Ο Γ. ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ περιγράφει τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του. Είναι δοτικός, του αρέσει να δίνει και να παίρνει αγάπη. Παράλληλα, πιστεύει σε κάποια ιδανικά, τα οποία δύσκολα εγκαταλείπει, ακόμη και αν είναι αντίθετα με το κοινωνικό σύνολο. Στη συνέχεια, θυμάται και περιγράφει ένα περιστατικό με τον Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, όταν τον επισκέφτηκε σπίτι του, για να του δώσει το πορτρέτο του. Η συνέντευξη τελειώνει με το δημοσιογράφο να εύχεται στον καλλιτέχνη να είναι πάντα δρων και παρών. Ο ίδιος συμφωνεί και εκφράζει τα αρνητικές του σκέψεις για τη λέξη συνταξιούχος.
00:48:29:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΖΟΥΝΗΣ, βιογραφία, ζωγράφοι, ζωγραφική, εικαστικές τέχνες
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Παρουσιαστής:
ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Επιμέλεια Παραγωγής:
ΑΛΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΟΧΩΡΗ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΠΕΛΛΟΥ
Συντονισμός Παραγωγής:
ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΒΙΛΙΚΑΣ
Σκηνοθεσία:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΚΑΒΙΑΣ
Δημοσιογραφική Επιμέλεια:
ΡΟΔΟΥΛΑ ΛΟΥΛΟΥΔΑΚΗ
Μουσική επιμέλεια :
ΕΛΕΝΑ ΔΙΑΚΟΥ
Ενδυματολογική Επιμέλεια:
ARTISTI ITALIANI
KANAΡΗ 5 ΚΟΛΩΝΑΚΙ
Μακιγιάζ:
ΝΑΤΑΣΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ
Μοντάζ:
ΑΛΕΞΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ
Εικονολήπτες:
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
Ρύθμιση Ήχου:
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΜΑΝΟΥΣΑΡΙΔΗΣ
Συντονίστρια σκηνής:
ΝΤΙΝΑ ΚΑΤΣΑΡΗ
Ηλεκτρολόγος:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΡΓΥΡΗΣ
Ηλεκτρονικός:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΡΑΚΑΤΣΕΛΗΣ
Φωτιστής:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Φροντίστρια:
ΓΙΩΤΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Εργατοτεχνίτες:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΤΕΛΙΟΣ ΝΑΚΟΣ
Ευχαριστίες:
ΤΟ ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ «ΜΑΡΙ-ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΟΣ»
ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ 14 ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:49:24:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
10/11/2009