ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ
0000007572
Η εκπομπή «ΔΡΟΜΟΙ» με παρουσιαστή τον ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ μας ξεναγεί στη ζωή και την καριέρα σημαντικών ανθρώπων της τέχνης. Καλεσμένος της εκπομπής, ο ποιητής ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007572
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΔΡΟΜΟΙ
ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2004
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ
Περίληψη
Η εκπομπή «ΔΡΟΜΟΙ» με παρουσιαστή τον ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ μας ξεναγεί στη ζωή και την καριέρα σημαντικών ανθρώπων της τέχνης. Καλεσμένος της εκπομπής, ο ποιητής ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Ο ποιητής ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ είναι προσκεκλημένος της εκπομπής «ΔΡΟΜΟΙ». Μιλώντας στο δημοσιογράφο ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ διαβάζει το ποίημά του «ΑΘΗΝΑ, Η ΚΟΡΗ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΗΤΑΣ» και παρουσιάζει μνήμες από την ΑΘΗΝΑ και τις συντροφιές της, όπως τις είχε ζήσει τα προηγούμενα χρόνια. Με την ευκαιρία αυτή, μιλά για τις προσωπικότητες που έχει γνωρίσει στα στέκια της πόλης και τις παρέες που έκαναν, ενώ εκφράζει την πικρία του για την τωρινή απουσία τους. Εξηγεί πως στην ποίησή του σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε ο ποιητής Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ και ο υπερρεαλισμός του. Σημαντικοί σταθμοί στη ζωή του μπορούν να θεωρηθούν η γνωριμία με τη γυναίκα του (την οποία βλέπουμε προς το τέλος του αφιερώματος), η αφορμή που του δόθηκε να συναναστραφεί με τον ΑΝΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ, η παρέα του με τον ποιητή Α. ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ καθώς και με άλλους πνευματικούς ανθρώπους όπως ο Μ. ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ, ο Γ. ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ και ο Ν. ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ, και τέλος, η έκδοση του περιοδικού «ΣΥΝΤΕΛΕΙΑ» και «ΝΕΑ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑ».
Τίτλοι έναρξης. Ακούγεται το μουσικό σήμα της εκπομπής και εμφανίζονται τα ονόματα των συντελεστών της.
00:01:32:00
Νυχτερινό πλάνο πόλης: διακρίνονται πολύ λίγα και μικρά φώτα, με εφφέ λουλούδια που φαίνεται να τη ραίνουν.
00:01:49:00
Πλάνο πολυκατοικιών της Αθήνας με το φως του ξημερώματος σταδιακά να τις αποκαλύπτει φωτίζοντάς τις.
00:01:53:00
Πλάνο της Ακρόπολης το ξημέρωμα.
00:01:58:00
Πλάνο του δημοσιογράφου και παρουσιαστή της εκπομπής με φόντο την Ακρόπολη να προλογίζει το αφιέρωμά του στον ποιητή ΝΑΝΟ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ. Ανοίγοντας το πλάνο αποκαλύπτει τον ποιητή να κάθεται σε ένα παγκάκι με φόντο την Ακρόπολη.
00:02:24:00
Κοντινό πλάνο του ποιητή ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ. Στη συνέχεια, εναλλαγή πλάνων του ποιητή με λεπτομέρειες βιβλίων από βιβλιοθήκη.
00:02:32:00
Πλάνα του ποιητή στο λόφο του ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ να στέκεται μπροστά από τον Παρθενώνα και να παρουσιάζει την πόλη. Τα πλάνα ακολουθούν την παρουσίασή του. Εκεί αναφέρεται και στο ποίημα που έχει γράψει για την πόλη, ονομάζοντάς την «ΑΘΗΝΑ, Η ΚΟΡΗ ΤΗΣ ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΗΤΑΣ», από το οποίο θα παρουσιάσει αποσπάσματα στη συνέχεια.
00:03:24:00
Τα πλάνα εναλλάσσονται παρουσιάζοντας τον ποιητή τόσο στο λόφο του ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ να διαβάζει αποσπάσματα του ποιήματός του, όσο και εσωτερικά στο γραφείο του να κάνει το ίδιο. Συχνά στο πλάνο φαίνεται λεπτομέρεια από το κείμενο το οποίο διαβάζει ή πλάνα του Παρθενώνα.
00:04:15:00
Πλάνο του ποιητή στο λόφο του ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ να στέκεται μπροστά από τον Παρθενώνα και να μιλά για την πόλη που ζει και που έρχονται είτε για να ζήσουν είτε για να την επισκεφτούν εκατομμύρια άνθρωποι. Eμβόλιμα πλάνα με τουρίστες που επισκέπτονται την Ακρόπολη και τον Παρθενωνα.
00:05:03:00
Πλάνα στο μνημείο του ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ.
00:05:05:00
Πλάνο του ποιητή στο λόφο του ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ να στέκεται μπροστά από τον Παρθενώνα και να αναφέρεται στον ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ, τον οποίο ενέπνευσε ο ΥΜΗΤΤΟΣ και έγραψε τη «Μενεξεδένια Πολιτεία». Παρεμβάλλεται ασπρόμαυρο πλάνο, φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΤΕΡΖΑΚΗ.
00:05:19:00
Πλάνο του ποιητή στο λόφο του ΦΙΛΟΠΑΠΠΟΥ να στέκεται μπροστά από τον Παρθενώνα και να αναφέρεται στη Μεξεδένια Πολιτεία του Α. ΤΕΡΖΑΚΗ, με αφορμή το χρώμα της πόλης. Ασπρόμαυρο κοντινό πλάνο του ποιητή.
00:05:29:00
Εναλλαγή πλάνων της πόλης σε διαφορετικές ώρες και σε διαφορετικά σημεία της.
00:05:51:00
Πλάνο του ποιητή ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ μπροστά στο σημείο του βρισκόταν το πατρικό του σπίτι στην Πλατεία Κολωνακίου. Μιλά για αυτό και παρουσιάζει τους χώρους του, όπως τους θυμάται. Πλάνο μιας ασπρόμαυρης παιδικής φωτογραφίας με τους γονείς του.
00:07:20:00
Πλάνα του μοντέρνου γλυπτού που βρίσκεται στη συμβολή των οδών ΒΑΣ. ΣΟΦΙΑΣ και ΝΕΟΦΥΤΟΥ ΒΑΜΒΑ.
00:07:35:00
Πλάνο του ποιητή ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ μπροστά στο γλυπτό να μιλά για το κτήριο που υπήρχε εκεί πριν και που στεγαζόταν το σχολείο ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ-ΙΩΑΝΝΙΔΗ. Αναφέρεται στον Ι. Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟ, που ήταν καθηγητής του και στους συμμαθητές του. Πλάνο ασπρόμαυρη φωτογραφία του νεοκλασικού που φιλοξενούσε το σχολείο του και ασπρόμαυρη φωτογραφία του Ι. Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ.
00:08:25:00
Πλάνο της κορυφής του κτηρίου που είναι το σπίτι του ποιητή και του ουρανού που αυτή αφήνει να φαίνεται.
00:08:32:00
Ο ποιητής διαβάζει το ποίημά του για την Αθήνα. Τα πλάνα τώρα είναι εσωτερικά, στο γραφείο του, όπου ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ καθισμένος μπροστά στο γραφείο του κάτω από το φως μιας λάμπας διαβάζει. Διακρίνονται μικρές προτομές προσωπικοτήτων της αρχαιότητας. Εναλλάσσονται από ασπρόμαυρα σε έγχρωμα, από κοντινά σε μακρινά. Εμφανίζονται λεπτομέρειες από το τυπωμένο του ποίημα.
00:09:20:00
Τα πλάνα παρακολουθούν τον ποιητή να κινείται στο κέντρο της πόλης, αναζητώντας την «εξαφανισμένη Αθήνα», όπως λέει.
00:09:50:00
Πλάνο λεπτομέρεια ενός σημείου της πόλης: παρουσιάζεται φανάρι με φόντο τον Αττικό ουρανό.
00:09:58:00
Πλάνα του ποιητή να στέκεται στη συμβολή των οδών ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ και ΧΑΡ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ. Μιλά για την έκθεση βιβλίου που στεγαζόταν σε κάποιο νεοκλασικό που βρισκόταν εκεί και που στάθηκε η αφορμή να έρθει σε επαφή με την ποίηση του Κ. ΚΑΒΑΦΗ. Παρεμβάλλονται πλάνα βιβλίων καθώς και μια ασπρόμαυρη φωτογραφία του Κ. ΚΑΒΑΦΗ.
00:10:32:00
Κινούμενα πλάνα που εμφανίζουν αποσπάσματα από τα τυπωμένα ποιήματά του.
00:10:35:00
Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ κινείται από τη Βουκουρεστίου προς το Σύνταγμα και αναζητά τα χαμένα πια στέκια, στα οποία γνώρισε πολλούς και ίσως τους πιο σημαντικούς πνευματικούς ανθρώπους της χώρας μας. Αναφέρει τη συμβολή τους στην πνευματική ζωή της χώρας μας, αλλά και περιστατικά που διαμείφθηκαν ανάμεσά τους. Εμφανίζονται φωτογραφίες των περισσότερων από αυτούς, όπως του ΣΤΡ. ΜΥΡΙΒΗΛΗ, του Η. ΒΕΝΕΖΗ, του Μ. ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ, του ΟΔ. ΕΛΥΤΗ, του Ν. ΓΚΑΤΣΟΥ κ. ά. Είναι χαρακτηριστική η εναλλαγή ασπρόμαυρων με έγχρωμα πλάνα ανάλογα με την αναφορά στο παρελθόν ή το παρόν.
00:13:15:00
Πλάνο ενός ρετιρέ διαμερίσματος με έμφαση στον ουρανό που διακρίνεται πάνω από αυτό.
00:13:23:00
Κινούμενα πλάνα που εμφανίζουν αποσπάσματα από τα τυπωμένα ποιήματά του.
00:13:28:00
Ο ποιητής διαβάζει το ποίημά του για την Αθήνα. Τα πλάνα τώρα είναι εσωτερικά, στο γραφείο του, όπου ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ καθισμένος μπροστά στο γραφείο του κάτω από το φως μιας λάμπας διαβάζει. Διακρίνονται μικρές προτομές προσωπικοτήτων της αρχαιότητας. Εναλλάσσονται από ασπρόμαυρα σε έγχρωμα, από κοντινά σε μακρινά. Εμφανίζονται λεπτομέρειες από το τυπωμένο του ποίημα.
00:14:15:00
Πλάνα που εμφανίζονται εικόνες της πόλης τη νύχτα να κινούνται με ταχύτητα.
00:14:26:00
Πλάνο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ να κινείται με ένα αυτοκίνητο στο κέντρο της Αθήνας. Η αναφορά του στα εξαφανισμένα κέντρα-στέκια της συσχετίζεται με τον προβληματισμό του για την εξέλιξη της πόλης. Η πόλη αλλάζει, μα κανείς δε βλέπει που «στεγάζεται» αυτή η αλλαγή.
00:15:36:00
Πλάνο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ να μας ξεναγεί στην ιστορία του «ΚΑΤΩ ΛΟΥΜΙΔΗ» και στην προσωπική του επαφή με τους ποιητές της εποχής που τόσο θαύμαζε από τη συμβολή τους στην εξέλιξη της ποίησης στη χώρα μας. Εμφανίζονται πλάνα-φωτογραφίες των ΟΔ. ΕΛΥΤΗ, ΑΓΓ. ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, Ν. ΓΚΑΤΣΟΥ, Ν. ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΥ.
00:18:38:00
Πλάνα της πλατείας Κολωνακίου, όπως μεταμορφώνεται με τη διαδοχή των ωρών μιας μέρας.
00:18:45:00
Ο ποιητής διαβάζει το ποίημά του για την Αθήνα. Τα πλάνα τώρα είναι εσωτερικά, στο γραφείο του, όπου ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ καθισμένος μπροστά στο γραφείο του κάτω από το φως μιας λάμπας διαβάζει. Διακρίνονται μικρές προτομές προσωπικοτήτων της αρχαιότητας. Εναλλάσσονται από ασπρόμαυρα σε έγχρωμα, από κοντινά σε μακρινά. Εμφανίζονται λεπτομέρειες από το τυπωμένο του ποίημα.
00:19:28:00
Πλάνο μαύρο που σταδιακά αποκαλύπτει μια μπαλκονόπορτα-εσωτερικό ενός σπιτιού, σαν να ξημερώνει…
00:19:35:00
Τα πλάνα κινούνται δείχνοντας φυλλωσιές δέντρων. Εμφανίζεται ο ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ μέσα σε ένα πάρκο πίσω από τη ΜΟΝΗ ΠΕΤΡΑΚΗ. Προλογίζει την επόμενη φάση: ο έρωτας της εφηβείας και το άρωμα της ποίησης του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ με την παρουσία των σύγχρονων μύθων (ποιητές) μας.
00:19:55:00
Πλάνα του άλσους που βρίσκεται στη ΜΟΝΗ ΠΕΤΡΑΚΗ και του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ να μιλά για τις εκεί αναμνήσεις του.
00:20:29:00
Το πλάνο κινείται προς τον απέναντι τοίχο και αποκαλύπτει το graffiti που κάποιοι έχουν εκεί ζωγραφίσει. Ο ποιητής θεωρεί αυτό σαν τη μοναδική σύγχρονη έκφραση των νέων όχι μόνο στην πατρίδα μας. Και αυτό κάνει τα graffiti σπουδαία.
00:21:19:00
Πλάνο των τίτλων της εκπομπής που εμφανίζει την πληροφορία ότι θα συνεχίσει η προβολή σε λίγο.
00:21:42:00
Πλάνο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ έξω, απέναντι από το σπίτι που μέχρι και σήμερα διαμένει από το 1934, γωνία ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ και ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ. Αναφέρει διάφορα γεγονότα από τη ζωή του εκεί. Παρεμβάλλονται ασπρόμαυρες φωτογραφίες, δική του, της γυναίκας του, της μητέρας του και της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ.
00:23:17:00
Πλάνα της πόλης (κτηρίων, ουρανού) από κάμερα που κινείται.
00:23:19:00
Πλάνα του ποιητή έξω από το Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών. Μιλά για τη γνωριμία του με τον ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ. Παρεμβάλλονται φωτογραφίες του ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ στην ηλικία που γίνεται λόγος. Τα πλάνα του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ γίνονται ασπρόμαυρα όταν εκείνος αναφέρεται στο παρελθόν.
00:24:11:00
Πλάνο του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ έξω από την πολυκατοικία του. Συνεχίζει να μιλά για τη σχέση που ανέπτυξε με τον Μ. ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ.
00:24:20:00
Πλάνο εσωτερικό του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ στην είσοδο της πολυκατοικίας του. Αφού σταθεί μπροστά σε μια κουρτίνα, περιγράφει την παρουσία ενός πιάνου που βρισκόταν σε αυτό το σημείο και εξηγεί πως αυτό υπήρξε η μεγάλη αφορμή να γνωριστεί ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ με τους ποιητές της εποχής του 1940-42 και από κοινού να δημιουργήσουν αυτό που μέχρι σήμερα ζει και μας χαρακτηρίζει. Παρεμβάλλονται στα αντίστοιχα σημεία ασπρόμαυρες φωτογραφίες των: Μ. ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ, Ν. ΓΚΑΤΣΟΥ, ΟΔ. ΕΛΥΤΗ. Εντυπωσιακή η παρουσίαση πάνω στην κουρτίνα video με τον Μ. ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ. Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ κάνει νύξη για τους σύγχρονους κινδύνους που έχουν αντικαταστήσει τη Γερμανική Κατοχή.
00:26:16:00
Πλάνο σκοτεινό, νυχτερινό. Εμφανίζονται ίχνη από φως σε λεωφόρο και αυτοκίνητα να κινούνται. Ακούγεται να ξεκινά ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ να διαβάζει ποίημά του.
00:26:23:00
Ο ποιητής διαβάζει το ποίημά του για την Αθήνα. Τα πλάνα τώρα είναι εσωτερικά, στο γραφείο του, όπου ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ καθισμένος μπροστά στο γραφείο του κάτω από το φως μιας λάμπας διαβάζει. Διακρίνονται μικρές προτομές προσωπικοτήτων της αρχαιότητας. Εναλλάσσονται από ασπρόμαυρα σε έγχρωμα, από κοντινά σε μακρινά. Εμφανίζονται λεπτομέρειες από το τυπωμένο του ποίημα.
00:26:34:00
Εξωτερικά γρήγορα πλάνα που δείχνουν γωνιές της πόλης ενώ συνεχίζει να ακούγεται ο ποιητής που διαβάζει το ποίημά του για την Αθήνα.
00:26:58:00
Ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Γ. ΣΕΦΕΡΗ. Ο ποιητής μιλά για το θαυμασμό του στο σπουδαίο αυτό ποιητή.
00:27:11:00
Ο ποιητής ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ καθισμένος πίσω από το γραφείο του μιλά για την επιρροή του υπερρεαλισμού της ποίησης του Γ. ΣΕΦΕΡΗ στο δικό του τρόπο γραφής και τις επιλογές του. Κάνει επίσης λόγο για τη μετακίνησή του στο Λονδίνο από το 1944 και πέρα.
00:27:48:00
Πλάνα φωτογραφιών του από την περίοδο για την οποία και μας μιλά.
00:28:08:00
Ο ποιητής ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ καθισμένος πίσω από το γραφείο του μιλά για τη γνωριμία του με τους πνευματικούς ανθρώπους της Αγγλίας.
00:28:24:00
Πλάνα βιβλίων του σε ελληνικές και ξενόγλωσσες εκδόσεις. Βρίσκονται ακουμπισμένα πάνω στα μαξιλάρια ενός καναπέ.
00:28:41:00
Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ μιλά για τη ζωή του στο Παρίσι, για τη γνωριμία με τη δεύτερη σύζυγό του που στάθηκε και η αφορμή να γνωρίσει τον Α. BRETON και τον κύκλο όλων των πνευματικών ανθρώπων της Γαλλίας, που ήταν και η παρέα του. Ολοκληρώνει με τα γεγονότα της επιστροφής του στην Ελλάδα. Ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ΑΝΡΕ ΜΠΡΕΤΟΝ και ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ποιητή και της γυναίκας του με την κόρη και το μωρό τους.
00:30:29:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή με τον Α. ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ.
00:30:33:00
Πλάνο του παρουσιαστή και δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε εξωτερικό χώρο (οδός ΝΕΟΦ. ΒΑΜΒΑ) να μιλά για την ξεχωριστή παρέα του Ν. ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, αλλά και για το περιοδικό του εξέδωσαν. Πλάνο παρουσίαση ενός τεύχους του περιοδικού.
00:30:52:00
Ο ποιητής μπροστά στην είσοδο της πολυκατοικίας που ζούσε ο Α. ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΣ και που εκεί περνούσαν πολλές ιδιαίτερες βραδιές. Παρεμβάλλονται αρκετές ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Α. ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ, ιδίως προς το τέλος της σκηνής.
00:31:53:00
Ο ποιητής έξω από το σπίτι που έζησε για οκτώ χρόνια με την οικογένειά του. Μιλά για τη ζωή του εκεί, για τη συγγραφική του δραστηριότητα, για την έκδοση του περιοδικού και τις καταστάσεις που δημιουργούνταν για αυτό το λόγο ανάμεσα στην παρέα των εκδοτών, για τη γειτονιά του που απάρτιζαν ο Ν. ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ, ο Γ. ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ.Ασπρόμαυρες οικογενειακές φωτογραφίες, πλάνα παρουσίασης τευχών του περιοδικού «ΠΑΛΙ», από το ατελιέ του Ν. ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Γ. ΤΣΑΡΟΥΧΗ, πλάνο του Κ. ΤΑΧΤΣΗ και του βιβλίου του «ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ».
00:33:39:00
Ο ποιητής διαβάζει το ποίημά του για την Αθήνα. Τα πλάνα τώρα είναι εσωτερικά, στο γραφείο του, όπου ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, καθισμένος μπροστά στο γραφείο του κάτω από το φως μιας λάμπας, διαβάζει. Διακρίνονται μικρές προτομές προσωπικοτήτων της αρχαιότητας. Εναλλάσσονται από ασπρόμαυρα σε έγχρωμα, από κοντινά σε μακρινά. Εμφανίζονται λεπτομέρειες από το τυπωμένο του ποίημα.
00:34:20:00
Πλάνα αυτοκινήτων που κινούνται γρήγορα σε κεντρικές λεωφόρους της πόλης.
00:34:32:00
Ο ποιητής ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ καθισμένος πίσω από το γραφείο του μιλά για το σοκ που διαπέρασε την ελληνική κοινωνία, όταν ήρθε σε επαφή για πρώτη φορά με τα ποιητικά ρεύματα του υπερρεαλισμού και του μοντερνισμού.
00:35:32:00
Πλάνα βιβλίων του από ελληνικές εκδόσεις. Βρίσκονται ακουμπισμένα πάνω στα μαξιλάρια ενός καναπέ. Διακρίνουμε μόνο τα εξώφυλλα.
00:35:52:00
Εξωτερικά γρήγορα πλάνα που δείχνουν γωνιές της πόλης ενώ συνεχίζει να ακούγεται ο ποιητής που ξεκινά να μιλά.
00:36:00:00
Ο ποιητής στέκεται έξω από το καφέ CORAIS και μιλά για τις μετέπειτα κινήσεις του ίδιου και της παρέας του με την έκδοση του περιοδικού «ΣΥΝΤΕΛΕΙΑ», αλλά και τώρα με τη «ΝΕΑ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑ».
00:37:48:00
Πλάνα-σκηνές από διάφορους πίνακες-κολάζ που έχει δημιουργήσει. Αναφέρεται στο συνδετικό ρόλο του αλφαβητάριου των κωφαλάλων με τη χρήση πολλών εικόνων-συμβόλων, που βρίσκεται σε κάθε κολάζ. Πλάνα σε πολλά έργα του καθώς και στον ίδιο, ο οποίος περιγράφει και λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο που τα δημιούργησε και εξηγεί το νόημα των έργων αυτών.
00:39:53:00
Πλάνα του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ να χρησιμοποιεί τον ανελκυστήρα της πολυκατοικίας του και φτάνοντας να μπαίνει στο σπίτι του.
00:40:30:00
Ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ με τη γυναίκα του.
00:40:38:00
Πλάνο του ζευγαριού, σήμερα, καθισμένου στο καθιστικό τους. Εκείνος εξηγεί πως θα της απευθύνει ερωτήσεις σε μια μικρή συνέντευξη που θα την μεταφράσει.
00:41:03:00
Ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ σε ρόλο δημοσιογράφου ρωτά τη σύζυγό του για τη δουλειά της και την έκθεση που έκανε. Εκείνη απάντα και εξηγεί τις επιρροές που είχε.Πλάνα που παρουσιάζουν έργα της αλλά και κοινές τους φωτογραφίες μπροστά σε αυτά.
00:42:39:00
Τα πλάνα εναλλάσσονται ανάμεσα στους δυο συζύγους, καθώς εκείνη μιλά για τη σχέση τους αλλά και τη βοήθεια που της έχει προσφέρει εκείνος, βοηθώντας την πολύ στο έργο της.
00:43:35:00
Πλάνα ασπρόμαυρα που εναλλάσσουν εικόνες της πόλης αλλά και του ΝΑΝΟΥ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ σε διάφορες στιγμές της ζωής του.
00:43:46:00
Ο ποιητής διαβάζει το ποίημά του για την Αθήνα. Τα πλάνα τώρα είναι εσωτερικά, στο γραφείο του, όπου ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, καθισμένος μπροστά στο γραφείο του κάτω από το φως μιας λάμπας, διαβάζει. Διακρίνονται μικρές προτομές προσωπικοτήτων της αρχαιότητας. Εναλλάσσονται από ασπρόμαυρα σε έγχρωμα, από κοντινά σε μακρινά. Εμφανίζονται λεπτομέρειες από το τυπωμένο του ποίημα.
00:44:13:00
Εξωτερικό πλάνο του παρουσιαστή και δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ μπροστά στον Πύργο των Αθηνών. Διακρίνεται ο ποιητής. Ο δημοσιογράφος μιλά για τη μελαγχολία που διακρίνει τους σύγχρονους ανθρώπους, όπου και αν βρίσκονται.
00:44:37:00
Ο ποιητής συσχετίζει το κτήριο με το σύγχρονο τρόπο ζωής και μιλά για την αλλαγή της πόλης σε πιο σύγχρονες δομές. Διαπιστώνει πως δεν έχει ακόμα αλλοτριωθεί, αλλά στο τέλος αφήνει αυτή την αιχμή.
00:46:36:00
Γρήγορα κινούμενα, ασπρόμαυρα πλάνα της πόλης, που με το γνωστό μας πια γράφημα πολύχρωμα λουλούδια την ραίνουν.
00:46:47:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, ποίηση, ποιητές, υπερρεαλισμός
Αναφορές
ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, ποιητής
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: THEMA
Συντελεστές
Παρουσίαση-έρευνα:
ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΑΛΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΟΧΩΡΗ
Εκτέλεση Παραγωγής:
THEMA
Βοηθός Παραγωγής:
ΑΡΓΥΡΩ ΤΣΑΧΑ
Σκηνοθεσία:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΚΑΒΙΑΣ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΝΙΚΟΣ ΑΛΠΑΝΤΑΚΗΣ
Δημοσιογραφική Επιμέλεια:
ΗΡΩ ΤΡΙΓΩΝΗ
Μουσικός επιμελητής / Συνθέτης:
ΗΡΩ ΔΙΑΜΑΝΤΟΥΡΟΥ
Φωτογραφία:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΛΙΔΗΣ
Μοντάζ:
ΝΙΚΟΣ ΑΛΠΑΝΤΑΚΗΣ
Ήχος:
ΑΛΕΞΗΣ STOREY
Ακούστηκαν συνθέσεις των:
SHICERY UMEBAYASHI
ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ
ROGER ENO
DEBUSSY LOUSSIER
ALMA CALMA
ARCA
KONSTRUCT
LENINGRAD
JEAN SIBELIUS
JAN GARBAREK
PASCAL COMELADE
MICHAEL NYMAN
XAΤΣΑΤΟΥΡΙΑΝ
ROYKSOPP
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:47:54:07
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
05/11/2009