Επεισόδιο:001
0000007564
ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΑΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ ΣΕ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007564
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΜΑΤΙΑ, Η
Επεισόδιο:001
Χρονολογία Παραγωγής
1979
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Είδος
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ / ΘΕΑΤΡΟ / ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ – ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΣΕΙΡΕΣ ΕΠΟΧΗΣ
Περίληψη
ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΑΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ ΣΕ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Οι αναμνήσεις του ζωγράφου και πολεμιστή στον Μικρασιατικό Πόλεμο ΛΕΩΝΗ ΔΡΙΒΑ, το καλοκαίρι μετά την επιστροφή του στη ΛΕΣΒΟ, η φιλία του με τον νεκρό ανθυπολοχαγό ΣΤΡΑΤΗ ΒΡΑΝΑ, το χρέος του να παραδώσει στη χήρα του ΒΡΑΝΑ, ΣΑΠΦΩ, τα θυμητάρια του και ο μυστικός έρωτάς του για εκείνη, σε ένα ηθογραφικό περιβάλλον όπου μπερδεύεται η αλήθεια με την υποκρισία, είναι τα θέματα του μυθιστορήματος του ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ, που μεταφέρθηκε στην τηλεόραση από τον ΚΩΣΤΑ ΑΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ, σε σενάριο της ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ. Ο ήρωας μαζί και αφηγητής ΛΕΩΝΗΣ ΔΡΙΒΑΣ θα εγκατασταθεί στον πύργο του ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙΟΥ της ΛΕΣΒΟΥ, όπου θα εργαστεί για την έκθεση ζωγραφικής που ετοιμάζει και θα γνωρίσει τη δασκάλα του χωριού ΣΑΠΦΩ, τη χήρα του ΒΡΑΝΑ, θα την ερωτευθεί και θα τεθούν σε κινητοποίηση τα ηθικά του διλήμματα απέναντι στον πεθαμένο φίλο του. Ο νεοφώτιστος στις κουτσομπολίστικες συνήθειες του ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙΟΥ ΛΕΩΝΗΣ θα έρθει σε ρήξη με την «αγνή» κοινωνία των μπουρζουαζίστικων ηθών και το περιβάλλον των αρσενικών συντοπιτών του-ερωτευμένων, επίσης, με τη νεαρή δασκάλα. Μέσα και σε ένα κλίμα πανικού και για την έκθεση ζωγραφικής που θα συμμετάσχει, από μοναξιά και αποτροπιασμό για την περιβάλλουσα υποκρισία γράφει επίμονα στο σημειωματάριό του, στο οποίο προσπαθεί επίσης να εφευρίσκει συνεχώς επιχειρήματα, για να στηρίξει το συλλογισμό του ότι δεν αγαπά τη ΣΑΠΦΩ. Όταν πλέον βρίσκεται αντιμέτωπος με την αλήθεια ότι είναι «μοιχός» απέναντι στον νεκρό φίλο του και επίδοξος-όπως και οι συντοπίτες του-μνηστήρας της ΒΡΑΝΑ, πασχίζει να ξεφύγει από τον αδιέξοδο έρωτά του. Αλλά και η ΣΑΠΦΩ αγαπά τον ΛΕΩΝΗ. Την τελευταία ημέρα παραμονής του στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ ο ΛΕΩΝΗΣ και η ΣΑΠΦΩ εκδηλώνουν τον έρωτά τους. Το έργο αρχίζει με τον ΛΕΩΝΗ να επιστρέφει στο νησί του τη ΛΕΣΒΟ και να βρίσκει χτυπημένο από τον θάνατο της μητέρας το πατρικό του σπίτι και μαυροντυμένη την αδελφή του ΑΔΡΙΑΝΗ. Οι πικρές αναμνήσεις του πολέμου που κλωθογυρίζουν στο μυαλό του ξεκλειδώνονται και στο μυαλό του γυρίζουν θύμησες από τους σκοτωμένους φίλους του. Λάφυρα του πολέμου η παρέα του της τρίτης διμοιρίας, ΔΟΥΡΑΣ, ΔΟΥΚΑΣ και ΜΗΝΑΣ, ο ΒΡΑΝΑΣ και ο θάλαμος του Σωτήρος στο ΕΣΚΙ ΣΕΧΗΡ που νοσηλεύτηκαν και ένα ηθικό χρέος να παραδώσει στη χήρα του ΒΡΑΝΑ τα θυμητάρια του. Την επόμενη μέρα ο ΛΕΩΝΗΣ και η ΑΔΡΙΑΝΗ ξεκινούν για το ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ, όπου θα ξετυλιχθεί ο μίτος της ιστορίας. . .
Τίτλοι έναρξης.
00:02:03:00
Μακέτα τίτλου επεισοδίου: «Ο γυρισμός».
00:02:10:00
Στο ΑΙΓΑΙΟ. Ένα πλοιάριο κατευθύνεται στη ΛΕΣΒΟ με μετανάστες (γυναικόπαιδα, ηλικιωμένους και πληγωμένους άνδρες) από τη ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ. Καλοκαίρι. Κοντινά πλάνα στους μετανάστες και στον ΛΕΩΝΗ ΔΡΙΒΑ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΡΤΗΣ). Το πλοιάριο φτάνει στο λιμάνι της ΛΕΣΒΟΥ και οι επιβάτες αποβιβάζονται. Ορισμένοι επιβιβάζονται σε κάρο, μεταξύ αυτών και ο ΛΕΩΝΗΣ, ενώ οι υπόλοιποι περπατούν πεζοί.
00:06:43:00
Στο πατρικό σπίτι του ΛΕΩΝΗ και της ΑΔΡΙΑΝΗΣ στη ΛΕΣΒΟ, μπροστά στην εξώπορτα. Ο ΛΕΩΝΗΣ ανοίγει την εξώπορτα και φωνάζει την αδελφή του ΑΔΡΙΑΝΗ ΔΡΙΒΑ (ΕΙΡΗΝΗ ΙΓΓΛΕΣΗ), που βγαίνει από το σπίτι να τον υποδεχτεί. Είναι λευκοντυμένη, τον αποκαλεί χαϊδευτικά «Λίλο» και καλεί τη μητέρα της να βγει, για να τον δει. Η ΑΔΡΙΑΝΗ τον υποδέχεται θερμά. Είναι η σκέψη του ΛΕΩΝΗ.
00:07:14:00
Συνέχεια της διαδρομής του ΛΕΩΝΗ πάνω στο κάρο, μαζί με τους άλλους μετανάστες, καθώς πηγαίνει προς το πατρικό του σπίτι.
00:07:21:00
Σε δρόμο προς το χωριό, απ’ όπου περνάει το κάρο με τους μετανάστες και τον ΛΕΩΝΗ. Ένας από τους επιβάτες παίζει βιολί και τραγουδάει το «Μινόρε της αυγής» (ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΚΟΥΓΙΑΝΟΣ).
00:08:28:00
Στο καθιστικό του πατρικού σπιτιού του ΛΕΩΝΗ και της ΑΔΡΙΑΝΗΣ στη ΛΕΣΒΟ. Έπιπλα και κάδρα σκεπασμένα με λευκά σεντόνια. Στο καθιστικό περιδιαβαίνει η μαυροντυμένη ΑΔΡΙΑΝΗ κρατώντας λευκά σεντόνια, για να καλύψει τα υπόλοιπα έπιπλα. Η ΑΔΡΙΑΝΗ κάθεται στον καναπέ και κλαίει.
00:09:41:00
Στο πατρικό σπίτι του ΛΕΩΝΗ και της ΑΔΡΙΑΝΗΣ στη ΛΕΣΒΟ, μπροστά στην εξώπορτα. Ο ΛΕΩΝΗΣ ανοίγει την εξώπορτα και φωνάζει πρώτα τη μητέρα του και κατόπιν την αδελφή του ΑΔΡΙΑΝΗ. Η ΑΔΡΙΑΝΗ μαυροντυμένη βγαίνει και τον υποδέχεται. Σφιχταγκαλιάζονται και ο ΛΕΩΝΗΣ βλέπει τα μαύρα ρούχα της ΑΔΡΙΑΝΗΣ, καταλαβαίνει.
00:11:18:00
Στο πατρικό σπίτι του ΛΕΩΝΗ και της ΑΔΡΙΑΝΗΣ στη ΛΕΣΒΟ. Ο ΛΕΩΝΗΣ μπαίνει στο σπίτι, γυρνάει στα δωμάτια με τα καλυμμένα με λευκά σεντόνια έπιπλα και κάδρα αναζητώντας τη μητέρα του. Δεν τη βρίσκει. Καταλαβαίνει πως έχει πεθάνει. Βγαίνει.
00:12:36:00
Στο πατρικό σπίτι του ΛΕΩΝΗ και της ΑΔΡΙΑΝΗΣ στη ΛΕΣΒΟ. Στα σκαλιά της εισόδου η ΑΔΡΙΑΝΗ, ο ΛΕΩΝΗΣ βγαίνει απ’ το σπίτι. Τα δυο αδέλφια θλιμμένα κάθονται στα σκαλιά της εισόδου του σπιτιού τους. Ο ΛΕΩΝΗΣ έχει συνειδητοποιήσει ότι η μητέρα τους έχει πεθάνει. Πέθανε δύο μήνες πριν. Η ΑΔΡΙΑΝΗ δεν του το είχε αναφέρει στις επιστολές της. «Ρήμαξε το σπίτι μας», του λέει. Με αφορμή το «παιδιάτικο» όνομα «Λίλος» που χρησιμοποιεί η ΑΔΡΙΑΝΗ, ο ΛΕΩΝΗΣ λέει ότι αυτό το όνομα τον συντρόφευε σε όλη του τη ζωή, αλλά ότι στον πόλεμο έγινε «Λεωνής» και της ζητά να τον φωνάζει πλέον έτσι. Του λέει ότι η μάνα τους πέθανε με το όνομά του στα χείλη της και εκείνος δεν έκλαψε ακόμα για εκείνη.
00:16:12:00
Ο ΛΕΩΝΗΣ μόνος μπροστά σε μια λίμνη όπου επιπλέει ένας νεκρός. Σιωπηλός. Ακούμε τη σκέψη του. Μιλάει στην αδελφή του ΑΔΡΙΑΝΗ. «Μακάρι να μπορούσα να κλάψω. . . Να ξεπλύνω την ψυχή μου απ’ το φαρμάκι. . . ». Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ.
00:16:45:00
Στη σκάλα του πατρικού σπιτιού του ΛΕΩΝΗ και της ΑΔΡΙΑΝΗΣ στη ΛΕΣΒΟ. Καθιστοί ο ΛΕΩΝΗΣ και η ΑΔΡΙΑΝΗ. Η ΑΔΡΙΑΝΗ έχει μόλις ακούσει για την αδυναμία του ΛΕΩΝΗ να κλάψει για την πεθαμένη μητέρα τους. Του εξηγεί ότι κατανοεί. Της απαντά ότι δεν μπορεί να καταλάβει και παραληρώντας τής περιγράφει πόσο «γιορτερά» είναι στον καιρό της ειρήνης και πόσο ασύλληπτη είναι η κατάσταση στον καιρό του πολέμου. Της λέει ότι αυτή η «γιορτή» τού είναι ανυπόφορη.
00:17:36:00
Στο υπνοδωμάτιο του ΛΕΩΝΗ στο πατρικό του σπίτι στη ΛΕΣΒΟ. Η ΑΔΡΙΑΝΗ του φέρνει νερό να πλυθεί. Ο ΛΕΩΝΗΣ θυμάται τη μητέρα τους, την κυριακάτικη λειτουργία, τα παιδικά του χρόνια και τη λαχτάρα του να γυρίσει. Μιλά για την «παράξενη ησυχία» που αισθάνθηκε όταν γύρισε, και όταν είδε την ΑΔΡΙΑΝΗ ντυμένη στα μαύρα κατάλαβε ότι «το σπίτι τους το είχε χτυπήσει ο θάνατος». Το περίεργο όμως είναι ότι του φαίνονται όλα όπως πριν.
00:20:13:00
Στο υπνοδωμάτιο του ΛΕΩΝΗ στο πατρικό του σπίτι. Ο ΛΕΩΝΗΣ μπροστά στο πορτρέτο του ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ, τον οποίο έχει αποδώσει με στρατιωτική στολή, τραβάει μικρές τελευταίες πινελιές. Έπειτα, ξαπλώνει στο κρεβάτι του. Θυμάται.
00:21:51:00
Στην ΠΕΡΓΑΜΟ, σε ένα κουρσεμένο σπίτι. Ένα μικρό κορίτσι παίζει με ένα μήλο. Ένας στρατιώτης περνά, βλέπει ανοιχτή την πόρτα, μπαίνει, το μήλο φτάνει στα πόδια του. Ο λοχίας καρφώνει με την ξιφολόγχη του το μήλο. Εκείνη θέλει να το πάρει, δεν της το δίνει, τη βιάζει και τη σκοτώνει. Ο ΛΕΩΝΗΣ αργότερα βλέπει το σπίτι, ανοίγει την πόρτα, μπαίνει και βλέπει το νεκρό κορίτσι και το ξεσκισμένο φόρεμά του. Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ.
00:24:21:00
Στο υπνοδωμάτιο του ΛΕΩΝΗ στο πατρικό του σπίτι στη ΛΕΣΒΟ. Ο ΛΕΩΝΗΣ ξαπλωμένος στο κρεβάτι του. Μόλις θυμήθηκε την ιστορία του βιασμού του κοριτσιού. Μπαίνει η ΑΔΡΙΑΝΗ. Της λέει ότι η μνήμη του και η ψυχή του είναι άρρωστη. Η ΑΔΡΙΑΝΗ τον ηρεμεί και του λέει για την πρόταση του νονού του (ΣΠΥΡΟΣ ΣΠΑΝΟΣ) να επισκεφτούν τα κτήματά τους και τον πύργο τους στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ. Ο ΛΕΩΝΗΣ αναφέρει ότι νιώθει μια τεράστια νοσταλγία για το εξοχικό σπίτι των παιδικών του χρόνων. Κάποιος τον φωνάζει και η ΑΔΡΙΑΝΗ φεύγει, για να δει ποιος είναι.
00:26:54:00
Είσοδος του πατρικού σπιτιού του ΛΕΩΝΗ και της ΑΔΡΙΑΝΗΣ στη ΛΕΣΒΟ. Ένας στρατιωτικός ταχυδρόμος (ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΜΕΝΙΔΗΣ) ανεβαίνει τη σκάλα του σπιτιού τους. Τον υποδέχεται η ΑΔΡΙΑΝΗ. Ζητάει τον ΛΕΩΝΗ ΔΡΙΒΑ να του παραδώσει μια επιστολή από το Φρουραρχείο. Η ΑΔΡΙΑΝΗ την παραλαμβάνει, υπογράφει και πηγαίνει μέσα στο σπίτι. Ο στρατιωτικός ταχυδρόμος φεύγει.
00:27:31:00
Στο υπνοδωμάτιο του ΛΕΩΝΗ στο πατρικό του σπίτι στη ΛΕΣΒΟ. Ο ΛΕΩΝΗΣ ξαπλωμένος στο κρεβάτι του. Η ΑΔΡΙΑΝΗ μπαίνει και δίνει στον ΛΕΩΝΗ την επιστολή που μόλις παρέλαβε από το στρατιωτικό ταχυδρόμο, με την οποία του ζητείται να παραδώσει το απολυτήριο του στρατού και τον πίνακα των μεταβολών, για να κανονιστεί το φύλλο του μητρώου του. Ο ΛΕΩΝΗΣ ζητά από την ΑΔΡΙΑΝΗ το σακίδιό του, σηκώνεται και κοντοστέκεται μπροστά στο πορτρέτο του ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ.
00:28:35:00
Γη απ όπου έχει περάσει ο πόλεμος. Ένας έφιππος λοχίας περιδιαβαίνει την εμπόλεμη ζώνη με τους νεκρούς. Ο ΛΕΩΝΗΣ με ένα σύντροφό του πολεμιστή σκύβει μπροστά σε ένα νεκρό και τον αποθέτει πάνω στο άλογο, προκειμένου να τον μεταφέρει για την ταφή του. Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ.
00:30:18:00
Στο υπνοδωμάτιο του ΛΕΩΝΗ στο πατρικό του σπίτι στη ΛΕΣΒΟ. Ο ΛΕΩΝΗΣ μπροστά στο πορτρέτο του ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ κρατώντας την επιστολή του Φρουραρχείου. Κάθεται, ξανακοιτάζει την επιστολή, μπαίνει η ΑΔΡΙΑΝΗ με το στρατιωτικό χαρτοφύλακά του. Ο ΛΕΩΝΗΣ τον αδειάζει και απαριθμεί όσα βρίσκονται μέσα (μετάλλιο, χάρτης, απολυτήριο, πορτοφόλι του ΒΡΑΝΑ, που έχει χρέος να το παραδώσει στη χήρα του, ΣΑΠΦΩ). Η ΑΔΡΙΑΝΗ βγαίνει. Ο ΛΕΩΝΗΣ μοιάζει να χάνεται στις σκέψεις του, στη συμβίωσή του με τον ΒΡΑΝΑ στον θάλαμο του Σωτήρος στο νοσοκομείο του ΕΣΚΙ ΣΕΧΗΡ.
00:32:11:00
Στο νοσοκομείο του ΕΣΚΙ ΣΕΧΗΡ, στο θάλαμο του Σωτήρος. Ξαπλωμένοι στα κρεβάτια τους ο ΛΕΩΝΗΣ και ο ΣΤΡΑΤΗΣ ΒΡΑΝΑΣ (ΝΙΚΗΤΑΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ). Ο ΝΟΣΟΚΟΜΟΣ (ΤΑΣΟΣ ΠΕΖΥΡΚΙΑΝΙΔΗΣ) επιβλέπει τα τραύματά τους και πληροφορεί τον ΛΕΩΝΗ ότι δεν είναι τόσο σοβαρό το πρόβλημα στο πόδι του, σε σχέση με το πρόβλημα του ΒΡΑΝΑ. Ο ΛΕΩΝΗΣ, λέει ο ΝΟΣΟΚΟΜΟΣ, θα περπατήσει την επόμενη μέρα. Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ.
00:34:27:00
Στο νοσοκομείο του ΕΣΚΙ ΣΕΧΗΡ, στον θάλαμο του Σωτήρος. Ο ΛΕΩΝΗΣ σηκώνεται από το κρεβάτι του και κάνει μικρές βόλτες με τις πατερίτσες. Ο ΒΡΑΝΑΣ ξαπλωμένος. Γελούν με το περπάτημα του ΛΕΩΝΗ και ο ΛΕΩΝΗΣ του υπόσχεται ότι, όταν γίνουν καλά και οι δυο τους, θα πάνε στην ΑΘΗΝΑ, για να του δείξει τον ξυλοπόδαρο. Κουράζεται και κάθεται στο κρεβάτι του ΒΡΑΝΑ. Ο ΒΡΑΝΑΣ είναι εκφράζει την ανησυχία ότι το πόδι του δε θα γίνει καλά και ο ΛΕΩΝΗΣ τον καθησυχάζει. Καλαμπουρίζουν με τη λέξη «μοιραίον» που χρησιμοποιείται έξοχα από τον γιατρό αντί για τη λέξη «μηριαίον». Θυμούνται ευτράπελες ιστορίες από το στρατό, από τις διμοιρίες τους και κοιτούν μια φωτογραφία από τα στελέχη της 3ης διμοιρίας, που υπηρετούσε ο ΛΕΩΝΗΣ. Ο ΛΕΩΝΗΣ έχει ήδη μισοξαπλώσει στο κρεβάτι του. «Σκληρή ζωή», ακούγεται να λέει. Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ.
00:40:20:00
Στο στρατόπεδο, εν ώρα στρατιωτικών ασκήσεων της 3ης διμοιρίας. Διακρίνεται ο ΛΕΩΝΗΣ και οι συστρατιώτες του: ο ΔΟΥΡΑΣ (ΚΩΣΤΑΣ ΔΙΠΛΑΡΟΣ), ο ΔΟΥΚΑΣ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΤΑΝΙΔΗΣ) και ο ΜΗΝΑΣ (ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ). Ακούγονται στρατιωτικά παραγγέλματα από το λοχία (ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΞΟΣ). Είναι η ανάμνηση μέσα στην ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ.
00:41:11:00
Στο νοσοκομείο του ΕΣΚΙ ΣΕΧΗΡ, στον θάλαμο του Σωτήρος. Ο ΛΕΩΝΗΣ μισοξαπλωμένος στο κρεβάτι του και ο ΒΡΑΝΑΣ ξαπλωμένος. Έχουν θυμηθεί τις εικόνες από το στρατόπεδο. Μένουν σιωπηλοί για μερικά δευτερόλεπτα και ο ΛΕΩΝΗΣ έπειτα διαβάζει στον ΒΡΑΝΑ αποσπάσματα από το διήγημα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ «Η βασιλική δρυς». Με αφορμή το απόσπασμα και αιτία το πρόβλημα υγείας του, ο ΒΡΑΝΑΣ επισημαίνει: «Υπάρχει μια πικρή τραγωδία μέσα σ’ όλα τα δέντρα. [. . .] Όλα αυτά τα πλάσματα του Θεού, που ξεχειλίζουν από δύναμη και υγεία, είναι καταδικασμένα σ’ όλη τους τη ζωή να μένουν αμετακίνητα [. . .]». Αναρωτιέται «αν υπάρχει πιο χαρωπή εκδήλωση της ζωής από την κίνηση» και παραδέχεται ότι η ακινησία τον έχει καταστήσει άνθρωπο αδύναμο, «χειρότερο από ένα βυζανιάρικο». Ο ΛΕΩΝΗΣ τον μαλώνει για τις σκέψεις του και συνεχίζει την ανάγνωση. Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ.
00:46:28:00
Ο ΛΕΩΝΗΣ συνεχίζει την ανάγνωση από το διήγημα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ «Η βασιλική δρυς». Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ.
00:46:47:00
Στο υπνοδωμάτιο του ΛΕΩΝΗ στο πατρικό του σπίτι στη ΛΕΣΒΟ. Ο ΛΕΩΝΗΣ ξαπλωμένος στο κρεβάτι του. Θυμάται. Ακούγονται αποσπάσματα από το διήγημα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ «Η βασιλική δρυς».
00:46:56:00
Στο πατρικό σπίτι του ΛΕΩΝΗ και της ΑΔΡΙΑΝΗΣ στη ΛΕΣΒΟ. Οι δυο τους ξεκινούν για τον πύργο τους, τον πύργο των ΔΡΙΒΑ, στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ. Καθώς περπατούν ακούγονται αποσπάσματα από το διήγημα του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ «Η βασιλική δρυς».
00:47:25:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: POSITIVE ΕΠΕ
Συντελεστές
Διεύθυνση παραγωγής:
ΑΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ (ΕΤΕΚΤ)
Υπεύθυνος παραγωγής:
ΜΠΕΤΤΥ ΚΟΥΒΟΥΤΣΑΚΗ
Συνεργάστηκε ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ
Τίτλος λογοτεχνικού έργου:
Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΜΑΤΙΑ
Συγγραφέας λογοτεχνικού έργου:
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ
Σκηνοθεσία:
ΚΩΣΤΑΣ ΑΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ (ΕΕΣ)
Διασκευή-Σενάριο:
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ
Πρωταγωνιστούν:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΡΤΗΣ (ΛΕΩΝΗΣ)
ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ (ΣΑΠΦΩ)
ΝΙΚΗΤΑΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ (ΒΡΑΝΑΣ)
ΕΙΡΗΝΗ ΙΓΓΛΕΣΗ (ΑΔΡΙΑΝΗ)
ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΥ (ΣΠΑΝΟΥ)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΟΥΚΑΚΗΣ (ΣΠΑΝΟΣ)
ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ (ΛΟΥΛΟΥ)
ΤΙΤΙΚΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ (ΑΣΠΑΣΙΑ)
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΤΣΑΡΗΣ (ΞΥΝΕΛΗΣ)
ΤΑΣΟΣ ΠΕΖΥΡΚΙΑΝΙΔΗΣ (ΝΟΣΟΚΟΜΟΣ)
ΚΩΣΤΑΣ ΔΙΠΛΑΡΟΣ (ΔΟΥΡΑΣ)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΤΑΝΙΔΗΣ (ΔΟΥΚΑΣ)
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ (ΜΗΝΑΣ)
ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΞΟΣ (ΛΟΧΙΑΣ)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΜΕΝΙΔΗΣ (ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ)
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΚΟΥΓΙΑΝΟΣ (ΒΙΟΛΙ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙ)
Τοπικά όργανα Αγιάσου:
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ (κλαρίνο)
ΣΤΑΥΡΟΣ ΡΟΔΑΝΟΣ (κλαρίνο)
ΧΑΡΙΛΑΟΣ (βιολί)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΣΑΜΠΛΗΣ (σαντούρι)
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΓΡΙΤΗΣ (τύμπανο)
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ (τύμπανο)
Μιξάζ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Ηχοληψία:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΧΛΑΔΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Σκηνογραφία-Ενδυματολογία:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΡΣΕΝΗ
Βοηθός σκηνογραφίας και ενδυματολογίας:
ΖΙΖΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ (ΕΤΕΚΤ)
Μοντάζ:
ΝΙΚΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Διεύθυνση φωτογραφίας:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ (ΕΤΕΚΤ)
Βοηθός οπερατέρ και συμπληρωματική φωτογραφία:
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Μπούμαν:
ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΕΤΕΚΤ)
Φροντιστήριο:
ΜΠΑΜΠΗΣ ΚΑΡΓΑΔΟΥΡΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Α’ Ηλεκτρολόγος:
ΝΙΚΟΣ ΛΑΓΟΣ (ΕΤΕΚΤ)
Β’ Ηλεκτρολόγος:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΛΟΔΕΤΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Μακενίστας:
ΝΟΤΗΣ ΑΔΑΜ (ΕΤΕΚΤ)
Σκριπτ:
ΤΖΙΝΑ ΣΥΡΙΒΛΗ
Εργαστήρια ήχου:
TONE STUDIO
Εργαστήρια εικόνας:
CINEMAGIC
Μακέτες τίτλων:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΝΙΟΥΔΑΚΗΣ
Τρυκέζα:
STEFI FILM
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ:
στον Δήμαρχο Μυθήμνης ΚΩΣΤΑ ΔΟΥΚΑ για τη συμπαράστασή του
στις οικογένειες Ε. ΜΗΤΡΕΛΙΑ, ΑΛΕΞ. ΚΟΥΚΛΕΛΗ, ΕΡ. ΚΑΟΥΦΜΑΝ για τη συνεργασία τους
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:49:27:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 14:9
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
17/11/2009