Αφιέρωμα στον ποιητή ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατό του. Καθηγητές πανεπιστημίου και μελετητές του έργου του μιλούν για τη διαχρονική αξία και τους υψηλούς στόχους της ποίησής του.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000007921
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΣΟΛΩΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, Ο
Χρονολογία Παραγωγής
1998
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Αφιέρωμα στον ποιητή ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατό του. Καθηγητές πανεπιστημίου και μελετητές του έργου του μιλούν για τη διαχρονική αξία και τους υψηλούς στόχους της ποίησής του.
Περιγραφή Περιεχομένου
Εκπομπή-αφιέρωμα στον εθνικό μας ποιητή ΔΙΟΝΥΣΙΟ ΣΟΛΩΜΟ στη διάρκεια της οποίας επιχειρείται να καταδειχθεί η αξία και η οικουμενικότητα της ποίησής του. Πανεπιστημιακοί και μελετητές του μιλούν για τις επιρροές που είχε δεχτεί στο έργο του, τις φιλοσοφικές του αναζητήσεις, για τους λόγους που τον ανέδειξαν σε «γενάρχη του νεοελληνικού λυρισμού», για τη γλώσσα που επέλεξε να γράψει, καθώς και για το πώς αυτή η γλώσσα επέδρασε στη δημιουργία της νέας ελληνικής.
Σχολιάζουν τη διαχρονικότητα και την ευρωπαϊκότητα της ποίησής του καθώς και το ζήτημα της διδασκαλίας της στα σχολεία, η οποία είναι περιχαρακωμένη στον «Εθνικό Ύμνο», αγνοώντας το υπόλοιπο έργο του. Αναφέρονται επίσης στην αποσπασματικότητα του σολωμικού έργου και στο αν αυτή ήταν εμπρόθετη ή όχι. Τέλος, μνημονεύοντας τους υψηλούς στόχους που είχε θέσει ο Σολωμός στην ποίησή του, απαντούν στο ερώτημα γιατί αναδείχθηκε εθνικός ποιητής.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:05:00
Πλάνο ακροθαλασσιάς και στη συνέχεια θάλασσας. Παρουσιάζονται οι τίτλοι έναρξης και ο τίτλος επεισοδίου.
00:02:26:00
Πλάνο χαρακτικού (φιγούρα γυναικεία). Ακούγεται αφηγητής να διαβάζει απόσπασμα από το ποίημα «Η ΤΡΕΛΗ ΜΑΝΑ».
00:02:37:00
Πλάνο ενός τάφου με έντονα στοιχεία φθινοπωρινής φύσης. Συνεχίζει ο αφηγητής.
00:02:41:00
Πλάνο του ίδιου χαρακτικού (φιγούρα γυναικεία). Ακούγεται συνεχώς ο αναγνώστης.
00:02:46:00
Πλάνο του μαρμάρινου τάφου του Λ. ΜΑΒΙΛΗ. Ακούγεται συνεχώς ο αναγνώστης.
00:02:58:00
Πλάνο του ίδιου χαρακτικού (φιγούρα γυναικεία). Ακούγεται συνεχώς ο αναγνώστης.
00:03:03:00
Πλάνο μιας επιτύμβιας στήλης αφιερωμένης στο Δ. ΣΟΛΩΜΟ. Περιτριγυρίζεται από πετρόχτιστες μάντρες, πρασιές και πεζούλια.
00:03:17:00
Πλάνο του ίδιου χαρακτικού (φιγούρα γυναικεία). Ακούγεται ο αναγνώστης να διαβάζει τους τελευταίους στίχους του ποιήματος.
00:03:19:00
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΕΛΟΥΔΗ, καθηγητή στο Παν. Ιωαννίνων, να αναπτύσσει τις σκέψεις του για την αξιοποίηση του έργου του ΣΟΛΩΜΟΥ σήμερα, για την αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να εκπαιδεύσει πολίτες που να μπορούν να παρακολουθήσουν το υψηλής αισθητικής έργο του. Πλάνο με λεπτομέρεια από την εθνική μας αντρική στολή, από εξωτερικό χώρο σχολείου, μέσα από τα κάγκελα τοίχοι γραμμένοι με συνθήματα, σπασμένες καρέκλες, από την είσοδο ενός σχολείου και από μαθητές που κινούνται μέσα στο σχολικό χώρο.
00:06:47:00
Πλάνα έντονα χρωματισμένα μπλε. Παρουσιάζονται καμάρες ενός οικοδομήματος και ένα κρεμαστό μεταλλικό φανάρι εποχής.
00:06:59:00
Πλάνο του ΚΩΣΤΑ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ μπροστά σε ένα αρχοντικό. Θέτει ρητορικά ερωτήματα σχετικά με το έργο του ποιητή, ώστε να στηρίξει την έρευνά του.
00:07:20:00
Πλάνο από την κορυφή σκάλας ενός αρχοντικού με τη μεταλλική σκουριασμένη πόρτα να ανοίγει αργά και να αποκαλύπτεται μια επιβλητική είσοδος.
00:07:28:00
Πλάνα της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΤΙΚΤΟΠΟΥΛΟΥ σε σαλόνι να μιλά. Εξηγεί πως η άποψη που ο καθένας θα σχηματίσει για τον ποιητή εξαρτάται από τον αναγνώστη, από την εικόνα που αυτός έχει για τον ποιητή, από τα συγγράμματα και τα σχόλια τα οποία θα χρησιμοποιήσει ως πηγές. Πλάνο που σταδιακά αποκαλύπτει μια προσωπογραφία του ποιητή και λεπτομέρειες από πίνακα.
00:09:42:00
Πλάνα του κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΟΥΛΛΑ, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο την Θεσσαλονίκης, στο γραφείο του μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Σε αυτήν εκτός από τα πολλά βιβλία παρατηρεί κάποιος και μια μπρούτζινη προτομή του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ. Ο καθηγητής μιλά για την υψηλής αισθητικής ποίηση του ΣΟΛΩΜΟΥ, τη σχέση της ποίησής του με το Ελληνικό κοινό κ. ά. Πλάνα ανθρώπων που κινούνται στους δρόμους και τα πεζοδρόμια μιας πολυσύχναστης πόλης. Πλάνο που παρουσιάζει από κοντά μαρμάρινη προτομή του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.
00:12:13:00
Πλάνο της ΜΑΡΙΑΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑ, επικ. Καθ. στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, να μιλά σε σαλόνι μπροστά σε αναμμένο τζάκι. Λεπτομέρεια: διακρίνεται αντίγραφο μαρμάρινης προτομής, κλασικής εποχής. Μιλά για τη σχέση των Ελλήνων με το παρελθόν τους και συσχετίζει αυτή τη σχέση και με τον Δ. ΣΟΛΩΜΟ. Αναφέρεται στον τρόπο που το έργο του ποιητή έχει ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία στο μάθημα της λογοτεχνίας. Πλάνο που παρουσιάζει μαρμάρινη πλάκα με χαραγμένη την πρώτη στροφή του ποιήματος «ΥΜΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» (εθνικός ύμνος).
00:13:08:00
Πλάνο της ελληνικής σημαίας να κυματίζει σε γαλανό ουρανό και στην άκρη της εικόνας κόκκινο χρώμα να την περιλούζει. Ακούγεται αντρική φωνή να απαγγέλλει στροφή από τον εθνικό μας ύμνο.
00:13:17:00
Πλάνο-λεπτομέρειες από χειρόγραφο του ποιητή. Ακούγεται αντρική φωνή να συνεχίζει την απαγγελία στροφής από τον εθνικό μας ύμνο.
00:12:33:00
Πλάνο (επανάληψη) της ελληνικής σημαίας να κυματίζει σε γαλανό ουρανό και στην άκρη της εικόνας κόκκινο χρώμα να την περιλούζει. Ακούγεται αντρική φωνή να συνεχίζει και να ολοκληρώνει την απαγγελία στροφής από τον εθνικό μας ύμνο.
00:12:33:00
Πλάνο της ΜΑΡΙΑΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑ, επικ. Καθ. στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, να μιλά σε σαλόνι μπροστά σε αναμμένο τζάκι. Θέτει το ρητορικό ερώτημα γιατί να θεωρείται ο ΣΟΛΩΜΟΣ ως ο εθνικός μας ποιητής και το απαντά τόσο με στοιχεία της ζωής του, όσο και συσχετίζοντάς τον με τους ποιητές ΚΑΛΒΟ, ΣΕΦΕΡΗΣ τη ζωή και τη δράση τους. Πλάνο από υφάσματα του τοποθετούνται πάνω σε στεφάνια και αναγράφουν αυτόν που προσφέρει την τιμή. Πλάνο της πρόσοψης του κτηρίου που στεγάζει το μουσείο, αφιερωμένο στον Δ. ΣΟΛΩΜΟ και τον Α. ΚΑΛΒΟ, πλάνο της πρόσοψης του σπιτιού του ποιητή στην ΚΕΡΚΥΡΑ: σήμερα μουσείο για τον ποιητή και πλάνο του λιμανιού-σημείο της θέας από το σπίτι του.
00:14:45:00
Πλάνο του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΟΥΛΛΑ, καθηγητή Παν/μίου Θεσσαλονίκης, ο οποίος επίσης εξηγεί γιατί ο ΣΟΛΩΜΟΣ είναι εθνικός και οικουμενικός.
00:15:30:00
Πλάνο–λεπτομέρεια από χειρόγραφο του ποιητή. Ακούγεται η φωνή της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΤΙΚΤΟΠΟΥΛΟΥ.
00:16:39:00
Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΙΚΤΟΠΟΥΛΟΥ, συνεχίζοντας, εξηγεί γιατί ο ΣΟΛΩΜΟΣ μπορεί να θεωρηθεί εθνικός και οικουμενικός. Αναπτύσσει τις σκέψεις της σχετικά με την ευρωπαϊκότητα του μεγάλου ποιητή. Εξηγεί όλα τα μοτίβα που απασχόλησαν την ποίησή του, κυρίως σε φιλοσοφικό επίπεδο. Πλάνο με το εξώφυλλο του εντύπου «ΥΜΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», όπως αυτό κυκλοφόρησε, όταν μελοποιήθηκε. Πλάνο ασπρόμαυρης φωτογραφίας με ανθρώπους να χάνονται, ίσως στην καταστροφή των ΨΑΡΩΝ.
00:17:31:00
Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΙΚΤΟΠΟΥΛΟΥ μιλά για τη σχέση του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ με την ευρωπαϊκή ποίηση του 19ου αιώνα. Πλάνο δέντρου γυμνού από φυλλωσιές και ουρανού μέσα από τα κλαδιά του, της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ από το γνωστό πίνακα του ΝΤΕΛΑΚΡΟΥΑ, πίνακα που παρουσιάζει τη στιγμή της ορκωμοσίας κατά την έναρξη της επανάστασης, πίνακα που παρουσιάζει σκηνή από την Έξοδο του Μεσολογγίου. Λεπτομέρεια από τον πίνακα του ΝΤΕΛΑΚΡΟΥΑ αφιερωμένο στην καταστροφή των Ψαρών.
00:20:19:00
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΕΛΟΥΔΗ, καθηγητή στο Παν. Ιωαννίνων, να μιλά για την ποίηση του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ: χαρακτηριστικά, ιδέες, ηθική, ιδεολογία. Πλάνο με καριοφίλι αποκαταστημένο σε προθήκη μουσείου, ελληνικής και ευρωπαϊκής σημαίας που κυματίζουν μαζί, βράχου με κτίσμα κάστρου πάνω του, τοπίου μέσα από το κάστρο απέναντι στην πόλη της Κέρκυρας, από την πόλη της Κέρκυρας, τα κτίσματα, την πλατεία, σε μνημείο που βλέπουμε ένα μπρούτζινο άγαλμα γυναίκας (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ) με τη σπάθα της, όπως την οραματίστηκε ο ποιητής, ενός χειρόγραφου και λεπτομέρειες από πίνακα που αναπαριστά μάχη της περιόδου που ο ποιητής περιγράφει στα κείμενά του.
00:27:52:00
Πλάνο ενός χειρόγραφου και πολλές λεπτομέρειες από αυτό.
00:28:53:00
Πλάνο της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΤΙΚΤΟΠΟΥΛΟΥ να μιλά για τη γλώσσα που ο ποιητής επιλέγει να γράψει τα κείμενά του: προφορική και όχι αρχαΐζουσα. Πλάνο που παρουσιάζει ένα παραδοσιακό κεντημένο εξώρουχο, τον ΝΤΟΥΛΑΜΑ.
00:30:12:00
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΕΛΟΥΔΗ, καθηγητή στο Παν. Ιωαννίνων. Μιλά για τη δημοτική γλώσσα που συνειδητά επιλέγει ο ποιητής. Πλάνο λεπτομέρεια χειρογράφου πάνω σε ζωγραφικό πίνακα.
00:31:20:00
Πλάνο του ΚΑΒΒΑΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ μπροστά σε μαρμάρινο κενοτάφιο αφιερωμένο στον ποιητή. Λεπτομέρεια ανάγλυφο επιγραφής με στίχους από τον εθνικό μας ύμνο.
00:32:11:00
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΕΛΟΥΔΗ, καθηγητή στο Παν. Ιωαννίνων, να μιλά για τη σχέση του ποιητή με άλλους διανοούμενους της εποχής του και αναφέρει τις επιρροές τους στη δημιουργία της σύγχρονης μορφής της γλώσσας. Πλάνο που παρουσιάζει μπρούτζινα και γυάλινα αντικείμενα της εποχής και πλάνο μακρινό του μπαλκονιού ενός σχολείου, με μαθητές να βρίσκονται και να συζητούν.
00:33:45:00
Πλάνα ενός πουλιού που πετά και σταδιακά αποκαλύπτονται οι στέγες χωριού που από πάνω τους πετά. Αφηγητής ακούγεται να διαβάζει ποίημα του ποιητή.
00:33:58:00
Πλάνα ουρανού με κορυφές κυπαρισσιών να τον λογχίζουν. Σταδιακά εμφανίζονται σταυροί από νεκροταφείο. Αφηγητής ακούγεται να διαβάζει ποίημα του ποιητή.
00:34:17:00
Πλάνο της ΜΑΡΙΑΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑ, επικ. Καθ. στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, να μιλά σε σαλόνι μπροστά σε αναμμένο τζάκι. Μιλά για τις επιρροές στους νεότερους ποιητές. Πλάνο ενός ρυακιού με τη φύση-πρασινάδα γύρω του μιας προτομής του ποιητή ΛΟΡΕΝΤΖΟΥ ΜΑΒΙΛΗ και πλάνο που αρχικά εμφανίζεται ένα ζουμπούλι και σταδιακά πίσω του αποκαλύπτεται μνημείο αφιερωμένο στον ΘΕΟΤΟΚΗ.
00:36:46:00
Πλάνο από χειρόγραφο του ποιητή.
00:37:07:00
Πλάνο του ΑΝΔΡΕΑ ΜΠΕΛΕΖΙΝΗ σε καθιστικό, μπροστά σε βιβλιοθήκη, να μιλά για το «γενάρχη του νεοελληνικού λυρισμού». Αναφέρεται στο δίλημμα των μελετητών για την επιλογή ανάμεσα στο «υψηλό και ατελές» και στο «ολοκληρωμένο και χθαμαλό». Αναλύει την άποψή του για το «ατελές» και «αποσπασματικό» της ποίησης του μεγάλου μας ποιητή. Πλάνο κερκυραϊκού αρχοντικού που είναι βαμμένο κόκκινο, με πράσινα παντζούρια, πλάνα κοντινά του κάστρου της ΚΕΡΚΥΡΑΣ και από χειρόγραφο του ποιητή, πιθανότατα από το έργο του «Γυναίκα της Ζάκυνθος».
00:41:47:00
Πλάνο του ΠΙΤΕΡ ΜΑΓΚΡΙΤΣ, καθ. Παν/μιου της ΟΞΦΟΡΔΗΣ, να μιλά στο γραφείο του μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Μιλά για την σπουδαιότητα του έργου του ποιητή μέσα από τον προβληματισμό που αυτό δημιουργεί. Προτείνει να συνεχίσουμε εμείς σήμερα τα ατελή ποιήματά του.
00:42:54:00
Πλάνο από την πιο γνωστή προσωπογραφία του ποιητή, στην περίοδο της ωριμότητάς του.
00:44:04:00
Πλάνα του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΟΥΛΛΑ, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο την Θεσσαλονίκης, στο γραφείο του μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Μιλά για την πάλη του ποιητή με το «απόλυτο», κάτι που καθιστά το έργο του αποσπασματικό αλλά και για αυτό μοναδικό. Πλάνο σοκακιού λιθόστρωτου και χορταριασμένου. Πλάνο της σιδερένιας αυλόπορτας, του μαντρότοιχου, του κτίσματος μέσα από αυτόν, δέντρων και γέρικων ελιών.
00:46:24:00
Πλάνο ΜΑΡΙΑΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑ, επικ. Καθ. στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, μπροστά στο τζάκι να απαγγέλλει στίχους από το ποίημα «Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΨΑΡΩΝ».
00:46:50:00
Πλάνο άντρα μπροστά στο τζάκι να απαγγέλλει στα αγγλικά στίχους του ποιητή.
00:47:15:00
Πλάνο ΜΑΡΙΑΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑ, επικ. Καθ. στο ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, να μιλά για την εξής αναγκαιότητα: η ποίηση αυτή να γίνει περισσότερο γνωστή στους ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ. Πλάνα ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, κυρίως ΠΑΡΙΣΙ.
00:48:35:00
Πλάνο του ΠΙΤΕΡ ΜΑΓΚΡΙΤΣ, καθ παν/μιου της ΟΞΦΟΡΔΗΣ, να μιλά στο γραφείο του μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Αναφέρεται στον τρόπο διδασκαλίας του ΣΟΛΩΜΟΥ στα αγγλικά πανεπιστήμια και στη σχέση, που αποκαλύπτεται από τη μελέτη των κειμένων του, ανάμεσα στην ποίησή του και τους ευρωπαίους ρομαντικούς ποιητές.Πλάνο που απεικονίζεται η Ελευθερία σε ασπρόμαυρη λεπτομέρεια από σε πίνακα, πλάνο του ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΚΟΝΟΛΙ, δρ. Μεταφρασιολογίας-Μεταφραστή, να διαβάζει τον «ΥΜΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» σε μετάφραση του ΚΙΜΠΛΙΝΓΚ. Πλάνο βιβλίου σε σελίδα « ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΖΑ» του ποιητή, ενός χαρακτικού-προσωπογραφίας του ποιητή και λεπτομέρειες χειρογράφου του, πλάνο ενός χαρακτικού μόνο πρόσωπο του ποιητή, χαρακτικών-προσωπογραφίες.
00:50:49:00
Πλάνο του ΚΩΣΤΑ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ με φόντο θάλασσα να θέτει το ερώτημα: διακόσια χρόνια μετά το θάνατό του, τι λέει το έργο του για τους Έλληνες σήμερα.
00:00:51:25:00-00:52:13:00
Πλάνο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΒΕΛΟΥΔΗ, καθηγητή στο Παν. Ιωαννίνων, να αναφέρει ότι ο ποιητής Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ με το έργο του είναι παράδειγμα σύζευξης αισθητικής, ιστορίας και ιδεολογίας.
00:52:18:00
Πλάνο λεπτομέρεια πλοίου που ταξιδεύει και θάλασσας. Ακούγεται η φωνή της ΕΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, επικ. Καθ. του Παν/μιου της Αθήνας.
00:52:29:00
Η ΕΡΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, επικ. Καθ. του Παν/μιου της Αθήνας, αναφέρεται στους σύγχρονους ποιητές και τα ποιήματα-αφιερώματά τους. Αναφέρεται στη γενιά του ’30 και απαγγέλλει ΝΙΚΗΦΟΡΟ ΒΡΕΤΤΑΚΟ. Επίσης, στη γενιά του ’70 και απαγγέλλει ΝΑΣΟ ΒΑΓΕΝΑ. Κλείνοντας αναφέρεται στα μηνύματα-παραδείγματα της ποίησης του Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ σήμερα. Πλάνο του μαρμάρινου τάφου του ποιητή και πάνω του μπρούτζινο (δάφνινο) στεφάνι, γραφείου, ξύλινης βιβλιοθήκης και τραπεζιού γεμάτου βιβλία και ενός χαρακτικού που παρουσιάζει έναν μοναχικό άνθρωπο σε τοπίο αντίστοιχο.
00:55:13:00
Πλάνα του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΟΥΛΛΑ, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο την Θεσσαλονίκης, στο γραφείο του μπροστά στη βιβλιοθήκη του. Μιλά, κλείνοντας το αφιέρωμα, για την προσφορά του ποιητή τόσο μέσα από τη ζωή όσο και μέσα από το έργο του.
00:57:36:00
Πλάνα δέντρων, ουρανού και ενός φαναριού με τη συνοδεία μουσικής. Ταυτόχρονα, εμφανίζονται τα ονόματα των συντελεστών και οι ευχαριστίες.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
εθνικός ύμνος, Διονύσιος Σολωμός, εθνικός ποιητής, ποίηση, «Ύμνος εις την Ελευθερίαν»
Αναφορές
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, ποιητής
«Η ΤΡΕΛΗ ΜΑΝΑ», ποίημα
«Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΨΑΡΩΝ», ποίημα
«ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ», ποίημα
«ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ», ποίημα
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΛΟΥΔΗΣ, καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΙΚΤΟΠΟΥΛΟΥ, φιλόλογος
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΛΑΣ, καθηγητής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
ΜΑΡΙΑΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑ, επίκουρη καθηγήτρια στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΛΑΣ, καθηγητής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΕΛΕΖΙΝΗΣ, φιλόλογος
ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ, φιλόλογος
ΕΡΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, επίκουρη καθηγήτρια. Πανεπιστημίου Αθηνών
ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΚΟΝΟΛΙ, δρ Μεταφρασιολογίας-Μεταφραστής
ΠΙΤΕΡ ΜΑΓΚΡΙΤΣ, καθηγητής Πανεπιστημίου της Οξφόρδης
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΟΥΛΛΑΣ, καθηγητής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΚΕΡΚΥΡΑ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σκηνοθέτης:
ΠΑΝΟΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΗΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΠΑΝΑΓΗΣ ΚΟΥΛΟΥΜΠΗΣ
Μοντέρ:
ΒΟΥΛΑ ΚΑΤΣΙΚΩΣΤΑ
Ηχολήπτης:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΑΝΑΤΣΙΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΥΚΑΚΗΣ
Οπερατέρ:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΣΠΥΡΟΣ ΦΡΕΝ
ΜΑΚΗΣ ΦΑΤΟΥΡΟΣ
Ηλεκτρολόγοι:
ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΑΜΠΕΛΑΣ
ΧΡΙΣΟΣΤΟΜΟΣ ΔΟΥΡΟΥΚΗΣ
Επιμέλεια Εκπομπής:
ΚΩΣΤΑΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΣ
Στη συνέντευξη του Π.ΜΑΓΚΡΙΤΣ:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΜΕΝΑΚΟΣ
Στο ποίημα ακούγεται:
ΤΑΚΗΣ ΚΑΡΟΥΖΟΣ
Ευχαριστίες:
ΓΙΑΝΝΗ ΔΕΜΕΤΗ (Δ/ντή Μουσείου Σολωμού και επιφανών Ζακυνθίων)
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΟΡΔΟΥΛΗ (επιμελήτρια χειρογράφων Εθνικής Βιβλιοθήκης)
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑ
ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΨΑΣΚΗ
τα περιοδικά «ΠΟΡΦΥΡΑΣ» και «ΛΕΞΗ»
το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΝΕΤ © 1998
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:56:39:10
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
04/11/2009