Επεισόδιο:009
0000007525
ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΑΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ ΣΕ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007525
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΜΑΤΙΑ, Η
Επεισόδιο:009
Χρονολογία Παραγωγής
1979
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Είδος
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ / ΘΕΑΤΡΟ / ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ – ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΣΕΙΡΕΣ ΕΠΟΧΗΣ
Περίληψη
ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΑΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟ ΣΕ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Μερικά όνειρα με τη ΣΑΠΦΩ, μια βουτιά στη θάλασσα, ένα καλάθι φρούτα απ’ το περιβόλι, λίγο παιδιάστικο κυνηγητό, πολλές αναμνήσεις, ένα μοιραίο βότσαλο, μια σκορπιόσουπα για μεσημεριανό, λίγες λέξεις στο σημειωματάριο, μια παρτίδα τάβλι, μια λογοκριμένη συζήτηση περί κομουνισμού, μια βαρκάδα, ένας ζωγραφικός πίνακας που συνεχίζεται. . . Όλα αυτά που συνθέτουν την καθημερινότητα του ΛΕΩΝΗ. Ο χρόνος πάντως σταματά όταν ένα βότσαλο παρά λίγο να λαβώσει τη ΣΑΠΦΩ στην παραλία «Της βίγλας τα ράχτα». Πιάνουν συζήτηση από αμηχανία. Περπατούν πολύ. Στην ερώτηση του ΛΕΩΝΗ αν θα ήταν προτιμότερο να χωριστούν μέχρι να φτάσουν στο χωριό, με αιτιολογία νέα πιθανά κουτσομπολιά, η φιλοσοφημένη ΣΑΠΦΩ μιλά για «ανανδρία» και «ομολογία ενοχής». Ο φόβος ότι ο ίδιος ενσαρκώνει τον «τρομερό» ρόλο του Μεγαλοχωρίτη υποψήφιου εραστή της ΒΡΑΝΑ, που ούτως ή άλλως πολύ θα ήθελαν οι συμπολίτες του να τον αποδώσουν σε κάποιον, τον κάνει να νιώθει την ανάγκη να «φανεί» ειλικρινής και να της πει ότι στα σίγουρα το ρόλο αυτό δεν προτίθεται να τον αναλάβει. Και η ΣΑΠΦΩ «φαίνεται» να το δέχεται. Άλλη φορά πάνε και βαρκάδα. Εκεί είναι και η ΑΔΡΙΑΝΗ. Τέλος, βεβαίως και δεν ξεχνά να εκφωνήσει κι έναν κυνικό λίβελο κατά της ΣΑΠΦΩΣ μπροστά στην ΑΔΡΙΑΝΗ.
Τίτλοι έναρξης.
00:02:26:00
Μακέτα τίτλου επεισοδίου: «Λεωνής και Σαπφώ».
00:02:35:00
Στο ατελιέ του ΛΕΩΝΗ στον πύργο των ΔΡΙΒΑ, στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Βράδυ. Ο ΛΕΩΝΗΣ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΡΤΗΣ) κοιμάται.
00:03:04:00
Στο δάσος της ΑΝΕΡΡΑΓΗΣ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ, η ΣΑΠΦΩ (ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ) και η ΑΔΡΙΑΝΗ (ΕΙΡΗΝΗ ΙΓΓΛΕΣΗ) περπατούν. Μετά την εξομολόγηση της ΣΑΠΦΩΣ. Η ΣΑΠΦΩ κοιτάζει δειλά τον ΛΕΩΝΗ. Ακούγεται το τραγούδι των τίτλων (η ΜΑΡΙΑ ΑΓΙΑΣΩΤΟΥ τραγουδά τη σύνθεση των ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗ). Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ. Τώρα είναι όνειρο.
00:03:23:00
Στο ατελιέ του ΛΕΩΝΗ στον πύργο των ΔΡΙΒΑ, στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Βράδυ. Ο ΛΕΩΝΗΣ κοιμάται.
00:03:38:00
Στο δάσος της ΑΝΕΡΡΑΓΗΣ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ, η ΣΑΠΦΩ και η ΑΔΡΙΑΝΗ περπατούν. Μετά την εξομολόγηση της ΣΑΠΦΩΣ. Ο ΛΕΩΝΗΣ και η ΣΑΠΦΩ ανταλλάσσουν ματιές. Ακούγεται το τραγούδι των τίτλων (η ΜΑΡΙΑ ΑΓΙΑΣΩΤΟΥ τραγουδά τη σύνθεση των ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗ). Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ. Τώρα είναι όνειρο.
00:03:53:00
Στο ατελιέ του ΛΕΩΝΗ στον πύργο των ΔΡΙΒΑ στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Το παράθυρο ανοιχτό, σε λίγο ανοίγει και το άλλο. Ξημέρωμα. Ο ΛΕΩΝΗΣ ξυπνάει τρομαγμένος από τα όνειρα, βαριανασαίνει. Σηκώνεται από το κρεβάτι του. Ετοιμάζεται. Βγαίνει.
00:06:31:00
Στην αυλή του πύργου των ΔΡΙΒΑ στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Πρωινό. Η ΧΡΙΣΤΙΝΑ (ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΜΑΝΩΛΑΚΗ) καθαρίζει ψάρια. Αρχίζουν μια ευχάριστη συζήτηση για τα ψάρια, ιδανικά για ζωγραφιά για τον ΛΕΩΝΗ, ιδανικά για ψαρόσουπα για τη ΧΡΙΣΤΙΝΑ. Ο ΛΕΩΝΗΣ φωνάζει τον ΓΙΩΡΓΑΚΗ (ΣΤΡΑΤΗΣ ΚΑΡΑΛΗΣ) και του δίνει ραντεβού στην ΠΟΡΤΑΡΑ να πάνε στο περιβόλι της ΑΝΕΡΡΑΓΗΣ, για να μαζέψουν φρούτα. Ο ΛΕΩΝΗΣ πάει για μπάνιο.
00:08:34:00
Στην παραλία της ΠΟΡΤΑΡΑΣ στη ΛΕΣΒΟ. Ο ΛΕΩΝΗΣ βγαίνει από τη θάλασσα.
00:09:16:00
Στο δάσος της ΑΝΕΡΡΑΓΗΣ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ και ο ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ κουράζονται από το περπάτημα και κάθονται. Ο ΛΕΩΝΗΣ θυμάται τον πατέρα του. Σε λίγο φεύγουν για το περιβόλι.
00:10:54:00
Στο περιβόλι της ΑΝΕΡΡΑΓΗΣ της ΛΕΣΒΟΥ. Ξαπλωμένοι ο ΛΕΩΝΗΣ και ο ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ. Περνά ο κυρ-Μήτσος και του ζητούν να τους φέρει φρούτα. Χαλαρώνουν και παιδιαρίζουν. Τρέχουν.
00:12:42:00
Στο περιβόλι της ΑΝΕΡΡΑΓΗΣ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ ξαπλώνει ανάσκελα.
00:13:01:00
Άγονη περιοχή στη ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ. Ένας καβαλάρης και στρατιώτες. Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ.
00:14:39:00
Στο περιβόλι της ΑΝΕΡΡΑΓΗΣ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ ξαπλωμένος ανάσκελα. Δίπλα του έρχεται ο ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ. Έρχεται ο κυρ-Μήτσος με το καλάθι με τα φρούτα. Ο ΛΕΩΝΗΣ τα δίνει στον ΓΙΩΡΓΑΚΗ, για να τα πάει σπίτι. Ο ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ φεύγει. Μένει μόνος ο ΛΕΩΝΗΣ. Σκέφτεται. Σε λίγο θα πάει προς τη θάλασσα.
00:15:27:00
Στην παραλία «Της βίγλας τα ράχτα» (στη σπηλιά «Στου κωβιού το στόμα») της ΛΕΣΒΟΥ. Κοντεύει μεσημέρι. Ο ΛΕΩΝΗΣ έχει κατέβει από την κατηφοριά που οδηγεί στη θάλασσα. Πετάει πετραδάκια στη θάλασσα. Παραλίγο ο ΛΕΩΝΗΣ να χτυπήσει μια γυναίκα. Η γυναίκα αυτή είναι η ΣΑΠΦΩ (ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ). Έχει λυτά μαλλιά και ζωηρή διάθεση. Ο ΛΕΩΝΗΣ της ζητά συγνώμη, η ΣΑΠΦΩ, αν και τρομαγμένη, του λέει ότι δεν ήταν κάτι σπουδαίο. Με αφορμή το παρ’ ολίγον ατύχημα, η ΣΑΠΦΩ φιλοσοφεί περί της μοιραιότητας των όσων συμβαίνουν. Του προτείνει να φύγουν.
00:18:29:00
Στο δρόμο προς το ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ, φεύγοντας από «Της βίγλας τα ράχτα» (τη σπηλιά «Στου κωβιού το στόμα») της ΛΕΣΒΟΥ. Κοντεύει μεσημέρι. Ο ΛΕΩΝΗΣ και η ΣΑΠΦΩ περπατούν. Η ΣΑΠΦΩ κρατά ένα ομπρελίνο. Πιάνουν συζήτηση από αμηχανία. Ο ΛΕΩΝΗΣ τη ρωτά για την τοποθεσία, αν της αρέσει, εκείνη απαντά θετικά και φλυαρεί λέγοντας ότι λατρεύει να κάθεται να διαβάζει ώρες ολάκερες στο μέρος αυτό, να συλλογιέται ή απλώς να αναπνέει. Τη ρωτά για τη ζέστη και αν κολυμπάει και απαντά επίσης θετικά. Αμηχανία και πάλι.
00:20:05:00
Στο δρόμο προς το ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ, φεύγοντας από «Της βίγλας τα ράχτα» (τη σπηλιά «Στου κωβιού το στόμα») της ΛΕΣΒΟΥ. Κοντεύει μεσημέρι. Η ΣΑΠΦΩ προχωρά, ακολουθεί ο ΛΕΩΝΗΣ, κοντοστέκεται. Τη ρωτάει αν πιστεύει ότι θα ήταν προτιμότερο να προχωρήσει μόνη της, για να μη γίνει εκείνη εκ νέου αντικείμενο κουτσομπολιού. «Θα τους άρεσε πάρα πολύ», απαντά εκείνη, «να βρουν έναν “εραστή” για τη γυναίκα του Βρανά. Ίσως θα ’πρεπε στο τέλος πια από φιλανθρωπία να τους ρίξω βοράν κανέναν». Όμως, αναφέρει, θα της φαινόταν «άνανδρο» να μην προχωρήσουν μαζί μέχρι το χωριό. «Αυτό θα ’ταν κιόλας σαν μια ομολογία ενοχής απέναντί τους», λέει. Και συνεχίζει λέγοντας ότι ο ΛΕΩΝΗΣ είναι αρκούντως αξιοσέβαστος από τους Μεγαλοχωρίτες, ώστε να μην τολμήσουν να του προσδώσουν το ρόλο του «εραστή» της. Ο ΛΕΩΝΗΣ επιμένει στην πρότασή του, λέγοντας ότι «είναι πολύ επικίνδυνο να προκαλείς το κτήνος της κοινωνικής αγέλης». Και προσπαθεί να φανεί ειλικρινής, εξομολογούμενος τάχα: «Νιώθω την ανάγκη να σας ξεκαθαρίσω κάτι. Θα ’θελα να έχετε αδιάκοπα στο νου σας πως δε θα πάψω να είμαι αντίκρυ σας ούτε για μια στιγμή ο αδερφικός σύντροφος ενός πολύ δυστυχισμένου ανθρώπου, που ήταν ο άνδρας σας. Και πως δε θα πάψω να βλέπω σε εσάς τίποτ’ άλλο από τη χήρα του ανθυπολοχαγού Βρανά. Μια γυναίκα που την εκτιμώ και τη σέβομαι όσο και την αδερφή μου». Η ΣΑΠΦΩ δέχεται ως «ειλικρίνεια» το λόγο του ΛΕΩΝΗ ευχαριστώντας τον και λέγοντάς του πόσο ωραίο είναι αυτό που της είπε.
00:24:06:00
Στην αυλή του πύργου των ΔΡΙΒΑ στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ χαλαρώνει, η ΧΡΙΣΤΙΝΑ σκουπίζει. Έρχεται ο ΛΕΩΝΗΣ. Η σκορπιόσουπα είναι έτοιμη. Ο ΛΕΩΝΗΣ παίζει με το παιδί.
00:25:21:00
Στο ατελιέ του ΛΕΩΝΗ στον πύργο των ΔΡΙΒΑ, στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Κάθεται στο γραφείο του. Γράφει για την αγαλλίαση της ψυχής του «μέσα στο φως, μέσα στο πράσινο και το γαλάζιο», για τον κόσμο που τώρα εκ νέου αντιλαμβάνεται «γεμάτο δροσιά, ομορφιά και θλίψη» και για τον καραγκιόζη που «κατοικεί μέσα στην ψυχή του» και «νερώνει το κρασί, μόλις αρχίζει να τον καταπαίρνει ο ενθουσιασμός».
00:26:39:00
Καφενεδάκι στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΞΥΝΕΛΗΣ (ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΤΣΑΡΗΣ) και ο ΜΕΝΟΣ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ) παίζουν τάβλι. Έρχεται ο ΛΕΩΝΗΣ. Ο ΛΕΩΝΗΣ διαπιστώνει από το ανάγνωσμα που έχει ο ΞΥΝΕΛΗΣ μαζί του ότι είναι κομουνιστής, κάτι που το κρατά κρυφό ως δημόσιος υπάλληλος. Με το φόβο του ΥΠΕΝΩΜΑΤΑΡΧΗ οι δυο τους αλλάζουν κουβέντα και ο ΜΕΝΟΣ, επίσης με κομουνιστικές τάσεις, φεύγει. Ο ΛΕΩΝΗΣ προσκαλεί τον ΞΥΝΕΛΗ σε βόλτα με τη βάρκα, αρνείται, ο ΛΕΩΝΗΣ φεύγει.
00:28:53:00
Στα νερά του ΑΙΓΑΙΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ έχει πάει βόλτα με τη βάρκα. Βουτάει. Έπειτα πάει στην τοποθεσία «Της βίγλας τα ράχτα» (στη σπηλιά «Στου κωβιού το στόμα»), όπου κάθονται η ΣΑΠΦΩ και η ΑΔΡΙΑΝΗ (ΕΙΡΗΝΗ ΙΓΓΛΕΣΗ). Κολυμπούν ο ΛΕΩΝΗΣ και η ΣΑΠΦΩ, βγαίνουν. Ο ξάδερφος του δημάρχου ΣΠΥΡΟΥ ΣΠΑΝΟΥ, ΚΥΡΓΙΑΝΝΑΚΗΣ, (ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΥΡΙΟΣ) κατασκοπεύει, τον βλέπει ο ΛΕΩΝΗΣ και τον επιπλήττει.
00:35:19:00
Στα νερά του ΑΙΓΑΙΟΥ. Βαρκάδα με τον ΛΕΩΝΗ, τη ΣΑΠΦΩ και την ΑΔΡΙΑΝΗ. Ακούγεται το τραγούδι των τίτλων (η ΜΑΡΙΑ ΑΓΙΑΣΩΤΟΥ τραγουδά τη σύνθεση των ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗ).
00:36:38:00
Στην αυλή του πύργου των ΔΡΙΒΑ στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ διαβάζει ένα βιβλίο, το παρατάει. Καλεί την ΑΔΡΙΑΝΗ και τη ΣΑΠΦΩ να φάνε φρούτα. Μιλούν για τις εντυπώσεις τους από την πρωινή βαρκάδα. Οι γυναίκες της παρέας προτείνουν να πηγαίνουν συχνότερα βαρκάδες όλοι μαζί, ο ΛΕΩΝΗΣ προφασίζεται ότι έχει έρθει για δουλειά, αρνείται να δείξει στη ΣΑΠΦΩ τα έργα του, η οποία προθυμοποιείται να τα δει, και τους ανακοινώνει ότι οι ανάγκες μέχρι να γίνει η έκθεση ζωγραφικής της ομάδας των «Ελεύθερων Καλλιτεχνών» στο ΖΑΠΠΕΙΟ, με θέμα τους «Πρόσφυγες», στην οποία θα λάβει μέρος, του υπαγορεύουν να στερηθεί τη συντροφιά τους. Η ΣΑΠΦΩ φεύγει. Ο ΛΕΩΝΗΣ την κοιτάει καθώς απομακρύνεται. Την ακολουθεί η ΑΔΡΙΑΝΗ.
00:38:57:00
Στο υπνοδωμάτιο της ΑΔΡΙΑΝΗΣ στον πύργο των ΔΡΙΒΑ στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Η ΑΔΡΙΑΝΗ στο κρεβάτι της πλέκει. Ο ΛΕΩΝΗΣ μπαίνει και της προτείνει να πάνε βαρκάδα. Εκείνη τον μαλώνει, λέγοντάς του ότι, αν το έλεγε νωρίτερα, θα ερχόταν μαζί τους και η ΣΑΠΦΩ. Ο ΛΕΩΝΗΣ την επιπλήττει λέγοντάς της ότι παντού προσκολλά και το όνομα της ΣΑΠΦΩΣ. Μιλούν για την ομορφιά της ΣΑΠΦΩΣ, η ΑΔΡΙΑΝΗ για τη δυστυχία της λόγω του παιδιού, ο ΛΕΩΝΗΣ για την υπερβολή με την οποία παρουσιάζει τη δυστυχία της, δεδομένου ότι μπορεί να ξαναπαντρευτεί, αφού είναι τόσο όμορφη.
00:40:24:00
Στο ατελιέ του ΛΕΩΝΗ στον πύργο των ΔΡΙΒ, στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ κοιμάται.
00:40:39:00
Στο μικρασιατικό μέτωπο. Ένας νεκρός κείτεται στο έδαφος. Ένας καβαλάρης με άσπρο άλογο περνά. Δύο άλλοι έρχονται, ο ένας είναι ο ΛΕΩΝΗΣ. Ο ΛΕΩΝΗΣ περισυλλέγει το νεκρό σώμα. Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ. Τώρα είναι όνειρο.
00:42:00:00
Στο μικρασιατικό μέτωπο. Θέα η θάλλσσα. Ο ΛΕΩΝΗΣ και ένας άλλος στρατιώτης έχουν περισυλλέξει ένα νεκρό και τον έχουν εναποθέσει πάνω στο άλογο. Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ. Τώρα είναι όνειρο.
00:42:36:00
Στο ατελιέ του ΛΕΩΝΗ στον πύργο των ΔΡΙΒΑ στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ κοιμάται.
00:43:00:00
Στην ΠΕΡΓΑΜΟ, σε ένα κουρσεμένο σπίτι. Ο ΛΕΩΝΗΣ βλέπει από το παράθυρο. Μπαίνει μέσα και βλέπει το νεκρό κορίτσι και το ξεσκισμένο φόρεμά του. Το μικρό κορίτσι αυτό έπαιζε με ένα μήλο. Ένας στρατιώτης μόλις πριν είχε περάσει και είχε δει το κορίτσι να παίζει με το μήλο. Το κορίτσι αυτό το βίασε ο στρατιώτης και το σκότωσε. Ο ΛΕΩΝΗΣ αργότερα βλέπει το σπίτι, ανοίγει την πόρτα και μπαίνει και βλέπει το κορίτσι. Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ. Τώρα είναι όνειρο.
00:44:35:00
Στο ατελιέ του ΛΕΩΝΗ στον πύργο των ΔΡΙΒΑ, στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ κοιμάται.
00:45:15:00
Στο νοσοκομείο του ΕΣΚΙ ΣΕΧΗΡ, στο θάλαμο του Σωτήρος. Όρθιος ο ΛΕΩΝΗΣ, κοιμισμένος-ή νεκρός-ο ΒΡΑΝΑΣ (ΝΙΚΗΤΑΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ). Είναι η ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ. Τώρα είναι όνειρο.
00:46:00:00
Σε ταβερνάκι στα χρόνια του πολέμου. Η παρέα του ΛΕΩΝΗ. Ο ΔΟΥΡΑΣ (ΚΩΣΤΑΣ ΔΙΠΛΑΡΟΣ), ο ΔΟΥΚΑΣ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΤΑΝΙΔΗΣ) και ο ΛΕΩΝΗΣ. Ο ΛΕΩΝΗΣ και ο ΔΟΥΚΑΣ πιάνουν το χορό. Είναι η ανάμνηση μέσα στην ανάμνηση του ΛΕΩΝΗ. Τώρα είναι όνειρο.
00:48:08:00
Στο ατελιέ του ΛΕΩΝΗ στον πύργο των ΔΡΙΒΑ, στο ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙ της ΛΕΣΒΟΥ. Ο ΛΕΩΝΗΣ κοιμάται. Ξυπνάει τρομαγμένος από τα όνειρα.
00:48:44:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: POSITIVE ΕΠΕ
Συντελεστές
Διεύθυνση παραγωγής:
ΑΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ (ΕΤΕΚΤ)
Υπεύθυνος παραγωγής:
ΜΠΕΤΤΥ ΚΟΥΒΟΥΤΣΑΚΗ
Συνεργάστηκε ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ
Τίτλος λογοτεχνικού έργου:
Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΜΑΤΙΑ
Συγγραφέας λογοτεχνικού έργου:
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ
Σκηνοθεσία:
ΚΩΣΤΑΣ ΑΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ (ΕΕΣ)
Διασκευή-Σενάριο:
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ
Πρωταγωνιστούν:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΡΤΗΣ (ΛΕΩΝΗΣ)
ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ (ΣΑΠΦΩ)
ΝΙΚΗΤΑΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ (ΒΡΑΝΑΣ)
ΕΙΡΗΝΗ ΙΓΓΛΕΣΗ (ΑΔΡΙΑΝΗ)
ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΥ (ΣΠΑΝΟΥ)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΟΥΚΑΚΗΣ (ΣΠΑΝΟΣ)
ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ (ΛΟΥΛΟΥ)
ΤΙΤΙΚΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ (ΑΣΠΑΣΙΑ)
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΤΣΑΡΗΣ (ΞΥΝΕΛΗΣ)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΥΡΙΟΣ (ΚΥΡΓΙΑΝΝΑΚΗΣ)
ΚΩΣΤΑΣ ΔΙΠΛΑΡΟΣ (ΔΟΥΡΑΣ)
ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΞΟΣ (ΛΟΧΙΑΣ)
ΣΤΡΑΤΗΣ ΚΑΡΑΛΗΣ (ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ)
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΜΑΝΩΛΑΚΗ (ΧΡΙΣΤΙΝΑ)
Μιξάζ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Ηχοληψία:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΧΛΑΔΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Σκηνογραφία-Ενδυματολογία:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΡΣΕΝΗ
Βοηθός σκηνογραφίας και ενδυματολογίας:
ΖΙΖΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ (ΕΤΕΚΤ)
Μοντάζ:
ΝΙΚΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Διεύθυνση φωτογραφίας:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ (ΕΤΕΚΤ)
Βοηθός οπερατέρ και συμπληρωματική φωτογραφία:
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Μπούμαν:
ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΕΤΕΚΤ)
Φροντιστήριο:
ΜΠΑΜΠΗΣ ΚΑΡΓΑΔΟΥΡΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Α’ Ηλεκτρολόγος:
ΝΙΚΟΣ ΛΑΓΟΣ (ΕΤΕΚΤ)
Β’ Ηλεκτρολόγος:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΛΟΔΕΤΗΣ (ΕΤΕΚΤ)
Μακενίστας:
ΝΟΤΗΣ ΑΔΑΜ (ΕΤΕΚΤ)
Σκριπτ:
ΤΖΙΝΑ ΣΥΡΙΒΛΗ
Εργαστήρια ήχου:
TONE STUDIO
Εργαστήρια εικόνας:
CINEMAGIC
Μακέτες τίτλων:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΝΙΟΥΔΑΚΗΣ
Τρυκέζα:
STEFI FILM
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:51:18:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 14:9
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
17/11/2009