ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
0000008698
Η εξέλιξη του ελληνικού νομίσματος από την Δελφική Αμφικτιονία και τη μακεδονική νομισματική τέχνη, έως στα ρωμαϊκά νομίσματα και τα νομίσματα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000008698
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Χρονολογία Παραγωγής
1990
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Η εξέλιξη του ελληνικού νομίσματος από την Δελφική Αμφικτιονία και τη μακεδονική νομισματική τέχνη, έως στα ρωμαϊκά νομίσματα και τα νομίσματα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
Περιγραφή Περιεχομένου
Στα πλαίσια της σειράς «Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ» παρακολουθούμε την εξέλιξη του Αρχαίου Ελληνικού Νομίσματος από τα νομίσματα ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑΣ και την ανάπτυξη της νομισματοκοπίας στο βασίλειο της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, η οποία ξεκινά από τα μέσα του 6ου π. Χ. αιώνα, μέχρι τον χρυσό ΣΤΑΤΗΡΑ του Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ. Το μακεδονικό νόμισμα αποκτά διεθνή χαρακτήρα, στον οποίο αντανακλάται η ιστορία του ελληνιστικού κόσμου. Το ταξίδι στον κόσμο του χρήματος αρχίζει με τον Ρωμαϊκό κόσμο από το 2ο π. Χ. με την παρακμή της ελληνιστικής τέχνης. Τα Ρωμαϊκά Νομίσματα δημιουργούν μία πρωτότυπη και αληθινή ιστορική πινακοθήκη των Ρωμαίων αυτοκρατόρων και οι Ρωμαίοι χαράκτες συνεχίζουν την τέχνη του νομισματικού πορτρέτου που παρέλαβαν από τους ‘Έλληνες καλλιτέχνες. Ακολουθεί ο Βυζαντινός κόσμος, ο οποίος στάθηκε κυρίαρχος στη διεθνή αγορά για δέκα αιώνες, συνεχίζοντας την ελληνιστική και ρωμαϊκή παράδοση. Το κύρος του Βυζαντινού ΣΟΛΙΔΟΥ αλλά και των άλλων νομισματικών υποδιαιρέσεων ήταν μεγάλο και οι προσπάθειες απομίμησής τους πολλές. Νέα σύμβολα σηματοδοτούν τα βυζαντινά νομίσματα, όπως η μορφή ενός αγγέλου, το χριστόγραμμα, σύμβολα αυτοκρατορικής εξουσίας, η μορφή της Παναγίας και Άγιοι πολεμιστές. Τον 12ο αιώνα το Βυζαντινό Νόμισμα εξασθενεί, σηματοδοτώντας την αργή αλλά φθίνουσα πορεία μιας αυτοκρατορίας, όταν Βενετοί και Γενουάτες κάνουν την εμφάνισή τους στο Αιγαίο.
Τίτλοι αρχής.
00:01:33:00
Ανάμεσα στους δύο θεόρατους βράχους των ΦΑΙΔΡΙΑΔΩΝ, μέσα στο υποβλητικό τοπίο ξεπροβάλλει το Ιερό των ΔΕΛΦΩΝ. Διαδοχικά πλάνα παρουσιάζουν το Αρχαίο Θέατρο, την κεντρική μορφή του δυτικού αετώματος του κλασικού Ναού του ΑΠΟΛΛΩΝΑ, στην οποία παριστάνεται ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ στον σπάνιο τύπο του κιθαρωδού 340-330 π. Χ. , ο Ναός του ΑΠΟΛΛΩΝΑ και λαξευμένος λίθος ωοειδούς σχήματος που παριστάνει τον ομφαλό, έκθεμα του Αρχαιολογικού Μουσείου των ΔΕΛΦΩΝ. Παράλληλα, ο αφηγητής αναφέρεται στον αρχαιολογικό χώρο των ΔΕΛΦΩΝ, με το περίφημο Ιερό και Μαντείο του ΑΠΟΛΛΩΝΑ, στο οποίο ενσαρκώνεται για πρώτη φορά ο λόγος, μορφές τέχνης τα οποία αποτελούν τη σπουδαιότερη πηγή του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού.
00:03:00:00
Διαδοχικά πλάνα παρουσιάζουν αρχαϊκό Νόμισμα, το Ναό του ΠΥΘΙΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, την Ιερά Οδό, το μονοπάτι που οδηγούσε από την είσοδο του τεμένους του Απόλλωνα μέχρι το βωμό των Χίων και τον επιβλητικό Ναό. Στη συνέχεια, καθώς ο φακός περιηγείται τα μνημεία εστιάζει στο θησαυροφυλάκιο των Αθηνών με τους δύο Δωρικούς κίονες και τις τριάντα μετόπες, που απεικονίζουν τα κατορθώματα του ΗΡΑΚΛΗ και του ΘΗΣΕΑ, ακολουθεί πανοραμικό πλάνο από τη δασική έκταση και το ιερό βουνό του ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ, που βρίσκονταν το Ιερό του θεού ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΔΕΛΦΟΙ, και πλάνο στο Αρχαίο Θέατρο. Εμβόλιμη προβολή από το Αρχαιολογικό Μουσείο των ΔΕΛΦΩΝ παρουσιάζει γυναικείο κεφάλι χρυσελεφάντινου αγάλματος της θεάς ΑΡΤΕΜΗΣ, έργο ιωνικού εργαστηρίου του 6ου αιώνα π. Χ. , η ταινία του χρυσού διαδήματος διακοσμείται με έκτυπες συνεχόμενες σπείρες και δύο ρόδακες που προσαρμόζονταν με κεντρικό καρφί και κοσμούσαν ως ενώτια το λοβό των αυτιών και τέλος ένα από τα σπανιότερα Νομίσματα της Δελφικής ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΚΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ, ασημένιος Στατήρας με την κεφαλή της θεάς ΔΗΜΗΤΡΑΣ και τον θεό ΑΠΟΛΛΩΝΑ να κάθεται στον Ομφαλό με την επιγραφή «ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΕΣ». Παράλληλα, ο αφηγητής παραθέτει ιστορικές πληροφορίες που αφορούν στο κύρος και την ιερότητα του Μαντείου των ΔΕΛΦΩΝ, χρησμούς και την πειστική δύναμή τους, στους θησαυρούς από τις προσφορές ατόμων και πόλεων στο μαντείο του Πυθίου Απόλλωνα και την πολιτική φιλοσοφία που διαμόρφωσε η Αμφικτιονία του 7ου αιώνα. Τέλος, ο αφηγητής απαγγέλλει στίχους από ποίημα του ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΥ, εμπνευσμένο από τον Ιερό τόπο.
00:06:00:00
Αναφορά και διαδοχική προβολή Μακεδονικών Νομισμάτων με τις μορφές του ΦΙΛΙΠΠΟΥ και του θεοποιημένου Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ή τον ΗΡΑΚΛΗ και τον κρηταγενή ΔΙΑ ένθρονο, τη θεά ΝΙΚΗ στην πλώρη μακεδονικής τριήρους και τον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ.
00:09:18:00
Αναφορά και διαδοχική προβολή των τετράδραχμων του ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ Α με τη θεοποιημένη μορφή του Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ η οποία στη συνέχεια αντικαθίσταται από τις προσωπογραφίες των Πτολεμαίων Ελλήνων βασιλιάδων της ΑΙΓΥΠΤΟΥ.
00:10:00:00
Αναφορά και διαδοχική προβολή των Νομισμάτων του ελληνικού κόσμου της ΑΣΙΑΣ. Προβάλλεται χαρακτηριστικό δείγμα χαρακτικής, με την απεικόνιση του ΜΙΘΡΙΔΑΤΗ, βασιλιά στην ΠΕΡΓΑΜΟ της Μ. ΑΣΙΑΣ.
00:10:30:00
Αναφορά και διαδοχική προβολή στα Νομίσματα της ΣΥΡΙΑΣ που εικονίζουν τον ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ με μορφή ΗΡΑΚΛΗ στη μία όψη και στην άλλη τον ένθρονο ΔΙΑ με αετό και τον ΑΝΤΙΟΧΟ Α με τον ΑΠΟΛΛΩΝΑ καθισμένο σε Ομφαλό.
00:11:05:00
Αναφορά και προβολή σε ασημένιο Τετράδραχμο από το Βασίλειο της ΒΑΚΤΡΙΑΣ, που φέρει την προτομή του βασιλιά ΕΥΘΥΔΗΜΟΥ Α με γηραλέο ΗΡΑΚΛΗ στην πίσω όψη του, από το οποίο μαρτυρείται η διάδοση της ελληνικής νομισματικής τέχνης και γλώσσας ως τα βάθη της Ανατολής.
00:11:45:00
Ο αφηγητής διαβάζει απόσπασμα από το ποίημα «ΦΙΛΕΛΛΗΝ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ 1912, ενώ παρελαύνουν μπροστά στο φακό Νομίσματα των ΜΑΚΕΔΝΩΝ με απεικονίσεις βασιλιάδων, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΠΕΡΣΕΩΣ και ΗΡΑΚΛΗ από τη μία όψη και την πίσω ο ΗΓΕΜΩΝ ο ΑΕΤΟΣ των ΜΑΚΕΔΝΩΝ καθώς και Νόμισμα από τον οίκο των ΣΕΛΕΥΚΙΔΩΝ με την επιγραφή του βασιλιά ΜΙΘΡΙΔΑΤΗ του ΕΥΠΑΤΟΡΑ και τέλος της ΣΥΡΙΑΣ με την επιγραφή του ΑΝΤΙΟΧΟΥ. Επίσης ο αφηγητής μιλάει για την παρακμή της ελληνιστικής τέχνης, η οποία άρχισε από τον 2ο π. Χ. αιώνα καθώς και την υποδούλωση των ελληνικών πόλεων στις Ρωμαϊκές Λεγεώνες.
00:12:41:00
Διαδοχική προβολή σε άγαλμα ρωμαίου αυτοκράτορα, χάλκινου έκτυπου Ρωμαϊκού Νομίσματος, στην μπροστινή όψη του οποίου εικονίζεται Ρωμαίος Αυτοκράτορας, ενώ στην πίσω όψη μυθολογικές παραστάσεις και αντίγραφα μεγάλων έργων τέχνης Ελλήνων καλλιτεχνών. Ακολουθεί Νόμισμα του ΑΡΓΟΥΣ με την Πολυκλείτια ΗΡΑ και πλάνα από την Βιβλιοθήκη του ΑΔΡΙΑΝΟΥ, το ανατολικό μέρος του τοίχους με τους Κορινθιακούς κίονες, και τέλος σειρά νομισμάτων με τα πορτρέτα ρωμαίων αυτοκρατόρων. Στη συνέχεια, νομίσματα με παραστάσεις Ρωμαίων αυτοκρατόρων, άγαλμα του Ρωμαίου Αυτοκράτορα ΑΔΡΙΑΝΟΥ και του νέου Έλληνα ΑΝΤΙΝΟΟΥ καθώς και κοπές νομισμάτων με τις προσωπογραφίες τους και μαρμάρινο αγαλμάτιο ΟΡΦΕΑ, που βρέθηκε στην ΑΙΓΙΝΑ, Πρωτοβυζαντινής περιόδου του 4ου αιώνα, εικονίζει τον ΟΡΦΕΑ να παίζει λύρα και να περιβάλλεται από σύμπλεγμα πραγματικών και μυθικών ζώων. Ο αφηγητής αναφέρεται στις ελληνικές αυτοκρατορικές κοπές και στις έκτυπες παραστάσεις με ρωμαϊκές και ελληνικές επιγραφές που συνεχίζουν να κόβονται σχεδόν ως τα μέσα του 3ου μ. Χ. αιώνα.
00:15:38:00
Αναφορά στον Βυζαντινό πολιτισμό, που κυριάρχησε στην Ανατολική Μεσόγειο για μια ολόκληρη χιλιετία και στον ιερό χαρακτήρα της βυζαντινής τάξης. Διαδοχική προβολή πλάνων από φορητές εικόνες με την ΠΑΝΑΓΙΑ ΒΡΕΦΟΚΡΑΤΟΥΣΑ και την ΣΤΑΥΡΩΣΗ και μικρογραφίες χειρογράφων με τον Αυτοκράτορα ΑΝΔΡΟΝΙΚΟ Β ευλογούμενο από τον ΧΡΙΣΤΟ, σε μικρογραφία χρυσόβουλου του 1301, από το Βυζαντινό Μουσείο της ΑΘΗΝΑΣ, και μικρογραφία με τον ΒΑΣΙΛΕΙΟ Β τον ΒΟΥΛΓΑΡΟΚΤΟΝΟ, καθώς και ελεφαντοστέινο ανάγλυφο στο οποίο ευλογείται ο Αυτοκράτορας ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ από τον ΧΡΙΣΤΟ.
00:17:16:00
Αναφορά και διαδοχική προβολή Βυζαντινών Νομισμάτων, Σκυφωτά-τραχέα Νομίσματα, κύλα από μίγμα χαλκού και ασήμι, χρυσά και χάλκινα που συνεχίζουν την ελληνιστική και ρωμαϊκή παράδοση. Επίσης, αναφορά στις καταστροφές του 5ου αιώνα, τη διαίρεση της Βυζαντινής αυτοκρατορίας από τις επιδρομές και την οικονομική κρίση που προκάλεσαν. Ακολουθεί προβολή του Βυζαντινού χρυσού Νομίσματος, Σόλιδος και τις μικρές χάλκινες υποδιαιρέσεις, το χάλκινο Φόλλι με χαραγμένη τη μορφή του αυτοκράτορα στη μία όψη και αναγραφή της αξίας του νομίσματος στην άλλη, που αποτέλεσαν τα βασικά νομίσματα της Βυζαντινής αυτοκρατορίας στα τέλη του 5ου αιώνα.
00:19:16:00
Αναφορά και προβολή στα πρώτα Βυζαντινά Νομίσματα με την απεικόνιση του Σταυρού, σύμβολο της Χριστιανικής Νίκης, προβολή φορητής εικόνας που απεικονίζει τον Αρχάγγελο ΜΙΧΑΗΛ, η Ρωμαϊκή Νίκη μετουσιώνεται σε Βυζαντινό άγγελο, νόμισμα με έκτυπη παράσταση αγγέλου, νόμισμα με το Χριστόγραμμα που σηματοδοτεί τα νέα Βυζαντινά νομίσματα. Ακολουθούν χρυσά Βυζαντινά Νομίσματα με τις απεικονίσεις αρχαγγέλων που κρατούν τα διακριτικά του αυτοκράτορα, τη σταυροφόρο σφαίρα και το σκήπτρο, σύμβολα αυτοκρατορικής εξουσίας. Οι μορφές τους στεφανώνουν τον Βυζαντινό δεσπότη, τον υποστηρίζουν ή τον παρουσιάζουν στον ΧΡΙΣΤΟ. Επίσης νομίσματα με μορφές του αυτοκράτορα σε πλάγια όψη και καταμέτωπο, ολόσωμος, ένθρονος, με τους συναυτοκράτορες, γονατιστός ή έφιππος, με επιγραφή λατινική και στη συνέχεια ελληνική.
00:21:16:00
Προβολή μικρογραφίας χειρογράφου με Βυζαντινό αυτοκράτορα και τον Χριστό. Ακολουθεί αναφορά σε Βυζαντινά Νομίσματα με την απεικόνιση του αυτοκράτορα και του Χριστού, που συμβολίζει την υποταγή του επίγειου βασιλέως στον ουράνιο.Προβολή χρυσού Βυζαντινού νομίσματος με την απεικόνιση του ΧΡΙΣΤΟΥ.
00:21:36:00
Διαδοχική προβολή σε ψηφιδωτή εικόνα ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΕΛΕΟΥΣΑΣ με την επωνυμία «Η ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ» Βυζαντινό Μουσείο ΑΘΗΝΩΝ, τέλη 13ου αιώνα, και αγιογραφημένη εικόνα της ΠΑΝΑΓΙΑΣ και αγιογραφίες με τον ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ και ΑΓΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ. Ο αφηγητής μιλάει για την καθιέρωση, στα Βυζαντινά Νομίσματα μετά τον 11ο αιώνα, της μορφής της ΠΑΝΑΓΙΑΣ, καθώς και των πολεμιστών ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΟΥ και ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
00:22:14:00
Αναφορά για τη νομισματική κυκλοφορία και διαδοχική προβολή του Βυζαντινού Σόλιδου και των υποδιαιρέσεων αυτού, χρυσό Τρημίσιο, χρυσό Υπέρπυρο.
00:23:14:00
Ο αφηγητής περιγράφει την περίοδο της Βυζαντινής νομισματοκοπίας, 10ου και 11ου αιώνα, της μεγαλύτερης ακμής του Βυζαντίου, όπου τη μορφή του αυτοκράτορα διαδέχονται παραστάσεις του Σταυρού του ΧΡΙΣΤΟΥ και της ΠΑΝΑΓΙΑΣ και αναφέρεται στον συμβολισμό τους. Παράλληλα, προβάλλεται μικρογραφία χειρογράφου και Βυζαντινό Νόμισμα που φέρει παράσταση του ΧΡΙΣΤΟΥ.
00:23:46:00
Αναφορά και προβολή σε Βυζαντινά Νομίσματα, όπως το Φόλλι, το συνηθισμένο νόμισμα σε κυκλοφορία από την εποχή του ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ως τη μεγάλη μεταρρύθμιση του ΑΛΕΞΙΟΥ Α, πλάνο στα τραχέα νομίσματα, από μίγμα χαλκού τα λεγόμενα Σκυφωτά και τέλος διαδοχική προβολή Βυζαντινών Νομισμάτων και υποδιαιρέσεων. Ο αφηγητής αναφέρεται στη χρηματική αξία και αγοραστική δύναμη των Βυζαντινών Νομισμάτων και στη λειτουργία των νομισματοκοπείων σε πολλές πόλεις της αυτοκρατορίας.
00:25:10:00
Ο αφηγητής περιγράφει την οικονομική κρίση και τη φθίνουσα πορεία της Βυζαντινής αυτοκρατορίας που είχε άμεση αντανάκλαση στη χρήση και αξία του Βυζαντινού Νομίσματος. Τέλος απαγγέλλει απόσπασμα από το ποίημα «ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ» του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ. Παράλληλα, διαδοχική προβολή πλάνων στα παράλια του Αιγαίου, σε χρυσά Βυζαντινά Νομίσματα, χάρτη και αγιογραφίες που κοσμούν εσωτερικό χώρο Ναού.
00:27:25:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Θεματικοί Όροι
αρχαιολογία, ελληνική ιστορία, νομισματολογία, νομίσματα, νομισματική, ελληνιστικός κόσμος, Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, βυζαντινός πολιτισμός
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΦΩΚΙΔΑΣ, ΔΕΛΦΟΙ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: ΝΙΚΟΣ Γ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Συντελεστές
Έρευνα – Κείμενα:
ΝΩΕ ΠΑΡΛΑΒΑΝΤΖΑΣ
Επιστημονικός Σύμβουλος:
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ
Σενάριο:
ΝΙΚΟΣ Γ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΝΩΕ ΠΑΡΛΑΒΑΝΤΖΑΣ
Μουσική:
ΜΑΡΙΑ ΧΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Αφήγηση:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΝΤΡΟΣ
ΛΙΖΑ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
Βοηθός Σκηνοθέτη:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΡΡΑΣ
Μιξάζ:
ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
Ήχος:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Διεύθυνση Παραγωγής:
ΣΤΕΛΛΑ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
Μοντάζ:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΕΝΗΣ
Διεύθυνση Φωτογραφίας:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΙΔΗΣ
Σκηνοθεσία:
ΝΙΚΟΣ Γ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός Οπερατέρ:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΡΠΑΔΑΚΗΣ
Βοηθός Ήχου:
ΔΩΡΑ ΚΑΛΟΥΜΕΝΟΥ
Ηλεκτρολόγος:
ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΟΣ
Εταλονάζ:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ
Κοπή Αρνητικού:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
Γραμματεία Παραγωγής:
ΑΣΠΑΣΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΟΥ
Εργαστήρια Εικόνας – Ήχου:
CINEMAGIC LC Ε. Π. Ε.
Ευχαριστούμε:
Τη ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ του ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
ΜΑΝΤΩ ΚΑΡΑΜΕΣΙΝΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΟΥ
Και τους Αρχαιολόγους
ΗΩ ΤΣΙΟΥΡΤΗ
ΜΙΝΑ ΓΑΛΑΝΗ
ΓΙΑΝΝΗ ΤΟΥΡΑΣΟΓΛΟΥ
Το ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Την ΕΥΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗ
Και την ΕΛΕΝΗ ΜΠΑΝΟΥ
Την ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΙΣΤΕΩΣ
Την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ
Την Σ. ΣΠΑΓΓΑΔΟΡΟΣ & ΣΙΑ
Την Δ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ Ο. Ε.
Την ΑΒΕΛ Α. Β. Ε.
Εκτέλεση Παραγωγής:
ΝΙΚΟΣ Γ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:28:11:07
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
30/06/2009