ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ
0000004704
Ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. Το επεισόδιο αυτό φιλοξενεί τον φωτογράφο ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ και παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000004704
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1995
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Ενημερωτική εκπομπή του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. Το επεισόδιο αυτό φιλοξενεί τον φωτογράφο ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ και παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του.
Περιγραφή Περιεχομένου
Ο δημοσιογράφος ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ στην εκπομπή ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ καλεί σε συνέντευξη τον 73χρονο φωτογράφο ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, ποντιακής καταγωγής από την ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Ο καλεσμένος της εκπομπής αναφέρεται στα συγγενικά του πρόσωπα, τα δύσκολα παιδικά του χρόνια και την ιστορία της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ τη συγκεκριμένη περίοδο. Τονίζεται το γεγονός ότι ξεκίνησε την πορεία του με τη φωτογράφιση ενός ιταλικού πολεμικού αεροπλάνου, το οποίο είχε καταρριφθεί στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, μετά την κήρυξη του ελληνοϊταλικού πολέμου (1940). Ακολούθως, αναφέρεται στη σταδιοδρομία του ως φωτογράφος, στη γνωριμία και συναναστροφή του με σημαντικές προσωπικότητες της εποχής εκείνης, καθώς και στα πέτρινα χρόνια της εξορίας του στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ. Ο φωτογράφος στέκεται και σχολιάζει περιστατικά τα οποία στιγμάτισαν την πορεία του. Ο δημοσιογράφος μέσα από τη συζήτηση αναδεικνύει το χαρακτήρα, την τεχνοτροπία και την προσφορά του καλεσμένου του.
Τίτλοι αρχής.
00:00:49:00
Εμφάνιση του τίτλου: «ΤΟ ΜΙΝΟΡΕ ΜΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ».
00:00:53:00
Πλάνο ίριδας η οποία ανοιγοκλείνει και κάθε φορά εμφανίζει και διαφορετική φωτογραφία ανθρώπων από διάφορα σημεία του πλανήτη.
00:01:08:00
Πλάνο του δημοσιογράφου ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ σε κλειστό χώρο, ο οποίος καλωσορίζει τους τηλεθεατές στην εκπομπή και προλογίζει την παρουσίαση του προσκεκλημένου, ενός ανθρώπου της γενιάς του δημοσιογράφου, με τον οποίο συνδέουν πολλές κοινές στιγμές.
00:01:42:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να παρουσιάζει τον φωτογράφο ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, που κατάγεται από την ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Σχολιάζει ότι είναι και φωτοειδησεογράφος και ευαίσθητος με τη φύση και τον αγώνα του ανθρώπου για επιβίωση.
00:02:14:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να καλωσορίζει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ. Αναφέρεται στη γέννησή του προ 73 ετών και στο βραβείο υγείας που έλαβε. Ο φωτογράφος αναφέρεται στο βραβείο που παρέλαβε η μητέρα του, στην έλευση των γονέων του από τις χαμένες πατρίδες στην ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΚΗΣ και στα πρώτα δύσκολα χρόνια που πέρασαν, παρομοιάζοντάς τους με τους σύγχρονους πρόσφυγες. Εμβόλιμο πλάνο ασπρόμαυρης οικογενειακής φωτογραφίας.
00:03:09:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να ρωτάει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ τι του προσέφερε η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και πώς νιώθει για αυτήν. Ο φωτογράφος απαντά ότι βρήκε αγάπη και ότι φωτογραφίζει χαρές και λύπες της πόλης καταγράφοντας την ιστορία της. Παράλληλα, αναφέρεται στη μοναδικότητά της, αλλά και στο γεγονός ότι η ποιότητά της έχει αλλοιωθεί εξαιτίας της εκβιομηχάνισης.
00:04:24:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να σημειώνει στον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ότι έμεινε όλη του τη ζωή στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, παρότι είχε πολλές ευκαιρίες να κάνει μεγάλη καριέρα στην ΑΘΗΝΑ. Ο φωτογράφος αναφέρει ότι αρνήθηκε πρόταση που του έκανε η ΕΛΕΝΑ ΒΛΑΧΟΥ το 1950, επειδή προτιμούσε να μείνει στην πόλη του, εξαιτίας της ποιότητας των ανθρώπων. Παράλληλα, σχολιάζει ότι αυτή η τελευταία εικόνα πρόσφατα χαλάει, λόγω της συσσώρευσης πολλών αλλοδαπών, του πλήθους ξενόγλωσσων πινακίδων και του εγωκεντρισμού των ανθρώπων.
00:05:37:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να ρωτάει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ εάν οι ευαισθησίες του οφείλονται στην καταγωγή του. Ο καλεσμένος απαντά ότι οι Πόντιοι είναι τρυφεροί άνθρωποι. Ο φωτογράφος προσθέτει ότι η μητέρα του ήταν από τα ΣΟΥΡΜΕΝΑ και ο πατέρας του από την ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ. Επίσης, ο δημοσιογράφος τον ρωτάει τι έμαθε για την πατρίδα του και τι έφεραν οι γονείς του από εκεί. Ο φωτογράφος απαντά ότι ήταν προοδευτικοί άνθρωποι και έφεραν μόνο τον εαυτό τους και λίγα πράγματα.
00:06:19:00
Πλάνα ασπρόμαυρων φωτογραφιών της οικογένειας του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, του ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ, της προκυμαίας και γειτονιών της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Ακούγεται νοσταλγική μουσική, με κυρίαρχο τον ήχο πιάνου.
00:06:39:00
Πλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΔΗ να αναφέρει στον ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ ότι γεννήθηκε από τον πρώην πρόεδρο της Ε. Δ. Ε. ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΣΣΑΛΙΔΗ το 1922 στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, όπου πήγε και σχολείο. Εμφανίζεται ο υπότιτλος «ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ». Ακολούθως αναφέρεται στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισε ο πατέρας του να μεγαλώσει τα παιδιά του και σε πληροφορίες που αφορούν στην οικογένειά του. Ο δημοσιογράφος αναφέρεται στα λεγόμενα του ΧΑΡΗ ΚΛΥΝ ότι ο ΑΠΟΛΛΩΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ έσπασε το “γυάλινο τοίχο” που χώριζε την πόλη στα δύο. Ο φωτογράφος απαντά ότι οι συνθήκες διαβίωσης ήταν πολύ άσχημες και αναφέρεται στις προσπάθειες του δημάρχου ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ. Επίσης, ότι πράγματι οι ΠΟΝΤΙΟΙ πρόσφυγες αντιμετωπίζονταν ως άνθρωποι β’ κατηγορίας, αλλά χάρη στην εργατικότητά τους προόδευσαν και διακρίθηκαν, δηλώνοντας παράλληλα την υπερηφάνειά του για την καταγωγή του, ξεπερνώντας το συναίσθημα του πρόσφυγα.
00:10:31:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να ρωτάει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ τι έκανε για να προοδεύσει. Ο φωτογράφος απαντάει ότι πάντα ήταν ζωντανός και ανήσυχος χαρακτήρας. Προσθέτει το παράδειγμα ότι στα 16 του γράφει στους τοίχους αντικατοχικά συνθήματα και στα 19 καλείται να φωτογραφίσει άσχημες για την ηλικία του εικόνες. Σε αυτό το σημείο ο δημοσιογράφος τον ρωτάει πότε και πώς έγινε φωτογράφος. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ απαντά ότι από μικρός είχε την έφεση, πήρε την πρώτη του μηχανή με κουπόνια της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και ξεκίνησε φωτογραφίζοντας τοπία και δρόμους και κατόπιν πρόσωπα, όπως και την κατάρριψη ιταλικού αεροπλάνου από αντιαεροπορικό.
00:11:55:00
Πλάνα φωτογραφιών από την πόλη, καθώς και του φωτογραφείου του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ.
00:12:40:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να ρωτάει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ εάν γνώρισε τον ΓΙΑΝΝΗ ΒΕΛΙΔΗ. Ο φωτογράφος απαντά καταφατικά, αναφέρεται στον πολυσχιδή χαρακτήρα του και στη συμβολή του στην οργάνωση της ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και στη συνεργασία που είχε μαζί του. Παράλληλα, αναφέρει τους ΓΕΩΡΓΙΟ ΔΙΚΙΔΗ και τον πατέρα του ΘΕΟΔΩΡΟ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, οι οποίοι τον βοήθησαν στην πορεία του.
00:15:10:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να ρωτάει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ για τα πρόσωπα που σημάδεψαν την ιστορία της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Εμβόλιμη ασπρόμαυρη φωτογραφία της προκυμαίας της πόλης. Ο φωτογράφος αναφέρει τον ΓΙΑΝΝΗ ΒΕΛΙΔΗ, τον ΓΙΑΝΝΗ ΣΒΩΡΟΝΟ, το σκηνοθέτη ΤΑΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟ, τον ΝΤΙΝΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΟΥΛΟ. Εμβόλιμο πλάνο φωτογραφίας ανδρός που καπνίζει πούρο. Ο φωτογράφος ακολούθως αναφέρει τον ΙΩΑΝΝΟΥ και κάνει το σχόλιο ότι η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ έβγαλε πολλούς σημαντικούς ανθρώπους, αλλά το χωνευτήρι τους χαλάει.
00:16:01:00
Πλάνα φωτογραφιών διαφόρων προσφύγων, που εμφανίζονται δίπλα στη φωτογραφία του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ.
00:16:34:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να ρωτάει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ποιο ήταν το πρώτο του μεροκάματο. Ο φωτογράφος απαντάει ότι πωλούσε εφημερίδες και στη συνέχεια αναφέρεται διαδοχικά στην περίοδο της Κατοχής και στη στράτευσή του. Ο δημοσιογράφος τον διακόπτει, ρωτώντας τον ποια και πότε ήταν η πρώτη του φωτογραφία. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ απαντά ότι ήταν στην πλατεία ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ, το καταρριφθέν ιταλικό αεροπλάνο με τα ξύλινα φτερά. Η συζήτηση στη συνέχεια περιστρέφεται στην Κατοχή και στα συσσίτια και ο φωτογράφος αναφέρει ότι σε ηλικία 17 ετών έβαλε πρώτη φορά παλτό στο κατηχητικό του πατρός ΛΕΩΝΙΔΑ. Εμφανίζεται ο υπότιτλος: «ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ». Έπειτα δηλώνει ότι εικόνα εκείνης της εποχής που τον στιγμάτισε ήταν τα γκέτο συγκέντρωσης των ΕΒΡΑΙΩΝ, σχολιάζοντας ότι αυτοί αποτελούσαν στοιχείο προόδου και ζωντάνιας για την πόλη.
00:19:34:00
Πλάνα από συγκέντρωση ΕΒΡΑΙΩΝ σε τρένα, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης.
00:19:57:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να ρωτάει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ πότε και γιατί πήγε στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ. Ο φωτογράφος απαντά ότι το 1945 πήγε στρατιώτης και κατηγορήθηκε άδικα από Ταγματάρχη ότι ήταν “Καπετάνιος του Ε. Λ. Α. Σ. ”. Δηλώνει ότι ήταν στην Ε. Π. Ο. Ν. , αλλά δεν είχε σχέση με την πολιτική, καθώς ήθελε μόνο να αντισταθεί στους κατακτητές. Προσθέτει ότι του ζητήθηκε να αποκηρύξει το Κομουνιστικό Κόμμα, αλλά δεν το έπραξε και οδηγήθηκε στα βασανιστήρια. Εμβόλιμο πλάνο φωτογραφημένων ανθρώπων στην ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ. Ο φωτογράφος δηλώνει το ρόλο της εξορίας στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του. Εμβόλιμο πλάνο φωτογραφίας του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ, ο οποίος περιγράφει βασανιστήριά του και αναφέρει ότι έκλαψε για την κακία των ανθρώπων.
00:22:59:00
Πλάνα φωτογραφιών ανθρώπων στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ, που εμφανίζονται δίπλα στη φωτογραφία του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ.
00:23:18:00
Πλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ να αναφέρει στον ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ ότι υπηρέτησε στο στρατό 44 μήνες, από τους οποίους 33 μήνες στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ, όπου βασανίστηκε και τελικά υπέγραψε αποκήρυξη του Κ. Κ. Ε. στους 28 μήνες. Μάλιστα, αναφέρεται σε μία δίωρη άδεια που έλαβε για το ΛΑΥΡΙΟ. Ακολούθως, απαντάει για το πώς οργάνωσε σικέ αγώνες με τον ΛΑΜΠΡΑΚΗ και μπόρεσαν να φάνε στη Λέσχη Αξιωματικών και περιγράφει την αποχώρησή του από τη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ.
00:26:03:00
Πλάνα ασπρόμαυρων φωτογραφιών από τον προαναφερθέντα πυγμαχικό αγώνα και άλλες στιγμές στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ.
00:26:30:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να ρωτάει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ τι θυμάται για την υπόθεση ΛΑΜΠΡΑΚΗ. Ο φωτογράφος του απαντάει ότι δε φωτογράφισε τη στιγμή που τον κτύπησαν, αλλά όταν τον μετέφεραν με το τρένο. Συζητά με το δημοσιογράφο για το κλίμα εκείνων των ημερών και τους πρωταγωνιστές του επεισοδίου, ΓΚΟΤΣΑΜΑΝΗ και ΤΙΓΡΗ. Εμφανίζεται ο υπότιτλος ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ. Έπειτα η συζήτηση στρέφεται στην υπόθεση ΠΑΓΚΡΑΤΙΔΗ, ο οποίος θεωρήθηκε ότι ήταν ο «ΔΡΑΚΟΣ». Ο φωτογράφος μεταφέρει συζήτηση που είχε μαζί του και λεπτομέρειες από αναπαράσταση του εγκλήματος, τη δίκη, μαρτυρία του ιερέα που τον εξομολόγησε και την εκτέλεση. Εμβόλιμη φωτογραφία του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ. Ο φωτογράφος σχολιάζει ότι δένεται με τα γεγονότα.
00:30:51:00
Σήμα της εκπομπής «ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ».
00:30:57:00
Πλάνα φωτογραφιών του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ σε διάφορες στιγμές της σταδιοδρομίας του.
00:31:46:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να χαρακτηρίζει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ «showman». Αυτός παραθέτει τη γνώμη της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ που του είχε πει ότι έπρεπε να γίνει σκηνοθέτης και παραθέτει περιστατικό που είχαν στη ΒΕΡΟΙΑ.
00:32:33:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να ρωτάει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ πότε άρχισε να στέλνει φωτογραφίες του στο εξωτερικό. Ο φωτογράφος αναφέρεται στην εορτή της Χιλιετίας στο ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ και τη φωτογραφία του Πατριάρχη ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ, για την οποία έλαβε 2. 000 δολάρια από την εφημερίδα NEW YORK TIMES και προσθέτει ότι πάντα έπαιρνε καθαρά και τίμια τα χρήματα και όχι με εκβιασμό. Ο δημοσιογράφος επανέρχεται με αναφορά κοινής εμπειρίας με τον φωτογράφο στο ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ. Εμβόλιμο πλάνο φωτογραφίας του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ με τη σύζυγό του έξω από ιερό ναό.
00:35:11:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να θέτει στον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ το ζήτημα των φωτογραφιών που έστελνε στο εξωτερικό επικεντρωμένος στην περίοδο της Δικτατορίας. Ο φωτογράφος απαντά ότι του ζητούσαν από το εξωτερικό να τους στείλει φωτογραφίες και αναφέρεται στο πρόσωπο του ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΠΑΤΑΚΟΥ. Εμβόλιμο πλάνο φωτογραφίας του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ σε ώρα εργασίας μεταξύ συναδέλφων του. Παραθέτει γεγονός φωτογράφισης του ΠΑΤΑΚΟΥ με παραμορφωτικό φακό δίπλα σε υπερμεγέθες χοιρίδιο, πλάνο το οποίο έστειλε στην ΑΓΓΛΙΑ. Εμβόλιμο πλάνο του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ σε ώρα εργασίας. Ο δημοσιογράφος ζητάει από το φωτογράφο να του περιγράψει τη σκηνή με το παρολίγον έγκαυμα του ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ παραθέτει περιστατικό σε εγκαίνια εργοστασίου παραγωγής ελληνικών ελαστικών, στα οποία είχε παροτρύνει τον ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ να αγγίξει ένα πυρακτωμένο ελαστικό, προκειμένου να τον φωτογραφίσει.
00:37:15:00
Πλάνα φωτογραφιών του ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ με ανθρώπους σε διάφορες περιόδους της παγκόσμιας σταδιοδρομίας του.
00:37:32:00
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ με αφορμή ερώτημα του δημοσιογράφου αναφέρει τα μέρη που έχει επισκεφθεί και προσθέτει ότι του έκανε εντύπωση το γεγονός ότι στην ΙΝΔΙΑ οι άνθρωποι, παρά τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης, δε ζητιανεύουν. Ακολούθως, ο δημοσιογράφος σημειώνει ότι ο προσκεκλημένος του είναι ο πρώτος που πέρασε σε χώρες του πρώην ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΜΠΛΟΚ και φωτογράφισε τους πολιτικούς πρόσφυγες. Ο φωτογράφος αναφέρει ότι η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» έδωσε το ερέθισμα στη ΒΟΥΛΗ και μαζί με το δημοσιογράφο ΚΟΥΣΙΔΗ πήγαν, προκειμένου να καταγράψουν τις συνθήκες ζωής, τα προβλήματα και τις προοπτικές επαναπατρισμού των εκεί ΕΛΛΗΝΩΝ. Εμβόλιμο πλάνο φωτογραφίας των ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ και ΚΟΥΣΙΔΗ κατά την αποστολή τους. Παραθέτει τη συνάντησή του με το πρωτοπαλίκαρο του ΑΡΗ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ και μία μητέρα από τη ΦΛΩΡΙΝΑ στο στρατόπεδο «ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ» πλησίον του ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙΟΥ, η οποία μοιρολογεί το νεκρό γιο της. Εμβόλιμο πλάνο φωτογραφίας της σκηνής που περιέγραφε ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ με γυναίκα να θρηνεί πάνω από τάφο.
00:40:09:00
Πλάνο με τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ο οποίος με αφορμή το ερώτημα του δημοσιογράφου αναφέρεται στους φίλους του.
00:42:42:00
Πλάνο του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να ρωτάει τον ΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ για τη σύζυγό του ΧΡΥΣΑ. Ο φωτογράφος αναφέρεται στη γνωριμία με τη σύζυγό του και στη σχέση τους.
00:43:29:00
Πλάνα φωτογραφιών που έχει βγάλει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ. Ακούγεται το τραγούδι «ΤΟ ΜΙΝΟΡΕ ΤΗΣ ΑΥΓΗΣ».
00:44:25:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ, βιογραφία, φωτογράφοι, φωτογραφία
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Παρουσιαστής:
ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΠΕΛΛΟΥ
Σκηνοθέτης:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΚΑΒΙΑΣ
Εικονολήπτες:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΗΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
Φωτιστής:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ
Ηλεκτρονικός:
ΚΩΣΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ
Ρύθμιση Ήχου:
ΤΑΣΟΣ ΧΙΔΙΡΟΓΛΟΥ
Ηλεκτρολόγος:
ΜΠΑΜΠΗΣ ΑΓΓΕΛΗΣ
Συντονιστής Σκηνής:
ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ
Εργατοτεχνίτες:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΑΡΥΔΑΣ
Μακιγιάζ:
ΝΑΤΑΣΑ ΜΙΧΑΛΟΚΟΠΟΥΛΟΥ
Ενδυματολογική επιμέλεια:
ARTISTI ITALIANI, ΚΑΝΑΡΗ 5 ΚΟΛΩΝΑΚΙ
Μονταζ:
ΑΛΕΞΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ
Γραμματεία Παραγωγής:
ΑΛΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΟΧΩΡΗ
Φροντίστρια:
ΓΙΩΤΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Δημοσιογραφική Επιμέλεια:
ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΛΟΒΟΥ
Συντονισμός Παραγωγής:
ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΒΙΛΙΚΑΣ
Ευχαριστίες:
Κομμωτήρια “ΜΑΡΙ-ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΟΣ” ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ 14, ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Διεύθυνση Τροχαίας ΑΤΤΙΚΗΣ
Μπαρ “ΚΑΡΕΤΑ” (ΝΙΚΑΝΔΡΟΥ 3-5 ΠΑΓΚΡΑΤΙ) για τη φιλοξενία
Χρησιμοποιήθηκε φωτογραφικό υλικό:
από του βιβλίο του Χ. ΖΑΦΕΙΡΗ “ΕΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ” 1900-1960
από το αρχείο του Κ. ΤΣΙΒΙΛΙΚΑ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:45:31:14
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
10/11/2009