Κωδικός Τεκμηρίου
0000006709
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΦΑΝΗ Η ΑΡΜΑΔΑ ΤΟΥ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟΥ ΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ
Χρονολογία Παραγωγής
1997
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΣΥΝΘΕΤΟ-ΠΟΛΥΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Το χρονικό της κατοχής της Αθήνας από τους ενετούς και τον Μοροζίνι, του βομβαρδισμού και της καταστροφής του Παρθενώνα, της σύλησης ελληνικών έργων τέχνης και της μεταφοράς τους στη Βενετία και σε άλλα μουσεία της Ευρώπης.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η εκπομπή ξεκινάει με εικόνες από τα μάρμαρα του Παρθενώνα και τα χαράγματα που μαρτυρούν την ιστορία του μνημείου και της Αθήνας. Στην συνέχεια γίνονται αναφορές στα ιστορικά γεγονότα που επηρέασαν την πόλη της Αθήνας, την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Ενετούς το 1204, τη ναυμαχία της Ναυπάκτου, την οχύρωση του κάστρου της Ακρόπολης των Αθηνών από τους Τούρκους, τις αλλοιώσεις που υπέστησαν τα κτίρια της Ακρόπολης μετά από τις παρεμβάσεις των διαφόρων κατακτητών, καθώς και στα σχέδια των Ενετών για τον ελλαδικό χώρο. Γίνεται λόγος για τους επικεφαλής των ενετικών στρατευμάτων ΚΕΝΙΞΜΑΡΚ και ΜΟΡΟΖΙΝΙ, την πολιορκία της Ακρόπολης το 1687 από τον ΜΟΡΟΖΙΝΙ, την καταστροφή του Παρθενώνα με την ανατίναξη της πυριτιδαποθήκης, την αποχώρηση των Ενετών από την Αθήνα το 1688, τη σύληση των ερειπίων του μνημείου από τον ΜΟΡΟΖΙΝΙ, τη μεταφορά μεγάλου αριθμού ελληνικών έργων τέχνης στη Βενετία και σε διάφορα ευρωπαϊκά μουσεία. Αξίζει να σημειωθεί η αναφορά στις επιστολές της ΑΝΝΑΣ ΑΚΕΡΧΕΛΜ, που περιγράφει την προέλαση του ενετικού στρατού και την κατάληψη του κάστρου, καθώς και τις επιστολές του Γερμανού μισθοφόρου αξιωματικού ΧΟΝΜΠΕΝΤ, που περιγράφει την Αθήνα της εποχής και την κατάληψη του κάστρου. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στις αρχαιότητες κυρίως τα γλυπτά λιοντάρια, που κατέληξαν στην Βενετία από την Ελλάδα.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:04:00
Εναλλαγή πλάνων στον βράχο της Ακρόπολης. Ο αφηγητής διαβάζει κείμενο που ξεκινά με τη φράση «και πάντα ο δωρικός ναός απλός και τρισμεγάλος» από το ποίημα «Η φλογέρα του βασιλιά» (Λόγος έβδομος) του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ.
00:01:04:00
Τίτλοι αρχής. Εμφανίζεται ο τίτλος της εκπομπής: «. . . εφάνη η αρμάδα του βενετσιάνου ημέρα σάββατο. . . ».
00:01:47:00
Απεικονίσεις εποχής της πόλης των ΑΘΗΝΩΝ με τους Στύλους του Ολυμπίου Διός και της Ακρόπολης να εναλλάσσονται με πλάνα των μαρμάρων της Ακρόπολης. Σε αυτά εστιάζει ο φακός παρουσιάζοντας τις αλλοιώσεις που έχουν υποστεί από τους κατά καιρούς κατακτητές «γράφοντας» την ιστορία της πόλης. Ο αφηγητής αναφέρεται σε αυτές τις αλλοιώσεις παρουσιάζοντάς τις, όπως η Βυζαντινή παρουσία στα μάρμαρα της Παναγίας της Αθηνιώτισσας, τα γοτθικά γράμματα κατά τη Φράγκικη κατοχή, το μαρμάρινο καμπαναριό της Καθολικής Εκκλησίας που διαδέχθηκε τη Βυζαντινή εκκλησία, τα ίχνη του μιναρέ από το τζαμί που στεγάστηκε εντός του Παρθενώνα στα 1456 μ. Χ.
00:02:44:00
Εικονογραφήσεις εποχής από την επίθεση των Σταυροφόρων και την Άλωση της ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ το 1204. Ο αφηγητής αναφέρεται στις βλέψεις και τα σχέδια της Δύσης μετά την Δ’ Σταυροφορία.
00:03:13:00
Απεικονίσεις της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ και της έκτασης που καλύπτει η πόλη των ΑΘΗΝΩΝ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην περίοδο της Φραγκοκρατίας της ΑΘΗΝΑΣ μέχρι την παράδοσή της στους Οθωμανούς το 1456 μ. Χ.
00:03:37:00
Εικονογραφήσεις εποχής που παρουσιάζουν τη ναυμαχία της ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ (7 Οκτωβρίου 1571) μεταξύ των οποίων και ο πίνακας του ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΜΠΕΡΤΕΛΙ που βρίσκεται στο Ναυτικό Μουσείο της Βενετίας. Ο αφηγητής αναφέρεται στη σημασία της ναυμαχίας.
00:04:00:00
Οικοδομήματα και κανάλια της ΒΕΝΕΤΙΑΣ, της Γαληνότατης Δημοκρατίας της ΑΔΡΙΑΤΙΚΗΣ. και απεικονίσεις της ΒΕΝΕΤΙΑΣ και της ΑΘΗΝΑΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στα σχέδια των Ενετών για τον ελλαδικό χώρο, στην κατάληψη της πόλης των ΑΘΗΝΩΝ από τους Ενετούς, στις σχέσεις της ΒΕΝΕΤΙΑΣ και του Σουλτάνου και στον πόλεμο που η ΒΕΝΕΤΙΑ κήρυξε εναντίον των Οθωμανών. Γίνεται αναφορά στους μισθοφόρους που στρατολόγησαν: ΟΘΩΝΑ ΓΟΥΛΙΕΛΜΟ ΚEΝΙΞΜΑΡΚ (προβάλλεται λεπτομέρεια εικόνας που τον εικονίζει) και ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΟ ΜΟΡΟΖΙΝΙ.
00:06:11:00
Πορτρέτο του ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΟ ΜΟΡΟΖΙΝΙ και πλάνα από το σπίτι που γεννήθηκε και έζησε στη συνοικία Αγίου Στεφάνου στο κέντρο της ΒΕΝΕΤΙΑΣ και από τον οικογενειακό τάφο των ΜΟΡΟΖΙΝΙ στη Βασιλική του Αγίου Στεφάνου. Ο αφηγητής αναφέρεται στον ΜΟΡΟΖΙΝΙ.
00:07:22:00
Η βασιλική της Santa Maria Della Salute στη ΒΕΝΕΤΙΑ που κτίσθηκε από τον ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ μετά την κατάκτηση της ΚΡΗΤΗΣ το 1669. Εκεί τοποθετήθηκε η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας που μεταφέρθηκε από τον ΧΑΝΔΑΚΑ της ΚΡΗΤΗΣ.
00:07:42:00
Εναλλαγή απεικονίσεων (έγχρωμες γκραβούρες) που απεικονίζουν πόλεις και ελληνικές περιοχές που κατέλαβε ο ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ από τις οποίες και πήρε την επωνυμία «Πελοποννησιακός».
00:08:22:00
Πλάνα από την Πλατεία του Αγίου Μάρκου στη ΒΕΝΕΤΙΑ. Ο αφηγητής παραθέτει την πληροφορία ότι εκεί τοποθετήθηκε ένα από τα μεγαλύτερα κοντάρια που μνημονεύει τις κατακτήσεις της Γαληνότατης Δημοκρατίας της Αδριατικής στη ΜΕΣΟΓΕΙΟ.
00:08:46:00
Πλάνα της σύγχρονης πόλης της ΑΘΗΝΑΣ και του ΠΕΙΡΑΙΑ, τα διαδέχονται πλάνα με απεικονίσεις-γκραβούρες του Λεκανοπεδίου και του βράχου της Ακρόπολης. Παρουσιάζονται πλάνα από τον βράχο της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ και τη φυσική του διαμόρφωση, μέρος του σχεδίου ανατίναξής του. Ο αφηγητής αναφέρεται στην απόβαση του ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ στον ΠΕΙΡΑΙΑ στις 21 Σεπτεμβρίου 1687, στην ισχυρή οχύρωση του κάστρου της Ακρόπολης των ΑΘΗΝΩΝ από τους Οθωμανούς και στα σχέδια των Ενετών (ΔΑΝΙΗΛ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΗΣ), με τη βοήθεια Έλληνα της ΚΡΗΤΗΣ, για την άλωσή του και την αποτυχία του εγχειρήματος λόγω της επιδημίας πανούκλας που ενέσκηψε στην πόλη.
00:10:16:00
Πορτρέτα του ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ, πληρεξούσιου και γενικού ναυάρχου των Ενετών, και εικονογραφήσεις της παρουσίας των καραβιών του ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ στον ΠΕΙΡΑΙΑ και πλάνα του βράχου της Ακρόπολης. Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα από το χρονικό της άφιξης του ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ στον ΠΕΙΡΑΙΑ και στη συνέχεια αναφέρει τις πολεμικές προετοιμασίες των δύο πλευρών.
00:11:44:00
Εικονογραφήσεις εποχής από την προετοιμασία της πολιορκίας, αλλά και από την καταστροφή της ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ από τα κανόνια των Ενετών. Προβάλλονται σύγχρονα πλάνα του μνημείου του Φιλοπάππου, της Ακρόπολης, του Παρθενώνα, της Πνύκας, του Αρείου Πάγου, της Πλάκας με τον ναό του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου και το Μετόχι του Παναγίου Τάφου, καθώς ο αφηγητής αναφέρει ότι σε αυτά τα σημεία ακτινωτά είχαν τοποθετήσει τα κανόνια τους οι Ενετοί στην πολιορκία του 1687. Ο αφηγητής αναφέρεται στην πρόσκληση των Ελλήνων στον ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ να καταλάβει την ΑΘΗΝΑ, ώστε να απαλλαγούν από τον οθωμανικό ζυγό, και στον τρόπο που εκείνοι τοποθέτησαν τα κανόνια τους με σκοπό να καταστρέψουν τον Παρθενώνα. Οι Τούρκοι, περιμένοντας τον ΜΟΡΟΖΙΝΙ, κλείστηκαν μέσα στο κάστρο της Ακρόπολης και γκρέμισαν τον ναό της Απτέρου Νίκης για να τοποθετήσουν εκεί τα κανόνια τους.
00:14:02:00
Πίνακας που εικονίζεται ο ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ.
00:14:09:00
Σύγχρονα πλάνα του Παρθενώνα και των άλλων οικοδομημάτων της Ακρόπολης. Ο φακός εστιάζει στις φθορές που παρατηρούνται στις κολόνες του ναού. Ο αφηγητής αναφέρεται στις καταστροφές που υπέστη ο Παρθενώνας από τον ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ, καθώς και τα άλλα μνημεία του ιερού βράχου.
00:17:29:00
Εναλλαγή πλάνων με απεικονίσεις της ΑΘΗΝΑΣ, της Ακρόπολης και στη συνέχεια πλάνα οικοδομημάτων από την Αρχαία Αγορά (βυζαντινός ναός, Αέρηδες 2 μ. Χ.). Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα επιστολής (18 Οκτωβρίου 1687) της ΑΝΝΑΣ ΑΚΕΡΧΕΛΜ στον αδερφό της. Σε αυτή περιγράφει την καταστροφή του Παρθενώνα και την κατάληψη της ΑΘΗΝΑΣ από τους Ενετούς.
00:18:55:00
Πλάνα από βράχο του Αρείου Πάγου και από τα ερείπια του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη. Στη συνέχεια εναλλάσσονται πλάνα με απεικονίσεις της ΑΘΗΝΑΣ και δραστηριοτήτων σε αυτή. Ο αφηγητής αναφέρεται στην επιστολή του Γερμανού μισθοφόρου αξιωματικού ΧΟΝΜΠΕΝΤ, που περιγράφει την ΑΘΗΝΑ της εποχής, την παρουσία των Τούρκων και Ελλήνων, τη ζωή του στην πόλη, αλλά και την κατάληψη του κάστρου.
00:20:25:00
Πλάνα από το Μνημείο του Λυσικράτη (334 π. Χ.), Ναός του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ.
00:20:33:00
Διαδοχικά πλάνα με λιθογραφίες εποχής, εσωτερικά πλάνα κτιρίου στη ΒΕΝΕΤΙΑ, πλάνα του Παρθενώνα και της ΒΕΝΕΤΙΑΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην αποχώρηση των Ενετών από την ΑΘΗΝΑ τον Μάρτιο του 1688 και στην αφαίρεση γλυπτών μνημείων της Ακρόπολης από τον ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ.
00:23:16:00
Πλάνα από οικοδομήματα της ΒΕΝΕΤΙΑΣ, από τα κανάλια της με τις γόνδολες και από γλυπτά λιοντάρια που είναι τοποθετημένα σε διάφορα σημεία της πόλης, ως σύμβολα της Γαληνότατης Δημοκρατίας και του προστάτη της Αγίου Μάρκου. Ο αφηγητής αναφέρεται στην αφαίρεση των γλυπτών του Παρθενώνα (σχετικά πλάνα), που οδήγησε στην κατάρρευση μέρους του κτηρίου, και στη μεταφορά μεγάλου αριθμού γλυπτών λιονταριών από την ΕΛΛΑΔΑ στη ΒΕΝΕΤΙΑ. Περιγράφεται η μεταφορά του Λιονταριού του ΠΕΙΡΑΙΑ (Porto Leone), του Λιονταριού του Θησείου, ενός Λιονταριού από τη ΔΗΛΟ και κάποιου άλλου από την ΑΤΤΙΚΗ που τοποθετήθηκαν στον Ναύσταθμο της ΒΕΝΕΤΙΑΣ (ορμητήριο του βενετικού στόλου). Ο αφηγητής διαβάζει επιστολή του ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ προς τη Σύγκλητο σχετικά με την επιλογή του να αφαιρέσει τα γλυπτά από την ΕΛΛΑΔΑ προκειμένου να τα μεταφέρει στη ΒΕΝΕΤΙΑ. Πλάνα από την έκθεση των γλυπτών.
00:25:17:00
Τα τουρκικά λάφυρα που ο ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ μετέφερε στη ΒΕΝΕΤΙΑ και με γλυπτό του ΦΡ. ΜΟΡΟΖΙΝΙ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην αναγνώριση που έτυχε από τους Ενετούς, αφού τον ανακήρυξαν Δόγη.
00:26:15:00
Το εσωτερικό και τους εξωτερικούς χώρους του Palazzo Ducale (Παλάτι των Δόγηδων) στην Πλατεία του Αγίου Μάρκου και στη συνέχεια πλάνα από τη ΒΕΝΕΤΙΑ. Ο αφηγητής αναφέρεται στα αντικείμενα που φιλοξενούνται σε αυτό και στη βοήθεια που οι Ενετοί προσέφεραν στους Αθηναίους αυτοεξόριστους, φυγαδεύοντάς τους στα ΕΠΤΑΝΗΣΑ, στα νησιά των ΚΥΚΛΑΔΩΝ και στην ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ, από φόβο αντίποινων από την πλευρά των Τούρκων, καθώς βοήθησαν τους Ενετούς στην κατάληψη της ΑΘΗΝΑΣ. Ο αφηγητής μιλά για την ερήμωση της ΑΘΗΝΑΣ την εποχή αυτή για μια τριετία περίπου, καθώς οι κάτοικοί της που είχαν συνδράμει τους Ενετούς, μετανάστευσαν σε ενετοκρατούμενες περιοχές της σημερινής ΕΛΛΑΔΑΣ.
00:27:21:00
Ασπρόμαυρες απεικονίσεις των ερειπωμένων αρχαίων οικοδομημάτων που υπάρχουν στην Αθήνα, πλάνα των κακώσεων που παρατηρούνται στις κολόνες του ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ και εικονογραφήσεις εποχής του ενετικού στόλου. Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα από το έργο του Δ. ΓΡ. ΚΑΜΠΟΥΡΟΓΛΟΥ «Μνημεία της ιστορίας των Αθηνών» (τ. Β’, σελ. 182) που αναφέρεται στην κατάκτηση των ΑΘΗΝΩΝ από τους Ενετούς.
00:28:18:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
Παρθενώνας, Ακρόπολη, βομβαρδισμός, μνημεία, πολιορκία, πυριτιδαποθήκη, γλυπτά λιοντάρια
Αναφορές
ΔΑΝΙΗΛ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΙ, επίτροπος και γενικός θησαυροφύλακας του Πολεμικού Ναυτικού της Βενετίας
ΌΘΩΝ ΓΟΥΛΙΕΛΜΟΣ ΦΟΝ ΚEΝΙΞΜΑΡΚ, σουηδός στρατάρχης
ΦΡΑΝΤΣΕΣΚΟ ΜΟΡΟΖΙΝΙ, γενικός ναύαρχος των ενετών
ΑΝΝΑ ΑΚΕΡΧΕΛΜ, κυρία επί των τιμών της κόμισσας ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΛΟΤΑ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΛΟΤΑ, σύζυγος του ΦΟΝ ΚEΝΙΞΜΑΡΚ
ΧΟΝΜΠΕΝΤ, γερμανός μισθοφόρος αξιωματικός
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ, ΑΚΡΟΠΟΛΗ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ, ΠΛΑΚΑ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ, ΦΕΤΙΧΙΕ ΤΖΑΜΙ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ, ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΛΥΣΙΚΡΑΤΗ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΕΥΡΩΠΗ, ΙΤΑΛΙΑ, ΒΕΝΕΤΙΑ
ΕΥΡΩΠΗ, ΙΤΑΛΙΑ, ΒΕΝΕΤΙΑ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΚΟΥ, ΠΑΛΑΤΙ ΤΩΝ ΔΟΓΗΔΩΝ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: ΑΘΗΝΑ ΕΠΕ
Συντελεστές
Σκηνοθεσία:
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΒΕΛΑ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Έρευνα-Κείμενα
ΛΙΖΑ ΜΙΧΕΛΗ
Μουσική επιμέλεια:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτογραφία:
ΤΑΚΗΣ ΒΕΝΕΤΣΑΝΑΚΟΣ
Μοντάζ:
Γ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
Κ. ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ηχοληψία μιξάζ:
ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΙΑΔΑΣ
Αφήγηση:
ΝΙΚΟΣ ΛΑΓΚΑΔΙΝΟΣ
Βοηθοί οπερατέρ:
ΣΤΑΘΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΜΑΡΣΕΛΛΟΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΒΛΑΣΣΗΣ ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τεχνική επεξεργασία:
STUDIO SKLAVIS
Ευχαριστίες:
ΕΥΗ ΤΟΥΛΟΥΠΑ
ΜΑΝΩΛΗ ΚΟΡΡΕ
ΣΩΤΗΡΗ ΜΕΣΣΗΝΗ
ΝΑΝΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗ ΣΑΜΙΩΤΗ
ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΓΚΑΡΗ
ΤΟΥΛΑ ΛΟΥΚΑΚΟΥ
ΑΛΕΞΗ ΦΡΑΓΚΙΑΔΗ
Το Μουσείο ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Το Μουσείο της ΒΕΝΕΤΙΑΣ CORRER
και το PALAZZO DUCALE της ΒΕΝΕΤΙΑΣ
Εκτέλεση παραγωγής
ΑΘΗΝΑ ΕΠΕ
για την ΕΡΤ 1
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:28:38:22
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
27/07/2011