ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΜΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1890 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1950
Μέρος:2
0000006834
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1890 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1950.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000006834
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΜΕΓΑΛΗ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ, Η
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΜΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1890 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1950
Μέρος:2
Χρονολογία Παραγωγής
1999
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Είδος
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ
Περίληψη
ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1890 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1950.
Περιγραφή Περιεχομένου
Το δεύτερο μέρος του μουσικού προγράμματος ΜΕΓΑΛΗ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ είναι αφιερωμένο στις καλύτερες στιγμές του μουσικού θεάτρου από το 1890 μέχρι το 1950. Οι επιθεωρήσεις της εποχής παρουσίαζαν τις εξελίξεις στον πολιτικό και κοινωνικό τομέα. Παράλληλα, εμπνέονταν από αυτές και τις διακωμωδούσαν με ποικίλους τρόπους. Η παρουσιάστρια ΛΗΔΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ αναφέρεται στη Μικρασιατική Καταστροφή και στον ερχομό των προσφύγων στη χώρα. Προβάλλονται πλάνα από μουσικοχορευτικές επιθεωρήσεις, οι οποίες είχαν ως θέμα τους πρόσφυγες και την προσαρμογή τους. Έπειτα, γίνεται αναφορά στα χρόνια του μεσοπολέμου και στο ρόλο που διαδραμάτισαν οι επιθεωρήσεις τότε. Η αντιπαλότητα του Ε. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ με το Βασιλιά κυριαρχούσε. Τα πλάνα από τις παραστάσεις συνεχίζονται, ενώ η αφηγήτρια μιλάει για τη δεκαετία του 1930 και τα γεγονότα που τη σημάδεψαν. Οι στιχουργοί αυτής της δεκαετίας υμνούν τη φτώχεια και τους λαϊκούς ανθρώπους. Ακολουθεί περιγραφή των δεκαετιών 1940-1950 και των θεατρικών παραστάσεων που επικρατούσαν ενώ παρακολουθούμε πλάνα από αυτές με σκετς, τραγούδια και χορό.
Τίτλοι αρχής.
00:01:11:00
Πλάνο στην παρουσιάστρια ΛΗΔΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, η οποία αναφέρεται στη Μικρασιατική καταστροφή και στην εγκατάλειψη της Μεγάλης Ιδέας. Στη χώρα επικρατεί κλίμα απογοήτευσης και μοιρολατρίας. Δέκτες αυτής της κατάστασης είναι το θέατρο και η μουσική. Τα τραγούδια που ακούγονται είναι μελαγχολικά και μιλούν για εγκατάλειψη και προδοσία. Στην οθόνη, δεξιά της, βλέπουμε αποσπάσματα από θεατρικές παραστάσεις.
00:02:20:00
Με ένα τρικ έρχεται η οθόνη δεξιά της παρουσιάστριας σε πλήρη φόντο. Ακούγεται τραγούδι της εποχής για το κρασί. Παράλληλα, παρουσιάζονται μιούζικαλ με θέμα τον έρωτα και τo πιοτό.
00:10:22:00
Επαναφορά της παρουσιάστριας, με την οθόνη στα δεξιά, να παίζει θεατρικά αποσπάσματα. Η ΛΗΔΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ αναφέρεται στην κρίση που περνά η επιθεώρηση και ιδιαίτερα η σάτιρα, κυρίως μετά τη Μικρασιατική καταστροφή. Συγκεκριμένα, επισημαίνει ότι στην επιθεωρησιακή σκηνή επικρατούν τολμηρά και αισθηματικά νούμερα τις μέρες του Καρναβαλιού.
00:10:58:00
Φουλ οθόνη, με τρικ, παρουσιάζοντας επιθεωρήσεις που αναφέρονται στις Απόκριες. Οι ηθοποιοί μασκαρεμένοι χορεύουν και διασκεδάζουν. Παράλληλα, βλέπουμε και μικρά χιουμοριστικά σκετσάκια. Τα τραγούδια που ακούγονται αφορούν στον έρωτα.
00:22:18:00
Αλλαγή θεατρικής παράστασης με τρικ. Προβάλλονται επιθεωρήσεις με τραγούδια για τον έρωτα και σκετσάκια.
00:26:35:00
Επαναφορά της εικόνας στην παρουσιάστρια, η οποία αναφέρεται στην Ελλάδα του 1920 και στους δύο χορούς που επικρατούσαν τότε: το ταγκό και το φοξ τρότ. Ο πρώτος είναι χορός του πάθους, ενώ ο δεύτερος αφορά το ξέφρενο πνεύμα. Παράλληλα, μιλά για τις σημαντικές αλλαγές που παρατηρούνται στην εμφάνιση των δύο φύλων, ενώ οι επιθεωρήσεις σατιρίζουν τα γελοία μέτρα απαγόρευσης.
00:27:15:00
Στην οθόνη παρουσιάζεται η νέα ενότητα με χορούς, τραγούδια και σκετσάκια από επιθεωρήσεις της εποχής. Αυτές είχαν θέμα το μίνι που φορούσαν οι γυναίκες και την απαγόρευση που επιβλήθηκε, ώστε να μην το φορούν.
00:37:00:00
Αλλαγή σκηνικού και ενότητας. Πλάνο στην παρουσιάστρια με παράλληλη εικόνα παράστασης στα δεξιά της. Αναφέρεται στη γενική απελευθέρωση των ηθών και στη σεξουαλική προκλητικότητα τη δεκαετία του 1920. Της μόδας γίνονται τα άσεμνα τραγούδια και ο σχολιασμός τους.
00:37:35:00
Πλάνο δύο χορευτών και έναρξη ενότητας με τραγούδια, χορούς, σκετς, που έχουν ως κύριο στοιχείο το σεξουαλικό υπονοούμενο και τη σεξουαλική προκλητικότητα.
00:55:59:00
Πλάνο παρουσιάστριας, η οποία αναφέρεται στην επιθεώρηση στα χρόνια του μεσοπολέμου. Αυτή μένει μακριά από την αντιπαλότητα Βενιζελικών και Αντιβενιζελικών. Η πολιτική σάτιρα έχει γίνει επικίνδυνη. Οι συγγραφείς, λέει η ΛΗΔΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, προτιμούν να ανεβάζουν φαντασμαγορικά παραμύθια, που συνδυάζουν διάφορους χορούς.
00:56:21:00
Πλάνο από χορευτές σε χαρέμι και με τρικ απομάκρυνση της εικόνας προς τα πίσω, με επαναφορά του φόντου της σειράς με την εξής παράγραφο: Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ. Σε λίγο η συνέχεια……
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: ΓΙΩΡΓΟΣ Μ. ΔΑΜΠΑΣΗΣ
Συντελεστές
Παρουσιαστής:
ΛΗΔΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΓΙΩΡΓΟΣ Μ. ΔΑΜΠΑΣΗΣ
Σκηνοθέτης:
ΓΙΩΡΓΟΣ Μ. ΔΑΜΠΑΣΗΣ
Μουσικός επιμελητής / Συνθέτης:
ΤΑΚΗΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ
Σκηνογράφος Ενδυματολόγος:
ΛΙΛΗ ΝΑΖΙΡΟΓΛΟΥ
Ηθοποιοί:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΓΛΕΡΗΣ
ΚΩΣΤΗΣ ΓΕΩΡΓΑΛΗΣ
ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ
ΔΗΜΗΤΡΙΕΦ
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΔΙΑΒΑΤΗ
ΜΙΡΑΝΤΑ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΙΔΟΥ
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΘΑΝΟΣ ΚΑΛΗΩΡΑΣ
ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΟΥ
ΣΠΥΡΟΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ
ΗΛΙΑΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΗΤΡΟΥΣΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΥΤΣΙΟΣ
ΜΙΡΚΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΤΖΕΣΗ ΠΑΠΟΥΤΣΗ
ΚΑΡΜΕΝ ΡΟΥΓΓΕΡΗ
ΦΡΥΝΗ
Διευθυντής Ορχήστρας:
ΤΑΚΗΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ
Χορογράφος:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΛΕΡΥ
Επιλογή-προσαρμογή κειμένων:
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΑΖΗΣ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:56:51:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009