ΠΑΙΔΙ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, TO
0000075680
Το επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ, με αφορμή την έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη με τίτλο «Το παιδί στη νεοελληνική ζωγραφική», παρουσιάζει, μέσα από έργα ελλήνων ζωγράφων, τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους αποδόθηκε το συγκεκριμένο θέμα, ξεκινώντας από τη Σχολή του Μονάχου και φτάνοντας μέχρι τη σύγχρονη νεοελληνική ζωγραφική.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000075680
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΠΑΙΔΙ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, TO
Χρονολογία Παραγωγής
1994
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Το επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ, με αφορμή την έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη με τίτλο «Το παιδί στη νεοελληνική ζωγραφική», παρουσιάζει, μέσα από έργα ελλήνων ζωγράφων, τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους αποδόθηκε το συγκεκριμένο θέμα, ξεκινώντας από τη Σχολή του Μονάχου και φτάνοντας μέχρι τη σύγχρονη νεοελληνική ζωγραφική.
Περιγραφή Περιεχομένου
Το επεισόδιο με τίτλο «ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ» χωρίζεται σε τρία μέρη:
Το πρώτο μέρος με τίτλο «Οι ζωγράφοι της Σχολής του Μονάχου και η εποχή τους» παρουσιάζει έργα των ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΥΖΗ, ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΛΥΤΡΑ, ΠΕΡΙΚΛΗ ΠΑΝΤΑΖΗ, ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΙΚΙΑΔΗ και ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΛΕΜΠΕΣΗ που αφορούν στη θεματική της παιδικής ηλικίας, αντικείμενο της έκθεσης που παρουσιάζεται στην Εθνική Πινακοθήκη. Οι επιμελήτριες της Εθνικής Πινακοθήκης, ΕΙΡΗΝΗ ΟΡΑΤΗ και ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΟΥΡΙΑ αναλύουν τους πίνακες ως προς την τεχνοτροπία, τις χρωματικές αποχρώσεις και τους συμβολισμούς που επιχείρησαν να αποδώσουν οι ζωγράφοι μέσα από αυτά. Ειδική μνεία γίνεται επίσης στη σχέση της ζωγραφικής με τη φωτογραφία και την επίδρασή της στα πορτρέτα, αλλά και στην επίδραση που ασκήθηκε από την εμφάνιση των πρώτων κινούμενων – κινηματογραφικών εικόνων και στην καταγραφή σπάνιων στιγμιότυπων όπως λ. χ. με τα παιδιά της βασιλικής οικογένειας στην Ελλάδα από τον ΖΟΖΕΦ ΧΕΠ.
Το δεύτερο μέρος με τίτλο «Το παιδί στη νεοελληνική ζωγραφική» επιχειρεί να αναδείξει τις διαφορές της επόμενης γενιάς ελλήνων ζωγράφων και η ΕΙΡΗΝΗ ΟΡΑΤΗ αναλύει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη διαφορά στην τεχνοτροπία, στις αποχρώσεις και το μοτίβο με τα οποία διαπραγματεύεται ο ζωγράφος ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΥΤΡΑΣ, γιος του Νικηφόρου, ένα κοινό θέμα σε σχέση με τον πατέρα του.
Το τρίτο μέρος με τίτλο «Από τον Παπαλουκά στον Γκίκα» αναφέρεται στην επόμενη γενιά ζωγράφων που από το Μεσοπόλεμο και έπειτα ασχολήθηκαν με το θέμα της απεικόνισης του παιδιού και της παιδικής ηλικίας, όπως ο ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΑΛΟΥΚΑΣ, ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΖΙΑΝΗΣ και ο ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΣ ΓΚΙΚΑΣ. Σε αυτό το μέρος περιλαμβάνονται και πλάνα με τον Ν. ΓΚΙΚΑ. Κατά τη διάρκεια του επεισοδίου παρεμβάλλονται πλάνα από το χώρο της έκθεσης όπου πλήθη μαθητών και μαθητριών απολαμβάνουν τα εκθέματα και συζητούν με τις δασκάλες τους σχετικά με αυτά.
Ανάλυση Περιεχομένου
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Θεματικοί Όροι
ζωγραφική, μουσείο, σχολείο, μαθητές, έκθεση ζωγραφικής, νεοελληνική ζωγραφική, εικαστικά ρεύματα, ακαδημαϊκός ρεαλισμός
Αναφορές
ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ, πολιτιστικό ίδρυμα
ΣΧΟΛΗ ΜΟΝΑΧΟΥ, Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΟΥΡΙΑ, επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης
ΕΙΡΗΝΗ ΟΡΑΤΗ, επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΙΖΥΗΝΟΣ, πεζογράφος
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ, ζωγράφος
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΙΚΙΑΔΗΣ, ζωγράφος
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ, ζωγράφος
ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΛΕΜΠΕΣΗΣ, ζωγράφος
ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΑΛΟΥΚΑΣ, ζωγράφος
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΖΙΑΝΗΣ, ζωγράφος
ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΣ ΓΚΙΚΑΣ, ζωγράφος
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ, ζωγράφος
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΥΖΗΣ, ζωγράφος
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΛΥΤΡΑΣ, ζωγράφος
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΥΤΡΑΣ, ζωγράφος
ΖΟΖΕΦ ΧΕΠ, κινηματογραφιστής
«ΤΟ ΜΟΝΟΝ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΝ», βιβλίο
«ΤΑ ΑΡΡΑΒΩΝΙΑΣΜΑΤΑ», ζωγραφικός πίνακας
«ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ», ζωγραφικός πίνακας
«ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΙΟ», ζωγραφικός πίνακας
«ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ», ζωγραφικός πίνακας
«ΨΥΧΡΟΛΟΥΣΙΑ», ζωγραφικός πίνακας
«ΚΟΥΚΟΥ», ζωγραφικός πίνακας
«Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ», ζωγραφικός πίνακας
«ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ», ζωγραφικός πίνακας
«Ο ΜΙΚΡΟΣ ΚΛΕΦΤΗΣ», ζωγραφικός πίνακας
«Η ΜΙΚΡΗ ΛΑΙΜΑΡΓΗ», ζωγραφικός πίνακας
«Η ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗ», ζωγραφικός πίνακας
«ΗΜΙΓΥΜΝΟ ΠΑΙΔΙ», ζωγραφικός πίνακας
«ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΚΑΠΝΙΖΕΙ», ζωγραφικός πίνακας
«ΜΙΚΡΟΣ ΦΑΥΝΟΣ», ζωγραφικός πίνακας
«ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ», ζωγραφικός πίνακας
«ΓΑΪΔΟΥΡΑΚΙ», ζωγραφικός πίνακας
«ΤΟ ΓΑΛΑ», ζωγραφικός πίνακας
«ΤΟ ΨΑΘΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ», ζωγραφικός πίνακας
«ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΙΡΑΝΤΕΣ», ζωγραφικός πίνακας
«ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΔΑΝΑΗΣ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑΣ ΒΕΛΛΙΝΗ», ζωγραφικός πίνακας
«ΕΓΚΥΟΣ ΓΥΝΑΙΚΑ», ζωγραφικός πίνακας
«ΛΑΪΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ», ζωγραφικός πίνακας
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ, ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: CINETIC
Συντελεστές
Έρευνα, σκηνοθεσία:
ΛΑΚΗΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΗΣ
Βοηθός σκηνοθέτη:
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΔΡΕΟΥ
Ηχολήπτης:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Οπερατέρ:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΙΔΗΣ
Βοηθός οπερατέρ:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΟΥΡΗΣ
Σχεδιασμός effects:
ΚΩΣΤΑΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
Χορηγός έκθεσης:
JACOBS SUCHARD / ΠΑΥΛΙΔΗΣ
Κείμενα:
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΟΥΤΑΛΟΥ
Διεύθυνση παραγωγής:
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΚΥΔΩΝΑΚΗΣ
Μουσική επιμέλεια:
ΑΙΜΙΛΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ
Εργαστήρια εικόνας/ήχου
CINETIC
CHR. MANGOS A/V FACILITIES
Copyright:
ET-1 1994
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:51:12:05
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Τύπος: 1-INCH
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Ηχος: ΜΟΝΟΦΩΝΙΚΟΣ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΕΡΤ ΑΕ
Τελευταία Ενημέρωση
08/10/2011