ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ
0000004680
Ενημερωτική εκπομπή του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενείται ο ηθοποιός ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ.
Κωδικός Τεκμηρίου
0000004680
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ
Χρονολογία Παραγωγής
1996
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Είδος
ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΟ / ΟΧΙ-ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΠΟΡΤΡΕΤΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Περίληψη
Ενημερωτική εκπομπή του ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ με συνεντεύξεις προσωπικοτήτων της πνευματικής, καλλιτεχνικής και πολιτικής ζωής. Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενείται ο ηθοποιός ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ.
Περιγραφή Περιεχομένου
Στο συγκεκριμένο επεισόδιο της σειράς «ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ» ο ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ συνομιλεί με τον ηθοποιό ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ. Ο ίδιος μιλάει για το ξεκίνημα της καριέρας του στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και την αρχή της ενασχόλησής του με τον κινηματογράφο. Αναφέρεται στην πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο στην παράσταση «Φθινοπωρινή Παλίρροια» (1949) με το θίασο της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗ, σε γυναίκες ηθοποιούς με τις οποίες συνεργάστηκε ενώ σχολιάζει θεατρικούς ρόλους που ερμήνευσε. Η συζήτηση αφορά επίσης στην πολιτικοποίησή του και τη σχέση του με το χώρο της Αριστεράς, ήδη από τα νεανικά του χρόνια κατά τη διάρκεια της Κατοχής, και την ταινία που σκηνοθέτησε ο ίδιος «Συνοικία το όνειρο» (1961). Τέλος, στην εκπομπή παρατίθενται στοιχεία της προσωπικής ζωής του ηθοποιού καθώς και η άποψή του για την τέχνη της υποκριτικής στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.
Προβάλλονται πλάνα με σκηνές από κινηματογραφικές ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ και φωτογραφικό υλικό.
Εμφάνιση τίτλου εκπομπής: «ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ» με τον ΑΡΗ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟ. Στην οθόνη προβάλλεται: «ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ».
00:00:59:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από ταινίες και θεατρικές παραστάσεις στις οποίες έχει πρωταγωνιστήσει ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ. Η αφηγήτρια τον χαρακτηρίζει «καρδιοκατακτητή» και «συναισθηματικό τύπο», αναφέρει ότι δίπλα του είχε πάντα τις ωραιότερες πρωταγωνίστριες και ότι η δόξα και η αναγνωσιμότητα ποτέ δεν τον άγγιξαν. Κάνει μια σύντομη αναφορά στους γονείς του και στο ότι ήθελαν να γίνει αρχιτέκτονας, ενώ ο ίδιος είχε άλλα σχέδια: επιθυμούσε να ασχοληθεί με τη σκηνοθεσία, αλλά ο ΤΑΚΗΣ ΧΟΡΝ άλλαξε τον προσανατολισμό του.
00:02:11:00
Η συνέντευξη ξεκινά με το δημοσιογράφο να αποκαλεί τον ΑΛΕΚΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ «σύγχρονο» ηθοποιό. Του επισημαίνει το γεγονός ότι δεν μιλά πολύ και ο ηθοποιός απαντά ότι δεν αρέσκεται στους φλύαρους ανθρώπους. Στη συνέχεια, κάνει μια αναδρομή στα νεανικά του χρόνια. Ο ίδιος ήθελε να γίνει σκηνοθέτης και να σπουδάσει στο εξωτερικό. Μπήκε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, όπου οι δάσκαλοι του αναγνώρισαν το ταλέντο (κάνει ιδιαίτερη μνεία στον ΤΑΚΗ ΧΟΡΝ) και τον παρότρυναν να γίνει ηθοποιός, αν και ντρεπόταν πολύ να εμφανιστεί μπροστά στο κοινό. Τελικά, οι δάσκαλοί του δικαιώθηκαν, τον βοήθησαν να «απελευθερωθεί» και έγινε τελικά καλός ηθοποιός.
00:06:33:00
Ο δημοσιογράφος, έπειτα, επισημαίνει το ότι ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ δεν διαθέτει φωτογραφικό αρχείο, αν και πολλοί συνάδελφοί του ηθοποιοί συνηθίζουν να συλλέγουν πολλές φωτογραφίες. Δεν έχει καν φωτογραφίες από την παιδική του ηλικία. Στη συνέχεια, τονίζει την αγάπη του για τη ζωή. Ο ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ επισημαίνει τη «σταθερότητα» στην ερμηνεία του στους ρόλους που υποδύθηκε.
00:08:53:00
Η συζήτηση τώρα στρέφεται γύρω από τον κινηματογράφο και το θέατρο. Ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ δηλώνει ξεκάθαρα ότι προτιμά το θέατρο, το οποίο είναι πολύ απαιτητικό είδος. Μόνο στο θέατρο, λέει, διακρίνεται ο καλός ηθοποιός. Αντίθετα, στον κινηματογράφο ο ηθοποιός καθοδηγείται από το σκηνοθέτη ο οποίος μπορεί να καλύψει τις αδυναμίες και ατέλειες του υποκριτή. Στην Ελλάδα όμως τα θέατρα είναι τόσα πολλά που δύσκολα μπορούν να γεμίσουν, και το κοινό δεν είναι τόσο θεατρόφιλο. Ο ίδιος για να μπορέσει να επιβιώσει στο χώρο του θεάτρου αναγκάστηκε να γυρίσει περί τις εκατό ταινίες.
00:13:08:00
Ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ συνεχίζει να μιλά για τις ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε. Λέει ότι ευχαριστήθηκε πολύ αυτές που γύρισε με την ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ, την ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ και τη ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ. Στη συνέχεια, παρακολουθούμε πλάνα από τις εξής ταινίες: «Η ΨΕΥΤΡΑ», «ΜΙΑ ΙΤΑΛΙΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΨΕΛΗ», «ΒΡΩΜΙΚΗ ΠΟΛΗ».
00:15:08:00
Το πλάνο επιστρέφει στη συνέντευξη. Ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ λέει ότι δεν μετάνιωσε που δεν έγινε σκηνοθέτης κινηματογράφου και που δεν σπούδασε στο Λος Άντζελες. Το θέατρο γέμισε τη ζωή του και δεν του άφησε κανένα απωθημένο. Παράλληλα, έπαιξε πολλούς και διαφορετικούς ρόλους, οπότε νιώθει ικανοποίηση και πληρότητα. Βέβαια, για να συμμετάσχει ξανά σε θεατρική παράσταση, πρέπει ο ρόλος να είναι πολύ δυνατός.
00:16:44:00
Ο ηθοποιός μιλάει για τα παιδικά και τα νεανικά του χρόνια. Ήταν γόνος εύπορης οικογένειας. Όταν ήταν παιδί, επί Κατοχής, εντάχθηκε στο χώρο της Αριστεράς. Εκείνη την εποχή κυριαρχούσε το ΕΑΜ και η ΕΠΟΝ. Ο ίδιος ανέπτυξε έντονη αντιστασιακή δράση, γνώρισε τον κίνδυνο και συνδέθηκε με φιλική σχέση με τον ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΚΟΥΦΑ. Όταν τον αναζητούσαν οι Γερμανοί, παρέμεινε για μερικούς μήνες κρυμμένος στο βουνό. Εκεί οι οπλαρχηγοί τον απογοήτευσαν. Ακόμη και μετά την Απελευθέρωση παρέμεινε έντονα πολιτικοποιημένος. Συμμετείχε στην πρώτη πορεία ειρήνης μαζί με τον ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ και έγινε μέλος της «Νεολαίας ΛΑΜΠΡΑΚΗ». Χαρακτηρίζει ζωντανά και έντονα αυτά τα χρόνια. Παράλληλα, αναφέρεται και στις απογοητεύσεις που γνώρισε.
00:22:16:00
Ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ συνεχίζει να μιλά για τις πολιτικές του αναζητήσεις και την υποστήριξή του στην Αριστερά και στον Κομμουνισμό. Η αντίδρασή του στη Δεξιά ήταν απόλυτη συνειδητή. Γι’ αυτόν μετρούσε, κυρίως, ο αγωνιστικός στόχος. Η επίσκεψή του στη Μόσχα τον είχε σημαδέψει, σκεπτόμενος τη Ρωσική Επανάσταση. Δυστυχώς, όμως, απογοητεύτηκε από την Αριστερά, η οποία άρχισε να φθείρεται με τον καιρό, τόσο στη Ελλάδα όσο και διεθνώς. Ο ίδιος δεν εντάχθηκε σε κανένα κόμμα, αλλά συμπαθούσε πολύ τον ΜΑΝΩΛΗ ΓΛΕΖΟ.
00:28:24:00
Ο ηθοποιός μιλάει για την ταινία του «ΣΥΝΟΙΚΙΑ, ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ». Σε αυτή σκηνοθέτης και παραγωγός ήταν ο ίδιος. Το οικονομικό τίμημα που πλήρωσε ήταν βαρύ. Επίσης, η ταινία λογοκρίθηκε και δεν προβλήθηκε ολόκληρη.
00:29:49:00
Ασπρόμαυρα πλάνα από την ταινία του «ΣΥΝΟΙΚΙΑ, ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ». Σπουδαίοι πρωταγωνιστές συμμετέχουν στην ταινία αυτή.
00:32:10:00
Το πλάνο και πάλι στη συνέντευξη. Ο γνωστός ηθοποιός μιλά για τα καίρια σημεία που κόπηκαν από τη συγκεκριμένη ταινία. Δεν αναφέρεται η συνοικία, η οποία είναι ο Ασύρματος (βρίσκεται πίσω από το Θησείο). Έχουν «κόψει» συγκεκριμένους χαρακτήρες και συμπεριφορές. Παρόλα αυτά, το μήνυμα που πέρασε ήταν αδιαμφισβήτητο και αφορούσε τη δύσκολη ζωή των φουκαράδων. Για αυτή την ταινία συνεργάστηκε αρμονικά με τον ΚΩΣΤΑ ΚΟΤΖΙΑ και τον ΤΑΣΟ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ και πηγή έμπνευσής του ήταν ο ιταλικός κινηματογράφος. Το κόστος της ήταν πολύ ακριβό και γι’ αυτό δεν ξαναέκανε δική του παραγωγή. Άλλωστε και ο ΦΙΝΟΣ τον προτιμούσε μόνο ως πρωταγωνιστή. Στη συνέχεια, περιγράφει τη φιλική του σχέση με τον Τ. ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ και απαριθμεί τους αγαπημένους ποιητές του (ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΚΑΒΑΦΗ, ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ).
00:37:25:00
Ο δημοσιογράφος τον ρωτά για την πρωταγωνίστρια με την οποία ταίριαξε περισσότερο σκηνικά και εκείνος απαντά με την ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ. Στη συνέχεια, μιλάει για το πρώτο του θεατρικό έργο: «ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ», που ανέβηκε το 1949. Κάνει μια σύντομη αναφορά στο πώς τον επέλεξαν: στην αρχή τον προόριζαν για ένα μικρό ρόλο, αλλά τελικά ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό. Επίσης, θυμάται την πρώτη τραγωδία του στο Εθνικό Θέατρο, τον «ΙΠΠΟΛΥΤΟ» του ΕΥΡΙΠΙΔΗ. Αναφέρεται και στη Σχολή και στις συμμαθήτριές του ΑΝΝΑ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ και ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΑ.
00:40:25:00
Στην οθόνη προβάλλονται ασπρόμαυρα πλάνα από τις ταινίες «ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ» και «ΛΑΤΕΡΝΑ, ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ».
00:42:12:00
Ο ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ μιλά για ένα ρόλο που ερμήνευσε στο «ΘΕΙΟ ΒΑΝΙΑ». Περιγράφει τα χαρακτηριστικά του και αναφέρεται στα κοινά γνωρίσματα του συγκεκριμένου ρόλου και της δικής του προσωπικότητας. Αναφέρει ένα από αυτά, την αδυναμία του στις γυναίκες. Η συνέντευξη, έπειτα, στρέφεται γύρω από τη σχέση του με τις γυναίκες και τους γάμους που είχε κάνει. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο γάμο του με την ΑΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ και στη σχέση του με την ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ. Η σχέση τους ήταν άγνωστη και τη γνωστοποίησε ο ΦΡΕΝΤΥ ΓΕΡΜΑΝΟΣ, όταν έγραψε το βιβλίο με θέμα τη ζωή της. Την χαρακτηρίζει σημαντικό άνθρωπο και γυναίκα με έντονα πάθη.
00:47:35:00
Ο ηθοποιός κατακρίνει το γεγονός ότι τοποθετούνται σε πολιτιστικούς φορείς και Οργανισμούς (όπως στο Εθνικό Θέατρο) άνθρωποι με πολιτικά κριτήρια. Ο ίδιος αποχώρησε από το Εθνικό Θέατρο όταν έφυγε και ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΟΝΤΗΡΗΣ. Στη συνέχεια, συγκρίνει τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Παλαιότερα ήταν ο κινηματογράφος που καθιέρωνε τους θιασάρχες, ενώ στη σημερινή εποχή, λέει, ότι η τηλεόραση «χρησιμοποιεί» τους νέους πρωταγωνιστές για σύντομο χρονικό διάστημα και ύστερα τους ξεχνά. Η τηλεοπτική σειρά που πρωταγωνίστησε και του έμεινε αξέχαστη είναι ο «ΓΙΟΥΓΚΕΡΜΑΝ», στην οποία συνεργάστηκε με το ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ.
00:51:03:00
Η συνέντευξη επιστρέφει στην προσωπική ζωή του ηθοποιού. Τώρα μιλάει για το χωρισμό του μετά από είκοσι ένα χρόνια με τη ΝΟΝΙΚΑ ΓΑΛΗΝΕΑ. Δηλώνει ότι μια τόσο δυνατή σχέση δεν ήθελε να φθαρεί από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Στη συνέχεια, ο δημοσιογράφος τον ρωτά αν θα ξαναέπαιζε στον κινηματογράφο. Εκείνος απαντά θετικά και λέει ότι θα ήθελε να συνεργαστεί με τον ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ. Κλείνοντας, ο ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ τον ευχαριστεί για την παρουσία του στην εκπομπή.
00:53:43:00
Τίτλοι τέλους.
Θεματική Κατηγορία
ΤΕΧΝΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Θεματικοί Όροι
ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ, βιογραφία, ηθοποιοί, κινηματογράφος, θέατρο
Αναφορές
ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ, ηθοποιός
ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, δημοσιογράφος
”Η ΨΕΥΤΡΑ”, ταινία
”ΜΙΑ ΙΤΑΛΙΔΑ ΑΠ’ ΤΗΝ ΚΥΨΕΛΗ”, ταινία
”ΒΡΩΜΙΚΗ ΠΟΛΗ”, ταινία
”ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ”, ταινία
ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ, ποιητής
”ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ”, ταινία
”ΛΑΤΕΡΝΑ, ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ”, ταινία
ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ, ηθοποιός
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Σκηνοθεσία:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΚΑΒΙΑΣ
Παρουσιαστής:
ΑΡΗΣ ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Εικονολήπτες:
ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΩΤΣΗΣ
Φωτιστής:
ΧΑΡΗΣ ΠΕΤΡΙΔΗΣ
Ηλεκτρονικός:
ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ
Ρύθμιση ήχου:
ΑΡΗΣ ΚΛΑΔΕΥΤΗΡΑΣ
Ηλεκτρολόγος:
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΑΣΤΑΤΟΣ
Μακινίστας:
ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
Εργατοτεχνίτης:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΤΣΗΣ
Μακιγιάζ:
ΡΕΝΑΤΑ ΑΛΕΞΗ
Φωτογράφος:
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ
Φροντίστρια:
ΓΙΩΤΑ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Δημοσιογραφική επιμέλεια:
ΡΟΥΛΑ ΚΡΙΚΩΝΗ
Επιμέλεια Παραγωγής:
ΑΛΙΚΗ ΘΑΛΑΣΣΟΧΩΡΗ
Συντονισμός Παραγωγής:
ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΒΙΛΙΚΑΣ
Ευχαριστίες:
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ «ΠΑΡΚ»
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ «ΜΑΡΙ-ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΟΣ»
(ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ 14, ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ)
ΠΑΡΑΓΩΓΉ
ΤΜΗΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ
ΕΤ-1 1996
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
00:54:23:12
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πρωτότυπο Μέσο: ΒΙΝΤΕΟ
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 65
Τελευταία Ενημέρωση
07/11/2011