ΠΛΑΣΤΟ ΚΑΙ ΓΝΗΣΙΟ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
0000075684
Το επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ασχολείται με το ζήτημα της πλαστογραφίας των ζωγραφικών έργων τέχνης και επιστρατεύονται ειδικοί συντηρητές έργων τέχνης, ιστορικοί και καλλιτέχνες για να ερμηνεύσουν τις ρίζες του φαινομένου αυτού και τους λόγους που μπορούν να το οδηγήσουν σε έξαρση.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000075684
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
ΠΛΑΣΤΟ ΚΑΙ ΓΝΗΣΙΟ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Χρονολογία Παραγωγής
1992
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ)
Περίληψη
Το επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ασχολείται με το ζήτημα της πλαστογραφίας των ζωγραφικών έργων τέχνης και επιστρατεύονται ειδικοί συντηρητές έργων τέχνης, ιστορικοί και καλλιτέχνες για να ερμηνεύσουν τις ρίζες του φαινομένου αυτού και τους λόγους που μπορούν να το οδηγήσουν σε έξαρση.
Περιγραφή Περιεχομένου
Στο επεισόδιο με τίτλο «ΠΛΑΣΤΟ ΚΑΙ ΓΝΗΣΙΟ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ» παρουσιάζεται το ζήτημα της πλαστογραφίας των ζωγραφικών έργων τέχνης από μια σειρά διαφορετικών οπτικών. Ο ΜΑΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ, επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης, αναφέρεται στη ιστορία της πλαστογραφίας από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα. Ειδικά για την περίπτωση της Ελλάδας εξηγεί πως προβλήματα αυθεντικότητας προκύπτουν και σε περιπτώσεις που ζωγράφοι υπέγραφαν πίνακες μαθητών τους, ενώ σημειώνει ότι μεγάλη ευθύνη φέρουν οι ιστορικοί τέχνης όταν δεν εκτιμούν σωστά ένα έργο και υπογραμμίζει ως προβληματική για την ανθρωπότητα τη σύνδεση της απόλαυσης του καλλιτεχνικού έργου με την εμπορική αξία. Ο ζωγράφος ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΤΣΗΣ διακρίνει την έννοια της επιρροής ενός ζωγράφου από εκείνη της αντιγραφής του ως σημαντικά κριτήρια για την αξιολόγηση του φαινομένου της πλαστογραφίας διαχρονικά και θέτει ερωτήματα για το πώς ορίζεται ακριβώς η πλαστογράφηση σήμερα. Ο γκαλερίστας ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΓΙΑΓΙΑΝΝΟΣ παρουσιάζει μια σειρά-κατάταξη ειδών πλαστογραφίας την οποία ο ίδιος έχει συντάξει προκειμένου να διακρίνει την κάθε περίπτωση. Οι συντηρητές έργων τέχνης ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΠΑΛΤΟΓΙΑΝΝΗΣ και ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΙΧΑΛΑΡΙΑΣ επεκτείνονται σε τεχνικές και μεθόδους που επιτρέπουν την ασφαλέστερη αναγνώριση της ταυτότητας ενός ζωγραφικού έργου τέχνης. Εξηγούν επίσης τους λόγους που μπορεί να οδηγήσουν σήμερα κάποιον στην αγορά ενός πλαστογραφημένου πίνακα, ένα θέμα τις επιπλοκές του οποίου εξηγεί ο δικηγόρος ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΛΑΒΑΝΟΣ ΤΣΑΠΑΛΙΡΑΣ και από την προσωπική της εμπειρία η χήρα του ζωγράφου ΣΠΥΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΚΙΚΗ ΣΠΥΡΟΥ-ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ.
Ανάλυση Περιεχομένου
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΝΝΟΜΗ ΤΑΞΗ & ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Θεματικοί Όροι
ζωγραφική, πλαστογραφία, συντήρηση έργων τέχνης, τέχνες
Αναφορές
ΜΑΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ, επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΤΣΗΣ, ζωγράφος
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΓΙΑΓΙΑΝΝΟΣ, γκαλερίστας
ΚΙΚΗ ΣΠΥΡΟΥ-ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, σύζυγος του ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΛΑΒΑΝΟΣ – ΤΣΑΠΑΛΙΡΑΣ, δικηγόρος
ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΠΑΛΤΟΓΙΑΝΝΗΣ, συντηρητής έργων τέχνης
ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΙΧΑΛΑΡΙΑΣ, συντηρητής έργων τέχνης
ΟΡΣΟΝ ΓΟΥΕΛΣ, σκηνοθέτης
«F FOR FAKE», ταινία
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ, ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
ΕΥΡΩΠΗ, ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΘΗΝΑ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ ΜΙΧΑΛΑΡΙΑ
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Εκτέλεση: CINETIC
Συντελεστές
Σκηνοθεσία:
ΜΙΛΛΥ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ
Έρευνα:
ΜΑΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ
Οπερατέρ:
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΙΔΗΣ
Ηχολήπτης:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός οπερατέρ:
ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΣ
Διευθυντής παραγωγής:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Μοντάζ:
ΦΑΝΗ ΖΙΩΖΙΑ
Μιξάζ:
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΒΑΓΙΑΚΗΣ
Εργαστήριο εικόνας:
AN MAR FILM
Εργαστήριο ήχου:
SOUND STUDIO
Εγγραφή βίντεο:
ΗΛΙΑΣ ΘΕΟΔΟΣΗΣ
Τελεσινέ:
ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΗ
Μίξη τίτλων:
ΧΡΥΣΑ ΚΑΤΣΑΜΠΕΚΗ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:50:45:20
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΦΙΛΜ
Τύπος: 1-INCH
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Ηχος: ΜΟΝΟΦΩΝΙΚΟΣ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΕΡΤ ΑΕ
Τελευταία Ενημέρωση
08/10/2011