Επεισόδιο:017
0000000635
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000000635
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ
Επεισόδιο:017
Χρονολογία Παραγωγής
1983
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΣΥΝΘΕΤΟ-ΠΟΛΥΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Στο επεισόδιο της σειράς «Πανόραμα του Αιώνα», που καλύπτει το χρονικό διάστημα 1922 και 1923, παρουσιάζεται η κατάσταση που επικρατεί μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, σε πολιτικό, οικονομικό, στρατιωτικό, διπλωματικό και κοινωνικό επίπεδο. Με υποκινητές τους ΝΙΚΟΛΑΟ ΠΛΑΣΤΗΡΑ και ΣΤΥΛΙΑΝΟ ΓΟΝΑΤΑ το Κίνημα του Στρατού και του Στόλου θα συστήσει Επαναστατική Επιτροπή που θα διατάξει τη σύσταση Έκτακτου Στρατοδικείου για τη «Δίκη των Έξι», -υπευθύνων της Μικρασιατικής Καταστροφής-, που καταλήγει στην εκτέλεσή τους. Το 1923 υπογράφεται η Συνθήκη της ΛΩΖΑΝΗΣ, που σηματοδοτεί το τέλος της Μεγάλης Ιδέας, αλλά και της ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ, παράλληλα δε και η συνθήκη για την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών ανάμεσα στην ΕΛΛΑΔΑ και την ΤΟΥΡΚΙΑ, γεγονός που προκάλεσε ποικίλα προβλήματα στην ελληνική επικράτεια. Εντωμεταξύ η ΕΥΡΩΠΗ και η ΑΜΕΡΙΚΗ χορεύουν στους ρυθμούς του τσάρλεστον και της τζαζ και αρέσκονται στα θεαματικά σπορ.
Τίτλοι αρχής.
00:01:51:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Ο ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ».
00:01:54:00
1922. Πλάνα τουρκικού στρατού, απόψεις της κατεστραμμένης ΣΜΥΡΝΗΣ, πλάνα με τον Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ, που προσπαθεί να ελέγξει την κατάσταση μετά τη Μικρασιατική Εκστρατεία. Ο αφηγητής περιγράφει το κλίμα της εποχής μετά την απώλεια της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ. Η κυβέρνηση του ΠΕΤΡΟΥ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΔΑΚΗ (Μάρτιος-Αύγουστος 1922) εισπράττει την κατακραυγή του λαού, ενώ στο μεταξύ ορκίζεται νέα κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον αντιβενιζελικό ΝΙΚΟΛΑΟ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΟ (Αύγουστος-Σεπτέμβριος 1922). Συλλαμβάνονται συντάκτες της εφημερίδας «Ριζοσπάστης», κυκλοφορούν ψευδείς ειδήσεις, στον στρατό γίνονται ανακατατάξεις, ενώ προκαλούνται ποικίλα προβλήματα (έλλειψη τροφίμων, περίθαλψη) λόγω της μαζικής έλευσης των προσφύγων. Πλάνα από την είσοδο και την περίθαλψη των προσφύγων στην ΕΛΛΑΔΑ. Παράλληλα, η κατάσταση στον στρατό είναι κρίσιμη με το ξέσπασμα του Κινήματος του Στρατού και του Στόλου, με επικεφαλής τον βενιζελικό συνταγματάρχη ΝΙΚΟΛΑΟ ΠΛΑΣΤΗΡΑ και τον συνταγματάρχη ΣΤΥΛΙΑΝΟ ΓΟΝΑΤΑ.
00:03:38:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΛΟΥ».
00:03:40:00
1922. Πλάνα σε πλοία που μεταφέρουν πρόσφυγες από τη ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ στον ΠΕΙΡΑΙΑ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην οργή του στρατού και στις κινήσεις που λαμβάνουν χώρα προκειμένου να αντιπαρέλθουν την ατίμωση που υπέστησαν μετά την αποτυχία της Μικρασιατικής Εκστρατείας. Ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ με έδρα τη ΧΙΟ οργανώνει κίνημα τον Σεπτέμβριο του 1922, καταργώντας τις στρατιωτικές και πολιτικές αρχές της ΧΙΟΥ και της ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ-στο κίνημα έχει ήδη προσέλθει ο μετριοπαθής κωνσταντινικός συνταγματάρχης ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΓΟΝΑΤΑΣ από τη ΜΥΤΙΛΗΝΗ. Τα πλοία τους κατευθύνονται στην ΑΘΗΝΑ, όπου ο απόστρατος υποστράτηγος ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ έχει ήδη συγκροτήσει Επαναστατική Επιτροπή.
00:04:50:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΣΥΓΧΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ».
00:04:52:00
1922. Πλάνα από την αθηναϊκή πρωτεύουσα και από τις ταραχές που επικρατούν. Οι επίστρατοι, μετά το ξέσπασμα του Κινήματος του Στρατού και του Στόλου, κινητοποιούνται προκειμένου για την επιβολή δικτατορίας με τον ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ και πιέζουν για παραίτηση του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Β’ και αντικατάστασή του από τον γιο του ΓΕΩΡΓΙΟ Β’. Ο ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ διατάζει συλλήψεις: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΟΥΝΑΡΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΘΕΟΤΟΚΗΣ, ΠΕΤΡΟΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΔΑΚΗΣ. Οι πολιτικές εξελίξεις είναι ραγδαίες. Οι κινηματίες του Ναυτικού φθάνουν στο ΛΑΥΡΙΟ, ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΟΣ παραιτείται, καθώς επίσης και ο Βασιλιάς ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ενώ το κίνημα έχει επικρατήσει.
00:05:51:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Ο ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ».
00:05:52:00
ΑΘΗΝΑ, 15 Σεπτεμβρίου 1922. Πλάνα από τις εκδηλώσεις για την υποδοχή του Κινήματος του Στρατού και του Στόλου και των πρωταγωνιστών του. Η Επανάσταση γίνεται δεκτή από τον λαό με ανάμεικτα συναισθήματα. Η τριμελής Επαναστατική Επιτροπή που ορίστηκε αποτελούνταν από τους ΣΤΥΛΙΑΝΟ ΓΟΝΑΤΑ, ΝΙΚΟΛΑΟ ΠΛΑΣΤΗΡΑ, ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΦΩΚΑ. Την ίδια εποχή στην ΑΘΗΝΑ εισέρχονται και τμήματα του μικρασιατικού στρατού (σχετικά πλάνα). Επίσης, περιγράφεται ο χαρακτήρας και η ιδεολογία του εν λόγω Κινήματος: αναφέρεται ότι ο ελληνικός στρατός δεν νικήθηκε αλλά προδόθηκε. Πλάνα των Επαναστατών και από τις εκδηλώσεις για την υποδοχή τους και σχολιάζεται η μη διάθεση να εξεταστούν τα πραγματικά αίτια της ήττας στο Μικρασιατικό Μέτωπο. Οι πρωταγωνιστές του Κινήματος προσπαθούν να ανανεώσουν τις συμφωνίες με τις συμμαχικές δυνάμεις.
00:09:09:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΣΤΑ ΣΤΕΝΑ».
00:09:11:00
Πλάνα από την ενδοχώρα της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ. Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, στις 2 Σεπτεμβρίου 1922 ακολουθεί διπλωματικός πυρετός και συνεδριάζει το Βρετανικό Υπουργικό Συμβούλιο για να συζητήσει τα της νέας κατάστασης στη ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ. Οι δυνάμεις της Αντάντ, μετά από πιέσεις του ΚΕΜΑΛ, καταλήγουν στην παραχώρηση της ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ στην ΤΟΥΡΚΙΑ. Η Αντάντ ζητά από την ΕΛΛΑΔΑ να εγκαταλείψει την εν λόγω περιοχή. Η ΕΛΛΑΔΑ δέχεται και αρχίζει η εγκατάλειψη της περιοχής από τον στρατό και από τον πληθυσμό, με αποτέλεσμα τη δημιουργία νέου κύματος προσφύγων. Πλάνα και από την ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΡΑΚΗ.
00:10:33:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ».
00:10:36:00
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΡΑΚΗ, 1 Οκτωβρίου 1922. Ο ελληνικός στρατός αποχωρεί από την περιοχή και μαζί και το ελληνικό στοιχείο. Πλάνα με καραβάνια προσφύγων και πρόχειρα προσφυγικά καταλύματα και από την εγκατάλειψη της ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ. Οι Έλληνες υποχρεώνονται να εγκατασταθούν δυτικά πίσω από τον ΕΒΡΟ, περιμένοντας μελλοντικά κάποια βοήθεια από τους Συμμάχους.
00:12:33:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Η ΔΙΚΗ ΤΩΝ ΕΞΙ».
00:12:38:00
Άρθρα εφημερίδων και φωτογραφικό υλικό που αναφέρονται στη Δίκη των Έξι. O αφηγητής αναφέρεται στη Δίκη από Έκτακτο Στρατοδικείο (12 Οκτωβρίου 1922 ανακοινώνεται η σύστασή του) με πρόεδρο τον στρατηγό ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΟΘΩΝΑΙΟ, για να δικάσει τους υπευθύνους της Μικρασιατικής Καταστροφής (κατηγορητήριο [από πόρισμα ανακριτικής επιτροπής]-«εσχάτη προδοσία»-, κατηγορούμενοι οκτώ-ΓΟΥΝΑΡΗΣ, ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΔΑΚΗΣ, ΣΤΡΑΤΟΣ, ΘΕΟΤΟΚΗΣ, ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ, ΧΑΤΖΗΑΝΕΣΤΗΣ, ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ, ΓΟΥΔΑΣ-, σημασία της δίκης-προβάλλει το κοινό πλαίσιο που αποδέχεται όλη η κοινωνία, απόφαση-θανατική ποινή για τους 6 πρώτους και ισόβια κάθειρξη για τους 2 τελευταίους). Πλάνα και σκίτσα των πρωταγωνιστών.
00:14:34:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΜΑΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΙΓΚΗΠΑ».
00:14:38:00
Πλάνα από το χρονικό της άφιξης του στρατηγού ΤΑΛΜΠΟΤ στον ΠΕΙΡΑΙΑ, μετά τη Δίκη των Έξι. Ο Πρίγκιπας ΑΝΔΡΕΑΣ παραπέμπεται σε δίκη λόγω άρνησης εκτελέσεως διαταγής (του στρατηγού της Στρατιάς κατά τις μάχες στον ΣΑΓΓΑΡΙΟ). Με παρέμβαση του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΠΑΓΚΑΛΟΥ καταδικάζεται με το ελαφρυντικό της «απειρίας» σε ισόβια κάθειρξη εκτός ΕΛΛΑΔΑΣ και διαγραφή από τα μητρώα των αξιωματικών. Πλάνα από την αναχώρηση του Πρίγκηπα ΑΝΔΡΕΑ από το ΦΑΛΗΡΟ.
00:15:23:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΫΔ ΤΖΩΡΤΖ»
00:17:04:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ».
00:17:06:00
1923. Πλάνα από ημερολόγιο. Ο αφηγητής μιλά για την εγκατάλειψη του Ιουλιανού Ημερολογίου από το Γρηγοριανό αντίστοιχο. Το Ιουλιανό υπολειπόταν από το Γρηγοριανό κατά 13 ημέρες. Η ΕΛΛΑΔΑ με την εισαγωγή του νέου ημερολογίου ευθυγραμμίζεται με την ΕΥΡΩΠΗ. Το θέμα εισήγαγε η Επανάσταση του 1922.
00:17:34:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Η ΣΤΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΕΒΡΟΥ».
00:17:38:00
Φωτογραφικό υλικό και πλάνα από τον ελληνικό στρατό. Η ελληνική στρατιά παρατάσσεται στον ΕΒΡΟ, για να λειτουργήσει ως μέσο πίεσης για τις ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις που γίνονται στη ΛΩΖΑΝΗ για την υπογραφή της Συνθήκης. Ο ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ αναλαμβάνει την αρχιστρατηγία, πρεσβεύει την άμεση πολεμική σύρραξη με την ΤΟΥΡΚΙΑ και στρέφεται εναντίον του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ διαφωνεί και τελικά επιλέγεται η λύση της παραίτησης του ΠΑΓΚΑΛΟΥ από τα σχέδιά του.
00:18:28:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ».
00:18:31:00
1922-1923. Φωτογραφικό υλικό και πλάνα από την υπογραφή της Συνθήκης της ΛΩΖΑΝΗΣ και από τον ελληνικό στρατό, τραυματίες και άστεγους. Η Συνθήκη της ΛΩΖΑΝΗΣ υπογράφεται και προκαλεί ικανοποίηση στην ΕΛΛΑΔΑ. Αναλύεται το περιεχόμενο (το καθεστώς των ΣΤΕΝΩΝ, ο ΕΒΡΟΣ ορίζεται σύνορο ΕΛΛΑΔΑΣ και ΤΟΥΡΚΙΑΣ, τα πετρέλαια της ΜΟΣΟΥΛΗΣ, τα νησιά του ΑΙΓΑΙΟΥ-με εξαίρεση την ΙΜΒΡΟ και την ΤΕΝΕΔΟ-παραμένουν στην ΤΟΥΡΚΙΑ, οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ της Αντάντ και της κεμαλικής ΤΟΥΡΚΙΑΣ) και η σημασία της Συνθήκης. Ευνοούνται η ΒΡΕΤΑΝΙΑ και η ΤΟΥΡΚΙΑ και οι λιγότερο ευνοημένοι ήταν η ΓΑΛΛΙΑ και η ΙΤΑΛΙΑ. Πληρεξούσιος της ΕΛΛΑΔΑΣ στη Συνθήκη της ΛΩΖΑΝΗΣ είχε οριστεί ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. Η Διεθνής Συνδιάσκεψη άρχισε στη ΛΩΖΑΝΗ στις 13/20 Νοεμβρίου 1922 και κατέληξε στην υπογραφή της ομώνυμης Συνθήκης στις 24 Ιουλίου 1923.
00:20:04:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ».
00:20:06:00
Πλάνα προσφυγιάς. Τον Ιανουάριο του 1923 υπογράφεται στη ΛΩΖΑΝΗ η συμφωνία υποχρεωτικής ανταλλαγής των πληθυσμών, η οποία δημιούργησε ορδές προσφύγων με πολλά προβλήματα και άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Παρουσιάζεται το περιεχόμενο της Συμφωνίας, η άρνηση της πατρότητας της πρότασης της ανταλλαγής των πληθυσμών και οι ενέργειες ΕΛΛΑΔΑΣ και ΤΟΥΡΚΙΑΣ μετά τη συμφωνία.
00:23:20:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ».
00:23:24:00
Πλάνα από την αναχώρηση των Μεγάλων Δυνάμεων από την ΤΟΥΡΚΙΑ. Τον Οκτώβριο του 1923 οι Δυνάμεις της Αντάντ αναχωρούν από την ΤΟΥΡΚΙΑ, αν και εκκρεμεί το ζήτημα με τα πετρέλαια της ΜΟΣΟΥΛΗΣ. Εντωμεταξύ η Σουλτανική κυβέρνηση παραιτείται και ο ΚΕΜΑΛ καταργεί τον Σουλτάνο, γεγονός που ισοδυναμεί με το τέλος της ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ.
00:24:55:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΙΔΕΑΣ».
00:24:59:00
Παγκόσμιος χάρτης και φωτογραφίες της ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ. Στην ΕΛΛΑΔΑ, η υπογραφή της Συνθήκης της ΛΩΖΑΝΗΣ σημαίνει και το τέλος της Μεγάλης Ιδέας, εισάγοντας νέα δεδομένα. Ο αφηγητής σχολιάζει τις έννοιες «Μεγάλη Ιδέα» και «Μεγάλες Δυνάμεις».
00:26:16:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ».
00:26:18:00
Φωτογραφικό υλικό με υπαλλήλους τραπέζης. Παρουσιάζεται η οικονομική κατάσταση της ΕΛΛΑΔΑΣ από το 1921-1923. Επισημαίνονται τα οικονομικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν, κυρίως λόγω της στρατιωτικής επιχείρησης στη ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ, ενώ εκτοξεύεται και ο πληθωρισμός. Εντωμεταξύ η άφιξη των προσφύγων συμβάλλει στην ανάπτυξη της βιοτεχνίας και της βιομηχανίας. Τον Δεκέμβριο του 1922 υπογράφεται νόμος για την ενίσχυση της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας. Πλάνα από βιομηχανικές περιοχές.
00:28:00:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΕΧΘΡΟΣ».
00:28:03:00
Ο Τύπος της εποχής με άρθρα που έχουν αφαιρεθεί λίγο πριν από το τύπωμα των εφημερίδων. Ο αφηγητής αναφέρει τις επιπτώσεις από τη Μικρασιατική Καταστροφή (λογοκρισία του Τύπου, διώξεις παλαιών πολεμιστών). Φωτογραφικό υλικό με τους Έλληνες αγωνιστές.
00:28:56:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ».
00:28:59:00
Πλάνα από τη νυχτερινή ζωή στην ΕΥΡΩΠΗ. Πρόκειται για την εποχή του τσάρλεστον, της τζαζ, του σαξοφώνου, των χορευτικών διαγωνισμών, των σταρ. Ο αφηγητής περιγράφει την ξέφρενη διασκέδαση, τους νέους χορούς, το ανάλαφρο κλίμα που επικρατεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά και στην ΑΜΕΡΙΚΗ, την εποχή που η ΕΛΛΑΔΑ προσπαθεί να ανακάμψει από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
00:30:44:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ».
00:30:47:00
Πλάνα από θεαματικά σπορ που κόβουν την ανάσα και πάσης φύσεως ριψοκίνδυνα κατορθώματα που μονοπωλούν το ενδιαφέρον του κοινού και στις δυο πλευρές του ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ.
00:34:05:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: ΕΡΤ & TV JOURNAL
Συντελεστές
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΛΕΝΑ ΧΟΪΔΑ
ΑΠΟΣΤ. ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Σκηνοθεσία:
ΛΕΩΝ ΛΟΪΣΙΟΣ
Βοηθοί Σκηνοθέτες:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ
ΕΚΤΩΡ ΜΠΙΝΙΚΟΣ
Ιστορικός Σύμβουλος:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Σενάριο:
ΛΕΩΝ ΛΟΪΣΙΟΣ
Κείμενα:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΣΤΑΡΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΑΜΠΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΛΩΡΟΣ
Τ. ΤΣΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
Ειδικοί Συνεργάτες:
ΡΕΝΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ-ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΑΖΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΣΤΗΣ
HAGEN FLEISCHER
Π. ΠΑΠΑΓΑΡΥΦΑΛΛΟΥ
ΒΕΑΤΡΙΚΗ ΣΠΗΛΙΑΔΗ
ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ
Βοηθοί Ερευνητές:
ΤΙΤΑ ΣΤΑΥΡΟΥ
ΒΑΛΙΑ ΖΩΤΟΥ
ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΚΝΑΚΗΣ
Αφήγηση:
ΣΠΥΡΟΣ ΜΗΛΙΩΝΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΟΚΟΣ
Μουσική επιμέλεια:
ΚΑΙΤΗ ΓΚΙΛΗ-ΑΛΕΞΙΟΥ
Μουσική Σήματος:
ΝΙΚΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Φωτογράφοι:
ΣΠΥΡΟΣ ΓΟΓΩΝΗΣ
ΠΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ
Μοντάζ:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ
Επιμέλεια Ήχων:
ΓΙΤΣΑ ΒΑΛΜΑ
Ηχοληψία-Μιξάζ:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΤΕΛΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΣΦΕΤΣΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΚΙΚΗ ΣΚΟΡΔΑΡΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Τρυκέζα:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΕΤΑΣ
ΜΑΡΙΝΟΣ ΚΑΣΣΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΕΝΙΣΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΡΑΠΤΗΣ
Οπερατέρ:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ
Επιμέλεια Εικόνας:
ΤΑΚΗΣ ΧΑΤΖΗΣ
Εργαστήρια Εικόνας:
ΕΡΤ-2
ΤΕΧΝΟΦΙΛΜ
SKLAVIS STUDIO
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΑΛΛΑΣ
Τεχνικοί Εργαστηρίων:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΣΜΑΤΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ
ΦΑΝΗΣ ΤΑΞΙΑΡΧΙΩΤΗΣ
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΟΥΔΗΣ
Κοπή Νεγκατίφ:
ΑΝΤΡΕΑΣ ΜΑΡΙΑΝΟΣ
Επιμέλεια Προβολής:
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ
Τελεσινέ:
ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΗ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΑΓΑΛΑΚΗ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΖΑΪΜΑΚΗΣ
Ευχαριστίες:
ΓΕΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤΕIΑ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ που πρόσφερε το αρχείο της στην ΕΡΤ για να πραγματοποιηθεί η σειρά «Πανόραμα του Αιώνα»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΜΠΕΝΑΚΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΝΟΥ ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΥ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΟΛΕΩΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΪΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΩΝ
ΕΣΤΙΑ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΜΑΝΟ ΧΑΡΙΤΑΤΟ
ΠΑΥΛΟ ΖΑΝΝΑ
ΑΚΥΛΑ ΜΗΛΑ
ΝΙΚΟ ΤΕΡΖΑΚΗ
ΛΑΚΗ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗ
ΣΠΥΡΟ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
ΧΡΙΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
ΘΑΝΑΣΗ ΝΕΤΑ
ΜΑΡΟΥΛΑ ΚΛΙΑΦΑ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΥ
ΚΩΣΤΗ ΣΚΑΛΙΟΡΑ
ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΑΣΤΙΑ
ΓΙΩΡΓΟ ΦΙΛΗ
ΓΙΩΡΓΟ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ
ΓΙΩΡΓΟ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΕΩΝ
CINETIC-«ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ»
GAUMONT PATHE RARIS
IMPERIAL WAR MUSEUM
GAUMONT GRAPHIC-LONDON
GAUMONT BRITISH NEWS
PARAMOUNT-LONDON
BRITISH MOVIETONEWS
PATHΕ-LONDON
BRITISH FILM INSTITUTE
NATIONAL ARCHIVES WASHINGTON
AMERICAN MUSEUM OF IMMIGRATION
BUNDESARCHIV-B. R. D.
DEUTSCHES INSTITUT GOETHE
DANMARKS RADIO TELEVISION
MAKEDONIJA KINOTEKA SKOPJE
ECRA-PHOTO CINEMA VIDEO DES ARMEES
SONEXPORTFILM
Το «Πανόραμα του Αιώνα» αφιερώνεται στους πρωτοπόρους οπερατέρ επικαίρων:
Αδελφούς ΜΑΝΑΚΗ
Αδελφούς ΓΑΖΙΑΔΗ
ΓΙΩΡΓΟ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΟ ΚΟΥΡΜΠΕΤΗ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:34:50:10
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
21/09/2009