Κωδικός Τεκμηρίου
0000023126
Τύπος ψηφιακού αρχείου
Βίντεο
Τίτλος
ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ
ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ
Μέρος:1
Χρονολογία Παραγωγής
1982
Ημερομηνία Πρώτης Προβολής
Σκοπός
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Είδος
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ / ΘΕΑΤΡΟ / ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ
Χαρακτηρισμός
ΣΕΙΡΑ
Κατηγορία
ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΕΡΤ
Περίληψη
Περιγραφή Περιεχομένου
Η σειρά «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ» παρουσιάζει την παράσταση του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΤΑΤΖΗ «ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ» μια σάτιρα του πολιτικού φανατισμού όπως τη χαρακτηρίζει ο ίδιος ο συγγραφέας, ο οποίος εμπνέεται από τα ευθυμογραφήματα του Ιταλού συγγραφέα ΤΖΟΒΑΝΙ ΓΚΟΥΑΡΕΣΚΙ αλλά δημιουργεί τη δική του πλοκή και τους δικούς του χαρακτήρες. Ο δήμαρχος ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΙΒΩΚΑΣ), του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος, διεκδικεί για άλλη μια τετραετία την ψήφο των πολιτών με αντίπαλο του τον ΠΕΠΟΝΕ(ΜΩΡΑΪΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ), τοπικό ηγέτη του Κομμουνιστικού κόμματος. Οι Χριστιανοδημοκράτες αντιλαμβάνονται ότι χάνουν τις εκλογές και θέτουν σε εφαρμογή διάφορα τεχνάσματα. Συμπαρασύρουν και τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ, εκπρόσωπο της εκκλησίας, να συμμετέχει στο σχέδιό τους. Οι καταστάσεις εξελίσσονται απρόβλεπτα, ο ΠΕΠΟΝΕ εκλέγεται δήμαρχος, ενώ ο μεγάλος έρωτας ανάμεσα στο γιο του ΠΕΠΟΝΕ και την ανιψιά του ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ παραγκωνίζει την πολιτική και κομματική αντιπαλότητα. Ιδιαίτερα πρωτότυπη σύλληψη, η «συνομιλία» του πρεσβύτερου με τον Χριστό που αντικατοπτρίζει τη «φωνή» της συνείδησής του. Ένα θεατρικό έργο που θα παραμένει επίκαιρο όσο υπάρχουν φανατισμοί στην κοινωνική συμβίωση.
Ανάλυση Περιεχομένου
00:00:00:00
Τίτλοι αρχής
00:02:01:00
Από το παράθυρο διακρίνεται τμήμα από το πρεσβυτέριο. Η ΤΖΟΥΛΙΑ (ΤΣΟΠΕΛΑ ΡΑΣΜΥ), ανιψιά του καθολικού ιερέα, σιγοτραγουδώντας, ανοίγει το παράθυρο και μονολογεί. Ακούγεται το κουδούνι της εξώπορτας. Η κοπέλα τρέχει να ανοίξει την πόρτα. Ξαφνιάζεται, αντικρίζοντας τη μαυροφορεμένη νεαρή γυναίκα (ΒΕΝΙΕΡΗ ΡΕΝΑ) η οποία τη χαιρετάει, παρατηρεί το χώρο και προσπαθεί να εκμαιεύσει από την ΤΖΟΥΛΙΑ πληροφορίες, ενώ αντίθετα η ίδια είναι φειδωλή στην παροχή πληροφοριών. Επαινεί τον κληρικό για την ευγλωττία του και παράλληλα ενημερώνεται από την κοπέλα για τις ώρες που θα μπορούσε να τον συναντήσει μόνο του. Φεύγοντας η νεαρή χήρα, διαμηνύει τον θαυμασμό της στον ιερέα. Στην άλλη πλευρά του δωματίου, ανοίγει η πόρτα της κουζίνας και ξεπροβάλλει ο ΜΑΡΙΟ (ΧΑΛΚΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ) που φωνάζει την αγαπημένη του ΤΖΟΥΛΙΑ, αλλά βλέποντας τη σκηνή ανάμεσα στις δύο γυναίκες αποφασίζει να μην διακόψει. Η χήρα αποχαιρετάει την ΤΖΟΥΛΙΑ και φεύγει.
00:04:32:00
Ο ΜΑΡΙΟ, γιος του τοπικού ηγέτη του Κομμουνιστικού κόμματος, μπαίνει στο χώρο υποδοχής του πρεσβυτερίου και φωνάζει την ΤΖΟΥΛΙΑ. Εκείνη τρέχει προς το μέρος του και τον αγκαλιάζει. Αφού τον διαβεβαιώνει, ότι είναι μόνοι τους, κάθονται σε σκαλί και συζητούν. Ο νεαρός εκφράζει το φόβο του και τη δυσπιστία του για την πρόσκληση και ζητάει από την αγαπημένη του να του εξηγήσει τους λόγους που τον κάλεσε «στου λύκου το στόμα». Η ΤΖΟΥΛΙΑ, με έμμεσο τρόπο, του αποκαλύπτει ότι είναι έγκυος και εκείνος καταπλήσσεται. Η ΤΖΟΥΛΙΑ προσπαθεί να τον πείσει να το ανακοινώσει στον θείο της, τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ. Εκείνος διασαφηνίζει τους λόγους για τους οποίους διστάζει να μιλήσει στον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ και περιγράφει περιστατικό που συνέβη μεταξύ τους, όταν ήταν παιδί. Με γυναικεία τεχνάσματα, η ΤΖΟΥΛΙΑ τον πείθει να μιλήσει στον θείο της και πηγαίνει να τον φωνάξει για να συζητήσουν. Ο ΜΑΡΙΟ ακούγοντας τη φωνή του ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ, τρομοκρατείται και φεύγει από το παράθυρο.
00:07:24:00
Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ (ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ), μπαίνει στο χώρο υποδοχής του πρεσβυτερίου και φωνάζει την ανιψιά του. Αναρωτιέται που πήγε ο επισκέπτης του και η ΤΖΟΥΛΙΑ προσπαθεί να δικαιολογήσει την ξαφνική αποχώρησή του και αποκαλύπτει στο θείο της την ταυτότητα του επισκέπτη. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ εξανίσταται και επιπλήττει την ανιψιά του. Αναρωτιέται για το σκοπό της επίσκεψής του ΜΑΡΙΟ και η ΤΖΟΥΛΙΑ του απαντά, ότι ήθελε να εξομολογηθεί. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ αρνείται να το πιστέψει και τεκμηριώνει την άποψή του. Η ΤΖΟΥΛΙΑ αισθάνεται αδιαθεσία και ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ ανήσυχος τη ρωτάει τι συμβαίνει. Εκείνη τον καθησυχάζει και τον πληροφορεί για τον ερχομό της μητέρας της. Εκείνος εκπλήσσεται με την αναγγελία της άφιξης της αδερφής του αλλά παράλληλα δυσανασχετεί θεωρώντας ακατάλληλη τη στιγμή του ερχομού της εξαιτίας των επικείμενων εκλογών, φοβούμενος ότι η ΑΣΠΑΣΙΑ «εκθέτοντας» τις απόψεις της θα «εκθέσει» και τον ίδιο. Γι αυτό δίνει εντολή στην ανιψιά του να της τηλεγραφήσει να μην έρθει. Ενώ η ΤΖΟΥΛΙΑ ετοιμάζεται να πάει στο ταχυδρομείο, ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ της ζητάει να του φτιάξει έναν καφέ.
00:09:54:00
Μπαίνει στο πρεσβυτέριο ο ΝΙΚΟΛΕΤΤΟΣ, ο καντηλανάφτης (ΜΑΛΟΥΧΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ) και αναγγέλλει στον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ την άφιξη του ΦΛΟΥΡΑΤΟΥ, Δημάρχου της πόλης. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ αρνείται να τον συναντήσει και ο ΝΙΚΟΛΕΤΤΟΣ προσπαθεί να τον μεταπείσει, πιστεύοντας ότι ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ, εκπρόσωπος της Χριστιανοδημοκρατικής παράταξης θα επανεκλεγεί. Η βεβαιότητα του προκύπτει από όνειρο το οποίο περιγράφει στον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ. Ο αιδεσιμότατος τον παρακολουθεί κάνοντας ποικίλα σχόλια αλλά τελικά εξοργίζεται από τα υπονοούμενα του καντηλανάφτη σχετικά με τις συνομιλίες του ιερέα με τον Κύριο. Τελικά, ο ΝΙΚΟΛΕΤΤΟΣ πείθει τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ να δεχτεί τον επίσημο επισκέπτη και ο καντηλανάφτης πηγαίνει να τον ειδοποιήσει.
00:11:34:00
Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ μένει μόνος του στον χώρο υποδοχής του πρεσβυτερίου. Η ανιψιά του φέρνει τον καφέ και τη στιγμή που απομακρύνεται μπαίνει ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ (ΚΑΛΙΒΩΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ). Χαιρετάει τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ και ζητάει την υποστήριξη του στις εκλογές. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ αρχικά αρνείται την ανάμειξή του στον προεκλογικό αγώνα αλλά τελικά δέχεται να ακούσει τις προτάσεις του ΦΛΟΥΡΑΤΟΥ. Ο δήμαρχος αναλύει τις σκέψεις του, που θα οδηγήσουν στην εκλογική νίκη αλλά ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ εξοργίζεται και εξαπολύει κατηγορίες εναντίον του. Ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ εξανίσταται,. Εκείνη τη στιγμή εισβάλλει ο ΠΕΠΟΝΕ, τοπικός ηγέτης του κομμουνιστικού κόμματος (ΜΩΡΑΪΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ) κατηγορώντας τους δύο άντρες για συνωμοσία και σκευωρία εναντίον του. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ του κάνει υποδείξεις για τη συμπεριφορά του και την αμφίεσή του. Ο ΠΕΠΟΝΕ διαπληκτίζεται με τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ, ο οποίος εξοργίζεται ακούγοντας τους χαρακτηρισμούς του ΠΕΠΟΝΕ για τον Χριστό, του βγάζει την τραγιάσκα και την κονκάρδα και τα πετάει στο πάτωμα. Ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ, αξιοποιεί την ευκαιρία και πατάει τα «σύμβολα» του κομμουνισμού. Ο ΠΕΠΟΝΕ, τα μαζεύει από το πάτωμα και απειλεί τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ. Ξεκινάει νέα σύγκρουση μεταξύ των δύο αντρών ενώ ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ την ενθαρρύνει και την πυροδοτεί. Ο ΠΕΠΟΝΕ, απειλεί τους δύο άντρες και παράλληλα τους κάνει κήρυγμα στη «γλώσσα του λαού» την οποία ο αιδεσιμότατος αδυνατεί να κατανοήσει και εκνευρίζεται. Τον επαναφέρει σε τάξη η Φωνή του Κυρίου (φωνή της συνείδησής του). Η σύγκρουση μεταξύ των παραβρισκόμενων συνεχίζεται ενώ ενίοτε παρεμβαίνει και η Φωνή του Κυρίου. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ αναγκάζεται να υποστηρίξει τον ΦΛΟΥΡΑΤΟ με υπερβάλλοντα ζήλο. Ο ΠΕΠΟΝΕ, εξοργισμένος φεύγει, προειδοποιώντας τον ΦΛΟΥΡΑΤΟ για την τακτική που θα ακολουθήσει αν κερδίσει τις εκλογές.
00:19:28:00
Ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ θυμώνει με την προκλητική συμπεριφορά του ΠΕΠΟΝΕ. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ κατηγορεί τον ΦΛΟΥΡΑΤΟ για τη συμπεριφορά του και εξακολουθεί να συνομιλεί με τη Φωνή του Κυρίου. Ενώ επιδίδεται σε κήρυγμα για την κατάντια του κόσμου εξαιτίας των επιτήδειων πολιτικών, εμφανίζεται ο ΝΙΚΟΛΕΤΤΟΣ που προσπαθεί να τον διακόψει για να του αναγγείλει την άφιξη του ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟY(ΤΖΕΛΕΠΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ). Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ εξακολουθεί εξοργισμένος, αλλά τον σώζει την τελευταία στιγμή η Φωνή του Κυρίου και αλλάζει το ύφος του. Ο ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ επιπλήττει τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ συστήνει τον ΦΛΟΥΡΑΤΟ στον ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟ. Οι δύο άντρες συζητούν μεταξύ τους και ανταλλάσσουν φιλοφρονήσεις. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ παρεμβαίνει με διάφορα σχόλια. Ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ αφήνει υπονοούμενα για τις προθέσεις του ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ αλλά ο ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ του εγγυάται την υποστήριξη όλης της επίσημης εκκλησίας. Ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ αποχωρεί ικανοποιημένος.
00:23:30:00
Ο ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ επιπλήττει τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ για τη στάση του απέναντι στον ΦΛΟΥΡΑΤΟ. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ συζητά με τη Φωνή. Ο ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ αντιλαμβάνεται τον μονόλογο και ζητά εξηγήσεις. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ περιγράφει τις συζητήσεις που κάνει με τον Κύριο – τη φωνή της συνείδησής του. Ο ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ, στη συνέχεια, αποκαλύπτει τον σκοπό της επίσκεψής του. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ ακούγοντας για θαύμα, ενθουσιάζεται. Τον ενθουσιασμό του φρενάρει η Φωνή του Κυρίου. Ο ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ διευκρινίζει στον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ, ότι πρόκειται για «στημένο θαύμα» και αναλύει το σχέδιό του. Διακόπτεται από την άφιξη της ΑΣΠΑΣΙΑΣ (ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ), αδερφής του ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ η οποία πέφτει στην αγκαλιά του. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ της επισημαίνει την ύπαρξη του ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΥ στο χώρο και τη συστήνει. Η ΑΣΠΑΣΙΑ επιτίθεται στον ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟ και ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ προκειμένου να την σταματήσει την προτρέπει να μαγειρέψει για τον ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟ. Εκείνη παραμένει μαζί τους εκθειάζοντας τον αδερφό της. Η ΑΣΠΑΣΙΑ ολοκληρώνει το κήρυγμά της αποκηρύσσοντας τις επιλογές του αδερφού της και παίρνοντας τα πράγματά της κατευθύνεται στην κουζίνα. Ο ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ σχολιάζει την ΑΣΠΑΣΙΑ και εξακολουθεί την ανάλυση του σχεδίου του προκειμένου να υλοποιηθεί το «θαύμα με τα αυγά» που θα οδηγήσει σε νίκη του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος. Αποχαιρετά τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ και φεύγει.
00:32:43:00
Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ απομένει μόνος του κρατώντας τα αυγά. Η Φωνή του Κυρίου τον συμβουλεύει να μην εκτελέσει την εντολή που του δόθηκε κι εκείνος προσπαθεί να δικαιολογήσει την απόφασή του. Ανυποχώρητοι καθώς είναι οι δύο συνομιλητές συγκρούονται. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ αποχωρεί από την τραπεζαρία.
00:33:59:00
Η ΑΣΠΑΣΙΑ ξεσκονίζει την τραπεζαρία τραγουδώντας. Φωνάζει τον ΝΙΚΟΛΕΤΤΟ, και του παραγγέλνει να αγοράσει αυγά και να ενημερώσει τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ για το τηλεφώνημα που δέχτηκε. Ο ΝΙΚΟΛΕΤΤΟΣ σχολιάζει τους μονολόγους του αιδεσιμότατου και περιγράφει στην ΑΣΠΑΣΙΑ την ιδιαίτερη αυτή κατάσταση καθώς και κάποιες κινήσεις του ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ που αφορούσαν στα κοτέτσια της περιοχής. Στην αναφορά του ονόματος του ΣΤΑΛΙΝ επέρχεται μεταξύ τους σύγκρουση και τελικά ο ΝΙΚΟΛΕΤΤΟΣ αποχωρεί, ενώ παράλληλα ακούγεται ήχος κουδουνιού.
00:36:43:00
Η ΑΣΠΑΣΙΑ μονολογώντας τραβάει το κορδόνι που ανοίγει την πόρτα. Εμφανίζεται η κόρη της, ΤΖΟΥΛΙΑ. Η ΑΣΠΑΣΙΑ μαθαίνοντας από τη ΤΖΟΥΛΙΑ, ότι το κορδόνι είναι ευρεσιτεχνία του αδερφού της μακαρίζει τα πρωτοποριακά συστήματα της Σοβιετικής Ένωσης. Η ΤΖΟΥΛΙΑ μπαίνει στην τραπεζαρία κρατώντας βιβλίο. Συζητούν για τη συμπεριφορά του καντηλανάφτη, τον ΜΑΡΙΟ και τη σχέση του με τη ΤΖΟΥΛΙΑ. . Η ΑΣΠΑΣΙΑ αναπολεί όμορφες στιγμές του παρελθόντος. Εμφανίζεται ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ και συγκρούεται με την ΑΣΠΑΣΙΑ για τη χειραγώγηση της ΤΖΟΥΛΙΑΣ. Η ΑΣΠΑΣΙΑ αποχωρεί από την τραπεζαρία εξοργισμένη. Η ΤΖΟΥΛΙΑ την ακολουθεί αλλά ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ της ζητάει να μείνει.
00:40:20:00
Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ τηλεφωνεί στην κυρία που τον ζήτησε και η ΤΖΟΥΛΙΑ περιμένει να τελειώσει το τηλεφώνημά του. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ προβληματίζεται με το τηλεφώνημα. Η ΤΖΟΥΛΙΑ ακούει τον μονόλογό του και σκιαγραφεί την προσωπικότητα της γυναίκας, αναφερόμενη και στις εκδηλώσεις θαυμασμού για το πρόσωπο του αιδεσιμότατου. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ κολακεύεται και στη συνέχεια μιλάει στην ανιψιά του με έμμεσο τρόπο για τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα. Η ΤΖΟΥΛΙΑ υποκρίνεται, ότι δεν αντιλαμβάνεται τα λόγια του κι εκείνος τη συμβουλεύει να πηγαίνει στον κινηματογράφο για να αποσαφηνίσει τις υποδείξεις του. Ο ήχος του τηλεφώνου διακόπτει το κήρυγμα. Στην άλλη πλευρά του σύρματος ο ΚΑΡΔΙΝΑΛΙΟΣ ζητάει ενημέρωση για την πορεία του σχεδίου τους. Η ξαφνική αδιαθεσία της ΤΖΟΥΛΙΑΣ αναγκάζει τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ να αναβάλλει τις νουθεσίες. Η ΤΖΟΥΛΙΑ αποχωρεί.
00:44:31:00
Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ μονολογεί και συνομιλεί με τη Φωνή του Κυρίου. Ο ήχος του κουδουνιού διακόπτει τον διάλογο. Μπαίνει η θαυμάστρια του ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ στο πρεσβυτέριο. Χαιρετιούνται και η γυναίκα επιδίδεται σε καταιγισμό φιλοφρονήσεων τόσο για τον ιερέα όσο και για τον προσωπικό του χώρο. Κατά διαστήματα παρεμβαίνει και η Φωνή του Κυρίου. Η γυναίκα επισκέπτεται και άλλους χώρους του πρεσβυτερίου και παράλληλα αποκαλύπτοντας τα κάλλη της προσεγγίζει τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ. Εκείνος, αποκρύπτει την ταραχή του κι εκείνη του εξομολογείται το σκοπό της επίσκεψής της. Τον πλησιάζει αργά – αργά, τον αγγίζει και τελικά τον αγκαλιάζει. Εκείνος απομακρύνεται εξοργισμένος και τη διώχνει. Η γυναίκα φεύγει θιγμένη απειλώντας τον, ότι θα αυτοκτονήσει. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ τρέχει πίσω της.
00:52:42:00
Επιστρέφουν και οι δύο στο πρεσβυτέριο. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ παρηγορεί τη γυναίκα. Εκείνη κατευθύνεται προς το κορδόνι και το τραβάει προς τα κάτω. Έπειτα πλησιάζει τον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ και τον αγκαλιάζει ενώ εκείνος προσπαθεί να της ξεφύγει. Αντιλαμβάνεται αστραπές και πιστεύει, ότι προέρχονται από τον Κύριο. Απελευθερώνεται από την αγκαλιά της. Η γυναίκα ανακουφισμένη τον διαβεβαιώνει ότι όλα πέρασαν και ετοιμάζεται να αποχωρήσει. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ πιστοποιεί την στήριξή του απέναντί της, όποτε παραστεί ανάγκη, αγνοώντας τις επιπλήξεις της Φωνής. Ενώ την συνοδεύει ακούγεται το κουδούνι και αποφασίζει να τη φυγαδεύσει από άλλη πόρτα προβάλλοντας κάποια δικαιολογία.
00:54:49:00
Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ ανοίγει την πόρτα και μπαίνει ο ΠΕΠΟΝΕ. Εξηγεί στον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ τους λόγους της επίσκεψής του και απολογείται για την συμπεριφορά του την προηγούμενη ημέρα. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ δείχνει κατανόηση και εμμέσως εξομολογείται τα δικά του κρίματα. Αναπολούν κοινές στιγμές του παρελθόντος και ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ προσκαλεί τον επισκέπτη του στο μεσημεριανό γεύμα. Γελούν περιγράφοντας αστεία περιστατικά του παρελθόντος. Το χρώμα του κρασιού γίνεται η αφορμή οι δύο άντρες να έρθουν σε σύγκρουση.
00:59:48:00
Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ, η ΑΣΠΑΣΙΑ και η ΤΖΟΥΛΙΑ, γευματίζουν. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ επαινεί την αδερφή του για τις μαγειρικές της ικανότητες η οποία δεν παύει να μακαρίζει το κομμουνιστικό σύστημα. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ παρακινεί την ανιψιά του να πάει στον κινηματογράφο. Ενώ οι γυναίκες μαζεύουν το τραπέζι ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ ζητάει από την ανιψιά του κολόνια. Εκείνη παραξενεύεται με το αίτημα του θείου της, εντούτοις του φέρνει την κολόνια και φεύγει για τον κινηματογράφο. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ κοιτάζει την ώρα, αρωματίζεται και συνομιλεί με τη Φωνή του Κυρίου. Το κουδούνι διακόπτει τη συζήτησή τους. Μπαίνει ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ μαινόμενος, κρατώντας εφημερίδα. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ προσπαθεί να τον καθησυχάσει. Ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ τον πληροφορεί για το «θαύμα με τα αυγά» που συντελείται σε πολλές περιοχές της Ιταλίας αλλά όχι στη δική τους, με αρνητικές συνέπειες για την πορεία του κόμματος. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ υπόσχεται να τον βοηθήσει και ο ΦΛΟΥΡΑΤΟΣ ετοιμάζεται να φύγει. Χτυπάει το κουδούνι και ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ τον φυγαδεύει από την πίσω πόρτα.
01:05:39:00
Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ τραβάει το κορδόνι για να ανοίξει την πόρτα. Μπαίνει ο ΠΕΠΟΝΕ, ο οποίος σχολιάζει την αρωματισμένη ατμόσφαιρα. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ αντεπιτίθεται. Ο ΠΕΠΟΝΕ τον απειλεί και τον εκβιάζει. Στη συνέχεια του κάνει λόγο για τα «θαύματα» και τον προειδοποιεί για τις κινήσεις του σε περίπτωση που αυτά συντελεστούν και στην πόλη τους. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ δεν ανησυχεί ιδιαίτερα, ο ΠΕΠΟΝΕ αποχωρεί εξυβρίζοντας τον ιερέα. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ, συνειδητοποιώντας τα λόγια του, τρέχει να τον προλάβει.
01:08:23:00
Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ συνομιλεί με τη φωνή του Κυρίου. Μπαίνει διστακτικά ο ΜΑΡΙΟ. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ εξοργίζεται και διώχνει τον νεαρό. Ο ΜΑΡΙΟ ετοιμάζεται να φύγει αλλά ο ιερέας τον σταματάει και του κάνει ερωτήσεις. Ο νεαρός αποκαλύπτει το σκοπό της επίσκεψής του, κάθεται δίπλα στον ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ και εξομολογείται. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ ακούγοντας την εξομολόγηση του ΜΑΡΙΟ, τον αποπαίρνει και τον χαστουκίζει αλλά στη συνέχεια τον συγχωρεί. Ακούγοντας όμως για την εγκυμοσύνη της νεαρής φίλης του ΜΑΡΙΟ, τον αρπάζει από τα μαλλιά. Στη συνέχεια, όμως τον συγχωρεί, εφόσον βεβαιώνεται, ότι ο νεαρός έχει μετανιώσει. Του ζητάει να ονοματίσει την κοπέλα. Ο ΜΑΡΙΟ του υπενθυμίζει την εντολή του περί γάμου και σφυρίζοντας ανοίγει το παράθυρο. Ομολογεί στον ιερέα, ότι η κοπέλα είναι η ΤΖΟΥΛΙΑ. Ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ εξανίσταται και ορμάει στον ΜΑΡΙΟ που προλαβαίνει να φύγει από το παράθυρο. Η ΑΣΠΑΣΙΑ μπαίνει στο δωμάτιο και προσπαθεί να ηρεμήσει τον αδερφό της. Η παρουσία της ΤΖΟΥΛΙΑΣ πυροδοτεί την οργή του ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ. Η ΤΖΟΥΛΙΑ εξαφανίζεται και ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ ζητάει παρηγοριά από την ΑΣΠΑΣΙΑ. Μπαίνει ο ΝΙΚΟΛΕΤΤΟΣ με τα αυγά. Η συνομιλία του με την ΑΣΠΑΣΙΑ γίνεται αιτία να συνειδητοποιήσει ο ΔΟΝ ΚΑΜΙΛΟ, ότι έφαγε τα «αυγά του θαύματος». Πέφτει λιπόθυμος στην καρέκλα ενώ η ΑΣΠΑΣΙΑ και ο ΝΙΚΟΛΕΤΤΟΣ προσπαθούν να τον συνεφέρουν.
Θεματική Κατηγορία
Θεματικοί Όροι
Αναφορές
Γεωγραφικός Προσδιορισμός
Γλώσσα Περιεχομένου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Δημιουργός
Παραγωγή: ΕΡΤ ΑΕ
Συντελεστές
Συγγραφέας:
ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΤΑΤΖΗΣ
Παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται:
ΤΣΟΠΕΛΑ ΡΑΣΜΥ
ΒΕΝΙΕΡΗ ΡΕΝΑ
ΧΑΛΚΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΜΗΣ
ΜΑΛΟΥΧΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΑΛΙΒΩΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΩΡΑΪΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΤΖΕΛΕΠΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ
ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΒΥΖΑΝΤΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Μουσική επιμέλεια:
ΓΚΙΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
Σκηνικά – κοστούμια:
ΚΑΜΠΟΥΡΑΛΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
Διεύθυνση παραγωγής:
ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
Θεατρική σκηνοθεσία:
ΜΙΓΚΑΣ ΑΛΕΞΗΣ
Τηλεοπτική σκηνοθεσία:
ΖΕΡΒΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Διεύθυνση φωτισμού:
Γ. ΜΑΚΡΙΝΟΣ
Βοηθός:
Κ. ΓΚΑΒΟΓΙΑΝΝΗΣ
Κάμερες:
Κ. ΑΤΖΙΑΡΑΣ
Γ. ΣΗΦΑΚΗΣ
Μακιγιάζ:
Ρ. ΔΑΡΖΕΝΤΑ
Γ. ΚΟΡΟΒΙΛΑ
Περούκες:
ΜΗΤΙΑΣ
Μίξη εικόνας;
Γ. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
Σ. ΓΟΥΜΕΝΑΚΗΣ
Ρύθμιση ήχου:
Σ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΧΡ. ΒΡΑΤΟΥΛΗΣ
Μαγνητική εγγραφή:
Ε. ΣΚΙΑΝΗΣ
Α. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Βίντεο μοντάζ:
Σ. ΤΣΙΓΓΟΥΝΗΣ
Κ. ΚΑΤΣΑΜΠΕΚΗΣ
Κεντρικός έλεγχος:
Σ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ
Α. ΛΑΖΟΣ
Τεχνικός προϊστάμενος:
Σ. ΒΡΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
Συντονιστής σκηνής:
Δ. ΖΙΩΖΙΟΣ
Φωτογραφίες:
Σ. ΓΟΓΩΝΗΣ
ΑΡ. ΜΠΕΡΤΟΣ
Κατασκευή σκηνικών:
Λ. ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ-Π. ΚΟΤΑΡΑΣ
Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ-Γ. ΚΑΛΦΑΓΙΑΝΝΗΣ
Π. ΙΩΑΝΝΟΥ-Α. ΜΑΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κ. ΛΕΓΑΚΗΣ-Ν. ΓΑΛΑΤΗΣ
Ζωγραφικά σκηνικών:
Θ. ΜΠΕΓΝΗΣ
Γ. ΤΣΙΚΟΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Β. ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
Βοηθός παραγωγής:
ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ ΑΚΗΣ
Αμπιγιέζ:
Κ. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Γραμματεία παραγωγής:
Β. ΚΑΠΕΤΖΩΝΗ
Σχετικά Θέματα
Δικαιώματα
ΕΡΤ ΑΕ
Διάρκεια
01:15:01:20
Φυσικά – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Εικόνα: ΕΓΧΡΩΜΗ, 4:3
Χρηματοδότηση Ψηφιοποίησης/Τεκμηρίωσης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ, Πρόσκληση 172
Τελευταία Ενημέρωση
02/11/2009