Επεισόδιο:005
0000000624
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000000624
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ
Επεισόδιο:005
Χρονολογία Παραγωγής
1983
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΣΥΝΘΕΤΟ-ΠΟΛΥΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η αναδρομή στα σημαντικότερα γεγονότα του τέλους του 1912 και των αρχών του 1913 ξεκινά με τις μάχες του ελληνικού στρατού στην ΕΛΑΣΣΟΝΑ (5 Οκτωβρίου 1912), που αποτελεί την πρώτη σημαντική σύγκρουση του Α’ Βαλκανικού Πολέμου, και κορυφώνεται με τη νικηφόρα προέλαση του ελληνικού στρατού στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (25 Οκτωβρίου 1912), πόλη στρατηγικής σημασίας και «μήλον της έριδος» για όλους σχεδόν τους βαλκανικούς συμμάχους. Η με σύνεση κατάκτηση της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ θα γίνει και αντικείμενο διαφωνίας του διαδόχου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ και του πρωθυπουργού ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Στο ΑΙΓΑΙΟ θα κυριαρχήσει το θωρηκτό «Αβέρωφ», με τον ναύαρχο ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗ. Οι Τούρκοι με τις εξελίξεις στον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο θα ζητήσουν ανακωχή και οι Μεγάλες Δυνάμεις θα αναλάβουν δράση στη Συνδιάσκεψη του ΛΟΝΔΙΝΟΥ. Εντωμεταξύ οι ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ καταλαμβάνουν την ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΗ και οι τουρκικές υποχωρήσεις στα θέματα της παράδοσής της οδηγούν στο πραξικόπημα των Νεoτούρκων το 1913. Στο ντοκιμαντέρ οι γυναίκες παρελαύνουν διεκδικώντας το δικαίωμα ψήφου, ενώ ο «Τιτανικός» στο παρθενικό του ταξίδι τον Απρίλιο του 1912 ναυαγεί, παρασέρνοντας τους επιβάτες του στα παγωμένα νερά του Βόρειου ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ.
Τίτλοι έναρξης.
00:00:55:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΠΡΟΕΛΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ».
00:00:58:00
Πλάνα στα πεδία των μαχών. Γίνεται αναφορά από τον αφηγητή στα νικηφόρα για την ΕΛΛΑΔΑ πολεμικά γεγονότα της 5ης Οκτωβρίου 1912 στην ΕΛΑΣΣΟΝΑ, όπου έγινε η πρώτη σημαντική σύγκρουση. Οι ελληνικές δυνάμεις ανάγκασαν τον τουρκικό στρατό να παραδοθεί. Παρά τις απώλειες η νικηφόρα προέλαση στη ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟ, ΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΒΕΡΟΙΑ κ. ά.) συνεχίζεται εντυπωσιακά. Η στρατιωτική πολιτική του ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ και του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ αποδίδει καρπούς.
00:03:14:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ».
00:03:17:00
Πλάνα στα υπαίθρια ιατρεία όπου μεταφέρονται και περιθάλπονται οι τραυματίες, ενώ παράλληλα ο αφηγητής μιλάει για τις απώλειες του πολέμου.
00:03:59:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Η ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ».
00:04:02:00
Πλάνα από την έφιππη επέλαση των ελληνικών στρατευμάτων, ενώ ακούμε για τη διαφωνία του διαδόχου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ και του πρωθυπουργού ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ στο θέμα της ελληνικής επίθεσης. Ο διάδοχος επιμένει ότι οι Τούρκοι πρέπει να καταδιωχθούν ως τη γραμμή ΦΛΩΡΙΝΑ-ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ, πριν ο ελληνικός στρατός στραφεί προς τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Ο ελληνικός στρατός τελικά δεν οδεύει εναντίον της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, την οποία εποφθαλμιά η ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ.
00:04:31:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ».
00:04:34:00
Απεικόνιση της παραλίας της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, καθώς ο αφηγητής μιλάει για τη σημασία του λιμανιού για τις ηπειρωτικές χώρες της Νοτιοανατολικής ΕΥΡΩΠΗΣ.
00:05:10:00
Απεικονίσεις της προκυμαίας και της πόλης της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στη γεωπολιτική στρατηγικά σημασία της πόλης και τις επιδιώξεις των αντιπάλων του πολέμου, καθώς και στη φυλετική κατανομή του πληθυσμού της (150. 000 κάτοικοι). Το κίνημα των Νεότουρκων αναπτύσσεται στην πόλη και οι εργάτες της εποχής συνασπίζονται, για να σχηματίσουν την Εργατική Σοσιαλιστική Ομοσπονδία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
00:07:11:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΑΝΑΜΟΝΗ».
00:07:14:00
Εικόνες στρατιωτικών κατασκηνώσεων στα μέτωπα του πολέμου. Ο αφηγητής μάς ενημερώνει για την πορεία των Βούλγαρων στις ΣΕΡΡΕΣ και μετά στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και ο διάδοχος ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ διαφωνούν για το θέμα της προέλασης στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
00:07:44:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ».
00:07:48:00
Πλάνα που παρουσιάζουν τη νικηφόρα προέλαση του ελληνικού στρατού στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ στις 25 Οκτωβρίου του 1912, ενώ οι Βούλγαροι, σύμφωνα με την αφήγηση, είναι προ των πυλών της πόλης και οι πρώτες συμπλοκές έχουν ήδη ξεκινήσει. Οι Τούρκοι αποχωρούν ομαλά από την πόλη.
00:09:01:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΑΦΙΞΙΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ».
00:09:04:00
Κινηματογραφικά πλάνα της άφιξης του βασιλικού ζεύγους στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Η «Μεγάλη Ιδέα» αναγεννάται στο θυμικό των Ελλήνων.
00:10:12:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ».
00:10:15:00
Πλάνα του ελληνικού ναυτικού, φρεγάτες που εμποδίζουν τον ανεφοδιασμό του οθωμανικού στρατού.
00:10:28:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΤΟ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ Ν. ΒΟΤΣΗ».
00:10:31:00
Προβάλλονται πλάνα από την ανάσυρση των συντριμμιών του τουρκικού πλοίου από το λιμάνι της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, που βύθισε ο υποπλοίαρχος ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΤΣΗΣ στις 18 Οκτωβρίου του 1912, ενώ ο αφηγητής μας πληροφορεί για το κατόρθωμα του έμπειρου αυτού ναυτικού.
00:11:11:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΣ».
00:11:13:00
Το χρονικό της νίκης του ελληνικού στόλου (3η Δεκεμβρίου 1912) επί του τουρκικού στα Στενά των ΔΑΡΔΑΝΕΛΛΙΩΝ, καθώς προβάλλονται πλάνα του ελληνικού στόλου.
00:12:23:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΝΙΚΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΧΩΝ».
00:12:26:00
Πλάνα από τους Βαλκανικούς Πολέμους και από τον στρατό των Μαυροβούνιων, των Σέρβων και των Βούλγαρων. Αιχμάλωτοι πολέμου που διάγουν υπό άθλιες συνθήκες διαβίωσης, ενώ ο αφηγητής περιγράφει την όψη του πολέμου και την καλή μεταχείριση των αιχμαλώτων.
00:13:41:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΣΤΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ».
00:13:43:00
Ο αφηγητής αναφέρεται στον ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ και την υπόλοιπη ελληνική αντιπροσωπεία στη Συνδιάσκεψη του ΛΟΝΔΙΝΟΥ τον Δεκέμβριο του 1912, περίοδο κατά την οποία οι Τούρκοι ζήτησαν ανακωχή με τη μεσολάβηση των Μεγάλων Δυνάμεων. Πλάνα από τη Συνδιάσκεψη και τους αρχηγούς των Μεγάλων Δυνάμεων, που αναλαμβάνουν πλέον τον ρυθμιστικό τους ρόλο μετά τις εξελίξεις του Α’ Βαλκανικού Πολέμου. Μια δεύτερη διάσκεψη τον ίδιο μήνα πραγματοποιείται μεταξύ των βαλκανικών συμμαχικών δυνάμεων και της ΤΟΥΡΚΙΑΣ, στην οποία οι πιέσεις προς τους Τούρκους τους αναγκάζουν σε συμφωνία, με εξαίρεση το ζήτημα της ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΗΣ και των νησιών. Δημοσιεύματα του ελληνικού Τύπου για τη συνάντηση των συμμετεχόντων στον Πόλεμο.
00:14:38:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ 1913».
00:14:54:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΟΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ».
00:14:56:00
Οι τραυματίες στα μέτωπα του πολέμου περιμένουν τη μεταφορά τους. Τα τρένα αναλαμβάνουν το έργο της διακομιδής τους στην πρωτεύουσα, ενώ παράλληλα ο αφηγητής μεταφέρει το κλίμα χαράς για την ημέρα της μεγάλης νίκης.
00:15:41:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ. ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΤΟΥ ΕΜΒΕΡ».
00:15:44:00
Πλάνα της ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στην οθωμανική κυβέρνηση και το νεοτουρκικό πραξικόπημα του ΕΜΒΕΡ ΠΑΣΑ, που οδηγεί στην ανατροπή της οθωμανικής κυβέρνησης. Ο λόγος ήταν το ζήτημα παράδοσης της ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΗΣ στους Βούλγαρους και των νησιών στους Έλληνες.
00:16:52:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΗ».
00:16:55:00
Φωτογραφικό υλικό από τις πολύνεκρες μάχες στην ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΗ, την πλέον σημαντική πόλη της ΘΡΑΚΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στους Βούλγαρους-και τους Σέρβους-που την πολιορκούν από τον Οκτώβριο του 1912, και που μετά από πολύνεκρες μάχες την καταλαμβάνουν.
00:17:50:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΗΣΗ (sic) ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ».
00:17:53:00
Οι Έλληνες του εξωτερικού έρχονται να καταταγούν στον ελληνικό στρατό και να υπερασπιστούν τη μητέρα-πατρίδα. Ο αφηγητής αναφέρεται στην παλιννόστηση και περιγράφει τις αντίξοες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης. Φωτογραφικό υλικό Ελλήνων στρατιωτών και από τις επιστρατεύσεις και πλάνα από τα έργα υποδομών.
00:20:02:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΗΠΕΙΡΟΣ. ΞΑΝΑΡΧΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΧΘΡΟΠΡΑΞΙΕΣ».
00:20:05:00
Σκηνές μαχών, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στα ελληνικά σώματα στρατού που μάχονται στα βουνά της ΗΠΕΙΡΟΥ, περιοριζόμενα στη διατήρηση των θέσεών τους, λόγω των λιγοστών στρατιωτικών δυνάμεων που διαθέτουν. Η έκβαση της ΗΠΕΙΡΟΥ παρέμενε αμφίρροπη για μεγάλο διάστημα.
00:20:21:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΛΟΡ. ΜΑΒΙΛΗ».
00:20:25:00
Ο Κερκυραίος αγωνιστής της ελευθερίας και της γλώσσας και ποιητής ΛΟΡΕΝΤΖΟΣ ΜΑΒΙΛΗΣ πεθαίνει στον πόλεμο στην ΗΠΕΙΡΟ, φωτογραφικό υλικό του οποίου παρακολουθούμε. Επίσης, ο αφηγητής αναφέρεται στα κρυοπαγήματα που αποτελούσαν τη σημαντικότερη αιτία θανάτου στις μάχες της ΗΠΕΙΡΟΥ και παρακολουθούμε πλάνα από τα πρόχειρα ιατρεία που περιθάλπουν ασθενείς και τραυματίες.
00:21:24:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΤΟ ΜΠΙΖΑΝΙ ΠΟΛΙΟΡΚΕΙΤΑΙ».
00:21:27:00
Πλάνα από τις μάχες στο ΜΠΙΖΑΝΙ, καθώς ο αφηγητής αναφέρεται στη μετωπική επίθεση και στο αποτέλεσμά της. Ελληνικό και τουρκικό πυροβολικό έρχονται αντιμέτωπα, το ΜΠΙΖΑΝΙ πολιορκείται, χωρίς όμως τελικό νικητή.
00:21:58:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ».
00:22:00:00
Φωτογραφικό υλικό από εργατικά κέντρα και χώρους εργασίας. Η νομοθεσία για το εργατικό ζήτημα εκσυγχρονίζεται, νομοθετούνται διατάξεις σχετικές με την ασφάλεια και την υγιεινή της εργασίας, προστατεύονται τα δικαιώματα των εργαζόμενων γυναικών και των παιδιών και ψηφίζεται μια σειρά φιλεργατικών νόμων, χωρίς όμως να ρυθμίζεται το ζήτημα των ωρών εργασίας.
00:23:12:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ».
00:23:16:00
Πλάνα από εκρήξεις, πλημμύρες και φωτιές σε ορυχεία και εργοστάσια και σε κινηματοποιήσεις. Αρχίζει να αναπτύσσεται το κίνημα του συνδικαλισμού, που ευαγγελίζεται την κατάλυση του αστικού κράτους μέσω απεργιών και διαδηλώσεων. Ο αφηγητής αναφέρεται στις απεργίες και κινητοποιήσεις των συνδικαλιστικών σωματείων. Το 1911 αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά από την άποψη της εγγραφής νέων μελών στα εργατικά σωματεία.
00:24:56:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ».
00:24:59:00
Προβάλλονται πλάνα από περιοχές βιομηχανικών και αστικών τοπίων, συσσίτια παιδιών, ανέργων και εργατών, που, σύμφωνα με την αφήγηση, είναι ορισμένες από τις παροχές των κρατών που αρχίζουν να ασκούν κοινωνική πολιτική, για να μειώσουν τις κοινωνικές αντιθέσεις και την ανερχόμενη δύναμη των συνδικαλιστών.
00:25:41:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΟΙ ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ».
00:25:44:00
Ο φακός καταγράφει τις βίαιες εικόνες και συρράξεις μέσα στις μεγαλουπόλεις, όπως στο ΛΟΝΔΙΝΟ και στο ΠΑΡΙΣΙ, ενώ ο αφηγητής αναφέρεται στις συγκρούσεις αναρχικών με αστυνόμους και περιγράφει τον χώρο της ένοπλης «ηρωικής ουτοπίας» που προηγήθηκε.
00:27:25:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΤΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑ».
00:27:28:00
Ο φακός αποτυπώνει τις γυναίκες που παρελαύνουν διεκδικώντας το δικαίωμα ψήφου. Οι «σουφραζέτες» διαδηλώνουν τα αιτήματά τους, κάνοντας έτσι γνωστή τη γέννηση του νέου αυτού κινήματος που αναδύθηκε πριν από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ορισμένες συλλαμβάνονται.
00:28:15:00
Μακέτα-κάρτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ».
00:28:17:00
Πλάνα με τον κόσμο να επιβιβάζεται στα υπερωκεάνια, που αποτελούν μέσο διαφυγής και μεταφοράς από τη μία ήπειρο στην άλλη. O αφηγητής αναφέρεται στον θρυλικό «Τιτανικό», που στο παρθενικό του ταξίδι στις 14 Απριλίου του 1912 ναυαγεί, παρασέρνοντας περισσότερους από 1. 500 ανθρώπους στα παγωμένα νερά του ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ.
00:29:26:00
Μακέτα με τον τίτλο της ενότητας: «ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ».
00:29:28:00
Ο αφηγητής αναφέρεται στα πρώτα δείγματα της μαζικής διασκέδασης: το λούνα παρκ και το τσίρκο. Ο φακός καταγράφει πλάνα με ταχυδακτυλουργούς, νούμερα στο τσίρκο, μουσικά καμπαρέ στο ΠΑΡΙΣΙ, όπου αναδεικνύεται ο «μαγικός» κόσμος της νύχτας.
00:31:09:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: ΕΡΤ & TV JOURNAL
Συντελεστές
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΛΕΝΑ ΧΟΪΔΑ
Υπεύθυνη Γραφείου Παραγωγής:
ΣΟΦΙΑ ΧΑΛΙΚΙΟΠΟΥΛΟΥ
Σκηνοθεσία:
ΦΩΤΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ
ΛΕΩΝ ΛΟΪΣΙΟΣ
Βοηθοί Σκηνοθέτες:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΚΡΟΥΜΠΕΛΟΣ
ΕΚΤΩΡ ΜΠΙΝΙΚΟΣ
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΛΑΛΑ
ΒΕΡΑ ΠΑΛΜΑ
Ιστορικός Σύμβουλος:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Σενάριο:
ΦΩΤΟΣ ΛΑΜΠΡΙΝΟΣ
ΛΕΩΝ ΛΟΪΣΙΟΣ
Κείμενα:
ΘΑΝΟΣ ΒΕΡΕΜΗΣ
Γ. ΓΙΑΝΝΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΦΗ ΑΛΛΑΜΑΝΗ
ΚΡ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Ειδικοί Συνεργάτες:
ΡΕΝΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ-ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΑΖΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΣΤΗΣ
HAGEN FLEISCHER
Π. ΠΑΠΑΓΑΡΥΦΑΛΛΟΥ
ΒΕΑΤΡΙΚΗ ΣΠΗΛΙΑΔΗ
ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ
ΜΗΤΣΟΣ ΚΑΣΟΛΑΣ
ΑΛΚΗΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Βοηθοί Ερευνητές:
ΒΑΛΙΑ ΖΩΤΟΥ
ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΚΝΑΚΗΣ
ΑΝΝΑ ΝΤΑΛΑΜΠΕΚΗ
Αφήγηση:
ΣΠΥΡΟΣ ΜΗΛΙΩΝΗΣ
ΑΛΕΞΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΟΚΟΣ
Γλωσσική επιμέλεια:
ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΝΤΑΙΟΣ
Μουσικός επιμελητής / Συνθέτης:
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΥΘΥΜΙΑΤΟΥ
Μουσική Σήματος:
ΝΙΚΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Φωτογράφοι:
ΣΠΥΡΟΣ ΓΟΓΩΝΗΣ
ΠΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ
Μοντάζ:
ΤΑΚΗΣ ΧΑΤΖΗΣ
ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ
Βοηθός Μοντέρ:
ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΑΝΤΑΤΣΟΓΛΟΥ
Επιμέλεια Ήχων:
ΓΙΤΣΑ ΒΑΛΜΑ
Ηχοληψία-Μιξάζ:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΤΕΛΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΚΙΚΗ ΣΚΟΡΔΑΡΑ
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΛΑΜΠΡΟΥΔΗ
ΝΙΚΟΣ ΣΦΕΤΣΑΣ
Τρυκέζα:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΕΤΑΣ
ΜΑΡΙΝΟΣ ΚΑΣΣΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΕΝΙΣΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΡΑΠΤΗΣ
Οπερατέρ:
ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ
Βοηθός Οπερατέρ:
ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΓΑΝΟΣ
Εργαστήρια Εικόνας:
ΕΡΤ-2
ΤΕΧΝΟΦΙΛΜ
SKLAVIS STUDIO
ΔΗΜ. ΝΤΑΛΛΑΣ
Τεχνικοί Εργαστηρίων:
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΣΜΑΤΟΣ
ΦΑΝΗΣ ΤΑΞΙΑΡΧΙΩΤΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΟΥΔΗΣ
Κοπή Νεγκατίφ:
ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΓΑΝΟΣ
Επιμέλεια Προβολής:
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΝΔΑΛΟΣ
Τελεσινέ:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ
Σ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΜΩΚΟΣ
Ευχαριστίες:
ΓΕΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤΕIΑ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ που πρόσφερε το αρχείο της στην ΕΡΤ για να πραγματοποιηθεί η σειρά «Πανόραμα του Αιώνα»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΜΠΕΝΑΚΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΝΟΥ ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΥ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΟΛΕΩΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΪΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΩΝ
ΕΣΤΙΑ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΜΑΝΟ ΧΑΡΙΤΑΤΟ
ΠΑΥΛΟ ΖΑΝΝΑ
ΝΙΚΟ ΤΕΡΖΑΚΗ
ΛΑΚΗ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗ
ΣΠΥΡΟ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
ΧΡΙΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
ΘΑΝΑΣΗ ΝΕΤΑ
ΜΑΡΟΥΛΑ ΚΛΙΑΦΑ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΥ
ΚΩΣΤΗ ΣΚΑΛΙΟΡΑ
ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΑΣΤΙΑ
ΓΙΩΡΓΟ ΦΙΛΗ
ΓΙΩΡΓΟ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ
ΓΙΩΡΓΟ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΕΩΝ
CINETIC-«ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ»
GAUMONT PATHE RARIS
IMPERIAL WAR MUSEUM
GAUMONT GRAPHIC-LONDON
GAUMONT BRITISH NEWS
PARAMOUNT-LONDON
BRITISH MOVIETONEWS
PATHΕ-LONDON
BRITISH FILM INSTITUTE
NATIONAL ARCHIVES WASHINGTON
AMERICAN MUSEUM OF IMMIGRATION
BUNDESARCHIV-B. R. D.
DEUTSCHES INSTITUT GOETHE
DANMARKS RADIO TELEVISION
MAKEDONIJA KINOTEKA SKOPJE
ECRA-PHOTO CINEMA VIDEO DES ARMEES
SONEXPORTFILM
Το «Πανόραμα του Αιώνα» αφιερώνεται στους πρωτοπόρους οπερατέρ επικαίρων:
Αδελφούς ΜΑΝΑΚΗ
Αδελφούς ΓΑΖΙΑΔΗ
ΓΙΩΡΓΟ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΟ ΚΟΥΡΜΠΕΤΗ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:32:54:00
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
21/09/2009