Κωδικός Τεκμηρίου
0000006710
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΝΤΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΠΑΛΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1998
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Οι ποιητές ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΝΤΟΣ παρατηρούν και παρουσιάζουν παλιές φωτογραφίες τους. Μέσα από αυτές ξαναθυμούνται και ξαναζούν ξεχωριστές στιγμές τους.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η εκπομπή «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ» φιλοξενεί τους ποιητές ΤΙΤΟ ΠΑΤΡΙΚΙΟ, ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ και ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΝΤΟ. Ο καθένας τους παρουσιάζει παλιές φωτογραφίες του και μέσα από αυτές καλείται να αναμοχλεύσει μνήμες από τις ανθρώπινες, πολιτικές ή κοινωνικές στιγμές του. Οι ποιητές μιλούν και ”φωτίζουν” αυτές τις στιγμές, διαβάζοντας αποσπάσματα ποιημάτων τους.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:05:00
Τίτλοι έναρξης.
00:00:52:00
Πλάνο με τον ποιητή ΤΙΤΟ ΠΑΤΡΙΚΙΟ να αναζητά σε συρτάρι επίπλου παλιές φωτογραφίες.
00:01:04:00
Πλάνο με το βιβλίο «ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΙΙ» 1953-1959 του ποιητή ΤΙΤΟΥ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ. Στη συνέχεια, εναλλαγή πλάνων με τον ποιητή στο γραφείο του, τη θέας από το γραφείο του καθώς την απαθανατίζει σε φωτογραφία, τμήμα της ολόγεμης βιβλιοθήκης του και με τον ίδιο να ξεφυλλίζει το βιβλίο του «ΣΥΝΕΧΕΣ ΩΡΑΡΙΟ» διαβάζοντας απόσπασμα ποιήματός του.
00:01:45:00
Πλάνο με ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ποιητή ΤΙΤΟΥ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ από το προσωπικό άλμπουμ του ποιητή.
00:02:05:00
Ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ στο γραφείο του έχοντας μπροστά του το άλμπουμ με τις προσωπικές του φωτογραφίες, αλλά και προσωπικά του αντικείμενα. Πίσω του διακρίνεται η βιβλιοθήκη του. Αναφέρεται σε σκέψεις και συναισθήματα βλέποντας παλιές φωτογραφίες και εξηγεί πως μέσα από αυτές μπορεί κάποιος να βρεθεί μπροστά σε σκέψεις και καταστάσεις του παρελθόντος.
00:02:22:00
Εναλλαγή πλάνων με ασπρόμαυρες φωτογραφίες του πατέρα και της μητέρας του ποιητή ΤΙΤΟΥ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ.
00:02:36:00
Πλάνο ασπρόμαυρης φωτογραφίας του ΤΙΤΟΥ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ως νεαρού να επισκευάζει τη μοτοσικλέτα του, εναλλάσσεται με πλάνο του ποιητή ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ στο γραφείο του. Έχει μπροστά του το άλμπουμ με τις προσωπικές του φωτογραφίες, αλλά και προσωπικά του αντικείμενα. Μιλά για το όνειρό του να αποκτήσει μια μοτοσικλέτα και για το θάνατο ενός νεαρού, που στάθηκε αιτία να απομακρυνθεί από αυτό το όνειρο.
00:03:26:00
Ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ στο γραφείο του έχοντας μπροστά του το άλμπουμ με τις προσωπικές του φωτογραφίες, αλλά και προσωπικά του αντικείμενα. Ξεφυλλίζει το άλμπουμ με τις φωτογραφίες. Αναφέρεται στην Κατοχή, στις στερήσεις που γνώρισε. Συγκρίνει δύο φωτογραφίες, μία του 1941 και η άλλη του 1942 και παρατηρεί τη διαφορά στο σωματικό βάρος.
00:03:55:00
Ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ στο γραφείο του έχοντας μπροστά του το άλμπουμ με τις προσωπικές του φωτογραφίες, αλλά και προσωπικά του αντικείμενα. Ξεφυλλίζει το άλμπουμ με τις φωτογραφίες. Ο φακός εστιάζει σε μια φωτογραφία που ο ποιητής έχει στο άλμπουμ του. Την απομακρύνει από τη θήκη της. Εξηγεί πως πρόκειται για μια αυθόρμητα τραβηγμένη φωτογραφία, η οποία είναι για τον ίδιο «ολόκληρο βίωμα». Πρόκειται για μια φωτογραφία από μαθητική και φοιτητική διαδήλωση σε δρόμο της ΝΕΑΠΟΛΗΣ (ΕΞΑΡΧΕΙΩΝ) στις 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1942. Περιγράφει όσα συνέβησαν εκείνες τις στιγμές, αφού για τον ίδιο η φωτογραφία έχει τη δυναμική «μιας κινηματογραφικής ταινίας».
00:05:29:00
Ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ στο γραφείο του έχοντας μπροστά του το άλμπουμ με τις προσωπικές του φωτογραφίες, αλλά και προσωπικά του αντικείμενα. Ξεφυλλίζει το άλμπουμ με τις φωτογραφίες, ξεχωρίζει μία, η οποία έχει ξεχωριστή αξία για τον ίδιο και την οικογένειά του. Την περιγράφει: ο πατέρας του, η ηθοποιός ΑΝΝΑ ΛΩΡΗ, η ηθοποιός ΚΑΙΤΗ ΝΤΙΡΙΝΤΑΟΥΑ και άλλοι ηθοποιοί στη διαδήλωση για την Απελευθέρωση που κρατούν τις σημαίες των συμμάχων (αγγλική, αμερικανική), αλλά στη μέση της πορείας κάποιος έχει υψώσει τη σοβιετική σημαία. Ο ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ καταθέτει τις μνήμες του για τη χρήση αυτής της φωτογραφίας με σκοπό το διωγμό, την καταπίεση και την καταδίωξη της οικογένειάς του από την Ασφάλεια.
00:07:42:00
Ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ στο γραφείο του έχοντας μπροστά του το άλμπουμ με τις προσωπικές του φωτογραφίες, αλλά και προσωπικά του αντικείμενα. Παρουσιάζονται οι φωτογραφίες από την περίοδο της στρατιωτικής του θητείας στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ. Εξηγεί πώς είναι δυνατό να έχει φωτογραφίες από αυτή την περίοδο και καταθέτει τις σκέψεις του για τον τρόπο που μπορεί κάποιος να ζήσει με τις μνήμες από τις φωτογραφίες.
00:09:14:00
Ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ στο γραφείο του έχοντας μπροστά του το άλμπουμ με τις προσωπικές του φωτογραφίες, αλλά και προσωπικά του αντικείμενα. Εστιάζει στην παρουσίαση μιας φωτογραφίας του τάγματος που υπηρέτησε στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ (Β ΕΙΔΙΚΟ ΤΑΓΜΑ ΟΠΛΙΤΩΝ). Καταθέτει τις αναμνήσεις του και από την απομόνωση στην οποία και βρέθηκε. Παρεμβάλλονται πλάνα με ασπρόμαυρες φωτογραφίες από τη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ ή λεπτομέρειές τους.
00:10:12:00
Ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ στο γραφείο του έχοντας μπροστά του το άλμπουμ με τις προσωπικές του φωτογραφίες, αλλά και προσωπικά του αντικείμενα. Παρουσιάζει τις έγχρωμες φωτογραφίες που ο ίδιος τράβηξε το 1980, όταν επισκέφθηκε ως ιδιώτης τη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ, μεταξύ των οποίων το ομοίωμα του Παρθενώνα, χώρους στους οποίους για κάποιο λόγο κινούνταν στην εκεί διαμονή του, τον κήπο του Διοικητηρίου, το χώρο της απομόνωσης. Εξηγεί πως οι έγχρωμες αυτές φωτογραφίες του γεννούν κατάθλιψη εντονότερη από εκείνη της πραγματικότητας και περιγράφει τις αναμνήσεις του από τις δύσκολες στιγμές εκεί.
00:13:40:00
Γρήγορη εναλλαγή των φωτογραφιών που ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ παρουσίασε, ξετυλίγοντας αναμνήσεις του από τη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ.
00:14:21:00
Ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ στο γραφείο του έχοντας μπροστά του το άλμπουμ με τις προσωπικές του φωτογραφίες, αλλά και προσωπικά του αντικείμενα. Καθώς το ξεφυλλίζει αναζητώντας κάποιες φωτογραφίες, μιλά για τον ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟ και τη θέση που έχει στην ψυχή του. Παρουσιάζει κοινή τους φωτογραφία του 1954 στην Αθήνα, για την οποία παραθέτει λεπτομέρειες. Στη συνέχεια, παρουσιάζει έγχρωμη φωτογραφία από εγκαίνια έκθεσης του Ελληνοϊταλού ζωγράφου ΚΑΡΛΟ ΚΑΡΟΣΟ (1987), επισημαίνοντας τις αλλαγές στην εμφάνισή τους με το πέρασμα του χρόνου.
00:15:31:00
Ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ στο γραφείο του έχοντας μπροστά του ένα βιβλίο του και μια φωτογραφία, την οποία και πρόκειται να παρουσιάσει. Πρόκειται για μια ασπρόμαυρη φωτογραφία με τον ΖΑΝ ΠΩΛ ΣΑΡΤΡ από επίσκεψη του συγγραφέα στην Αθήνα (1958), ύστερα από πρόσκληση του ΚΩΣΤΑ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ. Ο ποιητής παρευρέθηκε σε συνάντηση που οργανώθηκε για τον ΣΑΡΤΡ και τους Αριστερούς συγγραφείς της εποχής, από όπου και η φωτογραφία, την οποία περιγράφει αναλυτικά, παρουσιάζοντας τον εαυτό του και τις τότε συνήθειές του. Καταθέτει την επιρροή που δέχτηκε από το Γάλλο διανοούμενο.
00:17:49:00
Πλάνο στη φωτογραφία που ο ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ έχει μπροστά του. Είναι τραβηγμένη στο μεγάλο αμφιθέατρο της ΣΟΡΒΟΝΝΗΣ, στις 21 Μαΐου 1968. Διακρίνεται ο ΖΑΝ ΠΩΛ ΣΑΡΤΡ σε πάνελ ομιλητών και πλήθος κόσμου να έχει κατακλύσει το χώρο. Ο ποιητής βρίσκεται στο αμφιθέατρο μαζί με τους φίλους του ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΕΣΠΟΤΙΔΗ και ΑΓΓΕΛΟ ΕΛΕΦΑΝΤΗ. Εξηγεί τους λόγους που η παρουσία και η στάση του ΣΑΡΤΡ εκεί τον οδήγησε σε πλήρη απομάκρυνση και αποστασιοποίηση.
00:19:48:00
Γρήγορη εναλλαγή των φωτογραφιών που ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ παρουσίασε, ξετυλίγοντας αναμνήσεις του από τη γνωριμία του με τον ΖΑΝ ΠΩΛ ΣΑΡΤΡ.
00:19:57:00
Ο ποιητής ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ στο γραφείο του. Αναρωτιέται αν αυτή η ευκαιρία επισκόπησης φωτογραφιών με ταυτόχρονη επισκόπηση στιγμών ζωής δίνει τη δυνατότητα συνειδητοποίησης «απωλειών», όχι μόνο προσώπων, αλλά στοιχείων της προσωπικότητας του ατόμου. Για τον ίδιο αυτό είναι συνειδητό και πάντα επιδιώκει «το γέμισμα αυτού του ρήγματος».
00:21:24:00
Πλάνο μιας βιβλιοθήκης και στη συνέχεια πλάνα με τον ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του. Διακρίνεται πίσω του η βιβλιοθήκη. Εναλλαγή φωτογραφιών του ποιητή.
00:21:47:00
Κοντινό πλάνο με τον ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ. Αναφέρεται στην παρουσία και το ρόλο των φωτογραφιών στη ζωή μας και στην ανάγκη να αντιμετωπίζουμε τη φωτογραφία όχι μόνο με την Ελεατική αντίληψη της αναζήτησης του «είναι», αλλά και με την Ηρακλείτεια της ροής των καταστάσεων. Πλάνα από κορνίζες με προσωπικές και οικογενειακές φωτογραφίες τουποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ. Πλάνο ενός άλμπουμ που περιέχει ασπρόμαυρες φωτογραφίες.
00:24:05:00
Πλάνο σε μια ασπρόμαυρη φωτογραφία. Ακούγεται ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ να διαβάζει απόσπασμα ποιήματός του. Στη συνέχεια, πλάνο με τον ποιητή στο γραφείο του να διαβάζει από ανοιχτό βιβλίο που βρίσκεται μπροστά του τη συνέχεια του ποιήματος. Πλάνο του βιβλίου ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ «ΠΟΙΗΜΑΤΑ».
00:24:33:00
Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ στο γραφείο του. Αναφέρεται στη ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑ ως το νότο της Ηπείρου, τόπο καταγωγής του και συσχετίζει με το νότο του Σικελού νομπελίστα ποιητή SALVATORE QUASIMODO. Κρατά την ασπρόμαυρη φωτογραφία, που έχουμε ξαναδεί, μιλά τα δύο ποτάμια ΑΡΑΧΘΟ και ΛΟΥΡΟ που βρίσκονται στον τόπο του και για τους εικονιζόμενους: τον ίδιο και τους δύο φίλους του, ξετυλίγοντας τις μνήμες του σχετικά με την Κατοχή.
00:25:03:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του, μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Διαβάζει ποίημά του και συνεχίζει με το ποίημα «ΤΥΜΒΟΣ ΤΟΥ ’44». Εξηγεί πως μέσα από αυτά περιγράφει μνήμες του.
00:27:18:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του, μπροστά στη βιβλιοθήκη του.Παρουσιάζει μια ασπρόμαυρη φωτογραφία του, έφηβος στην ΑΡΤΑ μπροστά στην Βυζαντινή μεγαλόπρεπη εκκλησία της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΙΣΣΑΣ. Περιγράφει τις μνήμες που του ξυπνά αυτή η φωτογραφία.
00:28:20:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του, μπροστά στη βιβλιοθήκη του.Κρατά μια ασπρόμαυρη φωτογραφία με τον ίδιο μαθητή Λυκείου και τη μητέρα του. Η φωτογραφία έχει τραβηχτεί σε φωτογραφείο της ΑΡΤΑΣ. Περιγράφει τη φωτογραφία, μιλά για τους γονείς του και περιγράφει τα συμπεράσματα στα οποία κάποιος οδηγείται παρατηρώντας την.
00:29:36:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του, μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Παρουσιάζει τώρα μια ασπρόμαυρη φωτογραφία με τον ίδιο φοιτητή στην ΑΘΗΝΑ και τη μητέρα του μαζί του, μετά το θάνατο του πατέρα του. Περιγράφει τη φωτογραφία, πρόκειται για μια φωτογραφία του 1947, καταθέτει την κοινωνική και οικονομική τους κατάσταση μετά την Κατοχή. Εντοπίζει και περιγράφει τη συναισθηματική κατάσταση στην οποία αποκωδικοποιεί ότι βρίσκονται.
00:31:03:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του, μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Παρουσιάζει μια έγχρωμη φωτογραφία του με τη μητέρα του, αρκετά χρόνια μετά τον πόλεμο, στην οποία φαίνεται να κάνει η μητέρα του έναν απολογισμό ζωής, κατά τα λεγόμενα του ποιητή.
00:31:30:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του, μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Μιλά για την ανάγκη να έρθει στην ΑΘΗΝΑ κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Παρουσιάζει μια ασπρόμαυρη φωτογραφία από αυτή την εποχή και διαβάζει ποίημά του στο οποίο περιγράφει αυτή την περιπέτεια.
00:33:42:00
Πλάνο μιας ασπρόμαυρης φωτογραφίας με τον ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ και άλλους συνεργάτες του στο μπαλκόνι ενός αρχοντικού, το οποίο και είχαν οργανώσει ως πρότυπο ιδιωτικό σχολείο ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ. Ακούγεται να μιλά για αυτή τους την προσπάθεια.
00:34:31:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του, μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Διαβάζει ποίημά του στο οποίο παρουσιάζει όσα συνέβαιναν εκείνη τη χρονική στιγμή και εξηγεί τους συμβολισμούς του. Παρεμβάλλονται πλάνα με τη φωτογραφία του ποιητή και των συνεργατών του στο σχολείο.
00:35:52:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του, μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Μιλά για τις προεκλογικές συγκεντρώσεις που έζησε και για τις στιγμές που πολύ θα ήθελε να έχει καταγράψει, παρουσιάζοντας μια ασπρόμαυρη φωτογραφία του με φίλους σε ταβέρνα.
00:36:20:00
Εναλλαγή έγχρωμων φωτογραφιών από ταξίδι του στη ΒΕΝΕΤΙΑ. Μια από αυτές είναι τραβηγμένη μπροστά στο Βυζαντινό Ινστιτούτο.
00:36:36:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΛΑ στο γραφείο του, μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Κρατά τη φωτογραφία από τη ΒΕΝΕΤΙΑ μπροστά στο Βυζαντινό Ινστιτούτο και περιγράφει όσα η μνήμη του έχει διασώσει από τη διαμονή του εκεί. Στη συνέχεια, διαβάζει ποίημά του εμπνευσμένο από τη ΒΕΝΕΤΙΑ. Πλάνα κοντινά στο πρόσωπο και τα εκφραστικά χέρια του ποιητή, καθώς διαβάζει αυτό το ποίημα.
00:40:38:00
Πλάνο στον τοίχο δωματίου στο σπίτι του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΝΤΟΥ. Ο ποιητής παρακολουθεί τις φωτογραφίες που έχει αναρτήσει στον τοίχο. Ακούγεται να διαβάζει το «Ο ΑΦΗΡΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ Ή ΤΙ ΓΥΡΕΥΕΙ ΣΤΑ ΜΕΡΗ ΜΑΣ Η ΕΜΙΛΥ ΝΤΙΚΙΝΣΟΝ».
00:40:58:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΝΤΟΥ. Βρίσκεται σε καθιστικό και πλαισιώνεται από βιβλιοθήκη γεμάτη βιβλία. Κρατά βιβλίο με τον τίτλο «Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ», από όπου διαβάζει το ποίημά του «Ο ΑΦΗΡΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ Ή ΤΙ ΓΥΡΕΥΕΙ ΣΤΑ ΜΕΡΗ ΜΑΣ Η ΕΜΙΛΥ ΝΤΙΚΙΝΣΟΝ».
00:41:32:00
Κοντινό πλάνο στο πρόσωπο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΝΤΟΥ ενώ διαβάζει το ποίημά του «Ο ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ». Στη συνέχεια, πλάνο με τον ποιητή να βρίσκεται σε καθιστικό, όπου τον πλαισιώνει η βιβλιοθήκη του γεμάτη βιβλία. Κρατά βιβλίο με τον τίτλο «Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ», από όπου διαβάζει το ποίημά του «Ο ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ».
00:42:48:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΝΤΟΥ στο καθιστικό του. Κρατά μια ασπρόμαυρη φωτογραφία τραβηγμένη το 1978. Ο φακός κινείται, την αποκαλύπτει και ο ποιητής την παρουσιάζει. Μιλά για τον καθένα από τους εικονιζόμενους, καταθέτοντας και την εμπειρία ζωής που τους συνδέει: είναι ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ, η εκδότρια του οίκου «ΚΕΔΡΟΣ» ΝΑΝΑ (ΑΘΗΝΑ) ΚΑΛΛΙΑΝΕΣΗ, η συγγραφέας ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑ και ο ίδιος.
00:45:59:00
Πλάνο σε ανοιχτό βιβλίο. Ο ποιητής ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΝΤΟΣ διαβάζει από εκεί ένα «προσωπικό» κείμενο, όπως υποστηρίζει: « ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ». Παρουσιάζονται, παράλληλα με το τυπωμένο κείμενο, προσωπικές φωτογραφίες του ποιητή.
00:46:39:00
Πλάνο του ποιητή ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΝΤΟΥ στο καθιστικό του να κρατά ένα βιβλίο από όπου και εξακολουθεί να διαβάζει το κείμενο: «ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ». Παρουσιάζονται ασπρόμαυρες προσωπικές φωτογραφίες του. Ο φακός κινείται και παρουσιάζει πρόσωπα από τις φωτογραφίες που είναι αναρτημένες ή ασπρόμαυρες προσωπικές φωτογραφίες, όπως εκείνη μιας παρέας στον κήπο του ποιητή ΤΑΚΗ ΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ, μια του ποιητή με την ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ, άλλη με φίλους του, του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΕΦΕΡΗ, του ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, του ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΟΥΖΟΥ, του ποιητή με τον ΓΙΩΡΓΟ ΙΩΑΝΝΟΥ κ. ά.
00:49:14:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
προσωπικότητες, βιογραφία, λογοτεχνία, ποίηση, ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΝΤΟΣ
Αναφορές
ΤΙΤΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ, ποιητής
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ, ποιητής
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΝΤΟΣ, ποιητής
«Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ», ποιητική συλλογή
«Ο ΕΦΟΡΙΑΚΟΣ», ποίημα
«ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ», ποίημα
«Ο ΑΦΗΡΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ Ή ΤΙ ΓΥΡΕΥΕΙ ΣΤΑ ΜΕΡΗ ΜΑΣ Η ΕΜΙΛΥ ΝΤΙΚΙΝΣΟΝ», ποίημα
«ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΛΛΑΣ ΠΟΙΗΜΑΤΑ», ποιητική συλλογή
«ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΙΙ», ποιητική συλλογή
«ΣΥΝΕΧΕΣ ΩΡΑΡΙΟ», ποιητική συλλογή
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: CINETIC
Συντελεστές
Έρευνα-Σκηνοθεσία :
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΑΒΑΛΟΣ
Διευθυντής Παραγωγής:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΓΙΑΝΝΑ ΜΠΙΝΙΑΔΑΚΗ
Κείμενο- Αφήγηση :
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΟΠΟΥΛΗΣ
Οπερατέρ:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός Οπερατέρ:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΟΥΡΗΣ
Μοντάζ:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ηχοληψία:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
Ηλεκτρολόγος :
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ
Εργαστήρια:
CINETIC
© ERT SA 1998
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:49:48:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
21/09/2009