ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΙΙ
0000007142
Ο ΤΡΑΓΙΚΟΣ ΠΟΙΗΤΗΣ ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ. Ο ΜΑΡΙΟΣ ΠΛΩΡΙΤΗΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΕΜΠΝΕΥΣΤΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΧΑΝ ΕΠΗΡΕΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007142
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΜΙΜΗΣΙΣ ΠΡΑΞΕΩΣ…, Η
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΙΙ
Χρονολογία Παραγωγής
1988
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Ο ΤΡΑΓΙΚΟΣ ΠΟΙΗΤΗΣ ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ. Ο ΜΑΡΙΟΣ ΠΛΩΡΙΤΗΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΕΜΠΝΕΥΣΤΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΧΑΝ ΕΠΗΡΕΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Οι θεατρικές παραγωγές που έχουν σηματοδοτήσει την πορεία του ελληνικού θεάτρου είναι άμεσα συνδεδεμένες με τις προσπάθειες παρουσίασης στο ευρύτερο κοινό κειμένων των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, όπως του ΑΙΣΧΥΛΟΥ, του ΣΟΦΟΚΛΗ κ. ά. Ο Κ. ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ και αρκετοί από τους ανθρώπους που υπηρετούν το θέατρο στη χώρα μας συμμετέχουν στην παραγωγή της σειράς «Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, ΜΙΜΗΣΙΣ ΠΡΑΞΕΩΣ. . . ». Παρουσιάζουν το έργο του ΣΟΦΟΚΛΗ δείχνοντάς μας αποσπάσματα από θεατρικές παραστάσεις, εξηγώντας μας στοιχεία που αφορούν στους εκάστοτε ήρωες ή στην πλοκή των δραμάτων. Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ, ο ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ, ο ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ είναι μερικά ονόματα ηρώων που γίνονται αντικείμενο αυτής της παρουσίασης. Κλείνοντας, ο Μ. ΠΛΩΡΙΤΗΣ κάνει λόγο για όλους εκείνους τους συγγραφείς της ευρωπαϊκής ή νεότερης λογοτεχνικής παραγωγής που εμπνεύστηκαν από τους ήρωες και τα πάθη του μεγάλου δραματουργού, αν και, όπως παρατηρεί, δεν κατάφεραν πάντα να υπηρετήσουν την έννοια του «μέτρου» με τον τρόπο που την προέβαλαν οι Έλληνες συγγραφείς.
Τίτλοι έναρξης.
00:02:01:00
Πλάνο ανάμεσα σε απομεινάρια από αρχαίο κτίσμα. Ο ΡΑΜΑΖ ΤΣΧΙΚΒΑΤΖΕ στέκεται όρθιος στο χώρο και απαγγέλλει στη γλώσσα του απόσπασμα από το έργο του ΣΟΦΟΚΛΗ «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ», υποδυόμενος τον ίδιο τον κεντρικό ήρωα, ΟΙΔΙΠΟΔΑ.
00:03:23:00
Πλάνο από θεατρική παράσταση του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ στα 1973. Ο ηθοποιός ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ υποδύεται τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο θεατρικό ανέβασμα του έργου του ΣΟΦΟΚΛΗ «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ». Παρακολουθούμε απόσπασμα από τον Πρόλογο του έργου με τον ΟΙΔΙΠΟΔΑ (ΜΑΝΟ ΚΑΤΡΑΚΗ) να απευθύνεται στους βασανισμένους από το λοιμό που μαστίζει την πόλη της ΘΗΒΑΣ.
00:03:50:00
Πλάνο της ΜΑΡΙΕΤΤΑΣ ΣΓΟΥΡΔΑΙΟΥ να στέκεται μπροστά σε επιτύμβιο ανάγλυφο. Διαβάζει και έτσι εξιστορεί την πλοκή της τραγωδίας για την οποία και γίνεται το αφιέρωμα.
00:04:27:00
Πλάνο του ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ανάμεσα στα απομεινάρια του χώρου της Αρχαίας Αγοράς στην ΑΘΗΝΑ. Διαβάζει και διηγείται τη συνέχεια της πλοκής και, συγκεκριμένα, το χρησμό που ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ έφερε στην πόλη της ΘΗΒΑΣ από το Ιερό Μαντείο των ΔΕΛΦΩΝ.
00:04:51:00
Πλάνα από τη θεατρική παράσταση «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ» που ανέβηκε από το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ το 1973. Παρακολουθούμε απόσπασμα από το διάλογο που διαδραματίζεται ανάμεσα στον ΟΙΔΙΠΟΔΑ και τον ΚΡΕΟΝΤΑ.
00:05:32:00
Πλάνο της ΜΑΡΙΕΤΤΑΣ ΣΓΟΥΡΔΑΙΟΥ να στέκεται μπροστά σε επιτύμβιο ανάγλυφο. Διαβάζει και εξιστορεί τη σύγκρουση του ΚΡΕΟΝΤΑ με τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ περιγράφοντας τη σύγκρουση της κοσμικής με τη θεϊκή εξουσία. Ταυτόχρονα, συνεχίζει να διηγείται την πλοκή της τραγωδίας.
00:05:48:00
Πλάνα από τη θεατρική παράσταση «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ» που ανέβηκε από το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ το 1973. Στη σκηνή βρίσκεται ο ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ με τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ (ΓΚΙΚΑ ΜΠΙΝΙΑΡΗ), όπου παρακολουθούμε την κορύφωση της μεταξύ τους σύγκρουσης και ταυτόχρονα μια από τις σημαντικότερες τραγικές στιγμές του ομώνυμου ήρωα.
00:06:54:00
Πλάνο του ηθοποιού ΠΕΡΙΚΛΗ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΓΛΟΥ μπροστά σε μαρμάρινο ανάγλυφο. Διαβάζει απόσπασμα από τα λόγια απάντησης του μάντη ΤΕΙΡΕΣΙΑ στον υβριστή προς αυτόν ΟΙΔΙΠΟΔΑ, παρουσιάζοντας τη μοναδικότητα του τραγικού λόγου του ΣΟΦΟΚΛΗ.
00:07:34:00
Πλάνο της ΜΑΡΙΕΤΤΑΣ ΣΓΟΥΡΔΑΙΟΥ να στέκεται μπροστά σε επιτύμβιο ανάγλυφο. Αφηγείται στοιχεία από το Β’ επεισόδιο της τραγωδίας. Αναφέρεται στην παρουσία της ΙΟΚΑΣΤΗΣ, μητέρας και συζύγου του ΟΙΔΙΠΟΔΑ.
00:07:47:00
Πλάνα από τη θεατρική παράσταση «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ» που ανέβηκε από το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ το 1973. Στη σκηνή βρίσκεται ο ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ και η ΙΟΚΑΣΤΗ (ΑΛΕΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ). Εκείνη προσπαθώντας να τον καθησυχάσει, του εξιστορεί τα γεγονότα που είχαν ως αποτέλεσμα το θάνατο του ΛΑΪΟΥ. Με αυτές τις πληροφορίες επιτυγχάνει ακριβώς το αντίθετο και ξεκινά το τέλος της παντοδυναμίας του ΟΙΔΙΠΟΔΑ.
00:08:42:00
Πλάνο της ΜΑΡΙΕΤΤΑΣ ΣΓΟΥΡΔΑΙΟΥ να στέκεται μπροστά σε επιτύμβιο ανάγλυφο. Αφηγείται στοιχεία από το Γ’ επεισόδιο της τραγωδίας. Αναφέρεται στην παρουσία του Χορικού από την ΚΟΡΙΝΘΟ, τον τόπο που ανατράφηκε ο ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ, ο οποίος και μεταφέρει το μήνυμα του θανάτου των γονιών του.
00:08:57:00
Πλάνο του ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ανάμεσα στα απομεινάρια του χώρου της Αρχαίας Αγοράς στην ΑΘΗΝΑ. Διαβάζει και διηγείται τη συνέχεια της πλοκής, οδηγώντας τους θεατές στο τραγικό τέλος της ιστορίας του ΣΟΦΟΚΛΗ.
00:09:32:00
Πλάνα από τη θεατρική παράσταση «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ» που ανέβηκε από το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ το 1973. Στη σκηνή βρίσκεται ο ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ, αφού έχει τυφλωθεί, και εξηγεί την πράξη του σε μια κορυφαία τραγική για τα ανθρώπινα μέτρα στιγμή.
00:10:14:00
Πλάνο του ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ανάμεσα στα απομεινάρια του χώρου της Αρχαίας Αγοράς στην ΑΘΗΝΑ. Παρουσιάζει το επόμενο έργο του ΣΟΦΟΚΛΗ (εγγονού του πρώτου τραγικού ποιητή) «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ». Εξηγεί τα ιστορικά γεγονότα της εποχής μέσα στα οποία ο νεαρός ποιητής θα σκιαγραφήσει τη μορφή του «πάσχοντα ήρωα».
00:10:43:00
Πλάνα από τη θεατρική παράσταση «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ». Στον ομώνυμο ρόλο ο ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ και στο ρόλο της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ η ΟΛΓΑ ΤΟΥΡΝΑΚΗ. Ακούγεται και ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ που αφηγείται την πλοκή του έργου αυτού.
00:11:47:00
Πλάνο της ηθοποιού ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΜΑΡΑΓΚΟΥ που κινείται σε χώρο που υπάρχουν αγάλματα και επιτύμβιες στήλες. Διαβάζει τη συνέχεια της πλοκής του μύθου. Μιλά για την παρουσία της ΙΣΜΗΝΗΣ, του ΚΡΕΟΝΤΑ, του ΠΟΛΥΝΕΙΚΗ και του ΘΗΣΕΑ περιγράφοντας τη συμπεριφορά του καθενός απέναντι στον ταλαιπωρημένο ΟΙΔΙΠΟΔΑ. Η πορεία του ήρωα προς τον τόπο της ταφής του.
00:12:31:00
Πλάνα από τη θεατρική παράσταση «ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ». Ο ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ στα τελευταία λόγια που απευθύνει στους ανθρώπους λίγο πριν αποσυρθεί και βρει το τέλος που οι θεοί τού έχουν επιφυλάξει και που ταιριάζει σε ημίθεο.
00:13:07:00
Πλάνο του ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ανάμεσα στα αρχαία απομεινάρια του χώρου της Αρχαίας Αγοράς στην Αθήνα. Παρουσιάζει το έργο του ΣΟΦΟΚΛΗ «ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ». Δίνει στοιχεία από την προσωπικότητα του καθενός από τους ήρωες: ΦΙΛΟΚΤΗΤΗ, ΟΔΥΣΣΕΑ, ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟ. Παρουσιάζει τα στοιχεία της σύγκρουσης ΟΔΥΣΣΕΑ και ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟΥ και το ουσιώδες θέμα με το οποίο καταπιάνεται ο τραγικός ποιητής.
00:13:43:00
Πλάνο ενός ΚΟΥΡΟΥ αρχαϊκής εποχής. Σταδιακά αποκαλύπτεται η ηθοποιός ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ που διαβάζει τα περιστατικά που έφεραν στα χέρια του ΦΙΛΟΚΤΗΤΗ τα όπλα που έμελλε να κουρσέψουν την Τροία.
00:14:29:00
Πλάνο του ηθοποιού ΝΙΚΗΤΑ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ. Αφού περιγράψει περιστατικά της πλοκής του μύθο του «ΦΙΛΟΚΤΗΤΗ», διαβάζει κάποια στοιχεία από πραγματεία σχετικά με τον τύπο του ήρωα με τον οποίο καταπιάνεται ο ΣΟΦΟΚΛΗΣ.
00:15:24:00
Πλάνο της ηθοποιού ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΜΑΡΑΓΚΟΥ. Συνεχίζει να παρουσιάζει τα στοιχεία που συνδέουν την πλοκή του μύθου με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ήρωα.
00:15:49:00
Πλάνο του ηθοποιού ΝΙΚΗΤΑ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ. Διαβάζει τα στοιχεία που συνθέτουν και εξελίσσουν το μύθο, προσθέτοντας την παρουσία του ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟΥ σε αυτόν.
00:16:28:00
Πλάνο του ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ ανάμεσα στα αρχαία απομεινάρια του χώρου της Αρχαίας Αγοράς στην Αθήνα. Προτείνει έναν νέο τρόπο ανάγνωσης των διδαγμάτων του μύθου. Εξηγεί: «ΤΟ ΘΕΙΟ ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΕ ΑΝΥΠΟΠΤΟ ΧΡΟΝΟ, ΥΠΟΔΕΙΧΝΕΙ ΕΝΑ ΟΡΓΑΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΓΥΑΤΑΙ». Δίνει τα στοιχεία που τον έχουν οδηγήσει σε αυτό το συμπέρασμα.
00:17:44:00
Πλάνο του ηθοποιού ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΥ. Ενώ στέκεται όρθιος μπροστά σε μια επιτύμβια στήλη και μια προτομή, διαβάζει απόσπασμα από μονόλογο του ΦΙΛΟΚΤΗΤΗ που απευθύνεται στο γιο του για βοήθεια.
00:18:37:00
Πλάνο του ΜΑΡΙΟΥ ΠΛΩΡΙΤΗ. Στέκεται όρθιος μπροστά σε μια βιβλιοθήκη και πλάι σε ένα μαρμάρινο γλυπτό. Αναφέρεται στην προσωπικότητα του καθενός από τους τραγικούς ήρωες του Σοφοκλή. Μιλά για τους Λατίνους ποιητές που με τη σειρά τους έγραψαν έργα με αντίστοιχους ήρωες, όπως ο ΛΟΥΚΙΟΥΣ ΑΚΙΟΥΣ (LUCIUS ACIUS) και ο ΣΕΝΕΚΑΣ (SENEKAS) εξηγώντας αυτές τις προσπάθειες και αναφέροντας τις ουσιώδεις διαφορές ως προς τα ελληνικά δρώμενα. Στη συνέχεια μιλά για τις «ΑΝΤΙΓΟΝΕΣ» και τους «ΟΙΔΙΠΟΔΕΣ» που έγραψαν οι ευρωπαίοι ποιητές όπως οι Γάλλοι ΡΟΜΠΕΡ ΓΚΑΡΝΙΕ («ΑΝΤΙΓΟΝΗ ή ΕΥΣΕΒΕΙΑ»), ΠΙΕΡ ΚΟΡΝΕΪ («ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ»), ΡΑΚΙΝΑΣ (RACINAS) («ΘΗΒΑIΣ Ή ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ»), ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ («ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ»), ο Ιταλός ΒΙΤΟΡΙΟ ΑΛ ΦΙΕΡΙ («ΠΟΛΥΝΕΙΚΗΣ», «ΑΝΤΙΓΟΝΗ»), ο ΖΑΝ ΚΟΚΤΟ («ΑΝΤΙΓΟΝΗ», «ΟΙΔΙΠΟΔΑ», «ΚΑΤΑΧΘΟΝΙΑ ΜΗΧΑΝΗ»). Συνεχίζοντας μιλά για το ΦΡΟΪΝΤ και την επιρροή της θεωρίας του, ώστε να γραφεί από τον ΑΝΤΡΕ ΖΥΝΤ ο δικός του «ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ». Παρουσιάζει την «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» του ΑΝΟΥΙΓ της οποίας εξηγεί τη συναισθηματική και ψυχική της πορεία και αυτήν του ΜΠΡΕΧΤ επικεντρώνοντας στα διδάγματα που εκείνος θέλησε να δώσει, το θεατρικό ποίημα του Γ. ΡΙΤΣΟΥ «ΙΣΜΗΝΗ και το μπαλέτο «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» που ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ εμπνεύστηκε από το ποίημα του ΡΙΤΣΟΥ. Τέλος, μιλά για την κινηματογραφικά ορθόδοξη μεταφορά της ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΑΒΕΛΛΑ. Αυτά είναι κείμενα που ενέπνευσε «Η ΚΟΡΗ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ, Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ» ανθρώπους των τεχνών. Ο ΜΑΡΙΟΣ ΠΛΩΡΙΤΗΣ συνεχίζει με την «ΚΟΡΗ ΤΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ, Η ΙΣΜΗΝΗ» και τα έργα από αυτήν εμπνεύστηκαν σημαντικοί νεότεροι δραματουργοί. Πρόκειται, αρχικά, για το Γάλλο ΚΡΕ ΜΠΙΓΙΟΝ, το ΒΟΛΤΑΙΡΟ με τη δική του οπτική για την ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ, το ΒΙΤΟΡΙΟ ΑΛ ΦΙΕΡΙ και την οπτική με την οποία παρουσιάζει τη μητέρα του ΟΡΕΣΤΗ στο ομώνυμο έργο. Σε όλη τη διάρκεια που μιλά για τα θεατρικά αυτά κείμενα παραθέτει λεπτομέρειες από την παρουσίαση των αντίστοιχων θεατρικών παραστάσεων, καθώς και πλούσιο οπτικοαουστικό υλικό από αυτές.
00:29:24:00
Πλάνο του ΜΑΡΙΟΥ ΠΛΩΡΙΤΗ. Στέκεται όρθιος μπροστά σε μια βιβλιοθήκη και πλάι σε ένα μαρμάρινο γλυπτό. Μιλά για «τις αναπαλαιώσεις του μύθου των Ατρειδών» στον 20ό αι.: η «ΗΛΕΚΤΡΑ» του ΧΟΦΜΑΝ και η μελοποιημένη εκδοχή της από το ΡΙΧ. ΣΤΡΑΟΥΣ. Οι δύο σημαντικότερες σύγχρονες διασκευές είναι έργα Γάλλων: ο ΖΑΝ ΖΙΡΟΝΤΟΥ με τα έργα του «ΑΜΦΙΤΡΙΩΝ 38», «Ο ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ», «ΗΛΕΚΤΡΑ», «ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ» και ο ΖΑΝ ΠΩΛ ΣΑΡΤΡ με την υπαρξιακή εκδοχή του μύθου με τίτλο «ΟΙ ΜΥΓΕΣ». Ο Αμερικανός ποιητής ΕΖΡΑ ΠΑΟΥΝΤ έγραψε τη δική του «ΗΛΕΚΤΡΑ». Ο ομιλητής επισημαίνει πως σε όλα όσα γράφτηκαν από διάφορους συγγραφείς λείπει το «μέτρο, που είναι το καίριο και γίνονται και άστοχοι και ανεπίκαιροι». Σε όλη τη διάρκεια που μιλά για τα θεατρικά αυτά κείμενα παραθέτει λεπτομέρειες από την παρουσίαση των αντίστοιχων θεατρικών παραστάσεων, καθώς και πλούσιο οπτικοαουστικό υλικό από αυτές.
00:33:28:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: ΒΙΛΗ ΑΝΔΡΕΟΥ
Συντελεστές
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΡΡΑΣ
Σκηνοθεσία:
ΚΩΣΤΑΣ ΑΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Κείμενα-Παρουσίαση-Επιμέλεια:
ΜΑΡΙΟΣ ΠΛΩΡΙΤΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
Συνεργάτης εκπομπής:
ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΣΓΟΥΡΔΑΙΟΥ
Μουσική σύνθεση:
ΘΕΣΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Μοντάζ:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΓΙΑ
Ηθοποιοί:
ΚΟΣΜΑΣ ΖΑΧΑΡΩΦ
ΝΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΣΤΑΝΑΣ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΓΛΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ
ΜΑΓΙΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΣΧΙΔΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΣΔΟΥΚΟΣ
ΜΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΗΓΑΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΣΓΟΥΡΔΑΙΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΣΚΟΥΝΤΖΟΥ
ΝΙΚΗΤΑΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Αφήγηση:
ΝΙΚΗΤΑΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ
ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΣΓΟΥΡΔΑΙΟΥ
Ήχος:
ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ
ΠΕΤΡΟΣ ΣΜΥΡΛΗΣ
Επιμέλεια ντεκόρ-κοστουμιών:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΔΟΥΓΚΟΣ
Διεύθυνση φωτογραφίας:
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ
Βοηθός σκηνοθέτη:
ΕΛΕΝΗ ΑΣΒΕΣΤΑ
Βοηθός οπερατέρ:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΑΚΟΥΛΑΡΑΚΟΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Επιμέλεια φροντιστηρίου:
ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
Β’ οπερατέρ:
Κ. ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΑΤΟΣ
Βοηθός μοντάζ:
ΜΠΟΝΙΤΑ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗ
Τίτλοι-Τρικέζα:
ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΚΑΔΑΚΗΣ
Κοπή αρνητικού:
ΝΙΚΟΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
Εταλονάζ:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ
Επεξεργασία ήχου:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΙΡΗΣ
Επεξεργασία εικόνας:
CINEMAGIC
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:34:11:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009