ΑΛΚΗΣ ΠΙΕΡΡΑΚΟΣ
0000020889
ΕΚΠΟΜΠΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΖΩΓΤΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΛΚΗ ΠΙΕΡΡΑΚΟΥ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000020889
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΖΩΝΤΑΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΑΛΚΗΣ ΠΙΕΡΡΑΚΟΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1984
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
ΕΚΠΟΜΠΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΖΩΓΤΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΛΚΗ ΠΙΕΡΡΑΚΟΥ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Ο ζωγράφος ΑΛΚΗΣ ΠΙΕΡΡΑΚΟΣ, καλεσμένος της ΒΕΑΤΡΙΚΗΣ ΣΠΗΛΙΑΔΗ στην εκπομπή ΖΩΝΤΑΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, αναφέρεται στο ταξίδι του στη ΒΕΝΕΤΙΑ, μιλάει για τους αγαπημένους του ζωγράφους και την τεχνοτροπία τους. Κάνει λόγο για τις πνευματικές του αναφορές, εξηγεί τα στοιχεία του κινήματος του ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΥ και επισημαίνει τη διαφοροποίησή του στον τρόπο με τον οποίο θα τα απέδιδε στη δική του ζωγραφική. Αναφέρεται στην περίοδο της Κατοχής και την επίδραση που είχε στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του και του τρόπου που αντιλαμβάνεται τα πράγματα, ενώ μιλάει για την καλλιτεχνική πορεία του ΜΠΕΪΚΟΝ και αναλύει την τεχνοτροπία και το ύφος του ΠΑΡΘΕΝΗ. Τέλος, αναφέρεται στη ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ και στην πρώτη παρουσίαση των έργων του στη γαλλική πρωτεύουσα.
Τίτλοι αρχής.
00:01:03:00
Η ΒΕΑΤΡΙΚΗ ΣΠΗΛΙΑΔΗ προλογίζει τον ζωγράφο ΑΛΚΗ ΠΙΕΡΡΑΚΟ που φιλοξενεί στην εκπομπή της.
00:01:43:00
Πλάνα με έργα του ΑΛΚΗ ΠΙΕΡΡΑΚΟΥ. Η δημοσιογράφος αναφέρει, ότι για τον χώρο της ελληνικής τέχνης ο ζωγράφος είναι συνεχιστής του ΜΠΟΥΖΙΑΝΗ, αντίθετα για το διεθνή καλλιτεχνικό χώρο, που τα τελευταία χρόνια προσανατολίζεται σε έκφραση νέου εξπρεσιονισμού, θα μπορούσε να θεωρηθεί αντιπροσωπευτικός σύγχρονος καλλιτέχνης.
00:03:08:00
Πλάνο με τον ΑΛΚΗ ΠΙΕΡΡΑΚΟ. Ο ζωγράφος εξηγεί τους λόγους του ταξιδιού του στη ΒΕΝΕΤΙΑ. Επισημαίνει, ότι το ταξίδι αυτό το πραγματοποίησε, όταν το θεώρησε επιτακτική ανάγκη και ενώ είχε ήδη ξεκινήσει την καλλιτεχνική του πορεία. Πλάνα με πίνακες που απεικονίζουν τη Βενετία. Ο ΑΛΚΗΣ ΠΙΕΡΡΑΚΟΣ αναφέρεται στις διηγήσεις της μητέρας του για τη ΒΕΝΕΤΙΑ, η οποία είχε ρίζες από εκεί, και στην δική του αίσθηση, ότι ένα κομμάτι του εαυτού του έλκει την καταγωγή του από αυτή την πόλη.
00:04:52:00
Πλάνα εναλλασσόμενα από τη ΒΕΝΕΤΙΑ. Έπειτα από ερώτηση της δημοσιογράφου ο ΑΛΚΗΣ ΠΙΕΡΡΑΚΟΣ αναφέρεται στους αγαπημένους του ζωγράφους, τον ΚΑΝΑΛΕΤΟ που απεικονίζει κυρίως τοπία, θέμα με το οποίο έχει ασχοληθεί και ο ΠΙΕΡΡΑΚΟΣ, τον ΓΚΟΥΑΡΝΤΙ, με ύφος πιο ΜΠΑΡΟΚ, τον ΛΟΝΓΚΙ, που με τα έργα του εκφράζει τη ζοφερή πλευρά της ΒΕΝΕΤΙΑΣ, και τέλος τον ΤΕΡΝΕΡ ο οποίος αποτυπώνει τη ΒΕΝΕΤΙΑ με τον πιο γοητευτικό τρόπο. Παρεμβάλλονται πλάνα με πίνακες των ζωγράφων που προαναφέρθηκαν.
00:07:55:00
Η συζήτηση συνεχίζεται και ο δημιουργός κάνει λόγο και για τις άλλες πνευματικές του αναφορές. Ξεχωρίζει την ΤΡΙΕΣΤΗ και κατόπιν τους ΣΛΑΒΟΥΣ, τους ΡΩΣΟΥΣ, τους ΡΩΣΟΕΒΡΑΙΟΥΣ, τον μεγάλο Ρώσο ζωγράφο ΣΟΥΤΙΝ, το κίνημα του εξπρεσιονισμού. Εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεται ο εξπρεσιονισμός και ομολογεί, ότι και ο ίδιος θα επιθυμούσε να αποτελέσει έναν από τους εκφραστές του αλλά θα απέδιδε τα στοιχεία του κινήματος με διαφορετικό τρόπο, δίνοντας έμφαση στο τεχνικό μέρος της δημιουργίας του έργου. Στη συνέχεια, μιλάει για την περίοδο της κατοχής και την επίδραση που είχε στην διαμόρφωση του χαρακτήρα του και του τρόπου που αντιλαμβάνεται τα πράγματα, γεγονός που δικαιολογεί και την αγάπη του για το έργο των εξπρεσιονιστών.
00:10:52:00
Πλάνο με έργο του ΠΙΕΡΡΑΚΟΥ. Ο ζωγράφος αναφέρεται στον ΚΟΚΟΣΚΑ και στη συνάντηση που είχε μαζί του στο ΛΟΝΔΙΝΟ. Αφηγείται διάφορα περιστατικά από τη ζωή του ΚΟΚΟΣΚΑ στο ΒΕΡΟΛΙΝΟ το ’25 και στη συνέχεια αναφέρεται στην καλλιτεχνική πορεία του ΜΠΕΪΚΟΝ. Περιγράφει το έργο του «SCREAMING POPE» και παρατηρεί, ότι η ωρίμανση στην τεχνική του συντελεί στην αλλαγή του ύφους του, γεγονός που αποτυπώνεται στα πιο σύγχρονα έργα του. Παρεμβάλλονται πλάνα με έργα του ΜΠΕΪΚΟΝ.
00:16:29:00
Ο ΑΛΚΗΣ ΠΙΕΡΡΑΚΟΣ απαντάει στην ερώτηση της δημοσιογράφου σχετικά με την ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ, κάνοντας μια μικρή παρένθεση για τα «νατουραλιστικά» που ζωγράφισε την περίοδο της κατοχής θεωρώντας τον εαυτό του χρονογράφο της εποχής εφόσον απεικόνισε τοπία που πλέον έχουν υποστεί ριζικές αλλαγές. Συνεχίζει την απάντησή του, αναφέροντας την αντιμετώπιση που είχε στο ΠΑΡΙΣΙ, όταν παρουσίασε την πρώτη του έκθεση και υπογραμμίζει την συνέχεια που είχε να επιδείξει η Γαλλική Σχολή από τον 17ο αιώνα και πέρα, εφόσον οι Γάλλοι δεν έπαψαν ποτέ να ζωγραφίζουν. Καταλήγει κάνοντας μνεία στον ΣΕΖΑΝ, τον οποίο χαρακτηρίζει αψύ καλλιτέχνη και λιτό, έναν μεγάλο θεωρητικό της τέχνης του και πρωτοπόρο στον τρόπο με τον οποίο ζωγράφιζε. Πλάνα με πίνακες.
00:22:22:00
Ο ΑΛΚΗΣ ΠΙΕΡΡΑΚΟΣ μιλάει για τον ΠΑΡΘΕΝΗ. Αναλύει την τεχνοτροπία του, το λιτό ύφος του και δηλώνει ότι τον επηρέασε και στη δική του ζωγραφική εφόσον το ζητούμενο στο στάδιο αυτό είναι η οικονομία αισθημάτων και «ο γενικός τόνος» μέσα στον πίνακα. Πλάνα με πίνακες.
00:25:07:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σκηνοθέτης:
ΑΝΝΑ ΚΕΣΙΣΟΓΛΟΥ
Μουσικός επιμελητής:
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΖΑΝΗΣ
Μοντέρ:
ΝΩΝΤΑΣ ΣΑΡΛΗΣ
Ηχολήπτης:
ΝΙΚΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ
Επεξεργασία εικόνας:
ΣΤΑΥΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Τρυκέζα:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΕΝΙΣΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΡΑΠΤΗΣ
Βοηθός οπερατέρ:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός μοντέρ:
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ
Φωτογραφία:
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ
Μιξάζ:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΙΡΗΣ
Ρεπορτάζ:
ΒΕΑΤΡΙΚΗ ΣΠΗΛΙΑΔΗ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:25:04:12
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
17/11/2009