Κωδικός Τεκμηρίου
0000006864
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΕΒΔΟΜΗ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Χρονολογία Παραγωγής
2004
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Επεισόδιο αφιερωμένο στη σχέση του κινηματογράφου και των Ολυμπιακών Αγώνων. Παρουσιάζεται η παράλληλη πορεία της αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων με τη γέννηση του κινηματογράφου και την καταγραφή αθλητικών θεμάτων από τα πρώτα βήματα της κινηματογραφικής τέχνης.
Περιγραφή Περιεχομένου
Η εκπομπή «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ» ξεκινά με μια ιστορική αναδρομή για την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Ο αφηγητής μιλά για τα πρόσωπα που ίδρυσαν τη ΔΙΕΘΝΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ και παρουσιάζει τις πόλεις που φιλοξένησαν τους αγώνες. Παράλληλα, αναφέρεται στα πρώτα βήματα του κινηματογράφου, τα οποία σχετίστηκαν από νωρίς με την πορεία του αθλητισμού και πιο συγκεκριμένα με τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Οι ταινίες προέβαλαν την ενασχόληση με τον αθλητισμό και τα θετικά που αυτός προσφέρει. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται ταινίες που είχαν ως θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο ΒΕΡΟΛΙΝΟ, ΤΟΚΙΟ, ΜΕΞΙΚΟ. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην ταινία σχετικά με την Ολυμπιάδα του ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ, καθώς ο τρόπος που γυρίστηκε, τεχνικά και κινηματογραφικά, ήταν καινοτόμος και αποτέλεσε πρότυπο για τις υπόλοιπες του ίδιου είδους. Κατά τη διάρκεια της εκπομπής διακεκριμένοι κριτικοί του κινηματογράφου αναλύουν τις σκηνοθετικές προσεγγίσεις των δημιουργών, περιγράφουν τις τεχνικές που χρησιμοποιούν και επισημαίνουν το διαφορετικό τρόπο παρουσίασης των αγώνων.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:03:00
Εμφάνιση τίτλων εκπομπής και επεισοδίου. «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ». «ΕΒΔΟΜΗ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ».
00:00:38:00
Στην οθόνη προβάλλεται μια κινηματογραφική μηχανή και ένα πικάπ. Ο αφηγητής μιλά για την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων και περιγράφει τους σημαντικούς πρωταγωνιστές της. Μιλάει για το έτος 1894 και τον ΠΙΕΡ ΝΤΕ ΚΟΥΜΠΕΡΤΕΝ, ο οποίος αναβίωσε τους Ολυμπιακούς Αγώνες στη ΣΟΡΒΟΝΗ και ίδρυσε τη ΔΙΕΘΝΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ. Βλέπουμε φωτογραφίες από τα μέλη της. Στη συνέχεια, περιγράφει τις πόλεις που φιλοξένησαν τους Αγώνες από το 1896 έως το 1908 καθώς παρακολουθούμε πλάνα τους. Έπειτα, κάνει παράλληλη αναφορά στην ιστορία του κινηματογράφου και στους αδερφούς ΛΥΜΙΕΡ, οι οποίοι οργάνωσαν την πρώτη κινηματογραφική προβολή με εισιτήρια. Οι πρώτοι αγώνες αγνοήθηκαν από τους κινηματογραφιστές, καθώς ο κινηματογράφος έκανε τα πρώτα του βήματα. Στην οθόνη γράφεται: Σινεμά και Ολυμπιακοί, δρόμοι παράλληλοι.
00:02:41:00
Στην οθόνη ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ, κριτικός κινηματογράφου. Μιλάει για το πώς ξεκίνησε ο κινηματογράφος και υποστηρίζει ότι η κινηματογραφική τέχνη ασχολήθηκε από νωρίς με την έννοια του αθλητή και των αθλητικών αγωνισμάτων. Το 1924 στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο ΠΑΡΙΣΙ (βλέπουμε πλάνα τους) έγινε προσπάθεια να καταγραφούν τα αγωνίσματα σε ταινία μεγάλου μήκους. Οι συγκεκριμένοι αγώνες ενέπνευσαν και την ταινία μυθοπλασίας « ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ», η οποία βραβεύθηκε με ΟΣΚΑΡ καλύτερης ταινίας ενώ βλέπουμε και πλάνα της. Ο αφηγητής αναφέρει ότι η πρώτη ολοκληρωμένη ταινία μικρού μήκους είναι «ΤΟ ΛΕΥΚΟ ΣΤΑΔΙΟ», σε σκηνοθεσία του ΑΡΝΟΛΝΤ ΦΑΝΚ.
00:05:35:00
Στην οθόνη και πάλι ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ, κριτικός κινηματογράφου. Μιλάει για το 1920, έτος που τα ντοκιμαντέρ ασχολούνται με τον αθλητισμό, προβάλλουν την ενασχόληση των απλών ανθρώπων με αυτόν και επισημαίνουν την ψυχική ανάταση που αυτός προκαλεί. Προβάλλονται πλάνα από την ταινία «Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ». Παράλληλα, κάνει αναφορά στους πρώτες ντοκιμαντερίστες ΡΟΜΠΕΡΤ ΦΛΑΕΡΤΙ και ΤΖΙΚΑΒΕΡΤΟ.
00:06:42:00
Προβάλλονται πλάνα από την ταινία «Ο ΤΑΡΖΑΝ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΟΥ», στην οποία πρωταγωνίστησε ο ΤΖΟΝΙ ΒΑΪΣΜΙΛΛΕΡ, Ολυμπιονίκης της κολύμβησης. Στην οθόνη ο ΝΙΝΟΣ Φ. ΜΙΚΕΛΙΔΗΣ, κριτικός κινηματογράφου. Μιλάει για τους πρωταθλητές και Ολυμπιονίκες τους οποίους είχαν προσελκύσει παραγωγοί του ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ. Είχαν πρωταγωνιστήσει σε διάφορες ταινίες, οι οποίες σχετίζονταν με τα αθλήματα στα οποία διακρίθηκαν. Στη συνέχεια, μιλάει για την ταινία «ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ», η οποία γυρίστηκε στην ΕΛΛΑΔΑ και αναφέρεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896. Προβάλλονται πλάνα της. Ο κριτικός τη χαρακτηρίζει κακή και αφελή ταινία, που το μόνο θετικό στοιχείο της είναι η προβολή της ΑΘΗΝΑΣ. Έπειτα, αναφέρεται στην ταινία «ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΟΥ 36» της ΛΕΝΙ ΡΙΦΕΝΣΤΑΛ, η οποία περνούσε το μήνυμα της φασιστικής θεωρίας. Για την ίδια ταινία μιλά και ο ΗΛΙΑΣ ΚΑΝΕΛΛΗΣ, κριτικός κινηματογράφου. Θεωρεί ότι προβάλλει το φασιστικό καθεστώς, ενώ παρακολουθούμε και πλάνα της.
00:09:40:00
Στην οθόνη ασπρόμαυρες φωτογραφίες της ΛΕΝΙ ΡΙΦΕΝΣΤΑΛ. Ο αφηγητής περιγράφει τα πρώτα βήματά της στο χώρο της υποκριτικής και του κινηματογράφου. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της ήταν «ΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ ΦΩΣ». Αυτό, όμως, που την έκανε γνωστή ήταν το ντοκιμαντέρ «Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΗΣ ΘΕΛΗΣΗΣ», το θέμα του οποίου ήταν το έκτο συνέδριο του ναζιστικού κόμματος στη ΝΥΡΕΜΒΕΡΓΗ. Προβάλλονται πλάνα από τη συγκεκριμένη ταινία. Ο ΗΛΙΑΣ ΚΑΝΕΛΛΗΣ, κριτικός κινηματογράφου, τη χαρακτηρίζει προπαγανδιστική ταινία, η οποία εξυμνούσε το ναζιστικό καθεστώς. Περιγράφει το πώς γυρίστηκε η ταινία και τονίζει το γεγονός ότι χρησιμοποίησε νέες τεχνικές κινηματογράφησης, που παρουσιάζουν τα σημερινά βίντεο κλιπ. Αυτές τις νέες τεχνικές θα εφαρμόσει, αργότερα, στην κινηματογράφηση των Ολυμπιακών Αγώνων στο ΒΕΡΟΛΙΝΟ, τον ΑΥΓΟΥΣΤΟ του 1936. Παρακολουθούμε πλάνα τους. Στην οθόνη και πάλι ο ΗΛΙΑΣ ΚΑΝΕΛΛΗΣ, κριτικός κινηματογράφου. Μιλάει για τον τρόπο που γύρισε το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ. Κινηματογράφησε φτιάχνοντας μια δραματική ιστορία στην οποία επικαλείται το αρχαίο κάλλος και τα όμορφα μυώδη σώματα. Το γλυπτό του αρχαίου Δισκοβόλου αργοσβήνει στην οθόνη, για να εμφανιστεί το καλοσχηματισμένο σώμα ενός γυμνού αθλητή στους ΔΕΛΦΟΥΣ. Όλα αυτά παρουσιάζονται, για να προβληθεί το ιδεολογικό περιεχόμενο του φασιστικού δόγματος. Οι ΧΙΤΛΕΡΙΚΟΙ Γερμανοί πίστευαν ότι προέρχονταν από την ΑΡΙΑ φυλή. Αυτή, κατά την άποψη τους, καταγόταν από την ελληνική αρχαιότητα, την οποία διέκριναν οι ιδέες του κάλλους, της υγείας, της γενναιότητας.
00:13:45:00
Στην οθόνη πλάνα από την κινηματογράφηση των αγώνων του ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ. Ο αφηγητής μιλάει για τους αθλητές-πρότυπα που παρουσιάζει η κινηματογραφίστρια. Από κοινοί θνητοί μεταμορφώνονται σε θεούς της άθλησης. Παράλληλα, η τεχνική της στο μοντάζ είναι εκπληκτική. Στην οθόνη και πάλι ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ, κριτικός κινηματογράφου. Πιστεύει ότι η ΛΕΝΙ ΡΙΦΕΝΣΤΑΛ δεν παρουσιάζει τους αθλητές με ρεαλιστικό τρόπο. Τους παρουσιάζει σαν θεούς, ρωμαλέους, ετοιμοπόλεμους και επιθετικούς. Στη συνέχεια, ο αφηγητής περιγράφει τις καινοτομίες που χρησιμοποίησε η ΛΕΝΙ ΡΙΦΕΝΣΤΑΛ. Μετέτρεψε το στάδιο του ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ σε κινηματογραφικό στούντιο, καθιέρωσε νέα δεδομένα στον αθλητικό κινηματογράφο και ξεπέρασε τα παραδοσιακά όρια του αθλητικού ντοκιμαντέρ. Βλέπουμε φωτογραφίες που διαφήμιζαν τους συγκεκριμένους Αγώνες.
00:16:48:00
Στην οθόνη ο ΝΙΝΟΣ Φ. ΜΙΚΕΛΙΔΗΣ, κριτικός κινηματογράφου. Μιλάει για τα ντοκιμαντέρ μεγάλους μήκους που έχουν γυριστεί και για άλλους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπως του ΛΟΝΔΙΝΟΥ, του ΜΟΝΑΧΟΥ, της ΡΩΜΗΣ. Βλέπουμε και διαφημιστικές αφίσες τους. Κατά τη γνώμη του η καλύτερη ταινία που έχει καλύψει τους αγώνες είναι η «ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΟΥ ΤΟΚΥΟ» του σκηνοθέτη ΚΟΝΙ ΤΣΙΚΑΟΥΑ. Παρακολουθούμε πλάνα της. Στη συνέχεια, ο αφηγητής περιγράφει τον τρόπο που γυρίστηκε η ταινία. Επίσης, μιλάει για τις αντιδράσεις που προκάλεσε. Η ΔΟΕ πίστευε ότι η συγκεκριμένη ταινία παρουσιάζει μια αποσπασματική καλλιτεχνικού τύπου εικόνα των αγώνων, ενώ η ιαπωνική κυβέρνηση ισχυρίστηκε ότι δεν προβάλλει την εικόνα της νέας ΙΑΠΩΝΙΑΣ με τον κατάλληλο τρόπο. Έπειτα, ο ΗΛΙΑΣ ΚΑΝΕΛΛΗΣ, κριτικός κινηματογράφου, σχολιάζει τον τρόπο που ξεκινά η ταινία και τα μηνύματα που επιθυμεί να περάσει ο σκηνοθέτης. Την άποψή του για τη συγκεκριμένη ταινία εκφράζει και ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ, κριτικός κινηματογράφου. Πιστεύει ότι ξεφεύγει από τα στερεότυπα και επικεντρώνεται στις δύσκολες στιγμές των αθλητών κατά τη διάρκεια των αγωνισμάτων.
00:20:47:00
Στην οθόνη συνεχίζονται να προβάλλονται πλάνα από την ταινία «ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΟΥ ΤΟΚΥΟ». Ο αφηγητής επισημαίνει την έμφαση που δίνει ο σκηνοθέτης στην προετοιμασία των αθλητών, πριν την έκβαση του αγώνα. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται ο ΗΛΙΑΣ ΚΑΝΕΛΛΗΣ, κριτικός κινηματογράφου. Αναλύει τη σκηνοθετική προσέγγιση της συγκεκριμένης ταινίας, η οποία επικεντρώνεται στο ανθρώπινο πρόσωπο των αθλητών. Περιγράφει τις κινήσεις του σώματός τους, παρατηρεί τον τρόπο αντίδρασής τους και προβάλλει πιο συναισθηματικούς χαρακτήρες. Επίσης, περιγράφει και άλλες στιγμές εκτός από την αθλητική δραστηριότητα. Έπειτα, στην οθόνη παρουσιάζεται ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ, κριτικός κινηματογράφου. Εκφράζει και αυτός τις προσωπικές του απόψεις για την ταινία. Πιστεύει ότι ο σκηνοθέτης προβάλλει περισσότερο τον μέσο, τον κοινό αθλητή παρά τον νικητή. Ο συγκεκριμένος αθλητής δεν αγωνίζεται για τη δόξα ή τα χρήματα, αλλά για το ίδιο το άθλημα. Τη χαρακτηρίζει «ανθρώπινη ταινία», η οποία περνάει τα μηνύματα της ειρήνης, της ανθρωπιάς και της ευαισθησίας. Ενώ πλάνα της ταινίας προβάλλονται στην οθόνη, ο αφηγητής μιλάει για την επιτυχημένη προσπάθεια του σκηνοθέτη να κάνει κινηματογραφική πράξη την αξία της προσπάθειας και της συμμετοχής. Η σκηνοθετική αυτή προσέγγιση επηρέασε πολλές άλλες ταινίες μυθοπλασίας. Βέβαια, δεν παραλείπει να αναφερθεί και στη δυσαρέσκεια που προκάλεσε η ταινία στη ΔΟΕ και να παρουσιάσει τις αιτίες αυτής.
00:30:50:00
Στην οθόνη προβάλλονται πλάνα από την ταινία «ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟΥ», η οποία επηρεάστηκε έντονα από την «ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΟΥ ΤΟΚΥΟ». Ο ΓΟΥΩΛΤΕΡ ΔΑΣΑΛΙ, διευθυντής φωτογραφίας, συμμετείχε στην ταινία ως οπερατέρ και εκφράζει τις σκέψεις του για τον τρόπο που γυρίστηκε η ταινία. Η κινηματογραφική κάλυψη των αγώνων στη σημερινή εποχή γίνεται όλο και πιο δύσκολη, για το λόγο ότι η πρόσβαση στους αθλητικούς χώρους δεν είναι εύκολη. Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων πιστεύουν ότι η πετυχημένη κάλυψή τους δεν εξαρτάται από τη σωστή θέση των οπερατέρ. Το πρότυπό του υπήρξε η ταινία της ΛΕΝΙ ΡΙΦΕΝΣΤΑΛ για τους Ολυμπιακούς του ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ, της οποίας βλέπουμε πλάνα. Κατά τη γνώμη του, η ταινία πέτυχε, γιατί η κάμερα ήταν τοποθετημένη πολύ κοντά στους αθλητές και κατέγραφε την προσπάθειά τους με ακρίβεια. Στη συνέχεια, χαρακτηρίζει την ταινία για τους «ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟΥ» γενική και εκτεταμένη καταγραφή των αγώνων, που το καλλιτεχνικό της αποτέλεσμα δε συγκρίνεται με παρόμοιες ταινίες του είδους της.
00:34:17:00
Στην οθόνη πλάνα από την ταινία «VISIONS OF EIGHT». Ο αφηγητής περιγράφει το πώς γυρίστηκε η συγκεκριμένη ταινία. Οκτώ διάσημοι σκηνοθέτες ανέλαβαν τη δημιουργία μιας ταινίας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του ΜΟΝΑΧΟΥ. Ο καθένας ανέλαβε κάποιο αγώνισμα της επιλογής του. Η ΛΕΝΙ ΡΙΦΕΝΣΤΑΛ δε συμμετείχε εξαιτίας της άρνησης των Γερμανικών αρχών. Πλάνο στα ονόματα των σκηνοθετών. Ο ΓΟΥΩΛΤΕΡ ΔΑΣΑΛΙ συμμετείχε ως οπερατέρ στα επεισόδια των: ΑΡΘΟΥΡ ΠΕΝ (άλμα επί κοντώ), ΚΟΝΙ ΤΣΙΚΑΟΥΑ (100 μέτρα ανδρών) και ΜΑΪ ΖΕΤΕΡΛΙΝΓΚ (άρση βαρών). Εμφανίζεται και ο ίδιος στην οθόνη να περιγράφει τη διαφορετική τεχνική του κάθε σκηνοθέτη, ενώ βλέπουμε και φωτογραφίες τους. Στη συνέχεια, παρουσιάζει τις δυσκολίες που συνάντησε και τον τρόπο αντιμετώπισής τους. Στη συνέχεια, ο σκηνοθέτης ΚΟΝΙ ΤΣΙΚΑΟΥΑ περιγράφει τη δική του σκηνοθετική προσέγγιση, η οποία (κατά τον αφηγητή) σφράγισε τη μοντέρνα εποχή των αγώνων. Έπειτα, η ΜΑΪ ΖΕΤΕΡΛΙΝΓΚ εξηγεί το λόγο που επέλεξε το άθλημα της άρσης βαρών. Ο αφηγητής επισημαίνει το γεγονός ότι τόνισε την υπερκατανάλωση των αγώνων και την απομόνωση των αθλητών.
00:45:10:00
Στην οθόνη πλάνα από την ταινία «ΟΛΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ», στην οποία παρουσιάζεται « ο κόσμος της άρσης βαρών». Κεντρικός ήρωάς της είναι ένας νεαρός αρσιβαρίστας, ο οποίος προετοιμάζεται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ο σκηνοθέτης της ταινίας ΘΑΝΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ περιγράφει τον τρόπο που γυρίστηκε και μιλάει για την προσπάθειά του να συνδυάσει τηλεοπτικά κοινότυπες και αθλητικές εικόνες με την ταυτόχρονη προβολή των συναισθημάτων του αθλητή. Στη συνέχεια, βλέπουμε σκίτσα με αρσιβαρίστες αθλητές.
00:47:02:00
Στην οθόνη πλάνα από διάφορα αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων. Ο ΓΟΥΩΛΤΕΡ ΔΑΣΑΛΙ μιλάει για την επικράτηση του βίντεο και της τηλεόρασης και την εγκατάλειψη του φιλμ. Για τους Ολυμπιακούς Αγώνες μέχρι το ΜΟΝΑΧΟ έχει γυριστεί και μια κινηματογραφική ταινία. Αργότερα, δε γυρίζονταν γιατί κυριάρχησε η τηλεόραση. Παρουσιάζει τις ευκολίες που προσφέρουν τα σύγχρονα τεχνικά μέσα.
00:48:17:00
Στην οθόνη παρουσιάζεται ο Αυστραλός διευθυντής φωτογραφίας ΚΡΙΣ ΝΤΟΥΛ. Συγκρίνει τον τρόπο που γινόταν η κινηματογραφική παρουσίαση των αγώνων στην παλιότερη και στη σημερινή εποχή. Μιλάει για την τεχνολογική εξέλιξη, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα.
00:48:58:00
Στην οθόνη η σημαία των Ολυμπιακών Αγώνων. Ο αφηγητής μιλάει για το γεγονός ότι μετά από πολλά χρόνια θα αναλάβει σκηνοθέτης την κινηματογράφηση των Ολυμπιακών Αγώνων στο ΠΕΚΙΝΟ, το 2008. Παράλληλα, βλέπουμε και φωτογραφία του. Στην ταινία θα συμμετέχει και ο Αυστραλός διευθυντής φωτογραφίας ΚΡΙΣ ΝΤΟΥΛ. Ο ίδιος λέει ότι θα κάνει ένα προσωπικό φιλμ, στο οποίο θα πρωταγωνιστήσουν οι αθλητές, οι προσπάθειές τους και οι προσδοκίες τους.
00:49:56:00
Τίτλοι τέλους. Εμφανίζονται τα ονόματα των συντελεστών της εκπομπής.
Θεματική Κατηγορία
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
Ολυμπιακοί Αγώνες, οπτικοακουστικές τέχνες, κινηματογράφος, ντοκιμαντέρ
Αναφορές
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΓΟΥΛΑΤΟΣ, κριτικός κινηματογράφου
ΚΡΙΣ ΝΤΟΥΛ, διευθυντής φωτογραφίας
ΘΑΝΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, σκηνοθέτης
ΓΟΥΩΛΤΕΡ ΛΑΣΑΛΙ, κινηματογραφιστής
ΜΑΪ ΖΕΤΕΡΛΙΝΓΚ, σκηνοθέτης
ΗΛΙΑΣ ΚΑΝΕΛΛΗΣ, κριτικός κινηματογράφου
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟΥ», ταινία
«ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΟΥ ΤΟΚΥΟ», ταινία
«VISIONS OF EIGHT», ταινία
«ΟΛΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ», ταινία
«Ο ΤΑΡΖΑΝ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΟΥ», ταινία
«ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΟΥ 36», ταινία
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: CINETIC
Συντελεστές
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΚΥΔΩΝΑΚΗΣ
Κάμερα-Σκηνοθεσία:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΑΣ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΠΕΠΗ ΦΑΡΑΚΛΙΩΤΗ
Μουσική επιμέλεια:
ΣΗΜΗ ΤΣΙΛΑΛΗ
Μοντάζ:
ΠΑΝΟΣ ΒΟΥΤΣΑΡΑΣ
Βοηθός οπερατέρ:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΟΥΡΗΣ
Ευχαριστίες: ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΕΛΕΝΑ ΛΑΛΟΥ
ΔΗΜΗΤΡΑ ΝΤΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
ΣΥΛΛΑ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ
ΜΥΡΤΩ ΛΕΚΑΤΣΑ
ΗΛΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ
Χρησιμοποιήθηκαν αποσπάσματα από τις ταινίες:
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ
ΤΟ ΛΕΥΚΟ ΣΤΑΔΙΟ
ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ
ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Ο ΤΑΡΖΑΝ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΟΥ
OLYMPIA. Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΗΣ ΘΕΛΗΣΗΣ
Η ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΟΥ ΤΟΚΥΟ
Η ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟ
ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ
ΟΛΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:50:33:11
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
21/09/2009