Μέρος:2
0000033850
Η «ΟΡΕΣΤΕΙΑ» ΤΟΥ ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ (ΤΡΙΛΟΓΙΑ). ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ «ΧΟΗΦΟΡΟΙ» ΚΑΙ ΟΙ «ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ», ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΜΕ ΦΟΝΟ ΤΗΣ ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΙΟ ΤΗΣ ΟΡΕΣΤΗ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΙΝΥΕΣ, ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΟΥ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΘΕΣΜΟΙ ΠΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000033850
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΟΡΕΣΤΕΙΑ
Μέρος:2
Χρονολογία Παραγωγής
1982
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ / ΘΕΑΤΡΟ / ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ
Κατηγορία
ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
Περίληψη
Η «ΟΡΕΣΤΕΙΑ» ΤΟΥ ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ (ΤΡΙΛΟΓΙΑ). ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ «ΧΟΗΦΟΡΟΙ» ΚΑΙ ΟΙ «ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ», ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΤΙΜΩΡΙΑ ΜΕ ΦΟΝΟ ΤΗΣ ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΙΟ ΤΗΣ ΟΡΕΣΤΗ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΙΝΥΕΣ, ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΟΥ. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΘΕΣΜΟΙ ΠΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Ο ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ και το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ, στην μακρόχρονη παρουσία τους στα θεατρικά δρώμενα της Ελλάδας, παρουσίασαν θεατρικές αποδόσεις κειμένων του αρχαίου, νεοελληνικού, αλλά και παγκόσμιου δραματολογίου. Μια από αυτές είναι η παρουσίαση της Τριλογίας «ΟΡΕΣΤΕΙΑ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ στο Αρχαίο Θέατρο της ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ. Η πορεία του οίκου των Μυκηνών μετά την επιστροφή του ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ είναι το νήμα που συνδέει και τα τρία μέρη. Η φρυκτωρία του ΑΡΑΧΝΑΙΟΥ μεταδίδει το μήνυμα της πτώσης της ΤΡΟΙΑΣ, η ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ ετοιμάζεται για την επιστροφή του βασιλιά και συζύγου της. Οι πολίτες του ΑΡΓΟΥΣ ανησυχούν και αυτοί με τη σειρά τους. Ο ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ επιστρέφει θριαμβευτής, φέρνοντας μαζί του ως έπαθλο και την ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ. Το σχέδιο της ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑΣ ενεργοποιείται και, σε πολύ λίγο, ο ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ και η ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ είναι νεκροί. Η βασίλισσα θριαμβολογεί. Για εκείνη και τον ΑΙΓΙΣΘΟ το τέλος είναι πολύ κοντά. Τα παιδιά της και παιδιά του ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ, ΗΛΕΚΤΡΑ και ΟΡΕΣΤΗΣ, σχεδιάζουν και πραγματοποιούν την τιμωρία. Το μητροκτόνο ΟΡΕΣΤΗ καταδιώκουν οι ΕΡΙΝΥΕΣ. Η λύτρωσή του έρχεται όταν ο θεός ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ αναλαμβάνει την ευθύνη της πράξης και η θεά ΑΘΗΝΑ τον αθωώνει στο νεοσύστατο δικαστήριο του ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ.
Εμφάνιση υπότιτλου: «ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΙΛΟΓΙΑ “ΧΟΗΦΟΡΟΙ”».
00:00:13:00
Πλάνο στη σκηνή όπου βρίσκεται ο ΟΡΕΣΤΗΣ (ΜΙΜΗΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ). Παρουσιάζεται να έχει επιστρέψει στην πατρίδα του και να προσφέρει σπονδές στον τάφο του πατέρα του, ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ, που βρίσκεται στο κέντρο της σκηνής. Προσεύχεται στο ΔΙΑ να σταθεί βοηθός στο έργο του ως τιμωρού του φόνου του πατέρα του. Ακούγεται θρηνητικό χορικό τραγούδι γυναικών που πλησιάζουν τη σκηνή. Μαζί του βουβό πρόσωπο ο ΠΥΛΑΔΗΣ (ΧΑΡΗΣ ΣΩΖΟΣ). Κρύβονται.
00:01:53:00
Από τη δεξιά (ως προς τους θεατές) πόρτα του παλατιού βγαίνουν μαυροφορεμένες γυναίκες που κρατούν αναμμένες δάδες. Ακούγεται το ίδιο τραγούδι. Διασκορπίζονται σε όλη τη σκηνή. Καθώς το πλάνο γίνεται κοντινό, παρακολουθούμε τις ΧΟΗΦΟΡΕΣ να τοποθετούν κεριά στον τάφο, να τοποθετούν μυροδοχεία, ενώ η ΗΛΕΚΤΡΑ (ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ) συμμετέχει και αυτή στις σπονδές και καταριέται το φόνο του πατέρα της. Παρακολουθούμε το Χορικό. Παρεμβάλλεται πλάνο στο οποίο διακρίνουμε τον ΟΡΕΣΤΗ και τον ΠΥΛΑΔΗ να παρακολουθούν κρυμμένοι και σιωπηλοί την τελετή και τη συζήτηση των γυναικών.
00:04:58:00
Πλάνο στο κέντρο της σκηνής με την ΗΛΕΚΤΡΑ να ζητά τη συνδρομή των γυναικών στο θρήνο της. Στέκεται πλάι στον τάφο του πατέρα της και γονατιστή προσφέρει χοές και προσεύχεται για την επιστροφή του αδερφού της. Καταριέται τους φονιάδες.
00:08:22:00
Οι γυναίκες καλύπτουν τα πρόσωπά τους με τα μαύρα μαντήλια τους και ξεκινούν το θρήνο για το βασιλιά τους. Παρακολουθούμε το Χορικό με θέμα την εκδίκηση στο φόνο του ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ.
00:11:14:00
Πλάνο στη σκηνή με την ΗΛΕΚΤΡΑ γονατιστή μπροστά στον τάφο. Παρατηρεί στον τάφο του πατέρα της την προσφορά κομμένων μαλλιών από κάποιον που προσδοκά να είναι ο ΟΡΕΣΤΗΣ και καλεί τις υπόλοιπες γυναίκες να τη συμμεριστούν. Παρατηρεί πατημασιές που την ανησυχούν περισσότερο. Πλάνα που παρουσιάζουν ομάδες ΧΟΗΦΟΡΩΝ να παρακολουθούν τα τεκταινόμενα.
00:13:35:00
Πλάνο στον ΟΡΕΣΤΗ να εμφανίζεται ξαφνικά από το μέρος που κρυβόταν. Απευθύνεται στην ΗΛΕΚΤΡΑ και της παρουσιάζεται. Παρακολουθούμε την «αναγνώριση» των δυο αδερφών και την κοινή τους δέηση στο ΔΙΑ. Οι Κορυφαίες του ΧΟΡΟΥ συμμετέχουν ενεργά συμβουλεύοντας και συμμετέχοντας στη δέηση. Ο ΟΡΕΣΤΗΣ υπόσχεται εκδίκηση.
00:17:40:00
Πλάνο στη σκηνή με τα δυο αδέρφια, ΗΛΕΚΤΡΑ και ΟΡΕΣΤΗ, να στέκονται κοντά στον τάφο του πατέρα τους, ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ, μοιρολογώντας. Οι ΧΟΗΦΟΡΕΣ συμμετέχουν στο μοιρολόι των δυο παιδιών, περιγράφουν τα παθήματα της ΗΛΕΚΤΡΑΣ, ενθαρρύνουν τον ΟΡΕΣΤΗ και μαζί τους ορκίζονται εκδίκηση στο φόνο και έλεος. Αποφασίζεται ο φόνος της ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑΣ.
00:22:27:00
Εναλλαγή πλάνων του ΟΡΕΣΤΗ, της ΗΛΕΚΤΡΑΣ και των ΧΟΗΦΟΡΩΝ κατά τη διάρκεια επίκλησης στο νεκρό, ώστε να σταθεί βοηθός τους στο έργο τιμωρίας που σχεδιάζουν. Η Κορυφαία του ΧΟΡΟΥ προτρέπει τον ΟΡΕΣΤΗ να προχωρήσει στο έργο του.
00:24:56:00
Πλάνο στη σκηνή με τον ΟΡΕΣΤΗ που ζητά να μάθει σχετικά με το όνειρο της ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑΣ που την οδήγησε να προσφέρει χοές. Η Κορυφαία του ΧΟΡΟΥ του περιγράφει και εκείνος γονατιστός εύχεται το όνειρο να φανερωθεί.
00:25:55:00
Πλάνο στη σκηνή που όλοι εξακολουθούν να είναι παρόντες και μάρτυρες στο σχεδιασμό της εκδίκησης. Η Κορυφαία του ΧΟΡΟΥ ζητά οδηγίες για την εφαρμογή του σχεδίου. Ο ΟΡΕΣΤΗΣ αποφασισμένος εξηγεί τις πράξεις που έχει σχεδιάσει και ζητά εχεμύθεια από τις γυναίκες. Πλάνα της ΗΛΕΚΤΡΑΣ που παρακολουθεί και του ΟΡΕΣΤΗ που γονατιστός δέεται σιωπηρά για τελευταία φορά.
00:27:18:00
Πλάνο στη σκηνή με τον ΟΡΕΣΤΗ να στέκεται στην πύλη και την ΗΛΕΚΤΡΑ με τις ΧΟΗΦΟΡΕΣ να κάνουν την τελευταία δέηση. Διακρίνεται ο ΠΥΛΑΔΗΣ.
00:28:36:00
Πλάνο στην πύλη με τον ΟΡΕΣΤΗ να χτυπά και να ζητά κάποιον άντρα από το παλάτι για να μιλήσει. Παρακολουθεί σιωπηρά ο ΠΥΛΑΔΗΣ. Πλάνο σε πρόσωπα ΧΟΗΦΟΡΩΝ που παρακολουθούν.
00:29:13:00
Η πύλη του παλατιού ανοίγει και εμφανίζεται η ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ (ΜΑΓΙΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ). Ζητά από τους ξένους να της ανακοινώσουν το λόγο που θέλησαν να δουν κάποιον από το παλάτι. Ο ΟΡΕΣΤΗΣ, που παρουσιάζεται ως ξένος από τη ΦΩΚΙΔΑ, ανακοινώνει το θάνατο του ΟΡΕΣΤΗ, όπως είχε τάχα υποσχεθεί στο ΣΤΡΟΦΙΟ ότι θα έλεγε. Παρακολουθούμε το μεταξύ τους επεισόδιο που τελειώνει με τους δυο ξένους (ΟΡΕΣΤΗ, ΠΥΛΑΔΗ) να μπαίνουν στο παλάτι, προσκαλεσμένοι της βασίλισσας.
00:32:23:00
Πλάνο στη σκηνή με τις γυναίκες του ΧΟΡΟΥ να επιζητούν την τιμωρία των φονιάδων. Εμφανίζεται η ΚΥΛΙΣΣΑ, ΤΡΟΦΟΣ ΤΟΥ ΟΡΕΣΤΗ (ΟΛΓΑ ΔΑΜΑΝΗ) αναζητώντας με εντολή της ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑΣ τον ΑΙΓΙΣΘΟ. Περιγράφει τη χαρά που κρύβουν τα μάτια της βασίλισσας για την απροσδόκητη εξέλιξη. Θρηνεί για το χαμό του ΟΡΕΣΤΗ, αλλά αναθαρρεί με τα λόγια των ΧΟΗΦΟΡΩΝ και αποχωρεί. Παρακολουθούμε την εξέλιξη του Χορικού.
00:36:49:00
Στη σκηνή και από τα δεξιά (προς τους θεατές) εμφανίζεται ο ΑΙΓΙΣΘΟΣ που έχει μάθει τα νέα για το θάνατο του ΟΡΕΣΤΗ και μετά από προτροπή του ΧΟΡΟΥ, οδηγείται στο εσωτερικό του παλατιού.
00:37:44:00
Στην Ορχήστρα ο ΧΟΡΟΣ εύχεται το γρήγορο θάνατο-τιμωρία του ΑΙΓΙΣΘΟΥ. Από το εσωτερικό του παλατιού ακούγεται φωνή και στη σκηνή εμφανίζεται ο ΔΟΥΛΟΣ (Π. ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΝΤΖΟΓΛΟΥ) που ανακοινώνει το θάνατο του ΑΙΓΙΣΘΟΥ. Ζητά την ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ που αναστατωμένη από τις φωνές του βγαίνει έξω, μαθαίνει το γεγονός, αντιλαμβάνεται τι έχει συμβεί και ζητά τσεκούρι για να υπερασπιστεί τον εαυτό της.
00:39:17:00
Από την κεντρική πύλη του παλατιού εμφανίζεται ο ΟΡΕΣΤΗΣ με τον ΠΥΛΑΔΗ. Παρακολουθούμε τη μεταξύ τους στιχομυθία, το δίλημμα του ΟΡΕΣΤΗ για την πράξη του, την απόφαση και τη στιγμή που οδηγεί τη μητέρα του στο εσωτερικό του παλατιού.
00:41:31:00
Η πύλη κλείνει και παρακολουθούμε ένα ακόμα Χορικό. Οι ΧΟΗΦΟΡΕΣ αναφέρονται στην πορεία του παλατιού, στην τιμωρία των υβριστών και υμνούν τη Δίκη.
00:43:36:00
Το Χορικό ολοκληρώνεται και η κεντρική πύλη του παλατιού ανοίγει. Εμφανίζεται ο ΟΡΕΣΤΗΣ κρατώντας το όργανο του φόνου και το ματωμένο δίχτυ απόδειξη του φόνου του πατέρα του. Παρουσιάζει την πράξη του, την κατάσταση που βρίσκεται αφότου σκότωσε τη μάνα του, ζητά την προστασία από τον ΑΠΟΛΛΩΝΑ και τη μαρτυρία των γυναικών του ΧΟΡΟΥ. Οι ΕΡΙΝΥΕΣ αρχίζουν να τον καταδιώκουν. Ο ΧΟΡΟΣ συμμετέχει και κάνει λόγο για την τύχη των ανθρώπων που σκότωσαν κάποιον, για τη Μοίρα των ανθρώπων. Ο ΟΡΕΣΤΗΣ αποχωρεί.
00:47:51:00
Πλάνο στη σκηνή με το ΧΟΡΟ να εύχεται καλό κατευόδιο στον ΟΡΕΣΤΗ. Οι γυναίκες αποκαλύπτουν τα πρόσωπά τους, η Κορυφαία (ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ) ξεκινά την εξιστόρηση των δεινών της οικογένειας για την ικανοποίηση της ΑΤΤΗΣ, οι υπόλοιπες απομακρύνουν τα ταφικά αγγεία. Τα φωτά κλείνουν.
00:49:06:00
Πλάνο στη σκοτεινή σκηνή (θα παρουσιαστεί το Γ’ Μέρος από την Τριλογία «ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ»). Τα φώτα σιγά σιγά αποκαλύπτουν μια φιγούρα, την ΠΥΘΙΑ (ΒΑΝΑ ΠΑΡΘΕΝΙΑΔΟΥ). Αυτοπαρουσιάζεται, κάνει δέηση στους θεούς και ανάβει το βωμό του ΦΟΙΒΟΥ (ΑΠΟΛΛΩΝΑ). Στη σκηνή διακρίνεται η φιγούρα του ΟΡΕΣΤΗ. Παρακολουθούμε το επεισόδιο που εκτυλίσσεται από τη στιγμή που η ΠΥΘΙΑ αντιλαμβάνεται την παρουσία του μιασμένου ικέτη, ΟΡΕΣΤΗ, και των ΕΡΙΝΥΩΝ.
00:51:52:00
Πλάνο στη σκηνή που φωτίζεται πίσω αριστερά (προς τους θεατές). Εκεί εμφανίζεται ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ) που προστατεύει την ΠΥΘΙΑ και παρέχει προστασία στον ΟΡΕΣΤΗ, αφού κατ’ εντολή του έγινε μητροκτόνος. Στη συνέχεια τον συμβουλεύει για τις επόμενες κινήσεις του, που θα τον λυτρώσουν από το κυνήγι των ΕΡΙΝΥΩΝ. Παρακολουθούμε το επεισόδιο που διαμείβεται ανάμεσά τους. Ο ΟΡΕΣΤΗΣ παίρνοντας τις συμβουλές αποχωρεί. Τα φωτά σβήνουν.
00:53:43:00
Πλάνο στο κέντρο της σκηνής. Εκεί και το ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑΣ πίσω από το Βωμό του ΦΟΙΒΟΥ (ΑΠΟΛΛΩΝΑ). Καλεί τις ΕΡΙΝΥΕΣ να καταδιώξουν τον ΟΡΕΣΤΗ. Πλάνα στον ΧΟΡΟ των ΕΡΙΝΥΩΝ, που βρίσκεται στις άκρες της σκηνής και με αργόσυρτο μοιρολόι συνοδεύουν τα λόγια της. Τα φώτα σβήνουν, το φάντασμα χάνεται.
00:55:07:00
Στη σκηνή και πλάι στο βωμό του ΦΟΙΒΟΥ (ΑΠΟΛΛΩΝΑ) ξεκινούν τον ανόσιο χορό τους οι ΕΡΙΝΥΕΣ. Εμφανίζεται και πάλι ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ που τις διατάζει να φύγουν μακριά και να μη μιαίνουν το βωμό του. Παρακολουθούμε τη μεταξύ τους στιχομυθία, στην οποία προοικονομείται η επέμβαση της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ. Ο ΑΠΟΛΛΩΝ δεσμεύεται για την παροχή βοήθειας στον ΟΡΕΣΤΗ μέχρι τη δικαίωσή του.
00:59:01:00
Στη σκηνή αποσύρουν το βωμό και στη θέση του τοποθετείται το Ξόανο της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ. Τα φώτα ανάβουν. Αποκαλύπτεται το ξόανο της Θεάς που το προσεγγίζει ο ΟΡΕΣΤΗΣ και προσεύχεται στη Δικαίωσή του.
01:01:12:00
Παρακολουθούμε Χορικό με τις ΕΡΙΝΥΕΣ που καταδιώκουν τον ΟΡΕΣΤΗ και κινούνται κοντά του τραγουδώντας το φρικτό τους τραγούδι.
01:04:46:00
Πλάνο στη σκηνή με τον ΟΡΕΣΤΗ κοντά στο Ξόανο της Θεάς, τον ΧΟΡΟ των ΕΡΙΝΥΩΝ να καθηλώνεται από την παρουσία της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ (ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ), που εμφανίζεται πίσω δεξιά (για τους θεατές). Παρακολουθούμε το επεισόδιο ανάμεσα στους παριστάμενους, όπου γίνονται ξεκάθαροι οι λόγοι της παρουσίας της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ αλλά και των ΕΡΙΝΥΩΝ. Η Θεά ΑΘΗΝΑ δίνει το λόγο στον ΟΡΕΣΤΗ.
01:06:45:00
Πλάνο στη σκηνή και στον ΟΡΕΣΤΗ που στέκεται πλάι στο Ξόανο της Θεάς. Αποκαλύπτει την καταγωγή του και τους λόγους που βρίσκεται εκεί, ζητώντας από εκείνη τη Δίκη. Παρακολουθούμε τις αποφάσεις της ΑΘΗΝΑΣ που ορίζει τη σύσταση Δικαστηρίου με ΟΡΚΩΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ για την εξέταση των περιπτώσεων φόνου.
01:08:13:00
Πλάνο στη σκηνή με το ΧΟΡΟ των ΕΡΙΝΥΩΝ να σχολιάζουν την απόφαση της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ και να οριοθετούν την στο εξής παρουσία τους.
01:09:10:00
Πλάνο στη σκηνή με την Θεά ΑΘΗΝΑ να ζητά ησυχία για να συνεδριάσει το Βουλευτήριο. Οι ΕΡΙΝΥΕΣ αποσύρονται στην άκρη της σκηνής και στη σκηνή εμφανίζονται οι ΔΙΚΑΣΤΕΣ. Στα αριστερά (προς τους θεατές) και στην αντίστοιχη θέση προς την ΑΘΗΝΑ παρουσιάζεται ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ, ως μάρτυρας υπεράσπισης του ΟΡΕΣΤΗ. Πανοραμικό πλάνο της σκηνής με όλους τους συμμετέχοντες στη σκηνή. Η Δίκη αρχίζει. Οι ΕΡΙΝΥΕΣ κατηγορούν, ο ΟΡΕΣΤΗΣ απολογείται, ο ΑΠΟΛΛΩΝ υπερασπίζεται και η ΑΘΗΝΑ εξαγγέλλει τη σύσταση του Δικαστηρίου του ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ, την Ισχύ της ψήφου του Προέδρου του Δικαστηρίου (της ίδιας). Οι δικαστές αποχωρούν, ενώ η ΑΘΗΝΑ ανακοινώνει την αθώωση του ΟΡΕΣΤΗ σε περίπτωση ισοψηφίας.
01:15:59:00
Πλάνο στη σκηνή με τον ΟΡΕΣΤΗ να ευχαριστεί τη Θεά ΑΘΗΝΑ, να εύχεται την καλοτυχία της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ και να αποχωρεί.
01:16:36:00
Πλάνο με Χορικό από τον ΧΟΡΟ των ΕΡΙΝΥΩΝ να διαμαρτύρονται για την έκβαση της Δίκης. Η Θεά ΑΘΗΝΑ παρεμβαίνει εκ νέου λέγοντας πως δε θα πρέπει να νιώθουν ντροπιασμένες, αφού ορίζει τη νέα τους θέση και ρόλο στην ιεραρχία των Θεών. Παρακολουθούμε τη σχετική στιχομυθία. Πλάνα της Θεάς και των ΕΡΙΝΥΩΝ.
01:19:42:00
Εναλλαγή πλάνων στον ΧΟΡΟ και πανοραμικά στη σκηνή με τη Θεά ΑΘΗΝΑ και τις ΕΡΙΝΥΕΣ να ψάλλουν ύμνους ευχητήριους στην πόλη της ΑΘΗΝΑΣ και στο λαό της. Η Θεά ΑΘΗΝΑ εύχεται με τη σειρά της, ενώ στη σκηνή εμφανίζονται οι ΔΙΚΑΣΤΕΣ που παρακινούν σε θυσίες και ιερή σιωπή για την ειρήνη και το καλό της πόλης.
01:23:52:00
Οι προβολείς χαμηλώνουν το φως. Τα φώτα ανάβουν και πάλι στη σκηνή που τώρα οι ηθοποιοί με φανερά τα πρόσωπα και κρατώντας τις μάσκες τους, υποκλίνονται στους θεατές του Θεάτρου και αποχωρούν. Πλάνα στο Κοίλο του Θεάτρου της ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ με τον κόσμο να επευφημεί τους συντελεστές. ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΩΝ
Θεατρική σκηνοθεσία:
ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ
Τηλεοπτική σκηνοθεσία:
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
Μετάφραση:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ
Μουσική:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ
Σκηνικά-Κουστούμια:
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ηθοποιοί:
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΓΛΟΥ: ΦΡΟΥΡΟΣ
ΜΑΓΙΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ: ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΝΗΣ: ΚΗΡΥΚΑΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ
ΚΑΤΙΑ ΓΕΡΟΥ: ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ: ΑΙΓΙΣΘΟΣ
ΜΙΜΗΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ: ΟΡΕΣΤΗΣ
ΧΑΡΗΣ ΣΩΖΟΣ: ΠΥΛΑΔΗΣ
ΡΕΝΗ ΠΙΤΤΑΚΗ: ΗΛΕΚΤΡΑ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΓΛΟΥ: ΔΟΥΛΟΣ
ΟΛΓΑ ΔΑΜΑΝΗ: ΚΥΛΙΣΣΑ
ΒΑΝΑ ΠΑΡΘΕΝΙΑΔΟΥ: ΠΥΘΙΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ: ΑΠΟΛΛΩΝ
ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ: ΑΘΗΝΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΗΓΑΣ: ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ
ΧΟΡΟΣ:
(ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ-ΧΟΗΦΟΡΕΣ-ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΖΑΝΗΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΣΤΕΡΙΑΔΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΓΑΪΤΗΣ
ΧΑΡΗΣ ΣΩΖΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΗΓΑΣ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΟΓΛΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΤΑΚΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ
ΚΩΣΤΗΣ ΚΑΠΕΛΩΝΗΣ
ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ
ΒΑΝΑ ΠΑΡΘΕΝΙΑΔΟΥ
ΚΑΤΙΑ ΓΕΡΟΥ
ΟΛΓΑ ΔΑΜΑΝΗ
Ρ. ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΝΙΚΑΙΤΗ ΚΟΝΤΟΥΡΗ
ΤΖΕΝΗ ΣΑΜΠΑΝΗ
ΜΕΛΙΝΑ ΒΑΜΒΑΚΑ
Β. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ
ΤΑΚΗΣ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΝΗΣ
Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΡΙΑ ΓΑΛΑΤΗ
ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΔΑΚΗ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΕΤΟΥΣΗ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΣΑΦΟΥ
Γ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΚΤΩΡ ΚΑΛΟΥΔΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΞΥΣΤΡΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΜΠΙΚΙΔΗΣ
ΑΛ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
Μ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Λ. ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
Γ. ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Μάσκες:
ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΠΟΝΑΤΣΟΣ
Βοηθός Σκηνογράφου-Ενδυματολόγος:
ΛΙΛΥ ΠΕΖΑΝΟΥ
Βίντεο μοντάζ:
Ε. ΣΚΙΑΝΗΣ
Ν. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Διεύθυνση φωτισμού:
Ι. ΤΣΙΓΓΟΣ
Βοηθός:
Ν. ΣΑΒΒΑΚΗΣ
Κάμερες:
Γ. ΣΗΦΑΚΗΣ
Α. ΜΥΛΩΝΑΣ
Ι. ΣΚΟΥΡΤΗΣ
Ι. ΤΖΑΒΑΡΑΣ
Ρύθμιση εικόνας:
Ι. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Ρύθμιση ήχου:
Ε. ΠΡΙΟΒΟΛΟΣ
Βίντεο εγγραφή:
ΕΛ. ΚΟΣΜΑΔΑΚΗΣ
Ηλεκτρολόγοι:
Α. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
Γ. ΠΟΓΚΑΣ
Μακέττες:
ΕΙΡ. ΦΑΤΟΥΡΟΥ
Ν. ΚΟΖΑΚΛΗ
Συντονιστής:
Ι. ΜΑΡΜΑΡΑΣ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
01:25:57:22
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009