ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ
Μέρος:1
0000008649
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η συγκεκριμένη εκπομπή αποτελεί το πρώτο μέρος του αφιερώματος στον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ, που καλύπτει την περίοδο από τη γέννησή του έως τις Δελφικές Εορτές.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008649
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ
Μέρος:1
Χρονολογία Παραγωγής
2006
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Σειρά ντοκιμαντέρ του ΤΑΣΟΥ ΨΑΡΡΑ με θέμα τη ζωή και το έργο σημαντικών Ελλήνων λογοτεχνών και την προσφορά τους στην πνευματική ζωή του τόπου. Η συγκεκριμένη εκπομπή αποτελεί το πρώτο μέρος του αφιερώματος στον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ, που καλύπτει την περίοδο από τη γέννησή του έως τις Δελφικές Εορτές.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η σειρά «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ» αφιερώνει δύο επεισόδια στον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ (γενν. 1884 – πέθ. 1951). Στο πρώτο μέρος του αφιερώματος παρατίθενται βιογραφικές πληροφορίες σχετικά με το οικογενειακό του δέντρο, τον γενέθλιο τόπο του, τη Λευκάδα, τα παιδικά του βιώματα, τις σπουδές και την εγκατάστασή του στην Αθήνα, την αρχική του ενασχόληση με το θέατρο μέχρι το 1903. Γίνεται εκτενής αναφορά στη φιλία του με τον ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ, στη γνωριμία του το 1906 με τη μετέπειτα σύζυγό του και συνοδοιπόρο στα πνευματικά του σχέδια, ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ, καθώς και στην αναταραχή που προκάλεσε στους πνευματικούς κύκλους των Αθηνών η έκδοση το 1909 του ποιήματός του «Αλαφροΐσκιωτος». Δίνεται το ιστορικό πλαίσιο των χρόνων του και επισημαίνεται το πόσο βαθιά τον επηρέασε η περιρρέουσα ζοφερή ατμόσφαιρα της εποχής, η συντριβή της «Μεγάλης Ιδέας» και η Μικρασιατική Καταστροφή, καθώς και οι θρησκευτικές αναζητήσεις του στη σύλληψη της Δελφικής Ιδέας, ως παγκόσμιας πνευματικής αμφικτυονίας για τη συμφιλίωση των λαών με κέντρο τους Δελφούς. Πραγμάτωση αυτής της ιδέας υπήρξε, με την καταλυτική συνδρομή της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ-ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, η διοργάνωση των Δελφικών Εορτών (το 1927 και το 1930) με σειρά εκδηλώσεων που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη θεατρική παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου, γυμνικούς αγώνες και συναυλίες βυζαντινής μουσικής.
Την ποίηση του A. ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ αποτιμούν ποιητές και μελετητές του έργου του, όπως ο ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗΣ και ο ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι υπήρξε ο πρώτος που αποτόλμησε την έξοδο από την παραδοσιακή φόρμα. Στη διάρκεια της εκπομπής προβάλλεται σπάνιο φωτογραφικό και οπτικοακουστικό αρχειακό υλικό, όπως πλάνα αρχείου από ιστορικά γεγονότα της εποχής, αποσπάσματα από την παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης», ηχητικό ντοκουμέντο με τη φωνή του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ σε ηχογράφηση του ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ το 1949, αλλά και ντοκουμέντο με τη φωνή της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ-ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
Τίτλοι έναρξης.
00:01:20:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ (17 ΜΑΡΤΙΟΥ 1912). Εμφανίζεται ο υπότιτλος «ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ, Α. ΜΕΡΟΣ, ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΩΣ ΤΙΣ ΔΕΛΦΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ».
00:01:31:00
Απεικόνιση της ΛΕΥΚΑΔΑΣ. Ο αφηγητής παραθέτει βιογραφικές πληροφορίες για τον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ.
00:01:40:00
Διαδοχικά πλάνα στο χώρο που φιλοξενεί τον τάφο του ποιητή ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, «ΤΟ ΥΓΕΙΟΝΟΜΕΙΟΝ ΙΘΑΚΗΣ» σε Χαρακτικό του R. HARELL στις αρχές 19ου αιώνα, απεικόνιση της ΛΕΥΚΑΔΑΣ και πλάνο ενός ανεμόμυλου. Ο αφηγητής παραθέτει βιογραφικές πληροφορίες για τον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ και τις επιρροές που δέχτηκε.
00:02:14:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ σε παιδική ηλικία στη ΛΕΥΚΑΔΑ διαδέχονται μια φωτογραφία με συμμαθητές και δασκάλους και μια φωτογραφία από τη ΣΥΚΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ κατά το 1916, όπου στην πρώτη σειρά από δεξιά η ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ, ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ, η μητέρα του ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ και η ΚΑΤΙΝΑ ΠΡΟΕΣΤΟΠΟΥΛΟΥ και πίσω το βοηθητικό προσωπικό του σπιτιού. Παρεμβάλλεται σύγχρονο πλάνο στους εξωτερικούς χώρους του σχολείου που φοίτησε ο ποιητής και πλάνο στο σπίτι που γεννήθηκε ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ στη ΛΕΥΚΑΔΑ. Αναφέρονται στοιχεία από τα οποία διαμόρφωσε ο ποιητής το χαρακτήρα του.
00:02:45:00
Ο ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗΣ, Φιλόλογος και Εκδότης του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ. Διαδοχικά πλάνα με δερματόδετα βιβλία, έντυπο με τον τίτλο «ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ», προτομή του ποιητή ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗ, χαρακτικό της ΛΕΥΚΑΔΑΣ, πλάνο σε τμήμα του Κάστρου της ΛΕΥΚΑΔΑΣ, έγγραφο-βεβαίωση προσφοράς στην Επανάσταση 1826. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη μόρφωση που έλαβε ο ποιητής και την προσφορά της οικογένειάς του στον αγώνα.
00:03:26:00
Πλάνα σε κοιμητήριο όπου βρίσκεται μνημείο αφιερωμένο στους υπερασπιστές του ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, σε χειρόγραφο, στην παλαιότερη σημαία των επαναστατικών, σχεδιασμένη υπό τις οδηγίες του Παλαιών Πατρών Γερμανού που φέρει τα σύμβολα του εφοδιαστικού των ιερέων της Φιλικής Εταιρείας, άγαλμα του πρώτου Κυβερνήτη της ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ, αναμνηστική πλάκα στο κτήριο που στεγάστηκε η ΒΟΥΛΗ της ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ, ιδιόχειρη βιογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ. Γίνεται αναφορά στην προσφορά της οικογένειας των Σικελιανών στην Ελληνική Επανάσταση και την επίδραση του πατέρα ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στον ψυχισμό του νεαρού παιδιού του ΑΓΓΕΛΟΥ.
00:04:17:00
Ασπρόμαυρη παιδική φωτογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, διαδοχική παρουσίαση χαλκογραφιών με την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, το ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟ και τον ΑΔΑΜΑΝΤΙΟ ΚΟΡΑΗ, πίνακας του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΒΡΥΖΑΚΗ «Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ», σελίδα που φιλοξενεί το κείμενο του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΥΨΗΛΑΝΤΗ «ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΟΣ» (24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1821), πίνακας «ΟΙ ΙΕΡΟΛΟΧΙΤΕΣ ΜΑΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΡΑΓΑΤΣΑΝΙ» του Π. ΦΟΝ ΕΣ, προσωπογραφία του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ, πίνακας του Θ. ΒΡΥΖΑΚΗ «ΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΤΟΥ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΕΛΑ», πίνακας προσωπογραφία του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΥΨΗΛΑΝΤΗ, πίνακας του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΒΡΥΖΑΚΗ «Η ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΛΟΡΔΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ», πίνακας προσωπογραφία του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΥΨΗΛΑΝΤΗ. Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα από αυτοβιογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
00:05:51:00
Πλάνα στους εξωτερικούς χώρους του ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ, απεικόνιση προτομής του επικού ποιητή ΟΜΗΡΟΥ, το τμήμα του κτηρίου που διέμενε ο ποιητής ΟΜΗΡΟΣ και που διασώζεται, πλάνα στους εξωτερικούς χώρους της Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης ΧΙΟΥ ΚΟΡΑΗΣ, ολόγεμη βιβλιοθήκη. Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα από αυτοβιογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
00:06:34:00
Ο πίνακας του ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΒΡΥΖΑΚΗ «Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ», ο πίνακας «Ο Ν. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ στήνει τη σημαία στα ΣΑΛΩΝΑ» και άλλοι δυο πίνακες. Ο ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗΣ, Φιλόλογος και Εκδότης του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ αναφέρεται στην επίδραση που άσκησαν στον ψυχισμό του ποιητή οι ενέργειες των προγόνων του κατά το 1821για την ελευθερία της πατρίδας.
00:07:15:00
Το εξώφυλλο του βιβλίου του φιλόλογου ΚΩΣΤΑ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗ «ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ (1884-1951), ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή το 1939. Ο ποιητής ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΡΑΤΙΚΑΚΗΣ σε χώρο βιβλιοθήκης. Αναφέρει στοιχεία που συνθέτουν την ποιητική φυσιογνωμία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
00:07:40:00
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΣ, ποιητής-δοκιμιογράφος σε χώρο βιβλιοθήκης. Αναφέρεται στη σπουδαιότητα του ποιητή.
00:07:48:00
Απεικόνιση του κτηρίου και του περιβάλλοντος χώρου του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, σύγχρονα έγχρωμα πλάνα του ίδιου χώρου. Ο αφηγητής αναφέρει πως ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ δε θα καταφέρει να ολοκληρώσει τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της ΑΘΗΝΑΣ.
00:08:02:00
Πρόγραμμα της «ΝΕΑΣ ΣΚΗΝΗΣ» από την παράσταση «ΛΟΚΑΝΤΙΕΡΑ» στην οποία συμμετείχε ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΜΑΝΟΥ, πλάνα στο εξωτερικό του BURGTHEATER στη ΒΙΕΝΝΗ, λεπτομέρεια του κτηρίου της ΟΠΕΡΑΣ, πρόγραμμα της «ΝΕΑΣ ΣΚΗΝΗΣ» από την παράσταση «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΚΟΝΤΕΣΣΑΣ ΒΑΛΕΡΑΙΝΑΣ», ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΕΛΕΝΗΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, ασπρόμαυρη φωτογραφία από την παράσταση «ΑΛΚΗΣΤΗ» στη «ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ» όπου διακρίνεται ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ στην άκρη αριστερά της φωτογραφίας (22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1901), ασπρόμαυρη φωτογραφία της ηθοποιού ΚΥΒΕΛΗΣ, ασπρόμαυρη φωτογραφία της ποιήτριας ΜΥΡΤΙΩΤΙΣΣΑ, απόσπασμα από την ταινία «Ο ΚΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ» με τους ΜΗΤΣΟΣ ΜΥΡΑΤ και τη ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ, πρόγραμμα της «ΝΕΑΣ ΣΚΗΝΗΣ» από την παράσταση «Η ΑΓΡΙΟΠΑΠΠΙΑ», πρόγραμμα της «ΝΕΑΣ ΣΚΗΝΗΣ» από την παράσταση «ΟΙ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΙ». Γίνεται αναφορά στις αναζητήσεις του ποιητή, στη σχέση που αναπτύσσει με το θέατρο και τους ανθρώπους του και στη συμμετοχή του σε θεατρικές παραστάσεις της ΝΕΑΣ ΣΚΗΝΗΣ από το 1901 έως το 1903.
00:09:18:00
Εξώφυλλο της έκδοσης «Ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ» (1902) του Δ. ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ (ΜΠΟΕΜ) και Γ. ΚΑΜΠΥΣΗ, διαδοχικές σελίδες που φιλοξενούν τα περιεχόμενα του περιοδικού «Ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ», απόσπασμα ποιήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ. Εξώφυλλο του περιοδικού «ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ», εξώφυλλο έκδοσης «ΛΥΡΙΚΟΣ ΒΙΟΣ» με ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, εξώφυλλο του περιοδικού «Ο ΝΟΥΜΑΣ», απόσπασμα ασπρόμαυρου φιλμ με πολεμικές επιχειρήσεις του Β Παγκοσμίου Πολέμου, ασπρόμαυρα πλάνα με τον ΛΕΝΙΝ στη Μόσχα, 6 Δεκεμβρίου του 1921, να απευθύνεται στα πλήθη κατά τα αποκαλυπτήρια του μνημείου για τον ΚΑΡΛ ΜΑΡΞ, στρατιωτικά πλάνα σε μέτωπο, πλάνα ανδρών κατά το 1897, πλάνα στην προκυμαία της ΣΜΥΡΝΗΣ ενώ καίγεται η πόλη και πλάνα από την ερειπωμένη πόλη, πλάνα με γυναίκες μέλη της ΕΟΝ σε εκδήλωση, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ, Ιταλοί στρατιώτες σε σχηματισμό και παρέλαση, πλάνα με Γερμανούς και τα μηχανοκίνητά τους να κινούνται σε πόλη κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο. Η πρώτες ποιητικές προσπάθειες του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ και τα παγκόσμια ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν και επηρέασαν τον ποιητή.
00:10:52:00
Διαδοχή ασπρόμαυρων φωτογραφιών της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ, του ΡΑΪΜΟΝΔΟΥ ΝΤΑΝΚΑΝ με την ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ και το γιο τους ΜΕΛΑΝΚΑ, θεατρικής παράστασης, της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ το 1905, της ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, του οικήματος της ΙΣΙΔΩΡΑΣ ΝΤΑΝΚΑΝ στον ΚΟΠΑΝΑ (ΒΥΡΩΝΑ). Σύγχρονα έγχρωμα πλάνα της περιοχής και του οικήματος, ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ με αφιέρωση, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στο ΠΑΡΙΣΙ το 1907, σύγχρονα έγχρωμα πλάνα του μνημείου της ΣΦΙΓΓΑΣ στην ΑΙΓΥΠΤΟ όπου διακρίνεται πυραμίδα, ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ το 1909, ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στο ΠΑΡΙΣΙ το 1911, σύγχρονα έγχρωμα πλάνα της θαλάσσιας περιοχής στη ΛΕΥΚΑΔΑ, ασπρόμαυρη φωτογραφία του λιμανιού της ΛΕΥΚΑΔΑΣ, σύγχρονα έγχρωμα πλάνα με το πατρικό σπίτι του ποιητή, ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ, ασπρόμαυρη φωτογραφία στα κτίσματα που βρίσκονται στο νησάκι του Αϊ-Νικόλα στη ΛΕΥΚΑΔΑ. Η αφηγήτρια μιλά για τη γνωριμία του ποιητή με την ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ και στη συνέχεια, ακούγεται ο ποιητής σε ηχογράφηση του ποιητή ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ το 1949 να αφηγείται λεπτομέρειες των πρώτων χρόνων της γνωριμίας τους.
00:14:05:00
Ασπρόμαυρα πλάνα στην περιοχή της ΑΙΓΥΠΤΟΥ με τις Πυραμίδες, διακρίνεται καμηλιέρης να ταξιδεύει, πλάνο σε φοίνικες όπου στο βάθος διακρίνεται πυραμίδα, έγγραφο-βεβαίωση της πραγματοποίησης του γάμου του με την ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ στις 9 Σεπτεμβρίου 1907 στην ΑΜΕΡΙΚΗ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο ταξίδι του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στην ΑΙΓΥΠΤΟ όπου γράφει τον «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟ». Στη συνέχεια, ακούγεται ο ποιητής σε ηχογράφηση του ποιητή ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ το 1949 να αφηγείται σχετικά με τη συγγραφή του «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΥ».
00:14:41:00
Διαδοχικά πλάνα με χειρόγραφα του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ. Πρόκειται για χειρόγραφο της ομιλία του «ΚΗΡΥΓΜΑ ΗΡΩΙΣΜΟΥ» (1909), χειρόγραφη πρόσκληση στον ποιητή ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ για να παραστείς σε αυτή την ομιλία, χειρόγραφη αφιέρωση στην α έκδοση του «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΥ». Η αφηγήτρια κάνει λόγο για τις τρεις ομιλίες του ποιητή που θα σημάνουν την είσοδο του ποιητή στα ελληνικά γράμματα.
00:14:56:00
Απεικόνιση τμήματος της οδού ΣΤΑΔΙΟΥ των οικοδομημάτων της και του τραμ, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στο ΠΑΡΙΣΙ το 1907, ασπρόμαυρη λαϊκή λιθογραφία «Η Αναγέννηση της Ελλάδας στις 15 Αυγούστου 1909», έγχρωμη λιθογραφία στην οποία εμφανίζεται ο Βασιλιάς Γεώργιος Α να ομιλεί από τον εξώστη των Ανακτόρων στο λαό του Εθνικού Συλλαλητηρίου (14 Σεπτεμβρίου 1909), η α έκδοση του «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΥ» (1909) δεμένη με υφαντό κουκουλάρικο. Διαδοχική παρουσίαση ασπρόμαυρων φωτογραφιών του λογοτέχνη ΜΑΡΚΟΥ ΑΥΓΕΡΗ και του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στην ΑΜΕΡΙΚΗ (1907) και στη συνέχεια σελίδα που φιλοξενεί στίχους του «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΥ». Οι αφηγητές αναφέρονται σε σχετικά δημοσιεύματα της εποχής για τον ποιητή και την πρώτη του ποιητική παρουσία.
00:16:12:00
Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ σε σαλόνι. Αναφέρει ότι ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ με το ποίημά του «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΣ» σπάει την ποιητική φόρμα.
00:16:21:00
Ο ποιητής ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ διαβάζει απόσπασμα από το ποίημα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΣ». Παρουσιάζονται πλάνα ηλιοβασιλέματος.
00:16:47:00
Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ σε σαλόνι. Αναλύει τη διαπίστωσή του ότι ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ με το ποίημά του «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΣ» σπάει την ποιητική φόρμα και συγκρίνει με την ποίηση του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ. Παρεμβάλλονται ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ, έκδοση έργων του ποιητή ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ «ΑΠΑΝΤΑ, Ο ΤΑΦΟΣ, Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΟΥ», σελίδα με απόσπασμα από το ποίημα «ΤΑΦΟΣ» και ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ στο γραφείο του.
00:17:18:00
Ο ποιητής ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρει πως ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ με τον «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟ» εγκαινιάζει το μοντερνισμό.
00:17:33:00
Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ σε σαλόνι αναφέρει πως ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ είναι ο πρώτος που γράφει έξω από την ποιητική φόρμα.
00:17:39:00
Ο ποιητής ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ αναφέρεται στην πρωτοποριακή μορφή στιχουργικής του ποιήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ «ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΣ».
00:17:52:00
Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ολοκληρώνει την αναφορά του στην ποιητική του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
00:18:12:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ με την ΕΥΑ το ΝΟΕΜΒΡΙΟ του 1909, πλάνα στους ΚΗΠΟΥΣ του ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟΥ στο ΠΑΡΙΣΙ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στα ταξίδια που πραγματοποίησε το ζευγάρι από το 1909-1912.
00:18:25:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ με τον δημοσιογράφο Γ. ΜΑΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟ το 1910, ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου με ιππικό κατά τη διάρκεια του Α Παγκόσμιου Πολέμου στη διάρκεια των οποίων ακούγεται παλιό εμβατήριο των Βαλκανικών Πολέμων που διέσωσε ο μουσικολόγος ΣΙΜΩΝ ΚΑΡΑΣ, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή με τη στρατιωτική χλαίνη την περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων (1913), ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου πανηγυρισμών, του Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Α με τους επιτελείς του και από τη μεταφορά της σορού του Βασιλιά ΓΕΩΡΓΙΟΥ, παρέλαση μπροστά στο Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην ποιητική δημιουργία του ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων και την έκφραση του θαυμασμού του στο πρόσωπο του Διαδόχου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
00:19:14:00
Απόκομμα εφημερίδας με το ποίημα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ «ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΨΗ», ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από την απελευθέρωση των ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ στην πλατεία όπου βρίσκονται συγκεντρωμένοι ο Ελληνικός στρατός και οι Τούρκοι αιχμάλωτοι πολέμου 1912-13, το πρωτοσέλιδο του λογοτεχνικού περιοδικού «ΝΟΥΜΑΣ» αφιερωμένο στην θριαμβευτική είσοδο του ελληνικού στρατού στα ΙΩΑΝΝΙΝΑ (22. 02. 1913), διαδοχικά πλάνα αρχείου με το Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ και τους επιτελείς του. Γίνεται αναφορά στην στήριξη που ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ προσέφερε αρχικά στο Βασιλιά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ και στη μετέπειτα αποκήρυξη των ποιημάτων αυτής της περιόδου.
00:19:54:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ με το συγγραφέα ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ (10. 10. 1921). Στη συνέχεια διαδοχικές φωτογραφίες του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ στο Ναό της ΑΦΑΙΑΣ, στην ΑΙΓΙΝΑ το 1927, στην ΑΙΓΙΝΑ το 1931, στην ΑΘΗΝΑ το 1928, στο γραφείο του στην ANTIBES. Οι αφηγητές αναφέρονται στη γνωριμία και φιλία που ανέπτυξαν οι δυο άντρες, ενώ παρεμβάλλεται και ηχητικό ντοκουμέντο με το συγγραφέα ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ να διαβάζει απόσπασμα έργου του.
00:20:31:00
Δυο ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στις 11. 04. 1912 και κατά το 1914. Έγχρωμα σύγχρονα πλάνα της ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ στο ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ακολουθεί σχέδιο και χειρόγραφη σημείωση του ποιητή από το προσκύνημά του στο Όρος. Η αφηγήτρια αναφέρεται στα ταξίδια που πραγματοποίησαν οι ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ και ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ.
00:20:55:00
Σελίδα από «ΤΟ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ» του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΟΥ ΝΙΤΣΕ. Ο ποιητής ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΡΑΤΙΚΑΚΗΣ αναφέρεται στην φιλοσοφική σύνδεση των δυο λογοτεχνών με τον Υπαρξιστή ΝΙΤΣΕ και κατ’ επέκταση με τον Προσωκρατικό ΕΜΠΕΔΟΚΛΗ.
00:21:08:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του συγγραφέα ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ με τη γυναίκα του ΕΛΕΝΗ, πλάνα σε δερματόδετες εκδόσεις έργων του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ και ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ. Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ από το σαλόνι του σπιτιού του αναφέρεται στη διαφορετική οπτική που είχαν οι δυο λογοτέχνες για τη θέση τους μέσα στην κοινωνία και το αποτέλεσμα που αυτό είχε στη λογοτεχνική παραγωγή του ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
00:21:32:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από προεκλογική ομιλία του ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Ο ποιητής ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΡΑΤΙΚΑΚΗΣ αναφέρεται στην ανάπτυξη της Μεγάλης Ιδέας και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που ευνοούσε την ανάπτυξη ιδεολογιών σχετικών με την αναβίωση μεγάλων ιδεών.
00:21:46:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από την καθημερινότητα και τις διαδηλώσεις κατά τη διάρκεια της Οκτωβριανής Επανάστασης. Γίνεται αναφορά στο πρόγραμμα των δυο λογοτεχνών ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ και ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ να επισκεφθούν διάφορες χώρες. Όμως αρχές του 1920 οι προσανατολισμοί τους αλλάζουν και τα σχέδια δεν πραγματοποιούνται.
00:22:15:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία από την ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ και μια του συγγραφέα ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ σε σταθμό της Σοβιετικής Ένωσης. Ασπρόμαυρα πλάνα από το σιδηροδρομικό σταθμό του ΒΛΑΔΙΒΟΣΤΟΚ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στα ταξίδια που πραγματοποίησε μόνος τόσο ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ όσο και ο συγγραφέας ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ, καθώς και στα έργα που τότε άρχισαν να γράφουν.
00:22:32:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από τους Βαλκανικούς Πολέμους. Ο αφηγητής αναφέρει ότι η δεκαετία 1910-1920 είναι η πιο δημιουργική για τον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ και κάνει λόγο για τη συγγραφή του έργου «ΕΠΙΝΙΚΟΙ» κατά το 1912-1913.
00:22:51:00
Οι τέσσερις δερματόδετοι τόμοι με το έργο του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ «ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ», που τυπώθηκε από το 1915-1917, σελίδα που φιλοξενεί στίχους του πρώτου ποιήματος με τον τίτλο «Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΜΟΥ», σχέδιο από μελανόμορφο αμφορέα «Ο ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΡΑΚΑΣ ΤΟΥ ΑΧΕΡΟΝΤΑ» από τη «ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΜΟΥ». Ο αφηγητής αναφέρεται στην έκδοση αυτού του έργου.
00:23:14:00
Σελίδα που φιλοξενεί το χειρόγραφο του πρώτου Άσματος (Ι) του έργου του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ «ΜΗΤΗΡ ΘΕΟΥ» (31 ΔΕΚΕΜΒΡΗ 1916), το εξώφυλλο του περιοδικού «ΛΟΓΟΣ» στο οποίο δημοσιεύεται το έργο «ΜΗΤΗΡ ΘΕΟΥ». Η αφηγήτρια αναφέρεται στη συγγραφή και έκδοση αυτού του κειμένου στη διάρκεια των ετών 1917-1919.
00:23:32:00
Το εξώφυλλο του περιοδικού «ΟΙ ΝΕΟΙ» στο οποίο ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ εκδίδει το επικολυρικό έργο του «ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ». Η αφηγήτρια αναφέρεται στην έκδοση αυτού του κειμένου 1919 και 1920.
00:23:47:00
Χειρόγραφο του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, πλάνα θάλασσας, σελίδες που φιλοξενούν το ποίημα «ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΗΤΣ». Ο αφηγητής αναφέρεται στις δυο ενότητες ποιημάτων του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ «ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ-ΟΥΡΑΝΙΑΣ» και «ΣΟΝΕΤΑ» που περιλαμβάνουν λυρικές δημιουργίες του ποιητή.
00:24:16:00
Πλάνα θάλασσας. Η αφηγήτρια αναφέρει την ανάγκη να ποιητή να αναζητήσει το συγκερασμό, τη σύνδεση των συμβόλων του αρχαίου κόσμου με τη χριστιανική παράδοση.
00:24:24:00
Διαδοχική παρουσίαση απεικονίσεων ιστιοφόρων σε θαλασσογραφίες. Παρεμβάλλονται πλάνα θάλασσας. Ακούγεται ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ να απαγγέλλει «ΤΟ ΘΕΙΟ ΤΑΞΙΔΙ» από ηχογράφηση του συγγραφέα ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ το 1949.
00:26:17:00
Πλάνα της ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ, την οποία ο ποιητής ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ επισκέφθηκε τον Απρίλιο του 1921. Η αφηγήτρια αναφέρεται στο σκοπό του ποιητή να επισκεφθεί τους τόπους που έζησε και μαρτύρησε ο ΙΗΣΟΥΣ.
00:26:31:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από τις αγριότητες στο μέτωπο του Μικρασιατικού Πολέμου, πλάνα με τον ΚΕΜΑΛ ΑΤΑΤΟΥΡΚ σε διάφορες δραστηριότητές του στο μέτωπο και από κινήσεις ιππικού. Γίνεται αναφορά στην πρόταση συνεργασίας των δυο λαών και στη διορατικότητα του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
00:27:03:00
Σελίδα που φιλοξενεί τους εναρκτήριους στίχους και η τελευταία σελίδα του ποιήματος του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ «Η ΑΦΙΕΡΩΣΗ» από το έργο «ΔΕΛΦΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ» (Δεκέμβριος 1926). Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η πρώτη σελίδα του ίδιου κειμένου με το πεζό «ΛΟΓΟΣ ΣΠΕΡΜΑΤΙΚΟΣ» (Μάρτιος 1928). Παράλληλα με την αφηγήτρια που αναφέρεται στη συγγραφή του έργου αυτού, ακούγεται η μεταγραφή από την ΕΥΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ της μουσικής του ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΔΕΣΜΩΤΗ με τον ΜΑΝΟ ΑΒΑΡΑΚΗ να παίζει φλογέρα.
00:27:19:00
Φωτογραφία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ όταν έγραφε το ποίημα «ΜΗΤΗΡ ΘΕΟΥ» και σελίδες με κείμενό του.
00:27:35:00
Ο ποιητής ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ αναφέρεται στην ποιητική δημιουργία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ και τη θέση της στην παγκόσμια λογοτεχνία.
00:28:06:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου με τους πρόσφυγες μετά την καταστροφή της ΣΜΥΡΝΗΣ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην προσπάθεια των προσφύγων να εγκατασταθούν και να επιβιώσουν στην ΕΛΛΑΔΑ.
00:28:33:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από μετακίνηση στρατιωτών και από στρατιωτικά καταλύματα και στη συνέχεια πλάνα στην ΑΘΗΝΑ (15. 09. 1922) όπου πλήθος πολιτών επευφημούν τα μέλη της Επαναστατικής Επιτροπής με επικεφαλείς τους συνταγματάρχες ΣΤΥΛΙΑΝΟ ΓΟΝΑΤΑ και ΝΙΚΟΛΑΟ ΠΛΑΣΤΗΡΑ.
00:29:12:00
Διαδοχική παρουσίαση ασπρόμαυρων φωτογραφιών από την αίθουσα του Δικαστηρίου της Δίκης των οκτώ που έμεινε στην ιστορία ως «ΔΙΚΗ των ΕΞ». Διακρίνονται οι ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΟΥΝΑΡΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ, ΠΕΤΡΟΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΔΑΚΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΘΕΟΤΟΚΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ και ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΤΖΗΑΝΕΣΤΗΣ. Ακολουθούν πλάνα αρχείου με εικόνες εξαθλίωσης των προσφύγων στην ΕΛΛΑΔΑ. Ο αφηγητής αναφέρεται στην πρόσκαιρη ικανοποίηση του αισθήματος Δικαίου της ελληνικής κοινωνίας από τη διεξαγωγή
00:29:26:00
Διαδοχική παρουσίαση ασπρόμαυρων φωτογραφιών του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στο Θέατρο του ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ το 1923 και στο Θέατρο των ΔΕΛΦΩΝ να αναγγέλλει τη Δελφική προσπάθεια (01. 05. 1925). Παρεμβάλλονται πλάνα από χειρόγραφα του ποιητή. Η αφηγήτρια αναφέρεται στη σύλληψη και τις προσδοκίες από την πραγματοποίηση της «ΔΕΛΦΙΚΗΣ ΙΔΕΑΣ».
00:30:01:00
Διαδοχικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ποιητή κατά το 1910, της ΕΥΑΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ σε αρχαιολογικό χώρο, έγχρωμα πλάνα στον αρχαιολογικό χώρο των ΔΕΛΦΩΝ. Ακούγεται η ΕΥΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στη μοναδική συνέντευξη που έχει παραχωρήσει στο Ραδιοφωνικό Σταθμό ΑΘΗΝΩΝ μετά την επιστροφή της από την ΑΜΕΡΙΚΗ το ΜΑΙΟ του 1952, να αναφέρεται στη γνωριμία της με τον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ και την ανησυχία του για τον τρόπο που θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν όσα συνέβαιναν εκείνη την περίοδο στην ΕΛΛΑΔΑ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην πρόταση του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ για την ίδρυση ενός ανεξάρτητου Πανεπιστημίου στους ΔΕΛΦΟΥΣ.
00:31:03:00
Απόσπασμα από την ταινία «ΔΕΛΦΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ» των Αδερφών ΓΑΖΙΑΔΗ του 1927. Πλάνα από την παράσταση «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ» με τον ηθοποιό ΓΙΩΡΓΟ ΜΠΟΥΡΛΟ στον ομώνυμο ρόλο. Ο ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗΣ Φιλόλογος και Εκδότης του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ καταθέτει μαρτυρία του ποιητή σχετικά με τη διοργάνωση των ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ και στη συνέχεια, ο ποιητής ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΡΑΤΙΚΑΚΗΣ σχολιάζει την πνευματική πρωτοβουλία του ποιητή.
00:31:38:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου από την ταινία «ΔΕΛΦΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ» των Αδερφών ΓΑΖΙΑΔΗ του 1927. Παρακολουθούμε πλήθος ανθρώπων να κινείται στο χώρο που πραγματοποιούνταν οι εκδηλώσεις. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην πραγματοποίηση του οράματος του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ με τη συμπαράσταση της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ-ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
00:31:53:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου με τους ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ και ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, από την πρώτη προσπάθεια του 1927 με Χορικό και έγχρωμα πλάνα από το ΣΤΑΔΙΟ στον αρχαιολογικό χώρο των ΔΕΛΦΩΝ. Αφίσες για τη διοργάνωση. Ακούγεται η ΕΥΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ σε ηχογράφηση του 1952 σχετικά με τις δυο προσπάθειες το 1927 και το 1930. Ακολουθεί η παράθεση σχετικών πληροφοριών και από την αφηγήτρια.
00:33:02:00
Σκίτσο σε εφημερίδα της εποχής σχολιάζει τη διοργάνωση των ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ, έγχρωμα πανοραμικά πλάνα της ΙΤΕΑΣ όπως φαίνεται από το σπίτι του ΑΓΓΕΛΟΥ και της ΕΥΑΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στους ΔΕΛΦΟΥΣ, το Θέατρο των ΔΕΛΦΩΝ. Ο αφηγητής αναφέρεται στη διοργάνωση, στον τρόπο πρόσβασης στους ΔΕΛΦΟΥΣ και στη συνέχεια διαβάζει το πρόγραμμα των εορτών.
00:33:54:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από την ταινία των ΑΔΕΡΦΩΝ ΓΑΖΙΑΔΗ μετά την εισαγωγή ήχου από τον ΟΚΤΑΒΙΟ ΜΕΡΛΙΕ το 1971 με Χορικό από την παράσταση «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ. Ακούγεται η πρωτότυπη μουσική του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΨΑΧΟΥ, όπως τον απέδωσε ο Χορός των ΩΚΕΑΝΙΔΩΝ το 1927. Διεύθυνση χορωδίας το 1971 ο ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΛΙΦΗΣ.
00:35:06:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Παρακολουθούμε τον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ να απευθύνεται στο κοινό του Θεάτρου των ΔΕΛΦΩΝ από το χώρο της Ορχήστρας. Ο αφηγητής, σύμφωνα με το πρόγραμμα, αναφέρει ότι μετά την παράσταση ο ποιητής «θα διδάξει τον σκοπόν της ΔΕΛΦΙΚΗΣ οργανώσεως κατά την Αρχαιότητα και Σήμερον».
00:35:08:00
Ασπρόμαυρες φωτογραφίες από δείπνο μετά την παρακολούθηση των εκδηλώσεων στα πλαίσια των ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ, έγχρωμα πλάνα από το εσωτερικό του σπιτιού του ΑΓΓΕΛΟΥ και της ΕΥΑΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στο οποίο σήμερα στεγάζεται το ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΕΟΡΤΩΝ και ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΕΥΑΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στον αργαλειό. Ακολουθούν έγχρωμα πλάνα με τον αρχαιολογικό χώρο του ΣΤΑΔΙΟΥ των ΔΕΛΦΩΝ, ασπρόμαυρα πλάνα από την ταινία των ΑΔΕΡΦΩΝ ΓΑΖΙΑΔΗ με τους αθλητικούς αγώνες και τους χορούς που παρουσιάστηκαν στα πλαίσια της διοργάνωσης, ενώ ακούγεται η μεταγραφή από την ΕΥΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ της μουσικής του «ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΔΕΣΜΩΤΗ». Παίζει φλογέρα ο ΜΑΝΟΣ ΑΒΑΡΑΚΗΣ. Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ΦΙΛΟΚΤΗΤΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ με τη χορωδία του, ασπρόμαυρα πλάνα από παράσταση του 1930 στην ΕΛΕΥΣΙΝΑ με το συγκρότημα του ΒΑΣΟΥ και της ΤΑΝΑΓΡΑΣ ΚΑΝΕΛΛΟΥ, η στολή του ΠΥΘΩΝΑ που φορούσε η ΤΑΝΑΓΡΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ στα ΣΕΠΤΗΡΙΑ τη δεύτερη ημέρα των ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ του 1927 (όπως σώζεται σήμερα), ασπρόμαυρα πλάνα με τους Λαμπαδηδρόμους που φωτίζουν το χώρο των γιορτών, από την ταινία των ΑΔΕΡΦΩΝ ΓΑΖΙΑΔΗ μετά την εισαγωγή ήχου από τον ΟΚΤΑΒΙΟ ΜΕΡΛΙΕ το 1971 με Χορικό από την παράσταση «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ. Ακούγεται η πρωτότυπη μουσική του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΨΑΧΟΥ, όπως τον απέδωσε ο Χορός των ΩΚΕΑΝΙΔΩΝ το 1927. Διεύθυνση χορωδίας το 1971 ο ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΛΙΦΗΣ.
00:37:28:00
Διαδοχική παρουσίαση ασπρόμαυρων φωτογραφιών της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ-ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ και του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ. Αρχικά, η ΕΥΑ στις πρόβες των Δελφικών παραστάσεων κρατώντας το προσωπείο της ΙΩΣ από τον «ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΔΕΣΜΩΤΗ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ (1927) και στο χώρο του ΘΕΑΤΡΟΥ. Τέλος, του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ και της ΕΥΑΣ ενώ τους μεταφέρουν χορευτές με παραδοσιακές στολές. Ακούγεται η ΕΥΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ σε ηχογράφηση του 1952 να αναφέρεται στο θέατρο ως μέσο να πραγματοποιήσουν το σκοπό τους και συσχετίζει με την αρχαία Αμφικτιονία.
00:37:47:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία από το κατάμεστο Θέατρο των ΔΕΛΦΩΝ κατά τη διάρκεια της παράστασης «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ (1927) και εξώφυλλο από το πρώτο μεταφρασμένο έργο του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ σε αυτοτελή έκδοση: Η ΑΦΙΕΡΩΣΗ ΤΟΥ «ΔΕΛΦΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ» σε απόδοση της ΑΛΜΑ ΡΙΝΤ (ALMA REED) που τυπώθηκε στη ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ τον ΙΟΥΛΙΟ του 1928. Ακολουθούν ασπρόμαυρα πλάνα από την ταινία των ΑΔΕΡΦΩΝ ΓΑΖΙΑΔΗ μετά την εισαγωγή ήχου από τον ΟΚΤΑΒΙΟ ΜΕΡΛΙΕ το 1971 της παράστασης «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ (1927). Ο αφηγητής αναφέρεται στο παγκόσμια γνωστό γεγονός της διοργάνωσης των ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ και ο ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗΣ, Φιλόλογος και Εκδότης του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ αναφέρει ότι οι συνθήκες στην ΕΛΛΑΔΑ αυτής της εποχής δεν ευνοούν τέτοιες αναζητήσεις.
00:38:44:00
Ασπρόμαυρα πλάνα με τον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ με τους συντελεστές της παράστασης «ΠΕΡΣΑΙ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ στο Ωδείο ΗΡΩΔΟΥ του ΑΤΤΙΚΟΥ το 1920 (κατά άλλους του 1924 ή του 1934), έγχρωμα πλάνα με τα σπίτια του ΑΓΓΕΛΟΥ και της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ στη ΣΥΚΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ και στους ΔΕΛΦΟΥΣ αλλά και του Θεάτρου των ΔΕΛΦΩΝ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην οικονομική καταστροφή που γνώρισαν οι Σικελιανοί. Ακολουθεί η μαρτυρία της ΕΥΑΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ για την άποψη του ποιητή σχετικά με την προσφορά του Αρχαίου Θεάτρου στην πραγματοποίηση του σκοπού του για την αναγέννηση της Αμφικτιονικής Ιδέας και η αιτιολόγηση της επιλογής της να παρουσιαστεί Βυζαντινή Μουσική. Παρουσιάζεται χειρόγραφο με τον τίτλο «Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ» και ακούγεται απόσπασμα Βυζαντινής Μουσικής από την τραγωδία του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ «Ο ΔΙΘΥΡΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΡΟΔΟΥ».
00:39:46:00
Φωτογραφία του μουσικού ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΨΑΧΟΥ μπροστά στο πρωτότυπο «ΠΑΝΑΡΜΟΝΙΟ». Στη συνέχεια, πλάνα του οργάνου που έφερε στην ΕΛΛΑΔΑ η ΕΥΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ και που φυλάσσεται στην «ΕΣΤΙΑ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ». Η ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ μιλά για τη μελέτη ελληνικής μουσικής κοντά στον ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΨΑΧΟ, την παραγγελία στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ του οργάνου «ΠΑΝΑΡΜΟΝΙΟ» που εκείνος σχεδίασε και τη χρησιμότητά του.
00:40:20:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία της ΙΣΙΔΩΡΑΣ ΝΤΑΝΚΑΝ και της ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ-ΝΤΑΝΚΑΝ. Πλάνα στον περίβολο του Ναού του ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ στο ΦΑΝΑΡΙ, ενώ ο φακός εστιάζει στον Πατριαρχικό Δικέφαλο Αετό στην είσοδο του Ναού και στο Σταυρό. Ο αφηγητής αναφέρεται στην πρώτη επαφή της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ με τη Βυζαντινή μουσική που κατέληξε σε μαθητεία στη Βυζαντινή μουσική και στην απονομή διπλώματος από τον Πατριάρχη.
00:40:41:00
Το «ΠΑΝΑΡΜΟΝΙΟ» όργανο που έφερε στην ΕΛΛΑΔΑ η ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ που φυλάσσεται στην «ΕΣΤΙΑ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ». Ο αφηγητής αναφέρεται στις ενέργειες που έγιναν για την παραγγελία και κατασκευή του οργάνου στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ.
00:41:04:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου με λήψεις σε κατοικημένες περιοχές από αεροπλάνο. Ο αφηγητής αναφέρεται στην αδυναμία να καλυφθούν τα έξοδα της κατασκευής του «ΠΑΝΑΡΜΟΝΙΟΥ» οργάνου.
00:41:13:00
Διαδοχική παρουσίαση ασπρόμαυρων φωτογραφιών της ΕΥΑΣ ΠΑΛΜΕΡ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ. Ο αφηγητής αναφέρει πως τα έξοδα κατασκευής του «ΠΑΝΑΡΜΟΝΙΟΥ» οργάνου ανέλαβε εξ ολοκλήρου η ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
00:41:23:00
Όργανα, παρτιτούρες και σημειώσεις από τους Πυθικούς Αγώνες. Ασπρόμαυρες φωτογραφίες του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ με συντελεστές και κοινό παράστασης, της λαογράφου ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗ, του ΣΙΜΩΝΑ ΚΑΡΑ, του αρχιτέκτονα ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΙΚΙΩΝΗ, της ΚΟΥΛΑΣ ΠΡΑΤΣΙΚΑ. Η αφηγήτρια αναφέρεται στις προσωπικότητες που με την παρουσία τους συνέβαλλαν στη διάδοση των ιδεωδών πάνω στις οποίες εργάζονταν οι ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΙ.
00:41:58:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από την ταινία των ΑΔΕΡΦΩΝ ΓΑΖΙΑΔΗ από την παράσταση «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ και από τους Λαμπαδηδρόμους που φωτίζουν το χώρο των γιορτών για να διευκολύνουν τη μετακίνηση. Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα με εντυπώσεις που αφορούν στη διοργάνωση των ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ.
00:42:26:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου με τον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ να απευθύνεται στο κοινό που έχει συγκεντρωθεί στο Θέατρο των ΔΕΛΦΩΝ, ενώ ο φακός παρουσιάζει ανάμεσα στους θεατές τον ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Παρουσιάζεται εμβόλιμη φωτογραφία του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ στο κοινό. Έγχρωμα πλάνα του Θέατρου των ΔΕΛΦΩΝ και του περιβάλλοντος χώρου και ενυπόγραφο χειρόγραφο συγχαρητήριο κείμενο των διανοουμένων και των αντιπροσώπων τύπου της εποχής στο οποίο τονίζεται η υπογραφή του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ. Ο αφηγητής απαγγέλλει το ποίημα «ΔΕΛΦΙΚΗ ΕΟΡΤΗ» και ο ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗΣ Φιλόλογος και Εκδότης του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ αναφέρεται σε κείμενο του ποιητή ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ και συσχετίζει με το ποίημα αυτό.
00:42:56:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία με το κοινό των Δελφικών Γιορτών του 1930 στην οποία διακρίνονται ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ με τη σύζυγο του ΕΛΕΝΑ, ακριβώς πίσω τους συνομιλούν ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ και ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗΣ και μια σειρά πιο πίσω (με το υπογένειο) ο ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΜΠΕΝΑΚΗΣ. Ασπρόμαυρη φωτογραφία με την Ορχήστρα και το σκηνικό της παράστασης «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ το Μάιο του 1930, το μπαρόκ σκηνικό του 1927 έχει αντικατασταθεί με μια αφαιρετική κατασκευή και στη συνέχεια ασπρόμαυρη φωτογραφία από την παράσταση «ΙΚΕΤΙΔΕΣ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ το Μάιο του 1930. Η αυτοτελής έκδοση του Καταστατικού της «ΔΕΛΦΙΚΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ» και η διαφημιστική κάρτ-ποστάλ, έντυπο για την Πανελλήνια Έκθεση λαϊκής χειροτεχνίας το Μάιο του 1930 και έντυπο με τον τίτλο «ΔΕΛΦΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΗ». Ο αφηγητής παραθέτει πληροφορίες που φορούν στη δεύτερη διοργάνωση των «ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ» από τον ποιητή ΑΓΓΕΛΟ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟ και την ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ.
00:43:35:00
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του Θεάτρου των ΔΕΛΦΩΝ με συντελεστές της παράστασης και κοινό, χειρόγραφη συγχαρητήρια επιστολή προς τον ΑΓΓΕΛΟ και την ΕΥΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, διαδοχικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες αθλητών και από τους ιππικούς αγώνες και τις Αθλητικές επιδείξεις Μακεδόνων. Ο αφηγητής αναφέρεται στο πρόγραμμα της δεύτερης μέρας των Γιορτών.
00:43:55:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από την ταινία των ΑΔΕΡΦΩΝ ΓΑΖΙΑΔΗ μετά την εισαγωγή ήχου από τον ΟΚΤΑΒΙΟ ΜΕΡΛΙΕ το 1971 της παράστασης «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΔΕΣΜΩΤΗΣ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ (1927). Ο αφηγητής αναφέρει ότι η διοργάνωση των ΔΕΛΦΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ συνέβαλλε στην αναβίωση του Αρχαίου Δράματος.
00:44:18:00
Αφίσα παρουσίασης της παράστασης «ΠΕΡΣΑΙ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ στο Ωδείο ΗΡΩΔΟΥ του ΑΤΤΙΚΟΥ το 1920. Ακολουθούν πλάνα από παράσταση στο ΗΡΩΔΕΙΟ πιθανότατα του 1920 (κατά άλλους του 1924 ή του 1934). Ο αφηγητής αναφέρεται στις διάφορες προσπάθειες διοργάνωσης παραστάσεων Αρχαίου Δράματος και στη συμβολή της ΕΥΑΣ σε αυτές.
00:45:11:00
Διαδοχική παρουσίαση ασπρόμαυρων πλάνων αρχείου από παραστάσεις Χοροδράματος. Ο ΒΑΣΟΣ και ΤΑΝΑΓΡΑ ΚΑΝΕΛΛΟΥ παρουσιάζουν στην ΕΛΕΥΣΙΝΑ δρώμενο με θέμα τη Θεά ΔΗΜΗΤΡΑ και την ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ και αργότερα ο ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΜΑΔΡΑΣ στην ταινία «Ο ΜΑΓΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ» (1931) ενσωματώνει στην ταινία του αποσπάσματα από αυτά τα δρώμενα. Ο αφηγητής αναφέρεται στην επιρροή που άσκησε η διοργάνωση των δρώμενων στις Δελφικές Γιορτές στο Χορόδραμα και άλλες καλλιτεχνικές προτάσεις.
00:46:15:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ και πλήθος χορευτών κατά τη διάρκεια παρουσίασης του τελετουργικού δρώμενου για την τελετή Έναρξης του Συνεδρίου για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1934. Ο αφηγητής παρουσιάζει στοιχεία για τη διοργάνωση αυτή.
00:46:29:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Πρώτα αρχαϊκό χορευτικό δρώμενο του ΒΑΣΟΥ ΚΑΝΕΛΛΟΥ στο Ναό του ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ στο ΣΟΥΝΙΟ κατά το 1938 και στη συνέχεια, χορευτικό δρώμενο του ΒΑΣΟΥ ΚΑΝΕΛΛΟΥ στην ΟΛΥΜΠΙΑ.
00:47:00:00
Ασπρόμαυρα πλάνα αρχείου. Ο σκηνοθέτης ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΟΝΤΗΡΗΣ στην ορχήστρα του Θεάτρου, η παράσταση «ΗΛΕΚΤΡΑ» του ΣΟΦΟΚΛΗ με την ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ το 1938 στο Αρχαίο Θέατρο ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ. Ο ΚΩΣΤΗΣ ΜΠΑΣΤΙΑΣ και ο ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ συνομιλούν στο χώρο του Θεάτρου της ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ. Πανοραμικά πλάνα του κοινού στο Κοίλο του Θεάτρου κατά τη διάρκεια της παράστασης «ΗΛΕΚΤΡΑ» και πλάνα από μετέπειτα παρουσίαση Αρχαίου Δράματος. Ο αφηγητής αναφέρεται στην πρώτη προσπάθεια αναβίωσης του Αρχαίου Δράματος που «θεμελίωσε» την παρουσίαση παραστάσεων στηριγμένων στα κείμενα των Αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων.
00:47:35:00
Διαδοχική παρουσίαση ασπρόμαυρων φωτογραφιών του ποιητή ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ πορτρέτο, με τον ΜΑΡΙΟ ΜΕΝΙΕΡ (MARIO MEUNIER) στη ΒΥΤΙΝΑ της ΑΡΚΑΔΙΑΣ στα μέσα ΜΑΙΟΥ 1927. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην προσωπικ
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ, ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, ποιητής, ποιήματα, βιογραφία, Δελφικές Εορτές, δελφική ιδέα
Αναφορές
ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ, ποιητής
ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, σύζυγος Άγγελου Σικελιανού
ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗΣ, φιλόλογος και εκδότης του Άγγελου Σικελιανού
ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΡΑΤΙΚΑΚΗΣ, ποιητής
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΣ, ποιητής
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΣ, δοκιμιογράφος
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ, ποιητής
ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ, σύζυγος του Άγγελου Σικελιανού
«ΑΛΑΦΡΟΪΣΚΙΩΤΟΣ», ποίημα
ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ, ποιητής
«ΘΕΙΟ ΤΑΞΙΔΙ», ποίημα
«ΜΗΤΗΡ ΘΕΟΥ», ποίημα
ΔΕΛΦΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ, ΔΕΛΦΟΙ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΛΕΥΚΑΔΑ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σενάριο-Σκηνοθεσία:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Επιλογή κειμένων:
ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΔΕΛΗΣ
Φωτογραφία:
ΑΛΕΞΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΚΗΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
Ηχοληψία:
ΜΑΡΚΟΣ ΖΕΡΒΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΙΟΥΣΗΣ
Αφήγηση:
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΣΤΑΝΑΣ
ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Οργάνωση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΡΑΤΙΜΟΣ
Μουσική τίτλων:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ-ΜΠΑΧ
Ακούγονται τα χορικά του «ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΔΕΣΜΩΤΗ» από την πρωτότυπη μουσική του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΨΑΧΟΥ σύμφωνα με την επεξεργασία και εισαγωγή ήχου του ΟΚΤΑΒΙΟΥ ΜΕΡΛΙΕ 1971 στο βωβό φιλμ των ΚΩΣΤΑ και ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΑΖΙΑΔΗ «ΔΕΛΦΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ»
Ακούγονται επίσης:
«Ο ΔΕΛΦΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ»
«Ο ΔΙΘΥΡΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΡΟΔΟΥ»
από την εκτέλεση του ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ της ΕΡΑ το 1997
διεύθυνση ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ
Ειδικά για το παρόν ντοκιμαντέρ ηχογραφήθηκε και ακούγεται για πρώτη φορά η μεταγραφή για φλογέρα της πρωτότυπης μουσικής από την ΕΥΑ ΠΑΛΜΕΡ-ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ σύμφωνα με τις παρτιτούρες που φυλάσσονται στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ
Φλογέρα:
ΜΑΝΟΣ ΑΒΑΡΑΚΗΣ
Ηχογράφηση AKRON STUDIO, Ιανουάριος 2007
Το μεγαλύτερο μέρος του φωτογραφικού υλικού έχει ληφθεί από το βιβλίο του ΚΩΣΤΑ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗ «ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ (1884-1951)» εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ
Μοντάζ-μιξάζ:
ΡΑΦΑΕΛ ΑΛΟΥΠΗΣ
Κείμενο-Επιμέλεια:
ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗΣ
Έρευνα Αρχείων:
ΤΑΣΟΣ ΨΑΡΡΑΣ
Ιούλιος 2003-Ιανουάριος 2007
Ευχαριστούμε για την παραχώρηση πρωτότυπου υλικού
την κα ΑΝΝΑ ΒΕΝΕΖΗ
τον ΚΩΣΤΑ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗ
το ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
και ιδιαιτέρως τον ΘΟΔΩΡΟ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟ
το ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΕΙΟ της ΕΡΤ
και ιδιαιτέρως
το ΝΙΚΟ ΣΦΕΤΣΑ και τη ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΡΒΟΥ
Επίσης:
το ΑΡΧΕΙΟ της ΕΡΑ
το ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ
την ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
το Ε.Λ.Ι.Α
την ΕΣΤΙΑ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
την ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ
Τεχνική επεξεργασία:
ARTISTICO
Μηχανήματα:
AYLON
Ήχος:
STUDIO ERA
AKRON STUDIO
Έρευνα ηλεκτρονικών αρχείων και αρχείων εξωτερικού:
ΣΟΦΙΑ ΔΗΜΟΥΛΑ
Η ταινία των ΚΩΣΤΑ και ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΑΖΙΑΔΗ «ΔΕΛΦΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ» γυρίστηκε το 1927 κατά παραγγελία ΑΓΓΕΛΟΥ και ΕΥΑΣ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ
Σκηνοθεσία, χορογραφίες, κοστούμια:
ΕΥΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ
Μουσική:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΨΑΧΟΣ
Εισαγωγή ήχου (1971): ΟΚΤΑΒΙΟΣ ΜΕΡΛΙΕ
Στην ηχητική επεξεργασία του 1971 ακούγονται οι ηθοποιοί:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΡΛΟΣ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΜΟΡΙΔΗΣ
ΣΤΕΛΙΟΣ ΒΟΚΟΒΙΤΣ
ΜΑΡΙΚΟΥ ΚΑΛΟΓΕΡΙΚΟΥ
ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΗΣ
Διεύθυνση Χορού:
Ν. ΤΣΙΛΙΦΗΣ
Συμμετέχουν:
ΚΟΥΛΑ ΠΡΑΤΣΙΚΑ
ΚΛΕΙΩ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΜΑΡΙΕΤΑ ΜΠΟΥΡΛΟΥ
ΑΝΝΑ ΨΙΛΙΑΝΟΥ
ΒΕΤΑ ΚΑΛΗ
ΒΙΚΥ ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΑΙΤΗ ΓΡΙΒΑ
ΤΙΤΙΕΑ ΚΙΟΣΕ
ΣΟΦΙΑ ΤΣΙΛΙΦΗ
ΑΝΘΟΥΛΑ ΑΓΑ
ΕΡΜΙΝΑ ΚΑΡΑΔΗΜΗΤΡΗ
ΕΛΕΝΗ ΚΩΝΤΙΣΤΑ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΙΛΑΡ
Βιβλιογραφία:
ΚΩΣΤΑ ΜΠΟΥΡΝΑΖΑΚΗ «ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ (1884-1951)» εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ
ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ «ΓΡΑΜΜΑΤΑ» «ΑΝΤΙΔΩΡΟ» και «ΚΗΡΥΓΜΑ ΗΡΩΙΣΜΟΥ» εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ
«ΜΗΤΗΡ ΘΕΟΥ» εκδόσεις ΙΔΕΟΓΡΑΜΜΑ
«ΕΥΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ» (ΗΩΣ)
«Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ» εκδόσεις ΣΟΚΟΛΗ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΡΓΥΡΙΟΥ «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ»
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ
«Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ»
Περιοδικά:
ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ
ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΕΠΟΧΗ
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ
Προμήθεια αρχειακού υλικού:
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ Ε.Ρ.Α.
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΡΩΣΙΑΣ
RTR
Οι λήψεις έγιναν σε σύστημα:
Digital BETACAM
με κάμερα SONY 700DW
και το μοντάζ σε AVID
έτος παραγωγής 2006-2007
© ΕΡΤ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:50:07:08
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009